Αρχική Aδειοδότηση και Έλεγχος Κατασκευών Κεραιών στην ΞηράΆρθρο 10 – Ειδικές κατηγορίες κατασκευών κεραιών.Σχόλιο του χρήστη Ανδρέας Γεωργακόπουλος | 25 Οκτωβρίου 2018, 03:16
Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κύριε Υπουργέ, Άφωνος ο ραδιοερασιτεχνικός πληθυσμός της χώρας, που απαρτίζεται από 10.000 περίπου αδειούχους ραδιοερασιτέχνες με τις οικογένειες τους, είδε αυτη την πρόσφατη δημοσίευση ενός απαράδεκτου νομοσχεδίου στο μέρος που μας αφορά, του οποίου οι διατάξεις μεταξύ άλλων καθιστούν απαγορευτική σχεδόν την εγκατάσταση του κυριότερου τμήματος του ραδιοερασιτεχνικού σταθμού, δηλαδή της κεραίας. Το νομοσχέδιο είναι φανερά εχθρικό προς τους ραδιοερασιτέχνες και δηλώνει ανεξήγητη εμπάθεια, ενώ τεχνικά είναι ένα συνοθύλευμα και συρραφή από παλαιότερους νόμους, φαίνεται δε να έχει συνταχθεί από άτομα, τα οποία δεν έχουν καμία σχέση με την Υπηρεσία Ραδιοερασιτέχνη. Μέχρι σήμερα η Πολιτεία αναγνώριζε τα οφέλη, που προκύπτουν από την Υπηρεσία Ραδιοερασιτέχνη, και είχε εντάξει τις κεραίες των ραδιοερασιτεχνών στο άρθρο 1 του νόμου 2801, με το οποίο τις εξαιρούσε από κάθε υποχρέωση μαζί με τις κεραίες Υπουργείων, Πρεσβειών κλπ. Σήμερα θεσπίζει μια απαράδεκτη και πρακτικά ανέφικτη διάταξη, που ακυρώνει τις ευεργετικές αυτές διατάξεις και στην ουσία εξισώνει τους ραδιοερασιτέχνες με τις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας και κάθε λογής πάροχο ραδιοτηλεοπτικών υπηρεσιών. Επιπλέον, με τις διατάξεις του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου απαιτείται η σύμφωνη γνώμη όλων των συνιδιοκτητών μιας πολυκατοικίας για την τοποθέτηση κάθε απλής ή σύνθετης ραδιοερασιτεχνικής κεραίας, κάτι πρακτικά ανέφικτο για οποιοδήποτε θέμα μέσα στις πολυκατοικίες, όπου οι ένοικοι πολλές φορές δεν συμφωνούν ούτε στο τι χρώμα θα την βάψουν ή αν θα βάλουν πετρέλαιο να ζεσταθούν. Την ίδια στιγμή οι ταράτσες βρίθουν από κεραίες τηλεόρασης, τηλεοπτικά κάτοπτρα, ηλιακούς συλλέκτες, θερμοσίφωνες, air condition και κάθε λογής κατασκευές, για τις οποίες ποτέ δεν ζητείται η ομόφωνη έγκριση των συνιδιοκτητών. Κύριε Υπουργέ, Διαμαρτυρόμαστε έντονα για τις διατάξεις του νομοσχεδίου αυτού, στο μέρος που μας αφορούν, και απαιτούμε την απόσυρση ή ουσιαστική τροποποίησή τους ως απαράδεκτες από μια Υπηρεσία, η οποία από τη μια εξετάζει, αδειοδοτεί και εντάσσει τους ραδιοερασιτέχνες σε οργανισμούς όπως η Πολιτική Προστασία και από την άλλη τους ευνουχίζει να λειτουργούν χωρίς κεραίες. Συγκεκριμένα για το Άρθρο 10 παράγραφος 1. δ) 1. Δεδομένου ότι δεν υπάρχει ορισμός του ραδιοερασιτέχνη και της ραδιοερασιτεχνικής υπηρεσίας στο αρθ. 1. του παρόντος, αυτά πρέπει να συμπληρωθούν, όπως αναφέρονται στον κανονισμό ραδιοερασιτεχνών (ΚΥΑ 68000/763/2002). 