Άρθρο 18 Μισθολογικό καθεστώς Προϊσταμένων Κτηματολογικών Γραφείων και Υποκαταστημάτων – Προσθήκη άρθρου 18Α στον ν. 4512/2018

 

Στον ν. 4512/2018 (Α΄ 5) προστίθεται άρθρο 18Α ως εξής:

«Άρθρο 18Α
Μισθολογικό καθεστώς Προϊσταμένων Κτηματολογικών Γραφείων και Υποκαταστημάτων

1. Οι Προϊστάμενοι Κτηματολογικών Γραφείων του Φορέα λαμβάνουν, εκτός των λοιπών επιδομάτων που ορίζονται στον ν. 4354/2015 (Α’ 176), το μηνιαίο επίδομα θέσης ευθύνης της υποπερ. αε) της περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 4354/2015, για όσο διατηρούν τη θέση ευθύνης. Εφόσον πληρούν τα προσόντα της παρ. 2 του άρθρου 18 του παρόντος τοποθετούνται στο 15ο Μ.Κ. της Π.Ε κατηγορίας, εκτός εάν βάσει προϋπηρεσίας κατατάσσονται σε ανώτερο Μ.Κ., εφαρμοζόμενου κατά τα λοιπά του ν. 4354/2015 ως προς τον χρόνο και τον τρόπο της μισθολογικής εξέλιξης.
2. Οι Προϊστάμενοι Υποκαταστημάτων Κτηματολογικών Γραφείων του Φορέα λαμβάνουν, εκτός των λοιπών επιδομάτων που ορίζονται στον ν. 4354/2015, το μηνιαίο επίδομα θέσης ευθύνης της υποπερ. αζ) της περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 4354/2015, για όσο διατηρούν τη θέση ευθύνης. Εφόσον πληρούν τα προσόντα της παρ. 2 του άρθρου 18 του παρόντος, τοποθετούνται στο 15ο Μ.Κ. της Π.Ε κατηγορίας, εκτός εάν βάσει προϋπηρεσίας κατατάσσονται σε ανώτερο Μ.Κ., εφαρμοζόμενου κατά τα λοιπά του ν. 4354/2015 ως προς τον χρόνο και τον τρόπο της μισθολογικής εξέλιξης.
3. Στους Αναπληρωτές Προϊσταμένους οι οποίοι αναλαμβάνουν καθήκοντα νομικού ελέγχου των εγγραπτέων πράξεων και έκδοσης απόφασης για την αποδοχή ή την απόρριψη καταχώρισής τους σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 2664/1998 (Α’ 275), καταβάλλεται μηνιαία αποζημίωση ίση με το επίδομα θέσης ευθύνης επιπέδου προϊσταμένου τμήματος, όπως αυτό ορίζεται στην υποπερ. αζ) της περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 4354/2015.».

  • 29 Νοεμβρίου 2023, 23:24 | ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΛΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

    Η διάταξη θα πρέπει να αναδιατυπωθεί ούτως ώστε να είναι σαφής και να υπάρχει εξίσωση Προϊσταμένων και Αναπληρωτών Προϊσταμένων στο 15ο κλιμάκιο κι επίδομα ευθύνης σε όσους κάνουν νομικό έλεγχο σε πράξεις Κτηματολογίου και Υποθηκοφυλακείου, χωρίς διάκριση εάν αυτοί κατέλαβαν την θέση με την ένταξη τους στον Φορέα, ύστερα από κατάργηση ειδικού ή έμμισθου Υποθηκοφυλακείου ή διορίστηκαν με προκήρυξη.

