Σκοπός του παρόντος Μέρους είναι η δημιουργία του κατάλληλου θεσμικού υποβάθρου για την ασφαλή αξιοποίηση των δυνατοτήτων της τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης από φορείς του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα και η ενίσχυση της ανθεκτικότητας της δημόσιας διοίκησης απέναντι σε απειλές στον κυβερνοχώρο.
Αρχική Αναδυόμενες τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών, ενίσχυση της ψηφιακής διακυβέρνησης και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Α’ ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
ΜΕΡΟΣ Α’ ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- 3 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α’ ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 2 ΑντικείμενοΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 7 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ Άρθρο 3 Ορισμοί
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 4 Γενικές διατάξεις για τη χρήση συστημάτων αλγοριθμικής λήψης αποφάσεων από τους φορείς του δημόσιου τομέα
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 5 Αλγοριθμική εκτίμηση αντικτύπου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 6 Υποχρεώσεις διαφάνειας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 7 Υποχρεώσεις αναδόχων συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 8 Μητρώο συστημάτων αλγοριθμικής λήψης αποφάσεων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 9 Υποχρέωση ενημέρωσης για τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης στον εργασιακό τομέα
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 10 Μητρώο συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης – Πολιτική δεοντολογικής χρήσης δεδομένων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 11 Συντονιστική Επιτροπή για την τεχνητή νοημοσύνη
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 12 Αρμοδιότητες Συντονιστικής Επιτροπής για την τεχνητή νοημοσύνη
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 13 Επιτροπή Εποπτείας της Εθνικής Στρατηγικής για την ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 14 Παρατηρητήριο τεχνητής νοημοσύνης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ Άρθρο 15 Εθνική αρχή πιστοποίησης κυβερνοασφάλειαςΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ Άρθρο 15 Εθνική αρχή πιστοποίησης κυβερνοασφάλειας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 16 Παρατηρητήριο Ανάλυσης Υβριδικών Απειλών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17 Ορισμός εθνικού κέντρου συντονισμούΆρθρο 17 Ορισμός εθνικού κέντρου συντονισμού
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 18 Υπεύθυνος Ασφάλειας Συστημάτων Πληροφορικής και Επικοινωνιών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 19 Καθήκοντα Υπεύθυνου Ασφάλειας Συστημάτων Πληροφορικής και ΕπικοινωνιώνΆρθρο 19 Καθήκοντα Υπεύθυνου Ασφάλειας Συστημάτων Πληροφορικής και Επικοινωνιών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 20 Σχέδιο ανάλυσης κινδύνου και ενιαία πολιτική ασφάλειας συστημάτων πληροφορικής και επικοινωνιώνΆρθρο 20 Σχέδιο ανάλυσης κινδύνου και ενιαία πολιτική ασφάλειας συστημάτων πληροφορικής και επικοινωνιών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 21 Κρίσιμες ψηφιακές υποδομές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 22 Υποχρεώσεις φορέων που διαθέτουν κρίσιμες ψηφιακές υποδομέςΆρθρο 22 Υποχρεώσεις φορέων που διαθέτουν κρίσιμες ψηφιακές υποδομές
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 23 Πρόγραμμα πρακτικής άσκησης και κατάρτισης στην Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 24 Ειδικές ρυθμίσεις για την ασφάλεια δικτύων και υπηρεσιών στον τομέα των τηλεπικοινωνιώνΆρθρο 24 Ειδικές ρυθμίσεις για την ασφάλεια δικτύων και υπηρεσιών στον τομέα των τηλεπικοινωνιών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 25 Ηλεκτρονικό μητρώο υπευθύνων προστασίας δεδομένων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 26 Επιτροπή υπευθύνων προστασίας δεδομένων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 27 Αρμοδιότητες Επιτροπής υπευθύνων προστασίας δεδομένων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Β΄ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΗΓΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 28 ΣκοπόςΜΕΡΟΣ Β΄ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΗΓΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 28 Σκοπός
