Άρθρο 7 Υποβολή αίτησης διόρθωσης και κοινοποιήσεις – Έκδοση απόφασης
- Δικαίωμα υποβολής αίτησης διόρθωσης γεωμετρικών στοιχείων έχει κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο, το οποίο έχει έννομο συμφέρον, καθώς και κάθε εξουσιοδοτημένος από αυτό μηχανικός. Η αίτηση συνοδεύεται από τοπογραφικό διάγραμμα γεωμετρικών μεταβολών βάσει του τελευταίου τίτλου που είναι καταχωρημένος στο κτηματολογικό φύλλο. Στο διάγραμμα αποτυπώνεται η γεωμετρική μεταβολή που επέρχεται με την αιτούμενη διόρθωση. Προϋπόθεση για την υποβολή αίτησης διόρθωσης αποτελεί η μη ύπαρξη εκκρεμούς κρίσης επί αιτήσεων διόρθωσης του άρθρου 6Α ή ενστάσεων του άρθρου 7 ή αποφάσεων των Επιτροπών Εξέτασης του άρθρου 7Α του ν. 2308/1995 (Α΄ 114), δυνάμει των διατάξεων του Κεφαλαίου Α’ του παρόντος.
- Αιτήσεις διόρθωσης γεωμετρικών στοιχείων των κτηματολογικών εγγραφών, υποβάλλονται για περιοχές, οι οποίες έχουν ενταχθεί στην τοπική αρμοδιότητα κτηματολογικών γραφείων και υποκαταστημάτων του ν.π.δ.δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο» και στις οποίες περιοχές υφίσταται λειτουργούν κτηματολόγιο.
- Πιστοποιητικά, αντίγραφα και αποσπάσματα που εκδίδονται από τα βιβλία των υποθηκοφυλακείων και των κτηματολογικών γραφείων, ύστερα από αίτηση όποιου έχει έννομο συμφέρον και προορίζονται για να συνυποβληθούν με την αίτηση διόρθωσης του παρόντος, καθώς και οι αιτήσεις που υποβάλλονται για την έκδοσή τους, απαλλάσσονται από κάθε τέλος και δικαίωμα, πάγιο ή αναλογικό.
- Η αίτηση διόρθωσης υποβάλλεται ηλεκτρονικά, μέσω ειδικής ηλεκτρονικής εφαρμογής που δημιουργείται για τον σκοπό αυτό, κύριος και διαχειριστής της οποίας είναι το ν.π.δ.δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο». Ο αιτών συνδέεται στην εφαρμογή, αυθεντικοποιείται μέσω κωδικών της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και αποτυπώνει στον ψηφιακό χάρτη της εφαρμογής τα νέα όρια τα οποία αιτείται. Η αίτηση καταχωρείται, με ποινή απαραδέκτου, στο κτηματολογικό φύλλο του ακινήτου του αιτούντος και των ακινήτων των δικαιούχων που επηρεάζονται από την αποδοχή της. Τα ακίνητα που επηρεάζονται από την αίτηση διόρθωσης αποτυπώνονται στον ψηφιακό χάρτη της εφαρμογής από τον αιτούντα.
- Αν η αίτηση διόρθωσης, όπως το περιεχόμενό της αποτυπώνεται στον ψηφιακό χάρτη της εφαρμογής, επηρεάζει όμορα ακίνητα, ο αιτών μεριμνά για την κοινοποίησή της στους δικαιούχους όμορων ακινήτων των οποίων τα εμπράγματα δικαιώματα επηρεάζονται από την αποδοχή της, εντός είκοσι (20) ημερών από την υποβολή της, επί ποινή απαραδέκτου. Αν η αίτηση διόρθωσης, όπως το περιεχόμενό της αποτυπώνεται στον ψηφιακό χάρτη της εφαρμογής, επηρεάζει όμορα ακίνητα, των οποίων δικαιούχος είναι το Ελληνικό Δημόσιο ή φορέας της γενικής κυβέρνησης, κατά την έννοια της περ. β) της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143), η κοινοποίηση γίνεται, εφόσον η σχετική δυνατότητα υφίσταται, ψηφιακά, μέσω της εφαρμογής, προς την αρμόδια υπηρεσία, με διαλειτουργική πιστοποίηση λήψης της κοινοποίησης.
- Αν ο αιτών δεν έχει πλήρες δικαίωμα κυριότητας, μεριμνά για την κοινοποίηση της αίτησης διόρθωσης στους συγκυρίους του υπό διόρθωση ακινήτου εντός είκοσι (20) ημερών από την υποβολή της, επί ποινή απαραδέκτου.
- Κοινοποίηση της αίτησης στους δικαιούχους επηρεαζόμενων ακινήτων των οποίων τα εμπράγματα δικαιώματα επηρεάζονται από την αποδοχή της, δεν απαιτείται, εφόσον αυτοί συγκατατίθενται στη διόρθωση, όπως αυτή αποτυπώνεται στο συνυποβαλλόμενο με την αίτηση τοπογραφικό διάγραμμα γεωμετρικών μεταβολών, είτε με σχετική δήλωσή τους ενώπιον συμβολαιογράφου, είτε με υπεύθυνη δήλωσή τους επί της οποίας βεβαιώνεται αρμοδίως το γνήσιο της υπογραφής τους, είτε με δήλωση συγκατάθεσής τους μέσω της εφαρμογής. Στις τελευταίες περιπτώσεις η δήλωσή τους περιλαμβάνει ρητά την αποδοχή της αιτούμενης γεωμετρικής διόρθωσης, όπως αυτή αποτυπώνεται στο συνυποβαλλόμενο με την αίτηση τοπογραφικό διάγραμμα γεωμετρικών μεταβολών. Στην περίπτωση επηρεαζόμενων ακινήτων με την ένδειξη «αγνώστου ιδιοκτήτη», η αίτηση κοινοποιείται στο Ελληνικό Δημόσιο, εκτός εάν αυτό συγκατατίθεται σύμφωνα με την παρούσα.
- Οι δικαστικοί επιμελητές που διενεργούν τις κοινοποιήσεις του παρόντος εγγράφονται υποχρεωτικά στην εφαρμογή με την υποβολή σχετικής ηλεκτρονικής αίτησης. Ο αιτών δύναται μέσω της εφαρμογής να αναθέτει τη διενέργεια των κοινοποιήσεων του παρόντος σε εγγεγραμμένο στην εφαρμογή δικαστικό επιμελητή.
- Ο δικαστικός επιμελητής, αφού αποδεχτεί την ανάθεση, αποκτά πρόσβαση στο σύνολο των δεδομένων των κτηματολογικών βιβλίων του ν.π.δ.δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο» επί της αιτούμενης μεταβολής και των επηρεαζόμενων ακινήτων.
- Αν ο δικαιούχος εμπράγματου δικαιώματος είναι φυσικό ή νομικό πρόσωπο, το οποίο δεν ανήκει στους φορείς της γενικής κυβέρνησης, κατά την έννοια της περ. β) της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014, διενεργείται ψηφιακή κοινοποίηση απευθείας μέσω της εφαρμογής, με καταχώρηση στην ψηφιακή θυρίδα του πολίτη και με ειδοποίηση στη διεύθυνση ηλεκτρονικής αλληλογραφίας ή στον αριθμό κινητού τηλεφώνου που το πρόσωπο αυτό έχει δηλώσει στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ) με εξακρίβωση του ακριβούς χρόνου, κατά τον οποίο έλαβε χώρα η αποστολή, η παραλαβή και η πρόσβαση. Τεκμαίρεται ότι το πρόσωπο προς το οποίο διενεργείται η κοινοποίηση αποκτά πρόσβαση στο περιεχόμενο αυτής δέκα (10) εργάσιμες ημέρες από την κοινοποίηση, εκτός εάν το πρόσωπο αυτό αποδείξει τη συνδρομή λόγων ανωτέρας βίας που δεν επέτρεψαν την πρόσβαση στο περιεχόμενο του εγγράφου ή εφόσον αυτή η αδυναμία οφείλεται σε λόγους που αφορούν στον φορέα του δημόσιου τομέα. Αν δεν υφίσταται δήλωση διεύθυνσης ηλεκτρονικής αλληλογραφίας στο ΕΜΕπ ή δεν πραγματοποιηθεί η σύνδεση του προηγούμενου εδαφίου, η επίδοση διενεργείται από δικαστικό επιμελητή.
