• Σχόλιο του χρήστη 'Νικόλαος Γιαννούλας' | 31 Οκτωβρίου 2013, 11:27
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    3. Προβολή της εικόνας της Ελλάδας στον κόσμο 3.1 Ποιες θεωρείτε ότι είναι οι βασικότερες ανάγκες του Απόδημου Ελληνισμού και με ποιούς τρόπους μπορεί να ανταποκριθεί σε αυτές η δημόσια ραδιοτηλεόραση; Έχοντας ιδία πείρα διαμονής στο εξωτερικό, από την Κύπρο που ζω τα τελευταία 2 χρόνια καθώς και από το Ηνωμένο Βασίλειο παλιότερα, θέλω να διαβεβαιώσω ότι η βασικότερη ανάγκη των απόδημων Ελλήνων, είναι η ενημέρωση. Υπάρχει, πραγματικά τεράστια ανάγκη για άμεση και έγκυρη ενημέρωση για το τι συμβαίνει στην πατρίδα ανά πάσα στιγμή. Λαμβάνοντας υπόψη τις διαφορετικές ζώνες ώρας σε κάθε περιοχή του πλανήτη, είναι κατανοητό ότι σε πολλές περιοχές δεν είναι εφικτός ο συντονισμός της καθημερινότητας των απόδημων με τις ώρες μετάδοσης των ειδήσεων στην Ελλάδα. Για τον λόγο αυτό θα πρέπει η δημόσια ραδιοτηλεόραση να μεταδίδει διεθνές πρόγραμμα με κυλιόμενα δελτία ειδήσεων όλο το 24ωρο, τουλάχιστον κάθε 3 ώρες ή περισσότερο αν αυτό είναι εφικτό. Η ανάγκη για ψυχαγωγία με ελληνικό πρόγραμμα, είναι δευτερεύουσα, από την στιγμή που σε κάθε χώρα οι απόδημοι επιλέγουν τοπικά προγράμματα για τον σκοπό αυτό, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι δεν πρέπει να υπάρχουν και ορισμένα ψυχαγωγικά προγράμματα, ελληνικής παραγωγής. 3.2 Με ποιους τρόπους μπορεί η δημόσια ραδιοτηλεόραση να συμβάλλει στην ανάδειξη της Ελλάδας ως χώρας τουριστικού και επενδυτικού προορισμού, αλλά και στην εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας; Στο σημείο αυτό θα πρέπει να καθορίσουμε το target group ενός καναλιού ή ενός προγράμματος. Δεν έχει νόημα, το κανάλι που θα δημιουργηθεί για την ενημέρωση των αποδήμων, να διαθέτει προγράμματα για την ανάδειξη της χώρας μας ως τουριστικού ή επενδυτικού προορισμού. Για τον σκοπό αυτό, ενδείκνυται η δημιουργία ξεχωριστού τηλεοπτικού καναλιού, το οποίο θα πρέπει να εκπέμπει στην αγγλική ή και σε άλλες γλώσσες αν αυτό είναι εφικτό. Προφανώς, δεν θα έχει κανένα νόημα η δημιουργία ενός καναλιού προώθησης της Ελλάδας αν εκπέμπει προγράμματα όπως δελτία ειδήσεων ή ελληνικά ψυχαγωγικά προγράμματα και μάλιστα στην ελληνική γλώσσα. Κανείς ξένος τουρίστας ή επενδυτής δεν πρόκειται να το παρακολουθήσει. 3.4 Πώς θα μπορούσε η δημόσια ραδιοτηλεόραση να ανταποκριθεί στις ανάγκες των πολιτών άλλων χωρών που είτε ζουν και εργάζονται, είτε επισκέπτονται την Ελλάδα; Άλλο ένα πρόβλημα στον καθορισμό του target group. Τα τελευταία χρόνια παρακολουθούσαμε στο διεθνές πρόγραμμα της ΕΡΤ (ΕΡΤ World), ξενόγλωσσα δελτία ειδήσεων, ενώ αυτά δεν μεταδίδονταν στα κανάλια που προορίζονταν για το εσωτερικό (ΝΕΤ, ΕΤ3, ΕΤ1). Οι απόδημοι δεν έχουν ανάγκη για ξενόγλωσσα δελτία ειδήσεων, αλλά για ελληνικά. Αντιθέτως στο εσωτερικό της χώρας ζουν και εργάζονται αλλοδαποί, οι οποίοι πραγματικά έχουν ανάγκη να παρακολουθήσουν την επικαιρότητα, αλλά δεν γνωρίζουν την γλώσσα μας. 3.5 Με ποιους τρόπους θα μπορούσε η δημόσια ραδιοτηλεόραση να αναδείξει τη διεθνή εικόνα της χώρας μας και ειδικά τις θέσεις της για την Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά και σε ζητήματα εξωτερικής πολιτικής και διεθνών σχέσεων; Όπως προανέφερα στην παράγραφο 3.2, η δημιουργία ενός διεθνούς τηλεοπτικού σταθμού που θα απευθύνεται στον υπόλοιπο κόσμο και μάλιστα στην αγγλική γλώσσα ή και σε άλλες, θα μπορούσε να είναι η πλατφόρμα προώθησης της εικόνας της χώρας μας, είτε όσον αφορά το τουριστικό προϊόν, είτε ως προορισμός επενδύσεων, αλλά μέσα από τα προγράμματά του θα μπορούσαν προβάλλονται και γενικότερα ή ειδικότερα θέματα που αφορούν τις διεθνείς σχέσεις της Ελλάδας. Θα επαναφέρω το παράδειγμα της ERT World, στην οποία τα τελευταία χρόνια μεταδιδόταν η εκπομπή ERT World Europe και αφορούσε το Ευρωκοινοβούλιο και τις θέσεις της Ελλάδας σε αυτό. Ομολογώ ότι ήταν καταπληκτική εκπομπή και την παρακολουθούσα, αλλά θεωρώ ότι ήταν λάθος, το γεγονός ότι δεν μεταδιδόταν στα εγχώρια κανάλια (ΝΕΤ, ΕΤ3, ΕΤ1). Ήταν μία εκπομπή που θα έπρεπε να απευθύνεται στους Έλληνες, που διαμένουν στην Ελλάδα και όχι να είναι μία εκπομπή που παρακολουθούν όσοι εργάζονται ή εκπροσωπούν τη χώρα μας στις Βρυξέλλες. Πρέπει τώρα που η νέα δημόσια τηλεόραση είναι στη φάση σχεδιασμού, να σχεδιαστεί και να αποφασιστεί ο αριθμός των τηλεοπτικών σταθμών που θα έχει η δημόσια ραδιοτηλεόραση καθώς και ο ξεκάθαρος προσανατολισμός του καθενός απ’ αυτά. Δεν μπορεί ένας τηλεοπτικός σταθμός να έχει εντελώς ανομοιογενές κοινό. Πρέπει ο κάθε σταθμός για να είναι επιτυχημένος, να έχει την φυσιογνωμία του και το συγκεκριμένο κοινό στο οποίο απευθύνεται. Νικόλαος Γιαννούλας Εικονολήπτης Επικαίρων Τηλεόρασης