Στην παρ. 2 του άρθρου 15 του ν. 2664/1998 (Α’ 275), περί του χρόνου καταχώρισης κτηματολογικής εγγραφής στα κτηματολογικά φύλλα, προστίθεται τέταρτο εδάφιο και η παρ. 2 διαμορφώνεται ως εξής:
«2. Η κατά το άρθρο 11 καταχώριση στα κτηματολογικά φύλλα των πράξεων για τις οποίες έχει υποβληθεί αίτηση γίνεται κατόπιν αποφάσεως του Προϊσταμένου του Κτηματολογικού Γραφείου, αφού γίνει ο κατά το άρθρο 16 έλεγχος. Η αποδοχή ή η απόρριψη της αίτησης γίνεται χωρίς υπαίτια καθυστέρηση και πάντως σε χρόνο όχι μεγαλύτερο από πέντε (5) εργάσιμες ημέρες από την ημέρα υποβολής της. Χρόνος καταχώρισης στα κτηματολογικά φύλλα θεωρείται η ημερομηνία υποβολής της αίτησης για την καταχώριση. Για την υπαίτια και επανειλημμένη υπέρβαση της προθεσμίας του δεύτερου εδαφίου, δύναται να επιβληθεί στους προϊσταμένους των κτηματολογικών γραφείων και υποκαταστημάτων του ν.π.δ.δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο» από το αρμόδιο πειθαρχικό συμβούλιο η ποινή της οριστικής παύσης, εφόσον η ανωτέρω ποινή κρίνεται αναγκαία, κατ’ εξαίρεση της περ. η) του πρώτου εδαφίου του άρθρου 109 του Κώδικα Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου (ν. 3528/2007, Α’ 26), περί των πειθαρχικών ποινών.».
Το φαινόμενο της υποστελέχωσης αλλά και της εγκατάλειψης, αφού ο όγκος εργασιών αυξάνει εκθετικά μετά τις συνεχείς εισροές καταργούμενων Υποθηκοφυλακείων. Επιπροσθέτως τα έμπειρα και ικανά στελέχη αποχωρούν μαζικά, χωρίς να αναπληρώνονται με νέα.
Τα παραπάνω άλυτα (?) προβλήματα, έχουν ως αποτέλεσμα την εξαγρίωση των πολιτών και επαγγελματιών που συνωστίζονται λόγω των ελλείψεων.
Εμείς από την πλευρά μας ως Ομοσπονδία λέμε ότι οι ενέργειες των εργαζομένων κινούνται στα πλαίσια τόσο του κώδικα των δημοσίων υπαλλήλων, όσο και στο επίπεδο των αναφαίρετων επαγγελματικών δικαιωμάτων τους.
Έτσι για να καλυφθούν τα παραπάνω άλυτα προβλήματα, οι υπεύθυνοι του Κτηματολογίου και του Υπουργείου, θέλοντας να δείξουν ότι για όλα ευθύνονται αποκλειστικά οι εργαζόμενοι, εισάγουν μια απαράδεκτη νομοθετική ρύθμιση με το σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στο άρθρο 12
Συγκεκριμένα η ρύθμιση του άρθρου 12 του νομοσχεδίου, σε πλήρη απόκλιση από το άρθρο 109 ΥΚ, συνοδεύεται από την δυνατότητα επιβολής της εσχάτης των ποινών στους Προϊσταμένους των Κτηματολογικών Γραφείων & Υποκαταστημάτων του ΝΠΔΔ «Ελληνικό Κτηματολόγιο», ήτοι της οριστικής παύσης. Η έκθεση ανάλυσης συνεπειών ρύθμισης επικαλείται απλώς ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση κρίνεται αναγκαία δεδομένης της σημασίας τήρησης της προθεσμίας για λόγους τόσο ασφάλειας δίκαιου, όσο και έγκαιρης διεκπεραίωσης συναλλαγών επί ακινήτων, που επ’ουδενί δεν συνιστά ειδικό, επιτακτικό λόγο δημοσίου συμφέροντος που να δικαιολογεί την υπόψη απόκλιση από την αρχή της ισότητας κατά την δυνατότητα επιβολής της ποινής της οριστικής παύσης σε ειδική κατηγορία εργαζομένων, αφού αντίστοιχης σημασίας για τις συναλλαγές και ασφάλεια δικαίου ανάγκες, ευρίσκονται σε πλήθος περιπτώσεων στο Δημόσιο και ίσως σε εντατικότερο και σημαντικότερο βαθμό έναντι αυτών που αφορούν τα ακίνητα, αλλά δεν ήρθε ο κοινός νομοθέτης να καθιερώσει ιδιώνυμα πειθαρχικά αδικήματα των αντίστοιχων εργαζομένων και Προϊσταμένων για να διασφαλίζει σε κάθε δημόσια υπηρεσία ότι θα επιτευχθεί η αντίστοιχη στοχοθεσία. Εάν το σύνηθες συμφέρον της δημόσιας υπηρεσίας αναχθεί σε δικαιολογητικό λόγο καθιερώσεως ιδιώνυμων πειθαρχικών αδικημάτων με επαπειλούμενη την ποινή της οριστικής παύσης, τότε θα επέλθει το αντίστροφο αποτέλεσμα, ήτοι υπάλληλοι φοβισμένοι ή υπάλληλοι που θα εκτελούν με βιασύνη ή προχείρως τα καθήκοντά τους υπό το φόβο διώξεων.
Επομένως, η ρύθμιση του άρθρου 12 του νομοσχεδίου που αναγάγει κλασική περίπτωση καθυστέρησης εκτέλεσης υπηρεσιακού καθήκοντος σε ιδιώνυμο πειθαρχικό αδίκημα των Προϊσταμένων Υπαλλήλων των Κτηματολογικών Γραφείων εισάγει αδικαιολόγητη απόκλιση από την αρχή της ισότητας, ενώ ταυτόχρονα παρίσταται εντελώς απρόσφορη να επιτύχει τον στόχο που εξαγγέλλει για τον λόγο που ήδη εκτέθηκε, με αποτέλεσμα να τίθεται ζήτημα συμφωνίας της προς το άρθρο 25 περ.γ΄ Συντ. που κατοχυρώνει την αρχή της αναλογικότητας. Επομένως: Ανακύπτει ζήτημα συμφωνίας του άρθρου 12 του Νομοσχεδίου προς τα άρθρα 4 και 7 Συντ .Τούτο διότι, το νομοσχέδιο αναδρομικώς έρχεται να τυποποιήσει ως πειθαρχικό αδίκημα μια συγκεκριμένη κατάσταση που υφίσταται και δεν έχει πασιφανώς γενικό και αόριστο περιεχόμενο, αφού κυριολεκτικά «φωτογραφίζει» ως πειθαρχικό αδίκημα μια συγκεκριμένη συμπεριφορά συγκεκριμένων προσώπων, των Προϊσταμένων των κτηματολογικών γραφείων και υποκαταστημάτων του ν.π.δ.δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο».