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 29 Αντικείμενο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 30 Πεδίο εφαρμογήςΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 30 Πεδίο εφαρμογής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 31 Ορισμοί
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ Άρθρο 32 Μέτρα κυβερνοασφάλειας των συσκευών τεχνολογίας Διαδικτύου των Πραγμάτων (ΔτΠ)ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ Άρθρο 32 Μέτρα κυβερνοασφάλειας των συσκευών τεχνολογίας Διαδικτύου των Πραγμάτων (ΔτΠ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 Δήλωση συμμόρφωσης κατασκευαστήΆρθρο 33 Δήλωση συμμόρφωσης κατασκευαστή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34 Υποχρεώσεις εισαγωγέων και διανομέωνΆρθρο 34 Υποχρεώσεις εισαγωγέων και διανομέων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35 Υποχρεώσεις φορέων εκμετάλλευσης – Υπεύθυνος Ασφαλείας Διαδικτύου των Πραγμάτων (ΔτΠ)Άρθρο 35 Υποχρεώσεις φορέων εκμετάλλευσης – Υπεύθυνος Ασφαλείας Διαδικτύου των Πραγμάτων (ΔτΠ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 Αρμοδιότητες Εθνικής Αρχής ΚυβερνοασφάλειαςΆρθρο 36 Αρμοδιότητες Εθνικής Αρχής Κυβερνοασφάλειας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 37 Συμμορφούμενη συσκευή που παρουσιάζει κίνδυνο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38 Μητρώο διασυνδεδεμένων συσκευώνΆρθρο 38 Μητρώο διασυνδεδεμένων συσκευών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 Διαχείριση συμβάντων ή άλλων ευπαθειώνΆρθρο 39 Διαχείριση συμβάντων ή άλλων ευπαθειών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40 Διαφανής ενημέρωση των χρηστώνΆρθρο 40 Διαφανής ενημέρωση των χρηστών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41 Επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42 Διοικητικές κυρώσειςΆρθρο 42 Διοικητικές κυρώσεις
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΧΡΗΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΜΗ ΕΠΑΝΔΡΩΜΕΝΩΝ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ Άρθρο 43 Συστήματα μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (ΣμηΕΑ) – Τροποποίηση παρ. Β’ άρθρου 2 ν. 4053/2012
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 44 Συμπλήρωση αρμοδιοτήτων της Ε.Ε.Τ.Τ. για την παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών μέσω ΣμηΕΑ – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 5 ν. 4053/2012
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 45 Παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών μέσω ΣμηΕΑ – Προσθήκη άρθρου 12Α στον ν. 4053/2012Άρθρο 45 Παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών μέσω ΣμηΕΑ – Προσθήκη άρθρου 12Α στον ν. 4053/2012
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 46 Χρήση συχνοτήτων ραδιοφάσματος από ΣμηΕΑ – Προσθήκη περ. δ’ παρ. 6 άρθρου 115 ν. 4727/2020Άρθρο 46 Χρήση συχνοτήτων ραδιοφάσματος από ΣμηΕΑ – Προσθήκη περ. δ’ παρ. 6 άρθρου 115 ν. 4727/2020
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΤΑΝΕΜΗΜΕΝΟΥ ΚΑΘΟΛΙΚΟΥ (Τ.Κ.Κ. – Distributed Ledger Technology – D.L.T.) Άρθρο 47 Εγκυρότητα εγγραφής σε αλυσίδα συστοιχιών ή άλλη τεχνολογία κατανεμημένου καθολικού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 48 Απόδειξη εγγραφής σε αλυσίδα συστοιχιών ή άλλη τεχνολογία κατανεμημένου καθολικούΆρθρο 48 Απόδειξη εγγραφής σε αλυσίδα συστοιχιών ή άλλη τεχνολογία κατανεμημένου καθολικού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 49 Ενέργεια, κύρος και περιεχόμενο των έξυπνων συμβολαίων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 50 Σύναψη έξυπνου συμβολαίου με τη χρήση εγκεκριμένης ηλεκτρονικής υπογραφής ή σφραγίδας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 51 Έξυπνα συμβόλαια ως αποδεικτικά μέσαΆρθρο 51 Έξυπνα συμβόλαια ως αποδεικτικά μέσα
