- Σκοπός του παρόντος Κώδικα είναι η ολοκληρωμένη ρύθμιση όλων των θεμάτων που άπτονται της ψηφιακής διακυβέρνησης και ιδίως εκείνων που σχετίζονται με τη χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) από τους φορείς του δημόσιου τομέα για τις ανάγκες της λειτουργίας τους, καθώς και την υποστήριξη της άσκησης των αρμοδιοτήτων και των συναλλαγών τους με φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες.
- Θεσπίζονται η υποχρέωση της χρήσης ΤΠΕ από τους φορείς του δημόσιου τομέα στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους, για τις ανάγκες της λειτουργίας τους και την υποστήριξή τους στην παροχή υπηρεσιών σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες, καθώς και το δικαίωμα των τελευταίων να συναλλάσσονται με τους φορείς του δημόσιου τομέα μέσα από ΤΠΕ.
- Οι διατάξεις του παρόντος εφαρμόζονται στους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143), τα εκτός αυτής νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.), καθώς και τις εκτός αυτής δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμούς του Κεφαλαίου Α` του ν. 3429/2005 (A’ 314), ανεξαρτήτως εάν έχουν εξαιρεθεί από την εφαρμογή του. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του οικείου Υπουργού δύναται φορείς του δημοσίου τομέα να εξαιρούνται ή να προστίθενται στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος Κώδικα ή επιμέρους διατάξεων αυτού.
- Οι διατάξεις του παρόντος εφαρμόζονται: (α) ως προς την άσκηση αρμοδιοτήτων από τους φορείς του δημόσιου τομέα με χρήση ΤΠΕ, (β) ως προς την επικοινωνία και συναλλαγή μεταξύ των φορέων του δημόσιου τομέα με χρήση ΤΠΕ, (γ) ως προς την επικοινωνία και συναλλαγή με χρήση ΤΠΕ μεταξύ των φορέων του δημόσιου τομέα και των φυσικών ή νομικών προσώπων ή νομικών οντοτήτων, (δ) ως προς την πρόσβαση των φυσικών ή νομικών προσώπων ή νομικών οντοτήτων σε δημόσια έγγραφα και τη διάθεσή τους για περαιτέρω χρήση μέσω ΤΠΕ.
- Οι διατάξεις του Κώδικα εφαρμόζονται και στην περίπτωση που μέρος της έκδοσης ή διεκπεραίωσης πράξης ή ενέργειας, της επικοινωνίας ή της συναλλαγής πραγματοποιείται χωρίς χρήση ΤΠΕ. Στην περίπτωση αυτή εφαρμόζονται σε εκείνα τα στάδια της πράξης, ενέργειας, επικοινωνίας ή συναλλαγής, τα οποία πραγματοποιούνται με χρήση ΤΠΕ.
Το νομοσχεδιο δειχνει εξαρχης καλο , όμως με μια δευτερη ματια , φαινεται απο καποιους να γινεται αποπειρα ακυρωσης του.
Το να προβλεπεται η καταγραφη αλλων στοιχειων αλλα οχι της ημερομηνιας γεννησης του κατοχου του ΠΑ για παραδειγμα (!) , ειναι πασιφανες οτι ξαφνικα ακυρωνεται ο ρολος του ΠΑ ως μεσο αναγνωρισης οπως παρουσιαζεται σε όλο το νομοσχεδιο (χωρις ημερομηνια γεννησης δεν υφισταται αναγνωριση και αντιστοιχηση).Ευχομαι να προκειται απλά για παραλειψη αν και αν ισχυει κατι τετοιο, απορω πως περασε απαρατηρητο.
Επιτελους ! Θερμα συγχαρητηρια για ολο το νομοσχεδιο ! Ολα τα αρθρα του νομοσχεδίου ειναι εξαιρετικα και δειχνουν τη θεληση και αποφασιστικοτητα των ανθρωπων να υλοποιησουν το εργο.
Εχω βεβαια καποιες λίγες επιμερους επισημανσεις και θα αναφερθω στην σχετικη ενοτητα του καθε αρθρου για αυτες αλλα συνολικα το νομοσχεδιο ειναι εξαιρετικο και ιστορικης σημασιας.Φερνει την Ελλάδα σε μια πραγματικά νεα εποχη.Δεν ειναι μονο η ποιοτητα ζωης που θα αλλαξει ριζικα προς το καλυτερο εξαιτιας του νομοσχεδίου αυτου.Ειναι και η ωθηση που θα λαβει η ηδη πολύ ευθραυστη οικονομια της χωρας.
