2.1 Τι σημαίνει για σας ποιοτική ψυχαγωγία και πως μπορεί η δημόσια ραδιοτηλεόραση να συμβάλλει σ’ αυτή;
2.2 Με ποιες πολιτικές μπορεί η δημόσια ραδιοτηλεόραση να προβάλλει και να αναδεικνύει τον Ελληνικό πολιτισμό;
2.3 Με ποιους τρόπους μπορεί η δημόσια ραδιοτηλεόραση να προβάλλει την πολιτιστική πολυμορφία της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας;
2.4 Με ποιους τρόπους θα πρέπει να προβληθούν από τη δημόσια ραδιοτηλεόραση οι νέες τάσεις στον πολιτισμό σε διεθνές επίπεδο;
2.5 Με ποια εργαλεία και πρακτικές μπορεί η δημόσια ραδιοτηλεόραση να καλλιεργήσει και να αναδείξει τη δημιουργικότητα, την καινοτομία και τις δεξιότητες της κοινωνίας;
Η Ελλαδα εφτασε κ αλλη φορα στο παρελθον στο χειλος του γκρεμου, αλλα ευτυχως τοτε καποιοι πνευματικοι ανθρωποι με τη δουλεια κ το επιπεδο τους καταφεραν το ακατορθωτο… Κ τωρα? Πώς θα βοηθηθει αυτη η χωρα, οταν ο πολιτισμος κ το πνευμα βομβαρδιζονται με καθε ευκαιρια? Επιτελους, αντι να συζηταμε για την καταργηση η΄ οχι των μουσικων συνολων ας βοηθησουν οσοι μπορουν, ωστε η κουβεντα να περιστρεφεται περισσοτερο γυρω στο ΠΩΣ ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΝ ΤΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΥΝΟΛΑ ΟΧΙ ΑΠΛΑ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΝ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥΣ ΑΛΛΑ Κ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΠΙΟ ΕΥΡΕΩΣ ΓΝΩΣΤΟ! Αυτη η χωρα, αν εγινε γνωστη για κατι, αυτο ειναι ο πολιτισμος κ το πνευμα της! Πρεπει κανεις να γνωριζει το «ατου» του, προκειμενου να το χρησιμοποιησει ως οπλο! Ας πονταρουμε μια φορα στον πολιτισμο! Μονο κερδισμενοι μπορουμε να βγουμε! Διεθνως!
Αν και θεωρώ ότι η δημόσια διαβούλευση για το συγκεκρμέμο ζήτημα είναι προσχηματική μετά το φασιστικής έμπνευσης και εκτέλεσης κλείσιμο της ΕΡΤ, θεωρώ ότι για ένα τουλάχιστον θέμα, αυτό των Μουσικών Συνόλων, χρειάζεται μια προσπάθεια (απέλπιδας;) παρέμβασης.
Οπως συμβαίνει λοιπόν σε όλες τις εθνικές ραδιοφωνίες τις Ευρώπης και όλων τον πολιτισμένων χωρών του κόσμου, θεωρώ ότι είναι αναγκαίο να υπάρχουν ενταγμένα σε έναν φορέα Εθνικής Ραδιοτηλεόρασης όλα τα Μουσικά Σύνολα (ορχήστρες-χορωδία) που υπήρχαν ενταγμένα στην ΕΡΤ.
Η δημόσια τηλεόραση πρέπει να συνεχίζει να υπάρχει στους τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς μας δέκτες για να μας ενημερώνει ΜΟΝΟ αξιόπιστα και χωρίς να είναι κάτω από την σκέπη των εκάστοτε κομμάτων.
οι εκπομπές με πολύ προσεγμένη θεματολογία και ταξιδιάρικη ματιά που επιθυμώ διακαώς να συνεχίσουν είναι το balkan express και στα άκρα με τη Βίκυ Φλέσσα.
Και οι δυο εκπομπές θεωρώ πως είναι πολύ ξεχωριστές στο είδος τους
Εναν λαο για να τον αφανισεις ,ο καλυτερος τροπος ειναι να του πληξεις την πολιτιστικη του ταυτοτητα .Να του στερησεις την πνευματικη,ψυχικη καλλιεργεια καθιστωντας τον αδυναμο σε οποιεσδηποτε επιιρροες.Δεν νομιζω να ειναι,λοιπον,σοφη ιδεα να στερησεις απο εναν λαο την μουσικη του παιδεια και συνεχεια.Εκτος ,αν στην εποχη μας το μονο που μετραει ειναι τα νουμερα και οι οικονομιες….
Η ΕΡΤ δεν ήταν μόνο ραδιόφωνο και τηλεόραση. Ήταν ένα δίκτυο διατήρησης και διάδοσης του πολιτισμού μας. Και αυτό καταστρέφεται. Χωρίς τα μουσικά σύνολα η ΕΡΤ θα μετατραπεί σε απλό «φερέφωνο» των γεγονότων όπως κάνει ένα ιδιωτικό κανάλι, τηλεοπτικό ή ραδιοφωνικό. Τα μουσικά σύνολα της ΕΡΤ δεν πρέπει να κλείσουν.
Θέλω να ελπίζω ότι στο νέο πρόγραμμα της ΝΕΡΙΤ θα ξαναδούμε, και μάλιστα σε περίοπτη θέση, τη συνέχεια της εκπομπής της ΕΤ3 BALKAN EXPRESS.
Μιά εκπομπή που με την σοβαρότητα της, την σε βάθος παρουσίαση των θεμάτων της, το πλήθος των πληροφοριών της, την πολυχρωμία της και τέλος την σκηνοθετική της μανιέρα με οδήγησε στη θέση του θεατή.
Με αυτή την εκπομπή γνωρίσαμε σε βάθος μέρος μόνο, δυστυχώς, των γειτονικών μας χωρών.
Και έτσι να μείνει,προς το παρών , μια χαρά είναι.Το περισσότερο θα φέρει την διχόνια,και ευκαιρίες για ατασθαλίες.Άντε και καταλάβατε τις επιθυμίες μας,και βάλατε το φιλότιμό σας(που το πιστεύω),για να τις υλοποιήσετε τα Λ Ε Φ Τ Α μέσα στην κριση,(που θα κρατήσει χρόόόόόνια) ,που θα τα βρείτε;
Όσο για τα δικά μου γούστα,θα ήθελα θέατρο,ταινίες,ντοκιμαντέρ,και ελληνικές σειρες,απο την ελληνική λογοτεχνία.Και μεταξύ μας,την διαβούλευση γιατί την κάνετε,αφού και εκπαιδευμένα μυαλά έχετε γύρω σας και δοκιμασμέμες πρακτικές απο σύγχρονες και πολιτισμένες χώρες
Τέλος πάντων.Γίνονται και θαύματα!Μακάρι να μην είναι σαν και εκείνο των ολυμπιακών αγώνων.Σας εύχομαι από τα βάθη της ψυχής καλή επιτυχία.
