Το άρθρο 12 του ν. 2308/1995 (A’ 114) αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 12
Πρώτες εγγραφές στα κτηματολογικά βιβλία
1. Μετά την έκδοση της διαπιστωτικής πράξης περαίωσης της κτηματογράφησης σύμφωνα με τις παρ. 1 και 3 του άρθρου 11, το αρμόδιο κτηματολογικό γραφείο που προβλέπεται στον ν. 2664/1998 (Α’ 275) προβαίνει στις πρώτες εγγραφές στα κτηματολογικά βιβλία για τα ακίνητα που περιλαμβάνονται στην πράξη αυτή.
2. Μετά την έκδοση της διαπιστωτικής πράξης σύμφωνα με τις παρ. 2 και 3 του άρθρου 11, το αρμόδιο κτηματολογικό γραφείο που προβλέπεται στον ν. 2664/1998 προβαίνει στις πρώτες εγγραφές στα κτηματολογικά βιβλία για τα ακίνητα που περιλαμβάνονται στην πράξη αυτή. Για όσα ακίνητα έχουν υποβληθεί αιτήσεις διόρθωσης κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 6Α, η συζήτηση των οποίων εκκρεμεί ενώπιον των Επιτροπών Εξέτασης του άρθρου 7Α, η σχετική εκκρεμότητα σημειώνεται στο οικείο κτηματολογικό φύλλο. Εάν η υποβληθείσα αίτηση απορριφθεί, η απόφαση της Επιτροπής σημειώνεται στο οικείο κτηματολογικό φύλλο. Εάν η υποβληθείσα αίτηση γίνει δεκτή, η απόφαση σημειώνεται στο οικείο κτηματολογικό φύλλο και ο προϊστάμενος του αρμόδιου κτηματολογικού γραφείου προβαίνει σε διόρθωση της πρώτης εγγραφής σύμφωνα με τα οριζόμενα στην απόφαση, χωρίς δικαίωμα απόκλισης από αυτή. Για την κατά τα παραπάνω διορθωμένη πρώτη εγγραφή εφαρμόζονται όλες οι διατάξεις που αφορούν σε κάθε πρώτη κτηματολογική εγγραφή.
3. Η ημερομηνία καταχώρισης των πρώτων εγγραφών στα κτηματολογικά βιβλία σημειώνεται στα βιβλία αυτά.»
Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση το σχέδιο νόμου με τίτλο: «Εκσυγχρονισμός του Ελληνικού Κτηματολογίου, νέες ψηφιακές υπηρεσίες και ενίσχυση της ψηφιακής διακυβέρνησης»Άρθρο 4 Διαδικασία καταχώρισης πρώτων εγγραφών σε περίπτωση πρόωρης περάτωσης της διαδικασίας κτηματογράφησης – Αντικατάσταση άρθρου 12 ν. 2308/1995
Άρθρο 4 Διαδικασία καταχώρισης πρώτων εγγραφών σε περίπτωση πρόωρης περάτωσης της διαδικασίας κτηματογράφησης – Αντικατάσταση άρθρου 12 ν. 2308/1995
- 25 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α’ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΤΗΜΑΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ Άρθρο 3 Πρόωρη περάτωση διαδικασίας κτηματογράφησης – Αντικατάσταση άρθρου 11 ν. 2308/1995
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 4 Διαδικασία καταχώρισης πρώτων εγγραφών σε περίπτωση πρόωρης περάτωσης της διαδικασίας κτηματογράφησης – Αντικατάσταση άρθρου 12 ν. 2308/1995
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 5 Διαδικασία δηλώσεων εγγραπτέων δικαιωμάτων – Τροποποίηση παρ. 2, 8 και 10 άρθρου 2 ν. 2308/1995
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 6 Διαδικασία ανάρτησης στοιχείων κτηματογράφησης – Αντικατάσταση άρθρου 4 ν. 2308/1995Άρθρο 6 Διαδικασία ανάρτησης στοιχείων κτηματογράφησης – Αντικατάσταση άρθρου 4 ν. 2308/1995
