1. Κάθε φορέας του δημόσιου τομέα που χρησιμοποιεί σύστημα αλγοριθμικής λήψης αποφάσεων, πριν από την έναρξη λειτουργίας του συστήματος, εκπονεί αλγοριθμική εκτίμηση αντικτύπου.
2. Η αλγοριθμική εκτίμηση αντικτύπου περιλαμβάνει, ιδίως, τις ακόλουθες πληροφορίες:
α) βασικές πληροφορίες του συστήματος, όπως η ονομασία, η έκδοση και η επωνυμία του κατασκευαστή,
β) τις παραμέτρους λειτουργίας,
γ) την περιγραφή του επιδιωκόμενου σκοπού, συμπεριλαμβανομένου του δημόσιου συμφέροντος που εξυπηρετείται με τη χρήση του συστήματος,
δ) τις κατηγορίες αποφάσεων που λαμβάνονται με τη συμμετοχή του συστήματος,
ε) τις κατηγορίες δεδομένων που συλλέγονται, τυγχάνουν επεξεργασίας ή παράγονται από το σύστημα,
στ) την αξιολόγηση των κινδύνων που ενδέχεται να προκύψουν για τα δικαιώματα και τις ελευθερίες των φυσικών ή νομικών προσώπων, στα οποία αφορά η λήψη της απόφασης και
ζ) τον προσδιορισμό και την ανάλυση του προσδοκώμενου οφέλους που απορρέει από τη χρήση του συστήματος σε συνάρτηση με τις ενδεχόμενες δυσμενείς συνέπειες.
Αρχική Αναδυόμενες τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών, ενίσχυση της ψηφιακής διακυβέρνησης και άλλες διατάξειςΆρθρο 5 Αλγοριθμική εκτίμηση αντικτύπου
Άρθρο 5 Αλγοριθμική εκτίμηση αντικτύπου
- 3 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α’ ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 2 ΑντικείμενοΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 7 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ Άρθρο 3 Ορισμοί
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 4 Γενικές διατάξεις για τη χρήση συστημάτων αλγοριθμικής λήψης αποφάσεων από τους φορείς του δημόσιου τομέα
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 5 Αλγοριθμική εκτίμηση αντικτύπου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 6 Υποχρεώσεις διαφάνειας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 7 Υποχρεώσεις αναδόχων συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 8 Μητρώο συστημάτων αλγοριθμικής λήψης αποφάσεων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 9 Υποχρέωση ενημέρωσης για τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης στον εργασιακό τομέα
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 10 Μητρώο συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης – Πολιτική δεοντολογικής χρήσης δεδομένων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 11 Συντονιστική Επιτροπή για την τεχνητή νοημοσύνη
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 12 Αρμοδιότητες Συντονιστικής Επιτροπής για την τεχνητή νοημοσύνη
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 13 Επιτροπή Εποπτείας της Εθνικής Στρατηγικής για την ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 14 Παρατηρητήριο τεχνητής νοημοσύνης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ Άρθρο 15 Εθνική αρχή πιστοποίησης κυβερνοασφάλειαςΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ Άρθρο 15 Εθνική αρχή πιστοποίησης κυβερνοασφάλειας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 16 Παρατηρητήριο Ανάλυσης Υβριδικών Απειλών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17 Ορισμός εθνικού κέντρου συντονισμούΆρθρο 17 Ορισμός εθνικού κέντρου συντονισμού
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 18 Υπεύθυνος Ασφάλειας Συστημάτων Πληροφορικής και Επικοινωνιών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 19 Καθήκοντα Υπεύθυνου Ασφάλειας Συστημάτων Πληροφορικής και ΕπικοινωνιώνΆρθρο 19 Καθήκοντα Υπεύθυνου Ασφάλειας Συστημάτων Πληροφορικής και Επικοινωνιών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 20 Σχέδιο ανάλυσης κινδύνου και ενιαία πολιτική ασφάλειας συστημάτων πληροφορικής και επικοινωνιώνΆρθρο 20 Σχέδιο ανάλυσης κινδύνου και ενιαία πολιτική ασφάλειας συστημάτων πληροφορικής και επικοινωνιών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 21 Κρίσιμες ψηφιακές υποδομές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 22 Υποχρεώσεις φορέων που διαθέτουν κρίσιμες ψηφιακές υποδομέςΆρθρο 22 Υποχρεώσεις φορέων που διαθέτουν κρίσιμες ψηφιακές υποδομές
