Καταργούνται:
α) Από τη δημοσίευση της απόφασης της παρ. 1 του άρθρου 29 του παρόντος, περί καθορισμού του ύψους πάγιων και αναλογικών τελών, τα άρθρα 6 και 7 του ν. 4512/2018 (Α’ 5), περί των πάγιων και αναλογικών τελών για την εγγραφή πράξεων και περί των τελών για την έκδοση και τη χορήγηση αντιγράφων, πιστοποιητικών και διαγραμμάτων.
β) Από τη δημοσίευση της απόφασης της περ. α) της παρ. 2 του άρθρου 29, περί της έναρξης ισχύος του Κεφαλαίου Β’ του Μέρους Β’ του παρόντος, η παρ. 2 του άρθρου 19 του ν. 2664/1998 (Α’ 100), περί διόρθωσης γεωμετρικών στοιχείων των κτηματολογικών εγγραφών, και η περ. γ) της παρ. 1 του άρθρου. 18 του ν. 2664/1998, περί πρόδηλου σφάλματος που αφορά σε γεωμετρικά στοιχεία γεωτεμαχίου.
Καταργούνται η παρ. 12, αρ. 17 Ν. 1337/1983 και το εδ. 3 αρ. 5 Ν. 1577/1985.
(Μετά τη διαδικασία που εισήγαγαν οι νόμοι για την «τακτοποίηση» των αυθαιρέτων κα την εισαγωγή των ηλεκτρονικών ταυτοτήτων, δεν έχουν κανένα απολύτως νόημα, εάν υποθέσουμε ότι είχαν ποτέ, και θα περιορίσουν τον αριθμό των προσαρτώμενων εγγράφων στα συμβόλαια, που ελέγχουν τα Κτηματολογικά Γραφεία)
Εργάζομαι ως υπάλληλος στο Ελληνικό Κτηματολόγιο (Τμήμα Γεωπληροφορίας της Διεύθυνσης Γεωχωρικών Δεδομένων) και η σύζυγός μου (υπάλληλος του Υπουργείου Εξωτερικών) τοποθετήθηκε σε πρεσβεία του εξωτερικού για τα επόμενα 4 χρόνια. Για την περίπτωση αυτή -και λόγω των συχνών μετακινήσεών τους- υπάρχει ειδική διάταξη του Υπουργείου Εξωτερικών (ν.4781/2021) για τους υπαλλήλους του, η οποία προβλέπει την απόσπαση και του συζύγου (ανεξαρτήτου υπηρεσίας) στην πρεσβεία όπου πραγματοποιείται η μετακίνηση του υπαλλήλου. Ωστόσο δημιουργείται πρόβλημα στην χρήση από πλευράς μου της νομοθεσίας περί συνυπηρέτησης, λόγω της γενικής απαγόρευσης για το Ελληνικό Κτηματολόγιο των μετατάξεων/αποσπάσεων από τον νόμο 5046/2023. Πρόκειται για ένα νόμο που παρατάθηκε ήδη μία φορά, δημιουργώντας ένα καθεστώς μονιμότητας της απαγόρευσης, ειδικά για τους υπαλλήλους του Κτηματολογίου, ανεξαρτήτως μάλιστα της αιτίας για την μετακίνηση.
Αποτέλεσμα αυτού, είναι η σύζυγός μου να βρεθεί στο εξωτερικό με δύο μικρά παιδιά 12 και 5 ετών (το ένα μάλιστα με διαγνωσμένες -προ εντολής μετακίνησης- αναπτυξιακές διαταραχές), τα οποία θα πρέπει να φροντίζει μόνη της, κάτω από συνεχή οικονομική πίεση από την συντήρηση 2 νοικοκυριών, με ό,τι σημαίνει αυτό για μια οικογένεια (ταξίδια, άδειες άνευ αποδοχών κλπ.). Ταυτόχρονα θα πρέπει να υπηρετεί με συνέπεια τις αυξημένες απαιτήσεις της θέσης της, που μάλιστα δύναται εκ του νόμου να επεκταθούν και πέραν του τυπικού ωραρίου.
Η συγκεκριμένη απαγόρευση έρχεται σε αντίθεση με πολλαπλές εξαγγελίες της κυβέρνησης περί προστασίας της οικογένειας, αφού στην συγκεκριμένη περίπτωση παραβιάζεται ακόμη και αυτή η υπάρχουσα προστασία, κατοχυρωμένη με δύο νόμους (4440/2016 (Α΄224) & ν.4781/2021), πέραν φυσικά της συνταγματικής κατοχύρωσης από το άρθρο 21 του Συντάγματος. Ως εκ τούτου πιστεύω ότι θα πρέπει να ληφθεί ειδική μέριμνα στο νομοσχέδιο που κατατίθεται για το Ελληνικό Κτηματολόγιο, προκειμένου να ξεπεραστεί η αδικία που προκαλεί ο συγκεκριμένος νόμος και που έρχεται σε αντίθεση όχι μόνο με βασικές εξαγγελίες της κυβέρνησης, αλλά και με το ίδιο το Σύνταγμα στο οποίο στηρίζεται και η νομοθεσία που προανέφερα.