Άρθρο 7 Υποβολή αίτησης διόρθωσης και κοινοποιήσεις – Έκδοση απόφασης

  1. Δικαίωμα υποβολής αίτησης διόρθωσης γεωμετρικών στοιχείων έχει κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο, το οποίο έχει έννομο συμφέρον, καθώς και κάθε εξουσιοδοτημένος από αυτό μηχανικός. Η αίτηση συνοδεύεται από τοπογραφικό διάγραμμα γεωμετρικών μεταβολών βάσει του τελευταίου τίτλου που είναι καταχωρημένος στο κτηματολογικό φύλλο. Στο διάγραμμα αποτυπώνεται η γεωμετρική μεταβολή που επέρχεται με την αιτούμενη διόρθωση. Προϋπόθεση για την υποβολή αίτησης διόρθωσης αποτελεί η μη ύπαρξη εκκρεμούς κρίσης επί αιτήσεων διόρθωσης του άρθρου 6Α ή ενστάσεων του άρθρου 7 ή αποφάσεων των Επιτροπών Εξέτασης του άρθρου 7Α του ν. 2308/1995 (Α΄ 114), δυνάμει των διατάξεων του Κεφαλαίου Α’ του παρόντος.
  2. Αιτήσεις διόρθωσης γεωμετρικών στοιχείων των κτηματολογικών εγγραφών, υποβάλλονται για περιοχές, οι οποίες έχουν ενταχθεί στην τοπική αρμοδιότητα κτηματολογικών γραφείων και υποκαταστημάτων του ν.π.δ.δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο» και στις οποίες περιοχές υφίσταται λειτουργούν κτηματολόγιο.
  3. Πιστοποιητικά, αντίγραφα και αποσπάσματα που εκδίδονται από τα βιβλία των υποθηκοφυλακείων και των κτηματολογικών γραφείων, ύστερα από αίτηση όποιου έχει έννομο συμφέρον και προορίζονται για να συνυποβληθούν με την αίτηση διόρθωσης του παρόντος, καθώς και οι αιτήσεις που υποβάλλονται για την έκδοσή τους, απαλλάσσονται από κάθε τέλος και δικαίωμα, πάγιο ή αναλογικό.
  4. Η αίτηση διόρθωσης υποβάλλεται ηλεκτρονικά, μέσω ειδικής ηλεκτρονικής εφαρμογής που δημιουργείται για τον σκοπό αυτό, κύριος και διαχειριστής της οποίας είναι το ν.π.δ.δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο». Ο αιτών συνδέεται στην εφαρμογή, αυθεντικοποιείται μέσω κωδικών της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και αποτυπώνει στον ψηφιακό χάρτη της εφαρμογής τα νέα όρια τα οποία αιτείται. Η αίτηση καταχωρείται, με ποινή απαραδέκτου, στο κτηματολογικό φύλλο του ακινήτου του αιτούντος και των ακινήτων των δικαιούχων που επηρεάζονται από την αποδοχή της. Τα ακίνητα που επηρεάζονται από την αίτηση διόρθωσης αποτυπώνονται στον ψηφιακό χάρτη της εφαρμογής από τον αιτούντα.
  5. Αν η αίτηση διόρθωσης, όπως το περιεχόμενό της αποτυπώνεται στον ψηφιακό χάρτη της εφαρμογής, επηρεάζει όμορα ακίνητα, ο αιτών μεριμνά για την κοινοποίησή της στους δικαιούχους όμορων ακινήτων των οποίων τα εμπράγματα δικαιώματα επηρεάζονται από την αποδοχή της, εντός είκοσι (20) ημερών από την υποβολή της, επί ποινή απαραδέκτου. Αν η αίτηση διόρθωσης, όπως το περιεχόμενό της αποτυπώνεται στον ψηφιακό χάρτη της εφαρμογής, επηρεάζει όμορα ακίνητα, των οποίων δικαιούχος είναι το Ελληνικό Δημόσιο ή φορέας της γενικής κυβέρνησης, κατά την έννοια της περ. β) της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143), η κοινοποίηση γίνεται, εφόσον η σχετική δυνατότητα υφίσταται, ψηφιακά, μέσω της εφαρμογής, προς την αρμόδια υπηρεσία, με διαλειτουργική πιστοποίηση λήψης της κοινοποίησης.
  6. Αν ο αιτών δεν έχει πλήρες δικαίωμα κυριότητας, μεριμνά για την κοινοποίηση της αίτησης διόρθωσης στους συγκυρίους του υπό διόρθωση ακινήτου εντός είκοσι (20) ημερών από την υποβολή της, επί ποινή απαραδέκτου.
  7. Κοινοποίηση της αίτησης στους δικαιούχους επηρεαζόμενων ακινήτων των οποίων τα εμπράγματα δικαιώματα επηρεάζονται από την αποδοχή της, δεν απαιτείται, εφόσον αυτοί συγκατατίθενται στη διόρθωση, όπως αυτή αποτυπώνεται στο συνυποβαλλόμενο με την αίτηση τοπογραφικό διάγραμμα γεωμετρικών μεταβολών, είτε με σχετική δήλωσή τους ενώπιον συμβολαιογράφου, είτε με υπεύθυνη δήλωσή τους επί της οποίας βεβαιώνεται αρμοδίως το γνήσιο της υπογραφής τους, είτε με δήλωση συγκατάθεσής τους μέσω της εφαρμογής. Στις τελευταίες περιπτώσεις η δήλωσή τους περιλαμβάνει ρητά την αποδοχή της αιτούμενης γεωμετρικής διόρθωσης, όπως αυτή αποτυπώνεται στο συνυποβαλλόμενο με την αίτηση τοπογραφικό διάγραμμα γεωμετρικών μεταβολών. Στην περίπτωση επηρεαζόμενων ακινήτων με την ένδειξη «αγνώστου ιδιοκτήτη», η αίτηση κοινοποιείται στο Ελληνικό Δημόσιο, εκτός εάν αυτό συγκατατίθεται σύμφωνα με την παρούσα.
