1. Ένα έξυπνο συμβόλαιο δεσμεύει τα συμβαλλόμενα μέρη από την ολοκλήρωση της προσχώρησής τους σε αυτό. Για την κατάρτιση του έξυπνου συμβολαίου εφαρμόζονται τα άρθρα 185 έως 196 του Αστικού Κώδικα, πλην του άρθρου 194.
2. Ένα έξυπνο συμβόλαιο είναι άκυρο εάν συντρέχει περίπτωση ακυρότητας των άρθρων 130, 138, 159 και 174 έως 179 του Αστικού Κώδικα.
3. Ως προς τα ελαττώματα της βούλησης των συμβαλλομένων μερών ενός έξυπνου συμβολαίου εφαρμόζονται τα άρθρα 140 έως 157 του Αστικού Κώδικα.
4. Ένα έξυπνο συμβόλαιο δύναται να αποτελεί μέρος κύριας σύμβασης που έχει συναφθεί με άλλο τρόπο. Στην περίπτωση αυτή εφαρμόζεται το άρθρο 181 του Αστικού Κώδικα.
5. Οι όροι των έξυπνων συμβολαίων δύνανται:
α) να διατυπώνονται από τα συμβαλλόμενα μέρη και να ενσωματώνονται σε κώδικα προγράμματος ηλεκτρονικού υπολογιστή ή
β) να προκαθορίζονται στην αλυσίδα συστοιχιών ή άλλη Τ.Κ.Κ. και να επιλέγονται ή να γίνονται αποδεκτοί από τα συμβαλλόμενα μέρη.
6. Κατά το στάδιο των διαπραγματεύσεων για την κατάρτιση ενός έξυπνου συμβολαίου, εφαρμόζονται τα άρθρα 197 και 198 του Αστικού Κώδικα.
7. Τα έξυπνα συμβόλαια καταρτίζονται μόνο αυτοπροσώπως.
Αρχική Αναδυόμενες τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών, ενίσχυση της ψηφιακής διακυβέρνησης και άλλες διατάξειςΆρθρο 49 Ενέργεια, κύρος και περιεχόμενο των έξυπνων συμβολαίων
Άρθρο 49 Ενέργεια, κύρος και περιεχόμενο των έξυπνων συμβολαίων
- 3 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α’ ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 2 ΑντικείμενοΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 7 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ Άρθρο 3 Ορισμοί
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 4 Γενικές διατάξεις για τη χρήση συστημάτων αλγοριθμικής λήψης αποφάσεων από τους φορείς του δημόσιου τομέα
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 5 Αλγοριθμική εκτίμηση αντικτύπου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 6 Υποχρεώσεις διαφάνειας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 7 Υποχρεώσεις αναδόχων συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 8 Μητρώο συστημάτων αλγοριθμικής λήψης αποφάσεων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 9 Υποχρέωση ενημέρωσης για τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης στον εργασιακό τομέα
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 10 Μητρώο συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης – Πολιτική δεοντολογικής χρήσης δεδομένων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 11 Συντονιστική Επιτροπή για την τεχνητή νοημοσύνη
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 12 Αρμοδιότητες Συντονιστικής Επιτροπής για την τεχνητή νοημοσύνη
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 13 Επιτροπή Εποπτείας της Εθνικής Στρατηγικής για την ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 14 Παρατηρητήριο τεχνητής νοημοσύνης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ Άρθρο 15 Εθνική αρχή πιστοποίησης κυβερνοασφάλειαςΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ Άρθρο 15 Εθνική αρχή πιστοποίησης κυβερνοασφάλειας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 16 Παρατηρητήριο Ανάλυσης Υβριδικών Απειλών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17 Ορισμός εθνικού κέντρου συντονισμούΆρθρο 17 Ορισμός εθνικού κέντρου συντονισμού