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 52 Ενιαίο Μητρώο Ανελκυστήρων – Τροποποίηση άρθρου 11Α ν. 3982/2011
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ Άρθρο 53 Εφαρμογή ρυθμίσεων πνευματικής ιδιοκτησίας επί ψηφιακών αρχείων σχεδιασμού με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή και επί τρισδιάστατων εκτυπωτών ή σαρωτώνΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ Άρθρο 53 Εφαρμογή ρυθμίσεων πνευματικής ιδιοκτησίας επί ψηφιακών αρχείων σχεδιασμού με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή και επί τρισδιάστατων εκτυπωτών ή σαρωτών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 54 Χρήση ψηφιακών μοντέλων ή ψηφιακών αρχείων που σχετίζονται με τη διαδικασία της τρισδιάστατης εκτύπωσης μέσω επιγραμμικών πλατφορμών διαμοιρασμούΆρθρο 54 Χρήση ψηφιακών μοντέλων ή ψηφιακών αρχείων που σχετίζονται με τη διαδικασία της τρισδιάστατης εκτύπωσης μέσω επιγραμμικών πλατφορμών διαμοιρασμού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 55 Υποχρεώσεις παρόχων επιγραμμικών πλατφορμώνΆρθρο 55 Υποχρεώσεις παρόχων επιγραμμικών πλατφορμών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 56 Περιορισμοί επί δικαιωμάτων ψηφιακού μοντέλου ή αρχείου που σχετίζεται με τη διαδικασία της τρισδιάστατης εκτύπωσηςΆρθρο 56 Περιορισμοί επί δικαιωμάτων ψηφιακού μοντέλου ή αρχείου που σχετίζεται με τη διαδικασία της τρισδιάστατης εκτύπωσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 57 Ευθύνη εμπλεκόμενων προσώπωνΆρθρο 57 Ευθύνη εμπλεκόμενων προσώπων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Γ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ (Ε.Π.Α.Δ.) ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗΣ ΤΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 58 ΣκοπόςΜΕΡΟΣ Γ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ (Ε.Π.Α.Δ.) ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗΣ ΤΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 58 Σκοπός
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 59 ΑντικείμενοΆρθρο 59 Αντικείμενο
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΕΙΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ Άρθρο 60 Στοιχεία στράτευσης αρρένων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 61 Στατιστικά στοιχεία αρρένωνΆρθρο 61 Στατιστικά στοιχεία αρρένων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 62 Ηλεκτρονικοί στρατολογικοί πίνακες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 Δήλωση μεταβολών ληξιαρχικών πράξεων με μέσα Τ.Π.Ε.– Τροποποίηση άρθρου 14 ν. 344/1976Άρθρο 63 Δήλωση μεταβολών ληξιαρχικών πράξεων με μέσα Τ.Π.Ε.– Τροποποίηση άρθρου 14 ν. 344/1976
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 64 Ένταξη δήλωσης επιδόματος λοχείας στην ψηφιακή δήλωση γέννησης – Τροποποίηση παρ. 1 και 4 άρθρου 15 ν. 4670/2020Άρθρο 64 Ένταξη δήλωσης επιδόματος λοχείας στην ψηφιακή δήλωση γέννησης – Τροποποίηση παρ. 1 και 4 άρθρου 15 ν. 4670/2020
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 65 Ενιαίο πιστοποιητικό κληρονομίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 66 Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών «Μίτος» – Αντικατάσταση άρθρου 90 ν. 4727/2020
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Άρθρο 67 Μετονομασία Εθνικού Μητρώου Επικοινωνίας Πολιτών – Καταχώριση στοιχείων μέσω προξενικών αρχών – Τροποποίηση του τίτλου και των παρ. 2 και 6 άρθρου 17 ν. 4704/2020ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Άρθρο 67 Μετονομασία Εθνικού Μητρώου Επικοινωνίας Πολιτών – Καταχώριση στοιχείων μέσω προξενικών αρχών – Τροποποίηση του τίτλου και των παρ. 2 και 6 άρθρου 17 ν. 4704/2020
