Αρχική Aδειοδότηση και Έλεγχος Κατασκευών Κεραιών στην ΞηράΆρθρο 10 – Ειδικές κατηγορίες κατασκευών κεραιών.Σχόλιο του χρήστη Πρόδρομος Β. Σπυράκος SV8JVX | 25 Οκτωβρίου 2018, 08:35
Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Οι κατασκευές κεραιών ραδιοερασιτεχνών απαλλάσσονται από την υποχρέωση της διαδικασίας αδειοδότησης του άρθρου 2 του παρόντος νόμου αλλά στο 1. δ) υπάρχει η προϋπόθεση γ) «έχει υποβληθεί και εγκριθεί από την ΕΑΕΕ μελέτη ραδιοεκπομπών» (είναι λάθος ΕΕΑΕ ήθελαν να γράψουν). Αυτό δημιουργήσει σοβαρότατο πρόβλημα γραφειοκρατικό και συνάμα επιπλέον οικονομική επιβάρυνση στην ραδιοερασιτεχνική οικογένεια. Είναι άδικο – άνισο αλλά συνάμα ανήθικο βάση των κάτωθι ισχυρισμών: 1. α) Οι Έλληνες ραδιοερασιτέχνες και οι κεραίες τους δεν έχουν καμία σχέση και δεν πρέπει να εξομοιώνονται νομοθετικά με τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, το επαγγελματικό ραδιόφωνο και τη τηλεόραση, που εκπέμπουν με τη ΜΕΓΙΣΤΗ ισχύ τους 24 ώρες το 24ωρο, 365 μέρες τον χρόνο. β) Υπηρεσία ραδιοερασιτέχνη είναι υπηρεσία ραδιοεπικοινωνίας, που έχει ως σκοπό την αυτοδιδασκαλία,την αλληλοεπικοινωνία και τις τεχνικές διερευνήσεις,που διεξάγονται από ερασιτέχνες. Είναι πρόσωπα νομίμως αδειοδοτημένα μετά απο εξετάσεις και χορήγηση πτυχίου απο το ΥΜΕ,και με χορήγηση άδειας λειτουργίας ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΟΥ σταθμού ασυρμάτου. Ενδιαφέρονται για τη ραδιοηλεκτρική τεχνική αποκλειστικά για προσωπικό σκοπό ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΑ και χωρίς οικονομικό ενδιαφέρον, επίσης χρησιμοποιούνται για πειραματικούς- ερευνητικούς σκοπούς αλλά και σε περιπτώσεις εκτάκτων αναγκών. γ) Σε περιπτώσεις υπολειτουργίας των δημοσίων τηλεπικοινωνιακών δικτύων λόγω εκτάκτου ανάγκης (θεομηνίες, πλημμύρες, σεισμοί, πυρκαγιές κλπ) οι ραδιοερασιτέχνικοι σταθμοί χρησιμοποιούνται για να παράσχουν επικοινωνιακή βοήθεια. Οι σταθμοί ραδιοερασιτέχνη που είναι ενταγμένοι στα Μητρώα Εθελοντών της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας χρησιμοποιούνται για την παροχή ραδιοεπικοινωνιακής συνδρομής από τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες όπως η Αστυνομία, το Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας, η Πυροσβεστική Υπηρεσία, το Λιμενικό Σώμα κ.λ.π. στις ανωτέρω περιπτώσεις. Τους σταθμούς χειρίζονται αποκλειστικά οι κάτοχοι των ενταγμένων ραδιοερασιτεχνικών σταθμών. δ) Άξιο αναφοράς είναι ότι σε διατάξεις νόμων όπως άρθρο 1 παρ2 Ν4070/2012 που αναφέρει ότι δεν εμπίπτουν τα κρατικά δίκτυα ηλεκτρονικών επικοινωνιών, μαζί με αυτά αναφέρει και τα δίκτυα και οι μεμονωμένοι σταθμοί ραδιοεπικοινωνιών της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη, της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη μέσω δορυφόρου και όσα χρησιμοποιούνται αποκλειστικώς για πειραματικούς ή ερευνητικούς σκοπούς και για επίδειξη, καθώς και της υπηρεσίας ζώνης συχνοτήτων πολιτών (CB).2.Σύμφωνα με σχετικές μελέτες στην Ευρώπη, η διάρκεια εκπομπής του μέσου ραδιοερασιτεχνικού σταθμού κυμαίνεται στις περισσότερες περιπτώσεις κατά μέγιστο από 1-5 λεπτά την ημέρα και μερικές ώρες το μήνα και η μέση ισχύς της εκπομπής είναι μόλις 30-50% της μέγιστης που διαθέτει ο πομποδέκτης (λόγω του τύπου της ραδιοερασιτεχνικής εκπομπής), παράμετροι που μειώνουν δραστικά την περιβαλλοντική επιβάρυνση.3.Σύμφωνα πάλι με τη συγκεντρωτική ανάλυση δεδομένων από ερευνητές σε μετρήσεις της ΕΕΑΕ οι ακτινοβόληση στην Αθήνα αλλά και σε κάθε αστικό περιβάλλον απο ραδιοερασιτέχνες είναι μικρότερες του 1%. Αναλυτικά : Ραδιοφωνία FM (40 – 80 %) Τηλεοπτικές εκπομπές VHF/UHF (20 – 35 %) Ειδικά ραδιοδίκτυα / TETRA (20 %) Σταθμοί βάσης κινητής τηλεφωνίας (20 – 35 %) Ραδιοζεύξεις (< 5 %) Άλλες δραστηριότητες (WiFi, Ραδιοερασιτέχνες κλπ) < 1 %4.Επιπλέον από την διαδικασία αυτή σύμφωνα με απόφαση ΕΕΑΕ αριθμ.3/212/29-06-2012 (ΦΕΚ Β΄2182 23-07-2012) για Υπηρεσίες Μη Ιοντιζουσών Ακτινοβολιών θα προκύψει και οικονομική επιβάρυνση για Γνωμάτευση μελέτης ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας σταθμού κεραιών με κόστος 150€.5. Υπενθυμίζω ότι οι κατασκευές κεραιών των ραδιοερασιτεχνών διέπονται από διατάξεις του ν. 2801/2000 του ν. 3431/2006 όπως ισχύουν. Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα ανωτέρω αλλά και πολλά περισσότερα , με γνώμονα την προάσπιση του ραδιοερασιτεχνισμού που μέσα του περικλείει τον πειραματισμό για την πρόοδο της τεχνικής των ραδιοεπικοινωνιών αλλά και την ανιδιοτελή προσφορά προσφορά σε περιπτώσεις εκτάκτων αναγκών στις κρατικές Υπηρεσίες και στο κοινωνικό σύνολο γενικότερα, Η ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ γ) ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΓΡΑΦΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ.