Αρχική Δημιουργία θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση καθεστώτος Ενίσχυσης Ιδιωτικών Επενδύσεων για την ανάπτυξη της παραγωγής οπτικοακουστικών έργωνΆρθρο 08 – Καθεστώς Ενίσχυσης Ιδιωτικών Επενδύσεων για την ανάπτυξη της παραγωγής οπτικοακουστικών έργων στην ΕλλάδαΣχόλιο του χρήστη Δημήτριος Μπεντίλας | 10 Μαρτίου 2017, 11:38
Στο Άρθρο 1 θα πρέπει να αναφερθούν ρητά και τα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Πρόκειται για μια βιομηχανία που παρουσιάζει ιδιαίτερα σημαντικά οικονομικά μεγέθη παγκοσμίως, μεγάλη ανάπτυξη για πολλά συνεχόμενα έτη και μέγεθος που αγγίζει τα $100 δις. Τα παιχνίδια είναι κατεξοχήν εξαγώγιμο προϊόν, με εκατομμύρια καταναλωτές σε Αμερική, Ευρώπη και Ασία, και πολλές ανερχόμενες αγορές. Επίσης, όσον αφορά τις επιλέξιμες δαπάνες, πρέπει να τονιστεί ότι πολλά παιχνίδια πλέον παρέχονται ως συνεχείς υπηρεσίες (Software as a Service - SaaS), κάτι που απαιτεί συνεχή παρακολούθηση, βελτιστοποίηση και ανανέωση περιεχομένου. Αυτό συνεπάγεται κόστη για διάφορες υπηρεσίες όπως καταγραφή στατιστικών και ανάλυση (analytics), διαφήμιση (user acquisition), υποστηρικτικές διαδικτυακές υπηρεσίες (backend services), δημιουργία και φιλοξενία λογισμικού στο cloud. Η συνηθισμένη διάρκεια για κάτι τέτοιο είναι μερικά χρόνια (π.χ. 3-5), ενώ για ορισμένα είδη παιχνιδιών το ποσοστό επί της συνολικής δαπάνης μπορεί να φτάσει σε πολύ υψηλά επίπεδα, μιας και το κόστος αυτών συνήθως αυξάνεται αναλογικά ή και εκθετικά όσο αυξάνονται οι χρήστες. Ένα παιχνίδι αυτού του είδους έχει τις προοπτικές για να παρουσιάσει έσοδα πολλές τάξεις μεγέθους μεγαλύτερα από το κόστος ανάπτυξης και συντήρησής του, και να φτάσει σε εκατομμύρια τελικούς αποδέκτες, όπως δείχνουν τα στοιχεία των τελευταίων ετών. Δημήτριος Μπεντίλας Co-founder & CTO Total Eclipse www.totaleclipsegames.com