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 68 Εθνική Αρχή PEPPOL (PEPPOL Authority) – Τροποποίηση παρ. 4 άρθρου 28 ν. 4623/2019
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 69 Παράταση χρονικού διαστήματος καταβολής του ανταλλάγματος στους παρόχους τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών στο πλαίσιο του έργου «ΣΥΖΕΥΞΙΣ Ι» – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 36 ν. 4531/2018Άρθρο 69 Παράταση χρονικού διαστήματος καταβολής του ανταλλάγματος στους παρόχους τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών στο πλαίσιο του έργου «ΣΥΖΕΥΞΙΣ Ι» – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 36 ν. 4531/2018
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ – ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ Άρθρο 70 Αυτεπάγγελτη αναζήτηση εγγράφων μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr- Ε.Ψ.Π.) – Προσθήκη παρ. 5 στο άρθρο 27 ν. 4727/2020ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ – ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ Άρθρο 70 Αυτεπάγγελτη αναζήτηση εγγράφων μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr- Ε.Ψ.Π.) – Προσθήκη παρ. 5 στο άρθρο 27 ν. 4727/2020
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 71 Ορισμοί ψηφιακής προσβασιμότητας – Τροποποίηση άρθρου 38 ν. 4727/2020Άρθρο 71 Ορισμοί ψηφιακής προσβασιμότητας – Τροποποίηση άρθρου 38 ν. 4727/2020
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 72 Τεκμήριο συμμόρφωσης με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 41 ν. 4727/2020Άρθρο 72 Τεκμήριο συμμόρφωσης με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 41 ν. 4727/2020
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 73 Μητρώο Δημόσιων Ιστότοπων και Εφαρμογών – Προσθήκη παρ. 3 στο άρθρο 43 ν. 4727/2020Άρθρο 73 Μητρώο Δημόσιων Ιστότοπων και Εφαρμογών – Προσθήκη παρ. 3 στο άρθρο 43 ν. 4727/2020
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 74 Μητρώο Δικτυακών Τόπων και Εφαρμογών για φορητές συσκευές – Τροποποίηση άρθρου 91 ν. 4727/2020Άρθρο 74 Μητρώο Δικτυακών Τόπων και Εφαρμογών για φορητές συσκευές – Τροποποίηση άρθρου 91 ν. 4727/2020
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 75 Εξειδίκευση ζητημάτων για τη λειτουργία του Εθνικού Μητρώου Διοικητικών Διαδικασιών «Μίτος» και του Μητρώου Δικτυακών Τόπων και Εφαρμογών για φορητές συσκευές – Τροποποίηση παρ. 59 και 60 άρθρου 107 ν. 4727/2020Άρθρο 75 Εξειδίκευση ζητημάτων για τη λειτουργία του Εθνικού Μητρώου Διοικητικών Διαδικασιών «Μίτος» και του Μητρώου Δικτυακών Τόπων και Εφαρμογών για φορητές συσκευές – Τροποποίηση παρ. 59 και 60 άρθρου 107 ν. 4727/2020
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΩΝ ΚΑΙ ΕΠΟΠΤΕΥΟΜΕΝΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ Άρθρο 76 Σύστημα επιφυλακής της Ε.Ε.Τ.Τ. για τις ταχυδρομικές υπηρεσίες –Τροποποίηση άρθρου 13Α ν. 4053/2012ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΩΝ ΚΑΙ ΕΠΟΠΤΕΥΟΜΕΝΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ Άρθρο 76 Σύστημα επιφυλακής της Ε.Ε.Τ.Τ. για τις ταχυδρομικές υπηρεσίες –Τροποποίηση άρθρου 13Α ν. 4053/2012
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 77 Σκοποί της Ε.Δ.Υ.Τ.Ε. Α.Ε. – Τροποποίηση παρ. 2 και αντικατάσταση παρ. 7 άρθρου 58 ν. 4623/2019Άρθρο 77 Σκοποί της Ε.Δ.Υ.Τ.Ε. Α.Ε. – Τροποποίηση παρ. 2 και αντικατάσταση παρ. 7 άρθρου 58 ν. 4623/2019
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 78 Επικαιροποίηση ονομασίας Εθνικού Δικτύου Έρευνας και Τεχνολογίας και ένταξη της Κοινωνίας της Πληροφορίας Μονοπρόσωπη Α.Ε. στους τεχνολογικούς φορείς του ν. 4310/2014 – Τροποποίηση περ. Β΄ άρθρου 13Α ν. 4310/2014Άρθρο 78 Επικαιροποίηση ονομασίας Εθνικού Δικτύου Έρευνας και Τεχνολογίας και ένταξη της Κοινωνίας της Πληροφορίας Μονοπρόσωπη Α.Ε. στους τεχνολογικούς φορείς του ν. 4310/2014 – Τροποποίηση περ. Β΄ άρθρου 13Α ν. 4310/2014
