1. Με την επιφύλαξη των διατάξεων για την προστασία του στρατιωτικού, του εμπορικού ή του βιομηχανικού απορρήτου, σε κάθε προκήρυξη ή πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος με τις οποίες εκκινεί διαγωνιστική ή άλλη διαδικασία ανάθεσης δημόσιας σύμβασης που σχετίζεται με τον σχεδιασμό ή την ανάπτυξη συστήματος τεχνητής νοημοσύνης, περιλαμβάνεται όρος για την υποχρέωση του αναδόχου να παρέχει προς τον φορέα του δημόσιου τομέα τις πληροφορίες των περ. β΄ και γ΄ της παρ. 1 και της παρ. 2 του άρθρου 6, συμπεριλαμβανομένης της υποχρέωσης παραίτησης αυτού από την άσκηση αξιώσεων που ενδέχεται να θέσουν σε κίνδυνο το δικαίωμα των φυσικών ή νομικών προσώπων για πλήρη και επαρκή ενημέρωση σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 6.
2. Στη σύμβαση προμήθειας ή παροχής υπηρεσιών που συνάπτεται σύμφωνα με την παρ. 1, προβλέπεται υποχρεωτικά όρος, ότι το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης που σχεδιάζεται ή αναπτύσσεται παραδίδεται στον φορέα του δημόσιου τομέα με όρους, ώστε ο φορέας να δύναται να μελετά τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος και τις παραμέτρους που, ενόψει του επιδιωκόμενου σκοπού, λαμβάνονται υπόψη για τη λήψη αποφάσεων, να βελτιώνει το σύστημα και να δημοσιεύει ή να διαθέτει με οποιονδήποτε τρόπο τις βελτιώσεις αυτές.
Αρχική Αναδυόμενες τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών, ενίσχυση της ψηφιακής διακυβέρνησης και άλλες διατάξειςΆρθρο 7 Υποχρεώσεις αναδόχων συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης
Άρθρο 7 Υποχρεώσεις αναδόχων συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης
- 3 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α’ ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 2 ΑντικείμενοΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 7 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ Άρθρο 3 Ορισμοί
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 4 Γενικές διατάξεις για τη χρήση συστημάτων αλγοριθμικής λήψης αποφάσεων από τους φορείς του δημόσιου τομέα
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 5 Αλγοριθμική εκτίμηση αντικτύπου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 6 Υποχρεώσεις διαφάνειας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 7 Υποχρεώσεις αναδόχων συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 8 Μητρώο συστημάτων αλγοριθμικής λήψης αποφάσεων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 9 Υποχρέωση ενημέρωσης για τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης στον εργασιακό τομέα
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 10 Μητρώο συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης – Πολιτική δεοντολογικής χρήσης δεδομένων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 11 Συντονιστική Επιτροπή για την τεχνητή νοημοσύνη
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 12 Αρμοδιότητες Συντονιστικής Επιτροπής για την τεχνητή νοημοσύνη
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 13 Επιτροπή Εποπτείας της Εθνικής Στρατηγικής για την ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 14 Παρατηρητήριο τεχνητής νοημοσύνης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ Άρθρο 15 Εθνική αρχή πιστοποίησης κυβερνοασφάλειαςΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ Άρθρο 15 Εθνική αρχή πιστοποίησης κυβερνοασφάλειας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 16 Παρατηρητήριο Ανάλυσης Υβριδικών Απειλών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17 Ορισμός εθνικού κέντρου συντονισμούΆρθρο 17 Ορισμός εθνικού κέντρου συντονισμού
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 18 Υπεύθυνος Ασφάλειας Συστημάτων Πληροφορικής και Επικοινωνιών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 19 Καθήκοντα Υπεύθυνου Ασφάλειας Συστημάτων Πληροφορικής και ΕπικοινωνιώνΆρθρο 19 Καθήκοντα Υπεύθυνου Ασφάλειας Συστημάτων Πληροφορικής και Επικοινωνιών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 20 Σχέδιο ανάλυσης κινδύνου και ενιαία πολιτική ασφάλειας συστημάτων πληροφορικής και επικοινωνιώνΆρθρο 20 Σχέδιο ανάλυσης κινδύνου και ενιαία πολιτική ασφάλειας συστημάτων πληροφορικής και επικοινωνιών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 21 Κρίσιμες ψηφιακές υποδομές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 22 Υποχρεώσεις φορέων που διαθέτουν κρίσιμες ψηφιακές υποδομέςΆρθρο 22 Υποχρεώσεις φορέων που διαθέτουν κρίσιμες ψηφιακές υποδομές
