Το πρώτο εδάφιο της παρ. 7 του άρθρου 1 του ν. 4512/2018 (A’ 5) τροποποιείται ως προς την προθεσμία κατάργησης των Υποθηκοφυλακείων και των κτηματολογικών γραφείων και η παρ. 7 αντικαθίσταται ως εξής:
«7. Για την, σύμφωνα με την παρ. 5, κατάργηση των Υποθηκοφυλακείων, των κτηματολογικών γραφείων και των θέσεων, εκδίδονται σταδιακά εντός εξήντα (60) μηνών, κατ` ανώτατο όριο, από τις 17.1.2018, αντίστοιχες αποφάσεις του Δ.Σ του Φορέα, κατόπιν εισήγησης του Γενικού Διευθυντή. Κατά το διάστημα του προηγούμενου εδαφίου, οι προϊστάμενοι των έμμισθων Υποθηκοφυλακείων και οι άμισθοι Υποθηκοφύλακες υποχρεούνται να χορηγούν προς το Φορέα όλα τα απαραίτητα στοιχεία για τη μεταφορά της άσκησης αρμοδιότητας, όπως ενδεικτικά τα στοιχεία που αφορούν το προσωπικό, τον εξοπλισμό και τις μισθώσεις ακινήτων, κατόπιν αιτήματος του Φορέα και εντός εύλογης προθεσμίας που ορίζεται με το σχετικό αίτημα. Με ίδιο αίτημα ο Φορέας δύναται να ζητά τη διενέργεια προπαρασκευαστικών εργασιών τις οποίες υποχρεούται να εκτελέσει ο υπηρετών προϊστάμενος του έμμισθου Υποθηκοφυλακείου ή ο άμισθος Υποθηκοφύλακας για την έγκαιρη έκδοση της απόφασης του πρώτου εδαφίου. Οι αποφάσεις του πρώτου εδαφίου δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Για την ημερομηνία κατάργησης των Υποθηκοφυλακείων και των κτηματολογικών γραφείων του πρώτου εδαφίου της παρ. 5 και έναρξης της λειτουργίας των κτηματολογικών γραφείων και των υποκαταστημάτων τους του άρθρου 15, αναρτάται ανακοίνωση του Φορέα στην ιστοσελίδα του.»
Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση το σχέδιο νόμου με τίτλο: «Εκσυγχρονισμός του Ελληνικού Κτηματολογίου, νέες ψηφιακές υπηρεσίες και ενίσχυση της ψηφιακής διακυβέρνησης»Άρθρο 15 Κατάργηση άμισθων και έμμισθων Υποθηκοφυλακείων και Κτηματολογικών Γραφείων Ρόδου, Κω – Λέρου, Θεσσαλονίκης και Πειραιά – Τροποποίηση παρ. 7 άρθρου 1 ν. 4512/2018
Άρθρο 15 Κατάργηση άμισθων και έμμισθων Υποθηκοφυλακείων και Κτηματολογικών Γραφείων Ρόδου, Κω – Λέρου, Θεσσαλονίκης και Πειραιά – Τροποποίηση παρ. 7 άρθρου 1 ν. 4512/2018
- 25 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α’ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΤΗΜΑΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ Άρθρο 3 Πρόωρη περάτωση διαδικασίας κτηματογράφησης – Αντικατάσταση άρθρου 11 ν. 2308/1995
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 4 Διαδικασία καταχώρισης πρώτων εγγραφών σε περίπτωση πρόωρης περάτωσης της διαδικασίας κτηματογράφησης – Αντικατάσταση άρθρου 12 ν. 2308/1995
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 5 Διαδικασία δηλώσεων εγγραπτέων δικαιωμάτων – Τροποποίηση παρ. 2, 8 και 10 άρθρου 2 ν. 2308/1995
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 6 Διαδικασία ανάρτησης στοιχείων κτηματογράφησης – Αντικατάσταση άρθρου 4 ν. 2308/1995Άρθρο 6 Διαδικασία ανάρτησης στοιχείων κτηματογράφησης – Αντικατάσταση άρθρου 4 ν. 2308/1995
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 7 Διαδικασία αναμόρφωσης προσωρινών κτηματολογικών διαγραμμάτων και πινάκων μετά την εξέταση των αιτήσεων διόρθωσης – Τροποποίηση άρθρων 8, 8Α και 8Β του ν. 2308/1995Άρθρο 7 Διαδικασία αναμόρφωσης προσωρινών κτηματολογικών διαγραμμάτων και πινάκων μετά την εξέταση των αιτήσεων διόρθωσης – Τροποποίηση άρθρων 8, 8Α και 8Β του ν. 2308/1995
- 18 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΟΡΘΩΣΗΣ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ Άρθρο 8 Παθητική νομιμοποίηση επί αγωγής σε περίπτωση ανακριβούς πρώτης εγγραφής – Διαδικασία διαμεσολάβησης – Αντικατάσταση παρ. 2 άρθρου 6 ν. 2664/1998
- 30 ΣχόλιαΆρθρο 9 Προθεσμία διόρθωσης των αρχικών εγγραφών σε περιοχές που κηρύχθηκαν υπό κτηματογράφηση πριν την έναρξη ισχύος του ν. 3481/2006 – Αντικατάσταση παρ. 2 άρθρου 102 ν. 4623/2019
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 10 Τύχη δικαιωμάτων και βαρών ακινήτου σε περίπτωση εκκρεμούς αίτησης διόρθωσης – Προσθήκη άρθρου 7β στον ν. 2664/1998