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 18 Υπεύθυνος Ασφάλειας Συστημάτων Πληροφορικής και Επικοινωνιών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 19 Καθήκοντα Υπεύθυνου Ασφάλειας Συστημάτων Πληροφορικής και ΕπικοινωνιώνΆρθρο 19 Καθήκοντα Υπεύθυνου Ασφάλειας Συστημάτων Πληροφορικής και Επικοινωνιών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 20 Σχέδιο ανάλυσης κινδύνου και ενιαία πολιτική ασφάλειας συστημάτων πληροφορικής και επικοινωνιώνΆρθρο 20 Σχέδιο ανάλυσης κινδύνου και ενιαία πολιτική ασφάλειας συστημάτων πληροφορικής και επικοινωνιών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 21 Κρίσιμες ψηφιακές υποδομές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 22 Υποχρεώσεις φορέων που διαθέτουν κρίσιμες ψηφιακές υποδομέςΆρθρο 22 Υποχρεώσεις φορέων που διαθέτουν κρίσιμες ψηφιακές υποδομές
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 23 Πρόγραμμα πρακτικής άσκησης και κατάρτισης στην Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 24 Ειδικές ρυθμίσεις για την ασφάλεια δικτύων και υπηρεσιών στον τομέα των τηλεπικοινωνιώνΆρθρο 24 Ειδικές ρυθμίσεις για την ασφάλεια δικτύων και υπηρεσιών στον τομέα των τηλεπικοινωνιών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 25 Ηλεκτρονικό μητρώο υπευθύνων προστασίας δεδομένων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 26 Επιτροπή υπευθύνων προστασίας δεδομένων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 27 Αρμοδιότητες Επιτροπής υπευθύνων προστασίας δεδομένων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Β΄ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΗΓΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 28 ΣκοπόςΜΕΡΟΣ Β΄ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΗΓΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 28 Σκοπός
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 29 Αντικείμενο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 30 Πεδίο εφαρμογήςΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 30 Πεδίο εφαρμογής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 31 Ορισμοί
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ Άρθρο 32 Μέτρα κυβερνοασφάλειας των συσκευών τεχνολογίας Διαδικτύου των Πραγμάτων (ΔτΠ)ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ Άρθρο 32 Μέτρα κυβερνοασφάλειας των συσκευών τεχνολογίας Διαδικτύου των Πραγμάτων (ΔτΠ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 Δήλωση συμμόρφωσης κατασκευαστήΆρθρο 33 Δήλωση συμμόρφωσης κατασκευαστή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34 Υποχρεώσεις εισαγωγέων και διανομέωνΆρθρο 34 Υποχρεώσεις εισαγωγέων και διανομέων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35 Υποχρεώσεις φορέων εκμετάλλευσης – Υπεύθυνος Ασφαλείας Διαδικτύου των Πραγμάτων (ΔτΠ)Άρθρο 35 Υποχρεώσεις φορέων εκμετάλλευσης – Υπεύθυνος Ασφαλείας Διαδικτύου των Πραγμάτων (ΔτΠ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 Αρμοδιότητες Εθνικής Αρχής ΚυβερνοασφάλειαςΆρθρο 36 Αρμοδιότητες Εθνικής Αρχής Κυβερνοασφάλειας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 37 Συμμορφούμενη συσκευή που παρουσιάζει κίνδυνο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38 Μητρώο διασυνδεδεμένων συσκευώνΆρθρο 38 Μητρώο διασυνδεδεμένων συσκευών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 Διαχείριση συμβάντων ή άλλων ευπαθειώνΆρθρο 39 Διαχείριση συμβάντων ή άλλων ευπαθειών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40 Διαφανής ενημέρωση των χρηστώνΆρθρο 40 Διαφανής ενημέρωση των χρηστών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41 Επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42 Διοικητικές κυρώσειςΆρθρο 42 Διοικητικές κυρώσεις
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΧΡΗΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΜΗ ΕΠΑΝΔΡΩΜΕΝΩΝ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ Άρθρο 43 Συστήματα μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (ΣμηΕΑ) – Τροποποίηση παρ. Β’ άρθρου 2 ν. 4053/2012