Η ύπαρξη της Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης δεν νοείται χωρίς την ύπαρξη των Μουσικών Συνόλων. Σε όλες τις πολιτισμένες χώρες υπάρχουν κατά παράδοση συμφωνικές ορχήστρες και χορωδίες της Δημόσιας Ραδιοφωνίας. Τα σύνολα αυτά επιτελούν πρωταρχικό ρόλο στην ψυχαγωγία των πολιτών, στην παροχή καλλιτεχνικού και εκπαιδευτικού έργου, καθώς και στην προστασία, ανάδειξη και διάδοση της εγχώριας μουσικής. Οι θεσμοί αυτοί δεν μπορούν να μπαίνουν σε αμφισβήτηση, είναι θεσμοί που χαίρουν παγκόσμιας αναγνώρισης και σεβασμού και οι οποίοι έχουν γράψει μακρά ιστορία. Η Δημόσια Ραδιοτηλεόραση της Ελλάδας θα είναι ένας ραδιοτηλεοπτικός οργανισμός β’ κατηγορίας εάν δεν διασφαλιστεί η ύπαρξη των Μουσικών Συνόλων.
Από τα σημαντικότερα συστατικά της Δημόσιας Ραδιοφωνίας είναι επίσης ένα ραδιοφωνικό κανάλι της μορφής του πάλαι ποτέ Γ’ Προγράμματος, καθώς η κλασική μουσική και γενικά η «σοβαρή» μουσική στην Ελλάδα δεν προβάλλεται συστηματικά από κανένα ραδιοτηλεοπτικό μέσο.
Οι παραπάνω θεσμοί είναι πολύ σημαντικοί και ειδικότερα σε μια συγκυρία όπως η σημερινή, όπου οι πολίτες έχουν απόλυτη ανάγκη να νοηματοδοτήσουν την καθημερινότητά τους και τις πράξεις τους ξανά, πιο πολύ παρά ποτέ, με ευγενέστερους στόχους.
Η τέχνη και ο πολιτισμός δεν είναι πολυτέλεια είναι αναγκαιότητα
Τα μουσικά σύνολα της ΕΡΤ έπρεπε πει να λειτουργούν, το έργο που εποχών προσφέρει είναι ανεκτίμητο
Να αριθμήσω εκπομπές όπως το Balkan Express, το Άξιον Εστί, οι Ανιχνεύσεις, Η έκτη αίσθηση; Ο πολιτισμός πλήττεται αν χαθούν από τις οθόνες μας.
Εγώ θα έλεγα να καρτήσετ το πρόγραμμα της ΕΡΤ όπως ήταν, με λίγες διορθώσεις. Περισσότερο διοικητικά ήταν τα προβλήματα. Βλέπω αναφορές σε εκπομπές όμως το Balkan Express. Όπως και να το κάνουμε, τέτοιες εκπομπές δεν βρίσκεις σε άλλα κανάλια. Να μην κοπούν.
Κατ’αρχήν θα ήθελα να ξεκαθαρίσω ότι συμμετέχω σε αυτήν τη διαδικασία χωρίς να περιμένω ότι η γνώμη μου θα ληφθεί υπ’όψιν στη λειτουργία της ΝΕΡΙΤ. Ο χειρισμός της υπόθεσης μέχρι τώρα κάνει ξεκάθαρο ότι οι αποφάσεις είναι ήδη ειλημέννες, η γνώμες και οι απόψεις των πολιτών θα αγνοηθούν επιδεικτικά, και ο στόχος δεν είναι
η δημιουργία ενός δημόσιου φορέα υψηλής ποιότητας αλλά ενός καθεστωτικού φερέφωνου. Θα εκπλαγώ πολύ ευχάριστα αν διαψευσθώ.
Επίσης δεν επιθυμώ να θεωρηθεί η συμμετοχή μου σε αυτήν τη διαδικασία ως αποδοχή ή «νομιμοποίηση» τόσο της απόφασης για το κλείσιμο της ΕΡΤ όσο και για τον τρόπο που αυτή υλοποιήθηκε.
2.1 Τι σημαίνει για σας ποιοτική ψυχαγωγία και πως μπορεί η δημόσια ραδιοτηλεόραση να συμβάλλει σ’ αυτή;
Ποιοτική ψυχαγωγία: η ΕΡΤ πριν το κλείσιμο. Με εξαιρετικές τηλεοπτικές σειρές που δεν υπήρχε περίπτωση να δούμε από τα ιδιωτικά κανάλια (Borgen, The Prisoner, Linc’s), παραγωγή εκπομπών για τέχνη και επιστήμη (Εποχή των Εικόνων, Παρασκήνιο, Ανιχνεύσεις), πολλαπλές δραστηριότητες στο χώρο του πολιτισμού (μουσικά σύνολα) και άλλες δραστηριότητες.
2.2 Με ποιες πολιτικές μπορεί η δημόσια ραδιοτηλεόραση να προβάλλει και να αναδεικνύει τον Ελληνικό πολιτισμό;
Δεν καταλαβαίνω τη χρήση του όρου «πολιτικές». Η ΕΡΤ πάντα αφιέρωνε χρόνο σε όλες τις πλευρές του ελληνικού πολιτισμού, από τις τέχνες μέχρι τον αθλητισμό και τη φιλοσοφία. Είναι ένας καλός οδηγός.
2.3 Με ποιους τρόπους μπορεί η δημόσια ραδιοτηλεόραση να προβάλλει την πολιτιστική πολυμορφία της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας;
Ξανά θα σας παραπέμψω στην ΕΡΤ. Τόσο στην προβολή δραστηριοτήτων πολιτισμού χωρίς διάκριση όσο και στην παρουσίαση της ετερότητας που καλούμαστε να διαχειριστούμε.
2.4 Με ποιους τρόπους θα πρέπει να προβληθούν από τη δημόσια ραδιοτηλεόραση οι νέες τάσεις στον πολιτισμό σε διεθνές επίπεδο;
Σε αυτήν την εντελώς ασαφή ερώτηση η μόνη απάντηση είναι «Ναι». Ή ίσως «όπως το έκανε η ΕΡΤ». Που δεν μας άφηνε έξω από κανένα σημαντικό πολιτισμικό γενονός ή εξέλιξη.
2.5 Με ποια εργαλεία και πρακτικές μπορεί η δημόσια ραδιοτηλεόραση να καλλιεργήσει και να αναδείξει τη δημιουργικότητα, την καινοτομία και τις δεξιότητες της κοινωνίας;
Θα πρότεινα μια επέκταση των δραστηριοτήτων που ξεκίνησαν στην ΕΡΤ μετά την 11/6.
