Αρχική Διαβούλευση για την περιγραφή των απαιτούμενων προσόντων του προς πρόσληψη προσωπικού της ΝΕΡΙΤ ΑΕΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ (Εκτός ΑΣΕΠ): Ειδικότητα ΠΕ-ΤΕ-ΔΕ ΔημοσιογράφωνΣχόλιο του χρήστη kip | 29 Νοεμβρίου 2013, 11:42
Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση Α.Ε.(ΕΡΤ ΑΕ) Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
1. Στο πλαίσιο στελέχωσης του νέου δημόσιου φορέα για την τηλεόραση, ραδιόφωνο, ίντερνετ (ΝΕ.Ρ.Ι.Τ.), η επιλογή των δημοσιογράφων είναι εξόχως σημαντική. Η αποστολή των δημοσιογράφων δεν αφορά απλώς και μόνο σε μια τεχνική εργασία διεκπεραιωτικού χαρακτήρα. 2. Η επιλογή τους θα πρέπει να γίνει με αντικειμενικά και σταθμισμένα κατά το δυνατόν κριτήρια. Ένας δυνατός ποσοτικά συνδυασμός θα μπορούσε να είναι: διαδικασίες ΑΣΕΠ (75%-80%) και συνεντεύξεις από αρμόδιες επιτροπές (20-25%). Ασφαλώς και αυτές οι επιτροπές θα πρέπει να έχουν στελεχωθεί με αντικειμενικά κριτήρια. 3. Η άσκηση της δημοσιογραφίας δεν μπορεί να στηρίζεται σε ένα είδος εμπειροτεχνικής γνώσης. Στην Ελλάδα, τα ΜΜΕ, ηλεκτρονικά και μη, έχουν δεινοπαθήσει από την έλλειψη ανθρώπων με πραγματικό επιστημονικό υπόβαθρο και εξειδικευμένες γνώσεις. Αποτέλεσμα αυτού είναι η εμπειροτεχνική λογική να οδηγεί συνήθως σε μια σύγχυση αλλά και αντιστροφή μεταξύ του τι είναι σημαντικό στον «Μεγάλο Κόσμο» και τι στο δικό μας «Μικρόκοσμο», ο οποίος αυτοαναπαράγεται σαν ένα είδος φαύλου κύκλου. 4. Καθώς η ΝΕ.Ρ.Ι.Τ. οργανώνεται από την αρχή ως ένας νέος και υγιής ένας φορέας, θα έπρεπε να τηρηθούν ακριβοδίκαιες και αντικειμενικές διαδικασίες. Θα πρέπει να ληφθούν υπόψιν – και να αξιολογηθούν με υψηλή βαθμολογία - η κατοχή πανεπιστημιακών τίτλων, προπτυχιακών και μεταπτυχιακών, σχετικών με τη δημοσιογραφία και επικοινωνία ή με το αντικείμενο του συγκεκριμένου ρεπορτάζ για το οποίο θα προσλαμβάνεται ένας δημοσιογράφος. Η κατοχή πανεπιστημιακών τίτλων άσχετων με τα αντικείμενα αυτά θα μπορούσε να προσμετράται,. Βεβαίως με μικρότερους συντελεστές. Ο συνδυασμός από την άλλη μεριά ειδικών σπουδών και προηγούμενης επαγγελματικής δημοσιογραφικής εμπειρίας θα έπρεπε να αποτελεί ένα ξεχωριστό κριτήριο-πρόκριμα. 5. Η κατοχή πτυχίων ανώτερης και ανώτατης εκπαίδευσης, καθώς και μεταπτυχιακών θα πρέπει να πιστοποιείται αλλά και να αξιολογείται διαφορετικά από την κατοχή τίτλου σπουδών από Ι.Ε.Κ. και Κέντρα Σπουδών. 6. Εκ των ουκ άνευ θα έπρεπε να θεωρείται η γλωσσομάθεια των δημοσιογράφων. Έτσι, θα διασφαλισθεί ότι θα έχουν πρόσβαση και θα χρησιμοποιούν πηγές και πέραν των ελληνικών, θα μπορούν να μιλούν και να κάνουν ρεπορτάζ ή να παίρνουν συνεντεύξεις από και με ξένους κ.λπ. Προφανώς εδώ γίνεται λόγος για την κατοχή επίσημων τίτλων γλωσσομάθειας, η οποία θα πρέπει να βαθμολογείται με υψηλό συντελεστή αλλά και να κλιμακώνεται σύμφωνα με το επίπεδο τους. 7. Στο ίδιο πλαίσιο θα πρέπει να υπάρξει μέριμνα και ενδελεχής έλεγχος όλων των τίτλων που προσκομίζονται, καθώς εσχάτως έχει αναπτυχθεί ένα εμπόριο ψευδεπίγραφων πανεπιστημιακών τίτλων, πτυχίων γλωσσομάθειας, γνώσεων Η/Υ κ.λπ., οι οποίοι παρέχονται ως «εκπαιδευτική υπηρεσία» από αφερέγγυους ιδιωτικούς φορείς ακόμη και μέσω ίντερνετ. Δοθέντων αυτών των συνθηκών, οι τίτλοι δημόσιων πανεπιστημίων της Ελλάδας και του εξωτερικού καθώς και οι καθιερωμένοι διεθνώς τίτλοι γλωσσομάθειας έχουν μεγαλύτερη εγκυρότητα. 8. Πέραν της επιστημονικής κατάρτισης των δημοσιογράφων, θα πρέπει να προσεχθεί ιδιαιτέρως και το θέμα της επαρκούς επαγγελματικής εμπειρίας. Αυτή θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 5χρονη και να πιστοποιείται μέσω κριτηρίων και πάλι. Η εγγραφή στις ενώσεις των δημοσιογράφων και στα μητρώα των ασφαλιστικών τους φορέων είναι μια τέτοια μέθοδος. Η επιπλέον προϋπηρεσία θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη, όπως επίσης και η αποδεδειγμένη εξειδίκευση των δημοσιογράφων για το αντικείμενο που θα προσληφθούν. 9. Θα έπρεπε να προσμετράται θετικά και η προϋπηρεσία των υποψηφίων δημοσιογράφων που προέρχονται από την ΕΡΤ, χωρίς κάποιου είδους προνομιακής πριμοδότησης θητεία. 10. Τα προαναφερθέντα κριτήρια και διαδικασίες μπορούν να διασφαλίσουν ότι θα επιλεγούν οι «αξιότεροι» και όχι οι «ημέτεροι». kip - Καθηγητής Μέσης Εκπαιδεύσεως