Κάθε υπηρεσία ή φορέας του Δημοσίου, τα Ν.Π.Δ.Δ., οι φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα, οι ανεξάρτητες και ρυθμιστικές διοικητικές αρχές, καθώς και οι φορείς των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθμού οφείλουν να αναρτούν στον δικτυακό τόπο τους το οργανόγραμμα και τη διάρθρωση των υπηρεσιών και μονάδων, την περιγραφή των αρμοδιοτήτων και των οργανικών θέσεων, καθώς και τα ονόματα, τις ιδιότητες και τα πρόσφορα στοιχεία επικοινωνίας των υπηρετούντων σε αυτούς τους φορείς με οποιαδήποτε μορφή ή σχέση εργασίας και απασχόλησης.
Αρχική Διατάξεις που αφορούν στον «Κώδικα Ψηφιακής Διακυβέρνησης»Άρθρο 82 – Ανάρτηση οργανογράμματος και στοιχείων υπηρετούντων
Άρθρο 82 – Ανάρτηση οργανογράμματος και στοιχείων υπηρετούντων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 1 Σκοπός και πεδίο εφαρμογής του Κώδικα
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Ορισμοί
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Γενικές αρχές ψηφιακής διακυβέρνησης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Δικαίωμα πρόσβασης στις πληροφορίες των φορέων του δημόσιου τομέα
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Βίβλος Ψηφιακού Μετασχηματισμού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 06 – Υψηλή Επιτροπή Ψηφιακού ΜετασχηματισμούΆρθρο 06 – Υψηλή Επιτροπή Ψηφιακού Μετασχηματισμού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 07 – Συντονιστική Επιτροπή Ψηφιακού Μετασχηματισμού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 08 – Εκτελεστικό Δίκτυο Ψηφιακού Μετασχηματισμού
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Υπηρεσίες Ψηφιακής Διακυβέρνησης στα Υπουργεία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 10 – Ετήσιος διαγωνισμός και απονομή βραβείων ψηφιακής διακυβέρνησηςΆρθρο 10 – Ετήσιος διαγωνισμός και απονομή βραβείων ψηφιακής διακυβέρνησης
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Προσωπικός Αριθμός
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 12 – Πεδίο εφαρμογής διατάξεων ηλεκτρονικών εγγράφωνΆρθρο 12 – Πεδίο εφαρμογής διατάξεων ηλεκτρονικών εγγράφων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Έκδοση Ηλεκτρονικών Δημοσίων Εγγράφων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 14 – Κύρος και αποδεικτική ισχύς των ηλεκτρονικών δημοσίων εγγράφων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Ηλεκτρονικά ιδιωτικά έγγραφα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 16 – Δικονομικές ρυθμίσεις για τα ηλεκτρονικά έγγραφαΆρθρο 16 – Δικονομικές ρυθμίσεις για τα ηλεκτρονικά έγγραφα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 17 – Ηλεκτρονική διακίνηση δημοσίων εγγράφων εντός του ίδιου φορέα
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Ηλεκτρονική διακίνηση δημοσίων εγγράφων μεταξύ δημοσίων φορέων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Ηλεκτρονικό πρωτόκολλο
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Ηλεκτρονική αρχειοθέτηση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 21 – Στατιστική επεξεργασία δεδομένωνΆρθρο 21 – Στατιστική επεξεργασία δεδομένων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Παροχή ψηφιακών δημόσιων υπηρεσιών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23 – Κανόνες για την παροχή νέων ψηφιακών δημόσιων υπηρεσιών και την τροποποίηση ψηφιακών δημόσιων υπηρεσιώνΆρθρο 23 – Κανόνες για την παροχή νέων ψηφιακών δημόσιων υπηρεσιών και την τροποποίηση ψηφιακών δημόσιων υπηρεσιών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24 – Τρόποι αυθεντικοποίησης για χρήση υπηρεσιών μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25 – Ταυτοποίηση για την έκδοση διαπιστευτηρίωνΆρθρο 25 – Ταυτοποίηση για την έκδοση διαπιστευτηρίων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 – Θυρίδες στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας ΔιοίκησηςΆρθρο 26 – Θυρίδες στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27 – Έκδοση εγγράφων μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας ΔιοίκησηςΆρθρο 27 – Έκδοση εγγράφων μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28 – Αιτήσεις φυσικών προσώπων μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας ΔιοίκησηςΆρθρο 28 – Αιτήσεις φυσικών προσώπων μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 29 – Ηλεκτρονική διακίνηση εγγράφων μεταξύ δημοσίων φορέων και φυσικών ή νομικών προσώπων ή νομικών οντοτήτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 – Προσδιορισμός χρόνου παραλαβής και υπολογισμός προθεσμιών κατάθεσηςΆρθρο 30 – Προσδιορισμός χρόνου παραλαβής και υπολογισμός προθεσμιών κατάθεσης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 31 – Αυτοματοποιημένη παροχή ψηφιακών δημόσιων υπηρεσιών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 32 – Ηλεκτρονικές πληρωμές