Καλούμε την κυβέρνηση και το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης να αποσύρει τη συγκεκριμένη διάταξη και να πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα για πλήρη στελέχωση, μέσα και εξοπλισμό του Ελληνικού Κτηματολογίου.
Το πρόβλημα είναι πιο έντονο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αλλά υπάρχει
ακόμα και στις επαρχιακές πόλεις….ένας προϊστάμενος μόνος του δεν
προλαβαίνει μέσα στο 8ωρο να κάνει ούτε τα βασικά, να προλάβει
προθεσμίες, κατασχέσεις κλπ, να απαντάει στα τηλέφωνα, να ακούει τη
γκρίνια και τα παράπονα των επαγγελματιών, αλλά και των πολιτών και να
πρέπει να βγάλει κι έναν ικανό αριθμό πράξεων την ημέρα, που μόνο αυτός
μπορεί να τις υπογράψει, αν δεν κάνει και τον νομικό έλεγχο! Τα γραφεία
παλεύουν με κόπο, για να μην καθυστερούν πάνω από εξάμηνο, στην καλύτερη
των περιπτώσεων!
Και να αντιμετωπίζει και τα διοικητικά θέματα ενός γραφείου, τα
καθημερινά προβλήματα των υπαλλήλων………
Οι προϊστάμενοι, για να κάνουν σωστά τη δουλειά τους, χρειάζονται
βοήθεια και όχι απειλές με πειθαρχικές ποινές! Μια τέτοια διάταξη μπορεί
να αποτελέσει «όπλο» στα χέρια οποιουδήποτε έχει θέμα με έναν
προϊστάμενο ή ένα γραφείο, για να τον στείλει σπίτι του…..
Η Π.Ο.Σ.Ε.Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. διαχρονικά μέσω των Συνεδρίων της, καθώς και αποφάσεων του Δ.Σ., έχει επισημάνει τα άλυτα προβλήματα του Ελληνικού Κτηματολογίου μέχρι σήμερα όπως:
• Το φαινόμενο της υποστελέχωσης αλλά και της εγκατάλειψης, αφού ο όγκος εργασιών αυξάνει εκθετικά μετά τις συνεχείς εισροές καταργούμενων Υποθηκοφυλακείων. Επιπροσθέτως τα έμπειρα και ικανά στελέχη αποχωρούν μαζικά, χωρίς να αναπληρώνονται με νέα.
• Υποστελέχωση σε κάθε Τμήμα και κάθε Διεύθυνση στην κεντρική Υπηρεσία αποδιοργανώνει την διαλειτουργικότητα του συνόλου του Κτηματολογίου.
• Συστηματική απαξίωση προσπαθειών του προσωπικού και ταυτόχρονα αυτονόητα ζητήματα που είναι απαραίτητα για την εύρυθμη και ομαλή λειτουργία του Φορέα και των εργαζομένων του, αποτελούν ζητούμενο.
• Ελλείψεις, υλικοτεχνική υποδομή κατεστραμμένη ή χωρίς τη μέριμνα συντήρησης της π.χ. τηλεφωνικά κέντρα, υπολογιστές, εκτυπωτές, γραφική ύλη σε έλλειψη, γενούν τεράστια ερωτήματα για τη σκοπιμότητα τους.
Τα παραπάνω άλυτα (?) προβλήματα, έχουν ως αποτέλεσμα την εξαγρίωση των πολιτών και επαγγελματιών που συνωστίζονται λόγω των ελλείψεων.
Γεννιούνται λοιπόν σοβαρά ερωτήματα για την σκοπιμότητα, όπως φαίνεται, όλων όσων έχουν την ευθύνη του φορέα. Δηλαδή αυτό που ζητούν οι εργαζόμενοι για να λειτουργήσει το Κτηματολόγιο προς όφελος του φορέα και των συναλλασσόμενων απαξιώνετε ή θεωρείται από την διοίκηση παράπτωμα.
Εμείς μεν από την πλευρά μας ως Ομοσπονδία λέμε ότι οι ενέργειες των εργαζομένων κινούνται στα πλαίσια τόσο του κώδικα των δημοσίων υπαλλήλων, όσο και στο επίπεδο των αναφαίρετων επαγγελματικών δικαιωμάτων τους.
Το Υπουργείο δε, απαιτεί με αυτές τις συνθήκες που προαναφέραμε, από τους υπαλλήλους να ασκούν τα καθήκοντά τους υπό καθεστώς τρομοκρατίας.
Έτσι για να καλυφθούν τα παραπάνω άλυτα προβλήματα, οι υπεύθυνοι του Κτηματολογίου και του Υπουργείου, θέλοντας να δείξουν ότι για όλα ευθύνονται αποκλειστικά οι εργαζόμενοι, εισάγουν μια απαράδεκτη νομοθετική ρύθμιση με το σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στο άρθρο 12 το οποίο τροποποιεί την περ. η) του πρώτου εδαφίου του άρθρου 109 του Κώδικα Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου (ν. 3528/2007, Α’ 26), περί των πειθαρχικών ποινών και δίνει τη δυνατότητα να επιβάλει το πειθαρχικό συμβούλιο κατ’ εξαίρεση την ποινή της οριστικής παύσης σε προϊστάμενο κτηματολογικού γραφείου ή υποκαταστήματος, που θα προχωρήσει στον αναγκαίο έλεγχο και σε καταχώριση στα κτηματολογικά φύλλα μιας αίτησης σε χρόνο μεγαλύτερο των πέντε (5) εργάσιμων ημερών από την ημέρα υποβολής της.
Χρόνος μεγαλύτερος από (5) εργάσιμες μέρες θεωρείται καθυστέρηση και τιμωρείται με απόλυση.
