2. Παροχή ποιοτικής ψυχαγωγίας και επιμόρφωσης μέσω της ανάδειξης του πολιτισμού και της δημιουργικότητας της Ελληνικής κοινωνίας

2.1 Τι σημαίνει για σας ποιοτική ψυχαγωγία και πως μπορεί η δημόσια ραδιοτηλεόραση να συμβάλλει σ’ αυτή;

2.2 Με ποιες πολιτικές μπορεί η δημόσια ραδιοτηλεόραση να προβάλλει και να αναδεικνύει τον Ελληνικό πολιτισμό;

2.3 Με ποιους τρόπους μπορεί η δημόσια ραδιοτηλεόραση να προβάλλει την πολιτιστική πολυμορφία της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας;

2.4 Με ποιους τρόπους θα πρέπει να προβληθούν από τη δημόσια ραδιοτηλεόραση οι νέες τάσεις στον πολιτισμό σε διεθνές επίπεδο;

2.5 Με ποια εργαλεία και πρακτικές μπορεί η δημόσια ραδιοτηλεόραση να καλλιεργήσει και να αναδείξει τη δημιουργικότητα, την καινοτομία και τις δεξιότητες της κοινωνίας;

  • 22 Νοεμβρίου 2013, 15:58 | Γιώργος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Επιθυμώ και σας παρακαλώ για την συνέχεια αυτής της εξαιρετικής και αγαπημένης εκπομπής.
    Θα περιμένω με αγωνία να την ξαναδώ.

  • 22 Νοεμβρίου 2013, 13:15 | ΣΦ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Στις εγκαταστάσεις της ΕΡΤ, που τώρα διατέθηκαν στη ΝΕΡΙΤ, στο Αμφιθέατρο και στους παρακείμενους χώρους του, στην Κατεχάκη είχε δρομολογηθεί και έχει ήδη εγκριθεί να γίνει το Μουσείο της ΕΡΤ, μέσω κονδυλίων της τάξης των 10 εκατομμυρίων ευρώ από το ΕΣΠΑ. Στο Αμφιθέατρο, ο επισκέπτης θα έχει τη δυνατότητα να περιηγηθεί μέσω στερεοσκοπικών προβολών στον κόσμο της τηλεόρασης και του ραδιόφωνου.
    Στους γύρω χώρους μέσα από φυσικά εκθέματα, οθόνες διάδρασης και οθόνες προβολής οι επισκέπτες θα γίνονταν κοινωνοί της εξέλιξης, της λειτουργίας και της ιστορίας της τηλεόρασης και της ραδιοφωνίας, αλλά και της σύγχρονης ιστορίας της Ελλάδας.
    Οι χώροι της κινηματογραφίας (εμφανιστήρια, εκτυπωτές, τρικέζες) αποτελούν ένα λειτουργικό και μουσειακό κομμάτι περιήγησης-μαθήματος ειδικά για σπουδαστές των σχολών κινηματογράφου, αλλά και των σπουδαστών των σχολών Μ.Μ.Ε. μαζί με την περιήγηση και στα παρακείμενα τηλεοπτικά studio.
    Στον υπαίθριο χώρο είχε προβλεφθεί να υπάρξει στήσιμο εξωτερικής μετάδοσης χρησιμοποιούμενα τα παλαιά ασπρόμαυρης μετάδοσης OB Van με τον εξοπλισμό τους.
    Ακόμη στον υπαίθριο χώρο θα υπήρχαν διαμορφώσεις για προβολές αρχείου και άλλων εκδηλώσεων.
    Σε παρακείμενους χώρους μπορεί να λειτουργήσει οπτικοαουστικό εργαστήρι ραδιοτηλεοπτικού περιεχομένου, κάτι το οποίο είναι χρήσιμο για τους Έλληνες πολίτες κάθε ηλικίας.
    Με κατάλληλη οργάνωση, οι επισκέψεις σχολείων λ.χ. στις εγκαταστάσεις του φορέα, σε όλη τη χώρα, μπορούν να μετεξελιχθούν σε πραγματικές ευκαιρίες αγωγής για τα οπτικοαουστικά μέσα, συμπληρώνοντας την εκπαίδευσή τους και με δραστηριότητες που με τη χρήση της τεχνολογίας μπορούν να προσφερθούν στους μαθητές.
    Η Δημόσια Ραδιοτηλεόραση μπορεί να προσφέρει στους νέους, αλλά και σε όλους τους πολίτες, εκπαίδευση και εξοικείωση με τον τρόπο λειτουργίας της ραδιοτηλεόρασης και ανάπτυξη της ικανότητας τους να προσεγγίζουν το ραδιοτηλεοπτικό περιεχόμενο κριτικά (ειδήσεις, προγράμματα, διαφημίσεις κ.α.).