Επίσης θα ήθελα εκτενέστερη κάλυψη της καινοτομίας που υπάρχει στο χώρο της επιστημονικής έρευνας. Να μην υιοθετηθεί η τακτική των ιδιωτικών μέσων ενημέρωσης που ανακαλύπτουν την καινοτομία μόνο όταν υπάρχει κάποια διεθνής βράβευση αντί να την καλύπτουν πρώτα.
Η εκπομπή Balkan Express έχει θέση όχι μόνο στην ΕΤ3 αλλά σε οποιοδήποτε σύγχρονο τηλεοπτικό μέσο. Μακάρι να τη δούμε και πάλι. Μας φέρνει πιο κοντά στους γείτονές μας. Το ευχάριστο είναι ότι τη βλέπουν και νέα παιδιά, όχι μόνο τηλεθεατές μεγάλης ηλικίας.
Ποιος θα περίμενε ποτέ ότι η φωνή της Χώρας αυτής, που το ονομα της είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τον πολιτισμο, θα έφτανε στο σημείο να μην ακούγεται μέσω των προγραμμάτων της δημοσιας ραδιοτηλεορασης και των μουσικών συνόλων της. Παλεύουμε να στηρίξουμε το αυτονόητο. Θέλουμε πίσω ΟΛΑ όσα εν μια νυκτί μας στερησαν!!! Την ενημέρωση και τη μουσική που μας αξίζει!!!
Η Κρατική τηλεόραση ήταν μιά όαση ποιότητας στο όλο τηλεοπτικό τοπίο. Οι επιλογές όλων των Κρατικών καναλιών, στην πλειονότητά τους, ήταν ποιοτικές. Σε αντίθεση με τα εμπορικά ιδιωτικά κανάλια, μας πρόσφερε πργματική ψυχαγωγία, με ότι ακριβώς σημαίνει ό όρος. Ντοκυμαντέρ, εκαπομπές λόγου, εκπομπές κουλτούρας. Χωρίς να υποτιμώ το πρώτο και δεύτερο κανάλι και παρ΄όλο που είμαι νοτιοελλαδίτισσα, νομίζω ότι κορωνίδα ήταν το τρίτο κανάλι, η ΕΤ3. Εκπομπές που σε αποξίνωναν από τις΄΄Αμερικανιές΄΄ Μάθαμε για τις βαλκανικές χώρες (Balkan Express),
απολαύσαμε το Αξον Εστί και και τις Ανιχνεύσεις, μάθαμε γιά τη μαγική ύλη των πραγμάτων και ποτέ δεν έκανε εκπτώσεις στην ποιότητα της. Δεν είδαμε θεατρικές παραστάσεις στα ιδιωτικά κανάλια, ΣΤΑ ΚΡΑΤΙΚΑ ΕΙΔΑΜΕ. Δεν μάθαμε γιά τους βαλκάνιους γείτονές μας από τα ιδιωτικά κανάλια. ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΤ3 ΜΑΘΑΜΕ.Και η Θεσσαλονίκη;;;; Η Συμπρωτεύουσα;;;;
Χωρίς το κανάλι της;;;;;
ΛΥΠΑΜΑΙ που δεν έχω πιά να δω μιά καλή εκπομπή.Λυπάμαι που η επιλογές μου μπορούν να γίνουν μεταξύ ανιαρών και χιλιοπαιγμένων σειρών και ομοίων Τουρκικών.
ΕΛΠΙΖΩ να απολαύσω πάλι τις αγαπημένες μου εκπομπές στην ΕΤ1,ΝΕΤ και ΕΤ3, ή οπως τα βαφτίσουν, φτάνει να μην γίνουν εκπτώσεις στην ποιότητα που μας έχουν συνηθίσει
Πολιτισμός χωρίς μουσική?
η δημόσια τηλεόραση κ ραδιοφωνία οφείλουν να στηρίζουν τον πολιτισμό κ την κλασική μουσική, συνεπώς είναι απαραίτητη η υπάρξη ορχήστρας, μουσικών συνόλων κ ραδιοφωνικου σταθμού που θα στηρίζει την βάση όλων των μουσικών ειδών, δηλ. την κλασσική.
Μου λείπει πολύ, μήνες τώρα, το Γ’ Πρόγραμμα και τα Μουσικά σύνολα ΕΡΤ: πολλές καλλιτεχνικές εκδηλώσεις σ’ όλη την Ελλάδα, συμμετοχή κοινού (δωρεάν)κλπ.
Η Δημόσια τηλεόραση προήγαγε τον πολιτισμό με πάρα πολλές εκπομπές και μια από αυτές ήταν και το Balkan express, καλό θα είναι να συνεχίσει και στη ΝΕΡΙΤ.
Ειμαι υπέρ των εκπομπών της Βόρειας Ελλάδας και μάλιστα υπέρ του Balkan Express!!!!!
Η ΕΤ3 είχε δώσει το ΣΤΙΓΜΑ για το τι σημαίνει ΔΗΜΟΣΙΑ Τηλεόραση. ‘Οχι σε ιδιοτελή, ιδιωτικά ατομικά συμφέροντα και κομματανθρώπους.
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΣΟΒΑΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ.
Που σημαίνει χρειαζόμαστε σοβαρούς καλλιεργημένους ΕΞΩ από πολιτικά κόμματα ανθρώπους.
Τηλεόραση και Ραδιόφωνο οφείλουν να αναδείξουν ό,τι ΥΓΙΕΣ υπάρχει στην Ελληνική κοινωνία αλλά και στο κόσμο.
ΔΕΝ ΑΙΣΙΟΔΟΞΩ πάντως! Μακάρι να διαψευσθώ!
Για την παροχή ποιοτικής ψυχαγωγίας προς τους πολίτες θα ήταν χρήσιμη η προβολή τηλεοπτικών σειρών, οι οποίες θα προβάλλουν και θα αναδεικνύουν κάποιες αξίες που είναι ιδιἐταιρα ωφέλιμες για την κοινωνία γενικότερα αλλά και επιμέρους για τον κάθε άνθρωπο. Τέτοιες σειρές υπήρξαν και στο παρελθόν (είτε στην δημόσια είτε στην ιδιωτική τηλεόραση). Χαρακτηριστικά παραδείγματα(Για προβολή είτε των συγκεκριμένων είτε παρόμοιων ως πρός τις αξίες που αναδεικνύουν) αποτελούν (με χρονολογική σειρά προβολής), «Το μικρό σπιτι στο λιβάδι», » Carrusel del ninos(Καρουζελ)», «Maria la del barrio(Μαρία της γειτονειάς)»,»Υπαστυνόμος Ρεξ»,»Ο φίλος μας ο Τσάρλι» και κάποιες άλλες πιθανόν.
Καλή επιτυχία στο έργο σας.