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 23 Πρόγραμμα πρακτικής άσκησης και κατάρτισης στην Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 24 Ειδικές ρυθμίσεις για την ασφάλεια δικτύων και υπηρεσιών στον τομέα των τηλεπικοινωνιώνΆρθρο 24 Ειδικές ρυθμίσεις για την ασφάλεια δικτύων και υπηρεσιών στον τομέα των τηλεπικοινωνιών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 25 Ηλεκτρονικό μητρώο υπευθύνων προστασίας δεδομένων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 26 Επιτροπή υπευθύνων προστασίας δεδομένων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 27 Αρμοδιότητες Επιτροπής υπευθύνων προστασίας δεδομένων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Β΄ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΗΓΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 28 ΣκοπόςΜΕΡΟΣ Β΄ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΗΓΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 28 Σκοπός
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 29 Αντικείμενο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 30 Πεδίο εφαρμογήςΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 30 Πεδίο εφαρμογής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 31 Ορισμοί
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ Άρθρο 32 Μέτρα κυβερνοασφάλειας των συσκευών τεχνολογίας Διαδικτύου των Πραγμάτων (ΔτΠ)ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ Άρθρο 32 Μέτρα κυβερνοασφάλειας των συσκευών τεχνολογίας Διαδικτύου των Πραγμάτων (ΔτΠ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 Δήλωση συμμόρφωσης κατασκευαστήΆρθρο 33 Δήλωση συμμόρφωσης κατασκευαστή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34 Υποχρεώσεις εισαγωγέων και διανομέωνΆρθρο 34 Υποχρεώσεις εισαγωγέων και διανομέων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35 Υποχρεώσεις φορέων εκμετάλλευσης – Υπεύθυνος Ασφαλείας Διαδικτύου των Πραγμάτων (ΔτΠ)Άρθρο 35 Υποχρεώσεις φορέων εκμετάλλευσης – Υπεύθυνος Ασφαλείας Διαδικτύου των Πραγμάτων (ΔτΠ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 Αρμοδιότητες Εθνικής Αρχής ΚυβερνοασφάλειαςΆρθρο 36 Αρμοδιότητες Εθνικής Αρχής Κυβερνοασφάλειας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 37 Συμμορφούμενη συσκευή που παρουσιάζει κίνδυνο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38 Μητρώο διασυνδεδεμένων συσκευώνΆρθρο 38 Μητρώο διασυνδεδεμένων συσκευών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 Διαχείριση συμβάντων ή άλλων ευπαθειώνΆρθρο 39 Διαχείριση συμβάντων ή άλλων ευπαθειών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40 Διαφανής ενημέρωση των χρηστώνΆρθρο 40 Διαφανής ενημέρωση των χρηστών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41 Επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42 Διοικητικές κυρώσειςΆρθρο 42 Διοικητικές κυρώσεις
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΧΡΗΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΜΗ ΕΠΑΝΔΡΩΜΕΝΩΝ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ Άρθρο 43 Συστήματα μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (ΣμηΕΑ) – Τροποποίηση παρ. Β’ άρθρου 2 ν. 4053/2012
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 44 Συμπλήρωση αρμοδιοτήτων της Ε.Ε.Τ.Τ. για την παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών μέσω ΣμηΕΑ – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 5 ν. 4053/2012
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 45 Παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών μέσω ΣμηΕΑ – Προσθήκη άρθρου 12Α στον ν. 4053/2012Άρθρο 45 Παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών μέσω ΣμηΕΑ – Προσθήκη άρθρου 12Α στον ν. 4053/2012