  8. Οι δικαστικοί επιμελητές που διενεργούν τις κοινοποιήσεις του παρόντος εγγράφονται υποχρεωτικά στην εφαρμογή με την υποβολή σχετικής ηλεκτρονικής αίτησης. Ο αιτών δύναται μέσω της εφαρμογής να αναθέτει τη διενέργεια των κοινοποιήσεων του παρόντος σε εγγεγραμμένο στην εφαρμογή δικαστικό επιμελητή.
  9. Ο δικαστικός επιμελητής, αφού αποδεχτεί την ανάθεση, αποκτά πρόσβαση στο σύνολο των δεδομένων των κτηματολογικών βιβλίων του ν.π.δ.δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο» επί της αιτούμενης μεταβολής και των επηρεαζόμενων ακινήτων.
  10. Αν ο δικαιούχος εμπράγματου δικαιώματος είναι φυσικό ή νομικό πρόσωπο, το οποίο δεν ανήκει στους φορείς της γενικής κυβέρνησης, κατά την έννοια της περ. β) της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014, διενεργείται ψηφιακή κοινοποίηση απευθείας μέσω της εφαρμογής, με καταχώρηση στην ψηφιακή θυρίδα του πολίτη και με ειδοποίηση στη διεύθυνση ηλεκτρονικής αλληλογραφίας ή στον αριθμό κινητού τηλεφώνου που το πρόσωπο αυτό έχει δηλώσει στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ) με εξακρίβωση του ακριβούς χρόνου, κατά τον οποίο έλαβε χώρα η αποστολή, η παραλαβή και η πρόσβαση. Τεκμαίρεται ότι το πρόσωπο προς το οποίο διενεργείται η κοινοποίηση αποκτά πρόσβαση στο περιεχόμενο αυτής δέκα (10) εργάσιμες ημέρες από την κοινοποίηση, εκτός εάν το πρόσωπο αυτό αποδείξει τη συνδρομή λόγων ανωτέρας βίας που δεν επέτρεψαν την πρόσβαση στο περιεχόμενο του εγγράφου ή εφόσον αυτή η αδυναμία οφείλεται σε λόγους που αφορούν στον φορέα του δημόσιου τομέα. Αν δεν υφίσταται δήλωση διεύθυνσης ηλεκτρονικής αλληλογραφίας στο ΕΜΕπ ή δεν πραγματοποιηθεί η σύνδεση του προηγούμενου εδαφίου, η επίδοση διενεργείται από δικαστικό επιμελητή.
  11. Για την ολοκλήρωση κάθε κοινοποίησης που διενεργείται από τον ίδιο, ο δικαστικός επιμελητής υποβάλλει την οικεία έκθεση επίδοσης ψηφιακά, μέσω της εφαρμογής, συμπληρώνει σε ειδικό πεδίο την ημεροχρονολογία της κοινοποίησης και επιλέγει το είδος αυτής, ανά επηρεαζόμενο δικαιούχο εμπραγμάτου δικαιώματος.
  12. Μετά από την κοινοποίηση, κάθε επηρεαζόμενος δικαιούχος ή συνδικαιούχος εμπραγμάτου δικαιώματος δύναται ψηφιακά, μέσω της εφαρμογής, να συναινέσει στην αίτηση διόρθωσης ή να υποβάλει αιτιολογημένες αντιρρήσεις, εντός τριάντα (30) ημερών, άλλως τεκμαίρεται η συναίνεσή του. Κατά την υποβολή της συναίνεσης ή των αντιρρήσεων ο επηρεαζόμενος δικαιούχος επιβεβαιώνει ή καταχωρεί τη διεύθυνση ηλεκτρονικής αλληλογραφίας του στην οποία γίνονται όλες οι τυχόν μεταγενέστερες επιδόσεις.
  13. Σε περίπτωση ρητής ή τεκμαιρόμενης συναίνεσης, ή μη ύπαρξης επηρεαζόμενων ακινήτων, το ν.π.δ.δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο» προβαίνει στην έκδοση απόφασης ενσωμάτωσης των μεταβολών στα κτηματολογικά διαγράμματα και βιβλία της βάσης δεδομένων του, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θίγονται δικαιώματα τρίτων για τους οποίους δεν υπάρχει ρητή ή τεκμαιρόμενη συναίνεση. Η απόφαση κοινοποιείται μέσω της εφαρμογής στον αιτούντα και σε κάθε επηρεαζόμενο δικαιούχο ή συνδικαιούχο εμπραγμάτου δικαιώματος.
  14. Αντιρρήσεις κατά της απόφασης της παρ. 13 υποβάλλονται με αίτηση από τον έχοντα έννομο συμφέρον ενώπιον του Κτηματολογικού Δικαστή εντός προθεσμίας δύο (2) μηνών από την κοινοποίηση της απόφασης, και εγγράφονται στο κτηματολογικό φύλλο του ακινήτου. Ο Κτηματολογικός Δικαστής, που δικάζει κατά τη διαδικασία της εκούσιας δικαιοδοσίας, ελέγχει αν η αντίρρηση έχει εγγραφεί στο κτηματολογικό φύλλο του ακινήτου και σε αρνητική περίπτωση την απορρίπτει ως απαράδεκτη. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται αναλόγως οι παρ. 2, 4 και 5 του άρθρου 791 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας.
  15. Έως ότου ορισθεί Κτηματολογικός Δικαστής οι αντιρρήσεις της παρ. 14 υποβάλλονται στο Μονομελές Πρωτοδικείο της περιφέρειας του αρμόδιου κτηματολογικού γραφείου, το οποίο δικάζει κατά τη διαδικασία της εκούσιας δικαιοδοσίας, εφαρμόζοντας και τις παρ. 2 έως 5 του άρθρου 791 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας.
  • 27 Αυγούστου 2024, 14:23 | Γεώργιος