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 44 Συμπλήρωση αρμοδιοτήτων της Ε.Ε.Τ.Τ. για την παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών μέσω ΣμηΕΑ – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 5 ν. 4053/2012
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 45 Παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών μέσω ΣμηΕΑ – Προσθήκη άρθρου 12Α στον ν. 4053/2012Άρθρο 45 Παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών μέσω ΣμηΕΑ – Προσθήκη άρθρου 12Α στον ν. 4053/2012
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 46 Χρήση συχνοτήτων ραδιοφάσματος από ΣμηΕΑ – Προσθήκη περ. δ’ παρ. 6 άρθρου 115 ν. 4727/2020Άρθρο 46 Χρήση συχνοτήτων ραδιοφάσματος από ΣμηΕΑ – Προσθήκη περ. δ’ παρ. 6 άρθρου 115 ν. 4727/2020
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΤΑΝΕΜΗΜΕΝΟΥ ΚΑΘΟΛΙΚΟΥ (Τ.Κ.Κ. – Distributed Ledger Technology – D.L.T.) Άρθρο 47 Εγκυρότητα εγγραφής σε αλυσίδα συστοιχιών ή άλλη τεχνολογία κατανεμημένου καθολικού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 48 Απόδειξη εγγραφής σε αλυσίδα συστοιχιών ή άλλη τεχνολογία κατανεμημένου καθολικούΆρθρο 48 Απόδειξη εγγραφής σε αλυσίδα συστοιχιών ή άλλη τεχνολογία κατανεμημένου καθολικού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 49 Ενέργεια, κύρος και περιεχόμενο των έξυπνων συμβολαίων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 50 Σύναψη έξυπνου συμβολαίου με τη χρήση εγκεκριμένης ηλεκτρονικής υπογραφής ή σφραγίδας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 51 Έξυπνα συμβόλαια ως αποδεικτικά μέσαΆρθρο 51 Έξυπνα συμβόλαια ως αποδεικτικά μέσα
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 52 Ενιαίο Μητρώο Ανελκυστήρων – Τροποποίηση άρθρου 11Α ν. 3982/2011
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ Άρθρο 53 Εφαρμογή ρυθμίσεων πνευματικής ιδιοκτησίας επί ψηφιακών αρχείων σχεδιασμού με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή και επί τρισδιάστατων εκτυπωτών ή σαρωτώνΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ Άρθρο 53 Εφαρμογή ρυθμίσεων πνευματικής ιδιοκτησίας επί ψηφιακών αρχείων σχεδιασμού με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή και επί τρισδιάστατων εκτυπωτών ή σαρωτών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 54 Χρήση ψηφιακών μοντέλων ή ψηφιακών αρχείων που σχετίζονται με τη διαδικασία της τρισδιάστατης εκτύπωσης μέσω επιγραμμικών πλατφορμών διαμοιρασμούΆρθρο 54 Χρήση ψηφιακών μοντέλων ή ψηφιακών αρχείων που σχετίζονται με τη διαδικασία της τρισδιάστατης εκτύπωσης μέσω επιγραμμικών πλατφορμών διαμοιρασμού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 55 Υποχρεώσεις παρόχων επιγραμμικών πλατφορμώνΆρθρο 55 Υποχρεώσεις παρόχων επιγραμμικών πλατφορμών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 56 Περιορισμοί επί δικαιωμάτων ψηφιακού μοντέλου ή αρχείου που σχετίζεται με τη διαδικασία της τρισδιάστατης εκτύπωσηςΆρθρο 56 Περιορισμοί επί δικαιωμάτων ψηφιακού μοντέλου ή αρχείου που σχετίζεται με τη διαδικασία της τρισδιάστατης εκτύπωσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 57 Ευθύνη εμπλεκόμενων προσώπωνΆρθρο 57 Ευθύνη εμπλεκόμενων προσώπων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Γ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ (Ε.Π.Α.Δ.) ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗΣ ΤΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 58 ΣκοπόςΜΕΡΟΣ Γ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ (Ε.Π.Α.Δ.) ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗΣ ΤΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 58 Σκοπός
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 59 ΑντικείμενοΆρθρο 59 Αντικείμενο
