Από την έναρξη ισχύος του παρόντος καταργούνται:
α) η παρ. 18 του άρθρου 24 ν. 2130/1993 (A’ 62), περί της βεβαίωσης μη οφειλής Τέλους Ακίνητης Περιουσίας (Τ.Α.Π.), και
β) το άρθρο 59 του ν. 4483/2017 (Α’ 107), περί της προσκόμισης βεβαίωσης περί μη οφειλής Τ.Α.Π..
Στο σχόλιο του Κυρίου Καραίσκου έχω να προσθέσω ότι οι οι ειδικοί έμμισθοι Υποθηκοφύλακες , υπαγόμαστε στο 18 παρ. 4 περ. α… και όχι στο 18 ,4 β.
Κατά τα άλλα συμφωνούμε απόλυτα.
ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ
Ν.4512/18 άρθρο 18 παρ.4 ΚΕΙΜΕΝΟ: Να συμπληρωθεί ορθά, σύμφωνα με το πνεύμα του νόμου, το κείμενο του άρθρου ως εξής: «Όσοι δε από τα πρόσωπα της περ. α’ του άρθρου 18 παρ.4 της παρούσας παραγράφου διορίστηκαν στις θέσεις της παρ. 1 ως προϊστάμενοι Υποκαταστήματος, διατηρούν κατά την ένταξη τον βαθμό του Διευθυντή που κατείχαν και τους χορηγείται το σχετικό επίδομα αναδρομικά από τον χρόνο ένταξης.»
Η διόρθωση αυτή είναι αναγκαία για να αποκατασταθεί η αδικία προς τους τρεις εναπομείναντες προϊσταμένους των Κ.Γ Ναυπλίου, Σάμου και Χίου προερχόμενοι από τα αντίστοιχα Έμμισθα Υποθηκοφυλακεία.
Bravo congratulations
Ν.4512/18 άρθρο 18 παρ.4β ΚΕΙΜΕΝΟ: «Όσοι από τα πρόσωπα των περ. α’ και β’ της παρούσας παραγράφου υποβάλουν αίτηση μεταφοράς και ένταξης και δεν διοριστούν στις θέσεις της παρ. 1, εντάσσονται σε προσωποπαγή θέση Αναπληρωτή Προϊσταμένου Κτηματολογικού Γραφείου ή Υποκαταστήματος με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου.» Να επαναδιατυπωθεί ορθά, σύμφωνα με το πνεύμα του νόμου, το κείμενο του άρθρου ως εξής: «Όσοι από τα πρόσωπα της περ. α’ της παρούσας παραγράφου έχουν υποβάλει αίτηση μεταφοράς και ένταξης και δεν διορίστηκαν στις θέσεις της παρ. 1, εντάσσονται σε προσωποπαγή θέση Αναπληρωτή Προϊσταμένου Κτηματολογικού Γραφείου ή Υποκαταστήματος με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου διατηρούν δε κατά την ένταξη τον βαθμό του Διευθυντή που κατείχαν και τους χορηγείται το σχετικό επίδομα αναδρομικά από τον χρόνο ένταξης.» Η διόρθωση αυτή είναι αναγκαία για να αποκατασταθεί η αδικία προς τους τρις εναπομείναντες προϊσταμένους των Κ.Γ Ναυπλίου, Σάμου και Χίου προερχόμενοι από τα αντίστοιχα Έμμισθα Υποθηκοφυλακεία.
Στις καταργούμενες διατάξεις να προστεθεί γ) η παρ. 2 του άρθρου 180 του ν. 4876/2021 (Α’ 251) που αφορά την αναγκαστική απόσπαση για 2 έτη δικαστικών υπαλλήλων έμμισθων Υποθηκοφυλακείων και κτηματολογικών γραφείων Ρόδου και Κω-Λερου στο ελληνικό κτηματολόγιο, με αναστολή εκτέλεση καθηκόντων τους στις υπό μετάταξη υπηρεσίες τους,διάταξη που έχει επιφέρει ποικίλες αντιδράσεις,και έχει εγείρει την άσκηση ενδίκων μέσων σε αρμόδια δικαστήρια.
Μπορεί ως μέτρο που στοχεύει στην απλοποίηση και επιτάχυνση των μεταβιβάσεων των ακινήτων να νοείται ως θετική η προτεινόμενη μεταρρύθμιση, όμως οδηγεί ουσιαστικά σε απώλεια άμεσων εσόδων των Δήμων. Εάν όμως η βούληση του κοινού νομοθέτη είναι να διατηρήσει το Τέλος Ακίνητης Περιουσίας υπέρ των ΟΤΑ Α΄, οφείλει να ληφθεί πρόσθετα ειδική μέριμνα για την διατήρηση και της εισπραξιμότητας του Τέλους, ιδιαίτερα στα ΜΗ ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα (τα οποία και δεν συνεισπράττονται με τους λογαριασμούς των παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας).