    α.Για την διόρθωση γεωμετρικών στοιχείων
    Ενα θέμα που πρέπει να αντιμετωπιστεί είναι η διόρθωση ορίων μεταξύ γεωτεμαχίων που είναι χτισμένα είδικά οι πολυκατοικίες με όμορα γεωτεμαχια
    αδόμητα . Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις όπου λόγω μεθοδολογίας σύνταξης του κτηματολογίου τό όριο είτε του κτίσματος που είναι στά πράγματα υλοποιημένο κατά τά όρια του κτηματολογίου να εκτείνεται μέχρι και 2 μέτρα μέσα στό αδόμητο ή τό αντόστροφο. Σε αυτές τίς περιπτώσεις οφείλεις να κοινοποιήσεις σε όλους του συνιδιοκτήτες στης πολυκατοικίας που μπορεί να είναι και στό εξωτερικό ( μου έχει τύχει στη ζούγκλα του Παναμά) .Δεν είναι λογικό αφού όλοι οι συνιδιοκτήτες έχουν κοινό τίτλο κτήσης την οροφοκτησία κοινό τοπογραφικό αυτό της αδείς ειδικά οι νεώτερες και υλοποιημένα όρια με μανδρότοιχο κλπ αλλά και δεν θίγονται ιδιοκτησιακά γιατί τό καταγραμμένο στή βάση του κτηματολογίου όριο είναι πλασματικό να βρεθεί ένας ευκολότερος τρόπος διόρθωσης.
    β. Σε περίπτωση που ζητείται διόρθωση γεωμετρικών στοιχείων σε συνιδιοκτησία πολλών ( πολυκατοικία ) και ένας δεν συναινενεί γιατί πρέπει να πηγαίνει η υπόθεση στά δικαστήρια ειδικά όταν όλοι έχουν αγοράσει ποσοστό απο την ίδια οροφοκτησία και με τό ιδιο τοπογραφικό που τηρείται αυστηρά απο την αιτούμενη διόρθωση

