Αρχική Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Ψηφιακής ΔιακυβέρνησηςΆρθρο 4 Σκοπός και αρμοδιότητες της ΑρχήςΣχόλιο του χρήστη Νίκος | 10 Ιανουαρίου 2024, 13:18
Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κατά τη γνώμη μου συνεχίζεται η δυαρχία-αναρχία σε ένα θέμα το οποίο απαιτεί απόλυτο συντονισμό σε σχεδόν πραγματικό χρόνο, ανεξαρτήτως εάν είναι κρίσιμη υποδομή ή όχι(βλεπε NIS2). Με τον ισχύον νόμο (4577/2018) άλλος οργανισμός παρακολουθεί και εντοπίζει, άλλος οργανισμός αποκρίνεται, δυστυχώ δίχως συντονισμό. Το δε ΥψηΔ με την ΕΝΑΚ, εποπτεύει - «χρησιμοποιεί» οργανισμούς άλλων Υπουργείων: του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη την Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών (Ε.Υ.Π.) για να παρακολουθεί και εντοπίζει (Εθνικού Δικτύου SOC), και του Υπουργείου Άμυνας για να αποκρίνεται, Ομάδας Απόκρισης συμβάντων στον κυβερνοχώρο (CSIRT) (ΓΕΕΘΑ/Ε5). Βιαστικά με τον NIS βλέπε 4577/2018 ελήφθησαν λανθασμένες επιλογές. Ειλικρινά μετά από 6 χρόνια (4577/2018) πως αξιολογείται η συνεργασία όλων αυτών των οργανισμών; Είναι διαφορετική η αποστολή της Εθνικής Άμυνας, άλλη η αποστολή της Προστασίας του Πολίτη και η Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών. Προσωπικά δεν βλέπω την αλυσίδα διοίκησης (chain of command) σε κρίσιμες αποφάσεις. Εκτιμώ ότι δημιουργούμε διάσπαρτους υποστελεχωμένους οργανισμούς. Θα έπρεπε το Σχέδιο Νόμου με αφορμή τον NIS2 να επανασχεδιάσει την αρχιτεκτονική : ένα Υπουργείο -> μια Αρχή-> ένα Εθνικό SOC-> μία Ομάδα Απόκρισης. Εσωτερικά κάθε Υπουργείο μπορεί να υλοποιήσει εσωτερικά ότι επιπρόσθετα επιθυμεί στο πλαίσιο της αποστολής και των αρμοδιοτήτων του