ΕΤΣΙ Προτείνεται ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ μέτρο νομοθετικής παρέμβασης σας για την συνείσπραξη του Τέλους Ακίνητης Περιουσίας στα μη ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα με τον Ενιαίο Φόρο Ακίνητης Περιουσίας (ΕΝΦΙΑ) και την απόδοση του στους ΟΤΑ Α΄ απευθείας από την ΑΑΔΕ.
Ενός κακού, μύρια έπονται. Το «προσωρινό» ΕΕΤΗΔΕ που κατέστη μόνιμος φόρος δήμευσης ακινήτων (ΕΝΦΙΑ), αποτελεί τεράστιο πρόβλημα στις πάσης φύσεως μεταβιβάσεις ακινήτων (πωλήσεις, κληρονομιές, δωρεές, γονικές παροχές κλπ.).
Η πρόταση του κ.Μαυροδόντη είναι η πλέον ορθή καθώς δεν θα διπλο-φορολογείται (συνταγματικώς απαράδεκτο) η κατοχή ακινήτου (ΤΑΠ & ΕΝΦΙΑ), ενώ οι Δήμοι θα παύσουν να δαπανούν τεράστιο εργοχρόνο και πόρους για να εισπράξουν ψίχουλα (ιδίως από μη ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα).
Η πιστοποίηση καταβολής ΕΝΦΙΑ για το μεταβιβαζόμενο ακίνητο μπορεί να γίνεται πανεύκολα με διασύνδεση της ΒΔ του TAXIS με εκείνη των ψηφιακών συμβολαίων. Έτσι, με το ΑΤΑΚ του ακινήτου, θα βλέπει το σύστημα αυτόματα σε πραγματικό χρόνο εάν οφείλεται ΕΝΦΙΑ γι αυτό ή όχι.
Επιπροσθέτως, όταν διασυνδεθεί το Κτηματολόγιο με το TAXIS, θα εκλείψουν και τα λάθη/διαφορές μεταξύ Κτηματογράφησης & Ε9.
Χωρίς κατάργηση των πιστοποιητικών ΕΝΦΙΑ μια τρυπα στο νερό θα γίνει και πάλι.
Ένα μικρό λάθος και για να διορθώσεις τον ΕΝΦΙΑ θες 1 χρόνο από τις εφορίες.
Να καταργηθεί το πιστοποιητικό ώστε να προχωράει η διαδικασία και ο νέος ιδιοκτήτης θα έχει πλέον σωστό Ε9 ώστε να λήξει κάποτε και αυτό το πρόβλημα με τα Ε9-Ενφια-Μεταβιβασεις_κληρονομιες..
ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΙΟ ΑΠΛΗ ΚΑΙ ΣΥΝΤΟΜΗ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΓΡΑΦΗΣ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΥ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΤΑΠ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΚΑΙ Η ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΩΝ ΕΝΦΙΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗΣ, ΕΦΟΣΟΝ ΠΡΟΣΚΟΜΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟΔΕΙΚΤΙΚΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΟΤΗΤΑΣ ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΑ ΑΥΤΑ ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΣΥΜΦΩΝΟΥΝ ΠΟΛΛΟΙ ΑΝ ΟΧΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΜΟΥ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΓΡΑΦΟΙ
Bravo
Εξαιρετική πρωτοβουλία η αποτίναξη του βαριδίου της βεβαίωσης μη οφειλής Τέλους Ακίνητης Περιουσίας από τα μεταβιβαστκά συμβόλαια! Οι υπηρεσίες των Δήμων να φροντίσουν για την είσπραξη των εσόδων τους σε μόνιμη βάση και όχι ευκαιριακά κατά τη μεταβίβαση του ακινήτου! Ο Συμβολαιογράφος δεν ειναι φοροσυλλέκτης του κάθε Δήμου, ο οποίος οφείλει να οργανωθεί επιτέλους με ψηφιακή τεχνολογία! Πρόταση: το ΤΑΠ να ενσωματωθεί στον ΕΝΦΙΑ ως φόρος ιδιοκτησίας ακινητου και να πάει το ήμισυ στους Δήμους, θα απλοποιηθεί έτσι η διαδικασία και θα μειωθεί περαιτέρω η γραφειοκρατία και η φορολογική πολυπλοκότητα, ενώ ο ΕΝΦΙΑ θα καταστεί επιτέλους Ενιαίος.