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 46 Χρήση συχνοτήτων ραδιοφάσματος από ΣμηΕΑ – Προσθήκη περ. δ’ παρ. 6 άρθρου 115 ν. 4727/2020Άρθρο 46 Χρήση συχνοτήτων ραδιοφάσματος από ΣμηΕΑ – Προσθήκη περ. δ’ παρ. 6 άρθρου 115 ν. 4727/2020
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΤΑΝΕΜΗΜΕΝΟΥ ΚΑΘΟΛΙΚΟΥ (Τ.Κ.Κ. – Distributed Ledger Technology – D.L.T.) Άρθρο 47 Εγκυρότητα εγγραφής σε αλυσίδα συστοιχιών ή άλλη τεχνολογία κατανεμημένου καθολικού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 48 Απόδειξη εγγραφής σε αλυσίδα συστοιχιών ή άλλη τεχνολογία κατανεμημένου καθολικούΆρθρο 48 Απόδειξη εγγραφής σε αλυσίδα συστοιχιών ή άλλη τεχνολογία κατανεμημένου καθολικού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 49 Ενέργεια, κύρος και περιεχόμενο των έξυπνων συμβολαίων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 50 Σύναψη έξυπνου συμβολαίου με τη χρήση εγκεκριμένης ηλεκτρονικής υπογραφής ή σφραγίδας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 51 Έξυπνα συμβόλαια ως αποδεικτικά μέσαΆρθρο 51 Έξυπνα συμβόλαια ως αποδεικτικά μέσα
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 52 Ενιαίο Μητρώο Ανελκυστήρων – Τροποποίηση άρθρου 11Α ν. 3982/2011
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ Άρθρο 53 Εφαρμογή ρυθμίσεων πνευματικής ιδιοκτησίας επί ψηφιακών αρχείων σχεδιασμού με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή και επί τρισδιάστατων εκτυπωτών ή σαρωτώνΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ Άρθρο 53 Εφαρμογή ρυθμίσεων πνευματικής ιδιοκτησίας επί ψηφιακών αρχείων σχεδιασμού με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή και επί τρισδιάστατων εκτυπωτών ή σαρωτών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 54 Χρήση ψηφιακών μοντέλων ή ψηφιακών αρχείων που σχετίζονται με τη διαδικασία της τρισδιάστατης εκτύπωσης μέσω επιγραμμικών πλατφορμών διαμοιρασμούΆρθρο 54 Χρήση ψηφιακών μοντέλων ή ψηφιακών αρχείων που σχετίζονται με τη διαδικασία της τρισδιάστατης εκτύπωσης μέσω επιγραμμικών πλατφορμών διαμοιρασμού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 55 Υποχρεώσεις παρόχων επιγραμμικών πλατφορμώνΆρθρο 55 Υποχρεώσεις παρόχων επιγραμμικών πλατφορμών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 56 Περιορισμοί επί δικαιωμάτων ψηφιακού μοντέλου ή αρχείου που σχετίζεται με τη διαδικασία της τρισδιάστατης εκτύπωσηςΆρθρο 56 Περιορισμοί επί δικαιωμάτων ψηφιακού μοντέλου ή αρχείου που σχετίζεται με τη διαδικασία της τρισδιάστατης εκτύπωσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 57 Ευθύνη εμπλεκόμενων προσώπωνΆρθρο 57 Ευθύνη εμπλεκόμενων προσώπων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Γ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ (Ε.Π.Α.Δ.) ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗΣ ΤΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 58 ΣκοπόςΜΕΡΟΣ Γ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ (Ε.Π.Α.Δ.) ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗΣ ΤΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 58 Σκοπός
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 59 ΑντικείμενοΆρθρο 59 Αντικείμενο
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΕΙΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ Άρθρο 60 Στοιχεία στράτευσης αρρένων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 61 Στατιστικά στοιχεία αρρένωνΆρθρο 61 Στατιστικά στοιχεία αρρένων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 62 Ηλεκτρονικοί στρατολογικοί πίνακες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 Δήλωση μεταβολών ληξιαρχικών πράξεων με μέσα Τ.Π.Ε.– Τροποποίηση άρθρου 14 ν. 344/1976Άρθρο 63 Δήλωση μεταβολών ληξιαρχικών πράξεων με μέσα Τ.Π.Ε.– Τροποποίηση άρθρου 14 ν. 344/1976
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 64 Ένταξη δήλωσης επιδόματος λοχείας στην ψηφιακή δήλωση γέννησης – Τροποποίηση παρ. 1 και 4 άρθρου 15 ν. 4670/2020Άρθρο 64 Ένταξη δήλωσης επιδόματος λοχείας στην ψηφιακή δήλωση γέννησης – Τροποποίηση παρ. 1 και 4 άρθρου 15 ν. 4670/2020
