(Αφίεται σκοπίμως κενό)
Αρχική Ανοιχτή δημόσια διαβούλευση για τη Βίβλο Ψηφιακού Μετασχηματισμού 2020-2025ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8: ΟΡΙΖΟΝΤΙΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8: ΟΡΙΖΟΝΤΙΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ
- 10 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ 1: ΟΡΑΜΑ
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: ΒΙΒΛΟΣ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΥ
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΨΗΦΙΑΚΗ ΩΡΙΜΟΤΗΤΑ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο 3.1. Δείκτης Ψηφιακής Οικονομίας & Κοινωνίας «DESI»3.1. Δείκτης Ψηφιακής Οικονομίας & Κοινωνίας «DESI»
- 1 Σχόλιο3.2. Δείκτης «IMD World Digital Competitiveness»
- 9 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: ΚΑΤΕΥΘΥΝΤΗΡΙΕΣ ΑΡΧΕΣ
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ 5: ΜΟΝΤΕΛΟ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ & ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ
- 1 Σχόλιο5.1. Διοικητικές δομές & αρμοδιότητες
- 7 Σχόλια5.2. Διαδικασίες του μοντέλου διακυβέρνησης
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ 6: ΣΥΝΘΕΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΥ
- 3 Σχόλια6.1. Ενιαία Ψηφιακή Πύλη (GOV.GR)
- 7 Σχόλια6.2. Κέντρο ταυτοποίησης
- 3 Σχόλια6.3. Κέντρο ειδοποιήσεων
- 3 Σχόλια6.4. Μητρώα & βασικά μητρώα
- 7 Σχόλια6.5. Κέντρο Διαλειτουργικότητας
- 16 Σχόλια6.6. Ανοικτά δεδομένα
- 4 Σχόλια6.7. Θεματικά αποθετήρια δεδομένων
- 5 Σχόλια6.8. Ανοικτή Επιστήμη
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ 7: ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ
- 7 Σχόλια7.1. Συνδεσιμότητα
- 6 Σχόλια7.2. Ψηφιακές ικανότητες και δεξιότητες
- 7 Σχόλια7.3. Ψηφιακός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων
- 11 Σχόλια7.4. Ψηφιακές Δημόσιες Υπηρεσίες
- 1 Σχόλιο7.5. Ψηφιακή Καινοτομία
- 9 Σχόλια7.6. Αξιοποίηση προηγμένων τεχνολογιών
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ 8: ΟΡΙΖΟΝΤΙΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ
- 18 Σχόλια8.1. Οριζόντια ψηφιακά έργα μετασχηματισμού της Δημόσιας Διοίκησης
- 5 Σχόλια8.2. Ανοικτή και Συμμετοχική Διακυβέρνηση
- 4 Σχόλια8.3. Ιδιωτικότητα και προστασία δεδομένων
- 3 Σχόλια8.4. Ενίσχυση της προσβασιμότητας
- 7 Σχόλια8.5. Κυβερνοασφάλεια
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ 9: ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΤΟΜΕΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
- 25 Σχόλια9.1. Παιδεία
- 16 Σχόλια9.2. Υγεία και Αξιοπρεπής Διαβίωση
- 7 Σχόλια9.3. Εργασία & Κοινωνικές Υποθέσεις
- 18 Σχόλια9.4. Δικαιοσύνη
- 11 Σχόλια9.5. Πολιτισμός
- 1 Σχόλιο9.6. Αθλητισμός
- 6 Σχόλια9.7. Περιβάλλον & Ενέργεια
- 9 Σχόλια9.9. Ψηφιακός μετασχηματισμός πόλεων και κοινοτήτων
- 9 Σχόλια9.8. Τομέας Εσωτερικών & Δημόσιας Διοίκησης
- 4 Σχόλια9.10. Ανάπτυξη & Καινοτομία
- 7 Σχόλια9.11. Τομέας Οικονομικών
- 22 Σχόλια9.12. Μεταφορές και Υποδομές
- 3 Σχόλια9.13. Ναυτιλία & Νησιωτική Πολιτική
- 7 Σχόλια9.14. Αγροτική Ανάπτυξη και Τρόφιμα
- 8 Σχόλια9.15. Τουρισμός
- 1 Σχόλιο9.16. Εξωτερική Πολιτική
- 2 Σχόλια9.17. Μετανάστευση και Άσυλο
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ 10. ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
3 Δεκεμβρίου 2020, 13:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
17 Δεκεμβρίου 2020, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
3 Σχόλια 332 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 3242 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ολοκλήρωση της κτηματογράφησης, απλοποίηση διαδικασιών, χρήση τεχνητής νοημοσύνης και διατάξεις για τη λειτουργία του ν.π.δ.δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο», λοιπές διατάξεις του Υπουργ...