- Για την ολοκλήρωση κάθε κοινοποίησης που διενεργείται από τον ίδιο, ο δικαστικός επιμελητής υποβάλλει την οικεία έκθεση επίδοσης ψηφιακά, μέσω της εφαρμογής, συμπληρώνει σε ειδικό πεδίο την ημεροχρονολογία της κοινοποίησης και επιλέγει το είδος αυτής, ανά επηρεαζόμενο δικαιούχο εμπραγμάτου δικαιώματος.
- Μετά από την κοινοποίηση, κάθε επηρεαζόμενος δικαιούχος ή συνδικαιούχος εμπραγμάτου δικαιώματος δύναται ψηφιακά, μέσω της εφαρμογής, να συναινέσει στην αίτηση διόρθωσης ή να υποβάλει αιτιολογημένες αντιρρήσεις, εντός τριάντα (30) ημερών, άλλως τεκμαίρεται η συναίνεσή του. Κατά την υποβολή της συναίνεσης ή των αντιρρήσεων ο επηρεαζόμενος δικαιούχος επιβεβαιώνει ή καταχωρεί τη διεύθυνση ηλεκτρονικής αλληλογραφίας του στην οποία γίνονται όλες οι τυχόν μεταγενέστερες επιδόσεις.
- Σε περίπτωση ρητής ή τεκμαιρόμενης συναίνεσης, ή μη ύπαρξης επηρεαζόμενων ακινήτων, το ν.π.δ.δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο» προβαίνει στην έκδοση απόφασης ενσωμάτωσης των μεταβολών στα κτηματολογικά διαγράμματα και βιβλία της βάσης δεδομένων του, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θίγονται δικαιώματα τρίτων για τους οποίους δεν υπάρχει ρητή ή τεκμαιρόμενη συναίνεση. Η απόφαση κοινοποιείται μέσω της εφαρμογής στον αιτούντα και σε κάθε επηρεαζόμενο δικαιούχο ή συνδικαιούχο εμπραγμάτου δικαιώματος.
- Αντιρρήσεις κατά της απόφασης της παρ. 13 υποβάλλονται με αίτηση από τον έχοντα έννομο συμφέρον ενώπιον του Κτηματολογικού Δικαστή εντός προθεσμίας δύο (2) μηνών από την κοινοποίηση της απόφασης, και εγγράφονται στο κτηματολογικό φύλλο του ακινήτου. Ο Κτηματολογικός Δικαστής, που δικάζει κατά τη διαδικασία της εκούσιας δικαιοδοσίας, ελέγχει αν η αντίρρηση έχει εγγραφεί στο κτηματολογικό φύλλο του ακινήτου και σε αρνητική περίπτωση την απορρίπτει ως απαράδεκτη. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται αναλόγως οι παρ. 2, 4 και 5 του άρθρου 791 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας.
- Έως ότου ορισθεί Κτηματολογικός Δικαστής οι αντιρρήσεις της παρ. 14 υποβάλλονται στο Μονομελές Πρωτοδικείο της περιφέρειας του αρμόδιου κτηματολογικού γραφείου, το οποίο δικάζει κατά τη διαδικασία της εκούσιας δικαιοδοσίας, εφαρμόζοντας και τις παρ. 2 έως 5 του άρθρου 791 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας.
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
- Άρθρο 7 Υποβολή αίτησης διόρθωσης και κοινοποιήσεις – Έκδοση απόφασης
Εκ μέρους της Ένωσης Ιδιοκτητών Ακινήτων Νομού Ηρακλείου (ΕΝ.ΙΔ.Α.Ν.Η.), αναφέρεται ότι το πρόβλημα που υπάρχει μέχρι και σήμερα εντοπίζεται κυρίως στα εξ αδιαιρέτου ακίνητα τα οποία είναι χιλιάδες σε όλη την Κρήτη και κατά κύριο λόγο στο Ηράκλειο. Η λύση, μέσω της διαδικασίας ανεξαρτητοποίησης των ιδιοκτησιών αυτών, δίδεται μέσω της αγωγής ανεξαρτητοποίησης του άρθρου 6 παρ.2 . Όμως στο εν λόγω άρθρο (άρθρο 7) η παρακάτω διατύπωση: «συνοδεύεται από τοπογραφικό διάγραμμα γεωμετρικών μεταβολών βάσει του τελευταίου τίτλου που είναι καταχωρημένος στο κτηματολογικό φύλλο….», χαρακτηρίζεται ως εσφαλμένη καθώς όλες οι περιπτώσεις εξ αδιαιρέτου ιδιοκτησιών, αν όχι οι περισσότερες, λαμβάνουν χώρα μέσω διαδικασίας ανεξαρτητοποίησης, επικαλούμενοι οι ενάγοντες – ιδιοκτήτες ως τίτλο κτήσης τους τη χρησικτησία σε ένα ανεξάρτητο και αυτοτελές ακίνητο ενώ στο Κτηματολογικό φύλλο αναγράφεται ότι ο ανεξαρτητοποιών το γεωτεμάχιο αναφέρεται ως συγκύριος μείζονος ακινήτου. Συνεπώς εάν η διαδικασία που ορίζει το παρόν άρθρο απαιτεί να προσκομίζονται οι εξ αδιαιρέτου τίτλοι, δεν θα μπορεί στην πράξη να υλοποιηθεί η διαδικασία της ανεξαρτητοποίησης και η δημιουργία ενός νέου και ανεξάρτητου γεωτεμαχίου με νέο αριθμό Κ.Α.Ε.Κ.
Στις περιπτώσεις που σε οποιοδήποτε Κτηματολογικό Γραφείο υφίστανται αντικρουόμενες αποφάσεις των οικείων Επιτροπών Ενστάσεων, για τα επιμέρους ακίνητα μιας περιοχής την οποία διεκδικεί ολόκληρη το Ελληνικό Δημόσιο, θα πρέπει η κυριότητα των ακινήτων που την αποτελούν, να αποδίδεται αυτοδικαίως στο φυσικό ή νομικό πρόσωπο που τα δήλωσε, ανεξαρτήτως αν η ένστασή του απορρίφθηκε.Είναι ανεπίτρεπτο να δημιουργούνται δύο κατηγορίες πολιτών στην ίδια περιοχή, αυτών που η ένστασή τους έγινε δεκτή και κατοχύρωσαν την ιδιοκτησία τους και των γειτόνων τους που η ένστασή τους απορρίφθηκε και η ιδιοκτησία τους θεωρείται πλέον κυριότητα του Δημοσίου.Το Ελληνικό Κτηματολόγιο δεν θα πρέπει να έχει τη μορφή κλήρωσης, που χωρίζει τους πολίτες σε τυχερούς και άτυχους, ούτε θα πρέπει να αφήνει περιθώρια για υπόνοιες ύπαρξης σκοπιμοτήτων στις αποφάσεις των αρμόδιων επιτροπών του.
Σε ενα πληθος ακινητων στην παραλια Μυρτοφυτου καταγραφηκε ως ιδιοκτητρια η Κτηματικη της καβαλας…..Με κτισματα με φορους με αδειες δομησης κτλ…..
