Αρχική Aδειοδότηση και Έλεγχος Κατασκευών Κεραιών στην ΞηράΆρθρο 02 – Διαδικασία αδειοδότησης κατασκευής κεραιών στην ξηράΣχόλιο του χρήστη ΚΩΣΤΑΣ ΔΙΑΚΟΣ | 28 Οκτωβρίου 2018, 22:22
Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Με ευκαιρία τη διαβούλευση για το Ν/Σ για τις ΗΜΑ ΑΝΑΓΚΑΙΟΣ Ο ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΤΙΣ ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΚΕΣ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΕΣ Γενικά Οι ηλεκτρομαγνητικές ακτινοβολίες έχουν μεγάλη εφαρμογή στην ραγδαία τεχνολογική εξέλιξη. Το πιο απτό σημείο εφαρμογής είναι η κινητή τηλεφωνία. Για να διαλύσω πιθανές επιχειρηματολογίες των «τριών αδελφών» (δηλ. των τριών κυρίαρχων εταιριών Κινητής Τηλεφωνίας) επισημαίνω ότι συντάσσομαι με την τεχνολογική εξέλιξη (και προφανώς την Κινητή Τηλεφωνία) με παράλληλο όμως κοινωνικό έλεγχο ώστε το υποκείμενο της χρήσης της, ο άνθρωπος, να μπορεί να ρυθμίζει τη διαχείρισή της. Και όχι το κέρδος με επικοινωνιακά τερτίπια να επιβάλει συμπεριφορές. Ο Dr.King στις ΗΠΑ, στο σύγγραμμά του με τίτλο «Οι ενσυνείδητες διαδικασίες» επισημαίνει χαρακτηριστικά ότι οι διαδικασίες που η ανθρώπινη γνώση ανακάλυψε, έχουν μετατρέψει το υποκείμενο της κρίσης σε αντικείμενο ανεξέλεγκτης εφαρμογής. Και αυτό είναι το νέο διακύβευμα του μεταλλασσόμενου καπιταλισμού του 21ου αιώνα. Γεννάται μια νέα κυρίαρχη κοινωνική εξουσιαστική ομάδα η «φράξια (όπως την ονομάζει) της γνώσης» που διαπερνά όλα τα πολιτικά φάσματα και κοινωνικές ιδεολογίες και έχουν μετατρέψει τον άνθρωπο σε αντικείμενο διαχείρισης. Το σχέδιο νόμου αυτό κινείται προς την επίλυση πάγιων θεμάτων στο χώρο κυρίως της κινητής τηλεφωνίας. Δύο αρχικές επισημάνσεις: Α. Κοινωνία των πολιτών Η απουσία της συμμετοχής των πολιτών και άρα η απουσία του κοινωνικού ελέγχου. Η παντελής απουσία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στη χωροθέτηση της τοποθέτησης των κεραιοσυστημάτων. Υπενθυμίζω πρόσφατο ρεπορτάζ στην εφημερίδα «Αυγή», στο οποίο αναφέρεται ότι σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες «το πού θα εγκατασταθουν τα αναγκαία κεραιοσυστήματα είναι αρμοδιότητα των περιφερειών και των Δήμων». Στο Σχέδιο Νόμου απουσιάζει ο ρόλος τους, κατ’ εκτίμησή μου με παρέμβαση των «τριών αδελφών» επειδή φοβούνται τον έλεγχο των αιρετών των ΟΤΑ από την Κοινωνία των Πολιτών. Β. Η.Μ.