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 11 Κτηματολογικός εφέτης – Τροποποίηση παρ. 4 άρθρου 17 ν. 2664/1998
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 12 Επιμόρφωση κτηματολογικών δικαστών
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 13 Διαδικασία διόρθωσης πρόδηλων σφαλμάτων αρχικών εγγραφών με την ένδειξη
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΤΟΥ Ν.Π.Δ.Δ. «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ» Άρθρο 14 Προγραμματικές συμβάσεις μεταξύ του ν.π.δ.δ. «Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος» (Τ.Ε.Ε.) και του ν.π.δ.δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο»
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 15 Κατάργηση άμισθων και έμμισθων Υποθηκοφυλακείων και Κτηματολογικών Γραφείων Ρόδου, Κω – Λέρου, Θεσσαλονίκης και Πειραιά – Τροποποίηση παρ. 7 άρθρου 1 ν. 4512/2018
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 16 Ανακατανομή αρμοδιοτήτων των τμημάτων της Νομικής Διεύθυνσης του ν.π.δ.δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο» – Τροποποίηση παρ. 10 άρθρου 14 ν. 4512/2018
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 17 Αναγνώριση χρόνου προϋπηρεσίας προϊσταμένων Κτηματολογικών Γραφείων -Τροποποίηση παρ. 2 και 4 άρθρου 18 ν. 4512/2018
- 119 ΣχόλιαΆρθρο 18 Ρυθμίσεις για το προσωπικό του ν.π.δ.δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο»
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 19 Ρυθμίσεις για το Κτηματολόγιο Πρωτευούσης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 20 Διαχείριση των εσόδων του ν.π.δ.δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο» – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 32 ν. 4512/2018
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 21 Επιτροπές Επίλυσης Αμφισβητήσεων – Αντικατάσταση του άρθρου 36 του ν. 4512/2018
- 89 ΣχόλιαΆρθρο 22 Σύσταση επιτροπής εμπειρογνωμόνων στο ν.π.δ.δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο»
- 14 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΔΙΑΠΙΣΤΕΥΜΕΝΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Άρθρο 23 Απόκτηση ιδιότητας διαπιστευμένου μηχανικού για το Κτηματολόγιο – Ειδικό Μητρώο Διαπιστευμένων Μηχανικών
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 24 Προσόντα διαπιστευμένου μηχανικού για το Κτηματολόγιο
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 25 Εργασίες διαπιστευμένου μηχανικού για το Κτηματολόγιο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 Έλεγχος και παρακολούθηση του έργου των διαπιστευμένων μηχανικών για το ΚτηματολόγιοΆρθρο 26 Έλεγχος και παρακολούθηση του έργου των διαπιστευμένων μηχανικών για το Κτηματολόγιο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27 Σύσταση Εποπτικού ΣυμβουλίουΆρθρο 27 Σύσταση Εποπτικού Συμβουλίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28 Αρμοδιότητες Εποπτικού Συμβουλίου – Διοικητικές κυρώσειςΆρθρο 28 Αρμοδιότητες Εποπτικού Συμβουλίου – Διοικητικές κυρώσεις
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ Ν.Π.Δ.Δ. «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ» Άρθρο 29 Ηλεκτρονικός Φάκελος Ακινήτου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 Καθορισμός της διαδικασίας ενημέρωσης και τήρησης των θεσμοθετημένων ορίων του εθνικού καταλόγου του δικτύου Natura 2000 – Τροποποίηση παρ. 7 άρθρου 9 ν. 3937/2011Άρθρο 30 Καθορισμός της διαδικασίας ενημέρωσης και τήρησης των θεσμοθετημένων ορίων του εθνικού καταλόγου του δικτύου Natura 2000 – Τροποποίηση παρ. 7 άρθρου 9 ν. 3937/2011
- 4 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β’ ΝΕΕΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ Άρθρο 31 Ένταξη ψηφιακών υπηρεσιών παροχής πληροφοριών οχημάτων στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr-Ε.Ψ.Π.)
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 32 Ψηφιακή υπηρεσία «myPhoto»
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 33 Χρήση ψηφιοποιημένης ιδιόχειρης υπογραφής στις συναλλαγές φυσικών προσώπων με τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.)