  • 29 Νοεμβρίου 2023, 23:30 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΒΕΡΓΟΣ ΠΑΤΜΟΣ

    Σε ότι αφορά εμάς τους πρώην ειδικούς άμισθους Υποθηκοφύλακες, που ενταχθήκαμε ή τους συναδέλφους που θα ενταχθούν στο ενιαίο φορέα «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ» με την ιδιότητα του Προϊσταμένου του Κτηματολογικού Γραφείου ή του Υποκαταστήματος ή του Αναπληρωτή προϊσταμένου θα πρέπει η υποπαράγραφος β, της παραγράφου 4, του άρθρου 18 του Ν. 4512/2018 να επαναδιατυπωθεί σε σχέση με την ένταξη μας σε μισθολογικό κλιμάκιο (Μ.Κ.) καθώς και το ζήτημα των συνταξιοδοτικών μας δικαιωμάτων. Προφανώς είναι ηθικόν και δίκαιον να εντασσόμαστε τουλάχιστον στο 15ο μισθολογικό κλιμάκιο, εκτός εάν βάσει προϋπηρεσίας εντασσόμαστε σε ανώτερο Μ.Κ.. Η υπηρεσία μας στις θέσεις των άμισθων Υποθηκοφυλάκων σύμφωνα με την ως άνω ισχύουσα διάταξη «…..θεωρείται ως πραγματική δημόσια υπηρεσία για κάθε νόμιμη συνέπεια…», η οποία θα πρέπει να τύχει εφαρμογής και υλοποίησης, με ανάλογη νομοθετική ρύθμιση, σε ότι αφορά και τη συνταξιοδότηση μας, ήτοι να τυγχάνουμε της ίδιας αντιμετώπισης και μεταχείρισης με τους συνταξιοδοτούμενους υπαλλήλους του Δημοσίου. Αρκετοί είναι οι λόγοι, οι οποίοι συνηγορούν στην υιοθέτηση και νομοθέτηση από πλευράς της πολιτείας των δίκαιων μισθολογικών και συνταξιοδοτικών αιτημάτων μας. Λόγοι ισότητας και ισονομίας το επιβάλουν. Πιστεύουμε ότι έχουμε προσφέρει και βοηθήσει, με όλες μας τις δυνάμεις, ξεπερνώντας τα κατά καιρούς παρουσιαζόμενα προβλήματα και δυσκολίες, στην οικοδόμηση και δημιουργία του «Εθνικού Κτηματολογίου», είτε ως άμισθοι υποθηκοφύλακες είτε ως ενταγμένοι πλέον στον ενιαίο φορέα και συνεχίζουμε σ’ αυτή τη κατεύθυνση. Ως εκ τούτου ελπίζουμε και διεκδικούμε να τύχουν αποδοχής και ανάλογης υλοποίησης τα δίκαια αιτήματα μας με αντίστοιχη νομοθέτηση από τη Βουλή των Ελλήνων.

  • 29 Νοεμβρίου 2023, 22:11 | ΕΛΕΝΗ ΚΥΡΙΑΚΑΚΗ

    Το άρθρο 18 Α του νομοσχεδίου προβλέπει ότι οι Προϊστάμενοι των Κτηματολογικών Γραφείων και των Υποκαταστημάτων που πληρούν τα προσόντα της παρ. 2 του άρθρου 18 του Ν. 4512/2018, δηλαδή οι προϊστάμενοι πενταετούς θητείας , τοποθετούνται στο 15ο μισθολογικό κλιμάκιο. Η ψήφιση του νομοσχεδίου αυτού συνεπάγεται την ακόλουθη παράλογη διάκριση: ο Προϊστάμενος Κ/Γ ή Υποκαταστήματος με 20ετή προϋπηρεσία που έχει διοριστεί ως υποθηκοφύλακας καταργούμενου υποθηκοφυλακείου που εντάχθηκε στο φορέα , σύμφωνα με το άρθρο 18 παρ 4β του Ν 4512/2018 , τοποθετείται στο 10 κλιμάκιο , ενώ ο Προϊστάμενος Κ/Γ ή υποκαταστήματος με , ενδεχομένως, μηδενική εμπειρία που έχει διοριστεί για διάρκεια 5 ετών σύμφωνα με το άρθρο 18 παρ. 2 του Ν 4512/2018 τοποθετείται στο 15ο κλιμάκιο. Η δημιουργία Προίσταμένων δύο ταχυτήτων δια της διαφοροποίησης της αμοιβής τους για ίσης αξίας εργασία καταφανώς παραβιάζει τη συνταγματική αρχή της ισότητας. Κατά συνέπεια , όλοι οι Προϊστάμενοι κτηματολογικών γραφείών ή Υποκαταστημάτων , ανεξαρτήτως του τρόπου επιλογής τους, πρέπει να κατατάσσονται στο 15 Μισθολογικό κλιμάκιο.