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 33 – Ηλεκτρονική καταβολή οφειλών των δημοσίων φορέων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 34 – Επικοινωνία μεταξύ δημοσίων φορέων και φυσικών ή νομικών προσώπων ή νομικών οντοτήτων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 35 – Ιστοσελίδες δημοσίων φορέων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 – Αντικείμενο ψηφιακής προσβασιμότηταςΆρθρο 36 – Αντικείμενο ψηφιακής προσβασιμότητας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 – Πεδίο εφαρμογής ψηφιακής προσβασιμότηταςΆρθρο 37 – Πεδίο εφαρμογής ψηφιακής προσβασιμότητας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38 – ΟρισμοίΆρθρο 38 – Ορισμοί
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 – Απαιτήσεις για την προσβασιμότητα των ιστότοπων και των εφαρμογών για φορητές συσκευέςΆρθρο 39 – Απαιτήσεις για την προσβασιμότητα των ιστότοπων και των εφαρμογών για φορητές συσκευές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40 – Δυσανάλογη επιβάρυνσηΆρθρο 40 – Δυσανάλογη επιβάρυνση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 – Τεκμήριο συμμόρφωσης με τις απαιτήσεις προσβασιμότηταςΆρθρο 41 – Τεκμήριο συμμόρφωσης με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42 – Μορφή και περιεχόμενο της δήλωσης προσβασιμότηταςΆρθρο 42 – Μορφή και περιεχόμενο της δήλωσης προσβασιμότητας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 43 – Μητρώο Δημόσιων Ιστότοπων και Εφαρμογών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 44 – Υποχρέωση δημοσιοποίησης στοιχείωνΆρθρο 44 – Υποχρέωση δημοσιοποίησης στοιχείων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 45 – Υποβολή παρατηρήσεων, αιτημάτων για παροχή πληροφοριών και αναφορώνΆρθρο 45 – Υποβολή παρατηρήσεων, αιτημάτων για παροχή πληροφοριών και αναφορών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 46 – Επιμόρφωση υπαλλήλων και ευαισθητοποίηση του κοινού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 47 – Παρακολούθηση και υποβολή εκθέσεωνΆρθρο 47 – Παρακολούθηση και υποβολή εκθέσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 48 – ΑρμοδιότητεςΆρθρο 48 – Αρμοδιότητες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49 – Υπηρεσίες εμπιστοσύνηςΆρθρο 49 – Υπηρεσίες εμπιστοσύνης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 50 – Νομική ισχύς ηλεκτρονικών υπογραφών και σφραγίδων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 51 – Εγκεκριμένη ηλεκτρονική υπηρεσία συστημένης παράδοσηςΆρθρο 51 – Εγκεκριμένη ηλεκτρονική υπηρεσία συστημένης παράδοσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 52 – Πάροχοι υπηρεσιών εμπιστοσύνηςΆρθρο 52 – Πάροχοι υπηρεσιών εμπιστοσύνης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 53 – Πιστοποιητικά υπηρεσιών εμπιστοσύνηςΆρθρο 53 – Πιστοποιητικά υπηρεσιών εμπιστοσύνης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 54 – Αναστολή ισχύος πιστοποιητικού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 55 – Ανάκληση πιστοποιητικού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 56 – Διοικητικές κυρώσειςΆρθρο 56 – Διοικητικές κυρώσεις
