Αρχική Δημόσια Διαβούλευση για τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας ΝΕΡΙΤ Α.ΕΆρθρο 25: Διεύθυνση ΛειτουργίαςΣχόλιο του χρήστη ΣΤΑΜΕΛΟΣ Γ. | 10 Δεκεμβρίου 2013, 23:37
Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση Α.Ε.(ΕΡΤ ΑΕ) Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Μελετώντας την περιγραφή της διεύθυνσης λειτουργίας κάποιος, καταλήγει στο συμπέρασμα πως πρόκειται για μια υπερδιεύθυνση με διαστάσεις γενικής διεύθυνσης. Αυτό δεν είναι κατά ανάγκη μειονέκτημα. Ο συγκεντρωτισμός μπορεί να λειτουργήσει θετικά, απλουστεύοντας σημαντικά την αλληλεπίδραση μεταξύ των διαδικασιών που θα εκτελούνται για την παραγωγή του προσδοκώμενου έργου, φτάνει να επιτευχθεί ο αρτιότερος συντονισμός των εμπλεκόμενων τμημάτων. Το μοντέλο που προτείνεται στον εωτερικό κανονισμό μπορεί να χαρακτηριστεί οριζόντιο, αποτελούμενο από ελάχιστα επίπεδα ιεραρχίας. Χαμηλότερο επίπεδο σύμφωνα με το σχέδιο είναι τα διάφορα τμήματα με κάποια εξ' αυτών να χαρακτηρίζονται από υπερσυγκεντρωτισμό δραστηριοτήτων κατά τη γνώμη μου. Τα τμήματα εσωτερικής τηλεοπτικής παραγωγής, εσωτερικής ραδιοφωνικής παραγωγής και δικτύου αναλμβάνουν αριθμό δραστηριοτήτων δυσανάλογο του αναλογούντος στο μέγεθος ενός τμήματος. Για τα τμήματα εσωτερικής ραδιοφωνικής και τηλεοπτικής παραγωγής, προτείνεται ο κερματισμός τους και η δημιουργία κοινών τμημάτων ή μονάδων, με κριτήριο το είδος της δραστηριότητας. Για παράδειγμα ο υπέυθυνος του "τμήματος διαχείρισης του έργου των τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών studio", μπορεί να καλύπτει τις ανάγκες των ραδιοφωνικών studio με το ίδιο εξειδικευμένο τεχνικό προσωπικό που εργάζεται στο τηλεοπτικό studio και αντίστροφα. Το ίδιο ισχύει για το "τμήμα συντήρησης εξοπλισμού" ή των "ροών προγράμματος". Ομαδοποιώντας τις όμοιες δραστηριότητες, επιτυχάνεται ευκολότερα ο συντονισμός των διαδικασιών στο εσωτερικό της διεύθυνσης. Η ανάπτυξη επίσης ενός κεντρικού συστήματος διαχείρισης - επεξεργασίας του παραγώμενου τηλεοπτικού και ραδιοφωνικού υλικού, θα ενισχύσει στην σύγκλιση δραστηριοτήτων. Για το τμήμα δικτύου, προτείνεται ο κερματισμός του σε μικρότερες μονάδες με κριτήριο και πάλι την ομαδοποίηση συγκλινόντων δραστηριοτήτων. Ενα τμήμα "μελετών εκπομπής και διαχείρισης φάσματος" θα μπορούσε να επιφορτιστεί με μελέτες ακτινοβολίας, αποτύπωσης και διαχείρισης της κάλυψης, αντιμετώπισης παρεμβολών, έλεγχο συμμόρφωσης και ανάληψη πρωτοβουλιών συνεργασίας με διεθνείς οργανισμούς (ITU, EBU κλπ), την διεξαγωγή διαγωνισμών προμήθειας κατάλληλου εξοπλισμού, την παροχή υπηρεσιών προς τρίτους και την έρευνα. Κατά τον ίδιο συλλογισμό το "τμήμα εγκατάστασης και συντήρησης δικτύου" θα επιφορτιζόταν με την εγκατάσταση του εξοπλισμού σύμφωνα με τις προδιαγραφές του τμήματος μελετών. Επίσης θα αναλάμβανε την συντήρηση του δικτύου, συνεπικουρούμενο από εξειδικευμένο περιφερειακό προσωπικό ή συνεργάτες και από ένα ευέλικτο δίκτυο τηλεμετρίας. Το τμήμα "Δορυφορικών ζεύξεων και διανομής προγράμματος" θα είχε την ευθύνη κωδικοποίησης, πολυπλεξίας και διανομής του σήματος του προγράμματος στα σημεία εκπομπής, μέσω παρόχων επίγειας ή δορυφορικής υπηρεσίας και ανάπτυξης - διαμόρφωσης του δικτύου τηλεμετρίας. Κρατώντας τα ίδια επίπεδα ιεραρχίας, επιλέγοντας προσεκτικά την ανάπτυξη κάποιων επιπλέον οριζόντιων δομών ή την σύμπτυξη κάποιων άλλων, θα διασφαλιστεί κατά τη γνώμη μου η αποτελεσματικότητα του προτεινόμενου μοντέλου για την συγκεκριμένη διεύθυνση.