  • 29 Νοεμβρίου 2023, 16:26 | ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ στο ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ

    Η τοποθέτηση στο 15ο Μ.Κ. της Π.Ε. κατηγορίας, θα υπολογίζεται από την ημερομηνία ανάληψης καθηκόντων. Επίσης να ισχύει και για τους αναπληρωτές προϊσταμένους.

  • 27 Νοεμβρίου 2023, 20:05 | Φανή Ρούση

    Να δοθεί σε όλους τους Αναπληρωτές το επίδομα προϊσταμένου Υποκαταστήματος, ανεξαρτήτως του αν είναι σε θέση Προϊσταμένου ή όχι και να τοποθετηθούν στο 15ο ΜΚ . Η προϋπόθεση » όσοι αναλαμβάνουν τον νομικό έλεγχο πράξεων» είναι αόριστη και περιττή. Ολοι κάνουμε νομικό έλεγχο και σε κτηματολόγιο και σε πράξεις του ΣΜΥ και όχι μόνο.
    Οι αναπληρωτές προέρχονται από τα πρώην άμισθα υποθηκοφυλακεία έχουν μεγάλη εμπειρία, χρόνια εργασίας ως δικηγόροι και ως υποθηκοφύλακες με τα ίδια προσόντα, καθήκοντα και ευθύνες με τους Προϊσταμένους Καταστημάτων ή Υποκαταστημάτων, εκτελούν παντός είδους εργασίες πχ ταμείο, καταχωρήσεις πράξεων στο ΣΜΥ, έκδοση πιστοποιητικών, νομικός έλεγχος στο κτηματολόγιο κλπ

