Αρχική Επιτάχυνση των διαδικασιών ολοκλήρωσης του Ελληνικού Κτηματολογίου...Άρθρο 12 Προσόντα διαπιστευμένων μηχανικών για το Κτηματολόγιο – Τροποποίηση άρθρου 24 ν. 4821/2021Σχόλιο του χρήστη Γιάννης Αλαβάνος | 29 Νοεμβρίου 2023, 22:19
Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
1. Ο θεσμός του διαπιστευμένου μηχανικού για το κτηματολόγιο σε όποιες χώρες υπάρχει λειτουργεί σε θεσμικά και κανονιστικά πλαίσια τελείως διαφορετικά από αυτό που θεσμοθετείται στην Ελλάδα. 2. Υπάρχει πρόβλημα συσσώρευσης ύλης στο λειτουργούν κτηματολόγιο, το οποίο στα αμέσως επόμενα χρόνια θα αυξηθεί. Η θεσμοθέτηση του διαπιστευμένου μηχανικού, όπως προωθείται, παρά τις πιθανές προσδοκίες, θα επιβαρύνει το σύστημα. Δεν προβλέπεται η ύπαρξη κανονισμού επιλογής, ανάθεσης και ελέγχου της εργασίας πέραν του δειγματοληπτικού και της καταγγελίας. Ο διαπιστευμένος μηχανικός, κάτω από ένα δρακόντειο και ταυτόχρονα αρκετά ασαφές πλαίσιο επιβολής ποινών, από τη μια θα δίνει μάχες για να μην υποκύπτει στις επιδιώξεις του εντολέα του, όποια νομική μορφή και αν έχει, και από τον οποίο, με αυθαίρετες διαδικασίες, θα εξαρτάται η διάρκεια της εργασίας του . Από την άλλη θα φέρει το βάρος της απόδειξης των επιλογών του απέναντι σε κάθε κακόπιστο συναλλασσόμενο. 3. Η υποτίμηση των επιστημόνων που αφιερώνουν μεγάλο μέρος των εγκύκλιων σπουδών τους στο κτηματολόγιο και των επαγγελματιών που εργάζονται για ικανό χρονικό διάστημα στη σύνταξη του, και είναι όλοι δηλωμένοι στο ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ, επιτείνει την πιθανότητα επικράτησης ενός ανταγωνιστικού πλαισίου που θα στηρίζεται στην έκπτωση, σε ότι φορά την εγκυρότητα και ποιότητα της προσφερόμενης εργασίας. Είναι υποτιμητικό για το ελληνικό σύστημα απονομής επαγγελματικών δικαιωμάτων να εξαρτάται η πρόσβαση σε αυτού του είδους τις εργασίες από την παρακολούθηση ενός σεμιναρίου και δεν είναι δυνατόν η παρακολούθηση ενός σεμιναρίου, και όχι η απόκτηση του διπλώματος του μηχανικού, να προσδιορίζει την πρόσβαση σε αυτές τις εργασίες. Είναι διαφορετικό θέμα να υπάρχουν επαναλαμβανόμενα επιμορφωτικά σεμινάρια που θα πρέπει να παρακολουθούν οι απασχολούμενοι σε αυτόν τον τομέα, από το να προσδιορίζει την πρόσβαση στο αντικείμενο ένα σεμινάριο. 4. Γενικά τα προσόντα που ζητούνται με το άρθρο 24 κατ’ελάχιστον «πάσχουν». Το 4ο είναι υποπερίπτωση του 2ου. Για δε το 2ο με τη θεσμοθέτηση για όλους των τεσσάρων χρόνων επαγγελματικής εμπειρίας, προφανώς όχι ηθελημένα, αποκτούν συντομότερη ηλικιακά πρόσβαση στις συγκεκριμένες εργασίες όσοι έχουν μικρότερο χρόνο εγκύκλιων σπουδών. 5. Κατά το άρθρο 25 υπάρχουν δύο ειδών εργασίες σε σχέση με τη νομική μορφή του εργοδότη. Αυτές της περίπτωσης (α) που εντολέας είναι ιδιώτης θα ελέγχονται σε δεύτερο βαθμό από τον φορέα και θα μπορούσαν να εκπονούνται από όσους έχουν ήδη τα απαιτούμενα επαγγελματικά δικαιώματα. Για όλες τις άλλες περιπτώσεις το Ελληνικό Κτηματολόγιο γνωρίζει από την ίδια του τη λειτουργία πως οι σχετικές εργασίες μπορούν να γίνονται από διπλωματούχους Αγρονόμους Τοπογράφους Μηχανικούς και όσους ισοτιμούνται με αυτούς. 6. Η συγκεκριμένη πρόβλεψη νομοθετήθηκε το 2018, έχει τροποποιηθεί το 2021 και προτείνεται νέα τροποποίηση. Καμία από τις τρεις νομοθετικές ρυθμίσεις δεν συνεισφέρει κάτι καλύτερο στο ισχύον πλαίσιο , πέραν από το να δίνει μεγάλα περιθώρια αυθαιρεσιών και μικρότερη προστασία για το δημόσιο συμφέρον. Οι επισημάνσεις του CLGE (The Council of European Geodetic Surveyors ) σχετικά με τους κινδύνους που εγκυμονούνται για την ασφάλεια σχετικά με τα δημόσια και τα ιδιωτικά ακίνητα βοηθούν στην κατανόηση αυτής της θέσης. Είναι επίσης η τρίτη ανεπαρκής προσπάθεια για να αντιμετωπισθούν τα σημαντικά προβλήματα στα οποία στοχεύει. Οι λύσεις για τη λειτουργία του φορέα, ο οποίος σε κάθε περίπτωση θα φέρει την ευθύνη της αποδοχής των ελέγχων και πορισμάτων των διαπιστευμένων μηχανικών αν λειτουργήσουν, την πλήρη στελέχωση του, την αξιοποίηση του υπάρχοντος αξιόλογου, επαρκούς και διάσπαρτου στην Ελλάδα δυναμικού υπάρχουν.