• Σχόλιο του χρήστη 'Christos Kolovos - PhD student, University of Montreal, Conductor-Violinist-Researsher' | 17 Νοεμβρίου 2013, 04:44
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Αναμφισβήτητα, η ΝΕΡΙΤ πρέπει να έχει στους κόλπους της τα Μουσικά Σύνολα της ΕΡΤ. Τη Συμφωνική Ορχήστρα, την Ποικίλης ή Ελαφρά και τη Χορωδία. Δεν νοείται Δημόσια Ραδιοτηλεόραση δίχως Ορχήστρα(-ες) και Χορωδία. Το έργο που αυτά τα 3 Σύνολα επιτέλεσαν τόσες δεκαετίες είναι μοναδικό στα ελληνικά δεδομένα. Οι Έλληνες συνθέτες της παλαιότερης γενιάς, αλλά και της νεότερης που άκουσαν τα έργα τους πρωτοπαιγμένα από τις Ορχήστρες της Ραδιοφωνίας, είχαν τη μοναδική αυτή ευκαιρία σε αντίθεση με άλλους συναδέρφους τους που ποτέ δεν τους έλαχε η καλή τύχη αυτή. Με την Ορχήστρα της Ραδιοφωνίας στα 75 της χρόνια, εκτός των μονίμων αρχιμουσικών της (Λυκούδης, Λιτσάουερ, Βαβαγιάννης, Παρίδης, Καραλίβανος, Κυδωνιάτης, Καβαλιεράτος, Καρύδης, Μπαλτάς κ.ά) πέρασαν από το ιερόν της πόντιουμ ένας Οδυσσεύς Δημητριάδης (του Μπαλσόι της Μόσχας), ένας Κατσατουριάν, ένας Γκάττο (της Σκάλας του Μιλάνου), ένας Νέλσον, ένας Μαντεάλ, αλλά και οι Χωραφάς, Ευαγγελάτος, Δημ. Μιχαηλίδης, Οικονομίδης, Φιδετζής, Καφαντάρης, Κολάσης, Καβαλλάρο, Αγραφιώτης, Καρυτινός, Πυλαρινός και πόσοι ακόμη. Σολίστες όπως η Βασίλισσα των πιανιστών Τζίνα Μπαχάουερ, ο Αχιλλεύς Κολάσης, η Χαιρογιώργου, ο Ρινγκάιζεν, οι βιολονίστες Μενουχίν, Βύρων Κολάσης, Τάτσης Αποστολίδης, Σοφοκλής Πολίτης, ο "Απόλλων" του βιολιού Λεωνίδας Καβάκος, ο Γιώργος Δεμερτζής, οι τσελλίστες Αμφιτεατρώφ, Παπασταύρου κ.ά., οι λυρικοί τραγουδιστές Καρρέρας, Ντομίνγκο, Καμπαγιέ, Γαρυφαλλάκη, Μοσχονάς, Πέρρα, Ζαχαρίου, Ζωγράφου, Ζαχαράτου, Μπούρλος και Τασσοπούλου κ.ο.κ. Η ύπαρξη των Μουσικών Συνόλων έδωσαν την ευκαιρία σε χιλιάδες ελληνικού λαού να ακούσουν ζωντανά από εκπομπές στα στούντιο του Ζαππείου και μετά της Αγ. Παρασκευής, εκτός στούντιο από την αίθουσα "Τερψιχόρη" του Χίλτον, το Ηρώδειον, τα "Ολύμπια" και το Μέγαρο Μουσικής με μηδαμινό ή συμβολικό εισιτήριο δεκάδες συναυλίες κατ'έτος αρίστης ποιότητος, από εκλεκτούς μουσικόυς που απαρτίζουν τα Σύνολα και εξαίρετους μετακαλούμενους καλλιτέχνες του διεθνούς στερεώματος. Τα Σύνολα της ΕΡΤ επιτελούν Εθνικό έργο, αφού πρωταρχικός στόχος τους είναι η προώθηση της ελληνικής μουσικής δημιουργίας, η ευκαιρία που δίνουν εμφανίσεως Ελλήνων σολίστ και διευθυντών στο πόντιουμ, η εκπαίδευση του λαού μας με την πολιτιστική μας παράδοση, αλλά και το παγκόσμιο ρεπερτόριο, που μέσω του ραδιοφώνου και της τηλεόρασης δίνουν την ευκαιρία σε εκατομμύρια κόσμου να ακούσουν τη μεγάλη μουσική και εκτός του ψωμιού που χρειάζεται ο λαός για να ζήσει κυριολεκτικά, του δίνουν με ελάχιστο κόστος ή και χωρίς καθόλου κόστος, το ψωμί του πνεύματος, "το ψωμί" του Τολστόι. Κατά τεκμήριον, όλες οι ορχήστρες των Ραδιοφωνιών ανά τον κόσμο είναι οι καλύτερες των χωρών τους, λόγω και της άμεσης προβολής που παίρνουν από το ραδιόφωνο κυρίως. Π.χ. πολλά, όπως οι Ραδιοφωνίες του Βερολίνου Ανατολ. και Δυτ., της Κολωνίας, του Μονάχου, του Αμβούργου, της Φρανγκούρτης, της Στουτγάρδης, της Ράι του Τορίνου, Μιλάνου, Ρώμης, Όσλο, Κοπενχάγης, Χίλβερσουμ Ολλανδίας, των Παρισίων, του Καναδά, της Μόσχας κ.