  • 26 Αυγούστου 2024, 18:58 | ΖΑΒΡΑΚΛΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

    Η προϋπόθεση της σύνταξης τοπογραφικού διαγράμματος για την υποβολή αίτησης γεωμετρικών μεταβολών με βάση με τον τελευταίο καταχωρισμένο τίτλο δεν συνάδει με την αποτύπωση της πραγματικής κατάστασης, η οποία αποτελεί το αντικείμενο της αιτούμενης διόρθωσης. Το τοπογραφικό διάγραμμα, το οποίο παραδεκτώς πλέον σε άλλο άρθρο του νομοσχεδίου αναφέρεται ως εξαρτημένο τοπογραφικό διάγραμμα, αποτελεί την απεικόνιση του γεωτεμαχίου με βάση τα χαρακτηριστικά που αυτό φέρει κατά τον χρόνο της εκπόνησής του, τα οποία τείνουν να συγκριθούν με αυτά που ίσχυαν κατά τον χρόνο μεταγραφής της δικαιοπραξίας, όπου περιγράφεται το γεωτεμάχιο. Για να γίνει αυτό, εφαρμόζεται ο αντίστοιχος τίτλος κυριότητας, ενώ ταυτόχρονα ο μελετητής λαμβάνει υπόψιν του όλες τις αλλαγές που έχει υποστεί το γεωτεμάχιο μέσα στον χρόνο. Δεν υπάρχουν, όμως πάντα τίτλοι, κάτι το οποίο φρόντισε η Κτηματογράφηση με την απόδοση κυριότητας με χρησικτησία με κάθε πιθανό έγγραφο αποδεικτικό εικοσαετούς νομής κατοχής ή τα πιστοποιητικά κληρονομικής διαδοχής επιτρέποντας ταυτόχρονα τον εντοπισμό τόσο με απόσπασμα ΘΕΑΣΙΣ όσο και με ζεύγος συντεταγμένων. Επομένως, η διάταξη πρέπει να λάβει υπόψιν της τον τρόπο με τον οποίο η χωρική απεικόνιση των γεωτεμαχίων έχει διαμορφωθεί και να απαλείψει την ως άνω προϋπόθεση επιτρέποντας στους μελετητές να συνεχίσουν να αποτυπώνουν με βάση τα όσα προβλέπονται στις διατάξεις περί Κτηματολογικών και Τοπογραφικών Αποτυπώσεων ή εντέλει να διευρύνει τη γραμματική διατύπωσή της διορθώνοντας «Η αίτηση συνοδεύεται από τοπογραφικό διάγραμμα γεωμετρικών μεταβολών, το οποίο φέρει αναφορά και στο διάγραμμα που τυχόν επισυνάφθηκε στον τελευταίο τίτλο που είναι καταχωρισμένος στο κτηματολογικό φύλλο¨.

