Αρχική Aδειοδότηση και Έλεγχος Κατασκευών Κεραιών στην ΞηράΆρθρο 10 – Ειδικές κατηγορίες κατασκευών κεραιών.Σχόλιο του χρήστη ΣΟΥΧΛΕΡΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ | 22 Οκτωβρίου 2018, 19:39
Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμοι Κύριοι, Είναι γνωστή και έχει εκτιμηθεί ιδιαίτερα από την Ελληνική Ραδιοερασιτεχνική Κοινότητα , που αριθμεί χιλιάδες μέλη, η προσφορά του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων στον εκσυγχρονισμό της συναφούς νομοθεσίας (Υ.Α. 38200/1136 Φ.Ε.Κ. 1969/2-9-11) κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα, ενώ σε ειδικότερα ζητήματα, όπως λόγου χάρη οι εξετάσεις ραδιοερασιτεχνών, η νομοθεσία αυτή είναι πρωτοποριακή. Παρόλα αυτά και προς μεγάλη μας έκπληξη διαπιστώσαμε πρόσφατα ότι προωθείται δυσμενέστατη και ακατανόητη αλλαγή στην ίδια νομοθεσία, η οποία εφόσον υλοποιηθεί θα έχει ως αποτέλεσμα την εξομοίωση της ραδιοερασιτεχνικής υπηρεσίας - η οποία ως εκ της φύσεώς της συνδέεται με τον πειραματισμό και την επιστημονική έρευνα, δηλαδή στοιχεία που αποστερούνται παντελώς του εμπορικού χαρακτήρα, με την παροχή υπηρεσιών ραδιοφωνίας, τηλεόρασης , κινητής τηλεφωνίας, δηλαδή υπηρεσιών με αμιγώς εμπορικό χαρακτήρα. Ως εκ τούτου η υποβολή και έγκριση μελετών από την ΕΑΕΕ, δεν πρέπει να αφορά τους ραδιοερασιτέχνες αλλά μόνο ιδιωτικές εταιρείες, ειδικά ράδιο-δίκτυα και γενικά σταθμούς εμπορικής χρήσης. Οι ραδιοερασιτέχνες, δεν έχουν εμπορικό όφελος ενώ είναι γνωστό ότι αποκτούν την άδεια τους μετά από αυστηρές εξετάσεις στα θέματα κανονισμών , ασφάλειας και των συναφών με αυτά τεχνικών παραμέτρων, έχουν δε τις γνώσεις και την ικανότητα να εγκαθιστούν και να ελέγχουν τις κεραίες και τις παραμέτρους εκπομπής των σταθμών τους , ενώ υπόκεινται στον έλεγχο του κράτους μέσω των αρμόδιων φορέων, για τυχόν παρεμβολές ή και υπέρβαση των ορίων. Η άνω πραγματικότητα έχει ασφαλώς ληφθεί υπόψη από τις ισχύουσες νομοθετικές και κανονιστικές διατάξεις που καθορίζουν την λειτουργία των ραδιοερασιτεχνικών σταθμών ασυρμάτου μέχρι τώρα και δια τούτο ουδέποτε απαιτήθηκαν εγκρίσεις για την εγκατάσταση των ραδιοερασιτεχνικών κεραιών. Συνεπώς οι επικείμενες νομοθετικές παρεμβάσεις και αλλαγές, θα πρέπει να αφορούν σε εκείνες εκ των κατασκευών κεραιών οι οποίες πρόκειται να χρησιμοποιηθούν για αμιγώς εμπορικές υπηρεσίες και να εξαιρεθούν ρητά οι ραδιοερασιτεχνικές κατασκευές κεραιών. Εξάλλου και όσον αφορά στις παρεμβάσεις δια των οποίων επιδιώκεται , προκειμένου περί πολυκατοικιών, η έγγραφη συναίνεση των συνιδιοκτητών του ακινήτου για την εγκατάσταση κεραιών στους κοινόκτητους και κοινόχρηστους χώρους της πολυκατοικίας , όπως ορίζονται δια νόμου ή δια της ισχύουσας σε κάθε πολυκατοικία πράξης σύστασης οριζοντίων