• Σχόλιο του χρήστη 'ΗΛΙΔΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ Α.Ε.' | 6 Σεπτεμβρίου 2024, 18:51

    Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, για τις περιοχές της παραγράφου 2 του άρθρου 3, ήτοι τις περιοχές για τις οποίες μέχρι τις 20.9.2024 έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες της ανάρτησης και έχουν υποβληθεί οι αιτήσεις διόρθωσης του άρθρου 6A, αλλά δεν έχει ξεκινήσει η διαδικασία δημοσιοποίησης των εκθέσεων επί των αιτήσεων διόρθωσης της παρ. 8 του άρθρου 6A, το γραφείο κτηματογράφησης ενημερώνει τους προσωρινούς κτηματολογικούς πίνακες της ανάρτησης με τις δηλώσεις που αποστέλλονται από τον προϊστάμενο του αρμόδιου κτηματολογικού γραφείου ή υποκαταστήματος σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 5 και με τις αιτήσεις διόρθωσης προδήλου σφάλματος. Αυτό συνεπάγεται ότι, δεν θα συμπεριληφθούν στις πρώτες εγγραφές: Α) Οι εκπρόθεσμες δηλώσεις, οι οποίες υποβλήθηκαν από την ημερομηνία τελευταίας ενημέρωσης της κτηματολογικής βάσης της Ανάρτησης έως την ημερομηνία λήξης υποβολής εκπρόθεσμων δηλώσεων (όπως αυτή καθορίζεται ανά περιοχή με απόφαση του Δ.Σ. του Ν.Π.Δ.Δ. «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ»). Σε πολλές περιοχές της χώρας που εμπίπτουν στην περίπτωση της παραγράφου 2, το εν λόγω χρονικό διάστημα, έχει ήδη διαρκέσει πάνω από 2 χρόνια με αποτέλεσμα να έχει υποβληθεί μεγάλος αριθμός εκπρόθεσμων δηλώσεων. Οι πολίτες όμως, που για να προβούν ακόμη και σε εκπρόθεσμη υποβολή δήλωσης ιδιοκτησίας, κατέβαλαν το σχετικό τέλος κτηματογράφησης και πιθανώς να προέβησαν σε πρόσθετες δαπάνες (π.χ. αμοιβές δικηγόρων, συμβολαιογράφων για σύνταξη εγγράφων χρησικτησίας, κόστος έκδοσης πιστοποιητικών κληρονομιάς ελλείψει μεταγραμμένου τίτλου αποδοχής κληρονομιάς ή κληρονομητηρίου, αμοιβές μηχανικών για σύνταξη σύγχρονων τοπογραφικών διαγραμμάτων εξαρτημένων από το κρατικό σύστημα συντεταγμένων ΕΓΣΑ ’87 κλπ), δεν θα δουν τα δικαιώματά τους καταχωρημένα στους τελικούς κτηματολογικούς πίνακες (άρα δεν μπορούμε να μιλάμε πλέον για πληρότητα των πρώτων εγγραφών). Αντ’ αυτού, τα ακίνητα επί των οποίων αξίωσαν κυριότητα οι παραπάνω πολίτες, πιθανώς να καταχωρηθούν στις πρώτες εγγραφές ως «αγνώστου ιδιοκτήτη» ή ακόμη χειρότερα να καταχωρηθούν σε λάθος πρόσωπο (το οποίο είχε ήδη αναρτηθεί σε λάθος θέση, αλλά με τις διατάξεις τους παρόντος σχεδίου νόμου περί επιτάχυνσης ένταξης της Επικράτειας σε λειτουργούν Κτηματολόγιο, δεν είναι εφικτό να μεταβληθεί και θα πρέπει να παραμείνει ως είχε «λανθασμένα» αναρτηθεί). Αν στα παραπάνω προστεθούν τα γνωστά σε όλους προβλήματα που μέχρι σήμερα συναντά κανείς στις διαδικασίες διορθώσεων εντός λειτουργούντος Κτηματολογίου, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι, το παρόν σχέδιο νόμου σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί απλοποίηση των διαδικασιών, αντιθέτως θα δημιουργήσει πλήθος πρόσθετων προβλημάτων και θα οδηγήσει απλά σε πρώτες εγγραφές με «εκκρεμότητες», (λαμβάνοντας για παράδειγμα υπόψη τα όσα προβλέπονται στη συνέχεια της παραγράφου 2 περί καταγραφής στο πεδίο των παρατηρήσεων των αριθμών πρωτοκόλλου των αιτήσεων διόρθωσης του άρθρου 6A, με σήμανση τυχόν επηρεαζόμενων ακινήτων….), οι οποίες «εκκρεμότητες» δεν διευκρινίζεται, πότε, από ποιους και με ποιο τρόπο θα αρθούν. Β) Οι διορθώσεις της κτηματολογικής βάσης της Ανάρτησης λόγω υποβολής αιτήσεων διόρθωσης του άρθρου 6A, οι οποίες δεν αφορούν σε εκτοπισμό δικαιώματος και ως εκ τούτου το γραφείο κτηματογράφησης θα έπρεπε να προβεί στις αντίστοιχες διορθώσεις, σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται στην παράγραφο 9.3 του Κεφαλαίου 9 του τεύχους των Τεχνικών Προδιαγραφών των μελετών κτηματογράφησης (αριθμ. απόφ. Δ.Σ. 141/20/27-05-2021, ΦΕΚ 2673/Β/24-06-2021).