Αρχική Aδειοδότηση και Έλεγχος Κατασκευών Κεραιών στην ΞηράΆρθρο 10 – Ειδικές κατηγορίες κατασκευών κεραιών.Σχόλιο του χρήστη ΓΙΑΓΚΙΝΗΣ ΑΧΙΛΛΕΥΣ | 28 Οκτωβρίου 2018, 03:41
Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΓΙΑΓΚΙΝΗΣ ΑΧΙΛΛΕΥΣ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ Παρ' Αρείω Πάγω Α . Επιστημονική θέση Η ακτινοβολούμενη ισχύς rf πρέπει να εξετάζει το χρονικό σωρευτικό αποτέλεσμα της έκθεσης σε ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία . Αυτό στην περίπτωση των Ραδιοερασιτεχνών είναι ελάχιστο, δεδομένου οτι η εκπομπή καταλαμβάνει ενα πολύ μικρό μέρος της Ραδιοερασιτεχνικής δραστηριότητας. Επιστημονικά οι μετρήσεις εξετάζουν συνήθως τις επιπτώσεις στο ανθρώπινο σώμα από την λειτουργία Ραδιοτηλεοπτικών Σταθμών καθώς και Σταθμών της Κινητής Τηλεφωνίας οι οποίοι εκπέμπουν 24 ώρες το εικοσιτετράωρο. Στην Ασύρματη Επικοινωνία οι εκπομπές είναι ελάχιστης διάρκειας ενώ οι λήψεις καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο χρονικό μέρος της ενασχόλησης με την πλευρά της επικοινωνίας. Η ενασχόληση με τον Ραδιοερασιτεχνισμό όμως έχει ιδιαίτερα μεγάλη ποικιλία ασχολίας που δεν αφορά μόνον σε εκπομπές Ηλεκτρομαγνητικής Ακτινοβολίας. Αυτές είναι οι κατασκευές κατά τις οποίες δεν γίνονται εκπομπές αλλά και οι Μελέτες . Συνολικά μάλιστα η ασχολία κυριαρχείται απο την ερασιτεχνική δραστηριότητα η οποία λαμβανει χώρα στις ελεύθερες ωρες του Ραδιοερασιτέχνη. Αν υπολογισουμε την απασχόληση του μέσου ανθρώπου αφαιρόντας τις ώρες εργασίας και ύπνου ο χρόνος ασχολίας και μαλιστα σε εκπομπή ακόμα κι αν υποθέσουμε οτι είναι το μοναδικό του ενδιαφέρον, ως ραδιοερασιτέχνη εν τούτοις εξακολουθεί να είναι ελάχιστος ο χρόνος εκπομπών ραδιοσυχνότητας (ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας HF VHF UHF) σχετικά μεγάλης ισχύος 2 – 100 watt. Κατα συνέπεια εκφράζω τις έντονες επιφυλάξεις μου σχετικά με τον τρόπο που η επιστημονική έρευνα μετράει την επιβάρυνση απο Ηλεκτρομαγνητική Ακτινοβολία στον πληθυσμό απο την Ραδιοερασιτεχνική Δραστηριότητα, συσχετίζοντας την κατά την εισαγόμενη νομοθεσία με τον ίδιο τρόπο ποσοτικοποίησης της επιβάρυνσης με αυτήν της Ραδιοτηλεοπτικής ακτινοβολίας καθώς και των αντίστοιχων της κινητής Τηλεφωνίας . ΕΠΙΒΑΛΕΤΑΙ Η ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΝΑ ΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΣΕ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΘΑ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΥΠ' ΟΨΙΝ ΤΟΥΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΑ Θεωρώ οτι η επιστημονική κοινότητα η οποία συνδράμει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν εχει συμπεριλάβει στην τεκμηρίωσή της το φυσικό μέγεθος του χρόνου έκθεσης σε ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία κατά την άσκηση της <> επειδή απουσιάζει η Ραδιοερασιτεχνική μεπειρία από τους επιστήμονες που την πλαισιώνουν και δεν βάζουν τις ΠΛΗΡΩΣ αληθινές παραμέτρους στις επιστημονικές μετρήσεις τους. Επιπλέον του χρόνου έκθεσης θα πρέπει να υπολογίζουν την απόσταση που συνήθως βρίσκονται οι πηγές ακτινοβολίας απο τους χρήστες της, το οπλισμένο σκυρόδεμα του δώματος στις ατικες περιοχές κι οι τοιχοι στις μονοκατοικίες κ.