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 57 – Μέθοδοι ταυτοποίησης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 58 – Αρχή Πιστοποίησης του Ελληνικού Δημοσίου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 59 – Αντικείμενο και πεδίο εφαρμογής ανοικτών δεδομένων (άρθρο 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 60 – Ορισμοί ανοικτών δεδομένων (άρθρο 2 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 61 – Γενικές αρχές (άρθρο 3 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 62 – Επεξεργασία αιτήσεων περαιτέρω χρήσης (άρθρο 4 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 63 – Διαθέσιμοι μορφότυποι (άρθρο 5 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 64 – Αρχές που διέπουν τη χρέωση (άρθρο 6 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 65 – Διαφάνεια (άρθρο 7 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 66 – Άδειες και λοιποί όροι για την περαιτέρω χρήση εγγράφων (άρθρο 8 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 67 – Πρακτικές ρυθμίσεις (άρθρο 9 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 68 – Ερευνητικά δεδομένα (άρθρο 10 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 69 – Αποφυγή διακρίσεων (άρθρο 11 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024)Άρθρο 69 – Αποφυγή διακρίσεων (άρθρο 11 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 70 – Αποκλειστικές ρυθμίσεις – (άρθρο 12 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024)Άρθρο 70 – Αποκλειστικές ρυθμίσεις – (άρθρο 12 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 71 – Θεματικός κατάλογος συνόλων δεδομένων υψηλής αξίας – (άρθρο 13 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024)Άρθρο 71 – Θεματικός κατάλογος συνόλων δεδομένων υψηλής αξίας – (άρθρο 13 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 72 – Ειδικά σύνολα δεδομένων υψηλής αξίας και ρυθμίσεις περί δημοσίευσης και περαιτέρω χρήσης (άρθρο 14 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024)Άρθρο 72 – Ειδικά σύνολα δεδομένων υψηλής αξίας και ρυθμίσεις περί δημοσίευσης και περαιτέρω χρήσης (άρθρο 14 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 73 – Ετήσια έκθεση για τη διάθεση και περαιτέρω χρήση των ανοικτών δεδομένωνΆρθρο 73 – Ετήσια έκθεση για τη διάθεση και περαιτέρω χρήση των ανοικτών δεδομένων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 74 – Ένδικα βοηθήματαΆρθρο 74 – Ένδικα βοηθήματα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 75 – Εξουσιοδοτικές διατάξειςΆρθρο 75 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 76 – Αντικείμενο ψηφιακής διαφάνειαςΆρθρο 76 – Αντικείμενο ψηφιακής διαφάνειας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 77 – Πεδίο εφαρμογής της ψηφιακής διαφάνειας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 78 – Υποχρεώσεις ανάρτησης στο διαδίκτυοΆρθρο 78 – Υποχρεώσεις ανάρτησης στο διαδίκτυο
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 79 – Ισχύς των πράξεων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 80 – Προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και απόρρητα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 81 – Διαδικασία ανάρτησης στο Διαδίκτυο
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 82 – Ανάρτηση οργανογράμματος και στοιχείων υπηρετούντων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 83 – Δημοσίευση εκτέλεσης Προϋπολογισμών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 84 – Ενίσχυση της διαφάνειας στις δαπάνες επιχορηγούμενων φορέωνΆρθρο 84 – Ενίσχυση της διαφάνειας στις δαπάνες επιχορηγούμενων φορέων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 85 – Φορείς ΔιαλειτουργικότηταςΆρθρο 85 – Φορείς Διαλειτουργικότητας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 86 – Κέντρα Δεδομένων Δημοσίου Τομέα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 87 – Παροχή ψηφιακών δημοσίων υπηρεσιών μέσω υπολογιστικών υποδομών νέφους
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 88 – Κυβερνητικό Νέφος Δημοσίου Τομέα (G-Cloud)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 89 – Προμήθεια Εξοπλισμού Δημοσίου Τομέα
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 90 – Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας Πολιτών (Ε.Μ.Ε.Π.)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 91 – Εθνικό Μητρώο Διαδικασιών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 92 – Μητρώο Δικτυακών Τόπων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 93 – Ραδιοφάσμα 5G για πιλοτικές εφαρμογέςΆρθρο 93 – Ραδιοφάσμα 5G για πιλοτικές εφαρμογές
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 94 – Ίδρυση εταιρείας «Συμμετοχές 5G Α.Ε.»
