Αρχική Ανοιχτή δημόσια διαβούλευση για τη Βίβλο Ψηφιακού Μετασχηματισμού 2020-20257.2. Ψηφιακές ικανότητες και δεξιότητεςΣχόλιο του χρήστη Ολλανδέζου Λία | 17 Δεκεμβρίου 2020, 21:55
Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η απόκτηση ψηφιακών δεξιότητων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, κρίνεται ως ένας σημαντικός στόχος στο πλαίσιο 7.2.2. Κατευθύνσεις και Στόχοι και πιο συγκεκριμένα στον στόχο 3.3. που περιγράφει τους εμπλεκόμενους φορείς στη συγκεκριμένη διαδικασία. «Ενδείκνυται» αναφέρει ο στόχος «να είναι μέσω των θεσμών και των διαδικασιών διασφάλισης ποιότητας των πανεπιστημίων και της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε)». Τον συντονισμό λοιπόν αυτής της δράσης, αναλαμβάνει ένας φορέας (το ΕΔΥΤΕ εν προκειμένω) που αντικειμενικά δεν γνωρίζει την εκπαιδευτική διαδικασία, ούτε είναι αρμόδιος από τον νόμο να ενισχύει το έργο των εκάστοτε Τμημάτων των Ιδρυμάτων. Τον ρόλο αυτό τον έχουν, σύμφωνα με τον νόμο 3404/2005 οι Βιβλιοθήκες και Κέντρα Πληροφόρησης των Πανεπιστημιων. Αναφέρει το άρθρο 16, παρ. 1 «Αποστολή της Κεντρικής Βιβλιοθήκης κάθε Πανεπιστημίου είναι η ενίσχυση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών και ερευνητικών δραστηριοτήτων του Ιδρύματος, η συμβολή της στη διαχείριση, παροχή και διάθεση εξειδικευμένων πληροφοριών στην ευρύτερη εθνική και διεθνή κοινότητα και η ουσιαστική συμμετοχή της σε κάθε δραστηριότητα για την παιδεία και τον πολιτισμό.» Προφανώς και όταν συντάχθηκε ο νόμος, δεν είχε προβλέψει την εξέλιξη της τεχνολογίας, αλλά οι Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες σε ένα μεγάλο και ικανοποιητικό βαθμό έχουν εντάξει στις δραστηριότητες τους προγράμματα εκπαίδευσης φοιτητών (είτε πρόκειται για πληροφοριακή παιδεία ή για ψηφιακό γραμματισμό), κάποια δε Τμήματα Πανεπιστημιών τα έχουν εντάξει στα προγράμματα σπουδών τους Οι ρόλοι πρέπει να είναι διακριτοί και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να απαξιωθούν οι πόροι (ανθρώπινοι και υλικοί) που έχουν ήδη χρησιμοποιηθεί προς την κατεύθυνση της απόκτησης ψηφιακών δεξιότητων μέσα στα Πανεπιστήμια. Ο φορέας που θα συντονίζει αυτή τη δράση, θα πρέπει να έχει πλήρη εικόνα της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των αντίστοιχων αναγκών των τμημάτων (π.χ. διαφορετικές οι ανάγκες για ψηφιακες διεξιότητες σε ένα τμήμα θεωρητικής από ένα τμήμα θετικής κατεύθυνσης). Και αυτός ο φορέας είναι τα ίδια τα Πανεπιστήμια, με βάση το αυτοδιοίκητό τους και την πλήρη γνώση που έχουν για τη ροή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε συνεργασία με τις Βιβλιοθήκες και Κέντρα Πληροφόρρησης. Άλλωστε τα πανεπιστήμια, αξιοποιώντας αυτούς τους πόρους έχουν ήδη επεκτείνει την εμβέλειά τους και εκτός της ακαδημαϊκής κοινότητας - κάνοντας άνοιγμα στην κοινωνία. Με τα ανοιχτά ηλεκτρονικά μαθήματα που ήδη προσφέρουν, μπορούν σε σύντομο χρόνο, με αποτελεσματικότητα και ποιότητα να αναλάβουν ένα εγχείρημα που εύστοχα συγκρίνεται σε σπουδαιότητα και μέγεθος με τον αλφαβητισμό σε προηγούμενη ιστορική περίοδο. Η ΕΘΑΑΕ μπορεί να συνεχίσει την αποστολή της σε επίπεδο αξιολόγησης και πιστοποίησης της ποιότητας της λειτουργίας των ΑΕΙ