Ειμαι ιδιοκτηρια εκτασης στην παραλια Μυρτοφυτου. κατα τις αναρτησεισ του κτηματολογιου προκριθηκε αυθαιρετα η ΚΥΚαβαλας. Δυστυχως οι επιτροπες ενστασεων αγνοησαν το πληθος των εγγραφων αποδειξης της κυριοτητας μας που προσκομισαμε και προεκριναν την ΚΥΚ με μολις μια σελ αποψεις. Ερωτω: Η Πολεοδομια μας εδωσε αδεια να χτισουμε σε δημοσια εκταση;;;;;Ο εφκα κακως εισεπραξε εισφορες για τις απειρες εργατοωρες που ξοδευτηκαν;;;;Η ΔΟΥ Καβαλας κακως εισεπραξε φορο κληρονομιας μονο απο μενα 30.000€;;;;;Κακως πληρωνουμε τοσα χρονια ενφια;;;;;Κακως μας αποζημιωσε η Εγνατια Οδος οταν ανοιχτηκε;;;;Ολα εγινα λαθος και παρανομα;;;;;Παρακαλω οπως αποκατασταθει η νομιμοτητα εστω και τωρα αλλιως θα κινηθουμε ολοι κατα παντος υπευθυνου. Η Κτηματικη σφαλλει κι αυτο θ αποδειχθει…………….
ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ ΜΥΡΤΟΦΥΤΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ ΕΙΜΑΙ ΚΥΡΙΑ ΕΚΤΑΣΗΣ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΔΕΚΑΔΕΣ ΑΛΛΟΙ ΣΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ Η ΚΤΗΜΑΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΚΑΒΑΛΑΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ. ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΟΙ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΕΝΣΤΑΣΕΩΝ ΤΗΣ ΚΑΒΑΛΑΣ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΤΗΝ ΓΕΝΝΑΙΟΤΗΤΑ ΙΣΩΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΝΑ ΕΚΤΙΜΗΣΟΥΝ ΟΡΘΑ ΤΑ ΔΕΚΑΔΕΣ ΑΠΟΔΕΙΚΤΙΚΑ ΚΤΗΣΗΣ-ΚΥΡΙΟΤΗΤΑΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΕΚΡΙΝΑΝ ΤΗΝ ΚΥ ΚΑΒΑΛΑΣ ΜΕ ΑΠΟΨΕΙΣ ΜΟΛΙΣ ΜΙΑΣ ΣΕΛΙΔΑΣ. ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΤΑΣΗ. ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΑΣ. ΠΛΗΘΟΣ ΝΟΜΙΜΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ ΕΧΟΥΝ ΛΑΒΕΙ ΧΩΡΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 70-80 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠ ΟΣΟ ΓΝΩΡΙΖΩ ΕΓΩ…(ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΕΣ ΑΔΕΙΕΣ, ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΕΙΣΦΟΡΩΝ ΣΤΟΝ ΕΦΚΑ, ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΦΟΡΩΝ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ ΔΕΚΑΔΩΝ ΧΙΛΙΑΔΩΝ ΕΥΡΩ ΚΤΛ….ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΤΗΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΜΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΝΟΙΞΗ). ΑΝ ΔΕΝ ΔΙΟΡΘΩΘΕΙ Η ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΑ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΕΙ ΣΧΕΔΟΝ ΟΛΗ ΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ ΜΥΡΤΟΦΥΤΟΥ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΘΑ ΑΝΑΓΚΑΣΤΟΥΜΕ ΝΑ ΣΤΡΑΦΟΥΜΕ ΚΑΤΑ ΠΑΝΤΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ (ΠΟΛΟΕΔΟΜΙΑΣ ΕΦΚΑ ΕΦΟΡΙΑΣ ΚΤΛ). ΠΩΣ Η ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ ΜΑΣ ΕΔΩΣΕ ΑΔΕΙΑ ΝΑ ΧΤΙΣΟΥΜΕ;;;;ΓΙΑΤΙ Ο ΕΦΚΑ ΕΙΣΕΠΡΑΤΤΕ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΧΑΜΕ ΑΔΕΙΑ ΝΑ ΧΤΙΣΟΥΜΕ;;;;ΧΤΙΣΑΜΕ ΠΑΝΩ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΤΑΣΗ;;;;ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΚΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΕ;;;;ΟΥΤΕ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΟΥΤΕ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ ΟΥΤΕ ΕΦΟΡΙΑ ΚΑΝΕΙΣ;;;;;;;ΓΙΑΤΙ Η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΜΑΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕ ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΧΑΜΕ ΝΟΜΙΜΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ;;;;;;ΓΙΑΤΙ Η ΔΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ ΕΙΣΕΠΡΑΞΕ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΜΕΝΑ 30.000€ ΦΟΡΟ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ;;;;; ΘΑ ΑΝΑΖΗΤΗΣΩ ΠΑΝΤΟΥ ΕΥΘΥΝΕΣ . ΤΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΦΗΣΕ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ…ΔΥΣΤΥΧΩΣ Η ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΣΤΙΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΜΑΣ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΓΥΡΙΣΕ ΜΠΟΥΜΕΡΑΝΓΚ. ΕΥΕΛΠΙΣΤΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΘΕΙ Η ΑΔΙΚΙΑ-ΑΒΛΕΨΙΑ ΤΟΥ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ, ΝΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΤΕΙ Η ΚΤΗΜΑΤΙΚΗ ΚΑΒΑΛΑΣ ΣΤΙΣ ΕΚΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΛΛΙΩΣ ΝΑ ΜΑΣ ΕΞΩΣΕΙ ΟΛΟΥΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΕΣ ΜΑΣ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΟΜΩΣ ΠΩΣ ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΙΑ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΤΙΚΗ ΒΑΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ Η ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΕΝ ΓΕΝΕΙ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΟΠΩΣ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΤΕ ΣΕ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΛΥΘΕΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΠΟΥ ΠΡΟΕΚΥΨΕ ΣΤΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΥΡΤΟΦΥΤΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ ΚΑΘΩΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΚΤΗΜΑΤΟΓΡΑΦΗΣΗ Η ΚΤΗΜΑΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕ ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΜΑΣ. ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΟΘΩΜΑΝΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΕΓΓΡΑΦΗΚΕ ΩΣ ΚΥΡΙΟΣ ΣΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΚΑΤΕΧΟΥΜΕ ΜΕ ΜΕΤΑΓΕΓΓΡΑΜΕΝΟΥΣ ΤΙΤΛΟΥΣ. ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΟΙ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΕΝΣΤΑΣΕΩΝ ΕΧΟΥΝ ΚΡΙΝΕΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΑΛΛΟΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΑΙΩΘΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΧΩΡΗΘΕΙ ΩΣ ΚΥΡΙΟΙ ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΡΡΙΦΕΙ ΟΙ ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ Η ΚΤΗΜΑΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ – ΕΛΛΗΝΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΩΣ ΚΥΡΙΟΣ ΤΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΙΘΑΝΟΝ ΠΟΛΥΧΡΟΝΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΔΙΑΜΑΧΗ ΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ Ο ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΝΑ ΧΑΘΟΥΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ ΧΡΟΝΩΝ ΠΟΥ ΝΟΜΙΜΑ ΕΧΟΥΝ ΜΕΤΑΓΡΑΦΕΙ ΣΤΑ ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΕΙΑ
Είναι δυνατόν να επιχειρειται μια τέτοια ριζική αλλαγή στις διατάξεις του άρθρου 19.2 μέσα στον Σεπτέμβριο με πιθανή ημερομηνία ψήφισης την 20/9 και συνεπακόλουθα να έχουμε την ισχύ του σχετικά άμεσα, όταν στις 30/11 έχουμε μετά την παρέλευση πολλαπλών προθεσμιών την οριστικοποίηση των αρχικών εγγραφών σε πλείστες των περιοχών!!!