Α και Περιβάλλον Η δεύτερη επισήμανση είναι ότι το σχέδιο νόμου αγνοεί τις συνέπειες των ΗΜΑ στο Περιβάλλον. Θεωρώ απαράδεκτο για την οικολογική ισορροπία της πανίδας και χλωρίδας την εγκατάσταση Κεραιοσυστημάτων σε περιοχές Natura πολύ δε περισσότερο χωρίς την έγκριση των αρμοδίων για τις περιοχές αυτές αρχών ή των ανεξαρτήτων φορέων διαχείρισης. Ούτε είναι δυνατόν σε δασικές περιοχές να παραβιάζεται η δασική νομοθεσία με κτίσματα για την εγκατάσταση κεραιοσυστημάτων, τα οποία είναι αυθαίρετα και σε μέγεθος που παραβιάζει ευθέως το δασικό χαρακτήρα της περιοχής. Περί ορίων Α. Όρια Ελλάδας: Ορίζονται από το ΦΕΚ 1105/B/6-9-2000 και Νόμος 3431 (ΦΕΚ 13/Α/3-2-2006), άρθρο 31 § 2. Τα όρια της Ελλάδας ορίστηκαν από την ΕΕΑΕ (Εθνική Επιτροπή Ατομικής Ενέργειας) που έλαβε ως οδηγό ένα από τα μεγαλύτερα -παγκοσμίως- όρια και θεώρησε καλό να θέσει τα δικά της όρια στο 60% και 70% κάτω από αυτό το εξωφρενικά υψηλό όριο (ICNIRP του 1998). Με βάση την οδηγία του ICNIRP έχουν υπολογίσει τα όριά τους και κάποιες άλλες χώρες. Β. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας -που είναι πιο προσεκτικός από τις Ελληνικές αρχές- σε ανακοίνωσή του τον Ιούνιο του 2011, συστήνει ιδιαίτερη προσοχή της παγκόσμιας κοινότητας με δημόσια επίσημη ανακοίνωση, αναφέροντας ότι από τις χιλιάδες μελέτες που έχουν γίνει από περίπου το 1990 και μετά, υπάρχει λόγος ανησυχίας για πιθανή καρκινογέννεση στους ανθρώπους από τη μακροχρόνια χρήση κινητών τηλεφώνων και συσκευών, που εκπέμπουν από 0,1 - 2 Watt στις συχνότητες: 450 - 2.700 MHz, σύμφωνα με μελέτες που εξέτασε και αξιολόγησε ο Διεθνής Οργανισμός Έρευνας του Καρκίνου . Τα όρια πιθανής καρκινογέννεσης από ακτινοβολίες στα οποία αναφέρεται ο Π.Ο.Υ., αντιστοιχούν σε 6 - 27 V/m, δηλαδή πολλές φορές κάτω από τα αντίστοιχα Ελληνικά όρια που ήδη ξεκινούν από 33 - 51 V/m. Γ. Καθώς νέες μελέτες για τις επιδράσεις της ακτινοβολίας γνωστοποιούνται, σε λιγότερο από 10 έτη κάποιες χώρες μειώνουν τα όριά τους κατά 10 φορές ή περισσότερο. Όρια ως 100 mW/m² = 0,1 W/m² = 6,1 V/m υπάρχουν σε πολλές χώρες. Χώρες με όρια κάτω από 11 mW/m² = 0,011 W/m² = 2 V/m: Βουλγαρία, Αυστρία, Ρωσία, Παρίσι, Σάλτσμπουργκ, με εισηγήσεις για 10.000 φορές μικρότερα. Το επικείμενο νομοσχέδιο κινείται προς στην σωστή κατεύθυνση συγκροτώντας Επιτροπή παρακολούθησης των τεχνικών εξελίξεων στο θέμα. Όμως δεν τολμά προφανώς ίσως από τον φόβο των «τριών αδελφών» για την κοινωνία, να στελεχωθεί όχι μόνο από κρατικούς υπαλλήλους αλλά και από μέλη της επιστημονικής κοινότητας, των συνδικαλιστικών φορέων και των συγκροτημένων νόμιμα συλλογικοτήτων που κινητοποιούνται για το θέμα στα πλαίσια της κοινωνίας των πολιτών. Και η συμμετοχή στην Επιτροπή αυτή πρέπει να είναι θεσμοθετημένη και όχι απλά δυνητική. Το νέο παγκόσμιο