Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση το σχέδιο νόμου με τίτλο: «Εκσυγχρονισμός του Ελληνικού Κτηματολογίου, νέες ψηφιακές υπηρεσίες και ενίσχυση της ψηφιακής διακυβέρνησης»ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΤΟΥ Ν.Π.Δ.Δ. «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ» Άρθρο 14 Προγραμματικές συμβάσεις μεταξύ του ν.π.δ.δ. «Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος» (Τ.Ε.Ε.) και του ν.π.δ.δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο»Σχόλιο του χρήστη ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΑΤΣΙΓΙΑΝΝΗΣ | 15 Ιουλίου 2021, 21:39
Το άρθρο 14 του ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ Δ’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΤΟΥ Ν.Π.Δ.Δ. «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ» με τίτλο «Προγραμματικές συμβάσεις μεταξύ του ν.π.δ.δ. «Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος» (Τ.Ε.Ε.) και του ν.π.δ.δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο» πρέπει να αποσυρθεί στο σύνολο του και τούτο διότι: 1. Προγραμματικές συμβάσεις , όπως έχει κριθεί νομολογιακά, συνάπτονται μόνον όταν δεν υπάρχει πιο πρόσφορος τρόπος επίτευξης του επιδιωκόμενου σκοπού. Από τα οριζόμενα στο άρθρο που έχει τεθεί σε διαβούλευση, προκύπτει αβίαστα ότι το περιεχόμενο του αφορά απολύτως και χωρίς καμμία αμφιβολία το μελετητικό αντικείμενο της κατηγορίας 16. Συνεπώς, με το εν λόγω άρθρο γίνεται σαφής προσπάθεια παράκαμψης του Ν.4412/2016 ΦΕΚ 147Α, που αφορά τη σύναψη Δημόσιων Συμβάσεων, Έργων, Προμηθειών και Υπηρεσιών και ανάθεσης μελετητικού αντικειμένου της κατηγορίας 16 με διαδικασία που αντίκειται στην κείμενη νομοθεσία και το ενωσιακό δίκαιο. 2. Τα διαλαμβανόμενα στο άρθρο 14, δεν προκύπτουν από την αποστολή του ΤΕΕ όπως ρητά έχει προσδιοριστεί στο άρθρο 1 του ΠΔ 12/ 2020 ΦΕΚ 17Α με τίτλο Οργανισμός Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, συνεπώς δεν μπορεί να συνηφθεί προγραμματική σύμβαση, λόγω ασυμβατότητας αποστολής μεταξύ αυτού και του ν.π.δ.δ. Ελληνικό Κτηματολόγιο 3. Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ ή/ και όσοι εμπλακούν στον καθορισμό του τρόπου ανάθεσης και εκτέλεσης των εργασιών, του τρόπου επιλογής των μηχανικών και το ύψος της αμοιβής τους, αντιμετωπίζουν επί προσωπικού, αστικές και ποινικές ευθύνες διότι, οι πράξεις τους αυτές αντίκεινται στο άρθρο 1 και στις παραγράφους 2α και 2θ του άρθρου 2 του Ν.3919/2011, ΦΕΚ 32Α με τίτλο «Αρχή της επαγγελματικής ελευθερίας, κατάργηση αδικαιολόγητων περιορισμών στην πρόσβαση και άσκηση επαγγελμάτων» 4. Δεδομένης της νομικής μορφής και των αρμοδιοτήτων του ΤΕΕ και του Ελληνικού Κτηματολογίου το άρθρο 14 αντίκειται και στο άρθρο 2 του Ν.3959/2011 ΦΕΚ 93Α με τίτλο « Προστασία του Ελεύθερου Ανταγωνισμού» και συγκεκριμένα το άρθρο 14 δεν είναι τίποτα άλλο παρά ο ορισμός της κατάχρησης δεσπόζουσας θέσης εκ μέρους των δύο αυτών ν.π.δ.δ., αφού με τα διαλαμβανόμενα στο υπό διαβούλευση άρθρο 14, γίνεται προσπάθεια εισσαγωγής όρων όπου τερματίζουν τον υφιστάμενο ελεύθερο ανταγωνισμό ο οποίος έως και σήμερα παρέχει προς το ν.π.δ.δ. Ελληνικό Κτηματολόγιο τα διαλαμβανόμενα στις παραγράφους (α) και (β) του άρθρου 14. 5. Διαχρονικά από την έναρξη λειτουργίας του Ελληνικού Κτηματολογίου έως και σήμερα, στις ιστοσελίδες του ΤΕΕ και του Ελληνικού Κτηματολογίου, υπάρχουν τυποποιημένες οδηγίες για το πως ολοκληρώνονται οι εργασίες (α) και (β) που αναγράφονται στο άρθρο 14 του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου και παραδείγματα τους σε ψηφιακή μορφή. Οι οδηγίες είναι σαφείς και οι εργασίες πλήρως τυποποιημένες, και ακολουθούνται χρόνια από τους μηχανικούς. Κοντολογίς το άρθρο 14, πλην όσων προαναφέρθηκαν είναι άνευ αντικειμένου. 6. Για όλα τα παραπάνω δεν γίνονται καμμία αναφορά και στο κείμενο της Ανάλυσης των συνεπειών της Ρύθμισης.