λ.π. . Κατα την χρήση φορητών ασυρμάτων η μικρή ισχύς 1-4 w, λόγω και της οικονομίας στην κατανάλωση της μπαταρίας αυτών. Οι επιστήμονες θα πρέπει να υπολογίζουν την ποσότητα απορόφησης SAR κατά την χρήση της κινητής τηλεφωνίας ή/και την αντίστοιχη χρήση δικτύων ηλεκτρονικής επικοινωνίας WIFI με τα μεγέθη χρόνου έκθεσης και απόστασης έκθεσης, σε συνδιασμό με τις ενέργειες των συχνοτήτων χρήσης περιοχής των 800 Mhz – 2.400 Mhz. Στην συνέχεια επιστήμονες θα πρέπει να υπολογίσουν την απορόφηση SAR του μέσου ραδιοερασιτέχνη με διαμορφώσεις SSB και FM καθως και τα μεγέθη χρόνου έκθεσης και απόστασης έκθεσης, σε συνδιασμό με τις ενέργειες των συχνοτήτων χρήσης περιοχής από 1,8 – 52,0 Mhz και FM στην περιοχη των144-146 Mhz και 430-440 Mhz . Η ακτινοβολούμενη μέση ισχυς των εκπομπών SSB όλοι οι επιστήμονες και ο πιό μέτριος Ραδιοερασιτέχνης γνωρίζουν οτι ειναι σαφώς μικρότερης έντασης πεδίου. Αυτους τους επιστημονικούς παράγοντες όμως είναι καθήκον του Υπουργείου να τους μεταφέρουν στους νομοθέτες . Μόνον Ραδιοερασιτέχνες και ειληκρινείς επιστήμονες μπορούν να κατανοήσουν με πλήρη ανάλυση επιστημονικότας τα πραγματικά μεγέθη της έκθεσης του πληθυσμού σε ηλεκτρομαγνητικές ακτινοβολίες απο την ραδιοερασιτεχνική δραστηριότητα κάνοντας μιαν ειληκρινή μελέτη σε πραγματικές συνθήκες παραμέτρων απόστασης κεραιών, διάρκειας εκπομπής και κυριως <> εκπομπών. Υποστηρίζω ρητά και μετ επιτάσεως οτι οι έκθεση του πληθυσμού είναι μεγαλύτερη απο την χρήση της κινητής τηλεφωνίας από αυτήν της Ραδιοερασιτεχνικής δραστηρότητας . Ομως κανείς δεν πρόκειται να πει οχι στην κινητή τηλεφωνία επειδή κατ αρχήν έχουμε εμείς προσωπικά οι ίδιοι – ο καθένας μας - εναρμονίσει / βολέψει, την ζωή του με την χρήση της, και στην συνέχεια υποψιαζόμενοι ότι περιλαμβάνει υψηλότατο οικονομικό τίμημα υπέρ των εταιρείων και υψηλότατους φόρους πολυτελείας υπέρ των κυβερνήσεων . Β. Νομοθετική διαβούλευση 1. Αναφορικά με άρθρο 1 του υπό διαβούλευση Νομοσχεδίου λείπει εντελώς ο ορισμός της Υπηρεσίας Ραδιοερασιτέχνη και των άλλων σχετικών εννοιών με τις δράσεις των αδειούχων Ραδιοερασιτεχνών. Η έννοια της λέξης υπηρεσίας περιέχει την παροχή εκπαιδευμένου δυναμικού και μέσων για εναλλακτικές μορφές τηλεπικοινωνιών που αποδεδειγμένα έχουν βοηθήσει σε περιστάσεις εκτάκτων αναγκών καθε μορφής . Στην διάθεση του Συλλόγων Ραδιοερασιτεχνών βίσκονται ιστορικά δεδομένα υποκατάστασης τηλεπικοινωνιών οταν διακόπηκαν οι επικοινωνίες της Θράκης με την υπόλοιπη Ελλάδα . π.χ. Δασική πυρκαϊά το έτος 1989 στην Θάσο. Υπηρεσία Ραδιοερασιτέχνη σημαίνει εθελοντική παροχή. Με το υπό συζήτηση νομοσχέδιο πρέπει να διαφυλαχθεί η ευχέρια απλών πολιτών να βοηθήσουν το κράτος. Μπορείτε να συμβουλευτείτε την Περιφερειακή (Π.Α.Μ.