  • 26 Αυγούστου 2024, 12:30 | ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    Εχουμε στην κατοχη μας πατρογονικο αγροτεμαχιο στην περιοχη του Μυρτωφυτου Καβαλας(ΓΗΓΕΝΕΙΣ ΕΚΤΑΣΕΙΣ) και με μεγαλη μας ςκπληξη κατα την ολοκληρωση του κτηματολογιου διαπιστώσαμε οτι το αγροτεμαχιο εινα διεκδικούμενο κατεχόμενο απο το ελληνικο δημοσιο.Εχοντας στην κατοχη μας ολα τα απαρετητα εγγραφα καναμε ενσταση κατα του ελληνικου δημοσιου η οποια απορρίφθηκε.Συνεχιζουμε κανοντας εξωση κατα του ελληνικου δημοσιου κατι το οποιο βεβαια ειναι ιδιαιτερα κοστοβωρο και χρονοβόρο για εμας.ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ οπως δωθει λυση σε συτη την περιπετεια η οποια ταλεπωρει πειπου 200 οικογενειασ στην περιοχη.
    Με εκτιμηση.

  • 26 Αυγούστου 2024, 12:40 | Αθανάσιος Κατσάμπουλας

    Η προϋπόθεση της §1 για την υποβολή αίτησης διόρθωσης γεωμετρικών στοιχείων θα πρέπει να παραληφθεί.
    Η μέχρι τώρα εμπειρία έχει δείξει ότι οι διάφορες επιτροπές (δασικών, κτηματολογίου) χρονίζουν είτε για τη σύστασή τους, είτε ακόμη και για την εκδίκαση αποφάσεων. Χαρακτηριστικά παραδείγματα οι επιτροπές αντιρρήσεων κατά των Δασικών Χαρτών, οι οποίες από το 2017 που έγιναν οι ενστάσεις, ξεκίνησαν να συστήνονται το 2022, και ακόμη και σήμερα δεν έχουν ολοκληρωθεί, χωρίς να υπάρχει χρονοδιάγραμμα ή ενημέρωση των ιδιοκτητών.
    Θα υπάρξουν, επομένως, περιπτώσεις ιδιοκτησιών οι οποίες θα χρειαστούν διόρθωση των γεωμετρικών στοιχείων τους (είτε πχ για μεταβίβαση ή για έκδοση οικοδομικής άδειας) και ενώ θα βιάζονται για την ολοκλήρωση αυτών των πράξεων, θα πρέπει να αναμένουν πότε θα υπάρξει απόφαση μιας επιτροπής, η οποία πιθανώς και να μην έχει συσταθεί καν! Φανταστείτε τι κώλυμα θα δημιουργηθεί όχι μόνο για τυχόν «μεγάλες επενδύσεις» αλλά και για τις απλές ιδιοκτησίες.
    Επίσης, άλλο παράδειγμα, 2 όμοροι οι οποίοι (αφού έχουν υποβάλλει αιτήσεις διόρθωσης του 6Α του Ν.2308/95) θέλοντας να προβούν σε σύνταξη πράξης αναγνώρισης των κοινών τους ορίων, με αυτόν τον τρόπο δε θα μπορούν να κάνουν διόρθωση, μέχρι την τελεσιδικία της επιτροπής (η οποία δε θα μπορεί να λάβει υπ’όψιν της τη συγκεκριμένη πράξη).
    Άρα όποιος έχει υποβάλει αίτηση διόρθωσης του 6Α, θα πρέπει πάλι να περιμένει:
    ι) να εξεταστεί από τα γραφεία κτηματογράφησης (Ανάδοχος) η αίτησή του,
    ιι) να συνταχθούν και να δημοσιοποιηθούν οι εκθέσεις,
    ιιι) αν δε συμφωνεί αυτός ή ο θιγόμενος να πάει σε επιτροπή ενστάσεων,
    ιν) να συσταθεί η επιτροπή, να ξεκινήσει να εκδικάζει τις χιλιάδες των ενστάσεων, να βγάλει αποτέλεσμα, και να συντάξει την αντίστοιχη έκθεση.
    Άρα το χρονικό διάστημα για όλη αυτή τη διαδικασία σίγουρα θα ξεπεράσει τα 2 χρόνια (1 χρόνος σίγουρα για τον Ανάδοχο και τις εκθέσεις και στην απίθανη περίπτωση των επιτροπών τουλάχιστον 1 ακόμη χρόνος)!
    Άρα βάσει της παραπάνω προϋπόθεσης, οι επαγγελματίες μπορεί να σκεφθούν και να συμβουλεύσουν τους πελάτες τους ότι δεν συμφέρει τον απλό πολίτη να υποβάλει αίτηση διόρθωσης του 6Α, αλλά να προσφύγει κατευθείαν στις διορθώσεις του νέου 7§1, και με αυτό τον τρόπο να υπερφορτωθούν τα κτηματολογικά γραφεία! Είναι όμως και άδικο για όλους αυτούς που έχουν υποβάλει ήδη ενστάσεις επί της Κτηματογράφησης, καθώς αν γνωρίζανε αυτή την προϋπόθεση, να μην προχωρούσανε με αυτό τον τρόπο, περιμένοντας κάποια στιγμή το αποτέλεσμα της επιτροπής.
    Ερώτηση: Αυτό θα ισχύσει και για τις περιπτώσεις του άρθρου 6 του Ν.2664/98;