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 7 Διαδικασία αναμόρφωσης προσωρινών κτηματολογικών διαγραμμάτων και πινάκων μετά την εξέταση των αιτήσεων διόρθωσης – Τροποποίηση άρθρων 8, 8Α και 8Β του ν. 2308/1995Άρθρο 7 Διαδικασία αναμόρφωσης προσωρινών κτηματολογικών διαγραμμάτων και πινάκων μετά την εξέταση των αιτήσεων διόρθωσης – Τροποποίηση άρθρων 8, 8Α και 8Β του ν. 2308/1995
- 18 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΟΡΘΩΣΗΣ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ Άρθρο 8 Παθητική νομιμοποίηση επί αγωγής σε περίπτωση ανακριβούς πρώτης εγγραφής – Διαδικασία διαμεσολάβησης – Αντικατάσταση παρ. 2 άρθρου 6 ν. 2664/1998
- 30 ΣχόλιαΆρθρο 9 Προθεσμία διόρθωσης των αρχικών εγγραφών σε περιοχές που κηρύχθηκαν υπό κτηματογράφηση πριν την έναρξη ισχύος του ν. 3481/2006 – Αντικατάσταση παρ. 2 άρθρου 102 ν. 4623/2019
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 10 Τύχη δικαιωμάτων και βαρών ακινήτου σε περίπτωση εκκρεμούς αίτησης διόρθωσης – Προσθήκη άρθρου 7β στον ν. 2664/1998
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 11 Κτηματολογικός εφέτης – Τροποποίηση παρ. 4 άρθρου 17 ν. 2664/1998
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 12 Επιμόρφωση κτηματολογικών δικαστών
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 13 Διαδικασία διόρθωσης πρόδηλων σφαλμάτων αρχικών εγγραφών με την ένδειξη
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΤΟΥ Ν.Π.Δ.Δ. «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ» Άρθρο 14 Προγραμματικές συμβάσεις μεταξύ του ν.π.δ.δ. «Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος» (Τ.Ε.Ε.) και του ν.π.δ.δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο»
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 15 Κατάργηση άμισθων και έμμισθων Υποθηκοφυλακείων και Κτηματολογικών Γραφείων Ρόδου, Κω – Λέρου, Θεσσαλονίκης και Πειραιά – Τροποποίηση παρ. 7 άρθρου 1 ν. 4512/2018
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 16 Ανακατανομή αρμοδιοτήτων των τμημάτων της Νομικής Διεύθυνσης του ν.π.δ.δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο» – Τροποποίηση παρ. 10 άρθρου 14 ν. 4512/2018
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 17 Αναγνώριση χρόνου προϋπηρεσίας προϊσταμένων Κτηματολογικών Γραφείων -Τροποποίηση παρ. 2 και 4 άρθρου 18 ν. 4512/2018
- 119 ΣχόλιαΆρθρο 18 Ρυθμίσεις για το προσωπικό του ν.π.δ.δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο»
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 19 Ρυθμίσεις για το Κτηματολόγιο Πρωτευούσης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 20 Διαχείριση των εσόδων του ν.π.δ.δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο» – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 32 ν. 4512/2018
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 21 Επιτροπές Επίλυσης Αμφισβητήσεων – Αντικατάσταση του άρθρου 36 του ν. 4512/2018
- 89 ΣχόλιαΆρθρο 22 Σύσταση επιτροπής εμπειρογνωμόνων στο ν.π.δ.δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο»
- 14 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΔΙΑΠΙΣΤΕΥΜΕΝΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Άρθρο 23 Απόκτηση ιδιότητας διαπιστευμένου μηχανικού για το Κτηματολόγιο – Ειδικό Μητρώο Διαπιστευμένων Μηχανικών