Θ) διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας προς βεβαίωση των Υπηρεσιών μας. Απο μέλη μας έχουν προσφερθεί υπηρεσίες σε πολλούς περιπτώσεις σεισμών, πυρκαϊών, πλημμυρών στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό. Εκπαιδεύσεις πληθυσμών ελληνικών και ξένων. Ασκησεις με την Πολιτική Προστασία και τα Σώματα Ασφαλείας. Κατα συνέπεια (πρόταση 1) στο άρθρο 1 να προστεθεί η ερμηνεία της έννοιας “Υπηρεσία Ραδιοερασιτεχνη” . 2. Ο πληθυσμός δεν προστατεύεται απο υπέρβαση των ορίων ακτινοβολίας ακόμα και εάν εφαρμοσθεί το νομοσχέδιο όπως προτείνεται είτε αν παραμείνει ως έχει. Η προστασία αυτή έγκειται στον διαρκή έλεγχο των ραδιοεκπομπών τον οποίον δεχόμαστε ανεπιφύλακτα. Η επάρκεια του Ραδιοερασιτέχνη στην ευθύνη εγκαταστάσης κεραιών κρίνεται με βάση τις εξετάσεις αδειοδότησης του οι οποίες γίνονται απο δημόσιες υπηρεσίες. Οι Ραδιοερασιτέχνες ειναι ικανοί να εγκαθιστούν ασφαλείς διατάξεις κεραιών. Χρίζει νομοθετικής προστασίας η ανάπτυξη εγκαταστάσεων κεραιών στα δώματα των οικοδομών λόγω του χαρακτήρα προσφοράς των Ραδιοερασιτεχνων προς το κοινωνικό σύνολο. Κατά συνέπεια η άδεια σύγχρησης κοινόχρηστων χώρων θα πρέπει να ισχύει και για τις κεραίες των ραδιοερασιτεχνών οπως με τις κεραίως ληψεως ραδιοτηλεοπτικών προγραμματων, επειδή είναι πολύ μικρής ηλεκτρομαγνητικής επιβάρυνσης , υπολογίζοντας με βάση την σωρευτική τους επιβάρυνση . Η έννοια είναι επιστημονική όπως και η η ασχολία με την Ραδιοερασιτεχνική δράση. Κανενας ραδιοερασιτέχνης δεν εκπέμπει διαρκώς, οπως κεραιες ραδιοτηλεοπικών προγραμμάτων ή τηλεφωνίας . Για να γινει αυτο κατανοητο ξιζει να αναφέρουμε μια συγκριτική εννοια ήτοι: Οπως και κανένας πολίτης δεν μιλάει συνέχεια στο κιν. τηλέφωνο του – ομοίως οι ραδιοερασιτέχνες εκπέμπουν εξαιρετικά λιγότερο χρόνο, ακόμα και απο τον χρόνο που ομιλεί ο μέσος πολίτης στο κιν. τηλέφωνό του. Η προστασία του κοινού από ακτινοβολίες μπορεί να υπολογιστεί επιστημονικά με βάση τις ισχείς εκπεμπόμενης ενέργειας και τα δεδομένα χρόνου εκπομπής. Με αυτό υποστηρίζουμε και ζητούμε να γίνει αποδεκτό (εφ' όσον η νομοπαρασκευαστική επιτροπή λαβει επιστημονική γνώμη στην οποία να παρακαλούμε να ληφθεί και η συμμετοχή πραγματογνωμοσύνη και από μερους των ενδιαφερομε΄νων φορέων, ότι ακόμα και ο πιό δραστήριος Ραδιοερασιτέχνης κάνει ετησίως μερικές ώρες εκπομπής με ενεργή ακτινοβολούμενη ισχή σχετικά μικρότερη απο αυτήν του κινητού ως προς το αποτελεσμα στης ενεργους ακτινοβολίας λόγω της απόστασης απο την πηγή. Η ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΩΝ ΡΑΔΙ/ΧΝΙΚΩΝ ΕΚΠΟΜΠΏΝ ΕΙΝΑΙ ΕΤΗΣΙΩΣ ΕΛΑΧΙΣΤΗ. Αντίθετα η ηλεκτρομαγνητική επιβάρυνση των οικιακού περιβάλλοντος απο ηλεκτρομαγνητικές ακτινοβολίες ειναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ μεγαλύτερη εντός των οικιών απο τα κινητά τηλέφωνα και τους σταθμούς wifi routers και από άλλες πηγές που σε ποσοστό 98% των νοικοκυριών που υπάρχουν εντός των περισσότερων οικιών. Οι Ραδιοερασιτεχνικές κεραίες δεν εκπέμπουν διαρκώς αλλά ελάχιστα. Δεν ειναι δπλα στο αυτί του ανθρώπου αλλά σε ασφαλή απόσταση. Μια