  • 22 Νοεμβρίου 2013, 13:32 | ΣΦ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Η εσωτερική παραγωγή στην ΕΡΤ είχε ατονήσει τα τελευταία χρόνια και υποβαθμιστεί. Η πορεία που ήταν είναι φθίνουσα και είχε οδηγηθεί στον εκμηδενισμό.
    Όσοι απασχολούνταν στους αντίστοιχους χώρους, έβλεπαν συνεχώς εκπομπές, που θα μπορούσαν άνετα να ήταν εσωτερικές παραγωγές, να έρχονται από έξω με αυξημένο συνήθως κοστολόγιο.
    Για να αξιοποιηθεί ο εξοπλισμός της ΕΡΤ που θα παραλάβει η ΝΕΡΙΤ πρέπει να γίνουν σταθερά και σταδιακά βήματα.
    Αρχικά πρέπει να καταγραφούν οι δυνατότητες για παραγωγή με βάση τον εξοπλισμό που υπάρχει στα παραγωγικά τμήματα. Παράλληλα πρέπει να καταγραφούν οι διαθέσιμες ώρες για παραγωγή, με βάση την κατανομή του προσωπικού στα τμήματα.
    Να οργανωθεί σε μια επαγγελματική βάση και να δημιουργηθούν φάκελοι για κάθε παραγωγή, όπου θα καταγράφονται, ο χρόνος προβολής, ο χρόνος υποβολής της σχετικής πρότασης, ο χρόνος έναρξης της παραγωγής, οι αρχικές απαιτήσεις της σε μέσα, τα μέσα και οι χρόνοι που τελικά χρειάστηκαν και να καταγράφονται τα προβλήματα που εμφανίστηκαν, καθώς και άλλα χρήσιμα στοιχεία, με στόχο τον εξορθολογισμό των παραγωγών.
    Έτσι θα μπορέσουν να συγκεντρωθούν στοιχεία που θα βοηθήσουν στην επίλυση αρκετών προβλημάτων της οργάνωσης.
    Για τις εξωτερικές παραγωγές πρέπει να θεσπιστούν αυστηρές τεχνικές προδιαγραφές για τα μηχανήματα και το προσωπικό που χρησιμοποιούνται και το τελικό προϊόν που θα φέρνουν στην ΝΕΡΙΤ για προβολή και να υποχρεωθούν να καταβάλουν το αντίστοιχο χρηματικό ποσόν σε περίπτωση που χρειαστεί επεξεργασία για την διόρθωσή του. Θα ήταν αποτελεσματικό να χρεώνονται σε περίπτωση που κάποιο πρόγραμμα περάσει περισσότερες από μια φορές από τεχνικό ή ποιοτικό έλεγχο εξ’ αιτίας δικής τους υπαιτιότητας. Θα πρέπει οι αρμόδιες επιτροπές των διαγωνισμών να παρακολουθούν και να ελέγχουν αν τηρούνται όσα ζητούνται και οι υπηρεσιακοί παράγοντες να έχουν σε γνώση αρμοδίως, τους όρους που προβλέπονται στις συμβάσεις προμηθειών.
    Ακόμα πρέπει ο φορέας να φροντίσει να μην επαναλαμβάνονται εργασίες μέσα στον χρόνο, για λόγους που αφορούν την κακή οργάνωση της, όπως για παράδειγμα οι μεταγραφές του ίδιου προγράμματος βίντεο αρκετές φορές είτε γιατί δεν υπάρχουν αρκετές κασέτες είτε γιατί το υλικό που μεταγράφηκε για να χρησιμοποιηθεί σε μια εκπομπή δεν διατίθεται για χρήση σε μια εκπομπή.
    Ένα σημαντικό θέμα είναι αυτό της χρήσης υλικού από το διαδίκτυο και αλλού, χωρίς να είναι σε γνώση στις αρμόδιες υπηρεσίες. Αυτό εγκυμονεί κινδύνους να εκτεθεί ο φορέας και να κληθεί να πληρώσει ποσά στους δημιουργούς.