  • 23 Νοεμβρίου 2023, 12:22 | ΣΤΑΜΑΤΟΥΛΑΚΗ ΛΕΜΟΝΙΑ

    ΝΑ ΠΡΟΣΤΕΘΕΙ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 18 Α ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΑΔΙΚΙΑ , ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΕΜΜΙΣΘΩΝ ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΩΝ ΠΟΥ ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ , ΥΠΕΡΔΙΕΤΗΣ ΔΙΚΗΓΟΡΙΑ ΚΑΙ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΟΥ ΕΦΕΤΕΙΟΥ Ή ΑΡΕΙΟΥ ΠΑΓΟΥ, ΗΤΑΝ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΜΕ ΠΡΟΣΩΠΟΠΑΓΗ ΘΕΣΗ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ Α ΒΑΘΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΙΚΟΥ, ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΙΟΡΙΣΜΟ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΕΛΑΜΒΑΝΑΝ ΤΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΙΚΟ ΕΠΙΔΟΜΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΙΟΡΙΣΜΟ ΤΟΥΣ.
    ΚΑΙ ΠΑΡΑ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ Ο ΝΟΜΟΣ 4512/2018 ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 18 ΠΑΡ. 4 ΠΕΡ. α ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 20 ΠΑΡ. . 1 , ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ , ΔΙΑΤΗΡΗΣΕ ΤΙΣ ΠΡΟΣΩΠΟΠΑΓΕΙΣ ΤΟΥΣ ΘΕΣΕΙΣ ΜΕ ΣΧΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΤΟΠΟΘΕΤΩΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΣΕ ΠΡΟΣΩΡΙΝΟ ΚΛΑΔΟ ΜΟΝΙΜΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΣΕ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΚΛΑΔΟ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ, ΚΑΙ ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΘ ΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ ΤΡΟΠΟ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΛΑΔΟ, ΕΝ ΤΟΥΤΟΙΣ Ο ΦΟΡΕΑΣ ΠΑΡΕΡΜΗΝΕΥΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΥΤΕΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΕ ΣΤΕΡΩΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΤΟΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΙΚΟ ΤΟΥΣ ΒΑΘΜΟ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΙΚΟ ΤΟΥΣ ΕΠΙΔΟΜΑ.
    ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΑΝΑΦΕΡΟΜΑΙ ΣΕ ΕΜΕΝΑ , ΕΙΔΙΚΗ ΕΜΜΙΣΘΗ ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΑ ΧΙΟΥ ΕΠΙ 28ΕΤΙΑ , ΤΗΝ ΜΑΡΙΑ ΓΥΦΤΟΓΙΑΝΝΗ ΕΙΔΙΚΗ ΕΜΜΙΣΘΗ ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΑ ΣΑΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΝ ΔΗΜΗΤΡΗ ΤΑΝΤΑΛΙΔΗ ΕΙΔΙΚΟ ΕΜΜΙΣΘΟ ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΑ ΝΑΥΠΛΙΟΥ. ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΥ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΜΑΣ ΚΑΙ ΕΙΧΑΜΕ ΕΠΙ ΣΕΙΡΑ ΕΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑ, ΔΙΟΤΙ Η ΠΡΟΣΩΠΟΠΑΓΗΣ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΚΑΤΕΙΧΑΜΕ ΗΤΑΝ ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΟ ΔΙΚΗΓΟΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΩΤΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΗΚΑΜΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΠΟΥ ΑΝΗΚΑΜΕ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΟΡΚΙΣΤΗΚΑΜΕ ΕΙΔΙΚΟΙ ΕΜΜΙΣΘΟΙ ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΕΣ, ΔΙΑΤΗΡΩΝΤΑΣ ΟΜΩΣ ΤΗΝ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΗ ΜΑΣ ΙΔΙΟΤΗΤΑ. ΕΠΙΣΗΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΔΙΠΛΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΚΑΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΕΙΟΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΚΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ.
    ΕΓΩ ΗΜΟΥΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΤΟΥ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΚΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΧΙΟΥ, ΑΠΟ ΤΟ ΕΤΟΣ 2006, 15 ΠΕΡΙΠΟΥ ΧΡΟΝΙΑ , ΟΤΑΝ ΕΝΤΑΧΘΗΚΑ ΣΤΟ ΦΟΡΕΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΣΥΝΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΚΕ ΠΟΥΘΕΝΑ. ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΞΑΦΝΙΚΑ ΝΑ ΕΓΙΝΑ ΤΜΗΜΑΤΑΡΧΗΣ ΑΦΟΥ ΤΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΧΙΟΥ ΜΕΤΑΤΡΑΠΗΚΕ ΣΕ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΚΑΙ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΟΥΣΑ ΝΑ ΤΟ ΔΙΕΥΘΥΝΩ ΕΓΩ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ 18 ΠΑΡ. 4 α.
    Η ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ ΘΑ ΕΧΕΙ ΩΣ ΕΞΗΣ:
    ΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΤΗΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΩΣ α ,ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ 4 , ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 18 ΤΟΥ Ν 4512/2018, ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΙ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΚΩΝ ΓΡΑΦΕΙΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ, ΠΟΥ ΚΑΤΕΙΧΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΤΟΥΣ ΤΟΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΙΚΟ ΒΑΘΜΟ ΚΑΙ ΕΛΑΜΒΑΝΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΤΟΥΣ ΤΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΙΚΟ ΕΠΙΔΟΜΑ , ΔΙΑΤΗΡΟΥΝ ΤΟΝ ΒΑΘΜΟ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΤΟ ΕΠΙΔΟΜΑ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΦΟΡΕΑ, ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΚΑΘ ΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ ΤΡΟΠΟ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ ΦΟΡΕΑ.