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ Γ’ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ Άρθρο 34 Λειτουργία της Γενικής Διεύθυνσης Κυβερνοασφάλειας
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.) Άρθρο 35 Μητρώο εγκατάστασης κεντρικών ηλεκτρονικών εφαρμογών και κεντρικών πληροφοριακών συστημάτων στο Κυβερνητικό Νέφος Δημόσιου Τομέα (G-Cloud), το Κυβερνητικό Νέφος Τομέα Έρευνας και Εκπαίδευσης (RE-Cloud) και το Κυβερνητικό Νέφος Τομέα Υγείας (H-Cloud) – Προσθήκη παρ. 11 στο άρθρο 87 του ν. 4727/2020
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 36 Εγκατάσταση κεντρικών ηλεκτρονικών εφαρμογών και κεντρικών πληροφοριακών συστημάτων στο Κυβερνητικό Νέφος Τομέα Έρευνας και Εκπαίδευσης (RE-Cloud) – Τροποποίηση παρ. 54 άρθρου 107 ν. 4727/2020
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 Εξαίρεση από την απαγόρευση προμήθειας εξοπλισμού κεντρικών εξυπηρετητών και νέων αδειών χρήσης πλατφόρμας λογισμικού για υποδομές του Κυβερνητικού Νέφους Τομέα Έρευνας και Εκπαίδευσης (RE-Cloud) και του Κυβερνητικό Νέφους Τομέα Υγείας (H-Cloud) – Τροποποίηση παρ. 56 άρθρου 107 ν. 4727/2020Άρθρο 37 Εξαίρεση από την απαγόρευση προμήθειας εξοπλισμού κεντρικών εξυπηρετητών και νέων αδειών χρήσης πλατφόρμας λογισμικού για υποδομές του Κυβερνητικού Νέφους Τομέα Έρευνας και Εκπαίδευσης (RE-Cloud) και του Κυβερνητικό Νέφους Τομέα Υγείας (H-Cloud) – Τροποποίηση παρ. 56 άρθρου 107 ν. 4727/2020
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ A.E.» Άρθρο 38 Καθορισμός επιλέξιμών δαπανών για την παραγωγή οπτικοακουστικών έργων -Τροποποίηση παρ. 1 και 3 άρθρου 26 ν. 4487/2017
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 39 Απλούστευση της διαδικασίας ελέγχου και πιστοποίησης ολοκλήρωσης υπαχθέντων επενδυτικών σχεδίων – Αντικατάσταση άρθρου 30 ν. 4487/2017
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40 Σύσταση Ειδικού Μητρώου Ελεγκτών Οπτικοακουστικών Έργων και Πλατφόρμας Ελέγχου Έργων – Προσθήκη άρθρου 35Α στον ν. 4487/2017Άρθρο 40 Σύσταση Ειδικού Μητρώου Ελεγκτών Οπτικοακουστικών Έργων και Πλατφόρμας Ελέγχου Έργων – Προσθήκη άρθρου 35Α στον ν. 4487/2017
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΩΝ (Ε.Ε.Τ.Τ.) Άρθρο 41 Λειτουργία συστήματος επιφυλακής της Ε.Ε.Τ.Τ. για πρόσβαση στο Εθνικό Μητρώο Ραδιοσυχνοτήτων – Τροποποίηση περ. ιδ’ παρ. 2 άρθρου 113 ν. 4727/2020ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΩΝ (Ε.Ε.Τ.Τ.) Άρθρο 41 Λειτουργία συστήματος επιφυλακής της Ε.Ε.Τ.Τ. για πρόσβαση στο Εθνικό Μητρώο Ραδιοσυχνοτήτων – Τροποποίηση περ. ιδ’ παρ. 2 άρθρου 113 ν. 4727/2020
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42 Σύμβαση μίσθωσης για την εγκατάσταση και λειτουργία του ηλεκτρονικού εξοπλισμού και των κατασκευών κεραιών του Εθνικού Συστήματος Διαχείρισης και Εποπτείας Φάσματος (Ε.Σ.Δ.Ε.Φ) – Τροποποίηση περ. κ΄ άρθρου 12 ν. 4070/2012Άρθρο 42 Σύμβαση μίσθωσης για την εγκατάσταση και λειτουργία του ηλεκτρονικού εξοπλισμού και των κατασκευών κεραιών του Εθνικού Συστήματος Διαχείρισης και Εποπτείας Φάσματος (Ε.Σ.Δ.Ε.Φ) – Τροποποίηση περ. κ΄ άρθρου 12 ν. 4070/2012
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 43 Συμμετοχή στελεχών της Ε.Ε.Τ.Τ. στη διαδικασία ελέγχου αιτημάτων αδειοδότησης κατασκευών κεραιών που αφορούν στην αξιοποίηση των δικαιωμάτων χρήσης ραδιοφάσματος – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 83 ν. 4674/2020Άρθρο 43 Συμμετοχή στελεχών της Ε.Ε.Τ.Τ. στη διαδικασία ελέγχου αιτημάτων αδειοδότησης κατασκευών κεραιών που αφορούν στην αξιοποίηση των δικαιωμάτων χρήσης ραδιοφάσματος – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 83 ν. 4674/2020
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΚΕΡΑΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Άρθρο 44 Κατά παρέκκλιση εγκατάσταση υφιστάμενων δομικών κατασκευών κεραιών για την παροχή υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών – Τροποποίηση περ. β΄ παρ. 1 άρθρου 27 ν. 4635/2019
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45 Κατασκευές πάνω από το κτίριο – Τροποποίηση των παρ. 2 και 3 του άρθρου 19 του ν. 4067/2012
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΜΕΡΟΥΣ Γ’ Άρθρο 46 Ρυθμίσεις για τους Ειδικούς Λογαριασμούς Κονδυλίων, τα Ερευνητικά Πανεπιστημιακά Ινστιτούτα και τις Εταιρίες Αξιοποίησης και Διαχείρισης της περιουσίας των Α.Ε.Ι.ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΜΕΡΟΥΣ Γ’ Άρθρο 46 Ρυθμίσεις για τους Ειδικούς Λογαριασμούς Κονδυλίων, τα Ερευνητικά Πανεπιστημιακά Ινστιτούτα και τις Εταιρίες Αξιοποίησης και Διαχείρισης της περιουσίας των Α.Ε.Ι.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 47 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Α’ΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 47 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Α’
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 48 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Β’Άρθρο 48 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Β’
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Γ’Άρθρο 49 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Γ’
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 50 Καταργούμενες διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 50 Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Ε’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 51 Έναρξη ισχύοςΜΕΡΟΣ Ε’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 51 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
3 Ιουλίου 2021, 10:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
17 Ιουλίου 2021, 10:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
5 Σχόλια 416 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 3242 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ολοκλήρωση της κτηματογράφησης, απλοποίηση διαδικασιών, χρήση τεχνητής νοημοσύνης και διατάξεις για τη λειτουργία του ν.π.δ.δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο», λοιπές διατάξεις του Υπουργ...