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ Άρθρο 79 Αποστολή της Εθνικής Συμμαχίας για τις Ψηφιακές Δεξιότητες και την ΑπασχόλησηΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ Άρθρο 79 Αποστολή της Εθνικής Συμμαχίας για τις Ψηφιακές Δεξιότητες και την Απασχόληση
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 80 Όργανο συντονισμού της Εθνικής Συμμαχίας για τις Ψηφιακές Δεξιότητες και την Απασχόληση
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 81 Μέλη της Εθνικής Συμμαχίας για τις Ψηφιακές Δεξιότητες και την Απασχόληση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 82 Εξουσιοδοτικές διατάξειςΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 82 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 2 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Ε’ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 83 Τελικές διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 84 Μεταβατικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 85 Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ ΣΤ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 86 Έναρξη ισχύοςΜΕΡΟΣ ΣΤ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 86 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
30 Ιουνίου 2022, 22:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
14 Ιουλίου 2022, 22:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
3 Σχόλια 100 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 3242 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ολοκλήρωση της κτηματογράφησης, απλοποίηση διαδικασιών, χρήση τεχνητής νοημοσύνης και διατάξεις για τη λειτουργία του ν.π.δ.δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο», λοιπές διατάξεις του Υπουργ...
- Επιτάχυνση των διαδικασιών ολοκλήρωσης του Ελληνικού Κτηματολογίου...
- Έκθεση Παρακολούθησης της Ψηφιακής Προσβασιμότητας Ιστοτόπων & Εφαρμογών για φορητές συσκευές των Δημόσιων Φορέων & Οργανισμών στην Ελλάδα
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2555 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 14ης Δεκεμβρίου 2022, σχετικά με...
- Λήψη μέτρων για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2022/2065 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19ης Οκτωβρίου 2022
- Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης
- Οδηγός Προσβασιμότητας-Ιστότοποι και εφαρμογές για φορητές συσκευές οργανισμών Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης
- Πέμπτο Εθνικό Σχέδιο Δράσης OGP
- Αναδυόμενες τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών, ενίσχυση της ψηφιακής διακυβέρνησης και άλλες διατάξεις
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση το σχέδιο νόμου με τίτλο: «Εκσυγχρονισμός του Ελληνικού Κτηματολογίου, νέες ψηφιακές υπηρεσίες και ενίσχυση της ψηφιακής διακυβέρνησης»
Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) – Επιτροπή Οργάνωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
Απαραίτητη προϋπόθεση είναι και η εκπαίδευση του προσωπικού των ΟΤΑ σε θέματα ψηφιακών τεχνολογιών και αναδυόμενων τεχνολογιών πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών για παροχή άρτιων υπηρεσιών στους πολίτες.
Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) – Επιτροπή Οργάνωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ
ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ
«Αναδυόμενες τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών,
ενίσχυση της ψηφιακής διακυβέρνησης και άλλες διατάξεις»
1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Θεωρούμε ότι το εν λόγω Σχέδιο Νόμου αποτελεί μια ιδιαίτερα θετική νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης που ανοίγει ένα “παράθυρο” της Δημόσιας Διοίκησης, περιλαμβανομένης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, προς τις αναδυόμενες τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών (της λεγόμενης “4ης Βιομηχανικής Επανάστασης”), όπως είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη και το Διαδίκτυο των Πραγμάτων.