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 95 – Αμοιβαίο Κεφάλαιο Επιχειρηματικών Συμμετοχών «Ταμείο Φαιστός»
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 96 – Ρυθμίσεις για τις Περιοχές Εκτός Τηλεοπτικής Κάλυψης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 97 – Ρυθμίσεις για την «Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε.»Άρθρο 97 – Ρυθμίσεις για την «Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε.»
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 98 – Κατάργηση τηλεομοιοτυπίας (FAX) στο δημόσιο
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 99 – Βεβαίωση του γνησίου της υπογραφής – Επικύρωση των αντιγράφων Τροποποίηση του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 100 – Αποδεικτική ισχύς ηλεκτρονικών δημόσιων εγγράφων Τροποποίηση του Κώδικα Πολιτικής ΔικονομίαςΆρθρο 100 – Αποδεικτική ισχύς ηλεκτρονικών δημόσιων εγγράφων Τροποποίηση του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 101 Αποδεικτική ισχύς ηλεκτρονικών δημόσιων εγγράφων Τροποποίηση του Κώδικα Διοικητικής ΔικονομίαςΆρθρο 101 Αποδεικτική ισχύς ηλεκτρονικών δημόσιων εγγράφων Τροποποίηση του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 102 – Ειδικές ρυθμίσεις για τη διαλειτουργικότηταΆρθρο 102 – Ειδικές ρυθμίσεις για τη διαλειτουργικότητα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 103 – Μεταβατικές διατάξεις για την ψηφιακή προσβασιμότηταΆρθρο 103 – Μεταβατικές διατάξεις για την ψηφιακή προσβασιμότητα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 104 – Μεταβατικές διατάξεις για την Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας ΔιοίκησηςΆρθρο 104 – Μεταβατικές διατάξεις για την Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 105 – Λοιπές μεταβατικές διατάξειςΆρθρο 105 – Λοιπές μεταβατικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 106 – Καταργούμενες διατάξειςΆρθρο 106 – Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 107 – Έναρξη ισχύοςΆρθρο 107 – Έναρξη ισχύος
- 3 ΣχόλιαΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
10 Ιουλίου 2020, 13:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
17 Ιουλίου 2020, 17:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο ΔιατάξεωνΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
6 Σχόλια 136 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 3242 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ολοκλήρωση της κτηματογράφησης, απλοποίηση διαδικασιών, χρήση τεχνητής νοημοσύνης και διατάξεις για τη λειτουργία του ν.π.δ.δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο», λοιπές διατάξεις του Υπουργ...
- Επιτάχυνση των διαδικασιών ολοκλήρωσης του Ελληνικού Κτηματολογίου...
- Έκθεση Παρακολούθησης της Ψηφιακής Προσβασιμότητας Ιστοτόπων & Εφαρμογών για φορητές συσκευές των Δημόσιων Φορέων & Οργανισμών στην Ελλάδα
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2555 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 14ης Δεκεμβρίου 2022, σχετικά με...
