Αρχική Διαβούλευση για την περιγραφή των απαιτούμενων προσόντων του προς πρόσληψη προσωπικού της ΝΕΡΙΤ ΑΕΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΛΑΔΟΣ (Εκτός ΑΣΕΠ): Ειδικότητα ΠΕ-ΤΕ-ΔΕ ΜοντέρΣχόλιο του χρήστη ΚΩΣΤΑΣ | 21 Νοεμβρίου 2013, 13:17
Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση Α.Ε.(ΕΡΤ ΑΕ) Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Τίτλοι σπουδών και λοιπά απαιτούμενα (τυπικά & τυχόν πρόσθετα) προσόντα: α.1 Πτυχίο Κινηματογραφικής Σχολής Α.Ε.Ι. της κατεύθυνσης του Μοντάζ ή το οµώνυµο πτυχίο ή δίπλωµα Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστηµίου (ΕΑΠ) ΑΕΙ ή Προγραµµάτων Σπουδών Επιλογής (ΠΣΕ) ΑΕΙ της ημεδαπής ή ισότιμος τίτλος σχολών της ημεδαπής ή αλλοδαπής, αντίστοιχης ειδικότητας ή α.2. Πτυχίο αναγνωρισμένης Κινηματογραφικής Σχολής, τριετούς τουλάχιστον φοίτησης, ειδικότητας «Σκηνοθέτης» ή «Μοντέρ» ή ισότιμο και αντίστοιχο τίτλο της αλλοδαπής ή α.3. Πτυχίο Ηλεκτρονικού Τ.Ε.Ι. ή το οµώνυµο πτυχίο ή δίπλωµα Προγραµµάτων Σπουδών Επιλογής (ΠΣΕ) ΤΕΙ της ηµεδαπής ή ισότιµος τίτλος σχολών της ηµεδαπής ή αλλοδαπής, αντίστοιχης ειδικότητας ή α.4. Δίπλωμα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΟΕΕΚ), της ειδικότητας «Χειριστής Ηλεκτρονικής Συνάρμοσης Εικόνας», «Σκηνοθέτης» ή «Σκηνοθέτης Τηλεόρασης» ή ισότιμο και αντίστοιχο τίτλο της αλλοδαπής ή α.5. Πτυχίο αναγνωριζομένων ημεδαπών ή αλλοδαπών Σχολών Ηλεκτρονικών, οιασδήποτε βαθμίδας και β. Γνώση Χειρισµού Η/Υ στα αντικείµενα: α)επεξεργασίας κειµένων, β)υπο-λογιστικών φύλλων και γ)υπηρεσιών διαδικτύου. γ. Εμπειρία δύο ετών σε ραδιοτηλεοπτικό φορέα, στο αντικείμενο της θέσης. α.1 Πολύ σωστά, ξεκινάμε από την Πανεπιστημιακή εκπαίδευση και συνεχίζουμε στις κατώτερες βαθμίδες. α.2 Η «Κινηματογραφική Σχολή, τριετούς τουλάχιστον φοίτησης» πρέπει να κατέβει μία θέση ( στην α.3 ) αφού τα ΤΕΙ είναι 4ετούς φοίτησης και ονομάζονται μάλιστα ΑΤΕΙ με θεωρητικά και εργαστηριακά μαθήματα Τεχνολογιών Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας. Σας παραθέτω τα εξαμηνιαία μαθήματα αναλυτικά για να καταλάβετε ότι σήμερα το μοντάζ δεν είναι απλά ψαλίδι και κόλλα αλλά μια πληθώρα εργασιών που πρέπει να κάνει ο τεχνικός ώστε να καταφέρει να βγάλει το τηλεοπτικό προϊόν στον αέρα. Για όλα αυτά χρειάζεται εξειδικευμένη γνώση, ηλεκτρονική παιδεία (που αποκτάται μόνο από τις σπουδές) και φυσικά εμπειρία όχι μόνο 2 χρόνων. Τίτλος μαθήματος: Τεχνολογίες Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας I Σκοπός και στόχοι του μαθήματος: Να εισάγει τις βασικές αρχές ραδιοφωνικής και τηλεοπτικής εκπομπής.Να εξοικειώσει το φοιτητή με τις καθιερωμένες μεθόδους επεξεργασίας ήχου και εικόνας.