  • 22 Νοεμβρίου 2013, 13:01 | ΣΦ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Η ΝΕΡΙΤ μπορεί και πρέπει να δίνει δυνατότητα τηλεθέασης στα ΑΜΕΑ σε όλα της τα κανάλια.
    Η ΝΕΡΙΤ επικεντρώνοντας στο κοινωνικό της πρόσωπο θα μπορούσε με υλικό από το ήδη υπάρχον αρχείο (ΕΡΤ) και άρα χωρίς καθόλου ή με πολύ χαμηλό κόστος να καλύψει σε 24ωρη βάση ένα θεματικό κανάλι που ν’ απευθύνεται στο παιδί και στην κοινωνία, αναδεικνύοντας έτσι τον εκπαιδευτικό και ψυχαγωγικό της ρόλο.
    Επίσης, θα μπορούσε να ενταχθεί στο πρόγραμμά του, πρόγραμμα για εκπαίδευση και έρευνα (συνεργασία με εκπαιδευτικά ιδρύματα), μουσική και θεατρική παιδεία (παραστάσεις, συναυλίες κέντρου/περιφέρειας). Θα μπορούσε ακόμη να υπάρχει άνοιγμα στην κοινωνία κάτι το οποίο είχε ήδη εφαρμοστεί στους περιφερειακούς σταθμούς της ΕΡΤ και είχε πολύ θετικά αποτελέσματα.
    Θα μπορούσε να υπάρχει θεματικό πρόγραμμα συγκεκριμένης ώρας μετάδοσης, παιδικό π.χ. 08:00-11:00 (να μη παίζει μόνο σε ζώνες που μένουν κενές λόγω καλοκαιριού ή λήξης συμβάσεων) και αθλητικό, αθλημάτων περιορισμένου ενδιαφέροντος (περιφερειακών ομάδων, χόκεϋ, ιππασία, κ.λπ.) ζωντανό ή μαγνητοσκοπημένο την απογευματινή ζώνη π.χ. 17:00-21:00.
    Επιβάλλεται η δρομολόγηση της αναβάθμισης των καναλιών της ΝΕΡΙΤ σε κανάλια υψηλής ευκρινείας HD, όπως απαιτεί η ψηφιακή εποχή.
    Στόχος θα μπορούσε να είναι βραχυπρόθεσμα και η μελλοντική ανάπτυξη σε συνεργασία με φορείς σχετικούς με την εκπαίδευση, να προβάλλονται επιτεύγματα των νέων, συμμετοχές διακρίσεις κ.α. Ο στρατηγικός σχεδιασμός θα πρέπει να υπακούει σε μακροχρόνιας απόδοσης επιλογές μέσα από θεσμοθετημένες διαδικασίες και όχι σε παρορμητικές κινήσεις ή προσπάθειες εντυπωσιασμού.

  • 22 Νοεμβρίου 2013, 12:11 | Τάκης Κωτσιόπουλος.
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    2.5
    Μητέρα της καινοτομίας είναι η αναγκαιότητα.
    Η έξοδος από την κρίση είναι αδύνατη, εάν οι πολιτικοί δεν υλοποιήσουν καινοτομίες.
    Για να υλοποιήσουν όμως τις καινοτομίες πρέπει να τις γνωρίσουν και να τις χωνέψουν.
    Η δημόσια τηλεόραση πρέπει να αναθέσει σε έναν που να ξέρει και να μπορεί το project “καινοτομίες”.

    Πρώτο βήμα:
    Δημιουργία ζώνης καινοτομίας.
    Εκεί θα μπορούν ερευνητές να παρουσιάζουν τις καινοτομίες τους.
    Με αυτόν τον τρόπο και οι καινοτομίες θα γίνονται γνωστές και οι νέοι θα μπαίνουν στο νόημα των καινοτομιών.
    Ως γνωστόν, η καινοτομία είναι το “αντίδοτο” στη βλακεία.

