1.1 Τι σημαίνει για εσάς αμερόληπτη, πολυφωνική, υψηλού επιπέδου ενημέρωση; Παρακαλούμε καταγράψτε καλές ή και αρνητικές πρακτικές και παραδείγματα με βάση την επαγγελματική ή και την προσωπική σας εμπειρία.
1.2 Με ποια στρατηγική μπορεί η δημόσια τηλεόραση να προσελκύσει το ευρύ κοινό στα προγράμματα ειδήσεων, επικαιρότητας, και σε θέματα με ιδιαίτερη διεθνή και τοπική σημασία;
1.3 Με τι μεθόδους και με τι είδους ραδιοτηλεοπτικό περιεχόμενο μπορεί η δημόσια ραδιοτηλεόραση να συμβάλει στην καλύτερη κατανόηση των κοινοβουλευτικών διαδικασιών απο τους πολίτες, στη βελτίωση της πληροφόρησης και στην αύξηση της συμμετοχής τους στη λειτουργία των δημοκρατικών θεσμών;
1.4 Τι σημαίνει για εσάς μια δημόσια ραδιοτηλεόραση ανοικτή στην κοινωνία των πολιτών;
Ελπίζω να ανοίξετε μια επίσημη σελίδα της ΝΕΡΙΤ στο facebook έτσι ώστε να σας βλέπουμε και διαδικτυακά!
Η Δημόσια Ραδιοτηλεόραση, ως δημόσια κοινωνική υπηρεσία, χρειάζεται να έχει κάποια χαρακτηριστικά, ούτως ώστε να μπορεί να επιτελεί πλήρως το σκοπό της. Ανάμεσα σ’ αυτά πρώτιστο καθήκον αποτελεί η Πληρότητα Γεωγραφικής Κάλυψης, καθώς η μετάδοση των προγραμμάτων θα πρέπει να καλύπτει ολόκληρη τη γεωγραφική επικράτεια της χώρας. Κάθε πολίτης της χώρας θα είναι σε θέση, εάν το θέλει, να λαμβάνει τα σήματα των τοπικών και των αναμεταδιδόμενων ραδιοτηλεοπτικών προγραμμάτων, ανεξάρτητα από το αν κατοικεί σε απομονωμένες περιοχές ή σε σκιώδεις για τη λήψη του σήματος περιοχές. Και τούτο γιατί ο εθνικός ραδιοτηλεοπτικός φορέας δεν πρέπει να αντιμετωπίζει τους κατοίκους της χώρας του ως καταναλωτές, αλλά ως πολίτες, όπως τους αντιμετωπίζουν και οι άλλοι δημόσιοι οργανισμοί, οι οποίοι παρέχουν υπηρεσίες κοινής ωφελείας, τόσο στους κατοίκους μεγάλων πόλεων, όσο και σε αυτούς των απομακρυσμένων περιοχών. Εδώ αξίζει να σημειωθεί πως το υπάρχον δίκτυο τηλεοπτικών πομπών και αναμεταδοτών έχει τεράστιες δυνατότητες και καλύπτει σχεδόν όλη τη χώρα, σε αντίθεση με τα ιδιωτικά κανάλια (οι μετρήσεις της AGB γίνονται σε λίγες μόνον μεγάλες πόλεις), καθώς είναι ασύμφορο από οικονομική άποψη να καλύπτουν μικρά χωριουδάκια, για τα οποία οι εγκαταστάσεις τους δεν θα κάνουν ποτέ απόσβεση.