κίνημα για τη 5G τεχνολογία. Σήμερα διογκώνεται ένα νέο παγκόσμιο κίνημα για τον τρόπο διαχείρισης της νέας γενιάς ηλεκτρομαγνητικών ακτινοβολιών, της γνωστής με άλλα λόγια ως 5G τεχνολογίας . Η εφαρμογή αυτής της τεχνολογίας δεν θέτει μόνο ζητήματα ειδικότερης βλάβης της υγείας των πολιτών και του περιβάλλοντος, αλλά διαμορφώνει και νέες κοινωνικές σχέσεις στην καθημερινότητά μας, περιορίζει ουσιαστικά τα προβλεπόμενα συνταγματικά σε όλες τις δημοκρατικές χώρες δικαιώματα των πολιτών, όπως και την συνταγματικώς οριζόμενη εξουσία ελέγχου από τους θεσμούς στις πολυεθνικές επιχειρήσεις που διαχειρίζονται την τεχνολογία αυτή, θέτοντας κανόνες σαφέστατα αντισυνταγματικούς και αντιδημοκρατικούς. 200 περίπου επιστήμονες από χώρες όλου του κόσμου ζητούν με την έκκληση «5G APPEAL» την αναβολή της εφαρμογής της . Υπενθυμίζω ότι η εφαρμογή της 5G πιλοτικά σε πόλεις και πολιτείες των Η.Π.Α. διαμόρφωσαν αντιδράσεις, κοινωνικές συγκρούσεις και θεσμικές αντιρρήσεις από οργανώσεις, είτε της Τοπικής Αυτοδιοίκησης , είτε των επί μέρους Κυβερνήσεων των επί μέρους Πολιτειών των Η.Π.Α. (π.χ. απόρριψη της εφαρμογής της με βέτο από τον Κυβερνήτη της Καλιφόρνιας Edmund G. Brown το 2017) . Δυστυχώς στο σχέδιο νόμου υπάρχει έντονο το περιεχόμενο της θεσμοθέτησης της 5G τεχνολογίας στην χώρα μας χωρίς θεσμικές και κοινωνικές δεσμεύσεις, προβάλλοντας περισσότερο τις διευκολύνσεις που αυτή παρέχει και λιγότερο τις συνέπειες που αυτή προκαλεί. Κλείνοντας εκτιμώ ότι αυτές οι σκέψεις θα πρυτανεύσουν στο Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής σε μια κυβέρνηση της Αριστεράς και της Οικολογίας, ώστε να ενισχυθεί το προοδευτικό μέτωπο που γεννάται στην Ευρώπη από πολλές και διαφορετικές αφετηρίες, προκειμένου επιτέλους η συμμετοχή του πολίτη να αποκτήσει νόημα και η οικονομία να πάψει να αποτελεί εργαλείο για την αντικειμενικοποίηση του υποκειμένου της οικονομίας, δηλαδή του ανθρώπου. 1.(Π.Ο.Υ. - http://www.who.int) 2.(IARC - International Agency for Research on Cancer: http://www.iarc.fr/en/media-centre/pr/index.php). 3. 5G Appeal έτους 2017: https:// europaem.eu/attachments/article/120/2017-08_EU_5G_Appeal_10_August_2017.pdf 5G Appeal έτους 2018: http://www.5gspaceappeal.org/ 4. http:/www.stralskyddsstiftelsen.se/wpcontent/2017/09/scientist_5g_appeal_final) 5Βλ. https://www.youtube.com/watch?v=qN8dp109EPE&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1mhBlCBMaY79jo7U_-fJNkX64WtnfqmoNAGwZ2E3ryOVrR_Jr8vZNL44g Κώστας Διάκος Οικολόγος Νομικός Περιβάλλοντος Ειδικευμένος σε θέματα Ηλεκτρομαγνητικής Ακτινοβολίας