Να δημιουργήσει εξοικείωση σε συμβατικές και νέες τεχνολογίες εγγραφής και αναπαραγωγής εικόνας-ήχου. Περίγραμμα του μαθήματος: Θεωρία: Αναλογική τηλεόραση: Γενικές αρχές και χαρακτηριστικά. Το Τμήμα συντονισμού του δέκτη. Οι ενισχυτές ενδιάμεσων συχνοτήτων. Κυκλώματα φώρασης και οπτικής ενισχύσεως. Το Τμήμα επεξεργασίας και αναπαραγωγής ήχου. Το Τμήμα συντονισμού και απόκλισης. Βασικές αρχές έγχρωμης τηλεόρασης, συστήματα PAL, SECAM και NTSC. Οθόνες καθοδικών ακτίνων, εικονολήπτες, νέες τεχνολογίες απεικόνισης.Βίντεο: Βασική θεωρία. Μέθοδοι μαγνητικής εγγραφής, σύστημα VHS και κυκλώματα αναπαραγωγής οπτικού σήματος. Νέες τεχνολογίες εγγραφής και αναπαραγωγής εικόνας-ήχου, CD, DVD. Εργαστήριο: Επίγεια και δορυφορική τηλεοπτική λήψη, συχνοτικές περιοχές λήψης. Teletext.Αναλογικό-ψηφιακό μαγνητόφωνο. Video, μετρήσεις, εντοπισμός βλαβών. Compact disk, μετρήσεις, εντοπισμός βλαβών.Ακουστική, ηχομόνωση, αντήχηση, μαγνητική εγγραφή ήχου - κωδικοποίηση DAB, RDS, ψηφιακός ήχος. Αποθορυβοποίηση Dolby, πολυκάναλος ήχος στον κινηματογράφο, εφαρμογές. Επεξεργασία και μοντάζ ήχου με τη χρήση λογισμικού ηλεκτρονικού υπολογιστή. Αναλογικός τηλεοπτικός δέκτης, μετρήσεις, εντοπισμός βλαβών. Τηλεχειρισμός υπερύθρων. DVD, διόρθωση χρωμάτων εικόνας. Εκτενής εικόνα με αναλογίες 1.33:1, 1.75:1 και 2.35:1, μετρήσεις, εφαρμογές. Εγγραφή και αναπαραγωγή ψηφιακής εικόνας με ήχο, υποτιτλισμό και εφέ. Εξοπλισμός τηλεοπτικού στούντιο, μοντάζ, ραδιοσύνδεση, παραγωγή τηλεοπτικού προγράμματος. Τίτλος μαθήματος: Τεχνολογίες Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας ΙΙ Σκοπός και στόχοι του μαθήματος: Το μάθημα αποσκοπεί στα εξής: (1) Nα καταστήσει το φοιτητή ικανό να κατανοεί, ως μηχανικός μέσων επικοινωνίας, τις βασικές έννοιες ψηφιακών μέσων και συστημάτων. (2) Να καταστήσει το φοιτητή ικανό να συνεργαστεί αποτελεσματικά σε προβλήματα ανάπτυξης μέσων επικοινωνίας με δεξιότητες που απαιτούνται σε πραγματικό περιβάλλον. Οι στόχοι του μαθήματος επικεντρώνονται στα εξής: (1) Να καταστήσει το φοιτητή ικανό να κατανοεί και να χρησιμοποιεί τις βασικές έννοιες των τεχνολογιών των ψηφιακών μέσων. (2) Να εξοικειωθεί ο φοιτητής με τις μεθόδους σχετικά με τα οπτικοακουστικά μέσα, όπως π.χ. της ψηφιακής επεξεργασίας εικόνας. (3) Να αναπτύξει δεξιότητες στο σχεδιασμό και εφαρμογή των ψηφιακών μέσων επικοινωνίας. Περίγραμμα του μαθήματος: Θεωρία: Έγχρωμη τηλεόραση, στάνταρ, έγχρωμα συστήματα, NTSC, SΕCΑΜ, PΑL, MAC, και PΑL+. Ψηφιοποίηση οπτικών σημάτων, μορφές ψηφιοποίησης (4:2:2, 4:2:0, SIF, CIF και QCIF), Κωδικοποίηση πηγής, συμπίεση οπτικο-ακουστικών σημάτων, εφαρμογή συμπίεσης σε εικόνες, διακριτός μετ/σμός συνημιτόνου (DCT), συμπίεση σταθερών (JPEG) & κινούμενων (MPEG) εικόνων, αρχές οπτικής κωδικοποίησης MPEG-1/MPEG-2, συμπίεση ακουστικών σημάτων. Πολυπλεξία πηγών, οργάνωση της πολυπλεξίας MPEG-1/MPEG-2, κρυπτογράφηση και συνθηκευμένη πρόσβαση, αρχές κρυπτογράφησης στο στάνταρ DVB, μηχανισμοί συνθηκευμένης