Για την κάλυψη των δραστηριοτήτων της ΝΕΡΙΤ Α.Ε. και λόγω του γεγονότος ότι οι εγκαταστάσεις της ΕΡΤ, καθώς και ο τεχνικός και τεχνολογικός εξοπλισμός θα της ανήκουν στην περιφέρεια θα πρέπει να προβλεφθεί η χρήση και λειτουργία των ραδιοτηλεοπτικών studio της Θεσσαλονίκης, του Ηρακλείου, της Πάτρας, των Ιωαννίνων, της Κομοτηνής, της Κοζάνης, της Κέρκυρας και την Μυτιλήνης, καθώς επίσης η χρήση των studio των περιφερειακών ραδιοφωνικών σταθμών για κατά τόπους συνδέσεις, λόγω και του περιφερειακού ρόλου που καλείται να έχει η Δημόσια Ραδιοτηλεόραση. Οι περιφερειακοί ραδιοφωνικοί σταθμοί της ΕΡΤ στη λογική master/slave, θα μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των ειδησεογραφικών, ενημερωτικών και πολιτιστικού περιεχομένου εκπομπών των καναλιών εθνικής και δορυφορικής εμβέλειας, καθώς και σε εκπομπή προγράμματος τοπικής ζώνης. Ο κεντρικός περιφερειακός σταθμός προτείνουμε να έχει έδρα τη Θεσσαλονίκη. Θα υποστηρίζεται από τους master σταθμούς. Οι σταθμοί slave θα καλύπτουν μέρος τους προγράμματός των master.
Με κατάλληλες τεχνολογικές παρεμβάσεις και στελέχωση σε ανθρώπινο δυναμικό τα ραδιοφωνικά studio θα μπορέσουν να χρησιμοποιηθούν και ως τηλεοπτικά. Τεχνικά είναι εφικτό να πραγματοποιηθεί.
Το προσωπικό που θα στελεχώνει τους παραπάνω σταθμούς θα καλύπτει και θα μεταδίδει σύμφωνα με τον κεντρικό σχεδιασμό και προγραμματισμό συνεντεύξεις, αθλητικούς αγώνες, συναυλίες, κ.α. πολιτιστικά θέματα τοπικού ή εθνικού ή παγκοσμίου ενδιαφέροντος. Στην περίπτωση αυτή θα προκύψει και οικονομία, καθώς δεν θα απαιτείται κοστολόγιο για μετακινήσεις προσωπικού εκτός έδρας ή ενοικίαση εξωτερικών συνεργείων.
Επίσης, θα μπορούσε η ΝΕΡΙΤ να προχωρήσει στη σύσταση εθνικού δικτύου ΑΜ, επειδή η πατρίδα μας έχει πολύ ιδιαίτερο γεωγραφικό ανάγλυφο (πάρα πολλά βουνά και μεγάλες υψομετρικές διαφορές), καθιστώντας την κάλυψή της εξαιρετικά δύσκολη. Το πρόγραμμα θα πλαισιώνεται από εκπομπές οι οποίες θα ετοιμάζονται στους κεντρικούς ή περιφερειακούς σταθμούς, είτε ζωντανό είτε ηχογραφημένο.
Είναι γεγονός ότι απαιτείται ισχυροποίηση των πομπών FM, ανά την επικράτεια για την κάλυψη των ραδιοφωνικών προγραμμάτων. Λόγω έλλειψης τεχνικών μέσων εκτιμάται ότι στο θέμα του δικτύου FM δεν προβλέπεται άμεση βελτίωση του (η βαρύτητα των επιλογών αφορά στην επίγεια ψηφιακή τηλεοπτική μετάδοση του σήματος) και επιπρόσθετα υπάρχουν και περιορισμοί από την ΕΕΤΤ.
Οι πομποί μεσαίων, βραχέων αποτελούν ιδιαίτερα κρίσιμο τρόπο ραδιοφωνικής επικοινωνίας με τους Έλληνες πολίτες παγκοσμίως: α) στις ακριτικές, παραμεθόριες περιοχές, β) σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης (θεομηνίες, σεισμούς, διακοπές ρεύματος σε μεγάλες περιοχές και για μεγάλο χρονικό διάστημα κτλ.), γ) για αδιάλειπτη λήψη εν κινήσει, κ.α. Η λειτουργία των πομπών AM δεν θα επιφέρει επιβάρυνση στη μισθοδοσία των τεχνικών υπαλλήλων.