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΕΙΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ Άρθρο 60 Στοιχεία στράτευσης αρρένων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 61 Στατιστικά στοιχεία αρρένωνΆρθρο 61 Στατιστικά στοιχεία αρρένων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 62 Ηλεκτρονικοί στρατολογικοί πίνακες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 Δήλωση μεταβολών ληξιαρχικών πράξεων με μέσα Τ.Π.Ε.– Τροποποίηση άρθρου 14 ν. 344/1976Άρθρο 63 Δήλωση μεταβολών ληξιαρχικών πράξεων με μέσα Τ.Π.Ε.– Τροποποίηση άρθρου 14 ν. 344/1976
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 64 Ένταξη δήλωσης επιδόματος λοχείας στην ψηφιακή δήλωση γέννησης – Τροποποίηση παρ. 1 και 4 άρθρου 15 ν. 4670/2020Άρθρο 64 Ένταξη δήλωσης επιδόματος λοχείας στην ψηφιακή δήλωση γέννησης – Τροποποίηση παρ. 1 και 4 άρθρου 15 ν. 4670/2020
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 65 Ενιαίο πιστοποιητικό κληρονομίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 66 Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών «Μίτος» – Αντικατάσταση άρθρου 90 ν. 4727/2020
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Άρθρο 67 Μετονομασία Εθνικού Μητρώου Επικοινωνίας Πολιτών – Καταχώριση στοιχείων μέσω προξενικών αρχών – Τροποποίηση του τίτλου και των παρ. 2 και 6 άρθρου 17 ν. 4704/2020ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Άρθρο 67 Μετονομασία Εθνικού Μητρώου Επικοινωνίας Πολιτών – Καταχώριση στοιχείων μέσω προξενικών αρχών – Τροποποίηση του τίτλου και των παρ. 2 και 6 άρθρου 17 ν. 4704/2020
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 68 Εθνική Αρχή PEPPOL (PEPPOL Authority) – Τροποποίηση παρ. 4 άρθρου 28 ν. 4623/2019
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 69 Παράταση χρονικού διαστήματος καταβολής του ανταλλάγματος στους παρόχους τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών στο πλαίσιο του έργου «ΣΥΖΕΥΞΙΣ Ι» – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 36 ν. 4531/2018Άρθρο 69 Παράταση χρονικού διαστήματος καταβολής του ανταλλάγματος στους παρόχους τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών στο πλαίσιο του έργου «ΣΥΖΕΥΞΙΣ Ι» – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 36 ν. 4531/2018
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ – ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ Άρθρο 70 Αυτεπάγγελτη αναζήτηση εγγράφων μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr- Ε.Ψ.Π.) – Προσθήκη παρ. 5 στο άρθρο 27 ν. 4727/2020ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ – ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ Άρθρο 70 Αυτεπάγγελτη αναζήτηση εγγράφων μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr- Ε.Ψ.Π.) – Προσθήκη παρ. 5 στο άρθρο 27 ν. 4727/2020
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 71 Ορισμοί ψηφιακής προσβασιμότητας – Τροποποίηση άρθρου 38 ν. 4727/2020Άρθρο 71 Ορισμοί ψηφιακής προσβασιμότητας – Τροποποίηση άρθρου 38 ν. 4727/2020
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 72 Τεκμήριο συμμόρφωσης με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 41 ν. 4727/2020Άρθρο 72 Τεκμήριο συμμόρφωσης με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 41 ν. 4727/2020
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 73 Μητρώο Δημόσιων Ιστότοπων και Εφαρμογών – Προσθήκη παρ. 3 στο άρθρο 43 ν. 4727/2020Άρθρο 73 Μητρώο Δημόσιων Ιστότοπων και Εφαρμογών – Προσθήκη παρ. 3 στο άρθρο 43 ν. 4727/2020
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 74 Μητρώο Δικτυακών Τόπων και Εφαρμογών για φορητές συσκευές – Τροποποίηση άρθρου 91 ν. 4727/2020Άρθρο 74 Μητρώο Δικτυακών Τόπων και Εφαρμογών για φορητές συσκευές – Τροποποίηση άρθρου 91 ν. 4727/2020