    ΥΓ. Τα επόμενα βήματα, προσεχώς στο blog μου…

  • 22 Νοεμβρίου 2013, 12:55 | ΠΑΥΛΟΣ Κ.
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    ΕΠIΘYMIA MAΣ EINAI NA MHN ΠPOBAΛΛONTAI TOYPKIKA ΣIPIAΛ, NA ΠPOBAΛΛONTAI EKΠOMΠEΣ ΠOY NA ANAΔEIKNYOYN TIΣ OMOPΦIEΣ TA HΘH KAI EΘIMA THΣ EΛΛAΔAΣ KAI EKΠAIΔEYTIKEΣ EKΠOMΠEΣ OΠΩΣ HTAN ΠAΛIA H EKΠAIΔEYTIKH THΛEOPAΣH.ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΣΤΗ ΝΕΡΙΤ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑΤΗΣ ΑΓΑΠΗΜΕΝΗΣ ΜΑΣ ΕΚΠΟΜΠΗΣ BALKAN EXPRESS.

  • 22 Νοεμβρίου 2013, 12:55 | Αλέξανδρος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Στο ραδιόφωνο ας συνεχίσει να εφαρμόζεται ότι εφαρμοζόταν και στην ΕΡΤ! Προσωπικά, με κάλυπταν τα προγράμματα των ΕΡΑ (1ο, 2ο, 3ο) τα οποία ήταν δυνατόν να ακούω στον τόπο που ζω.
    Στην Τηλεόραση, τα ντοκυμαντέρ, οι ζωντανές μεταδόσεις και κυρίως οι αξιολογικά επιλεγμένοι παρουσιαστές είναι αναγκαίοι για ένα καλό πρόγραμμα.
    Η ΝΕΡΙΤ, όπως και η μεγάλη πλειοψηφία των δημοσίων ΜΜΕ στην Ευρώπη, πρέπει να διαθέτει τα Μουσικά Σύνολά της με αυστηρή τήρηση αξιολόγησης των αποτελούντων αυτά! Ο Μάνος Χατζιδάκις, έδωσε το έναυσμα για την ύπαρξή τους. Ας συνεχίσουμε να απολαμβάνουμε τις εμπνεύσεις των ανθρώπων που τον είχαν σαν εμπνευστή τους!

  • 22 Νοεμβρίου 2013, 12:48 | Νατάσα Λαμπροπούλου
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Αυτό που λείπει από την τηλεόραση σήμερα είναι ένα πρόγραμμα που θα δώσει τροφή στο πνεύμα μας, θα μας ενημερώσει και θα μας ψυχαγωγήσει.
    Εκπομπές που διευρύνουν τους ορίζοντες μας και μας κοινωνούν τον πολιτισμό, όπως είναι το Balkan express,θα ήταν ωραίο να ξαναπροβληθούν.

  • 22 Νοεμβρίου 2013, 09:44 | Ζωή Μπέλλα
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Απορώ πώς μπορεί να μπαίνουν σε διαβούλευση τέτοια ζητήματα! Πώς είναι δυνατόν στο όνομα (ψευδεπίγραφο, βεβαίως)της αξιοκρατίας και του νοικοκυρέματος του κράτους (!) να καταργούνται όλες οι υποδομές και να καταλύεται κάθε έννοια πολιτισμού! Δεν επαναλαμβάνω τα πολύ εύστοχα σχόλια που διαβάζω σ’ αυτόν το διάλογο. Τα προσυπογράφω!

  • 22 Νοεμβρίου 2013, 09:00 | Κρεστενίτη Ρεβέκα
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    H δημόσια τηλεόραση κατά την άποψή μου πρέπει να προβάλει κατά προτεραιότητα την ελληνική τέχνη στην ολότητά της, με προεξάρχουσες τη γλυπτική και το θέατρο αλλά και κινηματογράφο και ψηφιακές τέχνες ελλήνων δημιουργών. Ειδικότερα για το θέατρο, μέχρι τώρα είναι εξορισμένο από την τηλεόραση, κι εμάς στην επαρχία αυτό μας κακοφαίνεται, γιατί ακούμε συνεχώς για παραστάσεις στο κλεινόν άστυ, και ζηλεύουμε πολύ. Προτείνω, όταν κατεβαίνουν φυσικά απ’το σανίδι, να μεταδίδονται τηλεοπτικά σε καλή ζώνη κι όχι τα μεσάνυχτα, οι πιο επιτυχημένες της περασμένης αθηναϊκής σεζόν. Αυτό μια φορά την εβδομάδα, π.χ. το θέατρο της Δευτέρας.
    Γενικότερα, προτείνω ζώνες κατά ημέρα για τη νεολαία, ειδικά τη δύσκολη φάση της εφηβείας, π.χ. εφηβικό θέατρο.