- Επιτάχυνση των διαδικασιών ολοκλήρωσης του Ελληνικού Κτηματολογίου...
- Έκθεση Παρακολούθησης της Ψηφιακής Προσβασιμότητας Ιστοτόπων & Εφαρμογών για φορητές συσκευές των Δημόσιων Φορέων & Οργανισμών στην Ελλάδα
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2555 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 14ης Δεκεμβρίου 2022, σχετικά με...
- Λήψη μέτρων για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2022/2065 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19ης Οκτωβρίου 2022
- Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης
- Οδηγός Προσβασιμότητας-Ιστότοποι και εφαρμογές για φορητές συσκευές οργανισμών Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης
- Πέμπτο Εθνικό Σχέδιο Δράσης OGP
- Αναδυόμενες τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών, ενίσχυση της ψηφιακής διακυβέρνησης και άλλες διατάξεις
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση το σχέδιο νόμου με τίτλο: «Εκσυγχρονισμός του Ελληνικού Κτηματολογίου, νέες ψηφιακές υπηρεσίες και ενίσχυση της ψηφιακής διακυβέρνησης»
– Ο κεντροαριστερός σημερινός απόλυτα επιτυχημένος εξαιρετικός 37 χρονος Υπουργός κ. Κυριάκος Πιερρακάκης , με τη συγκροτημένη σκέψη και τον ελκυστικό λόγο του, απόφοιτος του Χάρβαρντ και του ΜΙΤ, του οποίου δεν ξεχνιούνται εύκολα οι κατά καιρούς σημαντικές δηλώσεις του, όπως « η Ελλάδα ούτε καμία χώρα δεν μπορεί να αλλάξει με «copy paste από πανεπιστημιακά εγχειρίδια» και ο οποίος απέδωσε τις αστοχίες του Μνημονίου στην άγνοια των εμπνευστών του , αφού γι΄αυτόν οι άνθρωποι των διεθνών οργανισμών όπως το ΔΝΤ είχαν έτοιμα μοντέλα και πακέτα μεταρρυθμίσεων, αλλά χωρίς αυτά να έχουν λάβει υπόψη τις ιδιαιτερότητες της χώρας μας , αναγνωρίζοντας σοφά όμως ο κ. Πιερρακάκης και ότι η περίφημη «ελληνική ιδιαιτερότητα» είναι συχνά ένα άλλοθι για να μην προχωρήσουν αυτονόητες αλλαγές. Αυτές τις αυτονόητες αλλαγές προωθεί ήδη με το υπό δημόσια διαβούλευση νομοσχέδιο « ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ -ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΤΗΜΑΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ».. Ο κ. Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης εισάγει σημαντικές καινοτομίες ιδιαίτερα με τα άρθρα 29 και επέκεινα ,αρχίζοντας από τον Ηλεκτρονικό Φάκελο Ακινήτου και εισάγοντας δε άμεσα για όλα τα υποθηκοφυλακεία και κτηματολογικά γραφεία της χώρας πριν και μετά την ένταξη τους στο εθνικό Κτηματολόγιο στις νέες ψηφιακές υπηρεσίες του Υπουργείου του με την ένταξη των ψηφιακών υπηρεσιών παροχής πληροφοριών οχημάτων στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr-Ε.Ψ.Π.) και με την δημιουργία της Ψηφιακής υπηρεσίας «myPhoto».
– Είναι βέβαιο ότι μετά τη ψήφιση του εν λόγω νομοσχεδίου μια νέα εποχή αρχίζει για τα λειτουργούντα εν λόγω γραφεία ακόμη με απαρχαιωμένα χειρόγραφα συστήματα , θυμίζοντα εποχές του ιππήλατου και του αραμπά.