    Άποψή μου είναι ότι θα πρέπει να μπορούν να γίνουν παράλληλα και οι 2 ενέργειες.

    Α) Αιτήσεις διόρθωσης του άρθρου 6Α του Ν2308/95 για όλους όσους θέλουν και μπορούν να περιμένουν και
    Β) Διόρθωση των γεωμετρικών στοιχείων του παρόντος άρθρου 7§1 με ταυτόχρονη ενημέρωση της επιτροπής, επί ποινή απαραδέκτου, για όποιον δε θέλει να περιμένει το αποτέλεσμα του Α.

  • 26 Αυγούστου 2024, 09:55 | Αναστασία Καρατζά

    Ως προς την πρόβλεψη ότι η αίτηση χωρικής μεταβολής συνοδεύεται από τοπογραφικό διάγραμμα γεωμετρικών μεταβολών βάσει του τελευταίου τίτλου που είναι καταχωρημένος στο κτηματολογικό φύλλο, θα πρέπει να λάβετε υπόψιν ότι όλοι οι επαγγελματίες που εμπλέκονται σε διαδικασίες χωρικών μεταβολών και διορθώσεων εγγραφών αγνώστου ιδιοκτήτη, μηχανικοί, δικηγόροι, συμβολαιογράφοι κλπ. έχουν μεγάλο όγκο εκκρεμών υποθέσεων, είτε λόγω της περιπλοκότητας της διαδικασίας, είτε λόγω καθυστερήσεων που αφορούνσ σε λειτουργία υπηρεσιών, σε συνεννόηση με όμορους επηρεαζόμενους, εν γένει υπάρχουν πάρα πολλές εκκρεμείς υποθέσεις, οι οποίες στηρίζονται σε τίτλους που δεν πληρούν ενδεχομένως τις προδιαγραφές που απαιτούνται για την εξωδικαστική διαδικασία, πχ ο τίτλος αναφέρει μικρότερη έκταση ή δεν συνοδεύεται από τοπογραφικό, ή δεν υπάρχουν τίτλοι και γίνεται επίκληση χρησικτησίας. Σε καμία περίπτωση δεν είμαστε έτοιμοι για τη λήξη της προθεσμίας άσκησης αγωγών χωρικής μεταβολής ή διόρθωσης εγγραφών αγνώστου ιδιοκτήτη και οπωσδήποτε, αν παρόλα αυτά ο φορέας αποφασίσει να μη δώσει παράταση στις αγωγές, θα πρέπει να το γνωστοποιήσει στους δικηγορικούς συλλόγους και το ΤΕΕ ώστε να διαχειριστούν οι επαγγελματίες την εκκρεμή ύλη. Διότι η πρόβλεψη ότι η αίτηση χωρικής μεταβολής συνοδεύεται από τοπογραφικό διάγραμμα γεωμετρικών μεταβολών βάσει του τελευταίου τίτλου που είναι καταχωρημένος στο κτηματολογικό φύλλο, αναφέρεται σε σαφώς περιορισμένες περιπτώσεις, σε σχέση με την ύλη που διαχειριζόμαστε και προφανώς δεν καλύπτει τις περιπτώσεις των συμβολαιογραφικών τίτλων δεκαετίας ΄70 και ΄80, όπου είναι σύνηθες να υπάρχει ανακρίβεια ως προς το εμβαδόν των ακινήτων.