2. Δεδομένου ότι οι ραδιοερασιτεχνικές εκπομπές έχουν ΕΚ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΧΑΜΗΛΗ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΟΥΜΕΝΗ ΙΣΧΥ, είναι δηλαδή κάτω από τα νόμιμα όρια ακτινοβολίας και ΑΠΑΛΛΑΣΣΟΝΤΑΙ από μελέτη ραδιοεκπομπών (ΚΥΑ 53571/3839/2000), προτείνεται η πλήρης απαλοιφή της συγκεκριμένης απαίτησης καθως η αναφερόμενη μελέτη ραδιοεκπομπών και δεν απαιτείται, άλλα, και *τεχνικά δεν δύναται για σταθμούς της Υπηρεσιας Ραδιερασιτεχνη*. Κύριο χαρακτηριστικό ραδιοερασιτεχνικου σταθμού είναι οι ανάπτυξη πειραματικών κεραιών-συστημάτων τα οποία αλλάζουν συχνά (μη σταθερές κεραίες), καθώς και η προσωρινή, περιστασιακή και διακεκομμένη εκπομπή ολιγόλεπτων σημάτων (απο 3 μέχρι 180 δευτερόλεπτα) που, συγκριτικά με άλλες υπηρεσίες, αναλογούν σε εξαιρετικά μικρό χρόνο εκπομπής, και αντίστοιχα σε εξαιρετικά μικρή έκθεση Η/Μ ακτινοβολίας. Συγκριτικά οι σταθμοί της Υπερεσιας Ραδιοερασιτεχνη δεν συντρέχουν κοινά στοιχεία με άλλες υπηρεσίες όπως σταθμών βάσεως κινητής τηλεφωνίας, σταθερών ράδιο-δικτύων, ραδιοφωνία/τηλεόραση/broadcasting, point-to-point links, WiFi WAN bridging, συνεχόμενη τηλεμετρία κλπ, οποίες έχουν κατά κανόνα σταθερές εγκαταστάσεις κεραιών, με σταθερό και προβλέψιμο λοβό εκπομπής και **εκπέμπουν συνεχόμενα όλο το εικοσιτετράωρο**, άρα και δύναται να γινούν σταθερές, ουσιαστικές και αξιόπιστες μετρήσεις πυκνότητας Η/Μ πεδίου. Αντίστοιχα στην Υπερεσια Ραδιοερασιτεχνη τέτοιες μελέτες δεν έχουν καμιά αξιοπιστία ή πρακτική εφαρμογή και τεχνικά είναι μη εφαρμόσιμες. 3. Το εδάφιο δ) πρέπει να αναφέρεται σε ΑΔΕΙΟΥΧΟΥΣ ραδιοερασιτέχνες και όχι γενικά και αόριστα “έχει χορηγηθεί εκχώρηση ή έγκριση ραδιοσυχνοτήτων εκπομπής ή/και λήψης“, όπως αναφέρεται για τους λοιπούς χρήστες του φάσματος. 4. Με τη διάταξη, που προβλέπει την έγγραφη δήλωση συναίνεσης των συνιδιοκτητών του ακινήτου (η οποία επιδιώκει να περιλάβει στην ρύθμισή της ΟΛΕΣ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ τις κεραίες, όχι μόνον τις νέες, αλλά και τις υφιστάμενες), εφόσον προφανώς οι κατασκευές αυτές έχουν ή πρόκειται να εγκατασταθούν σε κοινόχρηστους χώρους οικοπέδου ή οικοδομής, προστίθεται μια νέα και ιδιαίτερα επαχθής για τον ενδιαφερόμενο ρ/ε ουσιαστική προϋπόθεση ΚΑΙ ΜΕ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΗ ΙΣΧΥ, για την κάλυψη της οποίας θα πρέπει μάλιστα να έχει εξασφαλίσει έγγραφη δήλωση συναίνεσης των λοιπών συνιδιοκτητών της οικοδομής! Θεωρούμε ότι είναι φωτογραφική αυτή η διάταξη, γιατί προβλέπεται μόνο για τους ραδιοερασιτέχνες και δεν προβλέπεται για κανέναν από τους λοιπούς χρήστες του ραδιοφάσματος, που εξαιρούνται με το άρθρο 10 της αδειοδότησης των κεραιών τους! Αν και η διάταξη δεν ορίζει σαφώς εάν απαιτείται η δήλωση της συναίνεσης εκ μέρους του συνόλου των συνιδιοκτητών ή εκ μέρους της πλειοψηφίας