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 65 Ενιαίο πιστοποιητικό κληρονομίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 66 Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών «Μίτος» – Αντικατάσταση άρθρου 90 ν. 4727/2020
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Άρθρο 67 Μετονομασία Εθνικού Μητρώου Επικοινωνίας Πολιτών – Καταχώριση στοιχείων μέσω προξενικών αρχών – Τροποποίηση του τίτλου και των παρ. 2 και 6 άρθρου 17 ν. 4704/2020ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Άρθρο 67 Μετονομασία Εθνικού Μητρώου Επικοινωνίας Πολιτών – Καταχώριση στοιχείων μέσω προξενικών αρχών – Τροποποίηση του τίτλου και των παρ. 2 και 6 άρθρου 17 ν. 4704/2020
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 68 Εθνική Αρχή PEPPOL (PEPPOL Authority) – Τροποποίηση παρ. 4 άρθρου 28 ν. 4623/2019
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 69 Παράταση χρονικού διαστήματος καταβολής του ανταλλάγματος στους παρόχους τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών στο πλαίσιο του έργου «ΣΥΖΕΥΞΙΣ Ι» – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 36 ν. 4531/2018Άρθρο 69 Παράταση χρονικού διαστήματος καταβολής του ανταλλάγματος στους παρόχους τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών στο πλαίσιο του έργου «ΣΥΖΕΥΞΙΣ Ι» – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 36 ν. 4531/2018
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ – ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ Άρθρο 70 Αυτεπάγγελτη αναζήτηση εγγράφων μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr- Ε.Ψ.Π.) – Προσθήκη παρ. 5 στο άρθρο 27 ν. 4727/2020ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ – ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ Άρθρο 70 Αυτεπάγγελτη αναζήτηση εγγράφων μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr- Ε.Ψ.Π.) – Προσθήκη παρ. 5 στο άρθρο 27 ν. 4727/2020
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 71 Ορισμοί ψηφιακής προσβασιμότητας – Τροποποίηση άρθρου 38 ν. 4727/2020Άρθρο 71 Ορισμοί ψηφιακής προσβασιμότητας – Τροποποίηση άρθρου 38 ν. 4727/2020
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 72 Τεκμήριο συμμόρφωσης με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 41 ν. 4727/2020Άρθρο 72 Τεκμήριο συμμόρφωσης με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 41 ν. 4727/2020
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 73 Μητρώο Δημόσιων Ιστότοπων και Εφαρμογών – Προσθήκη παρ. 3 στο άρθρο 43 ν. 4727/2020Άρθρο 73 Μητρώο Δημόσιων Ιστότοπων και Εφαρμογών – Προσθήκη παρ. 3 στο άρθρο 43 ν. 4727/2020
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 74 Μητρώο Δικτυακών Τόπων και Εφαρμογών για φορητές συσκευές – Τροποποίηση άρθρου 91 ν. 4727/2020Άρθρο 74 Μητρώο Δικτυακών Τόπων και Εφαρμογών για φορητές συσκευές – Τροποποίηση άρθρου 91 ν. 4727/2020
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 75 Εξειδίκευση ζητημάτων για τη λειτουργία του Εθνικού Μητρώου Διοικητικών Διαδικασιών «Μίτος» και του Μητρώου Δικτυακών Τόπων και Εφαρμογών για φορητές συσκευές – Τροποποίηση παρ. 59 και 60 άρθρου 107 ν. 4727/2020Άρθρο 75 Εξειδίκευση ζητημάτων για τη λειτουργία του Εθνικού Μητρώου Διοικητικών Διαδικασιών «Μίτος» και του Μητρώου Δικτυακών Τόπων και Εφαρμογών για φορητές συσκευές – Τροποποίηση παρ. 59 και 60 άρθρου 107 ν. 4727/2020
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΩΝ ΚΑΙ ΕΠΟΠΤΕΥΟΜΕΝΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ Άρθρο 76 Σύστημα επιφυλακής της Ε.Ε.Τ.Τ. για τις ταχυδρομικές υπηρεσίες –Τροποποίηση άρθρου 13Α ν. 4053/2012ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΩΝ ΚΑΙ ΕΠΟΠΤΕΥΟΜΕΝΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ Άρθρο 76 Σύστημα επιφυλακής της Ε.Ε.Τ.Τ. για τις ταχυδρομικές υπηρεσίες –Τροποποίηση άρθρου 13Α ν. 4053/2012