Συγκεκριμένα η ρύθμιση του άρθρου 12 του νομοσχεδίου, σε πλήρη απόκλιση από το άρθρο 109 ΥΚ, συνοδεύεται από την δυνατότητα επιβολής της εσχάτης των ποινών στους Προϊσταμένους των Κτηματολογικών Γραφείων & Υποκαταστημάτων του ΝΠΔΔ «Ελληνικό Κτηματολόγιο», ήτοι της οριστικής παύσης, πάλι σε απόκλιση από τις πάγιες, γενικές και αφηρημένες προβλέψεις του άρθρου 109 περ.η΄ ν.3528/2007. Έτσι είναι απολύτως σαφές ότι ο νομοθέτης χωρίς αποχρώντα λόγο δημοσίου συμφέροντος, εισάγει δεύτερη σωρευτικά απόκλιση για την ανωτέρω κατηγορία εργαζομένων, από την αρχή της ισότητας έναντι του πειθαρχικού νόμου, σε σχέση με όλους τους υπόλοιπους δημοσίους υπαλλήλους που διέπονται από τον ΥΚ. Η έκθεση ανάλυσης συνεπειών ρύθμισης επικαλείται απλώς ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση κρίνεται αναγκαία δεδομένης της σημασίας τήρησης της προθεσμίας για λόγους τόσο ασφάλειας δίκαιου, όσο και έγκαιρης διεκπεραίωσης συναλλαγών επί ακινήτων, που επ’ουδενί δεν συνιστά ειδικό, επιτακτικό λόγο δημοσίου συμφέροντος που να δικαιολογεί την υπόψη απόκλιση από την αρχή της ισότητας κατά την δυνατότητα επιβολής της ποινής της οριστικής παύσης σε ειδική κατηγορία εργαζομένων, αφού αντίστοιχης σημασίας για τις συναλλαγές και ασφάλεια δικαίου ανάγκες, ευρίσκονται σε πλήθος περιπτώσεων στο Δημόσιο και ίσως σε εντατικότερο και σημαντικότερο βαθμό έναντι αυτών που αφορούν τα ακίνητα, αλλά δεν ήρθε ο κοινός νομοθέτης να καθιερώσει ιδιώνυμα πειθαρχικά αδικήματα των αντίστοιχων εργαζομένων και Προϊσταμένων για να διασφαλίζει σε κάθε δημόσια υπηρεσία ότι θα επιτευχθεί η αντίστοιχη στοχοθεσία. Εάν το σύνηθες συμφέρον της δημόσιας υπηρεσίας αναχθεί σε δικαιολογητικό λόγο καθιερώσεως ιδιώνυμων πειθαρχικών αδικημάτων με επαπειλούμενη την ποινή της οριστικής παύσης, τότε θα επέλθει το αντίστροφο αποτέλεσμα, ήτοι υπάλληλοι φοβισμένοι ή υπάλληλοι που θα εκτελούν με βιασύνη ή προχείρως τα καθήκοντά τους υπό το φόβο διώξεων.
Οι σταθμίσεις του κοινού νομοθέτη για την έγκαιρη εκτέλεση του υπηρεσιακού καθήκοντος έχουν αποτυπωθεί με γενικό και αφηρημένο τρόπο στο άρθρο 109 του ΥΚ όπου υφίστανται πειθαρχικά αδικήματα που μπορούν να καταλάβουν της συμπεριφορά που τυποποιεί το άρθρο 12 του νομοσχεδίου, σύμφωνα με όσα ήδη προαναφέρθηκαν και κανένα εκ των οποίων δεν οδηγεί κατά το άρθρο 109 ΥΚ στην ποινή της οριστικής παύσης. Τα αδικήματα αυτά δεν κρίθηκαν από τον κοινό νομοθέτη ότι έχουν τέτοια απαξία που να δικαιολογεί τη συμπερίληψή τους στο άρθρο 109 περ.η΄ ως επισύροντα ποινή οριστικής παύσης. Επομένως, η ρύθμιση του άρθρου 12 του νομοσχεδίου που αναγάγει κλασική περίπτωση καθυστέρησης εκτέλεσης υπηρεσιακού καθήκοντος σε ιδιώνυμο πειθαρχικό αδίκημα των Προϊσταμένων Υπαλλήλων των Κτηματολογικών Γραφείων εισάγει αδικαιολόγητη απόκλιση από την αρχή της ισότητας, ενώ ταυτόχρονα παρίσταται εντελώς απρόσφορη να επιτύχει τον στόχο που εξαγγέλλει για τον λόγο που ήδη εκτέθηκε, με αποτέλεσμα να τίθεται ζήτημα συμφωνίας της προς το άρθρο 25 περ.γ΄ Συντ. που κατοχυρώνει την αρχή της αναλογικότητας.
ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΣΥΜΠΕΡΕΝΑΙΤΑΙ ΟΤΙ:
1. Ανακύπτει ζήτημα συμφωνίας του άρθρου 12 του Νομοσχεδίου προς τα άρθρα 4 και 7 Συντ .Τούτο διότι, το νομοσχέδιο αναδρομικώς έρχεται να τυποποιήσει ως πειθαρχικό αδίκημα μια συγκεκριμένη κατάσταση που υφίσταται και δεν έχει πασιφανώς γενικό και αόριστο περιεχόμενο, αφού κυριολεκτικά «φωτογραφίζει» ως πειθαρχικό αδίκημα μια συγκεκριμένη συμπεριφορά συγκεκριμένων προσώπων, των Προϊσταμένων των κτηματολογικών γραφείων και υποκαταστημάτων του ν.π.δ.δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο».
Ανακύπτει συνακόλουθα το ζήτημα της δυνατότητας θέσπισης πειθαρχικού αδικήματος επί συγκεκριμένου πραγματικού και με προσωποπαγές πεδίο εφαρμογής ενόψει του ότι η ρύθμιση του άρθρου 12 του Νομοσχεδίου δεν έχει γενικό και αφηρημένο χαρακτήρα αλλά θεσπίστηκε για να καταλάβει αναδρομικώς συγκεκριμένη συμπεριφορά και συγκεκριμένους, επαρκώς προσδιοριζόμενους κατά την ψήφιση του νομοσχεδίου υπαλλήλους (τους προϊσταμένους των κτηματολογικών γραφείων και υποκαταστημάτων του ν.π.δ.δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο).