Στη χωρα που γεννηθηκε η μουσικη καποιοι αποφασιζουν να της κανουν ευθανασια. Ζητουμε τη λειτουργια των Μουσικων Συνολων της ΕΡΤ. Να θυμαστε οτι οσο καποιος προσπαθει να καταπνιξει τον πολιτισμο, θα τον βρει να γιγαντωνεται μπροστα του.
Το 3ο μας λείπει. Η ζωή μας είναι ατελής. Ετσι απλά. Πάρτε το χαμπάρι και ξαναφέρτε το πίσω.
2.1 Ποιοτική ψυχαγωγία για μένα είναι η κλασική μουσική και η ραδιοτηλεοραση πρεπει να επαναφερει τα μουσικα συνολα.Ειναι απαραδεκτο να μην εχουμε μουσικα συνολα σαν πολιτες της Ευρωπης!!! Αγωγη της ψυχης.
2.2 Μπορεί να βάζει διάφορα ντοκιμαντέρ για την Ελλάδα,μουσική της Ελλάδας,για τον αρχαίο μας πολιτισμό να δώσει πολύ έμφαση να μάθουμε τις ρίζες μας σαν Έλληνες πολίτες.Είναι ντροπή να τα μαθαίνουμε από τους ξένους.
2.3 δεν είναι αναγκαίο να προβάλλει την πολιτιστική πολυμορφία της Αθήνας.Αυτό μπορεί να γίνει και αργότερα αφού πρώτα προβληθεί η ομοιομορφία της
2.4 για να γνωρίσουμε τις νέες τάσεις στον πολιτισμό είναι αναγκαίο να γνωρίζουμε και τις παλιές τάσεις και τις αρχαίες.Έχουμε ανάγκη να μάθουμε για τον αρχαιοελληνικό πολιτισμό περισσότερο από τις νέες τάσεις.Ας μάθουμε, αλλά όχι χωρίς να ξέρουμε και για τον αρχαίο.
2.5 με διάφορα ντοκιμαντέρ,με σεμινάρια με σεβασμό στον άνθρωπο και το κοινωνικό περιβάλλον πάντα
Τα μουσικά σύνολα πρέπει να ξαναλειτουργήσουν! Είναι πολιτισμός! Το πρόγραμμα του τρίτου ήταν ένα από τα καλύτερα προγράμματα της ελληνικής ραδιοφωνίας! Πως γίνεται να το αφήνουν να κλείνει έτσι απλά? Τα ραδιοφωνικά σύνολα είναι θεσμός! Είναι αναγκαίο να ξαναλειτουργήσουν!
Θέλουμε πίσω το Δέυτερο και το Τρίτο και τα κανάλια της ΕΡΤ.Εχουμε το δικαίωμα και την ανάγκη να βλέπουμε ποιοτική τηλεόραση και να ακούμε ποιοτικό ραδιόφωνο χώρίς να ανεχόμαστε όλες αυτές τις ενοχλτικές διαφημίσεις για τους χορηγούς και τα άλλα….Επίσης θέλουμε τα μουσικά σύνολα.Ο πολιτισμός είναι επιτακτική ανάγκη πάντα,πόσο μάλλον στις μέρες που ζούμε.
Θα πρέπει κάποια στιγμή στην χωρά αυτή να αυτοματοποιήσουμε την τηλεόραση σαν ένα μέσο που παράγει και προωθεί καινούργιες ιδέες μέσω τον προγραμμάτων της .Η κοινωνία εξελίσσεται αλλάζει συνεχώς και αυτό πρέπει να το αφουγκράζονται η παράγωγες ,νέες τάσεις στη μουσική, στην λογοτεχνία ,στο θέατρο ,στο χορό ,στον κινηματόγραφο όλα αυτά δεν αφορούν τούς λίγους όσο και αν θέλουν κάποιοι να μας κάνουν να πιστεύουμε .Κάτι άλλο πολύ σημαντικό κατά την γνώμη μου είναι και η γειτονιά μας ,η γεωγραφική περιοχή που ζει κανείς επηρεάζει κατά πολύ την ζωή του ,θα ήταν καλό λοιπόν να στρέψουμε λίγο το βλέμμα μας προς τα βαλκάνια αλλά και την ευρύτερη περιοχή για να δούμε τι κοινά έχουμε με αυτούς τους λαούς ,πως έχουμε αλληλοεπιδράσει στο παρελθόν αλλά και μέσω συνεργασιών τι μπορούμε να καταφέρουμε στο μέλλον. Τέλος αν επιτέλους τολμήσουν οι διευθυντές προγράμματος να κάνουν εκπομπές με θέματα που φαινομενικά δεν αφορούν πολλούς θα δουν ότι τα πολυπόθητα νούμερα που όλοι για αυτά μιλούν θα έρθουν και με το παραπάνω οι πολίτες αυτής της χώρας δεν ενδιαφέρονται μόνο για την Show biz.
Αμεση επανασραστηριοποίηση των Μουσικών Συνόλων της ΕΡΤ. Δεν νοείται δημόσια ευρωπαϊκή ραδιοφωνία-τηλεόραση χωρίς τα μουσικά σύνολά της.
Λοιπόν…
ΟΠΩΣΔΉΠΟΤΕ ΕΠΑΝΑΦΟΡΆ ΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΏΝ ΣΥΝΌΛΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΤΡΊΤΟΥ ΠΡΟΓΡΆΜΑΤΟΣ.
Θεωρώ ανεπίτρεπτο να μην υπάρχει Τρίτο Πρόγραμμα & Μουσικά Σύνολα στη Νέα Τηλεόραση, στη χώρα που γέννησε τον Πολιτισμό!
Τα μουσικά σύνολα, κατά γενική επιθυμία και απαίτηση πρέπει να υπάρχουν, όπως άλλωστε υπάρχουν σε όλες τις πολιτισμένες χώρες.
Η οικονομική κρίση που βιώνουμε ας μη γίνει και πολιτιστική.
Για να έχουμε ποιοτική μουσική ψυχαγωγία-τέρψη, πρέπει οπωσδήποτε να επανεργοποιηθούν τα Μουσικά Σύνολα με την έναρξη λειτουργίας της ΝΕΡΙΤ. Δεν νοείται κρατική τηλεόραση και ραδιόφωνο να μην μας εξασφαλίζουν την ποιότητα που αρμόζει στις παραδόσεις μας.
Προτεινω να δημιουργηθουν καναλια που να καλυπτουν γεωγραφικα ολη τη χωρα. Μονο πρωτευουσα και Θεσ/κη δεν ειναι αρκετο. Να εκπεμπουν το κεντρικο δελτιο ειδησεων και επιπλεον τοπικα δελτια ειδησεων και talk shows που ενδιαφερουν τις περιφερειες που καλυπτουν:
ΝΕΡΙΤ 1 με εδρα Αθηνα.
ΝΕΡΙΤ 2 βορειας Ελλαδας (εδρα Θεσ/κη).
