Αρχική Δημόσια Διαβούλευση για την εξειδίκευση των σκοπών και των προτεραιοτήτων της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης2. Παροχή ποιοτικής ψυχαγωγίας και επιμόρφωσης μέσω της ανάδειξης του πολιτισμού και της δημιουργικότητας της Ελληνικής κοινωνίαςΣχόλιο του χρήστη Μιχάλης Πατσέας | 21 Νοεμβρίου 2013, 02:37
2.1 Ποιοτική ψυχαγωγία σημαίνει ποιοτική μουσική: μαγνητοσκοπημένες και ζωντανές συναυλίες με συμφωνική μουσική, μουσική δωματίου, χορωδιακή μουσική, όπερα, κλασικό τραγούδι, βυζαντινή μουσική, δημοτική μουσική της Ελλάδας κι άλλων χωρών. Σημαίνει εκπομπές για το ποιοτικό θέατρο, τον ποιοτικό κινηματογράφο, για τις εικαστικές τέχνεςκαι για το λόγο. Σημαίνει εκπομπές για τους μεγάλους καλλιτέχνες και δημιουργούς. Εξ ορισμού ΜΟΝΟ η Δημόσια Ραδιοτηλεόραση μπορεί να συμβάλλει στην ποιοτική ψυχαγωγία, γιατί μόνο η Δ.Ρ/Τ έχει από το σύνταγμα και το νόμο την υποχρέωση να το κάνει. 2.2.α Όπως σε όλες τις Ευρωπαϊκές Χώρες, η Δ.Ρ/Τ οφείλει να διατηρεί πλήρη Συμφωνική Ορχήστρα και επαγγελματική Χορωδία (= Μουσικά Σύνολα). Ο πρωταρχικός σκοπός τους είναι η προβολή του έργου των Ελλήνων συνθετών (συγχρόνων και παλαιών) με συναυλίες και ηχογραφήσεις / βιντεοσκοπήσεις. 2.2.β Η Δ.Ρ/Τ πρέπει να έχει ως προτεραιότητα την παραγωγή εκπομπών οι οποίες να ασχολούνται με την προβολή και την ανάδειξη του Ελληνικού πολιτισμού τόσο στο Ελληνικό κοινό, όσο και στο Ευρωπαϊκό / Διεθνές κοινό (μέσα από επιτυχημένες μεταφράσεις και ανταλλαγές). 2.3.α Η Δ.Ρ/Τ έχει πρωταρχικά εκπαιδευτικό και εκπολιτιστικό ρόλο. Για "να προβάλλει την πολιτιστική πολυμορφία της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας" πρέπει να εστιάσει σε όλα όσα είναι αδιάφορα στην Ιδιωτική Ρ/Τ. Στην λιγότερο εμπορική / καταναλωτική τέχνη: στην ποιοτική μουσική, στο ποιοτικό θέατρο, στον ποιοτικό κινηματογράφο και στις εικαστικές τέχνες. Η Ιδιωτική Ρ/Τ ασχολείται επαρκώς με τα υπόλοιπα. 2.3.β Η διατήρηση Μουσικών Συνόλων (Συμφωνική Ορχήστρα και επαγγελματική Χορωδία) είναι επιτακτική για να μπορέσει η Δημόσια Ρ/Τ να παίξει αυτό το ρόλο. 2.3.γ Αν η οικονομική συγκυρία ανάγκαζε την Ελληνική Κυβέρνηση να διατηρήσει μόνο από ένα κανάλι Ρ και Τ, τότε αυτά θα έπρεπε να δημιουργηθούν ακολουθώντας το μοντέλο με το οποίο ο αείμνηστος Μάνος Χατζιδάκις διαμόρφωσε το ΤΡΙΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ της ΕΡΑ. Στο κάτω-κάτω, όλα τα υπόλοιπα τα προσφέρει σε αφθονία η ιδιωτική Ρ/Τ. 2.4.α Σε συνέχεια όσων ανέφερα στο 2.2.β, η Δ.Ρ/Τ μπορεί να εξασφαλίζει επιλεγμένες εκπομπές πολιτισμού από Ευρωπαϊκά και άλλα Διεθνή κανάλια για να τις προβάλλει στην Ελλάδα. Αυτό πρέπει να γίνει κυρίως στα πλαίσια ανταλλαγών εκπομπών τέχνης, λόγου και πολιτισμού, άρα η Δημόσια Ρ/Τ πρέπει να διαθέτει τέτοιες δικές της παραγωγές. 2.4.β Η ύπαρξη οργανωμένων Μουσικών συνόλων θα βοηθήσει σημαντικά και σ' αυτόν τον τομέα. Η διεθνής πρακτική έχει δείξει ότι οι Συμφωνικές ορχήστρες και οι Χορωδίες της Ρ/Τ είναι ο σημαντικότερος φορέας προβολής των νέων τάσεων στη σύγχρονη έντεχνη (λόγια) μουσική. 2.5 Με τις πρωτότυπες παραγωγές και συμπαραγωγές σχετικών εκπομπών. Με την διαρκή ενημέρωση για τα σημαντικά καλλιτεχνικά, επιστημονικά, εκπαιδευτικά κλπ γεγονότα που θα συμβούν, με κάλυψη και σχολιασμό αυτών που έχουν γίνει. Η ηχογράφηση / βιντεοσκόπηση και προβολή σημαντικών καλλιτεχνικών παραγωγών τρίτων φορέων μπορεί να συμβάλλει θετικά σ' αυτήν την κατεύθυνση.