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 77 Σκοποί της Ε.Δ.Υ.Τ.Ε. Α.Ε. – Τροποποίηση παρ. 2 και αντικατάσταση παρ. 7 άρθρου 58 ν. 4623/2019Άρθρο 77 Σκοποί της Ε.Δ.Υ.Τ.Ε. Α.Ε. – Τροποποίηση παρ. 2 και αντικατάσταση παρ. 7 άρθρου 58 ν. 4623/2019
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 78 Επικαιροποίηση ονομασίας Εθνικού Δικτύου Έρευνας και Τεχνολογίας και ένταξη της Κοινωνίας της Πληροφορίας Μονοπρόσωπη Α.Ε. στους τεχνολογικούς φορείς του ν. 4310/2014 – Τροποποίηση περ. Β΄ άρθρου 13Α ν. 4310/2014Άρθρο 78 Επικαιροποίηση ονομασίας Εθνικού Δικτύου Έρευνας και Τεχνολογίας και ένταξη της Κοινωνίας της Πληροφορίας Μονοπρόσωπη Α.Ε. στους τεχνολογικούς φορείς του ν. 4310/2014 – Τροποποίηση περ. Β΄ άρθρου 13Α ν. 4310/2014
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ Άρθρο 79 Αποστολή της Εθνικής Συμμαχίας για τις Ψηφιακές Δεξιότητες και την ΑπασχόλησηΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ Άρθρο 79 Αποστολή της Εθνικής Συμμαχίας για τις Ψηφιακές Δεξιότητες και την Απασχόληση
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 80 Όργανο συντονισμού της Εθνικής Συμμαχίας για τις Ψηφιακές Δεξιότητες και την Απασχόληση
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 81 Μέλη της Εθνικής Συμμαχίας για τις Ψηφιακές Δεξιότητες και την Απασχόληση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 82 Εξουσιοδοτικές διατάξειςΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 82 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 2 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Ε’ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 83 Τελικές διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 84 Μεταβατικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 85 Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ ΣΤ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 86 Έναρξη ισχύοςΜΕΡΟΣ ΣΤ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 86 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
30 Ιουνίου 2022, 22:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
14 Ιουλίου 2022, 22:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
5 Σχόλια 100 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 3242 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ολοκλήρωση της κτηματογράφησης, απλοποίηση διαδικασιών, χρήση τεχνητής νοημοσύνης και διατάξεις για τη λειτουργία του ν.π.δ.δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο», λοιπές διατάξεις του Υπουργ...
- Επιτάχυνση των διαδικασιών ολοκλήρωσης του Ελληνικού Κτηματολογίου...
- Έκθεση Παρακολούθησης της Ψηφιακής Προσβασιμότητας Ιστοτόπων & Εφαρμογών για φορητές συσκευές των Δημόσιων Φορέων & Οργανισμών στην Ελλάδα
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2555 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 14ης Δεκεμβρίου 2022, σχετικά με...
- Λήψη μέτρων για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2022/2065 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19ης Οκτωβρίου 2022
- Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης
- Οδηγός Προσβασιμότητας-Ιστότοποι και εφαρμογές για φορητές συσκευές οργανισμών Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης
- Πέμπτο Εθνικό Σχέδιο Δράσης OGP
- Αναδυόμενες τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών, ενίσχυση της ψηφιακής διακυβέρνησης και άλλες διατάξεις
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση το σχέδιο νόμου με τίτλο: «Εκσυγχρονισμός του Ελληνικού Κτηματολογίου, νέες ψηφιακές υπηρεσίες και ενίσχυση της ψηφιακής διακυβέρνησης»
Στον βαθμό που η αλγοριθμική εκτίμηση αντικτύπου διαφέρει από την εκτίμηση αντικτύπου σχετικά με την προστασία δεδομένων του άρθρου 35 του ΓΚΠΔ, δεν είναι σαφές ποιος είναι ο σκοπός της από τη στιγμή που δεν είναι υποχρεωτική η λήψη και η αναγραφή σε αυτήν των μέτρων αντιμετώπισης των ενδεχόμενων κινδύνων και των δυσμενών συνεπειών, περιλαμβανόμενων των εγγυήσεων και των μηχανισμών ασφαλείας, ώστε να διασφαλίζεται η προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων.