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 23 Πρόγραμμα πρακτικής άσκησης και κατάρτισης στην Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 24 Ειδικές ρυθμίσεις για την ασφάλεια δικτύων και υπηρεσιών στον τομέα των τηλεπικοινωνιώνΆρθρο 24 Ειδικές ρυθμίσεις για την ασφάλεια δικτύων και υπηρεσιών στον τομέα των τηλεπικοινωνιών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 25 Ηλεκτρονικό μητρώο υπευθύνων προστασίας δεδομένων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 26 Επιτροπή υπευθύνων προστασίας δεδομένων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 27 Αρμοδιότητες Επιτροπής υπευθύνων προστασίας δεδομένων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Β΄ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΗΓΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 28 ΣκοπόςΜΕΡΟΣ Β΄ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΗΓΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 28 Σκοπός
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 29 Αντικείμενο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 30 Πεδίο εφαρμογήςΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 30 Πεδίο εφαρμογής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 31 Ορισμοί
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ Άρθρο 32 Μέτρα κυβερνοασφάλειας των συσκευών τεχνολογίας Διαδικτύου των Πραγμάτων (ΔτΠ)ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ Άρθρο 32 Μέτρα κυβερνοασφάλειας των συσκευών τεχνολογίας Διαδικτύου των Πραγμάτων (ΔτΠ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 Δήλωση συμμόρφωσης κατασκευαστήΆρθρο 33 Δήλωση συμμόρφωσης κατασκευαστή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34 Υποχρεώσεις εισαγωγέων και διανομέωνΆρθρο 34 Υποχρεώσεις εισαγωγέων και διανομέων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35 Υποχρεώσεις φορέων εκμετάλλευσης – Υπεύθυνος Ασφαλείας Διαδικτύου των Πραγμάτων (ΔτΠ)Άρθρο 35 Υποχρεώσεις φορέων εκμετάλλευσης – Υπεύθυνος Ασφαλείας Διαδικτύου των Πραγμάτων (ΔτΠ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 Αρμοδιότητες Εθνικής Αρχής ΚυβερνοασφάλειαςΆρθρο 36 Αρμοδιότητες Εθνικής Αρχής Κυβερνοασφάλειας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 37 Συμμορφούμενη συσκευή που παρουσιάζει κίνδυνο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38 Μητρώο διασυνδεδεμένων συσκευώνΆρθρο 38 Μητρώο διασυνδεδεμένων συσκευών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 Διαχείριση συμβάντων ή άλλων ευπαθειώνΆρθρο 39 Διαχείριση συμβάντων ή άλλων ευπαθειών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40 Διαφανής ενημέρωση των χρηστώνΆρθρο 40 Διαφανής ενημέρωση των χρηστών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41 Επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42 Διοικητικές κυρώσειςΆρθρο 42 Διοικητικές κυρώσεις
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΧΡΗΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΜΗ ΕΠΑΝΔΡΩΜΕΝΩΝ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ Άρθρο 43 Συστήματα μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (ΣμηΕΑ) – Τροποποίηση παρ. Β’ άρθρου 2 ν. 4053/2012
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 44 Συμπλήρωση αρμοδιοτήτων της Ε.Ε.Τ.Τ. για την παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών μέσω ΣμηΕΑ – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 5 ν. 4053/2012
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 45 Παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών μέσω ΣμηΕΑ – Προσθήκη άρθρου 12Α στον ν. 4053/2012Άρθρο 45 Παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών μέσω ΣμηΕΑ – Προσθήκη άρθρου 12Α στον ν. 4053/2012