- Επιτάχυνση των διαδικασιών ολοκλήρωσης του Ελληνικού Κτηματολογίου...
- Έκθεση Παρακολούθησης της Ψηφιακής Προσβασιμότητας Ιστοτόπων & Εφαρμογών για φορητές συσκευές των Δημόσιων Φορέων & Οργανισμών στην Ελλάδα
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2555 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 14ης Δεκεμβρίου 2022, σχετικά με...
- Λήψη μέτρων για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2022/2065 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19ης Οκτωβρίου 2022
- Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης
- Οδηγός Προσβασιμότητας-Ιστότοποι και εφαρμογές για φορητές συσκευές οργανισμών Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης
- Πέμπτο Εθνικό Σχέδιο Δράσης OGP
- Αναδυόμενες τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών, ενίσχυση της ψηφιακής διακυβέρνησης και άλλες διατάξεις
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση το σχέδιο νόμου με τίτλο: «Εκσυγχρονισμός του Ελληνικού Κτηματολογίου, νέες ψηφιακές υπηρεσίες και ενίσχυση της ψηφιακής διακυβέρνησης»
Η Ενιαία Ψηφιακή Αποτύπωση της Δομής και της Στελέχωσης του Δημοσίου είναι Οριζόντιο Έργο για Όλους τους Φορείς του Δημοσίου και βάση για Ανοικτή και Συμμετοχική Διακυβέρνηση.
==============================================================================
Η Βίβλος Ψηφιακού Μετασχηματισμού 2020-2025 (ΒΨΜ), προδιαγράφει τις εξελίξεις της πατρίδας μας στον ψηφιακό πλέον κόσμο για την επόμενη πενταετία. Επιχειρεί, και ορθώς, να καθορίσει τη στρατηγική στον εξαιρετικά καίριο αυτόν τομέα, ώστε να πάψει να υστερεί διεθνώς η Ελλάδα.
Αναγνωρίζει τη σημασία της ομόθυμης ψηφιακής προσπάθειας όλων των συντελεστών της χώρας, και στο κεφάλαιο του Ψηφιακού Μετασχηματισμού προβλέπει πολλές προσαρμογές για τα άτομα, τις επιχειρήσεις, το Δημόσιο, και το πλαίσιο καινοτόμων και προηγμένων εφαρμογών.
Επίσης, καθώς οι ενιαίες λύσεις έχουν σημαντικά πλεονεκτήματα, η ΒΨΜ αναφέρει την έννοια του ενιαίου σε 189 σημεία. Λείπει όμως η τεχνικά εύκολη και ταχύτατα υλοποιήσιμη Ενιαία Ψηφιακή Αποτύπωση της Δομής και της Στελέχωσης του (Ενιαίου) Δημοσίου. Αυτή η αποτύπωση μπορεί οποιαδήποτε στιγμή να νομοθετηθεί όπως έχει προταθεί από τον Οργανισμό Ανοικτών Τεχνολογιών και τη Διεθνή Διαφάνεια Ελλάδος (https://www.economia.gr/image/data/harry/TropologiaProsthikiStoAnaptyxiakoNomosxedio.pdf).
Επαναφέρω και σ’ αυτή τη διαβούλευση το θέμα με βάσιμη ελπίδα ότι θα διορθωθεί η παράλειψη, καθώς ο υπουργός ψηφιακής διακυβέρνησης είπε για τη συγκεκριμένη αποτύπωση στις 22.9.2020 στη Βουλή «είμαστε απολύτως ανοιχτοί, όπως έχουμε πει, σε κάθε καλή ιδέα απ’ όπου και αν προέρχεται».