  • 25 Αυγούστου 2024, 20:38 | Κωνσταντίνος Πλιάτσικας

    Αφού η παρούσα διαδικασία αντικαθιστά το άρθρο 19 παρ. 2 ν. 2664/1998 σκόπιμο είναι να προβλεφθεί σχετική διάταξη. Θα πρέπει δηλαδή για λόγους συστηματικούς η διαδικασία που προβλέπει το παρόν άρθρο να ενταχθεί στο άρθρο 19 του ν. 2664/1998.
    Η διαδικασία πάντως που προβλέπεται στο παρόν άρθρο είναι εξαιρετικά πολύπλοκη και κοστοβόρα και θα αποτύχει όπως συνέβη και με τη ρύθμιση του άρθρου 19 παρ. 2.

Σχολιάστε

Πριν υποβάλλετε το σχόλιο σας παρακαλούμε να συμπληρώσετε τα παρακάτω στοιχεία * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Όροι Συμμετοχής

  1. Φροντίστε να διατυπώνετε προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις που σχετίζονται άμεσα με το υπό διαβούλευση ζήτημα. Προφανώς κάθε ζήτημα εντάσσεται σε ένα γενικότερο πλαίσιο αλλά ο δημόσιος διάλογος διευκολύνεται με στοχευμένες και συγκεκριμένες προτάσεις και παρεμβάσεις.
  2. Φροντίστε να διατυπώνετε τις προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις με τρόπο σύντομο και περιεκτικό.
  3. Προσπαθήστε να τεκμηριώνετε αυτά που γράφετε με αναφορές, παραπομπές σε άλλα κείμενα, υλικό ή συνδέσμους με αντίστοιχο περιεχόμενο, εκτός αν η χρήση τους είναι καταχρηστική και στην περίπτωση αυτή θα αφαιρούνται.
  4. Βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενο που υποβάλετε δεν προσβάλλει δικαιώματα άλλων προσώπων.
  5. Είναι γόνιμο να υπάρχει ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των συμμετεχόντων αλλά είναι σημαντικό για την ποιότητα και αποτελεσματικότητα του διαλόγου να αποφεύγονται οι προσωπικές αντιπαραθέσεις με άλλους συμμετέχοντες.
  6. Προτάσεις, σχόλια, υπερσύνδεσμοι ή οποιοδήποτε άλλο περιεχόμενο, τα οποία διατυπώνονται σε γλώσσα και με τρόπο υβριστικό, χυδαίο ή περιέχουν ή υποκινούν μισαλλοδοξία και διακρίσεις που βασίζονται σε φύλο, ηλικία, σεξουαλικό προσανατολισμό, φυλετική ή εθνική καταγωγή ή θρησκευτικές πεποιθήσεις δεν θα δημοσιεύονται στο OpenGov.gr. Επίσης δε θα δημοσιεύονται σχόλια τα οποία παραπέμπουν σε άλλους δικτυακούς τόπους για λόγους διαφήμισης, δημοσιότητας ή οποιονδήποτε άλλο σκοπό που κρίνεται από το OpenGov.gr ως καταχρηστικός.
  7. Οι προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις που υποβάλετε υπόκεινται σε έλεγχο ως προς την τήρηση των παρόντων όρων χρήσης και συμμετοχής.
  8. Με τη συμμετοχή σας αποδέχεστε τη χρήση του ηλεκτρονικού σας ταχυδρομείου για ενημερωτικούς λόγους σχετικούς με τους στόχους του OpenGov.gr.
  9. Με τη συμμετοχή σας αποδέχεστε τη διάθεση των προτάσεων, σχολίων ή ερωτήσεων που υποβάλετε με την άδεια «Creative Commons».