  • 23 Νοεμβρίου 2023, 08:44 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΑΝΤΑΛΙΔΗΣ

    Να αποκατασταθεί η παντελώς αδικαιολόγητη υπηρεσιακή και μισθολογική υποβάθμιση των προϊσταμένων των (πρώην) Εμμίσθων Υποθηκοφυλακείων, οι οποίοι έχουν τοποθετηθεί προϊστάμενοι Υποκαταστημάτων και όχι Κτηματολογικών Γραφείων σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 4512/2018. Υπάλληλοι ειδικών προσόντων, με πολυετή θητεία στο δημόσιο τομέα και με διευθυντικό βαθμό από την πρώτη ημέρα του διορισμού τους σύμφωνα με τις προβλέψεις του νομοθέτη, υποβαθμίστηκαν εν μία νυκτί σε τμηματάρχες.

  • 21 Νοεμβρίου 2023, 23:18 | Μαρία Γυφτογιάννη

    Είναι ίσως η μοναδική (πια) ευκαιρία σας με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο να επανορθώσετε την αδικία και την ανισότητα που έχετε προκαλέσει λόγω της μη ορθής εφαρμογής του ν. 4512/2018 ως προς την μισθολογική και βαθμολογική μεταχείριση των Προϊσταμένων μόνο τριών (03) Υποκαταστημάτων (πρώην ΕΜΜΙΣΘΩΝ υποθηκοφυλακείων, ήτοι Χίου, Σάμου και Ναυπλίου), οι οποίοι, παρότι είχαμε διοριστεί σε θέση διευθυντή και μάλιστα με τον Α’ Βαθμό ως ΕΜΜΙΣΘΟΙ υποθηκοφύλακες (με εξαρχής σχέση δημοσίου δικαίου), με την ένταξη μας στον φορέα μόνο λόγω της γεωγραφικής διαίρεσης σε ΚΓ και Υποκαταστήματα, χάσαμε και το επίδομα διεύθυνσης και υποβιβαστήκαμε διοικητικά, μισθολογικά και προπάντων ηθικά. Ειδικότερα:

    1. Όλοι οι πρώην ΕΜΜΙΣΘΟΙ υποθηκοφύλακες διοριστήκαμε και κατείχαμε από διορισμού μας τον βαθμό του Διευθυντή, λαμβάνοντας και το αντίστοιχο επίδομα θέσης ευθύνης.

    2. Ο βαθμός του Διευθυντή διατηρήθηκε μόνο σε όσους συναδέλφους (πρώην ΕΜΜΙΣΘΟΥΣ υποθηκοφύλακες) οι οποίοι, με την ένταξη τους στο φορέα, ΕΤΥΧΑΝ να προΐστανται ΚΓ και όχι Υποκαταστημάτων, καθαρά και μόνο λόγω της γεωγραφικής διαίρεσης του ν. 4512/2018 σε υποκαταστήματα και διευθύνσεις, ενώ ομοίων προσόντων προϊστάμενοι διατήρησαν την προσωποπαγή θέση του Διευθυντή που κατείχαν ως έμμισθοι Υποθηκοφύλακες, πλην των τριών Υποκαταστημάτων (πρώην ΈΜΜΙΣΘΩΝ Υποθηκοφυλακείων).

    Επιτάσσεται από τις συνταγματικές αρχές ισότητας και αξιοκρατίας να επανατοποθετηθούμε στον ίδιο βαθμό και στην ίδια θέση που κατείχαμε πριν την κατάργηση των Υποθηκοφυλακείων, διότι έχουμε υποστεί οικονομική βλάβη από τη στιγμή της ένταξής μας στο φορέα του Ελλ Κτηματολογίου. Εξάλλου, κανένας υποβιβασμός δημοσίου υπαλλήλου (όπως εμείς) ΔΕΝ επιτρέπεται για λόγους που δεν αφορούν παρά μόνον παραβατική συμπεριφορά του υπαλλήλου, αυθαίρετα και αναιτιολόγητα και χωρίς απόφαση του αρμοδίου υπηρεσιακού οργάνου.