Το φάσμα των ΑΜ συχνοτήτων αποτελεί τον μελλοντικό χώρο εκπομπής του Ψηφιακού Ραδιοφώνου και σε κάθε περίπτωση, οι συχνότητες αυτές, θα πρέπει να κατοχυρωθούν.
Ως προς το ραδιόφωνο δεν έχει γίνει ακόμη η ανάπτυξη του σε ψηφιακό ραδιόφωνο. Είναι κάτι το ποίο θα μπορούσε να απασχολήσει στο σχεδιασμό. Τα οφέλη από την εισαγωγή σε δίκτυο DAB θα πρέπει να αποβούν πολύ πιο σημαντικά από τις δαπάνες που απαιτούνται, ειδικά στο αρχικό στάδιο της επένδυσης. Το ψηφιακό ραδιόφωνο έχει τις τεχνικές δυνατότητες που καλύπτουν τις απαιτήσεις για εθνικής εμβέλειας εκπομπή προγραμμάτων. Επιπλέον ψηφιακές υπηρεσίες δεν θα προσφέρονται πλέον μόνον μέσω διαδικτύου, αλλά και μέσω αυτού του καναλιού διανομής.
Όσον αφορά το ενεργειακό-λειτουργικό κόστος τους, υπάρχουν αξιόλογες μελέτες και προτάσεις για αναβάθμιση, αντικατάσταση και επανασχεδιασμό, με πλήρη απόσβεση το πολύ, σε βάθος πενταετίας (από 2-5 χρόνια), οι οποίες θα πρέπει να επανεξεταστούν και να υλοποιηθούν. Η υλοποίηση αυτή δεν θα οδηγήσει μόνο σε σημαντική μείωση κόστους, αλλά θα συνοδεύεται και από βελτιωμένη ποιότητα μετάδοσης καθώς και από αυξημένες υπηρεσίες προς τους πολίτες (RDS κ.λπ.).
Επίσης, υπάρχουν μελέτες εναλλακτικής (ήπιας μορφής) ενεργειακής εκμετάλλευσης των οικοπέδων, στα οποία βρίσκονται οι εγκαταστάσεις, οι οποίες δεν θα οδηγήσουν μόνο στην ενεργειακή τους αυτονομία, αλλά και στην επίτευξη οφέλους για την ΝΕΡΙΤ Α.Ε., άρα και για τους Έλληνες πολίτες (το πλεόνασμα έχουμε προτείνει να προσφερθεί σε κοινωφελείς οργανισμούς).
Η Δημόσια Ραδιοτηλεόραση εκλαμβάνεται εν γένει ως ιδιαίτερα αξιόπιστη πηγή πληροφοριών και αντιπροσωπεύει, για ένα μη αμελητέο τμήμα του πληθυσμού, την κύρια πηγή ενημέρωσης και πολιτισμού. Εμπλουτίζει έτσι τη δημόσια συζήτηση και εν τέλει μπορεί να διασφαλίσει τη δίκαιη συμμετοχή όλων των πολιτών στη δημόσια ζωή.
Το σύστημα της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τις δημοκρατικές, κοινωνικές και πολιτιστικές ανάγκες της κάθε κοινωνίας, καθώς και με την ανάγκη να διασφαλίζεται η πολυφωνία στα μέσα ενημέρωσης. Θα πρέπει να συνεχίσει να προτείνει ένα ευρύ φάσμα προγραμμάτων σύμφωνα με την αποστολή της, ώστε να απευθύνεται στο σύνολο της κοινωνίας. Μολονότι έχει σαφή οικονομική σημασία, δεν μπορεί να συγκριθεί με τις δημόσιες υπηρεσίες άλλων οικονομικών τομέων, καθώς αυτό που κυριαρχεί είναι το κοινωφελές στοιχείο μέσα από το ενημερωτικό, πολιτιστικό και επιμορφωτικό έργο της.
Το πρωτεύον αυτή τη στιγμή δεν είναι η πολυφωνία, ούτε η κατανόηση των κοινοβουλευτικών διαδικασιών, ούτε, ούτε, ούτε.
