• Σχόλιο του χρήστη 'Π.Ο.Σ.Ε. Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε.' | 6 Σεπτεμβρίου 2024, 19:07

    Το φαινόμενο της υποστελέχωσης αλλά και της εγκατάλειψης, αφού ο όγκος εργασιών αυξάνει εκθετικά μετά τις συνεχείς εισροές καταργούμενων Υποθηκοφυλακείων. Επιπροσθέτως τα έμπειρα και ικανά στελέχη αποχωρούν μαζικά, χωρίς να αναπληρώνονται με νέα. Τα παραπάνω άλυτα (?) προβλήματα, έχουν ως αποτέλεσμα την εξαγρίωση των πολιτών και επαγγελματιών που συνωστίζονται λόγω των ελλείψεων. Εμείς από την πλευρά μας ως Ομοσπονδία λέμε ότι οι ενέργειες των εργαζομένων κινούνται στα πλαίσια τόσο του κώδικα των δημοσίων υπαλλήλων, όσο και στο επίπεδο των αναφαίρετων επαγγελματικών δικαιωμάτων τους. Έτσι για να καλυφθούν τα παραπάνω άλυτα προβλήματα, οι υπεύθυνοι του Κτηματολογίου και του Υπουργείου, θέλοντας να δείξουν ότι για όλα ευθύνονται αποκλειστικά οι εργαζόμενοι, εισάγουν μια απαράδεκτη νομοθετική ρύθμιση με το σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στο άρθρο 12 Συγκεκριμένα η ρύθμιση του άρθρου 12 του νομοσχεδίου, σε πλήρη απόκλιση από το άρθρο 109 ΥΚ, συνοδεύεται από την δυνατότητα επιβολής της εσχάτης των ποινών στους Προϊσταμένους των Κτηματολογικών Γραφείων & Υποκαταστημάτων του ΝΠΔΔ «Ελληνικό Κτηματολόγιο», ήτοι της οριστικής παύσης. Η έκθεση ανάλυσης συνεπειών ρύθμισης επικαλείται απλώς ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση κρίνεται αναγκαία δεδομένης της σημασίας τήρησης της προθεσμίας για λόγους τόσο ασφάλειας δίκαιου, όσο και έγκαιρης διεκπεραίωσης συναλλαγών επί ακινήτων, που επ’ουδενί δεν συνιστά ειδικό, επιτακτικό λόγο δημοσίου συμφέροντος που να δικαιολογεί την υπόψη απόκλιση από την αρχή της ισότητας κατά την δυνατότητα επιβολής της ποινής της οριστικής παύσης σε ειδική κατηγορία εργαζομένων, αφού αντίστοιχης σημασίας για τις συναλλαγές και ασφάλεια δικαίου ανάγκες, ευρίσκονται σε πλήθος περιπτώσεων στο Δημόσιο και ίσως σε εντατικότερο και σημαντικότερο βαθμό έναντι αυτών που αφορούν τα ακίνητα, αλλά δεν ήρθε ο κοινός νομοθέτης να καθιερώσει ιδιώνυμα πειθαρχικά αδικήματα των αντίστοιχων εργαζομένων και Προϊσταμένων για να διασφαλίζει σε κάθε δημόσια υπηρεσία ότι θα επιτευχθεί η αντίστοιχη στοχοθεσία. Εάν το σύνηθες συμφέρον της δημόσιας υπηρεσίας αναχθεί σε δικαιολογητικό λόγο καθιερώσεως ιδιώνυμων πειθαρχικών αδικημάτων με επαπειλούμενη την ποινή της οριστικής παύσης, τότε θα επέλθει το αντίστροφο αποτέλεσμα, ήτοι υπάλληλοι φοβισμένοι ή υπάλληλοι που θα εκτελούν με βιασύνη ή προχείρως τα καθήκοντά τους υπό το φόβο διώξεων. Επομένως, η ρύθμιση του άρθρου 12 του νομοσχεδίου που αναγάγει κλασική περίπτωση καθυστέρησης εκτέλεσης υπηρεσιακού καθήκοντος σε ιδιώνυμο πειθαρχικό αδίκημα των Προϊσταμένων Υπαλλήλων των Κτηματολογικών Γραφείων εισάγει αδικαιολόγητη απόκλιση από την αρχή της ισότητας, ενώ ταυτόχρονα παρίσταται εντελώς απρόσφορη να επιτύχει τον στόχο που εξαγγέλλει για τον λόγο που ήδη εκτέθηκε, με αποτέλεσμα να τίθεται ζήτημα συμφωνίας της προς το άρθρο 25 περ.γ΄ Συντ. που κατοχυρώνει την αρχή της αναλογικότητας. Επομένως: Ανακύπτει ζήτημα συμφωνίας του άρθρου 12 του Νομοσχεδίου προς τα άρθρα 4 και 7 Συντ .Τούτο διότι, το νομοσχέδιο αναδρομικώς έρχεται να τυποποιήσει ως πειθαρχικό αδίκημα μια συγκεκριμένη κατάσταση που υφίσταται και δεν έχει πασιφανώς γενικό και αόριστο περιεχόμενο, αφού κυριολεκτικά «φωτογραφίζει» ως πειθαρχικό αδίκημα μια συγκεκριμένη συμπεριφορά συγκεκριμένων προσώπων, των Προϊσταμένων των κτηματολογικών γραφείων και υποκαταστημάτων του ν.π.δ.δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο». Καλούμε την κυβέρνηση και το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης να αποσύρει τη συγκεκριμένη διάταξη και να πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα για πλήρη στελέχωση, μέσα και εξοπλισμό του Ελληνικού Κτηματολογίου.