Δεν είναι εμφανές ποιος και πως θα χρησιμοποιήσει την αλγοριθμική εκτίμηση αντικτύπου. Επίσης θα είναι διαθέσιμο κάποιο template με βάση το οποίο θα γίνεται η εκτίμηση αυτή;
Στην δεύτερη παράγραφο καλό θα ήταν να προστεθεί ένα επιπλέον σημείο που αφορά στη διαβεβαίωση ότι ο αλγόριθμος τεχνητής νοημοσύνης είναι δίκαιος και αμερόληπτος, με την έννοια ότι έχει λάβει υπόψιν του τα χαρακτηριστικά όλων των ομάδων χρηστών, τους οποίους αφορά η λήψη της απόφασης του συστήματος τεχνητής νοημοσύνης. Eπίσης στην ίδια παράγραφο θα μπορούσαν να συνενωθούν τα σημεία γ και ζ.
Η ΕΕΛΛΑΚ προτείνει την τροποποίηση της παρ2 του αρ5 ως εξής:
«Η αλγοριθμική εκτίμηση αντικτύπου αναρτάται στην κεντρική ιστοσελίδα ειδικού σκοπού του Αρ6,παρ1 του παρόντος και περιλαμβάνει, ιδίως, τις ακόλουθες πληροφορίες:
α) βασικές πληροφορίες του συστήματος, όπως η ονομασία, η έκδοση και η επωνυμία του κατασκευαστή,
β) τις παραμέτρους λειτουργίας,
γ) την περιγραφή του επιδιωκόμενου σκοπού, συμπεριλαμβανομένου του δημόσιου συμφέροντος που εξυπηρετείται με τη χρήση του συστήματος,
δ) τις κατηγορίες αποφάσεων που λαμβάνονται με τη συμμετοχή του συστήματος,
ε) τις κατηγορίες δεδομένων που συλλέγονται, τυγχάνουν επεξεργασίας ή παράγονται από το σύστημα,
στ) την αξιολόγηση των κινδύνων που ενδέχεται να προκύψουν για τα δικαιώματα και τις ελευθερίες των φυσικών ή νομικών προσώπων, στα οποία αφορά η λήψη της απόφασης και
ζ) την αξιολόγηση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος που ενδέχεται να έχει η χρήση του συστήματος αλγοριθμικής λήψης αποφάσεων
η) τον προσδιορισμό και την ανάλυση του προσδοκώμενου οφέλους που απορρέει από τη χρήση του συστήματος σε συνάρτηση με τις ενδεχόμενες δυσμενείς συνέπειες.»
Η θέσπιση ρυθμίσεων για την ασφαλή αξιοποίηση των δυνατοτήτων της τεχνολογίας Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) από φορείς του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα είναι ιδιαίτερα σημαντική καθώς η χρήση της αυξάνεται ολοένα και περισσότερο και ως εκ τούτου και ο αντίκτυπός της στις ζωές του συνόλου των πολιτών. Παρά το γεγονός ότι η συμβολή της ΤΝ στην αντιμετώπιση σύγχρονων προκλήσεων μπορεί να είναι ιδιαίτερα θετική, ωστόσο την ίδια στιγμή μπορεί ο αντίκτυπός της στα άτομα και τις κοινωνίες να είναι ιδιαίτερα αρνητικός. Πιο συγκεκριμένα, στη Λευκή Βίβλο «Τεχνητή Νοημοσύνη-Η Ευρωπαϊκή προσέγγιση της αριστείας και της εμπιστοσύνης» [Βρυξέλλες 19.02.2020, COM(2020) 65 Final], επισημαίνονται οι κίνδυνοι για τα θεμελιώδη δικαιώματα. Πιο συγκεκριμένα, επισημαίνεται ότι «Η χρήση της ΤΝ μπορεί να επηρεάσει τις αξίες στις οποίες βασίζεται η ΕΕ και να οδηγήσει σε παραβιάσεις των θεμελιωδών δικαιωμάτων, συμπεριλαμβανομένων των δικαιωμάτων της ελευθερίας της έκφρασης, της ελευθερίας του συνέρχεσθαι, της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, της απαγόρευσης των διακρίσεων λόγω φύλου, φυλετικής ή εθνοτικής καταγωγής, θρησκείας ή πεποιθήσεων, αναπηρίας, ηλικίας ή γενετήσιου προσανατολισμού, όπως ισχύει σε ορισμένους τομείς». Συνεχίζοντας η Βίβλος αναφέρει ότι «Οι κίνδυνοι αυτοί θα μπορούσαν να προκύψουν από αδυναμίες στον συνολικό σχεδιασμό των συστημάτων ΤΝ (μεταξύ άλλων όσον αφορά την ανθρώπινη εποπτεία) ή από τη χρήση δεδομένων χωρίς διόρθωση της πιθανής μεροληψίας (π.χ. το σύστημα έχει εκπαιδευτεί με τη χρήση μόνο ή κυρίως δεδομένων από άνδρες, γεγονός που οδηγεί σε κατώτερα του επιθυμητού αποτελέσματα για τις γυναίκες)», και εύλογα θα συμπληρώναμε ή μόνο από άτομα δίχως αναπηρία, γεγονός που οδηγεί σε κατώτερα του επιθυμητού αποτελέσματα για τα άτομα με αναπηρία ή/και χρόνιες παθήσεις.