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 46 Χρήση συχνοτήτων ραδιοφάσματος από ΣμηΕΑ – Προσθήκη περ. δ’ παρ. 6 άρθρου 115 ν. 4727/2020Άρθρο 46 Χρήση συχνοτήτων ραδιοφάσματος από ΣμηΕΑ – Προσθήκη περ. δ’ παρ. 6 άρθρου 115 ν. 4727/2020
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΤΑΝΕΜΗΜΕΝΟΥ ΚΑΘΟΛΙΚΟΥ (Τ.Κ.Κ. – Distributed Ledger Technology – D.L.T.) Άρθρο 47 Εγκυρότητα εγγραφής σε αλυσίδα συστοιχιών ή άλλη τεχνολογία κατανεμημένου καθολικού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 48 Απόδειξη εγγραφής σε αλυσίδα συστοιχιών ή άλλη τεχνολογία κατανεμημένου καθολικούΆρθρο 48 Απόδειξη εγγραφής σε αλυσίδα συστοιχιών ή άλλη τεχνολογία κατανεμημένου καθολικού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 49 Ενέργεια, κύρος και περιεχόμενο των έξυπνων συμβολαίων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 50 Σύναψη έξυπνου συμβολαίου με τη χρήση εγκεκριμένης ηλεκτρονικής υπογραφής ή σφραγίδας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 51 Έξυπνα συμβόλαια ως αποδεικτικά μέσαΆρθρο 51 Έξυπνα συμβόλαια ως αποδεικτικά μέσα
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 52 Ενιαίο Μητρώο Ανελκυστήρων – Τροποποίηση άρθρου 11Α ν. 3982/2011
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ Άρθρο 53 Εφαρμογή ρυθμίσεων πνευματικής ιδιοκτησίας επί ψηφιακών αρχείων σχεδιασμού με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή και επί τρισδιάστατων εκτυπωτών ή σαρωτώνΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ Άρθρο 53 Εφαρμογή ρυθμίσεων πνευματικής ιδιοκτησίας επί ψηφιακών αρχείων σχεδιασμού με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή και επί τρισδιάστατων εκτυπωτών ή σαρωτών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 54 Χρήση ψηφιακών μοντέλων ή ψηφιακών αρχείων που σχετίζονται με τη διαδικασία της τρισδιάστατης εκτύπωσης μέσω επιγραμμικών πλατφορμών διαμοιρασμούΆρθρο 54 Χρήση ψηφιακών μοντέλων ή ψηφιακών αρχείων που σχετίζονται με τη διαδικασία της τρισδιάστατης εκτύπωσης μέσω επιγραμμικών πλατφορμών διαμοιρασμού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 55 Υποχρεώσεις παρόχων επιγραμμικών πλατφορμώνΆρθρο 55 Υποχρεώσεις παρόχων επιγραμμικών πλατφορμών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 56 Περιορισμοί επί δικαιωμάτων ψηφιακού μοντέλου ή αρχείου που σχετίζεται με τη διαδικασία της τρισδιάστατης εκτύπωσηςΆρθρο 56 Περιορισμοί επί δικαιωμάτων ψηφιακού μοντέλου ή αρχείου που σχετίζεται με τη διαδικασία της τρισδιάστατης εκτύπωσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 57 Ευθύνη εμπλεκόμενων προσώπωνΆρθρο 57 Ευθύνη εμπλεκόμενων προσώπων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Γ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ (Ε.Π.Α.Δ.) ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗΣ ΤΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 58 ΣκοπόςΜΕΡΟΣ Γ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ (Ε.Π.Α.Δ.) ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗΣ ΤΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 58 Σκοπός
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 59 ΑντικείμενοΆρθρο 59 Αντικείμενο
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΕΙΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ Άρθρο 60 Στοιχεία στράτευσης αρρένων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 61 Στατιστικά στοιχεία αρρένωνΆρθρο 61 Στατιστικά στοιχεία αρρένων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 62 Ηλεκτρονικοί στρατολογικοί πίνακες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 Δήλωση μεταβολών ληξιαρχικών πράξεων με μέσα Τ.Π.Ε.– Τροποποίηση άρθρου 14 ν. 344/1976Άρθρο 63 Δήλωση μεταβολών ληξιαρχικών πράξεων με μέσα Τ.Π.Ε.– Τροποποίηση άρθρου 14 ν. 344/1976
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 64 Ένταξη δήλωσης επιδόματος λοχείας στην ψηφιακή δήλωση γέννησης – Τροποποίηση παρ. 1 και 4 άρθρου 15 ν. 4670/2020Άρθρο 64 Ένταξη δήλωσης επιδόματος λοχείας στην ψηφιακή δήλωση γέννησης – Τροποποίηση παρ. 1 και 4 άρθρου 15 ν. 4670/2020