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 75 Εξειδίκευση ζητημάτων για τη λειτουργία του Εθνικού Μητρώου Διοικητικών Διαδικασιών «Μίτος» και του Μητρώου Δικτυακών Τόπων και Εφαρμογών για φορητές συσκευές – Τροποποίηση παρ. 59 και 60 άρθρου 107 ν. 4727/2020Άρθρο 75 Εξειδίκευση ζητημάτων για τη λειτουργία του Εθνικού Μητρώου Διοικητικών Διαδικασιών «Μίτος» και του Μητρώου Δικτυακών Τόπων και Εφαρμογών για φορητές συσκευές – Τροποποίηση παρ. 59 και 60 άρθρου 107 ν. 4727/2020
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΩΝ ΚΑΙ ΕΠΟΠΤΕΥΟΜΕΝΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ Άρθρο 76 Σύστημα επιφυλακής της Ε.Ε.Τ.Τ. για τις ταχυδρομικές υπηρεσίες –Τροποποίηση άρθρου 13Α ν. 4053/2012ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΩΝ ΚΑΙ ΕΠΟΠΤΕΥΟΜΕΝΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ Άρθρο 76 Σύστημα επιφυλακής της Ε.Ε.Τ.Τ. για τις ταχυδρομικές υπηρεσίες –Τροποποίηση άρθρου 13Α ν. 4053/2012
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 77 Σκοποί της Ε.Δ.Υ.Τ.Ε. Α.Ε. – Τροποποίηση παρ. 2 και αντικατάσταση παρ. 7 άρθρου 58 ν. 4623/2019Άρθρο 77 Σκοποί της Ε.Δ.Υ.Τ.Ε. Α.Ε. – Τροποποίηση παρ. 2 και αντικατάσταση παρ. 7 άρθρου 58 ν. 4623/2019
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 78 Επικαιροποίηση ονομασίας Εθνικού Δικτύου Έρευνας και Τεχνολογίας και ένταξη της Κοινωνίας της Πληροφορίας Μονοπρόσωπη Α.Ε. στους τεχνολογικούς φορείς του ν. 4310/2014 – Τροποποίηση περ. Β΄ άρθρου 13Α ν. 4310/2014Άρθρο 78 Επικαιροποίηση ονομασίας Εθνικού Δικτύου Έρευνας και Τεχνολογίας και ένταξη της Κοινωνίας της Πληροφορίας Μονοπρόσωπη Α.Ε. στους τεχνολογικούς φορείς του ν. 4310/2014 – Τροποποίηση περ. Β΄ άρθρου 13Α ν. 4310/2014
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ Άρθρο 79 Αποστολή της Εθνικής Συμμαχίας για τις Ψηφιακές Δεξιότητες και την ΑπασχόλησηΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ Άρθρο 79 Αποστολή της Εθνικής Συμμαχίας για τις Ψηφιακές Δεξιότητες και την Απασχόληση
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 80 Όργανο συντονισμού της Εθνικής Συμμαχίας για τις Ψηφιακές Δεξιότητες και την Απασχόληση
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 81 Μέλη της Εθνικής Συμμαχίας για τις Ψηφιακές Δεξιότητες και την Απασχόληση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 82 Εξουσιοδοτικές διατάξειςΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 82 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 2 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Ε’ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 83 Τελικές διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 84 Μεταβατικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 85 Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ ΣΤ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 86 Έναρξη ισχύοςΜΕΡΟΣ ΣΤ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 86 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
30 Ιουνίου 2022, 22:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
14 Ιουλίου 2022, 22:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
4 Σχόλια 100 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 3242 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ολοκλήρωση της κτηματογράφησης, απλοποίηση διαδικασιών, χρήση τεχνητής νοημοσύνης και διατάξεις για τη λειτουργία του ν.π.δ.δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο», λοιπές διατάξεις του Υπουργ...
- Επιτάχυνση των διαδικασιών ολοκλήρωσης του Ελληνικού Κτηματολογίου...
- Έκθεση Παρακολούθησης της Ψηφιακής Προσβασιμότητας Ιστοτόπων & Εφαρμογών για φορητές συσκευές των Δημόσιων Φορέων & Οργανισμών στην Ελλάδα
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2555 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 14ης Δεκεμβρίου 2022, σχετικά με...