  • 22 Νοεμβρίου 2013, 08:52 | Βενετία Σκευοφύλακα
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Σε περίπτωση που οι υπεύθυνοι λάβουν υπ’ όψιν τους τα γραφόμενά μας, η ψυχαγωγία=αγωγή ψυχής από τα δημόσια ραδιοτηλεοπτικά μέσα πρέπει να περιλαμβάνει τις προστατευόμενες από τις Μούσες τέχνες: εκπομπές με μουσική-λογοτεχνία-κινηματογραφικά έργα-θέατρο-χορό-ζωγραφική-γλυπτική. Να νοιώσουν ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ότι αναλαμβάνουν -αν το καταλαβαίνουν- τεράστιο παιδευτικό έργο. Σε κάθε πόλη, σε κάθε χωριό (με τους περιφερειακούς σταθμούς απαραίτητους) να πηγαίνει πολιτισμός, η μόνη σταθερή μας αξία σαν Έλληνες.

    Όσο για την μουσική, έχουμε μεγάλο φάσμα: παραδοσιακή (πλούσια δημοτική), έντεχνη (από λαϊκή μέχρι κλασική, ρομαντική, όπερα), σύγχρονη (από τζαζ μέχρι σημερινή δημιουργία). Φυσικά, η ύπαρξη ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΥΝΟΛΩΝ(ορχήστρες-χορωδία) με ηχογραφήσεις, συναυλίες και εκπαιδευτικά προγράμματα είναι δείγμα ευρωπαϊκής χώρας -αν θέλουμε να λεγόμαστε.

    Βελτιώστε τα ήδη προϋπάρξαντα της ΕΡΤ, έλεος πια, όλα δεν είναι ξεροί αριθμοί και οικονομία των τεχνοκρατών.

    Η ΔΗΜΌΣΙΑ ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΡΟΣ ΜΙΜΗΣΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΜΙΜΕΙΤΑΙ ΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ.

    Υ.Γ. Η έλλειψη του Γ΄Προγράμματος της ΕΡΑ δημιουργεί ένα τεράστιο κενό…

  • 22 Νοεμβρίου 2013, 08:41 | Μαρία Ρούσσου
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Μετά από 5 μήνες καταλάβαμε την αξία της ΕΡΤ. Ανοίγοντας άλλα κανάλια, βρισκόμαστε μπροστά σε τούρκικα σήριαλ ή φτηνουλιάρικες εκπομπές. Η ΕΡΤ ήταν το τέλειο σχολείο για μικρούς και μεγάλους, με τα ιστορικά και εκπαιδευτικά προγράμματα και τα ωραία ντοκιμαντέρ. Επιθυμούμε, επίσης, την επαναλειτουργία της Συμφωνικής Ορχήστρας, για να απολαμβάνουμε τις συναυλίες της και τη ΜΟΝΑΔΙΚΗ Χριστουγεννιάτικη συναυλία, για το εορταστικό κλίμα που μας μετέδιδε.

  • 22 Νοεμβρίου 2013, 07:27 | Δάφνη Σοφοκλέους
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Φυσικά και δεν περιμένω τίποτα ουσιαστικό από τη σημερινή συγκυβέρνηση. Γι’ αυτό και δεν θα μιλήσω επί της ουσίας, γιατί η ουσία είναι ότι έχετε ξεφτιλίσει τα πάντα, «κύριοι».

    ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ κρατείστε τα προσχήματα, μόνο τα προσσχήματα, έτσι, για να μη φαίνεστε τόσο εξόφθαλμα αναίσθητοι.

    ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ κρατείστε τα Μουσικά Σύνολα της ΕΡΤ.

