Αρχική Ολοκλήρωση της κτηματογράφησης, απλοποίηση διαδικασιών, χρήση τεχνητής νοημοσύνης και διατάξεις για τη λειτουργία του ν.π.δ.δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο», λοιπές διατάξεις του Υπουργ...Άρθρο 15 Διόρθωση κτηματολογικής εγγραφής σε περίπτωση απόφασης αποδοχής αντιρρήσεων κατά του δασικού χάρτη – Προσθήκη παρ. 5 στο άρθρο 19 ν. 2664/1998Σχόλιο του χρήστη «ΚΑΛΛΙΓΑΙΑ»¨-ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΓΗΣ ΕΝΤΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΑΡΚΩΝ ΘΡΙΑΣΙΟΥ ΠΕΔΙΟΥ | 6 Σεπτεμβρίου 2024, 14:20
Διόρθωση κτηματολογικής εγγραφής σε περίπτωση απόφασης αποδοχής αντιρρήσεων κατά του δασικού χάρτη – Προσθήκη παρ. 5 στο άρθρο 19 ν. 2664/1998: 1) ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ δ’: Για την πλήρη αποσαφήνιση των προϋποθέσεων της εφαρμογής της παραγράφου 5 του άρθρου 19 ν. 2664/1998 και την αποφυγή αδικαιολόγητων απορριπτικών αποφάσεων, οι οποίες θα υποχρεώσουν σε προσφυγή στα δικαστήρια, κάτι το οποίο έρχεται σε αντίθεση με την causa της προτεινόμενης νομοθετικής ρύθμισης, η οποία είναι η επιτάχυνση της διαδικασίας εγγραφής στο Κτηματολόγιο δικαιωμάτων φυσικών ή νομικών προσώπων χωρίς τη μεσολάβηση δικαστηρίων, προτείνουμε να προστεθεί στην παράγραφο δ’ του άρθρου 15 το εδάφιο: «όπως τούτο προκύπτει από τις αρχικές κτηματολογικές εγγραφές του Δημοσίου» και άρα η § δ’ να διαμορφωθεί ως εξής: «η κτηματολογική εγγραφή ερείδεται αποκλειστικά στο τεκμήριο κυριότητας δημοσίου επί δασικών εκτάσεων, όπως τούτο προκύπτει από τις αρχικές κτηματολογικές εγγραφές του Δημοσίου, το φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή δικαιοπάροχος αυτών, των οποίων το εμπράγματο δικαίωμα προκύπτει από δημόσιο έγγραφο, όπως περιγράφεται στην περ. γ) δύναται να αιτηθεί τη διόρθωση της κτηματολογικής εγγραφής υπέρ του ιδίου….». 2) Δεδομένου ότι στις υπό ρύθμιση περιπτώσεις του άρθρου 15 περιλαμβάνονται τόσο επιμέρους εκτάσεις, οι οποίες ανήκαν αρχικώς σε ΚΑΕΚ ιδιώτη (φυσικό ή νομικό πρόσωπο) και εν συνεχεία, λόγω του χαρακτηρισμού τους ως δασικών, αποδόθηκαν στην κυριότητα του Ελληνικού Δημοσίου, όσο και εκτάσεις οι οποίες χαρακτηρίστηκαν εξ’ ολοκλήρου δασικές και περιλαμβάνονται σε ένα ΚΑΕΚ υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου, στις οποίες όμως περιλαμβάνονται και εκτάσεις ιδιωτών, οι οποίες αποχαρακτηρίστηκαν και πρέπει να αποχωριστούν από το ευρύτερο ΚΑΕΚ του Ελληνικού Δημοσίου, προτείνουμε στο άρθρο 15 να προστεθεί επιπλέον ε’ παράγραφος που να επιλύει το ζήτημα ως εξής: «Αναλόγως της περιπτώσεως, στην υποβαλλόμενη αίτηση θα ζητείται είτε η συνένωση της επιμέρους εκτάσεως, η οποία χαρακτηρίζεται ως δασική και αποδόθηκε στο Ελληνικό Δημόσιο με το αρχικό ΚΑΕΚ του αιτούντος, είτε η δημιουργία νέων ΚΑΕΚ, τα οποία θα αποδίδονται στην κυριότητα του αιτούντα».