– Προσωπικά έχω απόλυτη εμπιστοσύνη στον κ. Υπουργό ότι επί των ημερών του θα δούμε επιτέλους και στις κτηματικές συναλλαγές «φως στο τούνελ» και όλα θα λειτουργούν στην νέα ψηφιακή μορφή με τις ήδη απίστευτες ταχύτητες των 5G.
– Η θεσμοθέτηση του Κτηματολογικού Eφέτη στα δευτεροβάθμια δικαστήρια, εκτός του κτηματολογικού δικαστή και η υποχρεωτική τους συμμετοχή στη εκδικάση συναφών υποθέσων ,
– Η Επιμόρφωση κτηματολογικών δικαστών, με την υποχρέωση παρακολούθησης ειδικών σεμιναρίων επιμόρφωσης ,
– Η Διαδικασία διαμεσολάβησης με την υποχρεωτική αρχική συνεδρία διαμεσολάβησης ενώπιον θεσμοθετημένου Κτηματολογικού Διαμεσολαβητή που επιλέγεται από ειδικό μητρώο, το οποίο καταρτίζεται και τηρείται σε ηλεκτρονική μορφή από την Κεντρική Επιτροπή Διαμεσολάβησης,
– Η σύσταση Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων στο ν.π.δ.δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο» με αντικείμενο την επίλυση σύνθετων νομικών ζητημάτων κτηματολογικού δικαίου και την παρακολούθηση της ομαλής λειτουργίας των κτηματολογικών γραφείων του Φορέα. ,
– Η απόκτηση ιδιότητας Διαπιστευμένου Μηχανικού για το Κτηματολόγιο με Ειδικό Μητρώο Διαπιστευμένων Μηχανικών,
προσωπικά θεωρώ ότι η θεσμοθέτηση όλων των παραπάνω αποτελούν σημαντικότατες βελτιώσεις στη υφιστάμενη νομοθεσία .
Ειδικά για τη περιοχή μου τη ΔΩΔΕΚΆΝΗΣΟ , ως δικηγόρος με υπερσαρακονταετή ενεργή δικηγορία, παρακολουθώντας ανελλιπώς όλα τα χρόνια τα χρόνια προβλήματα των Κτηματολογίων Ρόδου και Κω , έχοντας ενεργή παρουσία , έχω τονίσει κατ΄επανάληψη ότι εκ των «ων ουκ άνευ» για την ένταξη τους στο εθνικό κτηματολόγιο είναι η προηγούμενη καταχώριση στα κτηματολογικά βιβλία όλων των χιλάδων εκκρεμουσών εγγραπτέων κτηματολογικών πράξεων και φυσικά η προηγουμένη ψηφιοποίηση τους Διαβάζοντας το άρθρο Άρθρο 15, ΤΟ ΟΠΟΊΟ ΕΠΙ ΛΈΞΕΙ ΑΝΑΦΈΡΕΙ: Κατάργηση άμισθων και έμμισθων Υποθηκοφυλακείων και Κτηματολογικών Γραφείων Ρόδου, Κω – Λέρου, Θεσσαλονίκης και Πειραιά – Τροποποίηση παρ. 7 άρθρου 1 ν. 4512/2018 Το πρώτο εδάφιο της παρ. 7 του άρθρου 1 του ν. 4512/2018 (A’ 5) τροποποιείται ως προς την προθεσμία κατάργησης των Υποθηκοφυλακείων και των κτηματολογικών γραφείων και η παρ. 7 αντικαθίσταται ως εξής: «7. Για την, σύμφωνα με την παρ. 5, κατάργηση των Υποθηκοφυλακείων, των κτηματολογικών γραφείων και των θέσεων, εκδίδονται σταδιακά εντός εξήντα (60) μηνών, κατ` ανώτατο όριο, από τις 17.1.2018, αντίστοιχες αποφάσεις του Δ.Σ του Φορέα, κατόπιν εισήγησης του Γενικού Διευθυντή. Κατά το διάστημα του προηγούμενου εδαφίου, οι προϊστάμενοι των έμμισθων Υποθηκοφυλακείων και οι άμισθοι Υποθηκοφύλακες υποχρεούνται να χορηγούν προς το Φορέα όλα τα απαραίτητα στοιχεία για τη μεταφορά της άσκησης αρμοδιότητας, όπως ενδεικτικά τα στοιχεία που αφορούν το προσωπικό, τον εξοπλισμό και τις μισθώσεις ακινήτων, κατόπιν αιτήματος του Φορέα και εντός εύλογης προθεσμίας που ορίζεται με το σχετικό αίτημα. Με ίδιο αίτημα ο Φορέας δύναται να ζητά τη διενέργεια προπαρασκευαστικών εργασιών τις οποίες υποχρεούται να εκτελέσει ο υπηρετών προϊστάμενος του έμμισθου Υποθηκοφυλακείου ή ο άμισθος Υποθηκοφύλακας για την έγκαιρη έκδοση της απόφασης του πρώτου εδαφίου. Οι αποφάσεις του πρώτου εδαφίου δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Για την ημερομηνία κατάργησης των Υποθηκοφυλακείων και των κτηματολογικών γραφείων του πρώτου εδαφίου της παρ. 5 και έναρξης της λειτουργίας των κτηματολογικών γραφείων και των υποκαταστημάτων τους του άρθρου 15, αναρτάται ανακοίνωση του Φορέα στην ιστοσελίδα του.» 17 ,