    Αν θέλετε αυτό το μόρφωμα που δημιουργείτε να μοιάζει έστω και λίγο με μια δημόσια τηλεόραση, τουλάχιστον κρατείστε τα μουσικά σύνολα…

    Δάφνη Σοφοκλέους

  • 22 Νοεμβρίου 2013, 02:00 | Χ.Α.Κ.
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Παροχη ποιοτικης ΨΥΧΑΓΩΓΙΑΣ μεσω της αναδειξης του πολιτισμου και της δημιουργικοτητας της ελληνικης κοινωνιας!Δηλαδη,θετετε σε διαβουλευση και κατ’επεκταση σε αναζητηση τον τροπο ΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ.Αλλα μεσω τινος?Μα, ηδη,εσεις οι ιδιοι δινετε την απαντηση!Μεσω της αναδειξης του πολιτισμου και της δημιουργικοτητας της ελληνικης κοινωνιας.
    Τωρα ,βεβαια,καθισταται με σαφεστατο τροπο το ερωτημα ποια ειναι αυτα τα μεσα της αναδειξης και της δημιουργικοτητας.
    Δυο ειναι οι κεντρικοι πυλωνες:απο τη μια οι Τεχνες (ΜΟΥΣΙΚΗ-ΘΕΑΤΡΟ-ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ-ΠΟΙΗΣΗ-ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ)και απο την αλλη το αστειρευτο ελληνικο ταλεντο της δημιουργικης πραξης και της φαντασιας που διαθετει η κοινωνια μας!
    Και ποιοι ειναι οι φορεις της ΜΟΥΣΙΚΗΣ σε μια ΔΗΜΟΣΙΑ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΑ-ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ?Μα φυσικα ΤΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΤΗΣ ΣΥΝΟΛΑ(2 ΟΡΧΗΣΤΡΕΣ ΚΑΙ 1 ΧΟΡΩΔΙΑ) και οι ανθρωποι που απαρτιζουν αυτα τα καλλιτεχνικα σωματα,οι οποιοι δεν επαψαν να δημιουργουν καθημερινα ,παραγοντας συντονισμενα τους υπεροχους ηχους μουσικης(Ελληνικης και Ξενης) και τραγουδιων,τους οποιους μετεδιδε σε πανελλαδικη εμβελεια το Γ’ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΑΣ!Με τη δικη σας αποφαση ,ειμαι βεβαιος ,οτι θα απολαυσουμε ξανα αυτες τις Ορχηστρες αλλα και την χορωδια να αποδιδουν εργα Ελληνων συνθετων,προσφεροντας μοναδικες στιγμες σε ολους μας!Οπως ,ειμαι σιγουρος ,οτι θα ξαναακουσουμε ζωνταν τη συμφωνικη μουσικη ενος MOZART,ενος BEETHOVEN,ενος BRAHMS ,παιγμενα απο ελληνικα χερια και τραγουδημενα απο ελληνικες φωνες!
    Το ταλεντο και η δημιουργικοτητα της ελληνικης κοινωνιας ειναι εδω!Και ειναι ετοιμο με την δημιουργικοτητα του να σας βοηθησει στο καινουργιο εγχειρημα σας,ωστε η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ να προσφερει ποιοτικη ψυχαγωγια,ετσι οπως και εσεις την οραματιζεστε.Σας ευχαριστω πολυ!

  • 22 Νοεμβρίου 2013, 01:55 | Δημήτρης Καβακόπουλος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Εικοσιπέντε χρόνια υπηρέτησα με πάθος τα μουσικά δρώμενα της ΕΡΤ από πριν ακόμα δημιουργηθεί η Διεύθυνση Μουσικων Συνόλων. Οι δημιουργικές εμπνέυσεις των μουσικών στο studio ηχογράφησης και η ενθουσιώδης ανταπόκριση του κόσμου στις αφιλοκερδείς συναυλίες που δίναμε σε όλη την Ελλάδα , μου δημιουργούσαν ένα συναίσθημα προσφοράς πολιτισμού στους εκάστοτε ακροατές μας . Τώρα θλίβομαι όχι γιατί είμαι απολυμένος και αποκλεισμένος απο τόσο ωραίες δημιουργικές στιγμές . Οχι γιατί δεν προτίθεται η κυβέρνηση να δώσει εργασία σε συναμαρτάνοντες συνάδελφους μουσικούς. Στενοχωριέμαι γιατί θα στερηθούν οι συνάνθρωποί μου τα αισθήματα ευφορίας που απολάμβαναν στις συναυλίες μας. Συναυλίες που θα είναι πια οικονομικά απρόσιτες και για παρακολούθηση και για οργάνωση.