αυτών, θα πρέπει να γίνει δεκτό (βάσει των γενικών αρχών που διέπουν το δίκαιο της οριζόντιας ιδιοκτησίας) ότι ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να αναζητήσει και να εξεύρει όλους τους συνιδιοκτήτες της οικοδομής, προκειμένου να εξασφαλίσει την συναίνεσή τους. Κάτι τέτοιο είναι ασφαλώς πολύ δύσκολο έως αδύνατο για έναν ιδιώτη, ακόμα και αν γίνει ανάθεση σχετικής έρευνας σε δικηγόρο (στο αρμόδιο Υποθηκοφυλακείο ή Κτηματολόγιο), αφού υπάρχουν ακίνητα τα οποία μπορεί να μην έχουν δηλωθεί στο Κτηματολόγιο, ακίνητα των οποίων οι τελευταίοι γνωστοί ιδιοκτήτες έχουν αποβιώσει και δεν έχουν ακόμα συνταχθεί αποδοχές κληρονομίας, ακίνητα τα οποία είναι επίδικα μεταξύ περισσοτέρων προσώπων κλπ. Με τις διατάξεις του άρθρου 10 άρα ο ραδιοερασιτέχνης μπαίνει σε μια διαδικασία, η οποία συνεπάγεται: - Απροσδιόριστο μέγεθος εξόδων για την εμπλοκή δικηγόρου με σκοπό την ανεύρεση των συνιδιοκτητών. - Κοινωνική αναταραχή στους ιδιοκτήτες σε κάθε εμπλεκόμενη πολυκατοικία (10.000 αδειούχοι ραδιοερασιτέχνες, 70% διαμένοντες σε πολυκατοικίες, 10 διαμερίσματα ανά πολυκατοικία, δηλαδή αναταραχή σε 70.000 ιδιοκτήτες περίπου!) - Δημιουργία φόβου, καχυποψίας και διαπληκτισμών μεταξύ των ενοίκων της πολυκατοικίας. - Καλλιέργεια φόβου για κάθε τι το ασύρματο, Wifi συσκευές, router παροχής Internet, κινητών τηλεφώνων κοκ 5. Εάν πάλι στην οικοδομή υπάρχει κανονισμός, ο οποίος ορίζει ότι οι αποφάσεις των Γ.Σ. λαμβάνονται με πλειοψηφία, τότε η απαίτηση για εξασφάλιση παμψηφίας στην λήψη της σχετικής απόφασης θα αποτελεί ΥΠΕΡΒΑΣΗ του ν.3741/1929, ο οποίος δίνει την ευχέρεια στους συνιδιοκτήτες να καθορίζουν την δυνατότητα λήψης αποφάσεων κατά πλειοψηφία. 6. Να σημειωθεί επίσης ότι η εγκατάσταση κατασκευών κεραιών εκ μέρους ραδιοερασιτεχνών σε κοινόκτητο και κοινόχρηστο τμήμα της οικοδομής, αποτελεί δικαίωμά του σύμφωνα με το άρθρο 5 του ν.3741 σε περίπτωση ανυπαρξίας κανονισμού, δεδομένου ότι κάθε συνιδιοκτήτης μπορεί να κάνει απόλυτη χρήση των κοινών πραγμάτων, υπό τον όρο να μην βλάπτει τα δικαιώματα των λοιπών συνιδιοκτητών και να μην μεταβάλει τον συνήθη προορισμό τους. Είναι δε θέμα απόδειξης και κρίσης κατά περίπτωση, εάν η εγκατάσταση συγκεκριμένων κεραιών υπερβαίνει τα όρια που ορίζει η ανωτέρω διάταξη. Σε κάθε πάντως περίπτωση, ο τυχόν θιγόμενος συνιδιοκτήτης μπορεί να προσφύγει στα αρμόδια πολιτικά δικαστήρια και, εφόσον κριθεί ότι όντως θίγονται τα έννομα συμφέροντά του, θα διαταχθεί η απομάκρυνση των ραδιοερασιτεχνικών κεραιών. 