- Λήψη μέτρων για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2022/2065 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19ης Οκτωβρίου 2022
- Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης
- Οδηγός Προσβασιμότητας-Ιστότοποι και εφαρμογές για φορητές συσκευές οργανισμών Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης
- Πέμπτο Εθνικό Σχέδιο Δράσης OGP
- Αναδυόμενες τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών, ενίσχυση της ψηφιακής διακυβέρνησης και άλλες διατάξεις
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση το σχέδιο νόμου με τίτλο: «Εκσυγχρονισμός του Ελληνικού Κτηματολογίου, νέες ψηφιακές υπηρεσίες και ενίσχυση της ψηφιακής διακυβέρνησης»
Το παρόν άρθρο 82 του Ν/Σ εντάσσει αυτούσιο στην κωδικοποίηση το εν ισχύει άρθρο 8 του νόμου της διαύγειας (3861/2010 ΦΕΚ Α΄111). Το 2010, αυτό το άρθρο ήταν ένα σημαντικό βήμα για τα τότε ψηφιακά δεδομένα. Όμως, δεν τηρήθηκε στην πράξη, ίσως και λόγω της αοριστίας της λέξεις «οφείλουν», χωρίς κυρώσεις εάν δεν το πράξουν.
Η γνώση της Δημόσιας Διοίκησης θα βελτιωθεί πολύ, αν στη θέση αυτού του άρθρου το Υπουργείο βάλει το άρθρο για την ΕΝΙΑΙΑ ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ ΤΗΣ ΔΟΜΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ (https://www.economia.gr/image/data/harry/TropologiaProsthikiStoAnaptyxiakoNomosxedio.pdf), που κατέθεσαν στις 19.10.2020 ως τροπολογία/προσθήκη στον νόμο «Επενδύω στην Ελλάδα και άλλες διατάξεις» ο Οργανισμός Ανοικτών Τεχνολογιών και η Διεθνής Διαφάνεια Ελλάδος.
Πρόκειται για πρόταση επί μακρόν επεξεργασμένη που καταγράφει καθημερινά την εικόνα όλων των φορέων που αντλούν χρήματα από το Δημόσιο. Αυτό επιτρέπει συνολική διαχείριση των πόρων του Δημοσίου, υποστηρίζει το Επιτελικό Κράτος και τη Διαφάνεια και επιτρέπει παρακολούθηση των μεταβολών. Υπερκαλύπτει το παρόν άρθρο, καθώς προβλέπει στην παράγραφο 11: «Οργανόγραμμα οιουδήποτε φορέα ή μονάδας (συμπεριλαμβανομένων των οργανογραμμάτων του ν. 3861/2010 που αναρτώνται υποχρεωτικά στους ιστοτόπους των υπηρεσιών) θα αντλείται αποκλειστικά από το κεντρικό Ψηφιακό Οργανόγραμμα-Αποτύπωση με χρήση ειδικής προς τούτο πιστοποιημένης διαδικτυακής εφαρμογής.»
Επίσης, η δημιουργούμενη βάση δεδομένων μπορεί να δίνει άμεσες απαντήσεις σε ερωτήματα όπως, για παράδειγμα:
α) Πόσες μονάδες στο Δημόσιο ή σε κάποιον φορέα έχουν ένα μόνον άτομο, ή δεν έχουν κανένα άτομο,
β) Πόσοι και ποιοι υπάλληλοι στελέχωναν την κάθε μονάδα ενός φορέα μια συγκεκριμένη ημερομηνία,
γ) Πώς μεταβλήθηκε η στελέχωση όλων των μονάδων ενός φορέα μεταξύ δύο συγκεκριμένων ημερομηνιών,
καθώς και σε πολλά άλλα ερωτήματα, ων ουκ έστιν αριθμός.
Θα αποκτήσει, δηλαδή, επιτέλους, το ελληνικό Δημόσιο μια γνώση των πόρων του ώστε να μπορεί να τους αξιοποιεί και να τους διαχειρίζεται. Θα φαίνονται έτσι οι πραγματικές ανάγκες αλλά και οι πραγματικές δυνατότητες του κάθε φορέα και θα μπορεί να γίνεται αποτελεσματικότερη κατανομή των υπαλλήλων. Σε συνδυασμό και με άλλα συστήματα (π.χ. μητρώο υποδομών, μητρώο εξοπλισμού, ηλεκτρονική διακίνηση δημοσίων εγγράφων) θα επιτρέπει τεκμηριωμένους σχεδιασμούς που θα μεγιστοποιούν την απόδοση και θα ελαχιστοποιούν το κόστος. Η πρόβλεψη της παραγράφου 13, να «αποτελεί προϋπόθεση για την
κανονικότητα κάθε δαπάνης (χρηματοδότηση φορέων, μισθοδοσία, προμήθειες, προβλέψεις
στον προϋπολογισμό, κτλ), η καταχώριση στα στοιχεία της δαπάνης του σχετικού με τη
δαπάνη Αναγνωριστικού Κωδικού της οργανικής μονάδας ή υπαλλήλου» δημιουργεί και ένα χάρτη δαπανών σε πραγματικό χρόνο.