ΝΕΡΙΤ 3 κεντρικης Ελλαδας (Λαρισα/Βολος/Ιωαννινα).
ΝΕΡΙΤ 4 Αιγαιου (Κρητη και ολα τα νησια).
ΝΕΡΙΤ ΣΑΤ με συχνα δελτια ειδησεων στα Ελληνικα και καλες επιλογες απο ολα τα υπολοιπα καναλια.
Τα καναλια θα πρεπει να εχουν πληρες προγραμμα για ολες τις ηληκιες και ενδιαφεροντα, ας παραδειγματιστουμε απο BBC, ZDF, KIKA, ARTE, RAI, EUROSPORT κτλ.
Ολα τα καναλια και το δημοσιο ραδιοφωνο να ειναι ψηφιακα και ΟΛΑ να εκπεμπουν επιτελους και ΔΟΡΥΦΟΡΙΚΑ για να εχουν προσβαση οι Ελληνες της διασπορας.
Συνδρομητικα μπορει ανετα να επιτευχθει, οπως προσφερονται στο εξωτερικο δορυφορικα πακετα με τα εθνικα καναλια π.χ. Τουρκιας, Αλβανιας, Ιταλιας. Ενδιαφερον απο τους Ελληνες της διασπορας υπαρχει παντα. Πρεπει να γινουν συμφωνιες μεταξυ ΔΤ και των TV providers καθε χωρας – επωφελουνται και οι δυο πλευρες.
Μονο ετσι θα προβληθει παγκοσμιως και η περιφερεια…
Και χρειαζεται να στηθει και μια πολυ καλη ιστοσελιδα!
Καλη δυναμη.
Υποτίθεται πως η Νεα δημοσια τηλεοραση φτιαχτηκε για να ειναι καλυτερη απο την «παλια».Τι νοημα εχει εαν βγαζεις τα μουσικα συνολα?
Ποιος θα δειξει ποιοτικη μουσικη στους ελληνες?Οι αλλοι?
Ας αναλογιστουμε τις ευθυνες μας.Θελουμε ορχηστρες και χορωδια στην ΝΕΡΙΤ!
2.1 Τι σημαίνει για σας ποιοτική ψυχαγωγία και πως μπορεί η δημόσια ραδιοτηλεόραση να συμβάλλει σ’ αυτή;
Μόνο από την προσωπική σκοπιά: Μέχρι την διακοπή του, άκουγα φανατικά 3ο πρόγραμμα, στη δουλειά, στο αυτοκίνητο, στο σπίτι. Είχε ένα πρόγραμμα που όχι μόνο δεν προσέβαλλε την νοημοσύνη του ακροατή, αλλά την προκαλούσε και την έτρεφε. Η έμφαση στη λόγια μουσική (προσοχή: όχι «κλασσικη», αλλά «λόγια» που την περιλαμβάνει μαζί με την σύγχρονη και άλλα ύφη), εκπομπές που προσφέρουν ένα παράθυρο στο πνεύμα μας (π.χ οι αναγνώσεις λογοτεχνικών έργων όπως τα απομνημονεύματα του Μακρυγιάννη, ακόμα και το ραδιοφωννικό θέατρο – όσο παρωχημένο και αν ακούγεται). Είχε απευθείας μεταδόσεις από συναυλίες από το εξωτερικό!. Δεν είχε διαφημίσεις! Σε άλλους σταθμούς, οσο ωραίο και να είναι το πρόγραμμα – ξαφνικά ακούγεται μιά αγριοφωνάρα που προσπαθεί να πουλήσει στεγαστικά δάνεια, αυτοκίνητα, πακέτα τηλεόρασης (! στο ραδιόφωνο;;) για πέντε συνεχόμενα λεπτά…οπότε κλείνεις το ραδιόφωνο και δεν το ξανανοίγεις…
2.2 Με ποιες πολιτικές μπορεί η δημόσια ραδιοτηλεόραση να προβάλλει και να αναδεικνύει τον Ελληνικό πολιτισμό;
2.3 Με ποιους τρόπους μπορεί η δημόσια ραδιοτηλεόραση να προβάλλει την πολιτιστική πολυμορφία της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας;
Προσωπικά, η απάντηση στα δύο αυτά ερωτήματα έχουν κοινή ρίζα:
Η δημόσια Ρ/Τ δεν λειτουργεί με τους ίδιους όρους με την ιδιωτική Ρ/Τ. Η ιδιωτική επιβιώνει από έσοδα συνδεδεμένα με την θεαματικότητα. Για να το πετύχει αυτό, αρκεί να αποτελεί τον καλύτερο «πολιτισμικό καθρέφτη» του κοινού της, ώστε να του ανατροφοδοτεί πράγματα που τον έλκουν και να τον κρατάει. Π.χ. αν το κοινό ακούει λαϊκο-ποπ, του αρέσει το ποδόσφαιρο και το κουτσομπολιό, η ιδιωτική Ρ/Τ θα ασχολείται με αυτά τα πράγματα από το πρωί μέχρι το βράδυ – και όποιος σταθμός το κάνει καλύτερα, θα επιβιώσει.
Η δημόσια Ρ/Τ εξ’ορισμού δεν δεσμεύεται από τον περιορισμό αυτό. Καθώς η επιβίωσή της δεν εξαρτάται σε τέτοιο βαθμό από το μερίδιο του κοινού. Δεν χρειάζεται να είναι δημοφιλής για να μην κλείσει.
Συνεπώς, η δημόσια Ρ/Τ μπορεί να αποτελέσει ένα όργανο πολιτισμικής πολιτικής τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά τη χώρας.
Η «πολιτιστική πολυμορφία της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας» και ο «Ελληνικός Πολιτισμός» περιλαμβάνουν άπειρα πράγματα. Σε αυτο το σύνολο συνυπάρχει ο Γκάτσος με τον Φοίβο, η παγκοσμιότητα με τις εθνοφαντασιώσεις, τα μπουζούκια με τις συμφωνικές, η έννοια του «μετέχοντος της Ελληνικής Παιδείας» με την έννοια του «DNA των Ελλήνων».
Αυτά είναι αντιφατικά μεταξύ τους, και πολλά δεν αξίζουν (κατά την ταπεινή μου γνώμη) να προβληθούν στο εξωτερικό (π.χ. ο πρωτόγονος Ζορμπάς που για δεκαετίες ήταν ο «πρεσβευτής» μας έξω, τώρα είναι καρικατούρα και περίγελως – ή μήπως η κραιπάλη των μπουζουκιών είναι στολίδι του πολιτισμού μας;) ή να ενισχυθούν στην κουλτούρα της ελληνικής κοινωνίας (π.χ. η βία, η δυσανεξία – η και μίσος- προς το διαφορετικό, η ημιμάθεια και η φαντασιακή αντιμετώπιση της ιστορίας κτλ).