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 24 Προσόντα διαπιστευμένου μηχανικού για το Κτηματολόγιο
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 25 Εργασίες διαπιστευμένου μηχανικού για το Κτηματολόγιο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 Έλεγχος και παρακολούθηση του έργου των διαπιστευμένων μηχανικών για το ΚτηματολόγιοΆρθρο 26 Έλεγχος και παρακολούθηση του έργου των διαπιστευμένων μηχανικών για το Κτηματολόγιο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27 Σύσταση Εποπτικού ΣυμβουλίουΆρθρο 27 Σύσταση Εποπτικού Συμβουλίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28 Αρμοδιότητες Εποπτικού Συμβουλίου – Διοικητικές κυρώσειςΆρθρο 28 Αρμοδιότητες Εποπτικού Συμβουλίου – Διοικητικές κυρώσεις
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ Ν.Π.Δ.Δ. «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ» Άρθρο 29 Ηλεκτρονικός Φάκελος Ακινήτου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 Καθορισμός της διαδικασίας ενημέρωσης και τήρησης των θεσμοθετημένων ορίων του εθνικού καταλόγου του δικτύου Natura 2000 – Τροποποίηση παρ. 7 άρθρου 9 ν. 3937/2011Άρθρο 30 Καθορισμός της διαδικασίας ενημέρωσης και τήρησης των θεσμοθετημένων ορίων του εθνικού καταλόγου του δικτύου Natura 2000 – Τροποποίηση παρ. 7 άρθρου 9 ν. 3937/2011
- 4 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β’ ΝΕΕΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ Άρθρο 31 Ένταξη ψηφιακών υπηρεσιών παροχής πληροφοριών οχημάτων στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr-Ε.Ψ.Π.)
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 32 Ψηφιακή υπηρεσία «myPhoto»
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 33 Χρήση ψηφιοποιημένης ιδιόχειρης υπογραφής στις συναλλαγές φυσικών προσώπων με τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.)
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ Γ’ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ Άρθρο 34 Λειτουργία της Γενικής Διεύθυνσης Κυβερνοασφάλειας
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.) Άρθρο 35 Μητρώο εγκατάστασης κεντρικών ηλεκτρονικών εφαρμογών και κεντρικών πληροφοριακών συστημάτων στο Κυβερνητικό Νέφος Δημόσιου Τομέα (G-Cloud), το Κυβερνητικό Νέφος Τομέα Έρευνας και Εκπαίδευσης (RE-Cloud) και το Κυβερνητικό Νέφος Τομέα Υγείας (H-Cloud) – Προσθήκη παρ. 11 στο άρθρο 87 του ν. 4727/2020
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 36 Εγκατάσταση κεντρικών ηλεκτρονικών εφαρμογών και κεντρικών πληροφοριακών συστημάτων στο Κυβερνητικό Νέφος Τομέα Έρευνας και Εκπαίδευσης (RE-Cloud) – Τροποποίηση παρ. 54 άρθρου 107 ν. 4727/2020
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 Εξαίρεση από την απαγόρευση προμήθειας εξοπλισμού κεντρικών εξυπηρετητών και νέων αδειών χρήσης πλατφόρμας λογισμικού για υποδομές του Κυβερνητικού Νέφους Τομέα Έρευνας και Εκπαίδευσης (RE-Cloud) και του Κυβερνητικό Νέφους Τομέα Υγείας (H-Cloud) – Τροποποίηση παρ. 56 άρθρου 107 ν. 4727/2020Άρθρο 37 Εξαίρεση από την απαγόρευση προμήθειας εξοπλισμού κεντρικών εξυπηρετητών και νέων αδειών χρήσης πλατφόρμας λογισμικού για υποδομές του Κυβερνητικού Νέφους Τομέα Έρευνας και Εκπαίδευσης (RE-Cloud) και του Κυβερνητικό Νέφους Τομέα Υγείας (H-Cloud) – Τροποποίηση παρ. 56 άρθρου 107 ν. 4727/2020