2. Η ρύθμιση του άρθρου 12 του νομοσχεδίου που αναγάγει κλασική περίπτωση καθυστέρησης εκτέλεσης υπηρεσιακού καθήκοντος σε ιδιώνυμο πειθαρχικό αδίκημα των Προϊσταμένων Υπαλλήλων των Κτηματολογικών Γραφείων, δυνάμενο να επιφέρει την ποινή της οριστικής παύσης, σε απόκλιση από το άρθρο 109 ΥΚ που προβλέπει περιοριστικώς τα αδικήματα που δύνανται να επισύρουν την εν λόγω ποινή, εισάγει αδικαιολόγητη απόκλιση από την αρχή της ισότητας, ενώ ταυτόχρονα παρίσταται εντελώς απρόσφορη να επιτύχει τον στόχο που εξαγγέλλει, με αποτέλεσμα να τίθεται ζήτημα συμφωνίας της προς το άρθρο 25 περ.γ΄ Συντ. που κατοχυρώνει την αρχή της αναλογικότητας.
Καλούμε την κυβέρνηση και το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης να αποσύρει τη συγκεκριμένη διάταξη και να πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα για πλήρη στελέχωση, μέσα και εξοπλισμό του Ελληνικού Κτηματολογίου.
H προσθήκη της δεύτερης παραγράφου εισάγει εξαίρεση (τροποποίηση) από τον υπαλληλικό κώδικα (ν.3528/2007) για την οποία δεν είναι αρμόδιο το υπουργείο ψηφιακής διακυβέρνησης, αλλά το υπουργείο εσωτερικών. Μία τέτοια εξαίρεση είναι αντίθετη στην συνταγματικά κατοχυρωμένη μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων και στην Συνταγματική Αρχή της ίσης μεταχείρισης. Ως εκ τούτου η συγκεκριμένη διάταξη θα πρέπει να αποσυρθεί.
Αποδιοπομπαίος τράγος για μία ακόμη φορά ΕΝΑΣ μόνο υπάλληλος του ελληνικού δημοσίου, ο προϊστάμενος. Ο μοναδικός ο οποίος έχει το δικαίωμα υπογραφής, σε κτηματολογικά γραφεία τα οποία από τη δημιουργία τους ήδη έφεραν το βάρος εκατοντάδων πράξεων προς διεκπεραίωση. Ίσως θα έπρεπε να εστιάσουμε σε καλύτερη εκπαίδευση των υπαλλήλων, σε καταμερισμό ευθυνών και όχι συγκεντρωτισμό για να γίνουν τα κτηματολογικά γραφεία λειτουργικά. Σύστημα ποινών απέναντί σε έναν, και (εκ του πονηρού;) υπόδειξη ΕΝΟΣ μόνο υπεύθυνου, ώστε ο πολίτης να προσωποποιήσει την αγανάκτησή του και το ελληνικό κράτος να φανεί τιμωρός. Ίσως θα ήταν προτιμώτερο αρχικά να εντοπιστούν οι αιτίες των όποιων καθυστερήσεων (υποστελέχωση; βεβιασμένη εκπαίδευση; άπειρες ευθύνες;) και στη συνέχεια να δοθούν λύσεις αποδοτικές και όχι αναχρονιστικές που μας θυμίζουν σκοτεινές για τη δημοκρατία περιόδους…
Οι 5 μέρες για όλους τους Προισταμένους, όλων των Κτηματολογικών Γραφείων είναι μία πολύ πρόχειρη απόφαση που θα φέρει πολλά προβλήματα. Όταν η κάθε υπόθεση πολίτη χρήζει διαφορετικό χρόνο εξέτασης, όταν δεν έχουν στελεχωθεί το ίδιο κάθε γραφείο, όταν διαφορετική κίνηση έχει το κάθε γραφείο, όταν υπάρχουν προβλήματα ταχύτητας διαδικτύου και λειτουργίας ηλεκτρονικής πλατφόρμας… Βεβαίως και όσοι δικηγόροι μηχανικοί περιμένουν να προσληφθούν από το κτηματολόγιο έχουν σχόλια που υμνούν τα συμφέροντά τους. Όμως οι υποθηκοφύλακες που έχουν έτη εμπειρίας με το αντικέιμενο του κτηματολογίου είναι η βάση του και μάλιστα όσοι από αυτούς φέρουν και ανώτατους σχετικούς τίτλους, είναι αυτοί που μπορούν να υποστηρίξουν το έργο του. Βεβαίως αυτοί είναι λίγοι και χρειάζονται και άλλοι νομικοί, μηχανικοί κλπ. Όμως η ευθύνη υπογραφής ανήκει στους νομικούς και το κτηματολόγιο απαιτείται να ζητήσει ανθρώπους για πρώτη φορά στην χώρα μας με επιπλέον προσόντα. Γιατί για πρώτη φορά συμφωνώ και με άλλους, πρόκειται για ένα υπερσύγχονο δημόσιο φορέα, που ένας απλός δικηγόρος δεν μπορεί να σταθεί, θέλει και επιπλέον γνώσεις και ανώτερα επίπεδα γνώσεων.
Δεδομένης της υποστελέχωσης που υπάρχει στο σύνολο των γραφείων του Κτηματολογίου, σε συνδυασμό με τις συνεχόμενες καταργήσεις των πρώην Υποθηκοφυλακείων και των συγχωνεύσεων τους από τα Κτηματολογικά γραφεία, με αυξανόμενο όγκο πράξεων και αιτήσεων, δεν είναι δυνατό να εφαρμοσθεί η αποκλειστική προθεσμία των 5 ημερών. Άλλωστε ο Δημοσιοϋπαλληλικός κώδικας με το άρθρο 109 του ν. 3528/2007, προβλέπει την επιβολή διαβαθμισμένων πειθαρχικών ποινών.
Για το λόγο αυτό θα πρέπει να αποσυρθεί το συγκεκριμένο άρθρο, το οποίο είναι αντισυνταγματικό και ουσιαστικά άρει την μονιμότητα των Δημοσίων υπαλλήλων για λόγους τους οποίους σε καμία περίπτωση δεν είναι δική τους υπαιτιότητα.
Bravo
Ο στόχος πρέπει να είναι πέντε ημέρες και λιγότερες. Η ταχύτητα διεκπεραίωσης των συναλλαγών αποτελεί δημόσιο συμφέρον και οι Προϊστάμενοι εργάζονται νυχθημερόν για την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος.
Υπάρχουν τρόποι για να επιτευχθεί ο στόχος, εφόσον υπάρχει επιστημονική γνώση και εμπειρία της όλης λειτουργίας του υποθηκοφυλακείου στον πυρήνα του και όχι επιφανειακά, απλά χρειάζεται η συμβολή των συμβολαιογράφων και των δικηγόρων για να λειτουργήσουν σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο.
Η ανωτέρω διάταξη προφανώς και θα αποσυρθεί, ήδη όμως έχει ήδη ενοχοποιήσει τους Προϊσταμένους Υποθηκοφύλακες για τις καθυστερήσεις και αυτό είναι άδικο.