Θελω να πω πολλά μπραβο και πολλά ευχαριστώ στην κυβερνηση και πανω απο όλα στον πρωθυπουργο Κυριακο Μητσοτακη γιατι εννοειται βρισκεται αυτος πισω απο καθε εντολη για υλοποιηση του σπουδαίου εργου της ψηφιακης διακυβερνησης.
Δεν ειναι μονο το νομοσχεδιο αυτο.Ειναι ο σαφης προσανατολισμος της κυβερνησης αυτης γενικοτερα προς την ψηφιοποιηση της κοινωνιας (βλεπε ακομα τηλε-εκπαιδευση, τηλεδιασκεψεις κλπ).Κατι που αποδεδειγμενα θα βελτιωσει την ποιοτητα ζωης και θα εξοικονομησει τεραστιους πορους για τη χωρα.
Ενα μεγαλο μπραβο και ευχαριστώ σε όλους εσας στο υπουργειο που δουλευετε προς αυτη τη κατευθυνση και με τη δικη σας δουλεια το οραμα θα γινει πραγματικότητα.
Στον υπουργο κ. Πιερρακακη και στους συνεργατες του!
Παρολο που εχω κρινει αυστηρα δημοσια σε επιμερους ζητημα τον υπουργο (σχετικα με την συνδεση του κινητου τηλεφωνου της τραπεζας με αυτο του δημοσίου για εξουσιοδοτησεις) εντουτοις εδω πρεπει να του αναγνωρισουμε την τεραστια δουλεια που εχει κανει σε όλο το νομοσχεδιο και να του πουμε θερμα συγχαρητηρια !
Και μονο που διαβαζει κανεις αυτο το νομοσχεδιο, το οτι δεν αφηνει «τιποτα να πεσει κατω», το οτι δημιουργει επιτροπες για καθε ζητημα, το οτι προβλεπει τα παντα, δειχνει την αποφασιστικοτητα και την μεγαλη δουλεια που εχει πεσει σε αυτο το νομοσχεδιο.Και η πολύ δουλεια δειχνει και την μεγαλη θεληση.
Ο Κυριακος το ειπε και το εκανε (και αυτο).
Σας ευχαριστούμε !
Αγροβιομηχανια και Ψηφιακή Διακυβέρνηση
Βελτίωση της ιχνηλασιμότητας τροφίμων μέσω τεχνολογικών καινοτομιών.
Η ιχνηλασιμότητα προσφέρει μια ισχυρή ευκαιρία για τη βελτίωση των πληροφοριών σχετικά με την ποιότητα, την ασφάλεια, την αποτελεσματικότητα και τη βιωσιμότητα των προμηθειών τροφίμων.
Ωστόσο, η εφαρμογή τέτοιων τεχνολογιών ενέχει επίσης κινδύνους εάν δεν τεθούν σε εφαρμογή κοινά πρωτόκολλα και πολιτικές. Για παράδειγμα, οι παραγωγοί μικρής κλίμακας μπορεί ενδεχομένως να αποκλειστούν από περισσότερες εμπορικές αλυσίδες, που εφαρμόζουν τεχνολογία ιχνηλασιμότητας, εάν αυτοί οι παραγωγοί μικρής κλίμακας δεν λάβουν βοήθεια για να ασχοληθούν με τέτοιες νέες τεχνολογίες.
Ο μετασχηματισμός του συστήματος τροφίμων απαιτεί μια πολύπλευρη προσέγγιση και η αποτελεσματική συνεργασία πολλών ενδιαφερομένων είναι μια απαίτηση σε ολόκληρο το «Transformative Twelve». Επομένως, ενώ η ιδέα επικεντρώνεται στην ιχνηλασιμότητα, στοχεύει επίσης στην παροχή πλαισίου για πολυμερείς συνεργασίες, για την υποστήριξη της κλιμάκωσης άλλων αναδυόμενων τεχνολογιών και την αντιμετώπιση πρόσθετων προκλήσεων.
Ιούνιος 2020
Γιάννης Ροζακης
johnrozakis@gmail.com