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 65 Ενιαίο πιστοποιητικό κληρονομίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 66 Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών «Μίτος» – Αντικατάσταση άρθρου 90 ν. 4727/2020
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Άρθρο 67 Μετονομασία Εθνικού Μητρώου Επικοινωνίας Πολιτών – Καταχώριση στοιχείων μέσω προξενικών αρχών – Τροποποίηση του τίτλου και των παρ. 2 και 6 άρθρου 17 ν. 4704/2020ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Άρθρο 67 Μετονομασία Εθνικού Μητρώου Επικοινωνίας Πολιτών – Καταχώριση στοιχείων μέσω προξενικών αρχών – Τροποποίηση του τίτλου και των παρ. 2 και 6 άρθρου 17 ν. 4704/2020
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 68 Εθνική Αρχή PEPPOL (PEPPOL Authority) – Τροποποίηση παρ. 4 άρθρου 28 ν. 4623/2019
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 69 Παράταση χρονικού διαστήματος καταβολής του ανταλλάγματος στους παρόχους τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών στο πλαίσιο του έργου «ΣΥΖΕΥΞΙΣ Ι» – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 36 ν. 4531/2018Άρθρο 69 Παράταση χρονικού διαστήματος καταβολής του ανταλλάγματος στους παρόχους τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών στο πλαίσιο του έργου «ΣΥΖΕΥΞΙΣ Ι» – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 36 ν. 4531/2018
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ – ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ Άρθρο 70 Αυτεπάγγελτη αναζήτηση εγγράφων μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr- Ε.Ψ.Π.) – Προσθήκη παρ. 5 στο άρθρο 27 ν. 4727/2020ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ – ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ Άρθρο 70 Αυτεπάγγελτη αναζήτηση εγγράφων μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr- Ε.Ψ.Π.) – Προσθήκη παρ. 5 στο άρθρο 27 ν. 4727/2020
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 71 Ορισμοί ψηφιακής προσβασιμότητας – Τροποποίηση άρθρου 38 ν. 4727/2020Άρθρο 71 Ορισμοί ψηφιακής προσβασιμότητας – Τροποποίηση άρθρου 38 ν. 4727/2020
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 72 Τεκμήριο συμμόρφωσης με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 41 ν. 4727/2020Άρθρο 72 Τεκμήριο συμμόρφωσης με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 41 ν. 4727/2020
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 73 Μητρώο Δημόσιων Ιστότοπων και Εφαρμογών – Προσθήκη παρ. 3 στο άρθρο 43 ν. 4727/2020Άρθρο 73 Μητρώο Δημόσιων Ιστότοπων και Εφαρμογών – Προσθήκη παρ. 3 στο άρθρο 43 ν. 4727/2020
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 74 Μητρώο Δικτυακών Τόπων και Εφαρμογών για φορητές συσκευές – Τροποποίηση άρθρου 91 ν. 4727/2020Άρθρο 74 Μητρώο Δικτυακών Τόπων και Εφαρμογών για φορητές συσκευές – Τροποποίηση άρθρου 91 ν. 4727/2020
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 75 Εξειδίκευση ζητημάτων για τη λειτουργία του Εθνικού Μητρώου Διοικητικών Διαδικασιών «Μίτος» και του Μητρώου Δικτυακών Τόπων και Εφαρμογών για φορητές συσκευές – Τροποποίηση παρ. 59 και 60 άρθρου 107 ν. 4727/2020Άρθρο 75 Εξειδίκευση ζητημάτων για τη λειτουργία του Εθνικού Μητρώου Διοικητικών Διαδικασιών «Μίτος» και του Μητρώου Δικτυακών Τόπων και Εφαρμογών για φορητές συσκευές – Τροποποίηση παρ. 59 και 60 άρθρου 107 ν. 4727/2020
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΩΝ ΚΑΙ ΕΠΟΠΤΕΥΟΜΕΝΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ Άρθρο 76 Σύστημα επιφυλακής της Ε.Ε.Τ.Τ. για τις ταχυδρομικές υπηρεσίες –Τροποποίηση άρθρου 13Α ν. 4053/2012ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΩΝ ΚΑΙ ΕΠΟΠΤΕΥΟΜΕΝΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ Άρθρο 76 Σύστημα επιφυλακής της Ε.Ε.Τ.Τ. για τις ταχυδρομικές υπηρεσίες –Τροποποίηση άρθρου 13Α ν. 4053/2012
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 77 Σκοποί της Ε.Δ.Υ.Τ.Ε. Α.Ε. – Τροποποίηση παρ. 2 και αντικατάσταση παρ. 7 άρθρου 58 ν. 4623/2019Άρθρο 77 Σκοποί της Ε.Δ.Υ.Τ.Ε. Α.Ε. – Τροποποίηση παρ. 2 και αντικατάσταση παρ. 7 άρθρου 58 ν. 4623/2019