Όπως αντιλαμβάνεστε όταν η καταληκτική προθεσμία πλησιάζει και έχει καταστεί δεδομένο ότι δε θα δοθεί εκ νέου παράταση θα προκύψει τεράστιος όγκος αιτήσεων του άρθρου 19.2 ή αιτήσεων διόρθωσης προδηλου σφάλματος που επιφέρουν γεωμετρική μεταβολή οπότε αυτομάτως εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 19.2!
Πώς θα μπορέσουν οι υπάλληλοι των γραφείων υποδοχής αυτών των αιτήσεων ήτοι υποκαταστήματα και κ.γ. να διαχειριστούν τη νέα πλατφόρμα μέσα σε ένα τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, όταν αφενός κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί τη σωστή λειτουργικότητας της από άποψης σωστής επικοινωνίας των διαδικτυακών συστημάτων του Φορέα και αφετέρου όταν ήδη εδώ και ένα μεγάλο διάστημα δεν έχει αποκατασταθεί η δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής διαγράμματος από τους μηχανικούς για την παραλαβή ΚΗΔ!!!
Για ακόμα μια φορά επιχειρείται να εφαρμοστεί κάτι σα λάθος χρονικό σημείο!
Παρακαλούμε για το συγκεκριμένο άρθρο η ισχύς του να είναι είτε από την 1/12/24 είτε από το νέο έτος!!!
Είμαι ιδιοκτήτης αγροτεμαχίου στην περιοχή Μυρτοφύτου Καβάλας. Υπάρχει και κτίσμα το οπαίο είναι νόμιμο. Ακριβώς δίπλα το ίδιο έχει και ο αδερφός μου. υπάρχουν όλα τα έγγραφα νόμιμης κατοχής των (σχετικά συμβόλαια) . Με την Κτηματογράφηση στην περιοχή μάθαμε πως βάση του οθωμανικού δικαίου τα αγροτεμάχιά μας είναι του δημοσίου. Προσφύγαμε στις επιτροπές και για εμένα ήταν αρνητική η απόφαση και φαίνεται το αγροτεμάχιο ότι είναι του δημοσίου, ενώ για τον αδερφό μου είναι η απόφαση θετική. Πρέπει να προσφύγω στα δικαστήρια για το αυτονόητο;
Πιστεύουμε ότι θα ανακαλέσετε την αδικία που δημιουργήθηκε με την αφαίρεση αγροτεμαχίων – οικοπέδων που κατέχουμε ως γηγενείς αιώνες όπως συνέβη με τις επιτροπές στις περιοχές (Καβάλας, Χωριστή Δράμας) με αυτό το νομοσχέδιο
Πήρα τα χωράφια με ελαιόδεντρα από τον πατέρα μου που τα πήρε από τον πατέρα του και η Επιτροπή Κτηματολογίου έγραψε ότι είναι των Τούρκων. Τι θα ζήσουμε ακόμη ;
Εξηγήστε μας, γιατί το χωράφι μου με ελιές δεν είναι δικό μου όπως μας έγγραψαν από την κτηματική, ενώ τα διπλανά και από τις δύο μεριές είναι των χωριανών μου και σωστά.
Έχουμε τα χωράφια μας αιώνες από προπάππο σε προπάππο και τώρα αποφασίσατε με τις επιτροπές κτηματολογίου να μας τα πάρετε. Ευκαιρία να διορθώσετε την αυθαιρεσία κάτοικος Καβάλας
Ο πατέρας μου είναι 90 χρονών και έχει σπίτι στη παραλία Μυρτόφυτου Καβάλας από τον πατέρα του και τώρα το κτηματολόγιο λέει ότι δεν είναι δικό του, ενώ δίπλα ο αδελφός του έχει ξενοδοχείο και το κτηματολόγιο λέει ότι είναι δικό του.
Τι θα κάνετε ;
Κατά την αποδοχή κληρονομίας του θανόντα πατέρα μου για διαμέρισμα στο κέντρο της πόλης μου, η συμβολαιογράφος κάνοντας την απαιτούμενη έρευνα αποτύπωσε στο συμβολαιογραφικό έγγραφο της αποδοχής τα σωστά τ.μ που έχει τώρα το οικόπεδο στο οποίο χτίστηκε η πολυκατοικία καθώς υπήρξαν αλλαγές των τ.μ μετά την ανέγερσή της (πουλήθηκαν τ.μ στη δίπλα πολυκατοικία η οποία χτίστηκε λίγο αργότερα). Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα τα συμβόλαια των πρώτων ιδιοκτητών να έχουν άλλα τ.μ για το οικόπεδο της πολυκατοικίας από τους δεύτερους σε σειρά ιδιοκτήτες και κυρίως από αυτούς οι οποίοι αγόρασαν τα διαμερίσματα μέσω δανείων από Τράπεζες όπου είχαν μεσολαβήσει τοπογράφοι- μηχανικοί για την έκδοση σχετικού τοπογραφικού και για την έκδοση του δανείου.
Κατά την δηλωση στο Κτηματολόγιο μετά την αποδοχή της κληρονομίας, με ενημέρωσαν ότι
για να μπορέσω να πουλήσω το διαμέρισμα θα πρέπει να γίνουν οι σχετικές διορθώσεις των συμβολαίων για τα τ.μ του οικόπεδου της πολυκατοικίας από όλους τους ιδιοκτήτες τόσο της δικής μου πολυκατοικίας όσο και της διπλανής στην οποία δόθηκαν τα επιπλέον τ.μ. και ότι αν δεν γίνει αυτό θα έχουμε πρόβλημα στο μέλλον όλοι εφόσον θα θελήσουμε να πουλήσουμε τα διαμερίσματα και κυρίως εγώ εφόσον σε εμένα είχε καταγραφεί σχετική παρατήρηση στο κτηματολογικό φύλλο.
Μετά από χρόνια μετά λύπης μου διαπίστωσα ότι πουλήθηκε διαμέρισμα στη πολυκατοικία μου του οποίου τα συμβόλαια ανέγραφαν τα ίδια με εμένα τ.μ της πολυκατοικίας απλά δεν είχε καταχωρηθεί η υπέρβαση επιτρεπόμενων ορίων για το οικόπεδο της πολυκατοικίας στις παρατηρήσεις του κτηματολογικού φύλλου κάτι το οποίο είχε γίνει στη δική μου περίπτωση. Όταν έκανα αναφορά του προβλήματος στους συνιδιοκτήτες της δικής μου πολυκατοικίας και ότι πρέπει να διορθωθούν τα τ.μ για το οικόπεδο της πολυκατοικίας στα συμβόλαια μας η απάντηση ήταν αρνητική.
Και αναρωτιέμαι εγώ:
1.γιατί να μην μπορω να πουλήσω το διαμέρισμα όταν έχουν πρόβλημα τα τ.μ του οικοπέδου της πολυκατοικίας και όχι τα τ.μ του διαμερίσματος;
2.Οταν τα τ.μ είναι αποτυπωμένα σωστά στα συμβόλαια των δεύτερων ιδιοκτητών και όχι των πρώτων που το κτηματολόγιο πήρε ως βάσει;
3.Γιατί να μην μπορεί να μπει μια σημείωση- αναφορα (alert)στο σύστημα του κτηματολογίου ώστε να γίνεται απαγόρευση σε όσους ιδιοκτήτες εμπλέκονται να πουλήσουν το διαμέρισμα τους ώστε να αναγκαστούν να συμφωνήσουν όλοι να γίνουν οι διορθώσεις;
Οι καιροί οικονομικά είναι πολύ δύσκολοι και το στεγαστικό πρόβλημα ακόμα μεγαλύτερο.Θα πρέπει να δοθούν λύσεις σε τέτοιου είδους προβλήματα χωρίς να χρειάζεται να πληγεί κάποιος οικονομικά για να διεκδικήσει το αυτονόητο να διαχειριστεί τη περιουσία του.Σας ευχαριστώ πολύ.