Η συγκεκριμένη πρόταση του Οργανισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών και της Διεθνούς Διαφάνειας Ελλάδος, δίνει άμεση και πρακτική λύση σε δύο χρόνια προβλήματα της ελληνικής δημόσιας διοίκησης, που είναι ο ανεπαρκής έλεγχος των ανθρώπινων πόρων της και των δαπανών της. Δηλαδή, μετά από 10 χρόνια κρίσης και υποτιθέμενη διεθνή υποστήριξη για τη διεξαγωγή δομικών μεταρρυθμίσεων, το ελληνικό δημόσιο εξακολουθεί να μη γνωρίζει τα βασικότατα στοιχεία, δηλαδή στοιχεία που, εξ ανάγκης, γνωρίζει και το τελευταίο μαγαζί.
Στο Eurogroup της 18ης Ιουνίου 2018, μεταξύ των υποχρεώσεων που ανέλαβε η ελληνική κυβέρνηση είναι να δημιουργήσει σύστημα διαχείρισης ανθρώπινων πόρων και σύστημα οικονομικής διαχείρισης. Μόνον που η ημερομηνία-στόχος για τα δύο αυτά συστήματα είναι το 2023! Είναι, νομίζω, πέραν πάσης αμφιβολίας ότι μια χώρα δεν μπορεί να πορεύεται αξιόπιστα χωρίς τα δύο αυτά βασικά συστήματα. Και είναι δύσκολο να κατανοήσει κανείς γιατί, στην εποχή των ταχύτατων εξελίξεων της ψηφιακής τεχνολογίας, χρειάζονται πέντε χρόνια για την ολοκλήρωση συστημάτων με στοιχειώδεις και πολυδοκιμασμένες τεχνολογικές απαιτήσεις.
Πάντως, οι τριμηνιαίες εκθέσεις «Ενισχυμένης Εποπτείας» διατυπώνουν την ασαφή αξιολόγηση προόδου αυτών των δύο συστημάτων με βάση τη συμφωνία εκείνου του Eurogroup. Σημειωτέον, ότι η τελευταία από τις τριμηνιαίες αυτές εκθέσεις εκδόθηκε στις 4.11.2019 (δηλαδή προ οκταμήνου) https://ec.europa.eu/info/sites/info/files/economy-finance/ip116_en.pdf
Εκεί αναζητώντας κανείς το «2023» μπορεί να διαβάσει ότι: «The new administration has committed to a road map to complete the human resources management strategy by 2023.» Και ότι «The authorities are broadly on track with implementing the Unified Chart of Accounts (UCoA) in all general government entities and moving to accrual accounting by 2023.» Ενώ για τη βελτίωση της διαχείρισης των ανθρώπινων πόρων, γράφει στη σελίδα 116: «…and (iii) enable storing of HRMS data. The various subprojects are expected to all be tendered during 2020 and completed by 2022-2023.»
Μέχρι τότε, αν η παραπάνω τροπολογία αντικαταστήσει το παρόν άρθρο 82, θα έχουμε ξεκινήσει σε ένα εξάμηνο, δηλαδή στην αρχή του 2021 να αποθηκεύουμε βασικά δεδομένα χρήσιμα και για μελλοντική αξιοποίηση.