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 78 Επικαιροποίηση ονομασίας Εθνικού Δικτύου Έρευνας και Τεχνολογίας και ένταξη της Κοινωνίας της Πληροφορίας Μονοπρόσωπη Α.Ε. στους τεχνολογικούς φορείς του ν. 4310/2014 – Τροποποίηση περ. Β΄ άρθρου 13Α ν. 4310/2014Άρθρο 78 Επικαιροποίηση ονομασίας Εθνικού Δικτύου Έρευνας και Τεχνολογίας και ένταξη της Κοινωνίας της Πληροφορίας Μονοπρόσωπη Α.Ε. στους τεχνολογικούς φορείς του ν. 4310/2014 – Τροποποίηση περ. Β΄ άρθρου 13Α ν. 4310/2014
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ Άρθρο 79 Αποστολή της Εθνικής Συμμαχίας για τις Ψηφιακές Δεξιότητες και την ΑπασχόλησηΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ Άρθρο 79 Αποστολή της Εθνικής Συμμαχίας για τις Ψηφιακές Δεξιότητες και την Απασχόληση
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 80 Όργανο συντονισμού της Εθνικής Συμμαχίας για τις Ψηφιακές Δεξιότητες και την Απασχόληση
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 81 Μέλη της Εθνικής Συμμαχίας για τις Ψηφιακές Δεξιότητες και την Απασχόληση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 82 Εξουσιοδοτικές διατάξειςΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 82 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 2 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Ε’ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 83 Τελικές διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 84 Μεταβατικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 85 Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ ΣΤ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 86 Έναρξη ισχύοςΜΕΡΟΣ ΣΤ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 86 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
30 Ιουνίου 2022, 22:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
14 Ιουλίου 2022, 22:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
6 Σχόλια 100 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 3242 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ολοκλήρωση της κτηματογράφησης, απλοποίηση διαδικασιών, χρήση τεχνητής νοημοσύνης και διατάξεις για τη λειτουργία του ν.π.δ.δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο», λοιπές διατάξεις του Υπουργ...
- Επιτάχυνση των διαδικασιών ολοκλήρωσης του Ελληνικού Κτηματολογίου...
- Έκθεση Παρακολούθησης της Ψηφιακής Προσβασιμότητας Ιστοτόπων & Εφαρμογών για φορητές συσκευές των Δημόσιων Φορέων & Οργανισμών στην Ελλάδα
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2555 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 14ης Δεκεμβρίου 2022, σχετικά με...
- Λήψη μέτρων για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2022/2065 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19ης Οκτωβρίου 2022
- Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης
- Οδηγός Προσβασιμότητας-Ιστότοποι και εφαρμογές για φορητές συσκευές οργανισμών Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης
- Πέμπτο Εθνικό Σχέδιο Δράσης OGP
- Αναδυόμενες τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών, ενίσχυση της ψηφιακής διακυβέρνησης και άλλες διατάξεις
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση το σχέδιο νόμου με τίτλο: «Εκσυγχρονισμός του Ελληνικού Κτηματολογίου, νέες ψηφιακές υπηρεσίες και ενίσχυση της ψηφιακής διακυβέρνησης»
Στην πρώτη παράγραφο ποια είναι η υποχρέωση του αναδόχου στην περίπτωση που αναπτύξει ένα custom μοντέλο που δεν έχει κάποιο εμπορικό όνομα; Τι πληροφορίες πρέπει να δηλώσει για το σύστημα με βάση το άρθρο 6;
Στην δεύτερη παράγραφο, στο σημείο όπου αναφέρεται η παράδοση, παραδίδεται ο κώδικας υλοποίησης του μοντέλου ή οι παράμετροι που προέκυψαν από την εκπαίδευση; Και αν ο ανάδοχος έχει χρησιμοποιήσει έτοιμη βιβλιοθήκη (π.χ. το AutoML της Google) τί παραδίδει;
Επίσης στην ίδια παράγραφο αναφέρεται ότι ο φορέας θα βελτιώνει το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης. Θα έχει τη γνώση για κάτι τέτοιο; Μήπως πρέπει αυτό να υλοποιείται από τον ανάδοχο και το αποτέλεσμα της διαδικασίας να διατίθεται στον φορέα;
Τέλος θα ήταν καλό ο φορέας να μπορεί να μελετά στοιχειώδεις συνέπειες και κινδύνους που απορρέουν από την υλοποίηση του συστήματος που αναπτύσσεται.