Είμαστε κάτοικοι ή κάτοχοι αγροτεμαχίων και οικοπεδων στην περιοχη Μυρτοφύτου Καβάλας. Κατέχουμε τα ακίνητά μας πάνω από είκοσι χρόνια , είτε με κληρονομητήρια είτε με συμβόλαια αγοραπωλησίας με μεταγραφές κανονικά στο Υποθηκοφυλακείο. Έχουμε πληρώσει όλα αυτά τα χρόνια κανονκά τον ΕΝΦΙΑ, έχουμε βγάλει οικοδμικές άδειες ή έχουμε νομινοποιήσει τα ακίνητα που έχουμε χτίσει σύμφωνα με το σχετικό Νόμο του 2014.Έχουμε ενημερωθεί από τους προκατόχους ότι έχουν αποζημιωθεί από τις απαλλοτριώσεις που έγιναν στην Εγνατία οδό.Και με το Κτηματολόγιο που έγινε το Δημόσιο έρχεται και έχει αξιώσεις από τα δικά μας ακίνητα. Δεν πρέπει να βρεθεί λύση και για εμάς;
ΣΕ ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕ ΑΚΙΝΗΤΕΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΜΕ ΝΟΜΙΜΟΥΣ ΜΕΤΑΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟΥΣ ΤΙΤΛΟΥΣ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΝΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΩΣ ΚΥΡΙΟΣ ΤΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ. ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΣΑΣ ΚΑΘΩΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΝΑ ΧΑΘΟΥΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΚΛΗΘΟΥΝ ΟΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΝΑ ΚΑΤΑΘΕΣΟΥΝ ΠΛΗΘΟΣ ΑΓΩΓΩΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΟΠΩΣ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΤΕ ΣΕ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΛΥΘΕΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΠΟΥ ΠΡΟΕΚΥΨΕ ΣΤΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΥΡΤΟΦΥΤΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ ΚΑΘΩΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΚΤΗΜΑΤΟΓΡΑΦΗΣΗ Η ΚΤΗΜΑΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕ ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΜΑΣ. ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΟΘΩΜΑΝΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΕΓΓΡΑΦΗΚΕ ΩΣ ΚΥΡΙΟΣ ΣΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΚΑΤΕΧΟΥΜΕ ΜΕ ΜΕΤΑΓΕΓΓΡΑΜΕΝΟΥΣ ΤΙΤΛΟΥΣ. ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΟΙ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΕΝΣΤΑΣΕΩΝ ΕΧΟΥΝ ΚΡΙΝΕΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΑΛΛΟΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΑΙΩΘΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΧΩΡΗΘΕΙ ΩΣ ΚΥΡΙΟΙ ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΡΡΙΦΕΙ ΟΙ ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ Η ΚΤΗΜΑΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ – ΕΛΛΗΝΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΩΣ ΚΥΡΙΟΣ ΤΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΙΘΑΝΟΝ ΠΟΛΥΧΡΟΝΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΔΙΑΜΑΧΗ ΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ Ο ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΝΑ ΧΑΘΟΥΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ ΧΡΟΝΩΝ ΠΟΥ ΝΟΜΙΜΑ ΕΧΟΥΝ ΜΕΤΑΓΡΑΦΕΙ ΣΤΑ ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΕΙΑ
Στην Καβάλα , παραλία Μυρτοφύτου έχουμε αγροτεμάχια που κληρονομούνται από γενιά σε γενιά στην οικογένεια μας, εδώ και πολλά χρόνια (πάνω από 200 χρόνια),
Όταν ήρθε η στιγμή να γίνει καταχώρηση στο κτηματολόγιο, μετα λύπης διαπιστώσαμε ότι τα διεκδικεί το δημόσιο. Έχουμε στα χέρια μας πολλά έγγραφα που αποδεικνύουν την δική μας κυριότητα , χαρτιά του δημοσίου, αλλά για κάποιο λόγο δεν έχουν γίνει αποδεκτά.
Για παράδειγμα στην δεκαετία του 1970 έγινε απαλλοτρίωση των χωραφιών που πήρε ο δρόμος της Εγνατίας , και αποζημιωθήκαμε από το κράτος, ως νόμιμοι ιδιοκτήτες. Αποζημίωση παίρνει ΜΟΝΟ ο νόμιμος ιδιοκτήτης. Υπάρχουν και αρκετά άλλα έγγραφα αλλά και μόνο αυτό είναι αρκετό.
Σε αυτήν την ταλαιπωρία είχαν μπει όλοι οι ιδιοκτήτες στην συγκεκριμένη περιοχή και λέω είχαν γιατί σε αρκετούς από αυτούς αναγνωρίστηκε η κυριότητα τους, ενώ σε κάποιους άλλους όχι. Το διπλανό από εμάς έχει αναγνωριστεί για παράδειγμα, ενώ το δικό μας όχι.
Το Ελληνικό δημόσιο σήμερα, έρχεται να αντικρούσει, το Ελληνικό δημόσιο τις δεκαετίας του 1970, με θύμα εμάς και αγροτεμάχια μας.
Παρακαλούμε, να εξεταστει ενδελεχώς το αίτημα μας, που αφορά στη διεκδίκηση από μέρους του Δημοσίου, των οικοπέδων μας στο Μυρτοφυτο Καβαλας. Είναι περιουσίες γενεών, γηγενων κατοίκων, κληροδοτημενων στις επόμενες γενιές. Κατά τη δεκαετία του 1970 αποζημιώθηκαν, λόγω απαλλοτριωσεων, συνεπώς αποδεικνυεται η κατοχή κ η ιδιοκτησία τους. Σήμερα το Κτηματολόγιο δεν αναγνωριζει τις ιδιοκτησίες μας κ τις διεκδικεί παράνομα κ παρατυπα,ενω, άλλες παρόμοιες περιπτώσεις αναγνωριστηκαν.
Απευθυνομαστε για μια ακόμη φορά στους εμπλεκόμενους Φορεις, να μελετήσουν τις υποθέσεις μας κ να δικαιωθούμε
Να απλοποιηθεί τελείως η διαδικασία εξωδικαστικής διορθώσεως με πρόδηλο σφάλμα και με αίτηση γεωμετρικών μεταβολών για τις περιοχές που εντάχθηκαν στα πιλοτικά προγράμματα κτηματογράφησης. Ήτοι να γίνεται δεκτή η διόρθωση εάν δεν απεικονίζεται ένα ακίνητο σωστά στον χάρτη (ή καθόλου) με απλή προσκόμιση ενός τίτλου (τωρινού ιδιοκτήτη ή προγενέστερου), χωρίς να εξετάζεται η απόκλιση εμβαδού τίτλου και σημερινής καταμετρήσεως. Επιταχύνεται έτσι η διόρθωση τεραστίων σφαλμάτων και αποσυμφορίζονται τα δικαστήρια.
Θα ήθελα να επισημάνω ότι τα λάθη που έχει κάνει το ίδιο το κτηματολόγιο και αφορούν το εμβαδόν των οικοπέδων και τα όρια τους είναι πολλά και τραγικά όσον αφορά την αποτύπωση οικοπέδων. Θα μπορουσαν να δικαιολογηθούν αν δεν είχαμε προσκόμισει τοπογραφικά διαγράμματα και τίτλους κυριότητας, αλλά δεν δικαιολογούνται, όταν αυτά έχουν προσκομιστεί.Οφείλει να διορθώσει το ίδιο το κτηματολόγιο τα λάθη του και να μην επιβαρύνει τους πολίτες που είναι αναγκασμένοι να κάνουν ενστάσεις, να πληρώσουν εκ νέου μηχανικούς κλπ. Υποτίθεται ότι το κτηματολόγιο ήρθε να βάλει σε τάξη τα πράγματα και να λύσει προβλήματα, αλλά το μόνο που κατάφερε είναι να δημιουργήσει προβλήματα εκ του μη όντος με τα λάθη του και την προχειρότητα που αντιμετωπίζει τα πράγματα. Είναι απαράδεκτο.
