Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση Α.Ε.(ΕΡΤ ΑΕ) Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
2.1 Η ψυχαγωγία είναι αναπόσπαστα συνδεδεμένη με την δημιουργία ήθους. Ως εκ τούτου, θα πρέπει να επιλέγεται με κριτήρια ποιότητος ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ! Τα κριτήρια ποιότητος δεν συσχετίζονται με το γούστο του καθενός. Υπάρχουν πρόσωπα-φορείς αρμόδια και επιστημονικώς καταρτισμένα για την επιλογή αυτή. Είναι οι βιβλιοκριτικοί, οι μουσικοκριτικοί, οι κριτικοί θεάτρου, κινηματογράφου κ.λ.π. Αυτοί μπορούν να συμπήξουν επιτροπές για να επιτελέσουν αυτό το σκοπό. Η ικανότητα διαμόρφωσης χαρακτήρων δια μέσου της τηλεόρασης είναι τεράστια. Καθίσταται επιβεβλημένος ο διαχωρισμός μεταξύ ψυχαγωγίας και διασκέδασης. Η τελευταία αφορά τά σχετικά κέντρα. 2.2 Είναι μέγιστης σημασίας η δημιουργία ενός τηλεοπτικού HD και ενός ραδιοφωνικού καναλιού με ιδιαιτέρως υψηλής ποιότητος πρόγραμμα. Ενα πρόγραμμα που δέν θα επιλέγεται με κριτήρια τηλεθέασης-ακρόασης, επειδή θα αφορά ελάχιστους αρχικά. Αυτό δεν θα πρέπει να θεωρηθεί ελιτισμός αλλά πρότυπο. Εδώ ας είναι πυξίδα το "τρίτο πρόγραμμα", το οποίο, κατά τον γράφοντα, αποτελούσε μοναδικό παγκοσμίως παράδειγμα. Μπορούμε να φανταστούμε ένα τηλεοπτικό πρόγραμμα αντίστοιχης δομής, επιλογών και στόχων?!!! 2.3 Το θέμα κρίνεται, από τον γράφοντα, ως παρεμφερές με το 2.2. 2.4 Τα νέα διεθνή ρεύματα πολιτισμού και καλών τεχνών μπορούν να προβληθούν με πολλές μορφές και πρότυπα. Ντοκυμαντέρ, συναυλίες, εκπομπές παρουσίασης και διαδραστικής επικοινωνίας, διαφημιστικά σποτ είναι μόνο μερικά από αυτά. Εξυπακούεται ότι δεν θα υφίστανται εμπορικές διαφημίσεις. Αυτές σχετίζονται με "εμπορικά κανάλια" τα οποία έχουν χαρακτήρα κερδοσκοπικό. Σε αντίθεση, η νέα δημόσια τηλεόραση θα προσπορίζεται τα απαραίτητα για τη λειτουργία της κεφάλαια από τον κρατικό προϋπολογισμό αποκλειστικά. 2.5 Για να καλλιεργηθεί και να αναδειχθεί η δημιουργικότητα και η καινοτομία, πρέπει προηγουμένως να φυτρώσει στην καρδιά μας. Πρέπει να εκτιμηθεί η αξία του διαφορετικού, του ρηξικέλευθου, του πρωτότυπου και του ασυνήθιστου. Οτιδήποτε πρωτοφανές πρέπει να αγκαλιάζεται με την ελπίδα του θαυμάσιου και όχι με την απαξίωση καί τη χλεύη του γραφικού. Αυτό γίνεται με την εξωστρέφεια. Τα επιχειρήματα του τύπου "έτσι τα βρήκαμε, έτσι θα τα αφήσουμε" και "τι να κάνουμε, αυτά θέλουν οι "μάζες"" είναι ανόητα, αν όχι εκ του πονηρού. Το ίδιο ισχύει και στον πολιτιστικό τομέα. Οι "μάζες" οι οποίες σήμερα παρακολουθούν την εκπομπή "dancing with the stars", πρίν από σαράντα χρόνια παρακολουθούσαν, σε σήριαλ, λογοτεχνικό έργο του Καζαντζάκη και σε τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές διασκευές, Στρίντμπεργκ και Πιραντέλλο.-