Λυπάμαι διότι είναι προφανές ότι δεν έγινε αντιληπτή η παρέμβαση μου.
Το ζήτημα αναμένεται να ρυθμιστεί σε ενωσιακο επίπεδο. Αυτό δεν βλέπω να προβληματίζει ιδιαίτερα τους φορείς που συμμετείχαν στη διαβούλευση.
Φαντάζομαι ότι η ΕΕ αυτό ακριβώς προσπαθεί τώρα να πετύχει. Δηλαδή εμείς σε επίπεδο εθνικής νομοθέτησης τι ακριβως επιδιώκουμε?
Θα δώσουμε ορισμό της τεχνητής νοημοσύνης? Μετά την ψήφιση του Κανονισμού τι αξία θα έχει αυτός?
Δεν αντιλαμβάνομαι το πνεύμα της παρέμβασης!
Πολύ εντυπωσιακά πράγματι όλα αυτά που λέτε…λυπάμαι όμως θα οριστούν σε ενωσιακο επίπεδο.
Υποθέτω θα έχετε καταθέσει τις προτάσεις σας σχετικώς. Εκεί να δώσετε τη μάχη!
Διότι εγώ είμαι νομικός και σας διαβεβαιώνω ότι μετά την ψήφιση του κανονισμού δεν θα έχουν καμία αξία…
Μάλλον προβλήματα θα δημιουργήσουν…
Επίσης, ως γενική παρατήρηση, μάλλον δεν έχει γίνει αντιληπτό ότι η προτεινόμενη ρύθμιση εμπεριέχει σοβαρούς κινδύνους για τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα και αναφέρομαι φυσικά σε φυσικά πρόσωπα, ακόμη όμως και νομικά πρόσωπα ενδεχομένως μπορεί να θίγονται.
Πολύ εντυπωσιακά όλα αυτά που λέτε…δεν εντυπωσιάστηκα καθόλου!
Προτείνω και πάλι, πριν από την ψήφιση του ΣχΝ να γνωμοδοτήσει η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
Αν θέλετε ρύθμιση καθαρά τεχνοκρατική να καταστεί σαφές ότι θα γίνεται επεξεργασία μόνο ανωνυμοποιημενων δεδομένων η open data…όπως υπολαμβανει η Κεντρική Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων.
Θα σας πρότεινα επίσης να συμβουλευθείτε νομικό με γνώσεις στα θεμελιώδη δικαιώματα…πιστέψτε με χρειάζεστε επειγόντως τη συνδρομή του!
Αν δεν γίνεται αντιληπτό τι ακριβώς επιδιώκει η προτεινόμενη ρύθμιση και η σοβαρότητα των κινδύνων για τα προσωπικά δεδομένα των υποκειμένων των δεδομένων…θαρρώ έχουμε πολύ σοβαρό πρόβλημα!
Με τιμή
Σπυριδουλα Κ
Λυπάμαι διότι είναι προφανές ότι δεν έγινε αντιληπτή η παρέμβαση μου.
Το ζήτημα αναμένεται να ρυθμιστεί σε ενωσιακο επίπεδο. Αυτό δεν βλέπω να προβληματίζει ιδιαίτερα τους φορείς που συμμετείχαν στη διαβούλευση.
Φαντάζομαι ότι η ΕΕ αυτό ακριβώς προσπαθεί τώρα να πετύχει. Δηλαδή εμείς σε επίπεδο εθνικής νομοθέτησης τι ακριβως επιδιώκουμε?
Θα δώσουμε ορισμό της τεχνητής νοημοσύνης? Μετά την ψήφιση του Κανονισμού τι αξία θα έχει αυτός?
Δεν αντιλαμβάνομαι το πνεύμα της παρέμβασης!
Πολύ εντυπωσιακά πράγματι όλα αυτά που λέτε…λυπάμαι όμως θα οριστούν σε ενωσιακο επίπεδο.
Υποθέτω θα έχετε καταθέσει τις προτάσεις σας σχετικώς. Εκεί να δώσετε τη μάχη!