7. Σε περίπτωση όμως, που είχε τυχόν εκδοθεί στο παρελθόν δικαστική απόφαση κατόπιν προσφυγής θιγομένου συνιδιοκτήτη κατά του ραδιοερασιτέχνη, δικαιώνοντας τον τελευταίο, σοβαρές επιφυλάξεις εγείρονται ακόμα και ως προς την συνταγματικότητα της προκείμενης διάταξης περί δήλωσης συναίνεσης των συνιδιοκτητών του ακινήτου, δεδομένου ότι μέσω αυτής η νομοθετική εξουσία έρχεται όχι μόνον να αμφισβητήσει, αλλά και να ΑΚΥΡΩΣΕΙ ΠΛΗΡΩΣ το κύρος και την ισχύ της δικαστικής αυτής απόφασης. Στην περίπτωση αυτή, η πραγματοποιηθείσα στο παρελθόν κρίση του αρμοδίου Δικαστηρίου σχετικά με την νόμιμη εγκατάσταση των ραδιοερασιτεχνικών κεραιών απαξιώνεται πλήρως και δεν παράγει κανένα έννομο αποτέλεσμα, αφού είναι βέβαιο ότι ο συγκεκριμένος συνιδιοκτήτης δεν πρόκειται να δηλώσει την συναίνεσή του. Αντιθέτως, ενώ το αρμόδιο για την επίλυση των ιδιωτικών διαφορών Δικαστήριο θα έχει κρίνει διαφορετικά, η διοίκηση, αδιαφορώντας πλήρως και εκμηδενίζοντας την κρίση του, θα ζητά από τον ενδιαφερόμενο ραδιοερασιτέχνη να εξασφαλίσει την έγγραφη συναίνεση αυτού, που πρωτύτερα τον είχε ενάγει! Είναι προφανές και αυτονόητο ότι οι καταστάσεις που θα προκύψουν, αν τελικά ψηφισθεί το εν λόγω άρθρο με την παρούσα μορφή του, κάθε άλλο παρά συνάδουν με τις έννοιες της ασφάλειας του δικαίου, της διάκρισης των εξουσιών, της συνέχειας του Κράτους και της εμπιστοσύνης του πολίτη προς αυτό. 8. Επιπλέον, η φιλοσοφία για ενιαία αντιμετώπιση του θέματος των κεραιών πάσης φύσεως είναι λανθασμένη, γιατί, όπως έχουμε τονίσει και στο παρελθόν, με τις διατάξεις αυτές εξομοιώνονται οι ραδιοερασιτεχνικοί σταθμοί με τις εταιρείες ραδιοφωνίας, τηλεόρασης ή τις κινητής τηλεφωνίας καθώς και τα ειδικά ραδιοδίκτυα, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η επιστημονική έρευνα και ο πειραματισμός, που είναι η φύση του ραδιοερασιτεχνισμού, η μη κερδοσκοπική μας ενασχόληση με το αντικείμενο αυτό αλλά και η σημαντική προσφορά μας στο κοινωνικό σύνολο σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. Αυτό αποδεικνύει και η ευρύτατη και πολύχρονη συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, το ΕΚΑΒ, τις Περιφερειακές Ενότητες, το Λιμενικό, τον ΣΕΓΑΣ, βαλκανικές χώρες κλπ. Δεν είναι δυνατόν να υποστηρίζεις επικοινωνίες σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών, όταν απειλείται η ανθρώπινη ζωή και περιουσία, και για λόγους «αισθητικής» η ασύρματοφοβίας να μειώνεις δραστικά τις επικοινωνιακές σου δυνατότητες. Για τους λόγους αυτούς προτείνεται η πλήρης απαλοιφή του τελευταίου εδαφίου της περίπτωσης δ της παραγράφου 1 του άρθρου 10 (ήτοι από «Ανεξαρτήτως της υποχρέωσης λήψεως ..... στην περ.ζ) της παρ. 1 του άρθρου 41 του ν.4495/2017». Με τιμή, Ανδρέας Γεωργακόπουλος, SV1DKD Διπλ. Μηχανικός Τηλεπικοινωνιακών Δικτύων και Πληροφορικής του Πανεπιστημίου City University, Washington, Η.Π.Α & Κάτοχος Μεταπτυχιακού τίτλου «Μάστερ Επιστημών» (MSc) στον Τομέα Διαχείρισης Τεχνολογίας της Σχολής Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του ίδιου πανεπιστημίου. Πτυχιούχος και Αδειούχος Ραδιοερασιτέχνης επί 25 έτη.