Άρθρο 18 Σύνταξη με αυτοσύμβαση οριστικών συμβολαίων μεταβίβασης ακινήτων με επαχθή αιτία σε εκτέλεση προσυμφώνων, χωρίς την προσκόμιση πιστοποιητικών – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 18 ν. 1587/1950

Στην παρ. 5 του άρθρου 18 του ν. 1587/1950 (Α’ 294), περί μεταβατικών διατάξεων, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) στο πρώτο εδάφιο, αα) η ημερομηνία «31η Δεκεμβρίου 2000» αντικαθίστανται από την ημερομηνία «31η Αυγούστου 2004» και αβ) οι λέξεις «, εφόσον συνταχθούν έως την 30ή.6.2023» διαγράφονται, β) στο δεύτερο εδάφιο, βα) οι λέξεις «, εντός της προθεσμίας του πρώτου εδαφίου,» διαγράφονται και ββ) οι λέξεις «Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν. 4987/2022, Α’ 206)» αντικαθίστανται από τις λέξεις «Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν. 5104/2024, Α’ 58)», γ) στο τρίτο εδάφιο οι λέξεις «, εντός της προθεσμίας του πρώτου εδαφίου,» διαγράφονται, δ) το τέταρτο εδάφιο καταργείται, και η παρ. 5 διαμορφώνεται ως εξής:

 

«5. Κατά τη σύνταξη με αυτοσύμβαση οριστικών συμβολαίων μεταβίβασης ακινήτων με επαχθή αιτία σε εκτέλεση προσυμφώνων, που έχουν συνταχθεί μέχρι και την 31η Αυγούστου 2004, επιτρέπεται η υποβολή δήλωσης φόρου μεταβίβασης ακινήτων μόνο από τον αγοραστή ή τους ειδικούς ή καθολικούς διαδόχους αυτού. Κατά τη σύνταξη των συμβολαίων αυτών δεν απαιτείται η προσκόμιση του αποδεικτικού ενημερότητας του άρθρου 12 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν. 5104/2024, Α’ 58) και του πιστοποιητικού του άρθρου 105 του Κώδικα Διατάξεων Φορολογίας Κληρονομιών, Δωρεών, Γονικών Παροχών και Κερδών από Τυχερά Παίγνια, ο οποίος κυρώθηκε με το πρώτο άρθρο του ν. 2961/2001 (Α’ 266), ούτε η προσκόμιση αποδεικτικού ασφαλιστικής ενημερότητας. Για τα προσύμφωνα που έχουν συνταχθεί μέχρι και την 29η Ιουνίου 1999, δεν απαιτείται, η αναγραφή του αριθμού φορολογικού μητρώου του πωλητή. Αντίγραφα των οριστικών συμβολαίων, που καταρτίζονται κατά τα προηγούμενα, αποστέλλονται, με ευθύνη του συμβολαιογράφου, και στην αρμόδια για τη φορολογία του εισοδήματος του πωλητή υπηρεσία της φορολογικής διοίκησης.».

  • 27 Αυγούστου 2024, 12:31 | Μαυροδόγλου Χρυσούλα

    Στη Θεσσαλονίκη και στην ευρύτερη περιοχή υπάρχουν χιλιάδες παλιά ανεκτέλεστα προσύμφωνα ακόμα και από τη δεκαετία του ’60. Πάλι δεν γίνεται καμιά ουσιαστική πρόβλεψη για την οριστικοποίηση τους. Διατάξεις επί διατάξεων τόσα χρόνια που είναι ανεφάρμοστες στην πράξη και μαρτυρούν την άγνοια των πραγματικών προβλημάτων από εκείνους που λαμβάνουν τις αποφάσεις.
    Είναι δυνατό να εντοπίσεις οικοπεδούχους και κληρονόμους τόσες δεκαετίες πίσω; Μόνη λύση όσο κι αν δεν το βλέπετε η χρησικτησία, διαφορετικά δεν θα προχωρήσει άλλη μια φορά το κτηματολόγιο σε συγκεκριμένες περιοχές.