Τεχνητή Νοημοσύνη – Δημόσια Διοίκηση και Τοπική Αυτοδιοίκηση
Υπενθυμίζουμε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει εκδώσει τη «Λευκή Βίβλο για την Τεχνητή Νοημοσύνη», στην οποία προτείνει και «την υιοθέτησή της από τον δημόσιο τομέα: δημόσιες διοικήσεις, νοσοκομεία, υπηρεσίες κοινής ωφέλειας και μεταφορών, αρχές χρηματοπιστωτικής εποπτείας και άλλοι τομείς δημόσιου συμφέροντος, με ιδιαίτερη έμφαση στους τομείς της υγειονομικής περίθαλψης και των μεταφορών». Επίσης, προτείνει «μια ευρωπαϊκή δομή διακυβέρνησης για την ΤΝ υπό μορφή πλαισίου συνεργασίας των εθνικών αρμόδιων αρχών».1
Επίσης, η Επιτροπή των Περιφερειών της Ε.Ε. εξέδωσε γνωμοδότηση σύμφωνα με την οποία «ο Κανονισμός της ΕΕ στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης 2 θα πρέπει να επιτρέπει στις Περιφέρειες και στους Δήμους να συμμετέχουν στην παρακολούθηση συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης και να αξιολογούν την εφαρμογή τους».3
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση μπορεί να αξιοποιήσει την Τεχνητή Νοημοσύνη για την επεξεργασία του μεγάλου όγκου των δεδομένων που παράγουν οι υπηρεσίες των Περιφερειών και των Δήμων ως “Ανοικτά Δεδομένα”, καθώς και των δεδομένων που θα συλλέγονται από αισθητήρες που τοποθετούνται σε λειτουργίες τους και στις πόλεις, αλλά και σε περιαστικές περιοχές (για την πρόληψη των κινδύνων από φυσικές καταστροφές).
Διαδίκτυο των Πραγμάτων και Τοπική Αυτοδιοίκηση
Το Πρόγραμμα των “Έξυπνων Πόλεων” του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης χρηματοδοτεί τους Δήμους για να δημιουργήσουν Internet of Thinks (Διαδίκτυο των Πραγμάτων), το οποίο μπορεί να είναι χρήσιμο στην επεξεργασία των δεδομένων που συλλέγονται από αισθητήρες και οδηγεί στην αυτόματη ρύθμιση δημοτικών λειτουργιών, π.χ. της λειτουργίας των ενεργειακών συστημάτων των δημοτικών κτιρίων, των κοινόχρηστων χώρων, των αντλιοστασίων και των εγκαταστάσεων επεξεργασίας λυμάτων και της λειτουργίας των φωτεινών σηματοδοτών που ρυθμίζουν την κυκλοφορία των οδών της πόλης.
Επίσης, το Εθνικό Κέντρο Έρευνας Φυσικών Επιστημών “Δημόκριτος” και ιδιωτική εταιρία παρουσίασαν 11 εφαρμογές ΙοΤ, οι οποίες αναπτύσσονται στο Giga Campus που από κοινού έχουν δημιουργήσει. Μερικές από τις εφαρμογές αυτές ενδιαφέρουν την Τοπική Αυτοδιοίκηση (Smart Parking, Accessible Parking Monitoring, Smart Water Metering, Smart Bins Management, Fleet Control, Remote Healthcare, Sensing as a Service).
Θα πρέπει να αναβαθμιστούν ηλεκτρονικές υπηρεσίες εξυπηρέτησης των πολιτών. Να υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας για τους π.χ. λογιστές,ιατρούς,κτλ. που χρησιμοποιούν τους κωδικούς μας του taxisnet, όπου ο εξουσιοδοτούμενος για να μας ολοκληρώσει μία εργασία φορολογικής διοίκησης καθώς εισέρχεται μέσα στην καρτέλα μου της εφορίας ,καλό θα είναι να ενημερώνομαι με ένα γραπτό μήνυμα ή να μου δίνεται η δυνατότητα να του δώσω πρόσβαση ή να το απορρίψω.
Διότι υπάρχουν περιπτώσεις που ο λογιστής μπορεί να χρησιμοποιήσει τους κωδικούς taxisnet και να παραβιάσει τα προσωπικά μου δεδομένα. Να εισέλθει στην ιστοσελίδα my health, όπου μπορεί να ενημερωθεί για το ιατρικό ιστορικό μου και να το διαδώσει οπουδήποτε. Για αυτό καλό είναι να υπάρχει μία δικλείδα ασφαλείας όπου να ενημερώνεται ο κάθε πολίτης ποιος εισέρχεται με τους κωδικούς του taxisnet και να του δίνω εγώ την πρόσβαση να εισέλθει ή να μην εισέλθει. Γενικά εν ολίγοις ακόμα και οι γιατροί που έχουν δικαίωμα να συνταγογραφούν π.χ. ο γιατρός της επιχείρησης καλό είναι ο πολίτης να ενημερώνεται ανά πάσα στιγμή ποιος εισέρχεται με τους κωδικούς taxisnet σε διάφορους φορείς.