ιδιοκτησιών και κανονισμού πολυκατοικίας, θα πρέπει να σημειωθεί εμφατικά και να ληφθεί υπόψη ότι επί 60 χρόνια και πλέον οι αδειούχοι ραδιοερασιτέχνες και ιδιαίτερα αυτοί που ζουν σε πολυκατοικίες, ουδέποτε δημιούργησαν οποιοδήποτε πρόβλημα στις πολυκατοικίες, αντίθετα η παρουσία τους καλλιεργούσε και καλλιεργεί μεγαλύτερο αίσθημα ασφάλειας και σταθερότητας σε περίπτωση κινδύνου. Συνεπώς εφόσον επέλθει η άνω νομοθετική αλλαγή, το άνω έργο του ραδιοερασιτέχνη θα μπορεί να αποδυναμωθεί έως εξαλειφθεί , ακόμα και στην περίπτωση ενός και μόνο δύστροπου συνιδιοκτήτη, εις βάρος των υπολοίπων. Μετά τα άνω αναγκαία εκτενώς εκτιθέμενα καθίσταται σαφές ότι οποιαδήποτε νομοθετική παρέμβαση , αντίθετη με τα άνω ήδη ισχύοντα τα οποία εφαρμόζονται επί σειρά ετών (ν. 4053/2012 ως ισχύει) χωρίς πρόβλημα , όχι μόνο είναι περιττή , αλλά επιπλέον θα οδηγήσει στην αποδυνάμωση της ραδιοερασιτεχνικής κοινότητας, η οποία είναι γνωστό σε όλους ότι περιλαμβάνει ενεργά εκπαιδευμένους ραδιοερασιτέχνες οι οποίοι ανιδιοτελώς και αφιλοκερδώς προσφέρουν σε οποιοδήποτε χρόνο την βοήθειά τους , με έξοδα και δαπάνες τους και προς όφελος του κοινωνικού συνόλου και του Κράτους εν τέλει, ιδίως σε περιπτώσεις καταστάσεων εκτάκτου ανάγκης, οπότε οι ανήκοντες στην υπηρεσία ραδιοερασιτέχνη καλούνται να υποστηρίξουν το έργο διάσωσης με πανελλήνια ραδιοτηλεπικοινωνιακή κάλυψη σε συνεργασία με της κρατικές υπηρεσίες που δυστυχώς σε αρκετές περιπτώσεις υπολειτουργούν. Τις άνω υπηρεσίες θα έπρεπε να συνδράμει και υποστηρίζει η κρατική μηχανή , αντί να επιχειρεί , προφανώς με σκοπό την εισροή χρημάτων στα κρατικά ταμεία, να τις εξομοιώσει με τις υπηρεσίες των ιδιωτικών εταιρειών τηλεπικοινωνιών. Καλείσθε μετά τα παραπάνω να κατανοήσετε ότι η κεραία είναι αναπόσπαστο μέρος του ραδιοερασιτεχνικού σταθμού, ότι εκ της φύσεώς της είναι και πρέπει να είναι μεγαλύτερη από τις συνήθεις κεραίες τηλεοράσεων, λόγω των εκχωρημένων συχνοτήτων που χρησιμοποιούνται από τους ραδιοερασιτέχνες παγκοσμίως και ότι εκείνο το οποίο μπορείτε και επιβάλλεται να πράξετε για την εξυπηρέτηση πρωτίστως του δημοσίου συμφέροντος , είναι οι αρμόδιοι φορείς σας να βοηθήσουν την ραδιοερασιτεχνική κοινότητα να συνεχίζει να υπάρχει και μάλιστα να ισχυροποιηθεί περαιτέρω δια της εντάξεως των σταθμών των ραδιοερασιτεχνών στην κατηγορία των Ενόπλων δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας. Πρέπει να αισθάνεστε πολύ τυχεροί που έχετε μια κοινότητα ενεργά εκπαιδευμένων ραδιοερασιτεχνών, που δίνουν με χαρά την βοήθεια τους και εθελοντικά προσφέρουν τις υπηρεσίες τους όταν και όπου τους ζητηθεί. Με εκτίμηση στις προσπάθειες που κάνετε για περαιτέρω εκσυγχρονισμό της νομοθεσίας. Ιωάννης Σουχλέρης Ηλεκτρονικός και Ραδιοερασιτέχνης ( SV1EIW )