  • 26 Αυγούστου 2024, 19:22 | Χαράλαμπος Λίτος

    Σωστή διάταξη. Θα λύσει πολλά προβλήματα

  • Πάλι με λάθος τρόπο επιχειρούν από τα γραφεία τους να λύσουν το πρόβλημα των ανεκτέλεστων προσυμφώνων. Για να το λύσουν θα πρέπει πρώτα να καταλάβουν γιατί μέχρι σήμερα δεν έχουν εκτελεστεί αυτά τα προσύμφωνα και είναι στον αέρα χιλιάδες οριζόντιες ιδιοκτησίες. Ο βασικός λόγος είναι οτι στο 99,999% των προσυμφώνων συμβάλλεται ΜΟΝΟ ο εργολάβος και όχι ο/οι οικοπεδούχος/χοι άρα έχουμε μία ενοχική δικαιοπραξία η οποία δεν μπορεί να εκτελεστεί γιατι ο εμπράγματος δικαιούχος δεν έχει συμβληθεί, δεν έχει αναλάβει καμία υποχρέωση και συνεπώς δεν μπορεί να εκτελεστεί. Αν είχε συμβληθεί ο οικοπεδούχος θα μπορούσε να γίνει και δικαστικά με αγωγή καταδίκης σε δήλωση βουλήσεως. Αυτό είναι το βασικό πρόβλημα. Αν σε αυτό προσθέσεις την αδυναμία να βρείς τους κληρονόμους, τους εκκαθαριστές εταιρειών που έχουν πεθάνει κοκ το πρόβλημα της φορολογικής ή ασφαλιστικής ενημερότητας είναι σταγόνα στον ωκεανό. ΤΙ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ; Αυτό που χρόνια λέμε οτι αποτελεί τη λύση για το συγκεκριμένο πρόβλημα: ΧΡΗΣΙΚΤΗΣΙΑ ΣΤΙΣ ΟΡΙΖΟΝΤΙΕΣ όπως ισχύει και στα οικόπεδα. Γίνεται κανονικά το συμβόλαιο, το Δημόσιο εισπράττει το φόρο μεταβίβασης και έχουμε ολοκληρωμένο κτηματολόγιο χωρίς «άγνωστους» ιδιοκτήτες

  • 25 Αυγούστου 2024, 21:04 | Κωνσταντίνος Πλιάτσικας

    Σωστή διάταξη.

Σχολιάστε

Πριν υποβάλλετε το σχόλιο σας παρακαλούμε να συμπληρώσετε τα παρακάτω στοιχεία * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Όροι Συμμετοχής

  1. Φροντίστε να διατυπώνετε προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις που σχετίζονται άμεσα με το υπό διαβούλευση ζήτημα. Προφανώς κάθε ζήτημα εντάσσεται σε ένα γενικότερο πλαίσιο αλλά ο δημόσιος διάλογος διευκολύνεται με στοχευμένες και συγκεκριμένες προτάσεις και παρεμβάσεις.
  2. Φροντίστε να διατυπώνετε τις προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις με τρόπο σύντομο και περιεκτικό.
  3. Προσπαθήστε να τεκμηριώνετε αυτά που γράφετε με αναφορές, παραπομπές σε άλλα κείμενα, υλικό ή συνδέσμους με αντίστοιχο περιεχόμενο, εκτός αν η χρήση τους είναι καταχρηστική και στην περίπτωση αυτή θα αφαιρούνται.
  4. Βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενο που υποβάλετε δεν προσβάλλει δικαιώματα άλλων προσώπων.
  5. Είναι γόνιμο να υπάρχει ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των συμμετεχόντων αλλά είναι σημαντικό για την ποιότητα και αποτελεσματικότητα του διαλόγου να αποφεύγονται οι προσωπικές αντιπαραθέσεις με άλλους συμμετέχοντες.
  6. Προτάσεις, σχόλια, υπερσύνδεσμοι ή οποιοδήποτε άλλο περιεχόμενο, τα οποία διατυπώνονται σε γλώσσα και με τρόπο υβριστικό, χυδαίο ή περιέχουν ή υποκινούν μισαλλοδοξία και διακρίσεις που βασίζονται σε φύλο, ηλικία, σεξουαλικό προσανατολισμό, φυλετική ή εθνική καταγωγή ή θρησκευτικές πεποιθήσεις δεν θα δημοσιεύονται στο OpenGov.gr. Επίσης δε θα δημοσιεύονται σχόλια τα οποία παραπέμπουν σε άλλους δικτυακούς τόπους για λόγους διαφήμισης, δημοσιότητας ή οποιονδήποτε άλλο σκοπό που κρίνεται από το OpenGov.gr ως καταχρηστικός.
  7. Οι προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις που υποβάλετε υπόκεινται σε έλεγχο ως προς την τήρηση των παρόντων όρων χρήσης και συμμετοχής.
  8. Με τη συμμετοχή σας αποδέχεστε τη χρήση του ηλεκτρονικού σας ταχυδρομείου για ενημερωτικούς λόγους σχετικούς με τους στόχους του OpenGov.gr.
  9. Με τη συμμετοχή σας αποδέχεστε τη διάθεση των προτάσεων, σχολίων ή ερωτήσεων που υποβάλετε με την άδεια «Creative Commons».