Αρχική Επιτάχυνση των διαδικασιών ολοκλήρωσης του Ελληνικού Κτηματολογίου...ΜΕΡΟΣ Γ’ ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΠΕΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ Άρθρο 22 Διαδικασία είσπραξης οφειλής Τέλους Ακίνητης Περιουσίας – Προσθήκη παρ. 18Α στο άρθρο 24 ν. 2130/1993Σχόλιο του χρήστη Δ. ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ | 23 Νοεμβρίου 2023, 21:38
Οι δημοτικές υπηρεσίες εξυπηρετώντας τις αιτήσεις για βεβαίωση μη οφειλής ΤΑΠ, ελέγχουν τα ακίνητα και για ΔΤΔΦ, δεδομένου ότι τα τέλη αυτά ακολουθούν διαφορετικές διατάξεις και ως προς το ύψος και την κλιμάκωσή τους και ως προς την επιβολή τους (διαφορετικοί συντελεστές ΤΑΠ και ΔΤΔΦ, διαφορετική επιβολή -καθαρά στο ΤΑΠ, μικτά στα ΔΤΔΦ κλπ). Το ΤΑΠ σαν έσοδο είναι μικρό συγκριτικά με τα ΔΤ. Και όντως απασχολείται πολύ προσωπικό και καταναλώνονται πολλές εργατοώρες στον έλεγχο των ακινήτων. Ακίνητα που είναι καταχωρημένα στα Ε9 των πολιτών και θα μπορούσαν να εξοφλούν τις οφειλές τους αυτοματοποιημένα, εύκολα και γρήγορα, αν οι δημοτικές υπηρεσίες είχαν πρόσβαση στα ακίνητα της διοικητικής περιφέρειας του Δήμου τους. Χρόνια ακούμε για την ενεργοποίηση της πρόσβασης των δημοτικών υπηρεσιών στα στοιχεία των ακινήτων. Το 2014-2016 είχε καταργηθεί η υποχρέωση προσκόμισης βεβαίωσης μη οφειλής ΤΑΠ και πάλι. Η διάταξη αυτή είχε διάρκεια μία διετία, μόνο. Οι δημοτικές υπηρεσίες, έβλεπαν το συμβόλαιο όποτε και εάν ερχόταν ο νέος ιδιοκτήτης προκειμένου να μπορέσουν να κάνουν έλεγχο και εκκαθάριση τυχόν οφειλών στον παλιό ιδιοκτήτη για όσο το είχε στην ιδιοκτησία του και στο νέο ιδιοκτήτη από τότε που το απέκτησε. Δοκιμασμένη η κατάργηση και δεν λειτούργησε. Και η παροχή στοιχείων από το Κτηματολόγιο μάλλον αμφίβολη είναι, δεδομένου ότι το Κτηματολόγιο είναι επιβαρυμένο ήδη. Επιπλέον χωρίς αριθμό παροχής οι δήμοι δεν μπορούν να βρουν το ακίνητο. Για τα μη ηλεκτροδοτούμενα επίσης υπάρχει πρόβλημα. Επομένως, απαιτείται: 1) εξέταση και εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου και για το ΤΑΠ και για τα ΔΤΔΦ 2) χορήγηση πρόσβασης των δημοτικών υπηρεσιών, στα στοιχεία των ακινήτων που διατηρούνται στην ΑΑΔΕ.