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ A.E.» Άρθρο 38 Καθορισμός επιλέξιμών δαπανών για την παραγωγή οπτικοακουστικών έργων -Τροποποίηση παρ. 1 και 3 άρθρου 26 ν. 4487/2017
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 39 Απλούστευση της διαδικασίας ελέγχου και πιστοποίησης ολοκλήρωσης υπαχθέντων επενδυτικών σχεδίων – Αντικατάσταση άρθρου 30 ν. 4487/2017
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40 Σύσταση Ειδικού Μητρώου Ελεγκτών Οπτικοακουστικών Έργων και Πλατφόρμας Ελέγχου Έργων – Προσθήκη άρθρου 35Α στον ν. 4487/2017Άρθρο 40 Σύσταση Ειδικού Μητρώου Ελεγκτών Οπτικοακουστικών Έργων και Πλατφόρμας Ελέγχου Έργων – Προσθήκη άρθρου 35Α στον ν. 4487/2017
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΩΝ (Ε.Ε.Τ.Τ.) Άρθρο 41 Λειτουργία συστήματος επιφυλακής της Ε.Ε.Τ.Τ. για πρόσβαση στο Εθνικό Μητρώο Ραδιοσυχνοτήτων – Τροποποίηση περ. ιδ’ παρ. 2 άρθρου 113 ν. 4727/2020ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΩΝ (Ε.Ε.Τ.Τ.) Άρθρο 41 Λειτουργία συστήματος επιφυλακής της Ε.Ε.Τ.Τ. για πρόσβαση στο Εθνικό Μητρώο Ραδιοσυχνοτήτων – Τροποποίηση περ. ιδ’ παρ. 2 άρθρου 113 ν. 4727/2020
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42 Σύμβαση μίσθωσης για την εγκατάσταση και λειτουργία του ηλεκτρονικού εξοπλισμού και των κατασκευών κεραιών του Εθνικού Συστήματος Διαχείρισης και Εποπτείας Φάσματος (Ε.Σ.Δ.Ε.Φ) – Τροποποίηση περ. κ΄ άρθρου 12 ν. 4070/2012Άρθρο 42 Σύμβαση μίσθωσης για την εγκατάσταση και λειτουργία του ηλεκτρονικού εξοπλισμού και των κατασκευών κεραιών του Εθνικού Συστήματος Διαχείρισης και Εποπτείας Φάσματος (Ε.Σ.Δ.Ε.Φ) – Τροποποίηση περ. κ΄ άρθρου 12 ν. 4070/2012
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 43 Συμμετοχή στελεχών της Ε.Ε.Τ.Τ. στη διαδικασία ελέγχου αιτημάτων αδειοδότησης κατασκευών κεραιών που αφορούν στην αξιοποίηση των δικαιωμάτων χρήσης ραδιοφάσματος – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 83 ν. 4674/2020Άρθρο 43 Συμμετοχή στελεχών της Ε.Ε.Τ.Τ. στη διαδικασία ελέγχου αιτημάτων αδειοδότησης κατασκευών κεραιών που αφορούν στην αξιοποίηση των δικαιωμάτων χρήσης ραδιοφάσματος – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 83 ν. 4674/2020
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΚΕΡΑΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Άρθρο 44 Κατά παρέκκλιση εγκατάσταση υφιστάμενων δομικών κατασκευών κεραιών για την παροχή υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών – Τροποποίηση περ. β΄ παρ. 1 άρθρου 27 ν. 4635/2019
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45 Κατασκευές πάνω από το κτίριο – Τροποποίηση των παρ. 2 και 3 του άρθρου 19 του ν. 4067/2012
