Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση το σχέδιο νόμου με τίτλο: «Εκσυγχρονισμός του Ελληνικού Κτηματολογίου, νέες ψηφιακές υπηρεσίες και ενίσχυση της ψηφιακής διακυβέρνησης»Άρθρο 17 Αναγνώριση χρόνου προϋπηρεσίας προϊσταμένων Κτηματολογικών Γραφείων -Τροποποίηση παρ. 2 και 4 άρθρου 18 ν. 4512/2018Σχόλιο του χρήστη Γιώτα Σαρρή ,Υποθηκοφύλακας-Προισταμένη Κ.Γ.Ιλίου Αττικής | 15 Ιουλίου 2021, 22:52
Μέχρι την ψήφιση του ν.2993/2002 που όρισε ότι ο διορισμός σε θέση άμισθου υποθηκοφύλακα γίνεται μετά από διαγωνισμό που προκηρύσσετε για την πλήρωση κενών θέσεων, και ο οποίος εφαρμόστηκε μέχρι το έτος 2009,δηλ.για επτά μόλις έτη, η πλήρωση των κενών θέσεων αμίσθων υποθηκοφυλάκων στην χώρα γινόταν με το Κ.Δ. 19/23-7-1941 άρθρα 15,16 παρ.39 και 44 όπως τροποποιημένο ίσχυε από τον ν.2224/1952,δηλαδή μετά από προκήρυξη της κενής θέσεως, με κρίση του Ανώτατου Υπηρεσιακού Συμβουλίου του Υπουργείου Δικαιοσύνης και έκδοση σχετικής πλήρως αιτιολογημένης Υπουργικής απόφασης, η οποία ελεγχόταν ακυρωτικά ενώπιον του ΣτΕ, και όπως ο νόμος όριζε. Στο άρθρο 23 παρ.7γ του ν. 2664/1998 περί Εθνικού Κτηματολογίου που αποτελεί ακόμα και σήμερα τον κορμό της νομοθεσίας για το κτηματολόγιο στην χώρα οριζόταν "...οι υποθηκοφύλακες (έμμισθοι ή άμισθοι),που δεν επιθυμούν να τοποθετηθούν σε θέση Προισταμένου Κτηματολογικού Γραφείου, μπορούν, ύστερα από αίτηση τους, που θα πρέπει να υποβληθεί μέσα σε ένα δίμηνο από την κοινοποίηση σε αυτούς σχετικής πρόσκλησης του ΟΚΧΕ, να παραμείνουν στο Κτηματολογικό Γραφείο ως υπάλληλοι ή να επαναδιοριστούν δικηγόροι στο Πρωτοδικείο ,στο οποίο ήταν δικηγόροι πριν τον διορισμό τους ως υποθηκοφυλάκων ή να διοριστούν συμβολαιογράφοι ανεξαρτήτως ηλικίας, εφόσον έχουν τα προσόντα που προβλέπουν τα άρθρα 18 και 19 του ν.670/1977, σε κενή θέση στην έδρα του Ειρηνοδικείου της περιφέρειας του Εφετείου όπου υπηρετούσαν...". Με το άρθρο 18 παρ.4 περ.β΄του άρθρου 18 ν. 4512/2018 αφαιρέθηκε το δικαίωμα προσδοκίας που η ίδια η Πολιτεία είχε δώσει για είκοσι έτη και πλέον στους υπηρετούντες άμισθους υποθ/κες, και νομοθετώντας αντίθετα στην ηθική τάξη και στην σταθερότητα των εργασιακών σχέσεων που η ίδια πρέπει να προστατεύει, καταστρέφοντας καριέρες και οικογενειακούς προγραμματισμούς,το πρώτον κάνει διαχωρισμό σε υποθηκοφύλακες προερχόμενους από διαγωνισμό και μη, και εισάγει ανισότητα αγνοώντας ότι οι εκτός διαγωνισμού ΄Αμισθοι Υποθηκοφύλακες διορίστηκαν με το νομοθετικό καθεστώς που ίσχυε κατά τον χρόνο διορισμού τους, με ίδιο αντικείμενο άσκησης του λειτουργήματός τους, με μεγαλύτερη εμπειρία λόγω του περισσότερου χρόνου που ασκούν τα καθήκοντα τους και ηλικίας, και το σύνολο σχεδόν αυτών προίστανται πλέον σε λειτουργούντα Κτηματολογικά Γραφεία, και τα άτομα αυτά με τον ίδιο αυτό νόμο εφόσον ενταχθούν στον φορέα,χωρίς καμμία διάκριση αναλαμβάνουν θέσεις Προισταμένων ή αναπληρωτών σε Κ.Γ. αυτού. Κατά λογική ακολουθία στο πλαίσιο της ορθής νομοθέτησης και επειδή η ίδια η πολιτεία αναγνωρίζοντας την εσφαλμένη νομοθέτηση είχε καταθέσει τροπολογία σε νομοσχέδιο του ΥΠΕΝ που είχε μπει σε ημερήσια διάταξη του Ελληνικού Κοινοβουλίου αλλά δεν ψηφιστηκε λόγω προκήρυξης εθνικών εκλογών και διάλυσης της Βουλής, θα πρέπει να απαληφθεί από το παρόν άρθρο το τμήμα της διάταξης "...εφόσον είχαν καταλάβει θέση υποθηκοφύλακα κατόπιν επιτυχίας τους σε σχετικό διαγωνισμό".