Θα θέλαμε να υποβάλουμε το σχόλιό μας σχετικά με το ζήτημα των οικοπέδων μας που βρίσκονται στην περιοχή του Μυρτοφύτου Καβάλας. Τα οικόπεδα αυτά ανήκουν στις οικογένειές μας εδώ και πολλές δεκαετίες, έχοντας περιέλθει στην κατοχή μας από τους παππούδες μας. Παρά ταύτα, κατά τη διαδικασία δήλωσης στο Κτηματολόγιο, διαπιστώθηκε ότι ορισμένα από αυτά τα οικόπεδα εμφανίζονται ως διεκδικούμενα από το Ελληνικό Δημόσιο.
Επιθυμούμε να επισημάνουμε ότι στην ίδια περιοχή, ενώ όλοι οι ενδιαφερόμενοι καταθέσαμε όλα τα απαραίτητα έγγραφα και υποβάλαμε ένσταση κατά των διεκδικήσεων του Δημοσίου, σε ορισμένες περιπτώσεις τα οικόπεδα αυτά έχουν ήδη παραχωρηθεί στους νόμιμους ιδιοκτήτες τους, ενώ σε άλλα, που βρίσκονται σε πολύ κοντινή απόσταση ή είναι ακόμη και γειτονικά, η διαδικασία παραχώρησης παραμένει εκκρεμής. Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τη δεκαετία του 1970, όταν πραγματοποιήθηκε η διάνοιξη της εθνικής οδού Καβάλας-Θεσσαλονίκης, οι παππούδες μας είχαν αποζημιωθεί από το Ελληνικό Δημόσιο για τα συγκεκριμένα οικόπεδα, γεγονός που αποδεικνύει ότι η κυριότητά μας επί των οικοπέδων αυτών ήταν αναγνωρισμένη.
Η σημερινή διεκδίκηση του Ελληνικού Δημοσίου σε οικόπεδα για τα οποία διαθέτουμε νόμιμους τίτλους ιδιοκτησίας είναι αδικαιολόγητη και αντίθετη με την προηγούμενη αναγνώριση της ιδιοκτησίας μας από το ίδιο το Δημόσιο. Ελπίζουμε ότι οι αρμόδιες αρχές θα εξετάσουν το θέμα με την προσοχή που του αρμόζει, προχωρώντας σε άμεση τακτοποίηση της κυριότητάς μας, ώστε να αποφευχθεί οποιαδήποτε περαιτέρω ταλαιπωρία.
Για άλλη μία φορά επιλέγεται η, νομοτεχνικά τουλάχιστον άστοχη, επέμβαση στο δίκαιο της διόρθωσης των κτηματολογικών εγγραφών με νομοθέτημα ΕΚΤΟΣ του Ν. 2664/ 1998. Η πρακτική αυτή όχι μόνο δεν συμβάλει στις ανάγκες της συστηματικής ερμηνείας των οικείων διατάξεων αλλά και έρχεται σε ευθεία αντίθεση με το εδώ και πολύ καιρό ευρέως υποστηριζόμενο στη θεωρία αίτημα για κωδικοποίηση της εν γένει κτηματολογικής νομοθεσίας. Κατά τα λοιπά, η όλη διαδικασία διατηρείται «πολυτελής», αν δεν καθίσταται και πολυτελέστερη, και, συνακόλουθα, χρονοβόρα και δαπανηρή. Κάτι που προοιωνίζει ότι μάλλον δεν θα προσφέρει πολλά ούτε στην εξυπηρέτηση των πολιτών ούτε στην ακρίβεια των κτηματολογικών εγγραφών, ιδίως στις παλαιές κτηματογραφήσεις, όπου έχουν εμφιλοχωρήσει πλείστοι όσοι θάνατοι δικαιούχων κατά τις αρχικές εγγραφές, με αποτέλεσμα να πρέπει να αναζητηθούν και νομιμοποιηθούν πλήθος κληρονόμων. Προφανώς θα πρέπει να απλοποιηθεί η διαδικασία, τουλάχιστον στις περιπτώσεις εκείνες που είναι ηλίου φαεινότερο το σφάλμα των αναδόχων, εφόσον βέβαια προσκομίζεται πλήρης τεκμηρίωση. Κυρίως, στις περιπτώσεις αγνώστου, σκόπιμο θα είναι να μην απαιτείται οιουδήποτε είδους συναίνεση (ούτε σιωπηρή/ τεκμαιρόμενη) του Δημοσίου, τουλάχιστον στις περιπτώσεις που είτε το σφάλμα είναι πρόδηλο, είτε το διακύβευμα ελάχιστο (π.χ. μικρό ποσοστό επί της επιφάνειας), είτε συνδυασμός αμφοτέρων. Με τον τρόπο αυτό, τουλάχιστον τα ακραία λάθη των παλαιών κτηματογραφήσεων, από τα οποία κυριολεκτικά γέμουν οι οικείες κτηματολογικές εγγραφές, με χαρακτηριστικότερα λ.χ. την ενσωμάτωση δωματίων οικιών σε όμορα αυτών ακίνητα ή τη μη λήψη υπόψη παμπάλαιων λίθινων περιφράξεων οριοθέτησης των γεωτεμαχίων (πλάτους μισού μέτρου!), θα μπορούν ευχερώς, ταχέως και αδαπάνως να διορθωθούν.
ΥΓ. Πρόδηλη, προφανώς, η παραδρομή της παραπομπής στην παρ. 2 του άρ. 19 του Ν. 2664/ 1998 από το άρ. 15 του ν/σ, αφού η παρ. αυτή καταργείται από το άρ. 30 του τελευταίου.
Σε συνεχεια του παραπανω σχολιου μου θα ηθελα να συμπληρωσω πως την δεκαετια του 70 με την διανοιξη της παλαιας εθνικης οδου Θεσσαλονικης-Καβαλας ειχαν απαλλοτριωθει κτηματα τα οποια αποζημιωθηκαν απο το ελληνικο δημοσιο.
Ως εκ τουτου θεωρω πως απο την στιγμη που το ελληνικο δημοσιο αποζημιωσε τα κτημητα αυτα τα θεωρουσε ιδιοκτησια μας, με συμβολαια βεβαια στην κατοχη μας,ξαφνικα τα κτηματα αυτα χαρακτηριζονται διεκδικούμενα κατεχόμενα του ελληνικου δημοσιου.Αυτη η κατασταση οπως προ ειπα ταλεπωρει τουλαχιστον 200 οικογενειας και ειναι δυσκολο για ολους μας να ξοδευουμε χρημα και χρονο σε δικαστικες αντιπαραθέσεις με το ελληνικο δημοσιο για ακινιτη περιουσια που μας ανηκει με ολα τα απαραιτητα εγγραφα ειναι στην κατοχη μας.
Ευχαριστω και παλι για την προσοχη που δειχνετε στο προβλημα που αντιμετωπίζουμε χωρις καμια δικη μας υπαιτιοτητα.
Σύμφωνα με την υφιστάμενη κατάσταση του κτηματολογίου, στην περίπτωση διόρθωσης γεωμετρικών στοιχείων εξωδικαστικά, πρέπει να υπάρχει τοπογραφικό διάγραμμα το οποίο να συνοδεύει τον τίτλο του γεωτεμαχίου ο οποίος είναι καταχωρημένος στο κτηματολογικό φύλλο. Αυτό βέβαια δεν ήταν καθόλου συνηθισμένο σε μία από τις πρώτες περιοχές που κτηματογραφήθηκε, το Ηράκλειο Κρήτης. Πιο συγκεκριμένα, σε τίτλους της δεκαετίας του 1970/1980/1990, είναι συνηθισμένη η οριοθέτηση των γεωτεμαχίων με απλή αναφορά των γειτόνων από τις διάφορες κατευθύνσεις (Βορρά, Νότο κλπ). Έχουμε χαρακτηριστική περίπτωση, όπου με τον όμορο ιδιοκτήτη υπάρχει εντελώς στρεβλή τοποθέτηση των ορίων στις αρχικές εγγραφές, ενώ συνάμα στους τίτλους των όμορων γεωτεμαχίων δεν έχουν επισυναφθεί τοπογραφικά διαγράμματα.