  • 22 Νοεμβρίου 2013, 00:44 | Αναστασίου Ειρήνη
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Έχουμε ανάγκη από ποιότητα,έχουμε ανάγκη από τέχνη.Κόντρα σε όλη αυτή τη πνευματική φτώχεια που μας περιτριγυρίζει.Να μην καταργηθούν τα μουσικά σύνολα της ΕΡΤ. Να λειτουργήσει ξανά το τρίτο πρόγραμμα,να συνεχιστούν εκπομπές όπως το «Μονόγραμμα», «ωραίοι ως Έλληνες».Να γίνει πιο γνωστή η όπερα και η κλασσική μουσική στο ευρύτερο κοινό.
    όχι άλλη ηλιθιότητα, όχι άλλα σκουπίδια, αρκετά τέτοια μας σερβίρουν τα ιδιωτικά κανάλια.

  • 22 Νοεμβρίου 2013, 00:19 | Σπύρος Αυγερινός
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Α! Γενικό μέρος
    1.
    Ειλικρινά, δεν μπορώ να κατανοήσω τον άκρατο ελληνοκεντρισμό της διατύπωσης του δεύτερου σκοπού, εκτός αν πιστεύετε ότι η ελληνική κοινωνία κατέχει την πρώτη, αν όχι τη μοναδική, θέση στον πολιτισμό και τη δημιουργικότητα. Δηλαδή, εμείς οι Έλληνες, ως περιούσιος λαός, δεν έχουμε τίποτα να μάθουμε από τους άλλους; Δεν μας ενδιαφέρουν οι πολιτισμοί και οι δημιουργικές προσπάθειες των άλλων λαών; Προτιμάμε το κλείσιμο στον «υπέροχο εαυτό μας», αντί της εξωστρέφειας; Πείτε μου, σας παρακαλώ ότι κάτι δεν κατάλαβα καλά, και εξηγείστε μου τι είναι αυτό που δεν κατάλαβα, γιατί τα έχω χαμένα.

    Β! Ειδικό μέρος
    2.1.
    Αν ψυχαγωγία είναι η ευχαρίστηση την οποία παίρνει ο τηλεθεατής/ακροατής, σαν αποδέκτης, από τα έργα του ανθρώπινου πολιτισμού που παρουσιάζονται από τη ΝΕΡΙΤ, τότε ποιοτική ψυχαγωγία είναι αυτή που κατορθώνει να δημιουργήσει αυτής της μορφής την ευχαρίστηση με την μετάδοση έργων που στηρίζονται, περιέχουν και προβάλλουν πανανθρώπινες και διαχρονικές αξίες. Καλές τέχνες, λογοτεχνία, ιστορία, αθλητισμός, μουσική, θέατρο, κινηματογράφος και κάθε άλλο δημιούργημα του ανθρώπινου πολιτισμού, ιδωμένο μέσα σε αυτό το πλαίσιο, μπορεί να αποτελέσει μία θαυμάσια πηγή ψυχαγωγίας.

    2.2.
    Ο ελληνικός πολιτισμός, όπως και κάθε πολιτισμός, για να προβληθεί, πρέπει πρώτα να γίνει κατανοητός από αυτούς που θα τον προβάλουν και που δεν είναι άλλοι από το σύνολο, αν είναι δυνατό, των τηλεθεατών/ακροατών της ΝΕΡΙΤ. Όσο για την ανάδειξη του, και αυτή θα πρέπει να είναι έργο του κοινού της. Γιατί, αν αποδεχτείτε τη λογική ότι η ΝΕΡΙΤ είναι «ο δάσκαλος» και το κοινό της «οι μαθητές», θα καταλήξετε, πάλι, ή σε μουσειακού τύπου παραγωγές από γέροντες- συνήθως πανεπιστημιακούς- για γέροντες, ή σε φτηνιάρικες «αρπαχτές» για να δώσετε δουλειά σε κάποιους δικούς σας ανθρώπους.
    Η προβολή και ανάδειξη του ελληνικού πολιτισμού, αφού θα έχει σαν αποδέκτες το κοινό της ΝΕΡΙΤ, θα πρέπει να μην έχει τη μορφή «προϊόντος για τουριστική κατανάλωση».
    Ο ελληνικός πολιτισμός, οποιασδήποτε περιόδου, για να προκαλέσει το ενδιαφέρον, πρέπει να παρουσιάζεται σε σχέση με το παρόν, έτσι ώστε να μπορούν οι τηλεθεατές/ακροατές, με εύκολες αναγωγές, να βρουν μέσα στην «εικόνα» και τον εαυτό τους, το χώρο τους, το χρόνο τους. Η κάθε αφήγηση πρέπει να περιέχει, όσο αυτό είναι δυνατό, το στοιχείο της διαχρονίας, γιατί έτσι θα νοιώθουν συμμέτοχοι στον πολιτισμό, σαν ενιαία αξία και όχι σαν «πελάτες» κάποιου ένδοξου παρελθόντος το οποίο θέλουν συνεχώς να θυμιατίζουν, να εμπορεύονται, να εξαργυρώνουν και να παριστάνουν τους Ηρακλείς του, χωρίς μάλιστα, οι περισσότεροι από αυτούς, να το γνωρίζουν.
    2.3.