Το πρωτεύον αυτή τη στιγμή είναι η ανάπτυξη.
Η ανάπτυξη δεν είναι ευχή.
Το «κλειδί», για να «ανοίξει η πόρτα» που οδηγεί στην ανάπτυξη, το έχουν αυτοί που διοικούν τους τηλεοπτικούς σταθμούς – όχι οι πολιτικοί.
(Οι πολιτικοί, αυτό που μπορούν να κάνουν, θα το κάνουν όταν “ανοίξει η πόρτα”.)
Ποια είναι αυτή η “πόρτα”;
Η “πόρτα” αυτή είναι το να κατανοήσουν οι πολίτες γιατί έχουμε κρίση.
Γιατί έχουμε κρίση;
Έχουμε κρίση γιατί αγοράζουμε πολλά εισαγόμενα (σε σχέση με τα δικά μας προϊόντα και υπηρεσίες που αγοράζουν οι ξένοι).
Γιατί αγοράζουμε πολλά εισαγόμενα;
1. Αγοράζουμε πολλά εισαγόμενα γιατί ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΜΕ πως αγοράζοντας εισαγόμενα συντελούμε στη δημιουργία κρίσης.
2. Δεν είναι προσαρμοσμένη η αγοραστική δύναμη των πολιτών, στο “καλάθι” των ελληνικών προϊόντων. (Κάποιοι παίρνουν πολλά και μπορούν και «βιάζουν» το Ισοζύγιο Τρεχουσών Συναλλαγών, με αποτέλεσμα να μένουν ελάχιστα σε κάποιους άλλους και αυτοί να αγοράζουν υποχρεωτικά κινέζικα)
3. Δεν έχουμε καταναλωτική συνείδηση.
4. Οι τράπεζες χρηματοδοτούσαν και χρηματοδοτούν επιχειρήσεις με επιφανειακά κριτήρια.
Για την ΕΡΤ- την τηλεόραση γενικότερα – είχα γράψει στο παρελθόν τρία άρθρα:
1. Τα Μ.Μ.Ε. ως ένας από τους συντελεστές της κρίσης (23-11-10)
http://frenostonkatiforo.blogspot.gr/2010/11/deduction.html
2. Η συμβολή της ΕΡΤ στην ανάπτυξη.(13-7-12)
http://frenostonkatiforo.blogspot.gr/2012/07/blog-post.html
3. Η “σφαλιάρα” του Προέδρου του ΣτΕ στην ΕΡΤ.(18-6-13)
http://frenostonkatiforo.blogspot.gr/2013/06/blog-post_18.html#more
Εάν τα μελετήσετε προσεκτικά, θα καταλάβετε τι πρέπει να κάνετε.
Οι ΕΔΗΣΕΙΣ δεν είναι σωστό να παρουσιάζονται με σχολιάζοντες!
Οι σχολιασμοί να παρουσιάζονται σε άλλες εκπομπές ή μετά το δελτίο ειδήσεων.
Οι παρουσιαστές ειδήσεων, να είναι «ορθόφωνοι» και να χρησιμοποιούν ΣΩΣΤΑ την Ελληνική γλώσσα, με ιδιαίτερη ΑΥΣΤΗΡΟΤΗΤΑ στην διαδικασία επιλογής των παρουσιαστών. Η Ελληνική γλώσσα των ειδήσεων, επηρεάζει πολύ τους νέους και τους όχι πολύ σπουδασμένους με αποτέλεσμα την αλλοίωσή της!
Οι πρωϊνές τηλεοπτικές κόντρες μεταξύ των εκπροσώπων των κομμάτων, είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ και ΔΕΝ επιτρέπουν στον τηλεθεατή να καταλάβει τι γίνεται και τι συζητείται!…
Προτιμότερες είναι οι παρουσιάσεις που εγένοντο στις ραδιοφωνικές εκπομπές, όπου οι εκπρόσωποι των κομμάτων παρουσίαζαν τις θέσεις τους ΧΩΡΙΣΤΑ. Η δικαιολογία του λεγόμενου «δημοκρατικού διαλόγου» είναι απλά αντιδημοκρατική όταν πραγματοποιείται με τον τρόπο που παρουσιάζεται στα ιδιωτικά κανάλια και έχει αντιγραφεί και από τα δημόσια.
