ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΝΟΜΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΩΝΥΜΙΑ «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ» Άρθρο 14 Διακριτικός τίτλος του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Ελληνικό Κτηματολόγιο» – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 1 ν. 4512/2018

 

Στο πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 4512/2018 (Α’ 5), περί της σύστασης του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Ελληνικό Κτηματολόγιο, προστίθεται η φράση «και διακριτικό τίτλο «Κτηματολόγιο»» και η παρ. 1 του άρθρου 1 διαμορφώνεται ως εξής:

«1. Συστήνεται νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.) με την επωνυμία «Ελληνικό Κτηματολόγιο» (εφεξής «Φορέας») και διακριτικό τίτλο «Κτηματολόγιο», με έδρα την Αθήνα, το οποίο εποπτεύεται από τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Για τις σχέσεις του με την αλλοδαπή, ο Φορέας χρησιμοποιεί την επωνυμία «HELLENIC CADASTRE.».

  • 29 Νοεμβρίου 2023, 17:41 | ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ στο ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ

    Θέματα που θα πρέπει να συμπεριληφθούν στον νέο νόμο.

    Θέματα προϋπηρεσίας
    1. Ρύθμιση προκειμένου να αναγνωρίζεται για κάθε νόμιμη συνέπεια η προϋπηρεσία που είχε διανυθεί στους φορείς προέλευσης (Ε.Κ.ΧΑ. Α.Ε. άμισθα, έμμισθα) από το προσωπικό το οποίο εντάχθηκε στην Φορέα. Σημειώνεται ότι η προϋπηρεσία είχε αναγνωριστεί για την βαθμολογική και μισθολογική κατάταξη αλλά όχι για κάθε νόμιμη συνέπεια (αποζημίωση απόλυσης-συνταξιοδότησης)

    Ρύθμιση
    «Για το ήδη μεταφερθέν στον ν.π.δ.δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο» προσωπικό καθώς και για το προσωπικό που θα μεταφερθεί σε αυτό, σύμφωνα με τις διατάξεις του 4512/2018 (ΦΕΚ Α΄5/17.01.2018) ο χρόνος υπηρεσίας του, όπως αυτός προσδιορίζεται στα άρθρα 19, 20 του ν. 4512/2018 (ΦΕΚ(ΦΕΚ Α΄5/17.01.2018) θεωρείται ως πραγματική υπηρεσία για κάθε νόμιμη συνέπεια»

    Αιτιολογική Έκθεση
    Με την προτεινόμενη διάταξη ρυθμίζεται το θέμα του υπολογισμού της τυχόν προϋπηρεσίας που είχε διανύσει ο υπάλληλος πριν την μεταφορά του στον Φορέα καθώς και της αποζημίωσης απόλυσης λόγω συνταξιοδότησης δεδομένου ότι σκοπός του νομοθέτη του ν. 4512/2018 ήταν το προσωπικό να μεταφερθεί με την ίδια σχέση εργασίας στο νέο εργοδότη με πλήρη διασφάλιση των εργασιακών του σχέσεων και ασφαλιστικών-συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων του, όπου στο στοιχείο της εργασιακής σχέσης περιλαμβάνεται και η προϋπηρεσία (Γνωμοδότηση της Ολομέλειας του ΕΣ με αριθμό 3/2015

    2. Ρύθμιση της υπηρεσιακής κατάστασης των υπαλλήλων των εμμισθοποιημένων υποθηκοφυλακείων που εντάχθηκαν στον Φορέα (αναγνώριση προϋπηρεσίας στο άμισθο υποθηκοφυλακείο)
    Ρύθμιση
    Η παράγραφος 7 του άρθρου 20 του ν.4512/2018 τροποποιείται ως εξής:
    «Για την ένταξη της προηγούμενης παραγράφου, εκδίδεται διαπιστωτική απόφαση του Δ.Σ. του Φορέα, με την οποία γίνεται και η κατάταξη του προσωπικού σε εκπαιδευτική κατηγορία, κλάδο και βαθμό, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις διατάξεις των άρθρων 80 και 82 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 3528/2007 (A΄ 26), όπως τροποποιήθηκαν από την παρ. 2 του άρθρου 25 του ν. 4369/2016 (A΄ 33), καθώς και του π.δ. 50/2001, με την εξαίρεση του πρόσθετου προσόντος διορισμού της παραγράφου 1 του άρθρου 27. Για την κατάταξη λαμβάνονται υπόψη τα τυπικά προσόντα και ο χρόνος υπηρεσίας που διανύθηκε με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου ή ορισμένου χρόνου στα ειδικά άμισθα ή έμμισθα υποθηκοφυλακεία. Οι προσωποπαγείς θέσεις καταργούνται με την καθ’ οιονδήποτε τρόπο αποχώρηση όσων τις κατέχουν».

