• Σχόλιο του χρήστη 'Χαρά Δαούτη' | 1 Νοεμβρίου 2024, 18:48

    Προβληματισμό προκαλεί το γεγονός ότι σύμφωνα με την εξουσιοδοτική διάταξη της παραγράφου 25 του άρθρου 29 του σχεδίου Νόμου, ο Διοικητής της Εθνικής Αρχής Κυβερνοασφάλειας δύναται, μόνο με απόφασή του, να προβλέπει και «άλλες κυρώσεις» σε βάρος νομικών ή φυσικών προσώπων που εμπίπτουν στο σχέδιο Νόμου και παραβιάζουν τις προβλεπόμενες σε αυτό υποχρεώσεις τους, καθώς και να ρυθμίζει κάθε σχετικό ζήτημα, ενδεικτικά, τους όρους, τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία επιβολής των εν θέματι κυρώσεων. Η προαναφερθείσα εξουσιοδότηση προς τον Διοικητή της Εθνικής Αρχής Κυβερνοασφάλειας να θεσπίζει το πρώτον «άλλες κυρώσεις» αλλά και το είδος και τη διαδικασία επιβολής κυρώσεων εναντίον φυσικών προσώπων εγείρει σημαντικά νομικά ζητήματα, ιδίως υπό το πρίσμα της συνταγματικότητας αλλά και της συμβατότητας των υπόψη προβλέψεων του Σχεδίου Νόμο με υπερνομοθετικής ισχύος κανόνες δικαίου (πχ ΕΣΔΑ, Χάρτης Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της ΕΕ κοκ). Παράλληλα, ο εν γένει ασαφής και γενικός χαρακτήρας των υπόψη διατάξεων προκαλεί ανασφάλεια, αφού δεν ρυθμίζεται ειδικά ποιες παραβάσεις καταλογίζονται, ποιες συγκεκριμένες ιδιότητες φέρουν τα υπεύθυνα φυσικά πρόσωπα, ποιες είναι οι επαπειλούμενες κυρώσεις και με ποια κριτήρια αυτές επιβάλλονται. Οι προαναφερθείσες δε σημαντικές εστίες ασάφειας που εμφιλοχωρούν δύνανται να έχουν επενέργεια τόσο στον δυνητικά πλημμελή χαρακτήρα μίας τέτοιας εξουσιοδοτικής νομοθετικής διάταξης, όσο και στο κύρος μίας τέτοιας κανονιστικής Απόφασης του Διοικητή της Εθνικής Αρχής Κυβερνοασφάλειας.