• Σχόλιο του χρήστη 'ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Ν. ΚΟΛΙΝΤΖΙΚΗΣ' | 5 Σεπτεμβρίου 2024, 22:34

    Ο διαχωρισμός των αναγκών σε προσωπικό για τα Κτηματολογικά Γραφεία, με βάση τα τρία κριτήρια που θέτει το σχέδιο νόμου, δημιουργεί εύλογα ερωτηματικά. Γιατί εκείνο που ενδιαφέρει είναι η γρήγορη και σωστή εξυπηρέτηση του πολίτη, η έλλειψη των οποίων οφείλεται, κυρίως, στην έλλειψη έμπειρού προσωπικού, και αυτό δεν αφορά μόνον τις περιοχές για τις οποίες προβλέπει το σχέδιο νόμου, αλλά όλες τις περιοχές της χώρας, όπου υπάρχει σοβαρή έλλειψη προσωπικού, που ήταν μία από τις αιτίες για τις τραγικές κατατάσσεις που ζήσαμε μέχρι τα τέλη του 2023, σε αρκετά Κτηματολογικά Γραφεία μεγάλων πόλεων (και όχι «νησιωτικά» Κτηματολογικά Γραφεία..), με δικηγόρους και πολίτες να περιμένουν από τις 03.00 ώρα ξημερώματα για να καταχωρήσουν εγγραπτέες πράξεις και να «εξυπηρετηθούν»! Επιπλέον, μέσα στον ίδιο το Νομό, μπορεί μία περιοχή του να χαρακτηρίζεται ως «παραμεθόρια», με βάση το άρθρο 24 παρ.1 Ν.1892/1990 και άλλες όχι. Για παράδειγμα, ο Νομός Σερρών, κατά την διάταξη αυτή, δεν θεωρείται ως παραμεθόρια περιοχή, πλην της επαρχίας Σιντικής( τώρα, δεν υφίσταται η διοικητική διαίρεση των Νομών, ήδη Π.Ε., σε επαρχίες). Τί θα γίνει, λοιπόν, εδώ και πώς θα αντιμετωπιστεί η κατάσταση, δεδομένου ότι δεν προβλέπεται ξεχωριστό Κτηματολογικό Γραφείο για την παραμεθόρια «επαρχία Σιντικής», αλλά όλος ο Νομός Σερρών έχει ένα Κτηματολογικό Γραφείο, που λειτουργεί ως υποκατάστημα του Κτηματολογικού Γραφείου Κεντρικής Μακεδονίας; Θα πρέπει η Πολιτεία, με γενναιότητα, τόλμη και αποφασιστικότητα, να μεριμνήσει για την αντιμετώπιση και ουσιαστική επίλυση όλων των λειτουργικών προβλημάτων του νέου συστήματος, με βάση τα Κτηματολογικά Γραφεία, και επειδή ένας σημαντικός παράγοντας πρόκλησης των προβλημάτων, είναι η έλλειψη έμπειρου και με γνώσεις προσωπικού, όχι μόνο στις περιοχές που αναφέρει το σχέδιο νόμου, αλλά γενικότερα, θα πρέπει, χωρίς ημίμετρα, να προβεί στην αξιοποίηση του εξαιρετικά έμπειρου προσωπικού των γραφείων κτηματογράφησης, που ασχολούνται επί χρόνια με τα θέματα αυτά και μάλιστα υπάρχουν υπάλληλοι που ασχολήθηκαν με τα θέματα από τις πρώτες κτηματογραφήσεις στη χώρα μας, αποκτώντας τεράστια γνώση και εμπειρία, και θα είναι εξαιρετικά μεγάλο λάθος της πολιτείας να μην επιδιώξει η ίδια να αξιοποιήσει τέτοια άτομα, χάριν του συστήματος των κτηματολογικών γραφείων, αλλά και των πολιτών. Γι’ αυτό, κατά τη γνώμη μου, η μόνη ορθή λύση είναι, αρχικά, η ρύθμιση του άρθρου 22 παρ.1 του σχεδίου νόμου να καταλαμβάνει όλα τα Κτηματολογικά Γραφεία, με πρόβλεψη κατάρτισης, προσωρινά και μέχρι 31-12-2025, συμβάσεων ορισμένου χρόνου από τους εργαζόμενους στα γραφεία κτηματογράφησης, χωρίς την τήρηση κριτηρίων εντοπιότητας( άλλωστε, το κριτήριο αυτό κρίθηκε αντισυνταγματικό) και από 01-01-2026, σε "μόνιμη" βάση, με προκήρυξη των θέσεων που θα δημιουργηθούν, και με προσλήψεις μέσω του ΑΣΕΠ, με συμβάσεις αορίστου χρόνου, προβλέποντας ο σχετικός νόμος που θα πρέπει να ψηφιστεί, αυξημένη μοριοδότηση των χρόνων απασχόλησης των ατόμων αυτών, όπως έγινε και για τις περιπτώσεις των απασχοληθέντων στα Κ.Ε.Π. ή στα προγράμματα «Βοήθεια στο σπίτι» κλπ.