Αρνητικές επιπτώσεις στα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία θα μπορούσαν να επιφέρουν συστήματα Τεχνητής Νοημοσύνης που χρησιμοποιούνται για τη βιομετρική ταυτοποίηση φυσικών προσώπων, την πρόσβαση στην απασχόληση, στην εκπαίδευση και στην επαγγελματική κατάρτιση, στις βασικές ιδιωτικές υπηρεσίες και στις δημόσιες υπηρεσίες και παροχές. Για τον λόγο αυτό το Ευρωπαϊκό Φόρουμ Ατόμων με Αναπηρία στο Κείμενο Πολιτικής που δημοσίευσε τον Νοέμβριο του 2021[1], στο οποίο περιλαμβάνονταν οι απόψεις του επί της Πρότασης Κανονισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για τη θέσπιση εναρμονισμένων κανόνων σχετικά με την Τεχνητή Νοημοσύνη, ζητά να απαγορευτούν πρακτικές που περιλαμβάνονται στο Παράρτημα ΙΙΙ αυτού και οι οποίες συνδέονται με τη βιομετρική ταυτοποίηση φυσικών προσώπων, την πρόσβαση στην απασχόληση, στην εκπαίδευση και στην επαγγελματική κατάρτιση, στις βασικές ιδιωτικές υπηρεσίες και στις δημόσιες υπηρεσίες και παροχές.
Πέραν των προαναφερθέντων, το Ευρωπαϊκό Φόρουμ Ατόμων με Αναπηρία προτείνει ο εν λόγω Κανονισμός:
• να περιλαμβάνει απαιτήσεις για την οριζόντια ενσωμάτωση της προσβασιμότητας στα άτομα με αναπηρία σε όλα τα συστήματα Τεχνητής Νοημοσύνης, ανεξάρτητα από το επίπεδο κινδύνου, καθώς και την παροχή ενημέρωσης και οδηγιών σε προσβάσιμες μορφές στα άτομα με αναπηρία,
• να διασφαλίζει την ιδιωτικότητα και την προστασία των προσωπικών δεδομένων όλων των ατόμων με αναπηρία, ήτοι και των ατόμων με νοητική και ψυχοκοινωνική αναπηρία, συμπεριλαμβανομένων μάλιστα και αυτών που στερούνται τη δικαιοπρακτική τους ικανότητα, όταν γίνεται επεξεργασία των στοιχείων τους από τα συστήματα Τεχνητής Νοημοσύνης, και να ενημερώνονται για τα δεδομένα που συλλέγονται καθώς και για τη χρήση τους,
• να προβλέπει μέτρα για την υποβολή καταγγελιών σε εξουσιοδοτημένους φορείς, που να είναι προσβάσιμα στα άτομα με αναπηρία,
• να διασφαλίζει την εκ των προτέρων εκτίμηση του αντικτύπου των συστημάτων Τεχνητής Νοημοσύνης υψηλού κινδύνου στα ανθρώπινα δικαιώματα προτού αυτά τεθούν σε χρήση, καθώς και την εκ των προτέρων αξιολόγηση της προσβασιμότητας των συστημάτων αυτών στα άτομα με αναπηρία,
• να περιλαμβάνει προορατικά μέτρα σε επίπεδο ΕΕ και κρατών μελών για την υποστήριξη της ανάπτυξης της Τεχνητής Νοημοσύνης προς όφελος της κοινωνίας και των ευπαθών ομάδων του πληθυσμού, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται και τα άτομα με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις, και να προωθεί, μέσω της παροχής σχετικών κινήτρων (π.χ. ευρωπαϊκών και εθνικών χρηματοδοτήσεων) τη συμμετοχή εμπειρογνωμόνων με αναπηρία, εμπειρογνωμόνων προσβασιμότητας και οργανώσεων των ατόμων με αναπηρία στην ανάπτυξη συστημάτων Τεχνητής Νοημοσύνης.