Για λόγους συντομίας αλλά και πληρότητας της ενημέρωσης των στελεχών του υπουργείου που θα επεξεργαστούν τα σχόλια και τις προτάσεις στη διαβούλευση, παραθέτω εδώ links από σχετικά σχόλια σε παλαιότερες διαβουλεύσεις:
13.7.2016 Δύο σχόλια στο νομοσχέδιο Κινητικότητας, που εισήγαγε τα ψηφιακά οργανογράμματα (Ν. 4440/2016): http://www.opengov.gr/ypes/?p=3958#comments (η μορφοποίηση με την οποία εμφανίζουν τα κείμενα οι μόνιμοι σύνδεσμοί τους τα καθιστά εξαιρετικά δυσανάγνωστα http://www.opengov.gr/ypes/?c=28460 και http://www.opengov.gr/ypes/?c=28506).
17.12.2018 Με αφορμή τη σύσταση Ειδικής Γραμματείας, με εμφανή ελαττώματα http://www.opengov.gr/minreform/?p=2101#comments
31.7.2019 Στο νομοσχέδιο για το Επιτελικό Κράτος http://www.opengov.gr/gengk/?p=357#comments
24.9.2019 Στο πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων http://www.opengov.gr/ypoian/?p=10795#comments που περιλαμβάνει links και σε πέντε ακόμη σχόλια στο ίδιο νομοσχέδιο.
17.7.2020 Στο νομοσχέδιο του Κώδικα Ψηφιακής Διακυβέρνησης
http://www.opengov.gr/digitalandbrief/?p=1861#comments
Την κατάσταση και την ανάγκη, όπως είναι και σήμερα, περιέγραψα με σχόλιο κάτω από τις αναρτήσεις στο Facebook της ηγεσίας του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, για την ψήφιση του Ν. 4727/2020:
https://www.facebook.com/pierrakakisk
https://www.facebook.com/100000249443741/videos/3606990562652556/
https://www.facebook.com/gzarifopoulos/posts/382805986446247
Η απάντηση του κ. Ζαριφόπουλου μού έδωσε την ευκαιρία περαιτέρω διευκρινίσεων, και παραθέτω εδώ τον διάλογο:
====================================================
====================================================
Dionysis Rigopoulos:
Μπράβο για τα θετικά βήματα! Η διακομματική ψήφισή τους αποδεικνύει την αναγκαιότητα αυτού του νομοθετήματος.
Όμως, είναι θεμελιώδες λάθος ότι διατηρήσατε το άρθρο 81 με τα ΔΙΑΣΠΑΡΤΑ ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑΤΑ, αντί να δημιουργήσετε το απαραίτητο ΕΝΙΑΙΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ, που προτείνουν από το 2016 ο Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών και η Διεθνής Διαφάνεια Ελλάδος. Ένα λάθος που πληρώνουμε καθημερινά, και το οποίο προσπάθησα να προλάβω και στη διαβούλευση και ενημερώνοντας με email όλους τους βουλευτές https://bit.ly/3hNNzDj
Το διακομματικό και απολύτως συγκεκριμένο αίτημα ενός κεντρικού οργανογράμματος, υποστήριξαν οι βουλευτές:
* ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΔΑΒΑΚΗΣ, ΝΔ (κατέθεσε πρόταση στα πρακτικά)
https://youtu.be/WZkgxGe59qs?t=195
* ΆΓΓΕΛΟΣ ΣΥΡΙΓΟΣ, ΝΔ (κατέθεσε πρόταση στα πρακτικά)
https://youtu.be/Wfy67aif2zw?t=297
* ΣΑΒΒΑΣ ΧΙΟΝΙΔΗΣ, ΝΔ
* ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ, ΚΙΝΑΛ
https://youtu.be/Y9PkRltw6WE?t=426
* ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ, ΚΙΝΑΛ
https://youtu.be/Rv1rLklscgs?t=463
* ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΗΤΑΣ, Ελλ.Λύση
https://youtu.be/7FUUEQO_XM4?t=32
Από την ηγεσία του Υπουργείου, μόνον ο υπουργός αναφέρθηκε γενικόλογα στο θέμα, αποφεύγοντας τον όρο «Ενιαίο» ή «Κεντρικό» οργανόγραμμα:
«Ξεκίνησαν να δημοπρατούνται νέα μεγάλα έργα πληροφορικής. Το HRMS είναι ένα τέτοιο παράδειγμα. Και να πω ως προς αυτό, επειδή συζητήθηκαν τα ψηφιακά οργανογράμματα, ότι το HRMS είναι το σύστημα ανθρωπίνου δυναμικού του ελληνικού Δημοσίου, το οποίο, εφ’ όσον θα ολοκληρωθεί, θα περιλαμβάνει de facto όλο το ανθρώπινο δυναμικό. Άρα, αυτή η συζήτηση προφανώς δρομολογείται, αλλά σε κάθε περίπτωση είμαστε απολύτως ανοιχτοί, όπως έχουμε πει, σε κάθε καλή ιδέα απ’ όπου και αν προέρχεται.» https://www.hellenicparliament.gr/userfiles/media/synedriaseis/olomeleia-20200922.mp4#t=33746
Η φράση κλειδί είναι «εφ’ όσον θα ολοκληρωθεί!» Έως τότε, θα συνεχίζουμε στα τυφλά, εκτός εάν νομοθετήσετε την αμέσως υλοποιήσιμη πρόταση (και όχι συζήτηση) που κατέθεσαν οι δύο κυβερνητικοί βουλευτές, οι οποίοι την υποστηρίζουν από το 2016, εκθέτοντας και την επί 30 μήνες ασυνέπεια λόγων και έργων της τότε υπουργού διοικητικής ανασυγκρότησης (https://youtu.be/4TAEIzQoQ18?t=187 και https://youtu.be/BHiE2ucIfEw). Αλλά και ο κύριος Γεωργαντάς, με εύστοχη ερώτηση προς την τότε υπουργό (11.1.2018 https://youtu.be/IDdbdpvSBjA?t=494) ανέδειξε ότι οι υπάρχουσες νομικές προβλέψεις για τα ψηφιακά οργανογράμματα έχουν σοβαρά ελαττώματα προς διόρθωση.
Να σημειώσω ότι το HRMS συζητείται περίπου από το 2000. Υπήρχε και τον Μάρτιο του 2012, ως «6.3. Ενιαίο Σύστημα Διαχείρισης Προσωπικού (HRMS)» στην «Εθνική Στρατηγική για τις ΤΠΕ και την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση». (http://www.opengov.gr/ictc/wp-content/uploads/downloads/2012/05/ethniki_stratigiki_gia_tis_TPE_kai_tin_HD.pdf)
Αντιγράφω από περσινό άρθρο, μετά τις προγραμματικές δηλώσεις (21.7.2019):
«Συστήματα όπως αυτό της διαχείρισης του ανθρωπίνου δυναμικού – HRMS, του ενδοεπιχειρησιακού σχεδιασμού του δημοσίου τομέα – ERP, και της διαχείρισης των σχέσεων του δημοσίου με τους πολίτες – CRM, θα σχεδιασθούν και θα προκηρυχτούν άμεσα, ανακοίνωσε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Στόχος της κυβέρνησης είναι να προβεί στις σχετικές αναγγελίες σύντομα, ώστε να είναι σε θέση να έχει προκηρύξει τα πρώτα σχετικά έργα μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, δήλωσε ο κ. Πιερρακάκης.» [δηλ. μέχρι το τέλος του 2019] https://www.news247.gr/politiki/pierrakakis-teli-2020-i-dimopratisi-toy-fasmatos-5g-epidotisi-christon-gia-ypergrigoro-internet.7477040.html
Η καθυστέρηση του HRMS επιτάσσει ακόμη περισσότερο να είχατε δημιουργήσει ΤΩΡΑ (δηλ. προχθές, με τον Κώδικα που ψηφίστηκε) την αμέσως υλοποιήσιμη ΕΝΙΑΙΑ ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ ΔΟΜΗΣ ΚΑΙ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ. Είναι ένα τεχνολογικά μη απαιτητικό εγχείρημα, που δεν εμποδίζει κανένα από τα αξιόλογα εγχειρήματα ψηφιακού εκσυγχρονισμού που δρομολογείτε. Αντιθέτως, θα λειτουργήσει ως αξιόπιστη υποδομή και πολλαπλασιαστικός μοχλός για πολλά άλλα.
Πλέον, η συντομότερη πιθανότητα υλοποίησής της φαίνεται να είναι το επόμενο νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών. Ποιος, όμως, θα εξηγήσει έως τότε, προς τι αυτή η νέα καθυστέρηση;…
====================================================
Απάντηση από Γρηγόρης Ζαριφόπουλος – Grigoris Zarifopoulos:
Dionysis Rigopoulos Όπως είπα και στη Βουλή, θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο του έργου, Σύστημα Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα (HRMS), ο διαγωνισμός του οποίου έχει ήδη δρομολογηθεί.