Ας μη «διαφωνούν» μεταξύ τους, επί τέλους οι παρουσιαστές/τριες!!!…
Το κύριο στοιχείο που πρέπει να έχει η Δημόσια Τηλεόραση για να πετύχει είναι τα διευθυντικά της στελέχη και οι εργαζόμενοι σε αυτή να μην αποδεχτούν τη προοπτική να είναι η Δημόσια Τηλεόραση η ουρά της Digea και των ιδιωτικών καναλιών.
Τα ιδιωτικά κανάλια βλέπουν τη Δημόσια Τηλεόραση ως εμπόδιο και στο παρελθόν έχουν διατυπώσει ξεκάθαρα τις βλέψεις τους πως θέλουν μια Δημόσια Τηλεόραση συρρικνωμένη χωρίς καθόλου ελκυστικό περιεχόμενο.
Ένας τομέας στον οποίο τα ελληνικά κανάλια δε δίνουν μεγάλη σημασια είναι η ποιότητα εικόνας και ήχου. Η Δημόσια Τηλεόραση οφείλει να έχει τη καλύτερη ποιότητα εικόνας και ήχου. Πλήρης ψηφιακή ροή με χρήση οπτικών ινών από τις κάμερες μέχρι τους πομπούς εκπομπής.
Τα γραφικά και τα idents να είναι υψηλής ανάλυσης (HD Graphics) και δυναμικά και όχι χοντροκομμένα και χαμηλής αισθητικής όπως της ΔΤ.
Στην εποχή που δοκιμάζεται στην Ιαπωνία το πρότυπο 8Κ (7680 x 4320 pixels) για τηλεόραση υπερηψηλής ανάλυσης , στην Ελλάδα προσπάθειες όπως της ΕΡΤ HD απαξιώθηκαν εξαιτίας πιέσεων από τα ιδιωτικά κανάλια. Η Δημόσια Τηλεόραση να θέσει ώς στόχο την εκπομπή των καναλιών της σε High Definition.
Η Ελλάδα είναι αυτή τη στιγμή η μόνη χώρα στην Ευρώπη μαζί με την Αλβανία που δεν διαθέτει ελεύθερο HD κανάλι. Και αν για τα ιδιωτικά κανάλια αυτό είναι αδιάφορο, για τη Δημόσια Τηλεόραση πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα.
Δύο κανάλια και ένα δορυφορικό πρόγραμμα είναι πολύ λίγα στην ψηφιακή εποχή. Δύο κανάλια είχε η ΕΡΤ το 1987. Στη ψηφιακή εποχή όλες οι Δημόσιες τηλεοράσεις της Ευρώπης πρόσθεσαν θεματικά κανάλια για να μπορέσουν να καλύψουν το πρόγραμμα που δε χωρούσε στα δύο ή τρια κανάλια που παραδοσιακά είχαν μέχρι την έλευση της ψηφιακής τηλεόρασης. Τα τρία θεματικά κανάλια που παρουσίασε η ΕΡΤ το 2006, Σινε+, Σπορ+, Πρίσμα+ (αν και στη πορεία απαξιώθηκαν και αυτά όπως η ΕΡΤ HD και τελικά έκλεισαν), με πολύ καλή ποιότητα εικόνας και ήχου, ήταν μια πολύ καλή κίνηση, και θα ήταν απαραίτητο να επανέλθουν
1.1 Αντικειμενικότητα, έλλειψη προπαγάνδας, λιγότερο διάλογο από τους δημοσιογράφους, να εκφράζονται όλες οι απόψεις ακόμη και της μειοψηφίας.
1.2 Να καλύπτει περισσότερα γεγονότα και από το διεθνή χώρο και όχι μόνο από τη πολιτική. Επίσης να δίνει έμφαση στα γεγονότα που αφορούν τοπικές κοινωνίες.