Επ’ ευκαιρία μήπως θα πρέπει να επανέλθει ο όρος Υποθηκοφύλακας αντί για Προϊστάμενος Κτηματολογικού Γραφείου?
Αυτό το προθεσμία 5 ημερών μοιάζει με τίτλο ταινίας δράσης του χόλιγουντ. Ας είμαστε σοβαροί. Να το βάλετε σε όλη την Ελλάδα και στο ιδιωτικό τομέα και σε κάθε δουλειά. Και να γίνονται απολύσεις, μόλις διαπιστώνεται η παράβαση. Δεν θα μείνει εργαζόμενος. Οι νικητές θα είναι μόνο όσοι πράγματι δεν είχαν πολύ δουλειά και προλάβαιναν. Α! τώρα κατάλαβα το κάνετε να δείτε ποιοι προιστάμενοι δεν έχουν δουλειά. Έξυπνο μπράβο!
Θέμα: Οι υπηρεσίες δεν λειτουργούν με απειλές και ιδιώνυμα
Μια απαράδεκτη νομοθετική ρύθμιση κατέθεσε η κυβέρνηση με το σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης που έδωσε σε «δημόσια διαβούλευση» και έχει τίτλο «Ολοκλήρωση της κτηματογράφησης, απλοποίηση διαδικασιών, χρήση τεχνητής νοημοσύνης και διατάξεις για τη λειτουργία του ν.π.δ.δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο», λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης».
Στο άρθρο 12 τροποποιεί την περ. η) του πρώτου εδαφίου του άρθρου 109 του Κώδικα Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου (ν. 3528/2007, Α’ 26), περί των πειθαρχικών ποινών και δίνει τη δυνατότητα να επιβάλει το πειθαρχικό συμβούλιο κατ’ εξαίρεση την ποινή της οριστικής παύσης σε προϊστάμενο κτηματολογικού γραφείου ή υποκαταστήματος, που θα προχωρήσει στον αναγκαίο έλεγχο και σε καταχώριση στα κτηματολογικά φύλλα μιας αίτησης σε χρόνο μεγαλύτερο των πέντε (5) εργάσιμων ημερών από την ημέρα υποβολής της!!!
Χρόνος μεγαλύτερος από (5) εργάσιμες μέρες θεωρείται καθυστέρηση και τιμωρείται με απόλυση!!!! και μάλιστα σε εποχή που η υποστελέχωση στις δημόσιες υπηρεσίες τσακίζει κόκκαλα.
Αυτή τη ρύθμιση φέρνει η κυβέρνηση θέλοντας να δείξει ότι για τις καθυστερήσεις φταίνε οι υπάλληλοι κι όχι οι ελλείψεις σε προσωπικό και μέσα και οι δαιδαλώδεις διαδικασίες που νομοθετεί σε φόντο μη εξασφάλισης διαλειτουργικότητας εφαρμογών και πληροφοριακών συστημάτων.
Καλούμε την κυβέρνηση και το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης να αποσύρει τη συγκεκριμένη διάταξη και να πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα για πλήρη στελέχωση, μέσα και εξοπλισμό των αρμοδίων για την κτηματογράφηση υπηρεσιών.
Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.
Αν και συμφωνώ απόλυτα με την προβλεπόμενη προθεσμία των 5 ημερών, θεωρώ ότι είναι πλήρως ουτοπιστική….. Αποτέλεσμα της ψήφισης του άρθρου αυτού, θα είναι οι Προϊστάμενοι να προβαίνουν σε αρνητικές αποφάσεις συλλήβδην, χωρίς να προβούν σε ουσιαστικό έλεγχο των αιτήσεως, μόνο και μόνο για να είναι κατοχυρωμένοι. Για να ισχύσει και να υλοποιηθεί η διάταξη, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η στελέχωση των Κτηματολογικών Γραφείων με έμπειρους νομικούς, οι οποίοι θα δίνουν λύση.
Όταν κάνει λάθος ένας προιστάμενος τι ευθύνη φέρει ο φορέας; Ο προιστάμενος συμβουλεύεται το νομικό τμήμα του κτηματολογίου γραπτώς ή αποφασίζει μόνος του με τις όσες γνώσεις έχει; Αν καθυστερήσουν οι απαντήσεις να δωθούν στον προιστάμενο, υπάρχει σύστημα που καταγράφει την πορεία του αιτήματος του πολίτη; Αυτά τα λύσαμε και προχωράμε σε ποινές;
Οι ποινές χρειάζονται, αν και οποιοσδήποτε δημόσιος υπάλληλος δεν κάνει την εργασία του μπορεί να ελεγθεί. Όμως οι στόχοι να είναι εφικτοί. Το «5 ημέρες» για όλα τα κτηματολογικά γραφεία δεν είναι δυνατόν να ισχύσει. Υπάρχουν στελεχωμένα και μη γραφεία. Υπάρχουν γραφεία μεγάλης και μικρής κίνησης. Υπάρχουν σοβαρές και μη σοβαρές υποθέσεις, συμβόλαια κλπ.
Αμήν…επιτέλους , οι ποινές πρέπει να είναι αυστηρές και κανείς να μην μπορεί να τις αποφύγει. Γιατί με τόσες εισρροές εγγραφών και υποθέσεων στα κτηματολογικά γραφεία, σίγουρα θα απολυθούν οι προιστάμενοι και θα διοριστούν άλλοι που ίσως γνωρίζουν περισσότερα και έχουν μεγαλύτερη ταχύτητα… και ο πολίτης το γνωστό θύμα. Προφανώς αστειεύομαι γιατί κάτι δεν πάει καλά με το κτηματολόγιο. Βοηθήστε τους Προισταμένους δείτε από κοντά την καθημερινότητά τους και μετά βγάλτε τέτοια άρθρα. Συμβουλή σας δίνω, γιατί ένας νόμος που δεν θα εφαρμοστεί, καλύτερα είναι να μην καν νομοθετηθεί. Δεν υπάρχει περίπτωση οι ίδιοι λιγοστοί νομικοί, με το άρθρο των 5 ημερών, να κάνουν κάτι περισσότερο από αυτό που ήδη κάνουν. Δεν είναι εφικτό. Σε περίπτωση μου βιάζονται να παίρνουν γρήγορες αποφάσεις, αν καταλήγουν στα δικαστήρια λόγω λαθών στα συμβόλαια, αλήθεια σκεφτήκατε ο φορέας ότι δεν είναι υπεύθυνος αλλά μόνο ο υπογράφων; Πείτε μου ποιος προιστάμενος θα μείνει, όταν ζητάτε να δουλεύει γρήγορα 30-40 υποθέσεις ημερησίως και να έχει μόνο ευθύνη ο ίδιος και καμμία άλλη βοήθεια, σε κτηματολογικά γραφεία μεγάλων αστικών κέντρων; Ή μήπως νομίζετε ότι με τέτοια άρθρα 5 ημερών θα ενεργοποιήσετε και τους υπόλοιπους υπαλλήλους ενός γραφείου, που δεν τους αφορά και δεν έχουν καμμία ευθύνη για το αν διαικπεραιωθεί μία υπόθεση ή όχι. Πολλα τα προβλήματα που πρέπει να επιλύσετε…
Επιτέλους δικαιοσύνη. Όταν ταλαιπωρείς τον κόσμο, πρέπει να έχεις συνέπειες.