- Λήψη μέτρων για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2022/2065 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19ης Οκτωβρίου 2022
- Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης
- Οδηγός Προσβασιμότητας-Ιστότοποι και εφαρμογές για φορητές συσκευές οργανισμών Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης
- Πέμπτο Εθνικό Σχέδιο Δράσης OGP
- Αναδυόμενες τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών, ενίσχυση της ψηφιακής διακυβέρνησης και άλλες διατάξεις
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση το σχέδιο νόμου με τίτλο: «Εκσυγχρονισμός του Ελληνικού Κτηματολογίου, νέες ψηφιακές υπηρεσίες και ενίσχυση της ψηφιακής διακυβέρνησης»
Η αναλογική εφαρμογή διατάξεων του ΑΚ στις έξυπνες συμβάσεις (σύμφωνα με τα άρθρα 47 και 49 του Σχεδίου Νόμου) ενδέχεται να δημιουργήσει ανασφάλεια δικαίου, καθώς:
– Σύμφωνα με τα άρθρα 130, 138 ΑΚ, η δήλωση βουλήσεως από ανίκανο ή η εικονική δήλωση βουλήσεως επιδρά στο κύρος της σύμβασης. Εφαρμόζονττηςσης αναλογικά οι διατάξεις περί ελαττώματος στη βούληση (140-157 ΑΚ). Ο ορισμός των έξυπνων συμβάσεων δεν αποκλείει την σύναψη έξυπνων συμβάσεων από συστήματα τεχνητής νοημοσύνης, στα οποία δεν θα είναι εφικτή η διάγνωση βούλησης ή/και η διάγνωση ελαττωμάτων στη βούληση αυτή.
– Σύμφωνα με το άρθρο 159 ΑΚ, δικαιοπραξία για την οποία δεν τηρήθηκε ο τύπος που απαιτεί ο νόμος, εφόσον δεν ορίζεται το αντίθετο, είναι άκυρη. Δημιουργεί αμφιβολίες για τον τρόπο με τον οποίο δύναται μία έξυπνη σύμβαση να περιβληθεί τον νόμιμο τύπο, για παράδειγμα τον συμβολαιογραφικό τύπο σε περίπτωση μεταβίβασης κυριότητας ακινήτου.
– Λόγω της φύσεως της έξυπνης σύμβασης, που συνεπάγεται, δυνάμει του ορισμού που αποδίδεται στο παρόν Σχέδιο Νόμου, αυτοματοποιημένη εκτέλεση των κωδικοποιημένων λειτουργιών, με τη συνδρομή ή όχι συγκεκριμένων προϋποθέσεων, δημιουργούνται ερωτηματικά ως προς τον τρόπο με τον οποίο θα μπορεί να επιτυγχάνεται η ακύρωση δικαιοπραξίας, η ανάκληση δήλωσης βούλησης, η επαναφορά των πραγμάτων στην προηγούμενη κατάσταση, κοκ. Ιδίως σε περιπτώσεις που η έξυπνη σύμβαση θα συνεχίζει, έως ότου διαγνωστεί δικαστικά η ακυρότητα, να παράγει όλα τα έννομα αποτελέσματα, καθώς ο δανειστής δεν θα μπορεί να εξαναγκαστεί σε αντίθετη/αντίστροφη δικαιοπραξία, φαίνεται πως θα πρέπει να προβλεφθούν συγκεκριμένες διαδικασίες, ειδάλλως μπορεί να γεννηθεί υπέρμετρη βλάβη σε βάρος ενός καλόπιστου συναλλασσόμενου μέσω έξυπνης σύμβασης. Συνεπώς, το Σχέδιο Νόμου θα πρέπει να είναι σε θέση να προβλέψει την επίλυση των συγκεκριμένων ζητημάτων.
– Η διατύπωση του άρθρου 49 παρ. 7 του Σχεδίου Νόμου, σύμφωνα με την οποία τα έξυπνα συμβόλαια καταρτίζονται μόνον αυτοπροσώπως, είναι δύσκολο να ερμηνευτεί, καθώς είναι παραπάνω από σύνηθες στις συναλλαγές τα πρόσωπα να εκπροσωπούνται από τρίτους.
Πρέπει να διευκρινιτεί αν η συγκεκριμένη διάταξη κατατείνει στην άρνηση αναγνώρισης της δυνατότητας των συστημάτων ΤΝ να συνάπτουν έξυπνες συμβάσεις, στο πλαίσιο των καθορισμένων λειτουργιών τους, οι οποίες θα παράγουν όλα τα έννομα αποτελέσματα, όπως οι έξυπνες συμβάσεις που συνάπτουν τα πρόσωπα, φυσικά ή νομικά. Είναι σαφές πως με τη ραγδαία τεχνολογική πρόοδο, θα καταστεί δυσχερές να διακρίνουμε μεταξύ συμβάσεων που συνάπτονται αυτοπροσώπως και συμβάσεων που συνάπτονται μέσω συστημάτων ΤΝ.