ο.κ. Τα Μουσικά Σύνολα της ΕΡΤ υστερούσαν μόνον στις μη ισότιμες συνθήκες εργασίας με τους ξένους συναδέρφους τους και πουθενά αλλού. Το ότι μένουν 200 περίπου μουσικοί και χορωδοί άνεργοι (σημειώνω πως η Χορωδία της ΈΡΤ ήταν μία από τις δύο καλύτερες της Ελλάδας -η άλλη είναι της Λυρικής-) και σε συνδυασμό με την πολιτιστική πολιτική που ακολουθείται στον τόπο μας, με μόνον 2 Κρατικές Ορχήστρες και 1 της Λυρικής Σκηνής, με μισθούς που δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες των εξόδων ενός μουσικού καριέρας όπως είναι όλοι οι μουσικοί ορχήστρας, οι οποίοι είναι οι ΜΟΝΑΔΙΚΟΙ δημόσιοι υπάλληλοι που τα εργαλεία δουλειάς τους κοστίζουν πολλά εκατομμύρια δραχμές, αρκετές δεκάδες χιλιάδες ευρώ και τα οποία συνήθως δεν ασφαλίζονται, γιατί η αποζημείωση που θα πρέπει να λάβουν εάν συμβεί κάτι δεν συμφέρει καθόλου τις ασφαλιστικές εταιρείες, σε αντίθεση με όλους τους υπόλοιπους δημοσίους υπαλλήλους από τον πιο χαμηλόμισθο μέχρι τον ανώτατο άρχοντα του Κράτους, που οτιδήποτε χρησιμοποιούν για να παράξουν την εργασία τους είναι αγορασμένο με τα χρήματα του ελληνικού λαού, άρα ανήκουν στο λαό, ενώ τα ανεκτίμητης αξίας όργανα των μουσικών και τα "λαρύγγια" των τργαουδιστών αγοράζονται και ανήκουν στους ίδιους για να προσφέρουν όμως το θείον δώρον της μουσικής σε όλους ανεξαιρέτως, οι μη ευνοϊκές συνθήκες εργασίας που γίνονται οι πρόβες από πλευράς θερμοκρασίας, ηχορύπανσης, ακατάλληλης ακουστικής χώρου κ.λπ., πρέπει να μας αναγκάζουν να ιδρύσουμε κι άλλες ορχήστρες σε όλη την επικράτεια και όχι να κλείσουμε και αυτές τις ελάχιστες που έχουμε. Εάν επιθυμείτε μορφωμένους πολίτες, ΜΗΝ κλείσετε τα Μουσικά Σύνολα. Μεγαλώστε τον αριθμό των ατόμων που τα καρτίζουν με περισσότερους μουσικούς και χορωδούς, καλυτερεύστε τις συνθήκες εργασίας τους, αυξήστε τις μηνιαίες αποδοχές τους για να δουλεύουν επιτέλους χωρίς να σκέφτονται πρακτικά ζητήματα (πώς να επιδιορθώσουν τα όργανά τους, πώς να αγοράσουν μουσικό υλικό για δημιουργία συνόλων μουσικής δωματίου και για περαιτέρω εξάσκηση οίκαδε, πώς να πάρουν καινούρια όργανα για καλύτερη απόδοση κ.ο.κ.) και αφήστε τους την ιδιότητα και υποχρέωση που έχουν απέναντι στο Έθνος ολάκερο, να δίνουν με την άριστη εκπαίδευση που έχουν αποκτήσει με δικά τους έξοδα στα διάφορα Ωδεία της ημεδαπής και σε ανώτατες Μουσικές Ακαδημίες της αλλοδαπής, το άρτιο αποτέλεσμα που από το 1938 έδιναν με αυταπάρνηση στο Λαό υπερπηδώντας κάθε εμπόδιο. Η κυβέρνηση της ΝΔ επί Μητσοτάκη στον μουσικό χώρο έμεινε ως η κυβέρνηση που ξαναέφερε την ευλογημένη από το Θεό Μονοθεσία στις Κρατικές Ορχήστρες και στην Ορχήστρα της ΕΛΣ, με αποτέλεσμα οι μουσικοί που τις απαρτίζουν να εργάζονται ΜΟΝΟΝ σε μία ορχήστρα, να αμοίβονται πολύ καλύτερα από παλαιότερα, να ανοίκουν στο ειδικό μισθολόγιο και να έχουν ώρες προσωπικής μελέτης στο σπίτι και άρα το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα να είναι ωσάν συνόλου μεγάλης ευρωπαϊκής πόλης. Ελπίζω η δική σας κυβέρνηση, να μην μείνει στην ιστορία, ως η κυβέρνηση της ΝΔ που έκλεισε 2 ορχήστρες της Ραδιοφωνίας και την Χορωδία της!