    Και μιλάω για παράβαση της αρχής της ισότητας, διότι καίτοι καταργείτε και συγχωνεύετε άμισθα υποθηκοφυλακεία σε Υποκαταστήματα, οι αρμοδιότητες και οι υποχρεώσεις που προκύπτουν από τη θέση ευθύνης των Προϊσταμένων Υποκαταστημάτων (όπως αυτή αναλύεται στο ά. 18) συνεχώς διογκώνεται.

    Δηλαδή ανθρώπινο δυναμικό που θα έπρεπε να αξιοποιηθεί κατάλληλα από το Φορεά, άνθρωποι που διαθέτουμε πολυετή εμπειρία και που δεν εισήλθαμε ξαφνικά στο Ελ Δημόσιο με την διαδικασία της «παρθενογέννεσης» κατατασσόμενοι εν μια νυκτί σε μισθολογικά κλιμάκια και βαθμούς, αντίθετα τους κατείχαμε από διορισμού μας από το Σύνταγμα και τους νόμους, ενώ εσείς μας συρρικνώνετε και με τιμωρητική διάθεση μας στερείτε κεκτημένα δικαιώματα.

    Για τους παραπάνω λόγους απαιτείται τροποποίηση του άρθρου 18 παρ. 4 κατά τέτοιο τρόπο ώστε να προκύπτει με σαφήνεια οτι η υπηρεσιακή και μισθολογική κατάσταση των Προϊσταμένων παραμένει ανεπηρέαστη από την διαίρεση των Κτηματολογικών Γραφείων σε Καταστήματα και Υποκαταστήματα που προβλέπονται στην παρ. 2 άρθρου 15, εφόσον αυτοί κατείχαν θέση Διευθυντή, κατά την πρώτη εφαρμογή του νόμου, την οποία διατηρούν αναλλοίωτη.

  • 21 Νοεμβρίου 2023, 15:33 | Κίμων Βλάχος

    H διάταξη περί Προϊσταμένων Κ.Γ. και Υποκαταστημάτων, οι οποίοι τοποθετούνται στο 15 Μ.Κ. της Π.Ε. κατηγορίας ΜΟΝΟ «εφόσον πληρούν τα προσόντα της παρ. 2 του άρθρου 18 του ν.4512/2018» αντιβαίνει την αρχή της ισότητας του άρθρου 4 του Συντάγματος και είναι προδήλως άδικη.
    Εφόσον οι Προϊστάμενοι έχουν τα ίδια τυπικά προσόντα, ασκούν τα ίδια καθήκοντα και φέρουν τις ίδιες ευθύνες, θα πρέπει να αντιμετωπίζονται ως προς τον κυρίως μισθό τους με τον ίδιο τρόπο, ανεξαρτήτως του τρόπου επιλογής τους για τη θέση που καταλαμβάνουν. Η διάκριση που εισάγεται με την παρούσα διάταξη δεν δικαιολογείται ούτε νομικά, ούτε ηθικά.
    Τυχόν διαφορές στα τυπικά προσόντα (π.χ. ύπαρξη μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών) καλύπτεται ήδη από τις οικείες διατάξεις του ν.4354/2015. Επίσης, η διαφορά μεταξύ Προϊσταμένων Κ.Γ. και Υποκαταστημάτων καλύπτεται, ορθά, με την καταβολή διαφορετικού επιδόματος θέσης ευθύνης. Όμως, η περαιτέρω διάκριση με μοναδικό κριτήριο τον τρόπο επιλογής του Προϊσταμένου (δηλ. είτε με βάση το άρθ. 18 παρ. 2 του ν.4512/2018, είτε με βάση το άρθρο 17 του παρόντος σχεδίου νόμου) συντελεί στη ΜΗ ομοιόμορφη μεταχείριση προσώπων που τελούν υπό τις ίδιες ή παρόμοιες συνθήκες και εισάγει ή στερεί προνόμιο μη συνδεόμενο προς αξιολογικά κριτήρια, αντιβαίνοντας την συνταγματικά κατοχυρωμένη αρχή της ισότητας.