Διότι εγώ είμαι νομικός και σας διαβεβαιώνω ότι μετά την ψήφιση του κανονισμού δεν θα έχουν καμία αξία…
Μάλλον προβλήματα θα δημιουργήσουν…
Επίσης, ως γενική παρατήρηση, μάλλον δεν έχει γίνει αντιληπτό ότι η προτεινόμενη ρύθμιση εμπεριέχει σοβαρούς κινδύνους για τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα και αναφέρομαι φυσικά σε φυσικά πρόσωπα, ακόμη όμως και νομικά πρόσωπα ενδεχομένως μπορεί να θίγονται.
Πολύ εντυπωσιακά όλα αυτά που λέτε…δεν εντυπωσιάστηκα καθόλου!
Προτείνω και πάλι, πριν από την ψήφιση του ΣχΝ να γνωμοδοτήσει η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
Αν θέλετε ρύθμιση καθαρά τεχνοκρατική να καταστεί σαφές ότι θα γίνεται επεξεργασία μόνο ανωνυμοποιημενων δεδομένων η open data…όπως υπολαμβανει η Κεντρική Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων.
Θα σας πρότεινα επίσης να συμβουλευθείτε νομικό με γνώσεις στα θεμελιώδη δικαιώματα…πιστέψτε με χρειάζεστε επειγόντως τη συνδρομή του!
Αν δεν γίνεται αντιληπτό τι ακριβώς επιδιώκει η προτεινόμενη ρύθμιση και η σοβαρότητα των κινδύνων για τα προσωπικά δεδομένα των υποκειμένων των δεδομένων…θαρρώ έχουμε πολύ σοβαρό πρόβλημα!
Με τιμή
Σπυριδουλα Καρύδα
Πάρεδρος ΣτΕ
Η ΕΕΛΛΑΚ προτείνει την εισαγωγή ρητής αναφοράς στον ανοιχτό κώδικα και ζητά τη συμπλήρωση της παρ.2 ως εξής:
«2 Στη σύμβαση προμήθειας ή παροχής υπηρεσιών που συνάπτεται σύμφωνα με την παρ. 1, προβλέπεται υποχρεωτικά όρος, ότι το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης που σχεδιάζεται ή αναπτύσσεται παραδίδεται στον φορέα του δημόσιου τομέα με όρους ανοιχτού κώδικα, ώστε ο φορέας να δύναται να μελετά τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος και τις παραμέτρους που, ενόψει του επιδιωκόμενου σκοπού, λαμβάνονται υπόψη για τη λήψη αποφάσεων, να βελτιώνει το σύστημα και να δημοσιεύει ή να διαθέτει με οποιονδήποτε τρόπο τις βελτιώσεις αυτές.»
Θεωρώ πως στις υποχρεώσεις του Αναδόχου, ειδικά αν το σύστημα θεωρείται υψηλού ρίσκου, θα πρέπει να περιλαμβάνεται και ένα Testing & Auditing Report από ανεξάρτητο φορέα το οποίο να πιστοποιεί ότι το σύστημα είναι τουλάχιστον:
1) Δίκαιο: Τα δεδομένα και το αλγοριθμικό μοντέλο δεν περιέχουν δυνητικές μορφές μεροληψίας (testing for bias)
2) Διαφανές: Οι αποφάσεις του μπορούν να εξηγηθούν στα υποκείμενα νομικά ή φυσικά πρόσωπα χωρίς τεχνική ορολογία (explainability analysis)
3) Ασφαλές πρός χρήση: Το αλγοριθμικό μοντέλο και τα δεδομένα εισόδου του δεν μπορούν να επηρρεαστούν από κακόβουλους χρήστες (robustness testing via adversarial attacks).
Άρθρο 7
Η περιγραφή των υποχρεώσεων του φορέα-αναδόχου κατασκευής, καθώς και του φορέα-πάροχο των αντίστοιχων υπηρεσιών που συνδέονται με Τεχνητή Νοημοσύνη, υπόκεινται σε Αρχές που περιγράφονται σε δύο δημοσιευμένα έγγραφα από την Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας:
1) «Ψήφισμα Γενικής Συνέλευσης: Παρέμβαση της ΕΠΕ για την Τεχνητή Νοημοσύνη και την απαγόρευση αυτόνομων οπλικών συστημάτων» (18/12/2018) — https://www.epe.org.gr/ola-ta-arthra/psifisma-genikis-syneleysis-parembasi-tis-epe-gia-tin-techniti-noimosyni-kai-tin-apagoreysi-aytonomon-oplikon-systimaton
(Απόσπασμα):
Βασικές Αρχές Τεχνητής Νοημοσύνης & Ρομποτικής
* Ο σκοπός της ανάπτυξης και εφαρμογής της Τεχνητής Νοημοσύνης & Ρομποτικής (ΤΝ&Ρ) δεν είναι χωρίς στόχευση. Πρέπει να εξυπηρετεί το κοινό καλό και την προστασία της ζωής.