Συνεπώς, η δημόσια ραδιοτηλεόραση πρέπει να ξεκαθαρίσει στην αποστολή της (το «mission statement» της) ποιά *τμήματα* του Ελληνικού Πολιτισμού οφείλει να προβάλλει και να αναδείξει. Αυτά τα μέρη πρέπει να είναι σύμφωνα με μία εσωτερική και εξωτερική στρατηγική.
Εξωτερικά, η Ελλάδα πρέπει να δείξει ότι μπορεί πολιτισμικά να σταθεί απένταντί στους διεθνείς της εταίρους – ότι αποτελεί ισότιμο παραγωγό πολιτισμού, επιστήμης, τεχνολογίας και ότι έχει μία κουλτούρα ικανή να σταθεί και αλληλεπιδράσει με τον υπόλοιπο κόσμο.
Εσωτερικά, να προωθούνται μέρη του ελληνικού πολιτισμού ώστε να στηρίζεται η κριτική σκέψη, η καλλιέργεια, ο διάλογος υψηλού επιπέδου, οι επιστήμες και η τεχνολογία.
ΖΗΤΩ την επαναλειτουργία της συμφωνικής ορχήστρας και των μουσικών συνόλων..
Στη νέα δημόσια τηλεόραση, το ντοκιμαντέρ που έχει σχέση με τον πολιτισμό,τα ήθη και τα έθιμα, την καθημερινότητα των ανθρώπων ως και το φυσικό περιβάλλον των χωρών γύρω μας, τα βαλκάνια και η Ευρωπαϊκη Ένωση, πρέπεινα κατέχει μία σημαντική θέση, ώστε να συνειδητοποιήσουμε ότι οι λάοι που καλούμαστε να ζήσουμε και προκόψουμε μαζί δεν είναι διαφορετικοι από εμάς και ότι όλοι αντιμετωπίζουμε κοινά προβλήματα, νοιώθουμε τις ίδιες ανασφάλειες, προσδοκούμε από κοινού μια καλλίτερη και δικαιότερη κονωνία και μια πιο ευνομούμενη πολιτεία. Η εξικείωση με τους λαούςτης Ευρώπης, κατά τη γνώμη μου, θα προσφέρει τα μέγιστα στην ολοκλήρωση της Ευρωπαϊκής ιδέας.
Πληροφορήθηκα ότι η νέα μορφή της δημόσιας τηλεόρασης δεν θα περιλαμβάνει κανάλι στην Θεσσαλονίκη. Με λυπεί το γεγονός ότι δεν θα υπάρχει συνέχεια στην ΕΡΤ3 που όχι μόνο ήταν ένα κανάλι της περιφέρειας αλλά κατάφερε πολύ περισσότερο από την ΝΕΤ και ΕΤ1 να παίξει καλύτερα τον ρόλο της ποιοτικής κρατικής τηλεόρασης. Εκπομπές σαν το Άξιον Εστί, έκτη αίσθηση, Ανιχνεύσεις, Balkan express μου ήταν ένα ποιοτικό αντίβαρο στο απαξιωμένο και ανήθικο τοπίο που έχουν διαμορφώσει όλα τα κανάλια μαζί.
Η Θεσσαλονίκη και η περιοχή της βόρειας Ελλάδας γενικότερα έχουν ένα πολιτιστικό δυναμικό αρκετά υπολογίσιμο ώστε να μην απουσιάζει από την νέα δημόσια τηλεόραση. Θέλουμε παρουσία στην ΝΕΡΙΤ θέλουμε φωνή και μερίδιο στο νέο τηλεοπτικό πεδίο.
Ζούμε σε μια ευαίσθητη γεωπολιτικά περιοχή. Τα Βαλκάνια και η ΝΑ Ευρώπη είναι η ενδοχώρα μας και προσδοκούμε να παίξουμε ένα σημαντικό ρόλο εν όψη σημαντικών αλλαγών και εξελίξεων. Η ζητούμενη εξωστρέφεια και καινοτομία μπορεί να έχει ορμητήριο την πολυπολιτισμική Θεσσαλονίκη καθώς τα ευρωπαϊκά σύνορα όλο και κατεβαίνουν προς τα κάτω. Η τηλεόραση είναι ένα εργαλείο για τον κόσμο μας. Αν τελικά λείψει το κανάλι της Θεσσαλονίκης θα θέλαμε μέρος του προγράμματος της ΝΕΡΙΤ να αφορά την Βόρεια Ελλάδα σαν συνέχεια της ΕΡΤ3, θέλουμε κάποια διαμάντια εκπομπές που μας αντιπροσωπεύουν να παραμείνουν όπως Balkan express, Ανιχνεύσεις, Άξιον Εστί και άλλα.
Στην ΔΗΜΟΣΙΑ ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΡΑΣΗ καθρεφτίζεται ο πολιτισμός μιας χώρας. Χωρίς δικά της Μουσικά σύνολα μια ποιοτική ΔΗΜΟΣΙΑ ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΡΑΣΗ είναι αδιανόητη. Θέλουμε μια τηλεόραση, η οποία μέσα από τα δικά της ποιοτικά (μουσικά) προγράμματα να διαπαιδαγωγεί την νέα γενιά, να τους προσφέρει ιδανικά και πρότυπα, να ανταμείβει την αριστεία . Μόνο έτσι θα χτίσουμε την καινούργια Ελλάδα.
Σε όλα τα ερωτήματα που θέσατε σε δημόσια διαβούλευση η απάντηση είναι μία: μουσική! Η μουσική δεν είναι μόνο μια τέχνη αυτόνομη και αυτόφωτη αλλά «ντύνει» και αναδεικνύει και τις άλλες μορφές τέχνης: χορό, θέατρο, κινηματογράφο, ζωγραφική κλπ. Αγγίζει όλους τους ανθρώπους ανεξαρτήτως μορφωτικού, νοητικού και βιοτικού επιπέδου. Προωθεί και προβάλλει τον πολιτισμό των λαών σε όλο τον κόσμο. Εκπαιδεύει και καλλιεργεί..Γαληνεύει και ηρεμεί την ταραγμένη ψυχή των ανθρώπων…Θα μπορούσα να γράφω μέχρι αύριο για τα οφέλη της μουσικής ,αλλά θέλω να πιστεύω ότι ο καθένας τα καταλαβαίνει χωρίς να του τα υποδεικνύουν.. Συμπέρασμα: θεωρώ απαράδεκτο, στους ανθρώπους που ζουν τόσο δύσκολες στιγμές , να στερεί το κράτος μία απ΄τις ελάχιστες οάσεις που έχουν απομείνει στην έρημο που ζούνε :τη δημόσια τηλεόραση και ραδιοφωνία,που πρέπει να έχει ,φυσικά και αδιαπραγμάτευτα ,τα μουσικά της σύνολα(ορχήστρες και χορωδία)!! Δε νοείται δημόσια και ποιοτική ραδιοτηλεόραση χωρίς αυτά! Αντίθετα, οφείλει το κράτος να βοηθάει και να διευρύνει το έργο των ανθρώπων που υπηρετούν τον πολιτισμό! Nα ενισχύει και να στηρίζει τις ελάχιστες ορχήστρες και χορωδίες που υπάρχουν στην Ελλάδα αναλογικά με τον πληθυσμό της ,ακόμα και σε σχέση με λιγότερο «αναπτυγμένες» χώρες (Αλβανία, Βουλγαρία, Ρουμανία κλπ)και όχι να τις κλείνει σε μία νύχτα αβασάνιστα δείχνοντας σε όλο τον κόσμο ότι η Ελλάδα!!!!!! δεν θεωρεί τον πολιτισμό σημαντικό!!!!! Ελπίζω σε καλύτερες ημέρες χωρίς σκοταδισμό και λατρεία του φτηνού….