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΜΕΡΟΥΣ Γ’ Άρθρο 46 Ρυθμίσεις για τους Ειδικούς Λογαριασμούς Κονδυλίων, τα Ερευνητικά Πανεπιστημιακά Ινστιτούτα και τις Εταιρίες Αξιοποίησης και Διαχείρισης της περιουσίας των Α.Ε.Ι.ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΜΕΡΟΥΣ Γ’ Άρθρο 46 Ρυθμίσεις για τους Ειδικούς Λογαριασμούς Κονδυλίων, τα Ερευνητικά Πανεπιστημιακά Ινστιτούτα και τις Εταιρίες Αξιοποίησης και Διαχείρισης της περιουσίας των Α.Ε.Ι.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 47 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Α’ΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 47 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Α’
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 48 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Β’Άρθρο 48 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Β’
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Γ’Άρθρο 49 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Γ’
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 50 Καταργούμενες διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 50 Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Ε’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 51 Έναρξη ισχύοςΜΕΡΟΣ Ε’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 51 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
3 Ιουλίου 2021, 10:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
17 Ιουλίου 2021, 10:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
3 Σχόλια 416 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 3242 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ολοκλήρωση της κτηματογράφησης, απλοποίηση διαδικασιών, χρήση τεχνητής νοημοσύνης και διατάξεις για τη λειτουργία του ν.π.δ.δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο», λοιπές διατάξεις του Υπουργ...
- Επιτάχυνση των διαδικασιών ολοκλήρωσης του Ελληνικού Κτηματολογίου...
- Έκθεση Παρακολούθησης της Ψηφιακής Προσβασιμότητας Ιστοτόπων & Εφαρμογών για φορητές συσκευές των Δημόσιων Φορέων & Οργανισμών στην Ελλάδα
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2555 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 14ης Δεκεμβρίου 2022, σχετικά με...
- Λήψη μέτρων για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2022/2065 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19ης Οκτωβρίου 2022
- Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης
- Οδηγός Προσβασιμότητας-Ιστότοποι και εφαρμογές για φορητές συσκευές οργανισμών Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης
- Πέμπτο Εθνικό Σχέδιο Δράσης OGP
- Αναδυόμενες τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών, ενίσχυση της ψηφιακής διακυβέρνησης και άλλες διατάξεις
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση το σχέδιο νόμου με τίτλο: «Εκσυγχρονισμός του Ελληνικού Κτηματολογίου, νέες ψηφιακές υπηρεσίες και ενίσχυση της ψηφιακής διακυβέρνησης»
Η παρ.2 του παρόντος θα πρέπει να τροποποιηθεί δυνάμει της παρατήρησης που ΄χει αναφερθεί σε σχόλιο στο α.3.
Συμφωνώντας με το πιο πάνω σχόλιο του κ. Π. Ματθαίου, συμπληρώνω ότι: α) η εγγραφή της εκκρεμότητας στο κτηματολογικό φύλλο δεν αρκεί. Θα πρέπει ο τρίτος να γνωρίζει λεπτομερώς τα στοιχεία της σχετικής ένστασης ή αίτησης διόρθωσης για να διαμορφώσει τη συναλλακτική του συμπεριφορά. Συνεπώς, θα πρέπει αυτά να είναι ελεύθερα προσβάσιμα.