Κατά τη θητεία της σημερινής κυβέρνησης δημοσιεύτηκαν τα εξής άρθρα για τη σοβαρή έλλειψη της ψηφιακής αποτύπωσης του Δημοσίου (με παραπομπές και σε πλειάδα άρθρων και παρουσιάσεων των ετών 2016-2018):
5.8.2019 – Η ψηφιακή αυτογνωσία προϋπόθεση για το επιτελικό κράτος
https://www.capital.gr/me-apopsi/3375478/i-psifiaki-autognosia-proupothesi-gia-to-epiteliko-kratos (με ειδική αναφορά και στον παράγοντα «χρόνος»),
22&25.10.2019 – Η ψηφιακή αποτύπωση του Δημοσίου ως κριτήριο αξιοπιστίας της διακυβέρνησης
https://www.economia.gr/gr/journal2/blog/post?journal_blog_category_id=23&journal_blog_post_id=2214
και
31.10.2019 – Χάθηκε «κι άλλη μια τεράστια ευκαιρία» για συστηματικές μεταρρυθμίσεις
https://www.naftemporiki.gr/finance/story/1528615/xathike-ki-alli-mia-terastia-eukairia-gia-sustimatikes-metarruthmiseis
Πρόσφατα, ο κορωνοϊός έδειξε πόσο σημαντική είναι η ακριβής γνώση των δεδομένων της τρέχουσας πραγματικότητας για τον προγραμματισμό της επόμενης μέρας. Όπως έδειξε και ότι όταν τα δεδομένα είναι ανοιχτά και οργανωμένα, ο κόσμος ενδιαφέρεται και τα παρακολουθεί. Είναι ανάγκη και στην πατρίδα μας, να αντιμετωπίσουμε το ζήτημα της βελτίωσης της Δημόσιας Διοίκησης και της περιστολής των δαπανών της σαν μια (ας μου επιτραπεί ο νεολογισμός) ενδημική πανδημία. Η παραπάνω τροπολογία δίνει ένα ικανοποιητικό εργαλείο για το εσωτερικό μας νοικοκύρεμα, επιταχύνοντας δραστικά αυτό που ο πρωθυπουργός εξήγγειλε στις προγραμματικές δηλώσεις «Ως Πρωθυπουργός της Ελλάδος αρνούμαι να αποδεχτώ ότι δεν μπορούμε πρώτα απ’ όλα εμείς οι ίδιοι να βάλουμε σε τάξη τα του οίκου μας» (https://youtu.be/M_StGHJvyL4?t=702) Επιπλέον, η αποτύπωση του Δημοσίου είναι αποκλειστικά δικό μας θέμα και δεν εξαρτάται από κανέναν εξωτερικό παράγοντα.
Αν το Υπουργείο προκρίνει να αντικαταστήσει το παρόν άρθρο 82 με το άρθρο της παραπάνω κατατεθειμένης τροπολογίας, θα αρχίσει η χώρα μας σε ένα εξάμηνο να καταγράφει συστηματικά τα πλέον στοιχειώδη δεδομένα του Δημοσίου: τη δομή και τη στελέχωση των φορέων του.
Η παρ.4, Άρθρο 61, Ν. 4622/2019 για το Επιτελικό Κράτος ορίζει ότι στην Έκθεση επί της Διαβούλευσης «παρουσιάζονται ομαδοποιημένα τα σχόλια και οι προτάσεις όσων έλαβαν μέρος στη διαβούλευση και τεκμηριώνεται η ενσωμάτωσή τους ή μη στις τελικές διατάξεις». Σε περίπτωση που το Υπουργείο επιλέξει να μην αντικαταστήσει το άρθρο 82 με το άρθρο της παραπάνω τροπολογίας των δύο έγκριτων φορέων, θα πρέπει να εξηγήσει και να τεκμηριώσει τους λόγους αυτής της απόφασης.
Στο αρχείο https://bit.ly/3eyqoex καταγράφονται πολλά άρθρα και ομιλίες που δείχνουν ότι το θέμα είναι από καιρό γνωστό τους αρμόδιους. Περιλαμβάνονται διαδικτυακές αναφορές για τα περισσότερα και μετρητής ημερών (στη δεύτερη στήλη) από την αρχική πρόταση σε διαβούλευση του 2015. Μεταξύ αυτών υπάρχουν βίντεο με τη θετική άποψη στελεχών της κυβέρνησης καθώς και του πρωθυπουργού.
Διονύσης Ρ. Ρηγόπουλος, Ph.D.