Στη χώρα που γεννήθηκαν οι Μούσες δεν είναι δυνατόν να μην αναγνωρίζεται χώρος για τη μουσική. Είναι δείγμα πολιτισμού, εξευγενίζει τα ήθη και μορφώνει τους ανθρώπους. Περιμένουμε και από τη δημόσια τηλεόραση να συμβάλει στη μουσική παιδεία των Ελλήνων, κάτι που ανήκει στον πυρήνα της «κοινής ωφέλειας» , την οποία πρέπει να υπηρετεί η δημόσια ραδιοφωνία-τηλεόραση.
α)Οι ιδρυτικοί νόμοι ΕΡΤ και ΝΕΡΙΤ είναι ίδιοι. Η μόνη τους διαφορά είναι ότι στη ΝΕΡΙΤ υπάρχει εποπτικό συμβούλιο και ότι ο διευθύνων σύμβουλος μπορεί κατά την κρίση του να προσλαμβάνει με σύμβαση όποιον θέλει.
Το εποπτικό συμβούλιο διορίζει το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας και το ελέγχει. Μα ποιος όμως διορίζει το εποπτικό συμβούλιο της εταιρείας? Μα το υπουργικό συμβούλιο βεβαίως,βεβαίως…
Όσο ανεξάρτητα κατέληξαν το ΕΣΡ, επιτροπή ανταγωνισμού κτλ, διάφορες ανεξάρτητες στα χαρτιά αρχές. Ελπίζω ειλικρινά οι υποψίες μου να αποδειχθούν αβάσιμες.
β)Λέτε ότι θα εφαρμοστεί το σχέδιο Μόσιαλου για την ΝΕΡΙΤ.
Αυτό το σχέδιο περιελάμβανε ΝΕΤ και ΕΤ3 για την περίπτωση της ΕΡΤ και ραδιόφωνο για κάθε περιφέρεια. Άκουσα απο εσάς να μιλάτε για δυο κανάλια(το ένα για την περιφέρεια) και ένα δορυφορικό για τον απόδημο Ελληνισμό.
Στην περίπτωση της ΝΕΡΙΤ θα υπάρχει τηλεοπτικό κανάλι στα πρότυπα της ΕΤ3 για τη Θεσσαλονίκη? Ή μήπως θα κάνετε ένα μεγάλο συγκεντρωτισμό όλων των καναλιών στην Αθήνα και η θεσσαλονίκη θα καταντήσει ένα μικρό τηλεοπτικό κλιμάκιο ίσα ίσα για ανταποκρίσεις και μερικούς καλεσμένους?
Ελλάδα είναι μόνο η Αθήνα τελικά?
γ)Η ΕΡΤ έκλεισε λόγω αδιαφάνειας και σπατάλης κατά τα λεγόμενα. Η ΝΕΡΙΤ θα προσλάβει κόσμο μέσω ΑΣΕΠ για αξιοκρατική στελέχωση. Αν θέλετε να στείλετε τέτοιο μήνυμα γιατί δεν μεταφέρετε όσους είχαν προσληφθεί μέσω ΑΣΕΠ στην ΕΡΤ απευθείας στη ΝΕΡΙΤ?
Οι εν λόγω υπάλληλοι περίπου 200 στο σύνολο των 2656 υπαλλήλων της ΕΡΤ είχαν περάσει μέσω ανοιχτής δημόσιας προκήρυξης ΑΣΕΠ και εργάζονταν κανονικά, δίχως μομφές και κατηγορίες στο πρόσωπο τους
Η δημόσια ραδιοτηλεόραση οφείλει (i) να μπορεί να παράγει δικό της μουσικό πρόγραμμα και να μας μαθαίνει μουσικές της Ελλάδας και του κόσμου (είναι απαραίτητα τα Μουσικά Σύνολα που υπήρχαν στην ΕΡΤ τα οποία έκαναν εξαιρετική δουλειά, και έφερναν τα νέα παιδιά σε επαφή με την κλασσική και σύγχρονη μουσική), (ii) να έχει ραδιοφωνο ποιοτικό με μουσικούς παραγωγούς όπως αυτούς που είχε το δεύτερο πρόγραμμα της ΕΡΤ (ιι) να μπορεί να παράγει εκπομπές πολιτισμού όπως η εξαιρετική εκπομπή με θέμα το βιβλίο «οι κεραίες της εποχής μας»
ΠΡΟΣΠΑΘΩΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥΜΕ ΜΙΑ ΝΕΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΕΥΚΟΛΟ ΕΡΓΟ, ΘΑ ΜΑΣ ΛΗΨΗ Η ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΤΗΣ ΕΡΤ ΠΟΥ ΜΕΓΑΛΩΣΕ ΓΕΝΙΕΣ ΚΑΙ ΓΕΝΙΕΣ.
ΘΕΛΩ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΑΙΣΙΟΔΟΞΑ ΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΔΕΝ ΘΑ ΑΦΗΣΟΥΝ ΚΑΝΕΝΑ ΝΕΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΗΜΑ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΤΑ ΠΟΣΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΙΧΕ Η ΕΡΤ ΚΑΙ ΣΕ ΤΗΛΕΘΕΑΣΗ ΚAI ΣΕ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΚΠΟΜΠΩΝ.
ΤΟ ΝΕΟ ΣΧΗΜΑ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΕΧΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΕΛΛΑΔΑ, ΝΑ ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΓΩΝΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ, ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΜΑΣ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΜΑΣ.
ΝΑ ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΝΙΩΘΟΥΝ ΞΕΧΑΣΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΑΠΟΜΩΝΟΜΕΝΗ, ΝΑ ΤΟΥΣ ΔΙΝΕΙ ΕΛΠΙΔΑ ΚΑΙ ΟΡΑΜΑ. ΝΑ ΕΧΕΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ ΠΟΥ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥΣ, ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΝΑ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ ΣΤΗΝ ΝΕΡΙΤ ΔΗΜΟΣΙΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ.