ΠΑΡΑΤΗΡΉΣΕΙ Σ ΜΟΥ :
Ηδη έχουν ολοκληρωθεί ως γνωστόν οι εργασίες της συσταθείσας προ τριμήνου Νομοπαρασκευαστικής Επιτροπής για την μετάπτωση των Κτηματολογίων Ρόδου και Κω –Λέρου στο εθνικό Κτηματολόγιο. Δηλαδή κοντολογίς ενώ η Πολιτεία τελικά προχώρησε στη ψήφιση ξεχωριστού νομοσχεδίου , ώστε να ρυθμιστούν ξεχωριστούν όλα όσα αφορούν την ένταξη των Κτηματολογίων Ρόδου και Κω –Λέρου στο εθνικό Κτηματολόγιο, λόγω των ιδιαιτεροτήτων και του ισχύοντος Κτηματολογικού Κανονισμού, στη παραπάνω διάταξη του άρθρου 15 συμπεριλαμβάνονται ξανά και τα Κτηματολογικά Γραφεία Ρόδου, Κω για την ένταξη τους με την απλή σταδιακά εντός εξήντα (60) μηνών, κατ` ανώτατο όριο, από τις 17.1.2018 απόφαση του Δ.Σ του Φορέα, κατόπιν εισήγησης του Γενικού Διευθυντή.
Προσοχή: Αυτή η αναφορά και στα Κτηματολογικά Γραφεία Ρόδου, Κω θα πρέπει να απαλειφθεί , αφού αυτά δεν θα ενταχθούν με απλή απόφαση του ΔΣ , αλλά με ειδικό νομοσχέδιο το οποίο ήδη βρίσκεται στα χέρια του κ,. Υπουργού Δικαιοσύνης και είναι καθ΄οδόν για δημόσια διαβούλευση , για το οποίο φυσικά θα υπάρξουν ξεχωριστά σχόλια. Ευχαριστώ. Ρόδος 17-07-2021 , δικηγόρος Ρόδου Ιωάννης .Σ. Κουμπιάδης (ΑΜ 100 ΔΣΡΟΔΟΥ).
– Ο κεντροαριστερός σημερινός απόλυτα επιτυχημένος εξαιρετικός 37 χρονος Υπουργός κ. Κυριάκος Πιερρακάκης , με τη συγκροτημένη σκέψη και τον ελκυστικό λόγο του, απόφοιτος του Χάρβαρντ και του ΜΙΤ, του οποίου δεν ξεχνιούνται εύκολα οι κατά καιρούς σημαντικές δηλώσεις του, όπως « η Ελλάδα ούτε καμία χώρα δεν μπορεί να αλλάξει με «copy paste από πανεπιστημιακά εγχειρίδια» και ο οποίος απέδωσε τις αστοχίες του Μνημονίου στην άγνοια των εμπνευστών του , αφού γι΄αυτόν οι άνθρωποι των διεθνών οργανισμών όπως το ΔΝΤ είχαν έτοιμα μοντέλα και πακέτα μεταρρυθμίσεων, αλλά χωρίς αυτά να έχουν λάβει υπόψη τις ιδιαιτερότητες της χώρας μας , αναγνωρίζοντας σοφά όμως ο κ. Πιερρακάκης και ότι η περίφημη «ελληνική ιδιαιτερότητα» είναι συχνά ένα άλλοθι για να μην προχωρήσουν αυτονόητες αλλαγές. Αυτές τις αυτονόητες αλλαγές προωθεί ήδη με το υπό δημόσια διαβούλευση νομοσχέδιο « ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ -ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΤΗΜΑΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ».. Ο κ. Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης εισάγει σημαντικές καινοτομίες ιδιαίτερα με τα άρθρα 29 και επέκεινα ,αρχίζοντας από τον Ηλεκτρονικό Φάκελο Ακινήτου και εισάγοντας δε άμεσα για όλα τα υποθηκοφυλακεία και κτηματολογικά γραφεία της χώρας πριν και μετά την ένταξη τους στο εθνικό Κτηματολόγιο στις νέες ψηφιακές υπηρεσίες του Υπουργείου του με την ένταξη των ψηφιακών υπηρεσιών παροχής πληροφοριών οχημάτων στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr-Ε.Ψ.Π.) και με την δημιουργία της Ψηφιακής υπηρεσίας «myPhoto».
– Είναι βέβαιο ότι μετά τη ψήφιση του εν λόγω νομοσχεδίου μια νέα εποχή αρχίζει για τα λειτουργούντα εν λόγω γραφεία ακόμη με απαρχαιωμένα χειρόγραφα συστήματα , θυμίζοντα εποχές του ιππήλατου και του αραμπά.