1.3 Πρέπει το τηλεοπτικό πρόγραμμα να καλύπτει με περισσότερες ώρες τις εργασίες της Βουλής, της τοπικής αυτοδιοίκησης, καθώς και να ενημερώνει τους πολίτες για το καινούριο νομοθετικό έργο. Επίσης η δημόσια ραδιοφωνία πρέπει να έχει τοπικό χαρακτήρα και να παραμείνει στην περιφέρεια.
1.4 Η δημόσια ραδιοτηλεόραση πρέπει να ενισχύει τη συμμετοχική δημοκρατία, να προστατεύει τα δικαιώματα των πολιτών και να αναπτύσσει το δημόσιο δημοκρατικό διάλογο. Με αυτόν τον τρόπο οι πολίτες συμμετέχουν ενεργά, κινητοποιούνται σε δράσεις που οδηγούν σε εκδημοκρατισμό της κοινωνίας αλλά και σε νέες μορφές διακυβέρνησης. Άλλωστε η δημοκρατία δεν κινδυνεύει από το διάλογο.
Σήμερα, που δεν υπάρχει πια διπώλιο (δημόσια και ιδιωτική ραδιοτηλεόραση) αλλά δεκάδες κανάλια και που στο ίντερνετ μπορείς να βρεις σχεδόν ο,τι θέλεις, η ΝΕΡΙΤ πρέπει αφ’ ενός να παρέχει πραγματικά δημόσιες υπηρεσίες χωρίς διαφημίσεις και αφ’ ετέρου να μη γεμίσει χρέη.
Μια δημόσια ραδιοτηλεόραση πρέπει πράγματι να είναι ανοιχτή
στην κοινωνία των πολιτών και για να συμβαίνει αυτό , προφανώς
δεν πρέπει να κλείνει ΠΟΤΕ !
(Εφόσον η ΕΔΤ δεν θεωρείται από την E.B.U. ως δημόσια τηλεόραση,
επιτέλους ας ανοίξει και πάλι η Ε.Ρ.Τ. ) !
Μια δημόσια ραδιοτηλεόραση πρέπει να έχει κύρος και αυτό επιτυγχάνεται καλύτερα ,
όταν διατηρεί ένα όνομα που εκφράζει την ιστορία δεκαετιών δηλ. ΕΡΤ
(πχ άλλη σοφία έχει ένας ηλικιωμένος και άλλη ένα μωρό ) !
Μια δημόσια ραδιοτηλεόραση πρέπει να είναι αντικειμενική , αμερόληπτη
και πολυφωνική. Ας αφήσουμε λοιπόν την ενημέρωση στους δημοσιογράφους
και την ψυχαγωγία στους καλλιτέχνες . (Αυτοί ξέρουν καλύτερα απ’ τους
πολιτικούς ) .
Μια δημόσια ραδιοτηλεόραση είναι ένας ζωντανός οργανισμός που μπορεί
να παράγει συναισθήματα και να δημιουργεί αναμνήσεις ζωής .
Θα ήθελα να παρακολουθώ και μελλοντικά το αρχείο της Ε.Ρ.Τ.
(αλλά πχ όταν ξεφυλλίζω ένα άλμπουμ φωτογραφιών προτιμώ αυτό να αφορά
τους ζωντανούς μου φίλους ) .
Η δική μας δημόσια Ελληνική Ραδιοφωνία και Τηλεόραση ( Ε.Ρ.Τ. )
συμβολίζει την εικόνα και τη φωνή της χώρας μας .
Μην αλλάξετε το όνομά της . Φροντίστε την με τη σοβαρότητα
που αρμόζει σε μια ευρωπαϊκή χώρα που βρίσκεται στον 21ο αιώνα .