====================================================
Απάντηση από Dionysis Rigopoulos:
Σας ευχαριστώ κύριε Υπουργέ @Grigoris Zarifopoulos. Εκτιμώ ιδιαίτερα ότι απαντήσατε στο σχόλιο, όπως είχα εκτιμήσει και στη συνάντηση εργασίας του Οργανισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών, ότι όχι μόνον την τιμήσατε με την παρουσία σας, αλλά και μείνατε ως το τέλος, για να ακούσετε τους πάντες και να δώσετε απαντήσεις.
Να διευκρινίσω, για την προτεινόμενη από τους δύο φορείς Αποτύπωση, ότι αυτή δεν πρέπει να συγχέεται με το HRMS. Πρόκειται για ΔΥΟ ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ, ως προς τη χρήση, το μέγεθος και την ταχύτητα υλοποίησης.
Το HRMS θα υποστηρίζει τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού των υπηρεσιών του Δημόσιου Τομέα, ενώ το προτεινόμενο ενιαίο οργανόγραμμα-αποτύπωση είναι υπόβαθρο, με δυνατότητα να συνδυάζει κατά περίπτωση και άλλα δεδομένα, ώστε να στοιχειοθετούνται πολιτικές και αποφάσεις. Με τον COVID-19 έμαθαν όλοι, ότι τα εκάστοτε βέλτιστα βήματα προκρίνονται με βάση τα καθημερινά δεδομένα και το ιστορικό. Όμως, παγίως, θεωρείται κανονικότητα (ακόμα και από την Τρόικα) το ελληνικό Δημόσιο να «λειτουργεί» και να «μεταρρυθμίζεται» αγνοώντας τους πόρους του σε τόσο ακραίο βαθμό, που να μη γνωρίζει καν τη στελέχωση της κάθε μονάδας του!
Το HRMS είναι μεγάλο και σύνθετο έργο, προϋπολογισμού 12.320.000,00 € (πρόσκληση http://digitalplan.gov.gr/prosklisi/26/draseis-anaptyxis-kai-efarmogis-systimatos-diacheirisis-anthropinou-dynamikou-dimosias-dioikisis του 2020 «σε αντικατάσταση της υπ’ αριθμ. πρωτ.4700/02.03.2016,» που ήταν συνέχεια προγενέστερης προσπάθειας του 2007-8). Ο διαγωνισμός του έχει μεν «δρομολογηθεί» αλλά ουδείς μπορεί να εγγυηθεί πότε το σύστημα θα λειτουργεί πλήρως. Στο τέλος του προηγούμενου σχολίου μου, θύμισα ότι το HRMS υπήρχε και στο πρόγραμμα του 2012, και ότι πέρσι η ηγεσία του υπουργείου ανέμενε να το δημοπρατήσει εντός του 2019. Η εμπειρία από το Κτηματολόγιο, και όχι μόνον, πρέπει να μας καθιστά εφευρετικούς ώστε να συλλέγουμε αμέσως τα δεδομένα που μας είναι απαραίτητα, και να μην περιμένουμε στα τυφλά, έως ότου ευδοκιμήσουν τα πιο φιλόδοξα σχέδια.
Αντιθέτως, η Ενιαία Ψηφιακή Αποτύπωση είναι απλούστατη συνολική εικόνα του Δημοσίου, με στοιχειώδεις τεχνικές απαιτήσεις. Πρόκειται για μια βάση δεδομένων, όπου οι κωδικοί μονάδων και ατόμων μπορεί να χρησιμεύουν και ως «κρεμάστρα» για πάρα πολλά ψηφιακά δεδομένα. Λόγω, ακριβώς, της απλότητάς της, δημιουργείται εύκολα, με μικρό κόστος, και μπορεί να λειτουργεί πλήρως εντός εξαμήνου, όπως προβλέπεται στην τροπολογία των δύο φορέων.
Κατά συνέπεια, αν δημιουργηθεί, θα αποτελεί και τεκμήριο διαφορετικής, αποτελεσματικής, και αξιόπιστης διακυβέρνησης. https://www.kathimerini.gr/opinion/896653/i-apotyposi-toy-kratoys-lydia-lithos-gia-oloys-mas/
Και πάλι σας ευχαριστώ.