– Προσωπικά έχω απόλυτη εμπιστοσύνη στον κ. Υπουργό ότι επί των ημερών του θα δούμε επιτέλους και στις κτηματικές συναλλαγές «φως στο τούνελ» και όλα θα λειτουργούν στην νέα ψηφιακή μορφή με τις ήδη απίστευτες ταχύτητες των 5G.
– Η θεσμοθέτηση του Κτηματολογικού Eφέτη στα δευτεροβάθμια δικαστήρια, εκτός του κτηματολογικού δικαστή και η υποχρεωτική τους συμμετοχή στη εκδικάση συναφών υποθέσων ,
– Η Επιμόρφωση κτηματολογικών δικαστών, με την υποχρέωση παρακολούθησης ειδικών σεμιναρίων επιμόρφωσης ,
– Η Διαδικασία διαμεσολάβησης με την υποχρεωτική αρχική συνεδρία διαμεσολάβησης ενώπιον θεσμοθετημένου Κτηματολογικού Διαμεσολαβητή που επιλέγεται από ειδικό μητρώο, το οποίο καταρτίζεται και τηρείται σε ηλεκτρονική μορφή από την Κεντρική Επιτροπή Διαμεσολάβησης,
– Η σύσταση Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων στο ν.π.δ.δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο» με αντικείμενο την επίλυση σύνθετων νομικών ζητημάτων κτηματολογικού δικαίου και την παρακολούθηση της ομαλής λειτουργίας των κτηματολογικών γραφείων του Φορέα. ,
– Η απόκτηση ιδιότητας Διαπιστευμένου Μηχανικού για το Κτηματολόγιο με Ειδικό Μητρώο Διαπιστευμένων Μηχανικών,
προσωπικά θεωρώ ότι η θεσμοθέτηση όλων των παραπάνω αποτελούν σημαντικότατες βελτιώσεις στη υφιστάμενη νομοθεσία .
Ειδικά για τη περιοχή μου τη ΔΩΔΕΚΆΝΗΣΟ , ως δικηγόρος με υπερσαρακονταετή ενεργή δικηγορία, παρακολουθώντας ανελλιπώς όλα τα χρόνια τα χρόνια προβλήματα των Κτηματολογίων Ρόδου και Κω , έχοντας ενεργή παρουσία , έχω τονίσει κατ΄επανάληψη ότι εκ των «ων ουκ άνευ» για την ένταξη τους στο εθνικό κτηματολόγιο είναι η προηγούμενη καταχώριση στα κτηματολογικά βιβλία όλων των χιλάδων εκκρεμουσών εγγραπτέων κτηματολογικών πράξεων και φυσικά η προηγουμένη ψηφιοποίηση τους Διαβάζοντας το άρθρο Άρθρο 15, ΤΟ ΟΠΟΊΟ ΕΠΙ ΛΈΞΕΙ ΑΝΑΦΈΡΕΙ: Κατάργηση άμισθων και έμμισθων Υποθηκοφυλακείων και Κτηματολογικών Γραφείων Ρόδου, Κω – Λέρου, Θεσσαλονίκης και Πειραιά – Τροποποίηση παρ. 7 άρθρου 1 ν. 4512/2018 Το πρώτο εδάφιο της παρ. 7 του άρθρου 1 του ν. 4512/2018 (A’ 5) τροποποιείται ως προς την προθεσμία κατάργησης των Υποθηκοφυλακείων και των κτηματολογικών γραφείων και η παρ. 7 αντικαθίσταται ως εξής: «7. Για την, σύμφωνα με την παρ. 5, κατάργηση των Υποθηκοφυλακείων, των κτηματολογικών γραφείων και των θέσεων, εκδίδονται σταδιακά εντός εξήντα (60) μηνών, κατ` ανώτατο όριο, από τις 17.1.2018, αντίστοιχες αποφάσεις του Δ.Σ του Φορέα, κατόπιν εισήγησης του Γενικού Διευθυντή. Κατά το διάστημα του προηγούμενου εδαφίου, οι προϊστάμενοι των έμμισθων Υποθηκοφυλακείων και οι άμισθοι Υποθηκοφύλακες υποχρεούνται να χορηγούν προς το Φορέα όλα τα απαραίτητα στοιχεία για τη μεταφορά της άσκησης αρμοδιότητας, όπως ενδεικτικά τα στοιχεία που αφορούν το προσωπικό, τον εξοπλισμό και τις μισθώσεις ακινήτων, κατόπιν αιτήματος του Φορέα και εντός εύλογης προθεσμίας που ορίζεται με το σχετικό αίτημα. Με ίδιο αίτημα ο Φορέας δύναται να ζητά τη διενέργεια προπαρασκευαστικών εργασιών τις οποίες υποχρεούται να εκτελέσει ο υπηρετών προϊστάμενος του έμμισθου Υποθηκοφυλακείου ή ο άμισθος Υποθηκοφύλακας για την έγκαιρη έκδοση της απόφασης του πρώτου εδαφίου. Οι αποφάσεις του πρώτου εδαφίου δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Για την ημερομηνία κατάργησης των Υποθηκοφυλακείων και των κτηματολογικών γραφείων του πρώτου εδαφίου της παρ. 5 και έναρξης της λειτουργίας των κτηματολογικών γραφείων και των υποκαταστημάτων τους του άρθρου 15, αναρτάται ανακοίνωση του Φορέα στην ιστοσελίδα του.» 17 ,
