Αντικείμενο του παρόντος Μέρους είναι:
α) η σύσταση του ν.π.δ.δ. με την επωνυμία «Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας», και
β) η ρύθμιση βασικών οργανωτικών ζητημάτων σχετικά με το προσωπικό, τη διοίκηση και τη λειτουργία του.
Αρχική Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Ψηφιακής ΔιακυβέρνησηςΆρθρο 2 Αντικείμενο
Άρθρο 2 Αντικείμενο
- 18 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α’ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΟΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΣΥΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΝΟΜΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΩΝΥΜΙΑ «ΕΘΝΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΥΒΕΡΝΟΑΣΦΑΛΕΙΑΣ» Άρθρο 3 Σύσταση Εθνικής Αρχής Κυβερνοασφάλειας
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 4 Σκοπός και αρμοδιότητες της Αρχής
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 5 Όργανα διοίκησης
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 6 Προσόντα, κωλύματα και ασυμβίβαστα Διοικητή
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 7 Αρμοδιότητες Διοικητή
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 8 Προσόντα, κωλύματα και ασυμβίβαστα Υποδιοικητών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 9 Γραφείο Διοικητή και Υποδιοικητών
- 6 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΚΥΒΕΡΝΟΑΣΦΑΛΕΙΑΣ Άρθρο 10 Οργάνωση και διάρθρωση
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 11 Εσωτερικός έλεγχος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 12 Γραφείο Νομικού Συμβουλίου του Κράτους
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 13 Προσωπικό
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 14 Καθήκον εχεμύθειας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 15 Πόροι
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΩΝ Ν. 4310/2014, 4577/2018, 4070/2012, 5002/2022 ΠΡΟΣ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΚΥΒΕΡΝΟΑΣΦΑΛΕΙΑΣ Άρθρο 16 Ένταξη της Εθνικής Αρχής Κυβερνοασφάλειας στους τεχνολογικούς φορείς του ν. 4310/2014 – Προσθήκη περ. 7 στην παρ. Β του άρθρου 13Α ν. 4310/2014
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 17 Αρμοδιότητα επιβολής κυρώσεων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 15 ν. 4577/2018
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 18 Επιχορήγηση Εθνικής Αρχής Κυβερνοασφάλειας – Προσθήκη παρ. 12 στο άρθρο 75 του ν. 4070/2012
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 19 Συγκρότηση και λειτουργία Επιτροπής Συντονισμού για θέματα Κυβερνοασφάλειας – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 23 ν. 5002/2022
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ, ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 20 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 21 Μεταβατικές διατάξειςΆρθρο 21 Μεταβατικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 Καταργούμενες διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ Β’ ΛΟΙΠΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ Άρθρο 23 Σκοπός
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24 Αντικείμενο
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 25 Διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής φακέλων δορυφορικών δικτύων – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 119 ν. 4727/2020
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 26 Διεθνής ευθύνη για ζημίες – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 11 ν. 4508/2017
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ Γ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 27 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
3 Ιανουαρίου 2024, 18:40
Ανοικτή σε Σχόλια έως
17 Ιανουαρίου 2024, 18:40
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σε
Στατιστικά
3 Σχόλια 118 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 3270 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ολοκλήρωση της κτηματογράφησης, απλοποίηση διαδικασιών, χρήση τεχνητής νοημοσύνης και διατάξεις για τη λειτουργία του ν.π.δ.δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο», λοιπές διατάξεις του Υπουργ...
- Επιτάχυνση των διαδικασιών ολοκλήρωσης του Ελληνικού Κτηματολογίου...
- Έκθεση Παρακολούθησης της Ψηφιακής Προσβασιμότητας Ιστοτόπων & Εφαρμογών για φορητές συσκευές των Δημόσιων Φορέων & Οργανισμών στην Ελλάδα
- Μέτρα εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) 2022/868 (πράξη για τη διακυβέρνηση δεδομένων)- Ορισμός αρμόδιας αρχής για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2024/903...
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2555 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 14ης Δεκεμβρίου 2022, σχετικά με...
- Λήψη μέτρων για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2022/2065 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19ης Οκτωβρίου 2022
- Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης
- Οδηγός Προσβασιμότητας-Ιστότοποι και εφαρμογές για φορητές συσκευές οργανισμών Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης
- Πέμπτο Εθνικό Σχέδιο Δράσης OGP
- Αναδυόμενες τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών, ενίσχυση της ψηφιακής διακυβέρνησης και άλλες διατάξεις
Να προστεθεί άρθρο σχετικά με το κτίριο της ΕΑΚ.
Είναι κρίσιμο ζήτημα το θέμα της σωστής κτιριακής και ψηφιακής υποδομής της Εθνικής Αρχής Κυβερνοασφάλειας. Τα γραφεία της Υπηρεσίας θα πρέπει να είναι σε ασφαλή χώρο σύμφωνα με τους κανονισμούς ασφαλείας. Καθώς η νέα Αρχή έχει αρμοδιότητες CERT και SOC θα πρέπει να υλοποιεί τις προβλέψεις του ν, 4577/2018, αρ 8, ειδικότερα όσον αφορά την ασφάλεια των κτιριακών εγκαταστάσεων.
Ο νεότερος νόμος θα πρέπει να έχει πρόβλεψη που να εφαρμόζει τις υποχρεώσεις που ήδη έχουν ψηφισθεί και επιβάλλονται από την ΕΕ.
Τέλος, δεν γίνεται η Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας να είναι φιλοξενούμενη σε κτίριο άλλου οργανισμού.
Ανεξάρτητη αρχή και όχι ΝΠΔΔ.
Ανεξάρτητη Αρχή προκειμένου να είναι αποτελεσματικότερη η ρύθμιση του πεδίου της κυβερνοασφάλειας της χώρας. Η Αρχή θα πρέπει να είναι στελεχωμένη με εξειδικευμένα τα οποία κατέχουν την απαραίτητη για τον κλάδο τεχνογνωσία προκειμένου να ανταποκριθούν στις νέες προκλήσεις και τις τεχνικές εξελίξεις.
Τα μέλη της Αρχής πρέπει να διαθέτουν ανεξαρτησία προσωπική (προσωπική: ως προς τη διαδικασία διορισμού τους η οποία θα πρέπει να είναι αδιάβλητη) και λειτουργική (λειτουργική: μη υπαγωγή σε ιεραρχικό έλεγχο και διοικητική εποπτεία-με ό,τι αυτό συνεπάγεται).
Η Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας θα πρέπει να έχει τη νομική μορφή ανεξάρτητης αρχής.
Ο κύριος ρόλος της θα πρέπει να είναι ο έλεγχος κυβερνοασφάλειας όλων των κρίσιμων φορέων του ελληνικού δημοσίου καθώς και ιδιωτικών κρίσιμων υποδομών.
Ακόμη ωστόσο και αν επιλεγεί η μορφή του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με εποπτεύοντα Υπουργό, το κύριο ελεγκτικό έργο της αρχής όσον αφορά τον δημόσιο τομέα, θα έχει ως αντικείμενο τα πληροφοριακά συστήματα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και για το λόγο αυτό ίσως υπάρχει ασυμβατότητα ο εποπτεύων υπουργός να είναι ο Υπουργός του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Bravoo