Αρχική Ανοιχτή δημόσια διαβούλευση για τη Βίβλο Ψηφιακού Μετασχηματισμού 2020-20259.12. Μεταφορές και ΥποδομέςΣχόλιο του χρήστη Θεόδωρος Θεοδωρόπουλος | 17 Δεκεμβρίου 2020, 15:07
Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Παρακαλώ να εξετάσετε τη συμπερίληψη της ακόλουθης δράσης στα προς υλοποίηση έργα Μεταφορών και Υποδομών. =========== Συγκεκριμένες δημόσιες υπηρεσίες είναι επιφορτισμένες με τη συντήρηση του Εθνικού, του Επαρχιακού και του Δημοτικού Οδικού δικτύου. Οι υπηρεσίες αυτές αντιμετωπίζουν, όπως γενικότερα το σύνολο του Δημοσίου, στενότητα υλικών και οικονομικών πόρων, καθώς και περιορισμένο ανθρώπινο δυναμικό. Όμως μεγάλο εύρος του ανωτέρω οδικού δικτύου χρησιμοποιείται σε καθημερινή βάση από πλήθος οχημάτων πολλών δημοσίων υπηρεσιών για ποικίλους υπηρεσιακούς λόγους διαφορετικούς από τη συντήρησή του. Αυτά τα οχήματα σαρώνουν το οδικό δίκτυο σε συχνότητα πολύ μεγαλύτερη από τη συχνότητα δρομολογίων στοχευμένων αποκλειστικά στη συντήρησή του. Προτείνεται η επιλογή δημοσίων οχημάτων τα οποία με τα δρομολόγιά τους καλύπτουν σε συχνή βάση μεγάλο εύρος του υπό συντήρηση δικτύου, ώστε να αξιοποιηθούν ως οχήματα ανίχνευσης και εντοπισμού ζητημάτων που χρήζουν αντιμετώπισης. Τα οχήματα αυτά θα εξοπλιστούν με όργανα αποτύπωσης δεδομένων (ενδεικτικά οπτικών, ηχητικών, επιτάχυνσης, γεωχωρικής διάστασης), που με την κατάλληλη επεξεργασία θα αξιοποιούνται για τον εντοπισμό: φθορών στο οδόστρωμα (στεγνό ή βρεγμένο), φθορών στη σήμανση και στο φωτισμό, εμποδίων από βλάστηση μέσα στο οδόστρωμα ή βλάστησης που κρύβει την κατακόρυφη σήμανση και πολλών άλλων. Με τον προτεινόμενο τρόπο μειώνεται ο χρόνος και το κόστος εντοπισμού προβλημάτων του οδικού δικτύου. Οι υπηρεσίες συντήρησης πραγματοποιούν στοχευμένες αυτοψίες στα σημεία που πράγματι παρουσιάζουν πρόβλημα και εντείνουν τους περιοδικούς ελέγχους στο μικρό τμήμα του οδικού δικτύου που δε σαρώνεται συχνά από τα ειδικά εξοπλισμένα οχήματα. Τα προβλήματα του οδικού δικτύου εντοπίζονται αμεσότερα και αποκαθίστανται ταχύτερα, ενώ παράλληλα δημιουργούνται προϋποθέσεις μείωσης ατυχημάτων και ελάττωσης της φθοράς των οχημάτων. Η προτεινόμενη δράση εκτιμώ ότι γειτνιάζει με τη δράση "Κόμβος συλλογής δεδομένων από διασυνδεδεμένα οχήματα, και παραχωρησιούχους για δράσεις έξυπνης κινητικότητας", όμως (α) επεκτείνοντας το σύνολο των probe vehicles, με δημόσια οχήματα που ήδη πραγματοποιούν δρομολόγια, (β) επεκτείνοντας το είδος του υπό εξέταση οδικού δικτύου και (γ) εστιάζοντας πέρα από την κινητικότητα και στη βελτίωση αποδοτικότητας των διαδικασιών συντήρησης του οδικού δικτύου, τομέα ιδιαίτερα σημαντικό, αλλά συχνά παραμελημένο. =========== Με εκτίμηση, Θεόδωρος Θεοδωρόπουλος