Άρθρο 24 Υποβολή ψηφιακών αντιγράφων συμβολαιογραφικών πράξεων και ψηφιακών περιλήψεων – Κατάργηση της προσάρτησης αντιγράφου κτηματολογικού διαγράμματος σε περίπτωση υποβολής ψηφιακής αίτησης – Προσθήκη παρ. 7 και 8 στο άρθρο 14 ν. 2664/1998

 

Στο άρθρο 14 του ν. 2664/1998 (Α’ 275), περί της διαδικασίας των κτηματολογικών εγγραφών, προστίθενται παρ. 7 και 8 ως εξής:

«7. Από την ημερομηνία που καθορίζεται στην απόφαση του τέταρτου εδαφίου της παρ. 1, οι εγγραπτέες συμβολαιογραφικές πράξεις, για τις οποίες υποβάλλεται αίτηση καταχώρισης σύμφωνα με το παρόν άρθρο, υποβάλλονται σε ψηφιακό αντίγραφο, το οποίο συνοδεύεται από ψηφιακή περίληψη της εγγραπτέας συμβολαιογραφικής πράξης. Τα ψηφιακά έγγραφα του πρώτου εδαφίου υποβάλλονται σε αναγνώσιμη μορφή φορητού εγγράφου (.pdf), και όχι ως σαρωμένα αρχεία, και φέρουν την ψηφιακή υπογραφή του συμβολαιογράφου, χωρίς χειρόγραφες παραπομπές.
8. Από την ημερομηνία που καθορίζεται στην απόφαση του τέταρτου εδαφίου της παρ. 1, καταργείται η υποχρέωση της προσάρτησης αντιγράφου κτηματολογικού διαγράμματος από τον αιτούντα την καταχώριση εγγραπτέας πράξης. Στην περίπτωση αυτή, το αντίγραφο κτηματολογικού διαγράμματος προσαρτάται από την αρμόδια υπηρεσία του Φορέα, μετά από σχετική αίτηση και καταβολή του σχετικού τέλους από τον αιτούντα την καταχώριση.».

  • 29 Νοεμβρίου 2023, 20:48 | ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΥ Συμβολαιογράφος

    (Παρ.7) Η υποβολή ψηφιακών αντιγράφων εγγραπτέων συμβολαιογραφικών αντιγράφων συνοδευόμενων από ψηφιακή περίληψη,σε αναγνώσιμη μορφή φορητού εγγράφου (PDF), και όχι ως σαρωμένα αρχεία, με την ψηφιακή του συμβολαιογράφου, χωρίς χειρόγραφες παραπομπές, είναι δυνατόν να υλοποιηθεί άμεσα προς όφελος και διευκόλυνση όλων και να μην εξαρτάται η έναρξη αυτής της διαδικασίας από την ημερομηνία που καθορίζεται στην απόφαση του τετάρτου εδαφίου της παρ.1 του άρθρου 14 του ν. 2664/98, δεδομένου ότι για κάθε νέα διαδικασία απαιτείται χρόνος τόσο για την προσαρμογή χρηστών και (ηλεκτρονικών) συστημάτων όσο και για τη βελτίωσή της. (Παρ. 8) Για τον ίδιο λόγο θα μπορούσε να αποσυνδεθεί η έναρξη εφαρμογής και της προβλεπόμενης από την παρ. 8 διαδικασίας από την απόφαση του τετάρτου εδαφίου της παρ.1 του άρθρου 14 του ν. 2664/98
    Συνεπώς προτείνεται οι παρ. 7 και 8 του άρθρου 14 να αναμορφωθούν ως εξής: «7. Οι εγγραπτέες συμβολαιογραφικές πράξεις, για τις οποίες υποβάλλεται ηλεκτρονικά αίτηση καταχώρισης σύμφωνα με το παρόν άρθρο, υποβάλλονται σε ψηφιακό αντίγραφο, το οποίο συνοδεύεται από ψηφιακή περίληψη της εγγραπτέας συμβολαιογραφικής πράξης. Τα ψηφιακά έγγραφα του πρώτου εδαφίου υποβάλλονται σε αναγνώσιμη μορφή φορητού εγγράφου (.pdf), και όχι ως σαρωμένα αρχεία, και φέρουν την ψηφιακή υπογραφή του συμβολαιογράφου, χωρίς χειρόγραφες παραπομπές.
    8. Σε περίπτωση υποβολής ηλεκτρονικά αίτησης καταχώρισης εγγραπτέων συμβολαιογραφικών πράξεων καταργείται η υποχρέωση της προσάρτησης αντιγράφου κτηματολογικού διαγράμματος από τον αιτούντα την καταχώριση εγγραπτέας πράξης. Στην περίπτωση αυτή, το αντίγραφο κτηματολογικού διαγράμματος προσαρτάται από την αρμόδια υπηρεσία του Φορέα, μετά από σχετική αίτηση και καταβολή του σχετικού τέλους από τον αιτούντα την καταχώριση.»