Ενας φορέας που μισθολογικά τους έβαλε όλους στην ίδια κλιμακα και δεν έχει αναγνωρίσει μεταπτυχιακά και επιπλέον προσόντα και τώρα με απειλή 5 ημερών ζητά να γίνει όπως λένε και άλλοι εδώ το θαύμα, δεν νομίζω θα βρει λύση. Ξέρετε ότι υπάρχουν προιστάμενοι νομικοί με ευθύνη έναντι αυτού του νόμου που έχουν ίδιο μισθό με υπαλλήλους μη νομικούς άρα και μη υπεύθυνους βάση νόμου; Όταν έχεις καταρτιζομένους και υπεύθυνους, αυτούς που τώρα απειλείς με παύση, έναν ή δύο σε κάθε κατάστημα, και σε μία μέρα να ζητήσεις να λύνονται οι υποθέσεις απλά θα προκαλέσεις δικαστικές διαμάχες και μάλλον πρόβλημα. Είναι σαν να λες στον δικαστή θα λύνεις τις υποθέσεις σε 5 μέρες ότι και αν συμβεί. Ένα συμβόλαιο, μία πράξη στον φορέα, χρήζει ένα μικρό δικαστήριο, όταν έχεις να κάνεις με τράπεζες ή funts που περιμένουν την απόφαση του κτηματολογικού γραφείου. Έτσι αν γλιτώσει από τον νόμο την παύση ο προιστάμενος μπορεί να τον κυνηγήσει ο θιγόμενος από μία λάθος απόφαση. Άντε να δούμε ποιος θα μείνει στο κτηματολόγιο, μέσα σε μία μέρα να ξεπετάει και να παίρνει τέτοια ευθύνη. Δώστε περισσότερο χρόνο. Προσλάβετε νομικούς. Δώστε κίνητρα. Δεν μπορεί σε ένα κατάστημα 15 εργαζομένων, να βιάζεται μήπως παφθεί από την εργασία του μόνο ένας νομικός και αυτός να έχει την μοναδική ευθύνη υπογραφής, ενώ οι άλλοι πουθενά να μην εμφανίζονται στα αρχεία, αφού συμφωνώ όπως λέει και άλλος εδώ, είναι μη νομικοί και δεν νοιάζονται αν βιάζεται ο προιστάμενος. Με τέτοιες νομοθεσίες ή προσβλέπεται σε προιστάμενους που θα φωνάζουν χωρίς αποτέλεσμα ή απλά θέλετε να φύγουν και αυτοί οι λίγοι αξιόλογοι, που εμμέσως λέτε μέσω αυτού του άρθρου ότι δεν εργάζονται όσο πρέπει. Σίγουρα πρέπει να υπάρχουν και τέτοια άρθρα με αριθμητικούς περιορισμούς, όταν όμως έχεις αριθμητικά εξασφαλίσει την εύρυθμη λειτουργία του φορέα. Δηλαδή έχεις αριθμητικά τις πράξεις που ημερησίως λαμβάνει κάθε κατάστημα, τους νομικούς που έχει, την πολυπλοκότητα των πράξεων, τα μέσα που τους δίνεις τεχνικά αν είναι αξιόπιστα κλπ αλλιώς ένα 5 για όλα και όλους είναι μία τρύπα στον ασκό του Αιόλου…
Δεν συμφωνώ με το όριο των 5 ημερών. Με έναν προιστάμενο που έχει ευθύνη να υπογράψει πόσες υποθέσεις κάθε μέρα, αφού ολα τα άλλα λειτουργούν εύρυθμα και αποκλειστικά από τους υπόλοιπους μη νομικούς, δεν λύνετε το πρόβλημα. Κάθε υπόθεση είναι ένα μικρό δικαστήριο μερικές φορές. Για να αυξήσεις την ταχύτητα σε ένα οργανισμό, πρέπει να αποκτήσεις πρώτα νομικούς, περισσότερους ανθρώπους που θα ελέγχουν με ευθύνη και χρέωση εγγράφων-υπογραφή τις υποθέσεις και να ορίσεις αρμοδιότητες σε όλους. Αλήθεια έχουν οριστεί αρμοδιότητες σε υπαλλήλους ή ζητάμε ένας προιστάμενος να τρέξει ένα γραφείο, όταν οι άλλοι είναι απλά απόφοιτοι λυκείου όπως είπε και άλλος. Μήπως έχετε δει την πλατφόρμα πως σέρνεται. Όποτε η πλατφόρμα δεν λειτουργεί ή το ιντερνετ, πόσες υποθέσεις θα πάνε πίσω. Τα φτιάξατε όλα άψογα και τώρα ζητάμε 5 μέρες σε ουρές που περιμένουν έξω από τα γραφεία και στα τηλέφωνα; Όσοι εδώ μέσα συμφωνούν με το άρθρο είναι γιατί είναι έξω από τον χορό. Ένα χορό μάλιστα δίχως κίνητρα και αναγνωρίσεις πτυχίων κλπ. Έναν χώρο που νομικός και απλός υπάλληλος έχουν ίδιους μισθούς, αλλά κυνηγάνε τον έναν νομικό. Κρίμα. Έχουμε ηλεκτρονικοί εποχή και τρέχουμε τα πράγματα με τον τρόπο που έτρεχαν πριν δεκαετίες. Ευελπιστώ να μην αλλάζουν συνεχώς οι ηγεσίες του φορέα και να γίνει ουσιαστική αλλαγή, προς το συμφέρον όλων.