  • 19 Νοεμβρίου 2023, 17:27 | ΜΑΡΙΑ ΧΑΤΖΗΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

    Η ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΝΟΜΗ ΚΑΘΩΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕΤΟΝ Ν 4512/2018 ΚΑΙ ΤΟ ΦΕΚ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΤΟΥΣ ΟΛΟΙ ΔΙΟΡΙΣΤΗΚΑΝ ΣΤΟΝ ΦΟΡΕΑ ΩΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΙ.
    ΩΣ ΕΚ ΤΟΥΤΟΥ ΚΑΙ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΑ ΟΣΑ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΤΟΜΕΑ ΠΡΕΠΕΙ Η΄ΟΛΟΙ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΤΟ ΕΠΙΔΟΜΑ Η΄ΚΑΝΕΙΣ.

  • 19 Νοεμβρίου 2023, 08:42 | Φανή Ρούση ΚΓ Ηπείρου

    Το παρόν άρθρο εισάγει αθέμιτη και απαράδεκτη διάκριση εις βάρος των αναπληρωτών Προϊσταμένων. Αναπληρωτές προϊστάμενοι είναι όλοι οι πρώην άμισθοι υποθηκοφύλακες που έχουν προσωποπαγή θέση και που όταν αποχωρήσουν καταργείται η θέση τους. Αποκλείονται από την τοποθέτησή τους στο 15οΜΚ και από κάποιο σταθερό επίδομα. Οσοι δηλαδή που από τυχαίο λόγο δεν κατάφεραν να γίνουν προϊστάμενοι Καταστήματος ή Υποκαταστήματος ενώ έχουν τα ίδια προσόντα εργάζονται σε κάποιο ΚΓ, με τα ίδια καθήκοντα ειδικά όταν απουσιάζει ο προϊστάμενος, αποκλείονται αδικαιολόγητα από τις νέες ρυθμίσεις. Η πρόβλεψη επιπλέον υπαλλήλου ΠΕ (γενικά) να αναπληρώνει προϊστάμενο χωρίς να απαιτεί πτυχίο Νομικής είναι παράδοξο. Δηλαδή ο ΠΕ φιλόλογος, χημικός ή διαιτολόγος θα μπορεί να αναπληρώνει;

  • 18 Νοεμβρίου 2023, 19:21 | ΑΓΛΑΙΑ ΠΑΠΠΑ

    ΑΡΘΡΟ 18
    ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΑΝΑΛΟΓΗ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΟΥ ΚΛΙΜΑΚΙΟΥ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΩΝ ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΔΟΘΗΚΕ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΑ Η ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ ΩΣ ΔΙΚΗ
    ΓΟΡΟΙ Η ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΓΡΑΦΟΙ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΠΡΙΝ ΔΙΟΡΙΣΤΟΥΝ ΑΜΙΣΘΟΙ ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΕΣ
    ΚΑΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΝ ΤΟ ΙΔΙΟ ΕΡΓΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΕΥΕΛΙΚΤΟ ΩΡΑΡΙΟ.

  • 18 Νοεμβρίου 2023, 10:48 | ΑΓΛΑΙΑ ΠΑΠΠΑ

    ΤΟ ΑΡΘΡΟ 18Α ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΥΣ ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΔΟΘΗΚΕ Η ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥΣ ΩΣ ΔΙΚΗΓΟΡΟΙ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΓΡΑΦΟΙ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΑΔΙΚΗΜΕΝΟΙ ΕΝΩ ΕΠΙΤΕΛΟΥΝ ΤΟ ΙΔΙΟ ΕΡΓΟ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