  • 24 Νοεμβρίου 2023, 14:03 | ΣΤΑΜΑΤΟΥΛΑΚΗ ΛΕΜΟΝΙΑ

    Η ΣΥΝΥΠΟΒΟΛΛΗ ΤΟΥ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΟΣ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΕ ΚΑΘΕ ΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΗ ΜΙΑΣ ΕΓΓΡΑΠΤΕΑΣ ΠΡΑΞΗΣ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ , ΗΤΑΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΙ ΠΟΙΝΗ ΑΚΥΡΟΤΗΤΑΣ , ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΗΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ,
    ΓΙΑΤΙ ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΗΤΑΝ ΝΑ ΤΑΥΤΟΠΟΙΗΣΕΙ ΤΟ ΑΚΙΝΗΤΟ,ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΘΑ ΓΙΝΟΤΑΝ Η ΕΓΓΡΑΦΗ.
    ΜΑΛΙΣΤΑ Η ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΗΓΕΙΤΟ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΥ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΗΤΑΝ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΗΛΕΓΧΕ Ο ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΣ ΠΟΥ ΔΙΕΝΕΡΓΟΥΣΕ ΝΟΜΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ ΤΗΣ ΥΠΟΒΛΗΘΕΙΣΗΣ ΠΡΑΞΗΣ.
    ΔΕΝ ΚΑΤΑΝΟΩ ΓΙΑΤΙ ΚΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ .ΤΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΚΑΘΙΕΡΩΝΕΙ ΕΝΑ ΑΞΙΩΜΑ : ΕΝ ΑΡΧΗ ΗΝ Ο ΧΑΡΤΗΣ. ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΤΟ ΕΠΙΘΥΜΗΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ.
    ΠΡΩΤΑ ΣΙΓΟΥΡΕΥΟΜΑΣΤΕ ΟΤΙ ΤΟ ΑΚΙΝΗΤΟ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΟΥΜΕ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΟΡΘΗ ΤΟΥ ΘΕΣΗ, ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΣΥΝΑΠΤΟΥΜΕ ΤΙΣ ΣΥΜΦΩΝΙΕΣ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΑΥΤΟ.

  • 22 Νοεμβρίου 2023, 10:09 | Βασίλειος

    Είμαι μεσίτης
    Εκτός από το ΤΑΠ υπάρχει και ο υπολογισμός ΕΝΦΙΑ για όσους έχουν πεθάνει.
    Οι κληρονόμοι για να πουλήσουν τα κληρονομηθέντα πρέπει να περιμένουν 10 μήνες για να υπολογίσει κάποιος τεμπέλης εφοριακός το ΕΝΦΙΑ για να προχωρήσει η πώληση.
    Σέ αυτές τις περιπτώσεις ο εφοριακός υπάλληλος περιμένει μίζα για να κάνει την δουλειά του.
    Είναι κρίμα γιατί τα νέα παιδιά που μπήκαν στο πρόγραμμα ΤοΣπιτιΜου έχουν κάνει πολλά έξοδα και περιμένουν μήνες και δεν γίνεται τίποτα.
    Βάλτε έναν υπολογιστή να υπολογίζει αυτόματα το ΕΝΦΙΑ.
    Δεν είναι πυρηνική φυσική.
    Να έχουν πρόσβαση οι συμβολαιογράφοι και να γίνονται γρήγορα τα συμβόλαια.
    Μην αφήνετε τους τεμπέληδες του δημοσίου να καταστραφούν ακόμα και προγράμματα όπως τοΣπίτιμου