Δεδομένου ότι η διόρθωση αρχικών εγγραφών της συγκεκριμένης περιοχής ολοκληρώνεται στις 30/11/2024, είναι απαραίτητο να προβλεφθεί η δυνατότητα σύντομης διόρθωσης των εν λόγω σφαλμάτων, εξωδικαστικά, με τη διαδικασία που περιγράφεται στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο.
Τα σφάλματα στο Ηράκλειο Κρήτης είναι πάρα πολλά, ο κόσμος δυσκολεύεται να φτάσει στη διόρθωση των αρχικών εγγραφών ενώ συνάμα, οι επαγγελματίες του κλάδου (μηχανικοί, δικηγόροι) έχουν να διαχειριστούν τεράστιους όγκους υποθέσεων οι οποίες είναι αδύνατο να λυθούν στα στενά όρια που τίθενται τόσο από το συγκεκριμένο νομοθέτημα, όσο και από τις προθεσμίες που τρέχουν πριν την εφαρμογή του νομοσχεδίου. Υπάρχει πάρα πολύ μεγάλος κίνδυνος, οριστικοποίησης του κτηματολογίου με σωρεία λανθασμένων εγγραφών.
Εν κατακλείδι, πρέπει να επιταχυνθεί (εξωδικαστικά) η διόρθωση γεωμετρικών στοιχείων όμορων γεωτεμαχίων για τα οποία υπάρχει απουσία τοπογραφικών διαγραμμάτων στους τίτλους που τα συνοδεύουν και είναι καταχωρημένοι στο Εθνικό Κτηματολόγιο.
α.Για την διόρθωση γεωμετρικών στοιχείων
Ενα θέμα που πρέπει να αντιμετωπιστεί είναι η διόρθωση ορίων μεταξύ γεωτεμαχίων που είναι χτισμένα είδικά οι πολυκατοικίες με όμορα γεωτεμαχια
αδόμητα . Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις όπου λόγω μεθοδολογίας σύνταξης του κτηματολογίου τό όριο είτε του κτίσματος που είναι στά πράγματα υλοποιημένο κατά τά όρια του κτηματολογίου να εκτείνεται μέχρι και 2 μέτρα μέσα στό αδόμητο ή τό αντόστροφο. Σε αυτές τίς περιπτώσεις οφείλεις να κοινοποιήσεις σε όλους του συνιδιοκτήτες στης πολυκατοικίας που μπορεί να είναι και στό εξωτερικό ( μου έχει τύχει στη ζούγκλα του Παναμά) .Δεν είναι λογικό αφού όλοι οι συνιδιοκτήτες έχουν κοινό τίτλο κτήσης την οροφοκτησία κοινό τοπογραφικό αυτό της αδείς ειδικά οι νεώτερες και υλοποιημένα όρια με μανδρότοιχο κλπ αλλά και δεν θίγονται ιδιοκτησιακά γιατί τό καταγραμμένο στή βάση του κτηματολογίου όριο είναι πλασματικό να βρεθεί ένας ευκολότερος τρόπος διόρθωσης.
β. Σε περίπτωση που ζητείται διόρθωση γεωμετρικών στοιχείων σε συνιδιοκτησία πολλών ( πολυκατοικία ) και ένας δεν συναινενεί γιατί πρέπει να πηγαίνει η υπόθεση στά δικαστήρια ειδικά όταν όλοι έχουν αγοράσει ποσοστό απο την ίδια οροφοκτησία και με τό ιδιο τοπογραφικό που τηρείται αυστηρά απο την αιτούμενη διόρθωση
Η προϋπόθεση της σύνταξης τοπογραφικού διαγράμματος για την υποβολή αίτησης γεωμετρικών μεταβολών με βάση με τον τελευταίο καταχωρισμένο τίτλο δεν συνάδει με την αποτύπωση της πραγματικής κατάστασης, η οποία αποτελεί το αντικείμενο της αιτούμενης διόρθωσης. Το τοπογραφικό διάγραμμα, το οποίο παραδεκτώς πλέον σε άλλο άρθρο του νομοσχεδίου αναφέρεται ως εξαρτημένο τοπογραφικό διάγραμμα, αποτελεί την απεικόνιση του γεωτεμαχίου με βάση τα χαρακτηριστικά που αυτό φέρει κατά τον χρόνο της εκπόνησής του, τα οποία τείνουν να συγκριθούν με αυτά που ίσχυαν κατά τον χρόνο μεταγραφής της δικαιοπραξίας, όπου περιγράφεται το γεωτεμάχιο. Για να γίνει αυτό, εφαρμόζεται ο αντίστοιχος τίτλος κυριότητας, ενώ ταυτόχρονα ο μελετητής λαμβάνει υπόψιν του όλες τις αλλαγές που έχει υποστεί το γεωτεμάχιο μέσα στον χρόνο. Δεν υπάρχουν, όμως πάντα τίτλοι, κάτι το οποίο φρόντισε η Κτηματογράφηση με την απόδοση κυριότητας με χρησικτησία με κάθε πιθανό έγγραφο αποδεικτικό εικοσαετούς νομής κατοχής ή τα πιστοποιητικά κληρονομικής διαδοχής επιτρέποντας ταυτόχρονα τον εντοπισμό τόσο με απόσπασμα ΘΕΑΣΙΣ όσο και με ζεύγος συντεταγμένων. Επομένως, η διάταξη πρέπει να λάβει υπόψιν της τον τρόπο με τον οποίο η χωρική απεικόνιση των γεωτεμαχίων έχει διαμορφωθεί και να απαλείψει την ως άνω προϋπόθεση επιτρέποντας στους μελετητές να συνεχίσουν να αποτυπώνουν με βάση τα όσα προβλέπονται στις διατάξεις περί Κτηματολογικών και Τοπογραφικών Αποτυπώσεων ή εντέλει να διευρύνει τη γραμματική διατύπωσή της διορθώνοντας «Η αίτηση συνοδεύεται από τοπογραφικό διάγραμμα γεωμετρικών μεταβολών, το οποίο φέρει αναφορά και στο διάγραμμα που τυχόν επισυνάφθηκε στον τελευταίο τίτλο που είναι καταχωρισμένος στο κτηματολογικό φύλλο¨.
Εχουμε στην κατοχη μας πατρογονικο αγροτεμαχιο στην περιοχη του Μυρτωφυτου Καβαλας(ΓΗΓΕΝΕΙΣ ΕΚΤΑΣΕΙΣ) και με μεγαλη μας ςκπληξη κατα την ολοκληρωση του κτηματολογιου διαπιστώσαμε οτι το αγροτεμαχιο εινα διεκδικούμενο κατεχόμενο απο το ελληνικο δημοσιο.Εχοντας στην κατοχη μας ολα τα απαρετητα εγγραφα καναμε ενσταση κατα του ελληνικου δημοσιου η οποια απορρίφθηκε.Συνεχιζουμε κανοντας εξωση κατα του ελληνικου δημοσιου κατι το οποιο βεβαια ειναι ιδιαιτερα κοστοβωρο και χρονοβόρο για εμας.ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ οπως δωθει λυση σε συτη την περιπετεια η οποια ταλεπωρει πειπου 200 οικογενειασ στην περιοχη.
Με εκτιμηση.
Η προϋπόθεση της §1 για την υποβολή αίτησης διόρθωσης γεωμετρικών στοιχείων θα πρέπει να παραληφθεί.