Επιθυμώντας να καταστεί πιο κατανοητή η προσωπική μου άποψη ,
θα ήθελα να παρουσιάσω ένα παράδειγμα διατυπώνοντας μια ρητορική
ερώτηση :
– Άραγε είναι δυνατόν μια κυβέρνηση να κατεβάσει όλες τις
ελληνικές σημαίες από το Κοινοβούλιο και κάθε δημόσιο οργανισμό
και να τις αποδώσει στο Υπουργείο Οικονομικών ,το οποίο
θα τις επιστρέψει μετά από μήνες πλυμένες , κομμένες και ραμμένες
στα μέτρα του ;
– Τελικά μετά τη γενική κατακραυγή, η λύση είναι οι μεταβατικές
σημαίες διαφορετικού σχήματος και χρώματος ;
-Μήπως είναι σοφότερο να διορθώσουμε το λάθος επαναφέροντας το σωστό
και όχι να κάνουμε διαβούλευση για να το νομιμοποιήσουμε ;
Υ.γ. Ως Έλληνας φορολογούμενος και ουδέποτε φοροφυγάς,
δηλώνω πως η ενημέρωση είναι ένα δημόσιο αγαθό και η παροχή της
αποτελεί υποχρέωση του κράτους προς την κοινωνία των πολιτών .
Η καταπάτηση των δικαιωμάτων μας δεν πρόκειται να γίνει αποδεκτή ΠΟΤΕ!
Και μη λησμονήσετε πως ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ !!!
Πιστεύω ότι ένα καλό παράδειγμα για τις εκπομπές τις οποίες πρέπει να περιέχει το πρόγραμμα της τηλεόρασης είναι οι εκπομπές που είχε στο πρόγραμμά της η ΕΤ3. Έχουν αναφερθεί σε αυτές σε προηγούμενα σχόλια. Απλώς επειδή τυγχάνει στο φιλικό μου περιβάλλον άτομο με ειδικές ανάγκες, θα κάνω ιδιαίτερη αναφορά στην εκπομπή Έκτη Αίσθηση που ήταν η μοναδική εκπομπή στην τηλεόραση για αυτά τα άτομα.
1.4 Τι σημαίνει για εσάς μια δημόσια ραδιοτηλεόραση ανοικτή στην κοινωνία των πολιτών;
1. Διασφάλιση πάση θυσία του δημόσιου και ΟΧΙ κρατικού χαρακτήρα της ΝΕΡΙΤ με τη μορφή Ανεξάρτητης Δημόσιας Αρχής Ενημέρωσης και Πολιτισμού η οποία οφείλει να υπηρετεί πρωτίστως τις ανάγκες των πολιτών και όχι αυτές του πολιτικού κατεστημένου.
2. Διασφάλιση της απόλυτα διαφανούς λειτουργίας της τόσο οικονομικά όσο και διοικητικά (τρόπος λήψης αποφάσεων, προσλήψεις, απολύσεις, κλπ) – παρουσίαση όλων των στοιχείων στο ίντερνετ.
3. Διασφάλιση της αξιοκρατικής της διάρθρωσης στο μέγιστο βαθμό με αντικειμενική και δημόσια προσβάσιμη αξιολόγηση όλων των εργαζόμενων και των διευθυντικών στελεχών.
4. Διασφάλιση της δυνατότητας των πολιτών να ελέγχουν τα πεπραγμένα και τη λειτουργία του ενημερωτικού μέσου με ελεύθερη πρόσβαση στις ιστοσελίδες του οργανισμού.
5. Διασφάλιση του αποκλεισμού των κομματικών επιρροών σε όλα τα επίπεδα δομής και λειτουργίας της
6. Διασφάλιση της δημοκρατικότητας στην εκπροσώπηση όλων των τάσεων – πολιτικών και κοινωνικών, της πολυφωνίας, του πλουραλισμού και της ανοιχτής πρόσβασης στην μετάδοση από την ΝΕΡΙΤ.