Βάσει των προαναφερθέντων, η Ε.Σ.Α.μεΑ. προτείνει τα ακόλουθα:
1. Στο άρθρο 5 «Αλγοριθμική εκτίμηση αντικτύπου», το σημείο στ) της παρ. 2 να συμπληρωθεί ως ακολούθως:
«2. Η αλγοριθμική εκτίμηση αντικτύπου περιλαμβάνει, ιδίως, τις ακόλουθες πληροφορίες: […]
στ) την αξιολόγηση των κινδύνων που ενδέχεται να προκύψουν για τα δικαιώματα και τις ελευθερίες των φυσικών ή νομικών προσώπων, στα οποία αφορά η λήψη της απόφασης, συμπεριλαμβανομένου του δικαιώματος στη μη διάκριση λόγω φύλου, φυλετικής ή εθνοτικής καταγωγής, θρησκείας ή πεποιθήσεων, αναπηρίας, ηλικίας ή γενετήσιου προσανατολισμού, και […]»
2. Στο άρθρο 6 «Υποχρεώσεις διαφάνειας», η παρ. 2 να συμπληρωθεί ως ακολούθως:
«2. Κάθε φορέας του δημόσιου τομέα που χρησιμοποιεί σύστημα αλγοριθμικής λήψης αποφάσεων διασφαλίζει ότι το φυσικό ή νομικό πρόσωπο στο οποίο αφορά η λήψη της απόφασης δύναται να λαμβάνει γνώση για τις παραμέτρους στις οποίες στηρίχθηκε η λήψη της απόφασης σε κατανοητή και εύκολα προσβάσιμη μορφή για όλους, συμπεριλαμβανομένων εκείνων των μορφών που διευκολύνουν την ενημέρωση των ατόμων με αναπηρία (π.χ. easy-to-read, braille κ.λπ.)».
Η πρόβλεψη είναι πολύ σωστή και θα συντελέσει στην ορθή και διαφανή λειτουργία αλγοριθμικών συστημάτων σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα ( προσλήψεις προσωπικού, χορήγηση κοινωνικών επιδομάτων, αξιολόγηση πιστοληπτικής ικανότητας δανειοληπτών, δαπάνες φορολογουμένων, προβλέψεις έκβασης δικαστικών διαφορών κ.λπ. Άλλωστε ο έλεγχος διαφάνειας των αλγοριθμικών συστημάτων επιβάλλεται ήδη νομοθετικά (Π.χ Ευρωπαϊκή Πράξη για τα Δεδομένα DSA για πλατφόρμες big tech εταιριών, Δανία για τις εισηγμένες στο χρηματιστήριο εταιρίες, Καναδάς για δημόσιο τομέα κλπ) είτε αναμένεται η ψήφιση της (ΗΠΑ για αλγόριθμους μεγάλων τεχνολογικών εταιριών κλπ)
Είναι ανάλογη με την προβλεπόμενη στον ΓΚΠΔ εκτίμηση αντίκτυπου ιδιωτικότητας (ΕΑΠΔ άρθρου 35).
Γίνεται βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων και μεθοδολογίας.
Βλ. περισσότερα για το θέμα και πρότυπα αλγοριθμικής εκτίμησης αντίκτυπου στο βιβλίο μου Εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης στο δίκαιο και στη δικαστική πρακτική, Νομική Βιβλιοθήκη, 2021. (Σελ. 285-289 και 443)