Μέλος της ομάδας εργασίας για την ανοιχτή διακυβέρνηση
του Οργανισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών
dionysis.rigopoulos@gmail.com
Προτείνουμε την τροποποίηση του άρθρου 82, με την προσθήκη ότι τα δεδομένα θα είναι διαθέσιμα και σε μηχαναγνώσιμη μορφή, ως εξής:
Κάθε υπηρεσία ή φορέας του Δημοσίου, τα Ν.Π.Δ.Δ., οι φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα, οι ανεξάρτητες και ρυθμιστικές διοικητικές αρχές, καθώς και οι φορείς των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθμού οφείλουν να αναρτούν στον δικτυακό τόπο τους το οργανόγραμμα και τη διάρθρωση των υπηρεσιών και μονάδων, την περιγραφή των αρμοδιοτήτων και των οργανικών θέσεων, καθώς και τα ονόματα, τις ιδιότητες και τα πρόσφορα στοιχεία επικοινωνίας των υπηρετούντων σε αυτούς τους φορείς με οποιαδήποτε μορφή ή σχέση εργασίας και απασχόλησης.
Τα σχετικά έγγραφα, οι πληροφορίες και τα δεδομένα διατίθενται στο διαδίκτυο ως σύνολο δεδομένων ή μέσω προγραμματιστικών διεπαφών, σε ανοικτό μηχαναγνώσιμο μορφότυπο, το οποίο συμμορφώνεται σε ανοικτά πρότυπα από σταθερό σημείο απόθεσης.
Θα πρέπει να υπάρχουν εξαιρέσεις, π.χ. για τις Ένοπλες Δυνάμεις, την Ε.Υ.Π., και για κάποιες υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας και του Λιμενικού Σώματος.
Η διατύπωση είναι υπερβολικά ευρεία σε κάθε περίπτωση.
να βγάλουν τις πραγματικεσ θεάσεις όμως, όχι να απασχολείτε σε άλλη θεση κάποιος οπωσ πχ θέση υδραυλικού , αλλά απασχολείτε σε θέσει διοικητική , ιτε που θα τον βγάλουν σε τμημα επικοινωνίας
και τα προσωπικά δεδόμενα εδώ δεν ισχύουν ? και τι θα πεις ότι ο ταδε είναι εργάτης πράσινου? ο αλλού είναι διοικητικοί . και ο υδραυλικος εχει e-mail και τηλεφωνά επικοινωνίας?
και το ψηφιακο οργανόγραμμά το ιδιο δεν είναι ?
Η ανάρτηση των στοιχείων των υπηρετούντων υπαλλήλων, ιδίως σε φορείς που εκτελούν εποπτική αρμοδιότητα, ενέχει κινδύνους για τους υπαλλήλους ενώ, σε περιβάλλον ηλεκτρονικής διακυβέρνησης ΔΕΝ προσφέρει απολύτως καμμία υπηρεσία προστιθέμενης αξίας στον Πολίτη. Αντί των στοιχείων επικοινωνίας με τους υπαλλήλους, πρέπει (στην λογική ΜΙΑ πύλη ΕΙΣΟΔΟΥ-ΕΞΟΔΟΥ) να αναρτάται ευκρινώς (στην αρχική σελίδα) το e-mail του Κεντρικού Πρωτοκόλλου της Υπηρεσίας καθώς και το τηλεφωνικό κέντρο αυτής. Καλό είναι, το ΣΗΔΕ κάθε υπηρεσίας να μπορεί να αποστέλει στο e-mail του αιτούντα-Πολίτη, no-reply ενημερωτικό μήνυμα επιβεβαίωσης παραλαβής του αιτήματος με τον αριθμό πρωτοκόλλου που έλαβε αυτό καθώς και αντίστοιχα μηνύματα για την αλλαγή status της καρτέλας του εισερχομένου εγγράφου στο ΣΗΔΕ ώστε ο Πολίτης να έχει εικόνα της προόδου της υπόθεσής του χωρίς να χρειάζεται να έλθει σε επαφή με οιονδήποτε υπάλληλο.