ΠΑΡΑΤΗΡΉΣΕΙ Σ ΜΟΥ :
Ηδη έχουν ολοκληρωθεί ως γνωστόν οι εργασίες της συσταθείσας προ τριμήνου Νομοπαρασκευαστικής Επιτροπής για την μετάπτωση των Κτηματολογίων Ρόδου και Κω –Λέρου στο εθνικό Κτηματολόγιο. Δηλαδή κοντολογίς ενώ η Πολιτεία τελικά προχώρησε στη ψήφιση ξεχωριστού νομοσχεδίου , ώστε να ρυθμιστούν ξεχωριστούν όλα όσα αφορούν την ένταξη των Κτηματολογίων Ρόδου και Κω –Λέρου στο εθνικό Κτηματολόγιο, λόγω των ιδιαιτεροτήτων και του ισχύοντος Κτηματολογικού Κανονισμού, στη παραπάνω διάταξη του άρθρου 15 συμπεριλαμβάνονται ξανά και τα Κτηματολογικά Γραφεία Ρόδου, Κω για την ένταξη τους με την απλή σταδιακά εντός εξήντα (60) μηνών, κατ` ανώτατο όριο, από τις 17.1.2018 απόφαση του Δ.Σ του Φορέα, κατόπιν εισήγησης του Γενικού Διευθυντή.
Προσοχή: Αυτή η αναφορά και στα Κτηματολογικά Γραφεία Ρόδου, Κω θα πρέπει να απαλειφθεί , αφού αυτά δεν θα ενταχθούν με απλή απόφαση του ΔΣ , αλλά με ειδικό νομοσχέδιο το οποίο ήδη βρίσκεται στα χέρια του κ,. Υπουργού Δικαιοσύνης και είναι καθ΄οδόν για δημόσια διαβούλευση , για το οποίο φυσικά θα υπάρξουν ξεχωριστά σχόλια. Ευχαριστώ. Ρόδος 17-07-2021 , δικηγόρος Ρόδου Ιωάννης Σ. Κουμπιάδης (ΑΜ 100 ΔΣΡΟΔΟΥ).
Από παράταση σε παράταση, με τους δικαστικούς υπαλλήλους των έμμισθων υποθηκοφυλακείων και κτηματολογικών γραφείων Κω και Ρόδου σε ομηρία ήδη 4 χρόνων (2018- 2021), των οποίων οι αιτήσεις μετάταξης σε δικαστήρια και υπηρεσίες υπουργείου δικαιοσύνης βάσει του α. 20 του ν. 4512/18 έχουν ανασταλεί! Μία ακόμη νομοθέτηση παράτασης, φτάνοντας την εν λόγω ομηρία στα 5 χρόνια, είναι απαράδεκτη και προσβλητική για τους αναφερόμενους υπαλλήλους των εν λόγω υπηρεσιών του δημοσίου τομέα!
Από την σχετική διάταξη πρέπει να εξαιρεθούν τα 24 σήμερα έμμισθα υποθηκοφυλακεία και κτηματολογικά γραφεία Κω-Λερου και Ρόδου, τα όποια η συνεχόμενη υποστελέχωση τους από το 2017, έτος κατάθεσης στην βουλή του νόμου 4512/2018, ως σήμερα, έχει δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στις συναλλαγές και στην εξυπηρέτηση του κοινού, καθώς καθιστά ανέφικτη τυχόν προσπάθεια της διοίκησης, ήτοι υπουργείου δικαιοσύνης, για στελέχωσης τους δια προκήρυξης θέσεων πρόσληψης υπαλλήλων μέσω ΑΣΕΠ λόγω χρονοβόρας διαδικασίας. Ως εκ τούτου, το εν λόγω άρθρο απαιτεί διόρθωση ως προς το πεδίο εφαρμογής ( εξαίρεσης) για τα εν λόγω έμμισθα υποθηκοφυλακεία και κτηματολογικά γραφεία, για τα όποια το ελληνικό κτηματολόγιο οφείλει επιτέλους, 4 χρόνια μετά, να τηρηθεί το ισχύον σήμερα χρονοδιάγραμμα κατάργησης τους, με καταληκτική ημερομηνία την 17/1/2022.
Ο χρόνος για την κατάργηση των Υποθηκοφυλακείων παρατείνεται για ένα χρόνο ακόμη μέχρι τέλους 2012 χωρίς καμία ενίσχυση των Υποθηκοφυλακείων τα οποία καθημερινά αποστελεχώνονται. Θα δημιουργηθούν τεράστιες καθυστερήσεις στις μεταγραφές και εγγραφές των εμπραγμάτων δικαιωμάτων. Η ευθύνη των καθυστερήσεων θα βαρύνει το Υπουργείο Δικαιοσύνης.