Συστήνεται Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου της Αρχής, η οποία λειτουργεί σε επίπεδο Τμήματος και υπάγεται απευθείας στον Διοικητή. Η Μονάδα έχει τους επιχειρησιακούς στόχους και ασκεί τις αρμοδιότητες του άρθρου 10 του ν. 4795/2021 (Α’ 62).
Αρχική Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Ψηφιακής ΔιακυβέρνησηςΆρθρο 11 Εσωτερικός έλεγχος
Άρθρο 11 Εσωτερικός έλεγχος
- 18 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α’ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΟΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΣΥΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΝΟΜΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΩΝΥΜΙΑ «ΕΘΝΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΥΒΕΡΝΟΑΣΦΑΛΕΙΑΣ» Άρθρο 3 Σύσταση Εθνικής Αρχής Κυβερνοασφάλειας
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 4 Σκοπός και αρμοδιότητες της Αρχής
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 5 Όργανα διοίκησης
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 6 Προσόντα, κωλύματα και ασυμβίβαστα Διοικητή
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 7 Αρμοδιότητες Διοικητή
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 8 Προσόντα, κωλύματα και ασυμβίβαστα Υποδιοικητών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 9 Γραφείο Διοικητή και Υποδιοικητών
- 6 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΚΥΒΕΡΝΟΑΣΦΑΛΕΙΑΣ Άρθρο 10 Οργάνωση και διάρθρωση
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 11 Εσωτερικός έλεγχος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 12 Γραφείο Νομικού Συμβουλίου του Κράτους
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 13 Προσωπικό
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 14 Καθήκον εχεμύθειας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 15 Πόροι
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΩΝ Ν. 4310/2014, 4577/2018, 4070/2012, 5002/2022 ΠΡΟΣ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΚΥΒΕΡΝΟΑΣΦΑΛΕΙΑΣ Άρθρο 16 Ένταξη της Εθνικής Αρχής Κυβερνοασφάλειας στους τεχνολογικούς φορείς του ν. 4310/2014 – Προσθήκη περ. 7 στην παρ. Β του άρθρου 13Α ν. 4310/2014
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 17 Αρμοδιότητα επιβολής κυρώσεων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 15 ν. 4577/2018
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 18 Επιχορήγηση Εθνικής Αρχής Κυβερνοασφάλειας – Προσθήκη παρ. 12 στο άρθρο 75 του ν. 4070/2012
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 19 Συγκρότηση και λειτουργία Επιτροπής Συντονισμού για θέματα Κυβερνοασφάλειας – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 23 ν. 5002/2022
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ, ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 20 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 21 Μεταβατικές διατάξειςΆρθρο 21 Μεταβατικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 Καταργούμενες διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ Β’ ΛΟΙΠΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ Άρθρο 23 Σκοπός
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24 Αντικείμενο
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 25 Διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής φακέλων δορυφορικών δικτύων – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 119 ν. 4727/2020
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 26 Διεθνής ευθύνη για ζημίες – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 11 ν. 4508/2017
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ Γ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 27 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
3 Ιανουαρίου 2024, 18:40
Ανοικτή σε Σχόλια έως
17 Ιανουαρίου 2024, 18:40
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
4 Σχόλια 118 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 3242 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ολοκλήρωση της κτηματογράφησης, απλοποίηση διαδικασιών, χρήση τεχνητής νοημοσύνης και διατάξεις για τη λειτουργία του ν.π.δ.δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο», λοιπές διατάξεις του Υπουργ...
- Επιτάχυνση των διαδικασιών ολοκλήρωσης του Ελληνικού Κτηματολογίου...
- Έκθεση Παρακολούθησης της Ψηφιακής Προσβασιμότητας Ιστοτόπων & Εφαρμογών για φορητές συσκευές των Δημόσιων Φορέων & Οργανισμών στην Ελλάδα
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2555 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 14ης Δεκεμβρίου 2022, σχετικά με...
- Λήψη μέτρων για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2022/2065 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19ης Οκτωβρίου 2022
- Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης
- Οδηγός Προσβασιμότητας-Ιστότοποι και εφαρμογές για φορητές συσκευές οργανισμών Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης
- Πέμπτο Εθνικό Σχέδιο Δράσης OGP
- Αναδυόμενες τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών, ενίσχυση της ψηφιακής διακυβέρνησης και άλλες διατάξεις
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση το σχέδιο νόμου με τίτλο: «Εκσυγχρονισμός του Ελληνικού Κτηματολογίου, νέες ψηφιακές υπηρεσίες και ενίσχυση της ψηφιακής διακυβέρνησης»
Είναι θετική η αναφορά στο Ν 4795/2021 (άρθρο 10) δηλαδή η ενσωμάτωση του άρθρου αυτού (Στόχοι και αρμοδιότητες της Μονάδας Εσωτερικού ελέγχου).
Είναι όμως ιδιαίτερα σημαντική η αναφορά και ενσωμάτωση/ΠΡΟΣΘΗΚΗ και του άρθρου 8 του ιδίου νόμου (Επιτροπή Ελέγχου). Μόνο έτσι θα μπορεί να λειτουργήσει με πραγματική ανεξαρτησία η Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου (και ταυτόχρονα, επί της ουσίας, προστατεύεται και ο ίδιος ο Διοικητής με την ύπαρξη και ουσιαστική λειτουργία Επιτροπής Ελέγχου).
Bravoo
Είναι ενδιαφέρον, το ότι παρότι ο οργανισμός του νέου ΝΠΔΔ θα διαμορφωθεί με ΠΔ σε δεύτερο χρόνο, το νομοσχέδιο, προβλέπει τη λειτουργία μονάδας εσωτερικού ελέγχου για αυτή την μεταβατική περίοδο. Ποιους θα ελέγχει αυτή η μοναδα; Αφού οι οικονομικές και διοικητικές λειτουργίες του φορέα θα ασκούνται από τις
αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Εφόσον η μονάδα εσωτερικού ελέγχου στελεχωθεί, θα προορίζεται για “ψυγείο” μέχρι την κανονική λειτουργία των διοικητικών και οικονομικών υπηρεσιών του νέου φορέα.
Φαίνεται να διενεργείται πιο μακροπρόθεσμος σχεδιασμός για λιγότερο σημαντικά ζητήματα, ενώ δεν παρέχονται έστω μεταβατικές λύσεις σε πιο επείγοντα θέματα. Βλ. π.χ. ελέγχους και
πιστοποιήσεις.
Δεν νοείται ο εσωτερικός έλεγχος να υπάγεται στον Διοικητή. Ο εσ. έλεγχος θα πρέπει να αναφέρεται και να λογοδοτεί σε φορέα που ελέγχει την εθνική αρχή κυβερνοασφάλειας.