Είσαι νομικός και έχεις άλλον έναν νομικό στο γραφείο, που ο άνθρωπος έχει λάβει την άδειά του ή όπως λένε και άλλοι, είναι σε ασθένεια ή εκπαίδευση ή απλά εξυπηρετεί πελάτες που του δίνουν καθημερινά στο τηλέφωνο ή τους στέλνουν οι υπόλοιποι υπάλληλοι που δεν είναι νομικοί, και έχεις όντως εικοσι υποθέσεις ανά ημέρα, με 5 από αυτές να είναι πολύπλοκες, να πρέπει να ρωτήσεις το νομικό τμήμα της υπηρεσίας και να σου απαντήσουν άμεσα και να έχεις ήδη εκκρεμότητες… Πείτε μου έχετε δει από κοντά την καθημερινότητα ενός νομικού σε ένα γραφείο; Πόσους έχει νομικούς και εισερχόμενα κάθε γραφείο το έχετε δει και νομοθετείτε 5 μέρες για όλα; Σε μία εργάσιμη εβδομάδα ξέρετε τι μαζεύεται; Ή πάτε να αναγκάσετε να φύγουν με αναρρωτικές ή παραιτήσεις και οι λίγοι που είχανε την ευθύνη υπογραφής που σχολιαζούν και άλλοι εδώ; Είναι εύστοχο που λέει κάποιος, αν έχετε δει την Δνση Δασών ή άλλη δημόσια υπηρεσία να σας απαντά σε 5 μέρες, ακόμη και το ΚΕΠ. Η Δνση Δασών από ότι γνωρίζω με τους δασικούς χαρακτηρισμούς έχει μέχρι και πάνω από χρόνο να απαντήσει σε υποθέσεις, γιατί πιστεύετε οι ένας ή δύο νομικοί μπορούν να επιταχύνουν διαδικασίες, αφού το υπόλοιπο προσωπικό παραμένει χωρίς νομικές γνώσεις και ευθύνες και δεν μπορεί άλλωστε να χρησιμοποιήσουμε για αυτό, εκτός της αρχειοθέτησης, της εκτύπωσης φωτοαντιγράφων και άλλων εργασιών δευτερευόντων. Νομικούς χρειάζεστε και πολύ περισσότερο αυτούς που έχετε και έχουν εμπειρία να μην τους χάσετε. Πάντα το managment στην χώρα μας ήταν τόσο πρωτόγονο σαν επιστήμη…
Με τόσες κινήσεις στα γραφεία, 30-40 την ημέρα σε 5 μέρες πόσες είναι; Και αν από αυτές κάποιες είναι πιο δύσκολες; Και αν είσαι ένας από τους δύο προισταμένους και ο συνάδερφος λείπει δικαιολογημένα, άδειες, ασθένειες κλπ, πόσες επωμίζεσαι; Και αν έχεις ως προιστάμενος υπαλλήλους που δεν έχουν την ίδια ταχύτητα με σένα; Και αν οι μόνοι νομικοί είναι 1-2 σε ολόκληρη περιφέρεια; Και αν έχεις να μιλάς και να δίνεις απαντήσεις καθημερινά σε πελάτες από κοντά ή τηλεφωνικά, αφού οι υπόλοιποι δεν είναι νομικοί; Και αν έχεις και λειτουργικά και άλλες ευθύνες, εκπαιδεύσεις κλπ; Και αν έχεις ήδη συσωρευμένες άπειρες υποθέχεις από προκατόχους σου; Πείτε μου ημερομηνία να περάσω πειθαρχικό; Γιατί μάλλον ο νομοθέτης δεν λύνει το πρόβλημα αλλά απειλεί. Αντί να βάλει και άλλους με ευθύνη υπογραφής όπως είπε και άλλος. Αντί να διορίσει άμεσα και άλλους νομικούς, γιατί ακόμη και οι μηχανικοί ευθύνης τελικής υπογραφής δεν έχουν. Αντί ο χαρακτήρας του κτηματολογίου να είναι κυρίως με νομικούς, αφού αυτοί έχουν την τελικοί ευθύνη. Ζητάτε όπως είπαν και άλλοι ένα θαύμα, λες και οι νομικοί δεν δουλεύουν και θα δουλέψουν περισσότερο αν βάλετε προθεσμία 5 ημερών, λες και θα αλλάξει η δομή και λειτουργία του κτηματολογίου, που απαρτίζεται από δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και που για να επιταχυνθούν οι διαδικασίες πρέπει να ανέβει το επίπεδο και να αποκτήσουν περισσότεροι την ευθύνη της υπογραφής, αφού θα υπάρχει χρέωση υποθέσεων και όχι όπως τώρα, όλοι για όλα και ευθύνη μόνο ενας ή δύο. Κάθε γραφείο έχει διαφορετικά εισερχόμενα και απαιτήσεις, δεν είναι της Αθήνας, Θεσ/κης, Πελ/σου, Πύργου το ίδιο με μικρότερα και δεν μπορεί να βγάζετε μέτρο 5 ημερών για όλα. Λογικό δεν είναι; Πείτε μου τα ΚΕΠ, η Δνση Δασών και άλλες υπηρεσίες σας έχουν απαντήσει σε 5 μέρες;
Αυτό το «όχι μεγαλύτερο από πέντε (5) εργάσιμες ημέρες» ισχύει για όλα τα γραφεία, ανεξαρτήτως πόσοι νομικοί υπάρχουν, πόσοι ευθύνης υπογραφής υπάλληλοι υπάρχουν, πόσες υποθέσεις εισρέουν ημερησίως ανά γραφείο περιοχής; Πολύ πρόχειρη προσέγγιση του προβλήματος της λειτουργίας του κτηματολογίου. Προσλάβετε νομικούς και αφαιρέστε ασχολίες από τους ήδη υπάρχοντες νομικούς και τότε αφού δείτε τα εισερχόμενα κάθε γραφείου από της Αθήνας, Θεσ/κης, Πελ/σου μέχρι και το μικρότερο τότε δώστε και κίνητρα. Είναι ανέφικτο να ζητούμε θαύμα, λες και οι υπάρχοντες νομικοί του κτηματολογίου, μετά το φόβο των πειθαρχικών κυρώσεων θα αυξήσουν την αποδοτηκότητά τους, αφού αυτοί μάλλον είναι ήδη στο μέγιστο των αποδόσεων. Ένας ή δύο προισταμένοι νομικοί με ευθύνη υπογραφής σε ένα μεγάλο γραφείο δεν μπορούν να σου κάνουν θαύματα. Δείτε ξανά την λύση, γιατί μάλλον θα δημιουργηθεί επιπλέον πρόβλημα.