Η μέχρι τώρα εμπειρία έχει δείξει ότι οι διάφορες επιτροπές (δασικών, κτηματολογίου) χρονίζουν είτε για τη σύστασή τους, είτε ακόμη και για την εκδίκαση αποφάσεων. Χαρακτηριστικά παραδείγματα οι επιτροπές αντιρρήσεων κατά των Δασικών Χαρτών, οι οποίες από το 2017 που έγιναν οι ενστάσεις, ξεκίνησαν να συστήνονται το 2022, και ακόμη και σήμερα δεν έχουν ολοκληρωθεί, χωρίς να υπάρχει χρονοδιάγραμμα ή ενημέρωση των ιδιοκτητών.
Θα υπάρξουν, επομένως, περιπτώσεις ιδιοκτησιών οι οποίες θα χρειαστούν διόρθωση των γεωμετρικών στοιχείων τους (είτε πχ για μεταβίβαση ή για έκδοση οικοδομικής άδειας) και ενώ θα βιάζονται για την ολοκλήρωση αυτών των πράξεων, θα πρέπει να αναμένουν πότε θα υπάρξει απόφαση μιας επιτροπής, η οποία πιθανώς και να μην έχει συσταθεί καν! Φανταστείτε τι κώλυμα θα δημιουργηθεί όχι μόνο για τυχόν «μεγάλες επενδύσεις» αλλά και για τις απλές ιδιοκτησίες.
Επίσης, άλλο παράδειγμα, 2 όμοροι οι οποίοι (αφού έχουν υποβάλλει αιτήσεις διόρθωσης του 6Α του Ν.2308/95) θέλοντας να προβούν σε σύνταξη πράξης αναγνώρισης των κοινών τους ορίων, με αυτόν τον τρόπο δε θα μπορούν να κάνουν διόρθωση, μέχρι την τελεσιδικία της επιτροπής (η οποία δε θα μπορεί να λάβει υπ’όψιν της τη συγκεκριμένη πράξη).
Άρα όποιος έχει υποβάλει αίτηση διόρθωσης του 6Α, θα πρέπει πάλι να περιμένει:
ι) να εξεταστεί από τα γραφεία κτηματογράφησης (Ανάδοχος) η αίτησή του,
ιι) να συνταχθούν και να δημοσιοποιηθούν οι εκθέσεις,
ιιι) αν δε συμφωνεί αυτός ή ο θιγόμενος να πάει σε επιτροπή ενστάσεων,
ιν) να συσταθεί η επιτροπή, να ξεκινήσει να εκδικάζει τις χιλιάδες των ενστάσεων, να βγάλει αποτέλεσμα, και να συντάξει την αντίστοιχη έκθεση.
Άρα το χρονικό διάστημα για όλη αυτή τη διαδικασία σίγουρα θα ξεπεράσει τα 2 χρόνια (1 χρόνος σίγουρα για τον Ανάδοχο και τις εκθέσεις και στην απίθανη περίπτωση των επιτροπών τουλάχιστον 1 ακόμη χρόνος)!
Άρα βάσει της παραπάνω προϋπόθεσης, οι επαγγελματίες μπορεί να σκεφθούν και να συμβουλεύσουν τους πελάτες τους ότι δεν συμφέρει τον απλό πολίτη να υποβάλει αίτηση διόρθωσης του 6Α, αλλά να προσφύγει κατευθείαν στις διορθώσεις του νέου 7§1, και με αυτό τον τρόπο να υπερφορτωθούν τα κτηματολογικά γραφεία! Είναι όμως και άδικο για όλους αυτούς που έχουν υποβάλει ήδη ενστάσεις επί της Κτηματογράφησης, καθώς αν γνωρίζανε αυτή την προϋπόθεση, να μην προχωρούσανε με αυτό τον τρόπο, περιμένοντας κάποια στιγμή το αποτέλεσμα της επιτροπής.
Ερώτηση: Αυτό θα ισχύσει και για τις περιπτώσεις του άρθρου 6 του Ν.2664/98;
Άποψή μου είναι ότι θα πρέπει να μπορούν να γίνουν παράλληλα και οι 2 ενέργειες.
Α) Αιτήσεις διόρθωσης του άρθρου 6Α του Ν2308/95 για όλους όσους θέλουν και μπορούν να περιμένουν και
Β) Διόρθωση των γεωμετρικών στοιχείων του παρόντος άρθρου 7§1 με ταυτόχρονη ενημέρωση της επιτροπής, επί ποινή απαραδέκτου, για όποιον δε θέλει να περιμένει το αποτέλεσμα του Α.
Ως προς την πρόβλεψη ότι η αίτηση χωρικής μεταβολής συνοδεύεται από τοπογραφικό διάγραμμα γεωμετρικών μεταβολών βάσει του τελευταίου τίτλου που είναι καταχωρημένος στο κτηματολογικό φύλλο, θα πρέπει να λάβετε υπόψιν ότι όλοι οι επαγγελματίες που εμπλέκονται σε διαδικασίες χωρικών μεταβολών και διορθώσεων εγγραφών αγνώστου ιδιοκτήτη, μηχανικοί, δικηγόροι, συμβολαιογράφοι κλπ. έχουν μεγάλο όγκο εκκρεμών υποθέσεων, είτε λόγω της περιπλοκότητας της διαδικασίας, είτε λόγω καθυστερήσεων που αφορούνσ σε λειτουργία υπηρεσιών, σε συνεννόηση με όμορους επηρεαζόμενους, εν γένει υπάρχουν πάρα πολλές εκκρεμείς υποθέσεις, οι οποίες στηρίζονται σε τίτλους που δεν πληρούν ενδεχομένως τις προδιαγραφές που απαιτούνται για την εξωδικαστική διαδικασία, πχ ο τίτλος αναφέρει μικρότερη έκταση ή δεν συνοδεύεται από τοπογραφικό, ή δεν υπάρχουν τίτλοι και γίνεται επίκληση χρησικτησίας. Σε καμία περίπτωση δεν είμαστε έτοιμοι για τη λήξη της προθεσμίας άσκησης αγωγών χωρικής μεταβολής ή διόρθωσης εγγραφών αγνώστου ιδιοκτήτη και οπωσδήποτε, αν παρόλα αυτά ο φορέας αποφασίσει να μη δώσει παράταση στις αγωγές, θα πρέπει να το γνωστοποιήσει στους δικηγορικούς συλλόγους και το ΤΕΕ ώστε να διαχειριστούν οι επαγγελματίες την εκκρεμή ύλη. Διότι η πρόβλεψη ότι η αίτηση χωρικής μεταβολής συνοδεύεται από τοπογραφικό διάγραμμα γεωμετρικών μεταβολών βάσει του τελευταίου τίτλου που είναι καταχωρημένος στο κτηματολογικό φύλλο, αναφέρεται σε σαφώς περιορισμένες περιπτώσεις, σε σχέση με την ύλη που διαχειριζόμαστε και προφανώς δεν καλύπτει τις περιπτώσεις των συμβολαιογραφικών τίτλων δεκαετίας ΄70 και ΄80, όπου είναι σύνηθες να υπάρχει ανακρίβεια ως προς το εμβαδόν των ακινήτων.
Αφού η παρούσα διαδικασία αντικαθιστά το άρθρο 19 παρ. 2 ν. 2664/1998 σκόπιμο είναι να προβλεφθεί σχετική διάταξη. Θα πρέπει δηλαδή για λόγους συστηματικούς η διαδικασία που προβλέπει το παρόν άρθρο να ενταχθεί στο άρθρο 19 του ν. 2664/1998.
Η διαδικασία πάντως που προβλέπεται στο παρόν άρθρο είναι εξαιρετικά πολύπλοκη και κοστοβόρα και θα αποτύχει όπως συνέβη και με τη ρύθμιση του άρθρου 19 παρ. 2.