β) Ο ΠρΚΓ κατά δεσμία αρμοδιότητα θα προβαίνει σε διόρθωση της αρχικής κτηματολογικής εγγραφής κατά τα οριζόμενα στην απόφαση κλπ. Στερείται έτσι όμως του δικαιώματος να διορθώσει κατά το άρθρο 18 ν. 2664/1998 και κατά την κρίση του το ενδεχόμενο πρόδηλο σφάλμα που παρεισεφρησε στην εγγραφή; Και γιατί να διαφοροποιείται η περίπτωση αυτή από την περίπτωση που η αρχική εγγραφή διαμορφώθηκε μετά από αποδοχή ένστασης ή αίτησης διόρθωσης η οποία διενεργήθηκε πριν από την περαίωση της κτηματογράφησης;
Σε συνέχεια του σχολίου μου για το προηγούμενο άρθρο, με το εν λόγω άρθρο επιτείνεται η ασάφεια σχετικά με την περαίωση της κτηματογράφησης και τις πρώτες εγγραφές για τους εξής λόγους: Πρώτον, δεν είναι σαφές σε ποιες περιπτώσεις αναφέρεται η διαπιστωτική πράξη περαίωσης της κτηματογράφησης σύμφωνα με τις παρ. 1 και 3 του άρθρου 11 και σε ποιες σύμφωνα με τις παρ. 2 και 3 του άρθρου 11. Δεύτερον, δεν είναι σαφές πως για όσα ακίνητα έχουν υποβληθεί αιτήσεις διόρθωσης η σχετική εκκρεμότητα σημειώνεται στο οικείο κτηματολογικό φύλλο, εφόσον, έστω και πλασματικά θα έχει μεν περαιωθεί η κτηματογράφηση, ωστόσο όμως δεν θα υπάρχουν ακόμη μη οριστικές πρώτες εγγραφές που θα αποτυπώνονται στο κτηματολογικό φύλλο, δεδομένου ότι βρισκόμαστε ακόμη στα στάδιο της προδικασίας των προσωρινών κτηματολογικών στοιχείων για την εξυπηρέτηση της ανάρτησης. Η ίδια παρατήρηση ισχύει και για τη σημείωση της απόρριψης της αίτησης στο οικείο κτηματολογικό φύλλο. Τρίτον, δεν είναι σαφές πως, εάν η υποβληθείσα αίτηση γίνει δεκτή, η απόφαση σημειώνεται στο οικείο κτηματολογικό φύλλο και ο προϊστάμενος του αρμόδιου κτηματολογικού γραφείου προβαίνει σε διόρθωση της πρώτης εγγραφής σύμφωνα με τα οριζόμενα στην απόφαση, εφόσον θα έχει επέλθει μεν πρόωρη περαίωση της κτηματογράφησης με την ανάρτηση της σχετικής βάσης, χωρίς όμως την ολοκλήρωση της διαδικασία κτηματογράφησης και την καταχώρηση των προσωρινών στοιχείων της ως πρώτων εγγραφών στο κτηματολογικό φύλλο.
Με άλλα λόγια, οι έννομες συνέπειες που απορρέουν από την προδικασία της κτηματογράφησης διαφέρουν από εκείνες που απορρέουν με την έναρξη του Κτηματολογίου μετά τις πρώτες εγγραφές και η σαφής διαχωριστικής τους γραμμή είναι η περαίωση της προδιακασίας της κτηματογράφησης με τη σχετική διαπιστωτική πράξη και η διενέργεια των πρώτων εγγραφών. Συνεπώς, δεν μπορεί να υπάρξει σύμφυση των δύο αυτών διαδικασιών χωρίς να δημιουργηθούν προβλήματα στις συναλλαγές και εντέλει στην ασφάλεια δικαίου, χωρίς καν να επισπεύδεται η διαδικασία και να εξοικονομείται χρόνος.
Είναι βεβαίως διάφορο το ζήτημα της ολοκλήρωσης των συμβάσεων κτηματογράφησης με την παράδοση της αναρτημένης βάσης στο Φορέα και τη διενέργεια της λοιπής προδικασίας της κτηματογράφησης από αυτόν, γεγονός όμως που δεν μπορεί να μεταβάλλει την ως άνω προδικασία της κτηματογράφησης έως την ολοκλήρωσή της και το πέρασμα στη συνέχει σε λειτουργούν Κτηματολόγιο με τις πρώτες εγγραφές, τα οποία αποτελούν διαφορετικές διαδικασίες με διαφορετικές έννομες συνέπειες.
Εν κατακλείδι, με τις διατυπώσεις αυτού και του προηγούμενου άρθρου δεν αποτυπώνονται όλα τα παραπάνω.