====================================================
====================================================
Η Ενιαία Ψηφιακή Αποτύπωση της Δομής και της Στελέχωσης του Δημοσίου είναι ένα σημαντικό βήμα διαφάνειας. Πέρα από τις τεχνικές ευκολίες που παρέχει, θα λειτουργεί και ως ανοιχτή πρόσκληση προς τους πολίτες να συνεργάζονται εποικοδομητικά με τη Δημόσια Διοίκηση, στην κοινή προσπάθεια να βελτιώνεται διαρκώς η διακυβέρνηση.
Διονύσης Ρ. Ρηγόπουλος, Ph.D.
Μέλος της ομάδας εργασίας για την ανοιχτή διακυβέρνηση
του Οργανισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών
dionysis.rigopoulos@gmail.com
4. Στο Κεφάλαιο 8 «Οριζόντιες παρεμβάσεις» στην Ενότητα 8.4.1 «Έργα»:
i) Το Έργο «Υλοποίηση δράσεων ευαισθητοποίησης και υποστήριξης της συμμόρφωσης προς όλους τους φορείς Δημόσιας Διοίκησης» να συμπληρωθεί ως ακολούθως:
«Θα δρομολογηθούν δράσεις ευαισθητοποίησης και υποστήριξης της συμμόρφωσης προς όλους τους φορείς Δημόσιας Διοίκησης, προκειμένου η συμμόρφωση να είναι άμεση και αποτελεσματική. Ενδεικτικά, αναφέρεται η διάθεση εργαλείων αυτο-αξιολόγησης της προσβασιμότητας των φορέων, η υποστήριξη των φορέων της Δημόσιας Διοίκησης με την κατάλληλη εκπαίδευση μέσω υποχρεωτικών σχετικών σεμιναρίων από το ΕΚΔΔΑ, από τα υπάρχοντα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης σε όλη την επικράτεια (ένταξη 25 ωρων, 50 ωρων ή/και 100 ωρων σεμιναρίων στα διαθέσιμα προσφερόμενα προγράμματα του ΙΝΕΔΙΒΙΜ ή και αναπροσαρμογή των ήδη υπαρχόντων σεμιναρίων Πληροφορικής και ΤπΕ με προσαρμοσμένη ύλη) , από το Ινστιτούτο της Ε.Σ.Α.μεΑ. «ΙΝ-Ε.Σ.Α.μεΑ.» κ.ο.κ.»
ii) το Έργο «Ανάπτυξη ψηφιακής πλατφόρμας καταγραφής ατόμων με αναπηρία (Εθνικό Μητρώο Ατόμων με Αναπηρία) » να προστεθεί η εξής δράση:
«Δημιουργία μητρώου και διαδραστικού χάρτη -προσαρμοσμένου για άμεση αξιοποίηση από φορείς για τον σχεδιασμό, την πρόληψη και την αντιμετώπιση κρίσεων (πολιτική προστασία) για άτομα με κάθε μορφής αναπηρία (κατοικία, εργασία, στοιχεία επικοινωνίας, αναπηρία και ανάγκες πρόληψης, ατομικά πλάνα εκτάκτων αναγκών, κ.λπ.), με κατάλληλες προβλέψεις για τις διαδικασίες εγγραφής, τα δικαιώματα πρόσβασης, κ.λπ.»
Ο Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών προτείνει:
Στο παρόν κεφάλαιο της Βίβλου, να περιλαμβάνεται ως επιπρόσθετο άρθρο (8.6) το εξής:
Δημιουργία Γραφείου Λογισμικού Ανοικτού Κώδικα στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, δηλαδή μιας θεσμοθετημένης δομής η οποία θα μπορεί να καθοδηγεί και να υποστηρίζει τις δράσεις της πολιτικής ανοιχτότητας (οριζόντια υιοθέτηση εφαρμογών ανοικτού κώδικα, αξιολογήσεις έργων και εφαρμογών, μετρήσεις, διάχυση καλών πρακτικών, ενημέρωση, κλπ).
Ως σχόλιο στο παραπάνω επιπρόσθετο άρθρο: Ο Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών – ΕΕΛΛΑΚ και τα μέλη του μπορούν να υποστηρίξουν την λειτουργία του Γραφείο Λογισμικού Ανοικτού Κώδικα.