    Θα πρέπει να εντοπίσει όλες τις μορφές της, ή τουλάχιστον τις περισσότερες, να αναδείξει τους γνήσιους εκφραστές ή γνώστες των και να τους εμπιστευτεί. Θα πρέπει και εδώ να αποφύγει τις αναθέσεις έργου σε «πολιτιστικούς μεσολαβητές» και εργολάβους και να τολμήσει να χρησιμοποιήσει νέους, σε ηλικία και ιδέες, ανθρώπους.
    Ρεπορτάζ, ντοκιμαντέρ, συζητήσεις, διαλέξεις, προβολές από χώρους πολιτιστικού ενδιαφέροντος, συνεντεύξεις, αλλά και μαθήματα πολιτιστικής εξοικείωσης και επιμόρφωσης, καθώς και διεθνείς συνεργασίες, θα μπορούσαν να είναι μερικοί από τους ζητούμενους τρόπους.

    2.4.
    Με τους ίδιους τρόπουςπου θα χρησιμοποιηθούν για την προβολή των νέων τάσεων στον ελληνικό πολιτισμό. Νέοι άνθρωποι, με γνώσεις στο αντικείμενο τους, με όρεξη και μεράκι, να αφεθούν ελεύθεροι να δημιουργήσουν, μέσα στα νέα πλαίσια λειτουργίας της ΝΕΡΙΤ.
    Ρεπορτάζ, ντοκιμαντέρ, συζητήσεις, διαλέξεις, προβολές από χώρους πολιτιστικού ενδιαφέροντος, συνεντεύξεις, αλλά και μαθήματα πολιτιστικής εξοικείωσης και επιμόρφωσης, καθώς και διεθνείς συνεργασίες, θα μπορούσαν να είναι μερικοί από τους ζητούμενους τρόπους.

  • 21 Νοεμβρίου 2013, 23:47 | Μαριάννα Ελευθεριάδου
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Τα αληθινά σενάρια ήταν μια ξεχωριστή εκπομπή κι αληθινή όπως λέει και το όνομά της, απευθυνόταν μάλιστα σε ευρύ φάσμα κοινού

  • 21 Νοεμβρίου 2013, 23:33 | Ιωάννα
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Αντε, τουλάχιστον να επανέλθουν τα αγαπημένα μας ραδιοφωνικά και τηλεοπτικά προγράμματα, που καμιά σχέση δεν έχουν με τα σκουπίδια που προβάλλονται από τα ιδιωτικά.
    Η φροντίδα και η σπάνια καλλιτεχνική ποιότητα εκπομπών, όπως το Balkan Express,που, εκτός των άλλων, μας ξεστράβωνε και μας μαλάκωνε, γνωρίζοντάς μας τις γειτονιές μας, με καλαισθησία και άποψη που λείπει. Το τρίτο πρόγραμμα στο ραδιόφωνο και τα μουσικά σύνολα, βασική έλλειψη και φτώχια στην καθημερινότητά μας.
    Αφού υποτίθεται ότι με όλο αυτό θέλουμε καλύτερη δημόσια τηλεόραση, ας μην πετάξουμε στα σκουπίδια τα καλύτερα.