* Η επένδυση στην ανάπτυξη και στην εφαρμογή ΤΝ&Ρ πρέπει πάντα να συνοδεύεται από τη διασφάλιση διαφάνειας και της σωστής κατεύθυνσης, σε σχέση με τα ζητήματα ηθικής, ανθρωπιστικής, κοινωνικής, νομικής και οικονομικής διάστασης.
* Η πρόσβαση στην επιστημονική, τεχνολογική και παραγωγική διάσταση της ΤΝ&Ρ πρέπει να είναι ισότιμη για όλους, διαχρονικά, ως ανθρώπινο δικαίωμα στη γνώση και στα ανθρώπινα αγαθά.
* Τα αποτελέσματα της ανάπτυξης και εφαρμογής της ΤΝ&Ρ πρέπει να αφορούν ισότιμα το σύνολο της κοινωνίας, με ιδιαίτερη μέριμνα στα ζητήματα ασφάλειας, προστασίας των προσωπικών δεδομένων και σεβασμού των ατομικών ελευθεριών.
* Η συμμόρφωση με το Νόμο, ιδιαίτερα η προστασία της ζωής, η απόδοση ευθύνης (liability), η ελαχιστοποίηση του ρίσκου και η αποτροπή ζημιών σε περίπτωση εσφαλμένης λειτουργίας (fail-safe) αποτελούν ύψιστη προτεραιότητα.
* Ο έλεγχος των συστημάτων ΤΝ&Ρ πρέπει πάντοτε να διατηρείται ή να μπορεί να αναληφθεί κατά προτεραιότητα σε άνθρωπο, για την ολοκλήρωση σκοπών που καθορίζονται από τον άνθρωπο.
* Η κατανόηση από άνθρωπο της εσωτερικής λειτουργίας και η δυνατότητα τεκμηρίωσης (auditing) των διαδικασιών λήψης αποφάσεων σε ένα σύστημα ΤΝ&Ρ θα πρέπει να διασφαλίζεται στο μέγιστο δυνατό βαθμό.
* Η εφαρμογή συστημάτων ΤΝ&Ρ στην καθημερινή ζωή σε ευρεία κλίμακα θα πρέπει να σέβεται και να διασφαλίζει στο μέγιστο δυνατό βαθμό τη δυνατότητα προσωπικής επιλογής του κάθε ατόμου ως προς το αν επιθυμεί ή όχι να κάνει χρήση αυτής.
* Η ενσωμάτωση των επιστημονικών και τεχνολογικών επιτευγμάτων της ΤΝ&Ρ σε πρακτικές εφαρμογές και η χρήση τους για ειρηνικούς σκοπούς είναι υποχρέωση όλων.
* Η αυτο-βελτίωση και η αυτο-προστασία των συστημάτων ΤΝ&Ρ, ως βασική παράμετρος της σχεδίασής τους, θα πρέπει πάντα να υπόκειται στην αξιολόγηση από άνθρωπο και να διασφαλίζεται πως πραγματοποιείται προς ωφέλιμη κατεύθυνση.
2) «Δελτίο Τύπου – Ο πρώτος Κώδικας Δεοντολογίας για την Πληροφορική από την Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας» (14/7/2016) — https://www.epe.org.gr/ola-ta-arthra/deltio-typoy-o-protos-kodikas-deontologias-gia-tin-pliroforiki-apo-tin-enosi-pliroforikon-elladas
(Απόσπασμα):
* Δημόσιο συμφέρον
* Κοινωνία της Πληροφορίας
* Υποχρέωση γνωστοποίησης
* Ποιότητα έργου
* Αντικειμενική κρίση
* Διευθυντική ευθύνη
* Συμφέροντα εντολέα
* Προαγωγή επαγγέλματος
* Συναδελφική αλληλεγγύη
* Προσωπική ευθύνη