Ποιοτική ψυχαγωγία και επιμόρφωση μας πρόσφεραν εκπομπές οπως το Balkan express,μια εκπομπη που ειχε και εχει λογο ύπαρξης στην ελληνικη δημόσια ράδιο τηλεόραση.Ενα ταξιδι με ωραιες εικονες,χρώματα και αρώματα απο την κάθε γωνία των Βαλκανίων.Ενα ταξιδι που μας ανοίγει ένα παράθυρο στη γειτονιά μας!Το Balkan express ηταν μια απο τις πιο χαρακτηριστικές εκπομπές της Ερτ3 και εμείς που ζούμε στη Βόρεια Ελλάδα περιμένουμε να τη δούμε στη ΝΕΡΙΤ.
Δυστυχώς, στην Ελλάδα, τη χώρα που τόσο νωρίς απογείωσε τη νόηση, δίνουμε μάχες για το αυτονόητο… Σιγά τις πολλές ορχήστρες και τα μουσικά σύνολα που έχει η σύγχρονη Ελλάδα… Σιγά τις δυνατότητες και τις βλέψεις της ιδιωτικής πρωτοβουλίας προς αυτήν την κατεύθυνση, από τη στιγμή που το target group που θα στόχευε είναι τόσο μικρό… Έχει όμως και αυτό το μικρό κοινό δικαιώματα. Στο κάτω-κάτω, η τέχνη της μουσικής έχει δικαιώματα από μόνη της, τουλάχιστον σε μια πολιτισμένη χώρα… Ακόμα λοιπόν κι αν δεν ήταν όλα ρόδινα στα μουσικά σύνολα της πρώην ΕΡΤ ή στη λειτουργία του 3ου προγράμματος θα ήταν παρανοϊκή πράξη η κατάργησή τους. Κρατήστε τα και εσείς που επιβάλλετε κάθαρση κάντε τα να δουλεύουν ορθά…
Υ.Γ. Κοιτάζοντας καθώς γράφω τους όρους συμμετοχής διαβάζω «Προσπαθήστε να τεκμηριώνετε αυτά που γράφετε με αναφορές, παραπομπές σε άλλα κείμενα, υλικό ή συνδέσμους με αντίστοιχο περιεχόμενο…». Αγαπητοί υπεύθυνοι και αρμόδιοι, το αυτονόητο δεν χρειάζεται τεκμηρίωση!
Ένας βασικός άξονας του πολιτισμού είναι η αποδοχή της διαφορετικότητας και στους καιρούς που ζούμε, με τις εξάρσεις φασιστικής βίας που βλέπουμε να εκδηλώνεται, έμφαση πρέπει να δοθεί στη θέση της Ελλάδας ως κομάτι της βαλκανικής γειτονιάς και της Ερωπαικής Ένωσης. Να προβληθεί η βαλκανική μας ταυτότητα, η ευρωπαική μας ταυτότητα και να μην μείνουμε προσκολλημένοι στην εσωστρέφεια του δικού μας μόνο πολιτισμού. Αντιθέτως, να προβληθούν οι ισχυροί δεσμοί μας με τους διαφορετικούς πολιτισμούς και τους ανθρώπους τους, είτε είναι συγγραφείς, μουσικοί, πολιτικοί ή άνθρωποι της διπλανής πόρτας. Να αποτελέσει η ΝΕΡΙΤ πραγματικό παράθυρο στον κόσμο γύρω μας.
Πολιτισμός = Μουσική ….που είναι π πολιτισμός μας λοιπόν…..τι θα αφήσουμε στις νέες γενιές ? τα μουσικά σύνολα είναι επιτακτική ανάγκη να λειτουργήσουν …..Η ελπίδα γι αυτόν το τόπο είναι ο πολιτισμός.
Το πρόγραμμα του Τρίτου είναι πρότυπο. Απαντά σε όλα τα ερωτήματα που τέθηκαν και απορώ γιατί έπρεπε να κλείσει για να αξιολογηθεί εκ των υστέρων. Προφανώς εκείνοι που πήραν την απόφαση να κάψουν και τα χλωρά ούτε που το είχαν ακούσει ποτέ. Υψηλότερης ποιότητας και από τα αδερφάκια του στο εξωτερικό, χωρίς διαφημίσεις, με τεράστιο αρχείο και μια κληρονομιά που καθιστά βέβηλη αυτή την αυθαιρεσία. Το Τρίτο πρόγραμμα της Ελληνικής ραδιοφωνίας και τα μουσικά σύνολα είναι απαραίτητα για να καλλιεργούν και να διδάσκουν πολιτισμό, μεταξύ άλλων ασφαλώς, αλλά για τα οποία δεν έχω άποψη.
Ως φοιτητής του Πολυτεχνείου αλλά κυρίως ως υποψήφιος για το πτυχίο κλασσικής κιθάρας, θα ήθελα να αναφερθώ σε όλους όσους συμμετέχουν στη δημόσια διαβούλευση για την νέα Κρατική Ραδιοτηλεόραση.
Η ύπαρξη ενός μουσικού συνόλου, το οποίο θα ερμηνεύει -όπως τόσα χρόνια έκανε- έργα της κλασσικής μουσικής (αλλά και άλλων μουσικών) είναι το πιο απαραίτητο στοιχείο για μια κοινωνία η οποία προσπαθεί να σταθεί στα πόδια της και να προχωρήσει. Η κλασσική μουσική, όπως και η κλασσική λογοτεχνία, φιλοσοφία κ.τ.λ, θέτει τις βάσεις, τα θεμέλια και μας δίνει την δύναμη και τα εφόδια να προχωρήσουμε. Χωρίς τις αξίες που προβάλλουν τα κλασσικά έργα και χωρίς την ομορφιά αυτής της μουσικής που ζει εδώ και 300 χρόνια, θα είμαστε γυμνοί, θα είμαστε πάλι ανίσχυροι και ανίκανοι να αναπτύξουμε το πνεύμα και την σκέψη μας ώστε να δώσουμε στους εαυτούς μας και στην κοινωνία αυτά που αξίζουν.
Τέλος, να αναφέρω πως προσωπικά από την κρατική ορχήστρα άκουσα πρώτη φορά όπερα και από την κρατική ορχήστρα άκουσα πρώτη φορά το Requiem του Mozart, που με συγκίνησε και με άγγιξε τόσο, ώστε να καταλάβω μέσα μου πόσο αγαπάω την μουσική και πόσο θα την αγαπάω για πάντα. Αυτοί οι άνθρωποι που μου έδωσαν εμένα την ευκαιρία να ανακαλύψω την μουσική, πρέπει να είναι το κέντρο του πολιτισμού μας, δεν πρέπει να φιμώνονται και πάνω από όλα δεν πρέπει να ‘καταργούνται’.