Αρχική Ανοιχτή δημόσια διαβούλευση για τη Βίβλο Ψηφιακού Μετασχηματισμού 2020-20256.5. Κέντρο ΔιαλειτουργικότηταςΣχόλιο του χρήστη Ένωση Πληροφορικών Ελλάδος (Ε.Π.Ε.) | 17 Δεκεμβρίου 2020, 18:24
Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων στα σχολεία (δευτεροβάθμια εκπαίδευση) θα πρέπει όχι τόσο να είναι ένα συνηθισμένο θέμα στην τάξη όσο ζήτημα που αφορά στην προώθηση της δημιουργικότητας, στην ενθάρρυνση της κριτικής σκέψης και στην ενίσχυση των ικανοτήτων επίλυσης προβλημάτων για τους μαθητές. Αυτές είναι δεξιότητες που απαιτούνται για να είναι κανείς επιτυχής αργότερα, ιδίως καθώς ο κόσμος αλλάζει γρήγορα ως αποτέλεσμα των τεχνολογικών εξελίξεων. Μια προσέγγιση θα ήταν να χρησιμοποιηθούν τα εργαστήρια EDU για να οργανώσουν hackathons με στόχο την επίλυση συγκεκριμένων προβλημάτων κάθε φορά. Ομοίως τα ΙΕΚ στη μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι ο ιδανικός χώρος να αναπτυχθούν αντίστοιχες ψηφιακές δεξιότητες με εξειδίκευση σε ειδικότητες Πληροφορικής με την συμμετοχή σε projects εξειδίκευσης σε καινοτόμες εφαρμογές όπου θα συμμετέχουν οι σπουδαστές Το World Economic Focum παρουσιάζει μια καλή λίστα δεξιοτήτων που απαιτούνται για το μέλλον εδώ: Ποιες είναι οι κορυφαίες 10 δεξιότητες εργασίας για το μέλλον; (Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ - weforum.org ) Όσον αφορά το θέμα των προηγμένων ψηφιακών δεξιοτήτων, είναι σημαντικό να προσδιοριστούν με σαφήνεια οι τομείς: AI, ρομποτική, AR / VR, κβαντική πληροφορική, ασφάλεια στον κυβερνοχώρο και προστασία της ιδιωτικής ζωής, τεχνολογίες εγγενών cloud - που είναι υποχρεωτικές. Ένα πράγμα που πρέπει επίσης να ενισχυθεί στην Βίβλο είναι η σύνδεση μεταξύ ακαδημαϊκών και επαγγελματικών Ινστιτούτων και επιχειρήσεων προκειμένου να υποστηριχθεί η συν-ανάπτυξη καινοτόμων έργων που θα συνδέουν την ακαδημαϊκή έρευνα σε τριτοβαθμια και μεταδευτεροβάθμιο επίπεδο με την εφαρμογή και την καινοτομία. Στο θέμα της αναβάθμισης και του επαναπροσδιορισμού, η πρότασή μας είναι να συνεργαστούμε ώστε να σχεδιαστούν συγκεκριμένα προγράμματα για να επικεντρωθούμε στους λιγότερο προνομιούχους. Παραδείγματα: Εξειδίκευση ηλικιωμένων πολιτών, επανεκπαίδευση ή απόκτηση δεξιοτήτων από άτομα που είχαν απώλεια εργασίας (άνεργοι, μεσήλικες μητέρες που επιστρέφουν στην εργασία κ.λπ.). Ας προσφερθεί επίσης η ευκαιρία στους πολίτες να δημιουργήσουν ένα εξατομικευμένο σχέδιο δεξιοτήτων για την αντιμετώπιση συγκεκριμένων μαθησιακών απαιτήσεων που έχει ο καθένας. Όλες οι προσπάθειες και τα προγράμματα δεξιοτήτων θεωρούμε ότι πρέπει να προσφέρονται σε προσβάσιμη μορφή.