έρευνα πανεπιστημίου εύκολα θα μπορούσε να αποδείξει τον ισχυρισμό μας αυτόν . Η σωρευτική επιβάρυνση απο τις συνηθισμένες πηγές (κινητα και wifi) είναι πολύ μεγαλύτερη σωρευτικά ως επιβαρυντικός παράγοντας ακτινοβολίας (μη ιονίζουσας), ηλεκτρομαγνητικής επιβάρυνσης απο τις αντίστοιχη που προκαλείται από τις Ραδιοερασιτεχνικές κεραίες, οι οποίες και λόγω του χρόνου και λόγω της απόστασης επιβαρύνουν αμελετέα τον πληθυσμό. Με βάση αυτό το επιστημονικά δυνάμενο να αποδειχθεί γεγωνός, το οποίο σας καλούμε να διαπιστώσετε με κάθε νόμιμο και επιστημονικό τρόπο ζητούμε να χαρακτηρισθουν οι κεραίες των Ραδιοερασιτεχνών ως χαμηλής ελεκτρομαγνητικής επιβάρυνσης . Επίσης στην επιστημονική άποψη να ληφθή υπ όψιν ο παράγοντας της χρονικής επιβάρυνσης σε συνάρτηση με την απόσταση από την πηγή . Κατα συνέπεια θα πρέπει να εξομοιωθούν οι κεραίες των ραδιοερασιτεχνών με τις Εγκαταστάσεις Κατασκευών Κεραιών Χαμηλής Ηλεκτρομαγνητικής Περιβαλλοντικής Όχλησης και ως εκ τούτου να επιτραπούν και στα δώματα των οικοδομών που ειναι οικοδομημένες σύμφωνα με τον νόμο 3741/1929. Επιπλέον, επειδή δεν κατοικούνται στο άμεσο περιβάλον τους τα δώματα και λόγω ύψους των κεραιών, απέχουν απο τους ανθρώπους και παράλληλα υπάρχει, λόγω της τοιχοποιίας επιπλέον παθητική προστασία και απόρριψη των αποτελεσμάτων της ηλεκτρομαγνητικής επιβάρυνσης σε καθε περίπτωση σε επιπλέον βαθμό . (πρόταση 2) Συνεπώς ζητούμε την τροποίηση της περίπτωσης δ του με αριθ 10 άρθρου ως εξής ως προς το εδάφιο γ μόνον ήτοι : γ. έχει υποβληθεί και εγκριθεί από την ΕΑΕΕ μελέτη ραδιοεκπομπών ατελώς. Ανεξαρτήτως της υποχρέωσης λήψεως των κατά περίπτωση απαιτούμενων εγκρίσεων, για τη νόμιμη εγκατάσταση και λειτουργία αυτών (συμπεριλαμβανομένων και των υφιστάμενων κατά την δημοσίευση του παρόντος νόμου κατασκευών) σε περίπτωση ρητής αρνητικής πρόβλεψης στον ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ της οικοδομής, για εγκατάσταση κεραιών, να απαιτείται και έγγραφη δήλωση συναίνεσης των συνιδιοκτητών του ακινήτου, εφόσον οι κατασκευές εγκαθίστανται σε κοινόχρηστους χώρους αυτού, όπως ακάλυπτους χώρους οικοπέδου ή γηπέδου ή κοινόκτητα τμήματα του κτιρίου, όπως όψεις, φέροντα οργανισμό, δώμα και στέγη κατά τα οριζόμενα στην περ. ζ) της παρ.1 του άρθρου 41 του ν.4495/2017. Άρθρο 10, παρ. 2 (πρόταση3) Σχετικά με τις κατασκευές κεραιών χαμηλής ηλεκτρομαγνητικής περιβαλλοντικής όχλησης, στις οποίες περιλαμβάνονται οι εγκαταστάσεις ραδιοερασιτεχνικών επαναληπτών / αναμεταδοτών, αναμένουμε την έκδοση προς διαβούλευση της ΚΥΑ για να τοποθετηθούμε. (πρόταση3) Άρθρο 16, Έλεγχοι ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας, παρ. 4 Με βαση τα παραπάνω θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι «οι ραδιοερασιτέχνες δεν υποχρεούνται στην καταβολή του ετήσιου αυτού τέλους.» Παρακαλώ να δεχθήτε τις απόψεις μου οι οποίες τεκμηριώνονται και επιστημονικά και να τροποποιήσετε το υπο διαβούλευση νομοσχέδιο ως προς τα συγκεκριμένα εδάφια των αναφερόμενων άρθρων.