πρόσβασης. Διαμόρφωση σημάτων από ψηφιακά σήματα, ορθογωνικές διαμορφώσεις, χαρακτηριστικά διαμόρφωσης για καλωδιακή και δορυφορική εκπομπή ψηφιακής τηλεόρασης (DVB-C, DVB-S), διαμόρφωση OFDM για επίγεια ψηφιακή τηλεόραση (DVB-T), λήψη σημάτων ψηφιακής τηλεόρασης, διαδικασία μετάδοσης/λήψης, σύνθεση ολοκληρωμένου δέκτη αποκωδικοποιητή (IRD), επίγεια ψηφιακή τηλεόραση, επικαθήμενο κουτί. Αλγόριθμοι ψηφιακής επεξεργασίας εικόνας, τεχνικές ιστογράμματος, χωρικά και προσαρμοστικά φίλτρα, αλγόριθμοι γραφικών, κατάτμηση και καταμέτρηση εικόνας, μετασχηματισμοί εικόνας, φίλτρα χωρικής συχνότητας και μορφολογικά φίλτρα, επεξεργασία έγχρωμης εικόνας. Εργαστήριο: Το αναλογικό σήμα video και audio. Ψηφιοποίηση video και audio (δειγματοληψίες 4:4:4, 4:4:2, 4:1:1, 4:2:0). Κωδικοποίηση και συμπίεση (intraframe, interframe) DCΤ, MJPEG, MPEG,DV, DVCAM, DVCPRO. Αποθήκευση (μαγνητική εγγραφή, οπτική εγγραφή ,servers). Επεξεργασία video - audio (Linear Editing, Non Linear Editing, Digital Video Effect, Compositing, 2D and 3D animation). Μετάδοση (ασύρματη-ενσύρματη, μικροκύματα, οπτικές ίνες, δορυφορική ). Εκπομπή και λήψη (4:3, 16:9, HDTV, αναλογική, ψηφιακή, μονοφωνική, stereo, surround, επίγεια, καλωδιακή, δορυφορική, συνδρομιτική, interactive, internet). Άλλα σήματα :τίτλοι, γραφικά 2D και 3D. Component, composite, RGB, YUV, SDI ,IEEE 1394. Απεικόνιση και ρυθμίσεις των συνιστωσών του σήματος video και audio (Luminance - Chrominance). Studio, control room, master control, Liquid Master System, editing, Electronic News Gathering, Electronic Field Production, Outside Broadcast VAN. Λειτουργία - χειρισμός - βλάβες όλων των μηχανημάτων της παραγωγής. Νέες τεχνολογίες-η επόμενη μέρα (network, Hard Disk AV, interactive, virtual production). α.3. Πρέπει να ανέβει μία θέση ( στην α.2 ) λόγο της προηγούμενης περιγραφής μου. α.5,β Ο έλεγχος γνώσης πρέπει να γίνει σε προγράμματα ηλεκτρονικής επεξεργασίας εικόνας και ήχου και όχι σε λογιστικά φύλλα!! α.5,γ Η εμπειρία των 2 χρόνων είναι πολύ μικρή, αν θέλετε να προσλάβετε άπειρους μπορείτε να το κάνετε, το μοντάζ όμως και όλα τα παραπάνω δεν μαθαίνονται σε 2 χρόνια, τουλάχιστον 5 έως 10, πρέπει να έχει κάποιος για να ανταποκριθεί στις ανάγκες της σημερινής τηλεόρασης. Μπορεί να είμαστε εκτός από τεχνικοί και καλλιτέχνες αλλά όποιος έχει δουλέψει την τελευταία 20ετία σε τηλεοπτικούς σταθμούς έχει νοιώσει στο πετσί του τι σημαίνει «παίζει ΕΧΘΕΣ, ΤΩΡΑ κλπ». Οι γνώσεις και η πείρα μας κάνουν να δίνουμε λύσεις στη στιγμή. Δεν αποκτάται αυτή η εμπειρία σε 2 χρόνια!! Στις περιόδους μεγάλων γεγονότων όπως: πόλεμοι, καταστροφές , σεισμοί, τρομοκρατικές επιθέσεις, εκλογές, αθλητικές διοργανώσεις κλπ αποκτήθηκε η πείρα αρκετών τεχνικών και φυσικά στις μεγάλες παραγωγές που έγιναν όμως πριν 20 χρόνια και αυτοί δεν είναι ενεργοί σήμερα.