    Αιτιολογική Έκθεση
    Με την προτεινόμενη διάταξη ρυθμίζεται το θέμα του υπολογισμού της συνολικής προϋπηρεσίας που είχε διανύσει ο υπάλληλος σε ειδικά άμισθα ή έμμισθα υποθηκοφυλακεία πριν την ένταξη του στον Φορέα, για την κατάταξη του σε βαθμούς.

    3. Πρόβλεψη για την αναγνώριση της προϋπηρεσίας των Προϊσταμένων Κ.Γ. και Υποκαταστημάτων κατά την ένταξη τους στον Φορέα.
    Ρύθμιση
    Στο τέλος του εδαφίου β’ της παραγράφου 4 του άρθρου 18 Ν. 4512/2018 προστίθεται εδάφιο ως εξής:
    «Περαιτέρω αναγνωρίζεται ως προϋπηρεσία, για κάθε έννομη συνέπεια, ο χρόνος ασκήσεως του επαγγέλματος του δικηγόρου και του συμβολαιογράφου έως επτά (7) έτη, ο οποίος προηγήθηκε του διορισμού στη θέση του άμισθου υποθηκοφύλακα. Η αναγνώριση της προϋπηρεσίας θα διενεργείται μετά την υποβολή αιτήσεως από τον ενδιαφερόμενο υποθηκοφύλακα και την υποβολή ως δικαιολογητικού της βεβαίωσης του οικείου Δικηγορικού ή/και Συμβολαιογραφικού Συλλόγου από την οποία θα προκύπτει η διάρκεια αποκτήσεως της ιδιότητας του δικηγόρου και του συμβολαιογράφου αντίστοιχα, τα δε οικονομικά αποτελέσματα άρχονται από της υποβολής της άνω αιτήσεως ομού με την βεβαίωση του αρμόδιου Συλλόγου. Το δικαίωμα αναγνωρίσεως της άνω προϋπηρεσίας έχουν και οι πρώην άμισθοι υποθηκοφύλακες που έχουν ήδη ενταχθεί στον Φορέα κατά το χρόνο θέσης της παρούσας διάταξης σε ισχύ. Οι διατάξεις του άρθρου 2 περ. 3 έως 5 ΠΔ 69/2016 εφαρμόζονται αναλόγως».
    Αιτιολογική Έκθεση
    Οι άμισθοι υποθηκοφύλακες είχαν διατελέσει δικηγόροι ή συμβολαιογράφοι πριν από τον διορισμό τους στη θέση του άμισθου υποθηκοφύλακα, η δε επαγγελματική τους αυτή ιδιότητα ήταν προαπαιτούμενο για τον διορισμό τους στη θέση του υποθηκοφύλακα, γεγονός που αποδεικνύει την αναμφίβολη συνάφεια της προϋπηρεσίας τους ως δικηγόρων ή συμβολαιογράφων με τα καθήκοντά τους στον Φορέα. Ο θεσμός της αναγνώρισης προϋπηρεσίας των δημοσίων υπαλλήλων στον ιδιωτικό τομέα αποτελεί πάγια ρύθμιση του Υπαλληλικού Κώδικα (άρθρο 98 παρ. 5 Ν. 3528/2007), η οποία τυγχάνει γενικής εφαρμογής σε όλους τους πολιτικούς υπαλλήλους του Δημοσίου, των ΟΤΑ και των ΝΠΔΔ. Κατά συνέπεια, στο πλαίσιο της υλοποίησης της αρχής της ισότητας, κρίνεται εύλογη και σκόπιμη η πρόβλεψη του δικαιώματος των αμίσθων υποθηκοφυλάκων να αναγνωρίσουν την προϋπηρεσία τους ως δικηγόρων ή συμβολαιογράφων, την αποκτηθείσα πριν τον διορισμό τους ως αμίσθων υποθηκοφυλάκων, με ανώτατο όριο τα επτά (7) έτη, κατά την μισθολογική και βαθμολογική ένταξή τους στο ΝΠΔΔ. Η προϋπηρεσία αυτή θα λαμβάνεται υπόψη για κάθε έννομη συνέπεια, τόσο για τη βαθμολογική όσο για τη μισθολογική εξέλιξη των ενδιαφερομένων.
    Ως προς τη διαδικασία αναγνωρίσεως προβλέπεται η υποβολή αιτήσεως και, ως δικαιολογητικού, της βεβαιώσεως του οικείου Δικηγορικού ή/και Συμβολαιογραφικού Συλλόγου, χωρίς άλλες διαδικαστικές προϋποθέσεις, καθώς ότι η άσκηση των επαγγελμάτων του Δικηγόρου και του Συμβολαιογράφου εξαρτάται από την εγγραφή στους Συλλόγους αυτούς.
    Ένταξη προσωπικού στον Φορέα :