Άλλωστε, ήδη γίνεται λόγος για ενδεχόμενη αναγνώριση δικαιοπρακτικής ικανότητας σε συστήματα ΤΝ τόσο σε επίπεδο ευρωπαϊκής νομοθεσίας όσο και σε κράτη-μέλη. Ο κατακερματισμός της νομοθετικής πρωτοβουλίας και η δημιουργία αντιθέσεων μεταξύ εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας όχι μόνο θα δημιουργήσει νομική ανασφάλεια, αλλά θα στραφεί εντέλει κατά της έρευνας και της ανάπτυξης των αναδυόμενων τεχνολογιών, σε αντίθεση με τους σκοπούς του παρόντος Σχεδίου Νόμου.
η πρόβλεψη για αυτοπρόσωπη κατάρτιση, όπως αναφέρεται στη παράγραφο 7 του άρθρου 49, είναι κατά την γνώμη του γράφοντος προβληματική καθώς τα εν λόγω «συμβόλαια» ακολουθούν αυτοματοποιημένα κάποιον ηλεκτρονικό κώδικα, προγραμματισμένες εντολές ή προγραμματισμένη γλώσσα και δεν συνάπτονται συνήθως από τους «υπόχρεους», οι οποίοι απλά τα εφαρμόζουν, χωρίς μάλιστα επιλογή υπαναχώρησης. Ομοίως, οι δικονομικές ρυθμίσεις αναφορικά με τα εν λόγω συμβόλαια αποτελούν μια θετική πρωτοβουλία, ωστόσο δεν προκύπτουν προβλέψεις για τις περιπτώσεις στις οποίες – ως συνήθως – αυτά τα συμβόλαια δεν έχουν «συνταχθεί» με βάση το ελληνικό δίκαιο ή και με βάση κανένα δίκαιο… Το τελευταίο σημείο σχετίζεται με τη φύση αυτών των έξυπνων συμβολαίων, τα οποία είναι αμφίβολο πως θα εφαρμοστούν όταν τα συμβαλλόμενα μέρη δεν έχουν πολλές φορές γνωστή ταυτότητα ούτε για τον αντισυμβαλλόμενο μέρος.
Χαιρετίζουμε τη θετική αυτή πρωτοβουλία του υπουργείου για την ΤΚΚ και τα έξυπνα συμβόλαια.
Ωστόσο υπάρχει ανάγκη ορισμού τους όπως σε αλλοδαπά κείμενα (Ιταλία, Κύπρος, πολιτείες ΗΠΑ)
Προτείνουμε προσθήκη παρ 1 με ορισμό Nick Szabo:
1.Ως έξυπνα συμβόλαια νοούνται υπολογιστικά πρωτόκολλα συναλλαγών διατυπωμένα υπό κορφή υπό θετικών προτάσεων και κατάλληλα να εκτελούν, υπό συγκεκριμένα συνθήκες, τους όρους μιας νομικής σύμβασης, κατά τις αρχές του εθνικού δικαίου περί ηλεκτρονικών συμβάσεων.
Επίσης η νομική τους αντιμετώπιση στο νομοσχέδιο είναι ατελής και δεν λαμβάνει υπόψη τη φύση τους ( νομική , τεχνική, νομοτεχνική) και τον χαρακτήρα του δημοσίου, ιδιωτικού ή κοινοπρακτικού δικτύου blockchain που τα φιλοξενεί.