  • 19 Νοεμβρίου 2023, 20:33 | aston3

    To άρθρο όπως τίθεται εισάγει την υποχρεωτική ηλεκτρονική καταχώρηση των συμβολαιογραφικών πράξεων στο κτηματολόγιο με έναν εντελώς γενικό και ασαφή τρόπο που θα δημιουργήσει πολύ περισσότερα προβλήματα -ιδίως σε θέματα ασφάλειας των συναλλαγών- από αυτά που υποτίθεται οτι προσπαθεί να λύσει. Πρέπει να λυθούν αρκετά ζητήματα, όπως αυτό του ελέγχου και της ακυρότητας των πράξεων και φυσικά η δυνατότητα αυτή να είναι προαιρετική. Στα άλλα για τη δήθεν κατάργηση του αποσπάσματος κτηματολογικού διαγράμματος, τίποτε δεν καταργείται. Απλά θα έχουμε την παγκόσμια πρωτοτυπία να κάνει αίτηση ο συμβαλλομενος ή ο συμβολαιογράφος και να πληρώνει το τέλος και η δημόσια υπηρεσία (ο φορέας) να το εκδίδει και να το καταθέτει η ίδια στον εαυτό της.

  • 19 Νοεμβρίου 2023, 13:27 | MS

    ..καταργείται η υποχρέωση της προσάρτησης αντιγράφου κτηματολογικού διαγράμματος από τον αιτούντα την καταχώριση εγγραπτέας πράξης». Η υποχρέωση προσάρτησης αφορά στην εγγραπτέα πράξη (συμβολαιογραφικό έγγραφο) και όχι στον αιτούντα την καταχώριση. Η ορθή διατύπωση θα ήταν: καταργείται η υποχρέωση της προσάρτησης ΑΚΔ στις εγγραπτέες πράξεις…
    Επί της ουσίας της ρύθμισης: Καταργείται η υποχρέωση προσάρτησης στο συμβολαιογραφικό έγγραφο, αλλά η ίδια ακριβώς διαδικασία θα γίνεται υποτίθεται με επιμέλεια του Φορέα, αλλά με αίτηση και επιβάρυνση του αιτούντος κατά την καταχώριση? Το εντελώς παράλογο να γίνεται αίτηση έκδοσης εγγράφου προκειμένου να κατατεθεί στον φορέα που το εξέδωσε, αντικαθίσταται από το αδιανόητο να το εκδίδει ο φορέας για να το καταθέτει ο ίδιος στον εαυτό του.
    Ας αυξηθεί το τέλος καταχώρισης κατά 15€, αν τελικά αυτό είναι το ζητούμενο.

  • 18 Νοεμβρίου 2023, 14:52 | Σαλεπακη Στυλιανη

    Αυτή η πρόσκληση μέσω gov δεν μπορεί να ισχύει για αλλοδαπό αγοραστή η
    Πωλητή διότι για να λειτουργήσει το ,gov απαιτείται
    Δηλωμένο κινητό τηλέφωνο σε σύνδεση με e bankig η taxisnet
    Επίσης πως ο ηλικιωμένος στο ορεινό χωριό που θέλει να
    Πουλήσει το χωράφι του θα προσκληθεί μέσω gov όταν δεν
    Έχει υπολογιστή.η τάμπλετ .Θα πρέπει να πληρώσει το λογιστή
    , να έρθει τι παιδί του ? Πώς θα υλοποιηθεί αυτή
    Η πρόσκληση πρακτικά ?

  • 18 Νοεμβρίου 2023, 08:29 | Basiliy

    Επιτέλους

  • 18 Νοεμβρίου 2023, 01:34 | Παναγιώτης Μαυροδόντης

    Δεδομένης της ψηφιακής καταχώρισης της εγγραφέας πράξης, δεν υφίσταται ουσιαστικός λόγος επισύναψης του ΑΚΔ στην πράξη ή στην αίτηση καταχώρισης. Εαν απαιτείται οικονομικό ισοδύναμο, ας προστεθούν τα 15 ευρώ στο πάγιο τέλος καταχώρισης, αποφεύγοντας περιττές αιτήσεις και γραφειοκρατικές καθυστερήσεις.
    Παναγιώτης Μαυροδόντης Συμβολαιογράφος.