    1. Ρύθμιση της υποπαρ. β) της παραγράφου 6 του άρθρου 20 του Ν.4512.
    Ζητούμε να τροποποιηθεί η διάταξη, η οποία θα αναφέρει στην υποπαρ β) της παρ.6 του άρθρου 20, τα εξής:
    “ β) το προσωπικό με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου των καταργούμενων ειδικών άμισθων Υποθηκοφυλακείων, εφόσον η πρόσληψη του τελευταίου διενεργήθηκε πριν από την πρώτη Ιανουαρίου 2023, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 5 του άρθρου 56 του κ.δ. της 19/23.7.1941 όπως ίσχυαν κάθε φορά ή της παρ. 5 του άρθρου 23 του ν. 2664/1998, όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 11 του άρθρου 2 του ν. 3127/2003 (Α’ 67). Το κόστος της μισθοδοσίας καλύπτεται από τα εισπραττόμενα τέλη. Προσωπικό που πληρούσε την ανωτέρω προϋπόθεση αλλά δεν εντάχθηκε αυτοδικαίως στις θέσεις του προσωρινού κλάδου της παρ.5, εντάσσεται από 17.01.2024 εφόσον υποβληθεί σχετική αίτηση στο γενικό πρωτόκολλο του φορέα μέχρι 16.01.2024.»
    Επιπλέον σε σχέση με το κίνητρο απόδοσης, σας είχαμε καταθέσει την ακόλουθη ρύθμιση, η οποία σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να περιλαμβάνει και το έτος 2023:

    1. Χορήγηση Κίνητρου Απόδοσης
    Ρύθμιση
    Στο προσωπικό του «Ελληνικού Κτηματολογίου» δύναται να διατίθεται ως κίνητρο απόδοσης, ανά έτος, ποσό έως 2,5% επί των εσόδων του φορέα.
    Με απόφαση του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης καθορίζεται ανά έτος το ύψος του παραπάνω ποσού, οι δικαιούχοι, οι όροι, οι προϋποθέσεις, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα.

    Αιτιολογική Έκθεση
    Η παρούσα διάταξη, που δεν επιβαρύνει τον Κρατικό Προϋπολογισμό, καθώς το Ελληνικό Κτηματολόγιο είναι πλήρως αυτοχρηματοδοτούμενος και πλεονασματικός φορέας, παρέχει το κίνητρο για την αποτροπή περαιτέρω υποστελέχωσής του, την προσέλκυση υψηλής κατάρτισης και εξειδίκευσης προσωπικού (επιστημονικού και λοιπού) αλλά και την αύξηση της αποδοτικότητας των εργαζομένων, προς όφελος τόσο του ίδιου του ΝΠΔΔ, εφόσον αφενός διασφαλίζεται η εύρυθμη λειτουργία του, ως μοναδικού Φορέα πανελλαδικής εμβέλειας που έχει ως σκοπό την αξιοπιστία τη, δημοσιότητα και διαθεσιμότητα των χωρικών και νομικών δεδομένων που αφορούν την ακίνητη ιδιοκτησία και τη δημόσια πίστη και ασφάλεια των συναλλαγών, σε σχέση με τα δεδομένα αυτά. Ο σκοπός αυτός επιτυγχάνεται με την καταχώριση νομικών και τεχνικών πληροφοριών, για τον ακριβή καθορισμό της θέσης και των ορίων των ακινήτων και τη δημοσιότητα των εγγραπτέων δικαιωμάτων και βαρών μέσω της σύνταξης, τήρησης, ενημέρωσης και λειτουργίας του Εθνικού Κτηματολογίου, αφετέρου επιτυγχάνεται η επαύξηση των οικονομικών αποτελεσμάτων του και η υπέρβαση του τιθέμενου ετησίως θετικού δημοσιονομικού στόχου του, όσον και των γενικότερων δημοσιονομικών αποτελεσμάτων.

    Λοιπές διατάξεις:
    1. Δαπάνες συμμετοχής των τέκνων του προσωπικού ηλικίας 4-16 ετών σε παιδικές κατασκηνώσεις

    Ρύθμιση
    Το άρθρο 27 του νόμου 4508/2017 έχει ανάλογη εφαρμογή και για το προσωπικό του ν.π.δ.δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο». Η ανάλογη εφαρμογή γίνεται από τον προϋπολογισμό του ν.π.δ.δ.

    Αιτιολογική Έκθεση
    Η ρύθμιση γίνεται για λόγους ισότιμης αντιμετώπισης των υπαλλήλων του Υπουργείου και των υπαλλήλων του νπδδ.