Με δύο προισταμένους και 30 εισερχόμενες υποθέσεις ανά μέρα και με υποχρέωση αυτοί οι μόνοι νομικοί να τις ελέγχουν πλήρως εντός 5 ημερών μοιάζει με αποτυχία του νόμοθέτη να καταλάβει ότι νομικούς με ευθύνη υπογραφής θέλουν τα γραφεία και όχι άλλο πίεση. Σκέψου νομοθέτη ότι αυτοί οι ελάχιστοι νομικοί είναι υπάλληλοι σαν όλους τους άλλους μηχανικούς ή δευτεροβάθμιας και έχουν την ευθύνη την νομική για όλους και της καθημερινής εξυπηρέτησης πελατών και των λειτουργικών των γραφείων, επιπλέον θα έχουν άδειες, ασθένειες, εκπαίδευση κλπ σε ένα μήνα είτε είναι εργάσιμες είτε αργίες πόσες υποθέσεις μαζεύονται, κάντε υπολογισμό. Αν 1 ή 2 άτομα που έχει το Πελοποννήσου, Αθήνας ή Θεσ/κης ή κάποιο άλλο γραφείο μπορούσαν να κάνουν αυτό που λέτε, τότε πραγματικά δεν θα είχαμε τόσες ήδη εκκρεμείς υποθέσεις και ουρές. Δώστε λύση με αύξηση των υπαλλήλων ευθύνης υπογραφής και την χρέωση εφικτού αριθμού υποθέσεων σε συγκεκριμένους υπαλλήλους νομικούς και όχι όπως τώρα συμβαίνει όλοι να ασχολούνται με όλα και ο τελικός έλεγχος και ευθύνη να είναι από έναν προιστάμενο ή αναπληρωτή, που σημαίνει χάσιμο χρόνου και επαναλαμβανόμενες εργασίες. Προσωπικά οι 5 μέρες είναι ανέφικτη διορία και μη εφικτή ως ίδια για όλα τα γραφεία, αφού τα κεντρικά με τα μικρότερα δεν είναι το ίδιο πράγμα.
Ας δούμε το γραφείο Αθήνας, Θεσαλονίκης και Πελοποννήσου. Τουλάχιστον 20 εισερχόμενες υποθέσεις ανά ημέρα, εργάσιμες ή όχι. Ας δούμε ότι οι περισσότεροι υπάλληλοι δεν είναι νομικοί και ότι και αν κάνουν, νομικοί είναι τοποθετημένοι ο προιστάμενος, ο αναπληρωτής, άντε και άλλος ένας στην καλύτερη των περιπτώσεων. Ας υπολογίσουμε ως άνθρωποι ότι θα λέιψουν στις άδειές τους ή ασθένειες κλπ. Ας δούμε ότι οι προιστάμενοι και αναπληρωτές ασχολούνται με λειτουργικά και εξυπηρέτηση πελατών τηλεφωνικά και με άλλα θέματα. Πείτε μου σε 5 μέρες θα έχουν μαζευτεί 100 υποθέσεις συν όσες εκκρεμούν. Και όταν θα λείψει κάποιος ή θα έχει κάποια εκπαίδευση κλπ τότε τα εισερχόμενα απλώς θα αποθηκεύονται. Όταν δεν προσλαμβάνονται νομικοί αλλά υπάλληλοι μηχανικοί και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, βλέπετε εφικτή την τιμωρία των ελάχιστων νομικών ή θα χάσετε και αυτούς που έχετε; Οι 5 μέρες διαικπεραίωσης των υποθέσεων είναι εφικτή όταν έχεις νομικό προσωπικό και όταν έχεις υπολογίσει πόσος χρόνος χρειάζεται για να γίνει έλεγχος μίας υπόθεσης, αφού ανεξαρτήτως αριθμόύ υπαλλήλων, οι νομικοί έχουν και το παράλογο περιθώριο των 5 ημέρών, αλλά και την ευθύνη για ότι συμβεί με την απόφασή τους, που τις περισσότερες φορές τους τρέχουν σε δικαστήρια. Σκεφτείτε και βάλτε ανθρώπους νομικούς με ευθύνη υπογραφής στα γραφεία περισσότερους και όχι απλά υπαλλήλους, τηλεφωνητές ή υπεύθυνους φωτοαντιγράφων. Οι 5 μέρες είναι ανέφικτο. Εκτός και αν οι υπάρχοντες προιστάμενος και αναπληρωτής τους έχετε κλειδωμένους σε γραφείο και δεν ασχολούνται με τίποτε άλλο εκτός τον έλεγχο και πάλι δεν βγαίνει η εξίσωσή σας.
Αμήν…επιτέλους , οι ποινές πρέπει να είναι αυστηρές δεν αντέχουν άλλο οι πολίτες με τις συμπεριφορές απο τους Προϊσταμένους των Κτηματολογικων Γραφείων
Είμαι σύμφωνος και ορθό να υπάρχουν κυρώσεις, από την άλλη όμως στα μεγάλα γραφεία όπως αυτά της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης δεν αρκεί 1 προϊστάμενος.
Με αφορμή λοιπόν αυτό το νομοσχέδιο, θα ήθελα να εκφράσω την ανάγκη για την πρόβλεψη θέσης αναπληρωτή προϊστάμενου τουλάχιστον στα μεγάλα γραφεία.
Στην καθημερινή μας επαγγελματική δραστηριότητα, αντιμετωπίζουμε συχνά δυσκολίες στο να βρούμε τον προϊστάμενο, καθώς οι υποχρεώσεις του είναι διασκορπισμένες σε διάφορα σημεία, με αποτέλεσμα να μην είναι παρών στο γραφείο του πολύ συχνά.
Εάν υπήρχε η πρόβλεψη για την ύπαρξη ενός ή δύο ακόμη ατόμων που θα ασκούσαν χρέη προϊσταμένου σε περίπτωση απουσίας του κύριου προϊστάμενου, θα λυνόταν ένα πολύ σημαντικό πρόβλημα. Αυτό θα βελτίωνε σημαντικά την επικοινωνία και την εξυπηρέτηση των επαγγελματιών, προσφέροντας παράλληλα μεγαλύτερη ευελιξία στη λειτουργία των γραφείων.
Ευελπιστώ να ληφθεί υπόψη η πρότασή μου για την καλύτερη εξυπηρέτηση όλων των εμπλεκομένων μερών.