Δείτε πλήρες άρθρο κυπριακού νομοσχεδίου περί ΤΚΚ στην ιστοσελίδα Κυπριακού Υπουργείου Οικονομικών με σχόλια διαβούλευσης
……
ΜΕΡΟΣ IV: ΕΞΥΠΝΑ ΣΥΜΒΟΛΑΙΑ
Δυνατότητα έξυπνων συμβολαίων
10. (1) Ένα έξυπνο συμβόλαιο δύναται:
(i) να θεωρείται ως νομικά δεσμευτικό και έγκυρο συμβόλαιο, νοουμένου ότι πληρούνται οι απαιτήσεις της ισχύουσας νομοθεσίας επί σύναψης έγκυρων συμβολαίων· ή
(ii) να αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου νομικά δεσμευτικού και έγκυρου συμβολαίου, σύμφωνα με το εδάφιο (α) ανωτέρω, και να εκτελεί όρους τέτοιου συμβολαίου· ή
(iii) να μην θεωρείται νομικά δεσμευτικό και έγκυρο συμβόλαιο, σύμφωνα με το εδάφιο (α) ανωτέρω και να μην αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου νομικά δεσμευτικού και έγκυρου συμβολαίου, σύμφωνα με το εδάφιο (β) ανωτέρω.
(2) Οι όροι των έξυπνων συμβολαίων δύναται:
(i) να διατυπώνονται από τα συμβαλλόμενα μέρη και να ενσωματώνονται σε κωδικό· ή
(ii) να προκαθορίζονται στην αλυσίδα συστοιχιών ή την DLT και να επιλέγονται ή να γίνονται αποδεχτοί από τα συμβαλλόμενα μέρη.
Ισχύουσα νομοθεσία
11. (1) Η νομοθεσία που εφαρμόζεται για τα έξυπνα συμβόλαια που αποτελούν νομικά δεσμευτικά και έγκυρα συμβόλαια, σύμφωνα με το άρθρο 10 (1), εδάφια (α) και (β) ανωτέρω, είναι το εφαρμοστέο ισχύον δίκαιο επί των συμβάσεων.
(2) Εκτός εάν άλλως ορίζεται διαφορετικά και/ή προβλέπεται ειδικότερα , η ισχύουσα νομοθεσία για τα έξυπνα συμβόλαια που δεν θεωρούνται νομικά δεσμευτικά και έγκυρα συμβόλαια, σύμφωνα με το άρθρο 10 (1), εδάφιο (γ) ανωτέρω, δύναται να καθοριστεί ανάλογα με τη φύση της συναλλαγής.
Χρήση ηλεκτρονικής υπογραφής
12. Όπου απαιτείται υπογραφή ή σφράγιση συμβολαίου σε σχέση με τα έξυπνα συμβόλαια, δύναται να χρησιμοποιηθεί ηλεκτρονική ή προηγμένη ηλεκτρονική ή εγκεκριμένη ηλεκτρονική υπογραφή ή σφραγίδα ή ηλεκτρονική ή εγκεκριμένη ηλεκτρονική χρονοσφραγίδα.
Απόδειξη έξυπνων συμβολαίων
13. Τα έξυπνα συμβόλαια που καταγράφονται σε κωδικούς θα θεωρούνται γραπτές συμβάσεις και δύναται να χρησιμοποιηθούν στο Δικαστήριο ως αποδεικτικά στοιχεία.
Νοείται ότι για τη μετατροπή δεδομένων ή πληροφοριών από οποιαδήποτε γλώσσα προγραμματισμού ή κωδικών σε αναγνώσιμη μορφή και κατανοητή γλώσσα, δύναται να προσκομιστεί μαρτυρία εμπειρογνώμονα.
Λεωνιδας Κανέλλος
Δικηγόρος ΔΝ
Πρόεδρος DPO Network
Για την απόδοση στα ελληνικά του όρου smart contact να προτιμηθεί ο όρος (έξυπνη) /σύμβαση/, που χρησιμοποιείται άλλωστε και στις διατάξεις του ΑΚ που καλούνται σε εφαρμογή σύμφωνα με την παρ. 1 (ΑΚ 185 επ.).
Ο όρος συμβόλαιο έχει άλλο νόημα, βλ. άρθρα 8 επ. του ν. 2830/2000. Το συμβολαιογραφικό έγγραφο δεν μπορεί βεβαίως να υποκατασταθεί από συμφωνία ενσωματωμένη σε κώδικα προγράμματος ηλεκτρονικού υπολογιστή (ΑΚ 159 που εφαρμόζεται σύμφωνα με την παρ. 2).