7. Διασφάλιση της προστασίας και διαφύλαξης της ιδιωτικότητας κάθε πολίτη που μπορεί και θέλει να προσφέρει σοβαρές πρωτογενείς εσωτερικές πληροφορίες που αφορούν στη λειτουργία του πολιτικού – οικονομικού – εκπαιδευτικού κλπ συστήματος και στην αποκάλυψη καταστάσεων διαφθοράς , αναξιοκρατίας, κλπ
8. Διασφάλιση ενός αξιοπρεπούς επιπέδου πολιτικής, κοινωνικής, πολιτιστικής και μορφωτικής ενημέρωσής, ανεξάρτητα από κατασκευασμένους δείκτες «τηλεθέασης» , που να καλύπτει το ευρύτερο δυνατό κοινό.
9. Μετατροπή του αρχείου της ΕΡΤ σε δημόσιας πρόσβασης βιβλιοθήκη / αρχειοθήκη /αποθετήριο.(public domain)
10. Άμεση κατάργηση του παρόντος καθεστώτος της ασύδοτης χρήσης και ασαφούς αδειοδότησης του φάσματος των ραδιοσυχνοτήτων και λοιπών συχνοτήτων μετάδοσης και επικοινωνίας και αντικατάστασή του με ένα σαφές, ανοιχτό και δημοκρατικό πλαίσιο απόδοσης των αντίστοιχων αδειών.
11. Διασφάλιση της χρήσης λογισμικού ανοικτών προτύπων σε όλα τα συστήματα της ΝΕΡΙΤ στο μέγιστο δυνατό βαθμό.
12. Διασφάλιση της πλήρους αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών και του ίντερνετ στον τομέα της επικοινωνίας ιδιαίτερα με τη διαδραστική τους μορφή.
13. Διασφάλιση της δυνατότητας στο εξής ελεύθερης θέασης (FTA) των ως τώρα κρυπτογραφημένων δημόσιων καναλιών που προβάλλονται από τους δορυφόρους στην Μεσόγειο (Eutelsat 9E & 7E, Hotbird 13E τώρα καθώς και όπου άλλου προκύψει δορυφορική μετάδοση στο μέλλον)
14. Δημόσιος διάλογος για την επιλογή ενός ανταποδοτικού σχέδιου χρηματοδότησης το οποίο δεν θα επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό, θα βασίζεται στις ιδιωτικές εισφορές, στην χρηστή οικονομική διαχείριση, στην δίκαιη κατανομή των διαφημιστικών πόρων , στην πρόβλεψη για συμμετοχή στο κόστος παραγωγής εκπομπών της ΝΕΡΙΤ οι οποίες μεταδίδονται από ιδιωτικά δίκτυα επικοινωνίας ελληνικά ή ξένα, κλπ
Οι παραπάνω θέσεις για τον νέο τηλεοπτικό φορέα προήλθαν από διαβούλευση και τελική έγκριση των μελών του Κόμματος Πειρατών Ελλάδας.
Καστρινάκης Εμμανουήλ
Αντιπρόεδρος Διοικούσας Επιτροπής ΠΕΙΡ
1.1 Τι σημαίνει για εσάς αμερόληπτη, πολυφωνική, υψηλού επιπέδου ενημέρωση; Παρακαλούμε καταγράψτε καλές ή και αρνητικές πρακτικές και παραδείγματα με βάση την επαγγελματική ή και την προσωπική σας εμπειρία.
Η επαγγελματική μου εμπειρία 22 ετών σε δημοτικό ραδιόφωνο και ιδιωτικά τηλεοπτικά κανάλια και έντυπα μέσα ενημέρωσης, μου απέδειξε πως για αμερόληπτη, πολυφωνική και υψηλού επιπέδου ενημέρωση, καταρχήν απαιτείται βούληση από τους διοικούντες και πιστή εφαρμογή των κανόνων δεοντολογίας. Οπως δηλαδή λειτουργούσε και λειτουργεί η δημόσια τηλεόραση. Το παράλογο είναι πως αντί να είναι πρότυπο και να επαινείται για το ποιοτικό πρόγραμμα που παρείχε, δεχόταν διαρκώς επιθέσεις. Οτι πίσω από μια δημόσια τηλεόραση βρίσκεται η εκάστοτε κυβέρνηση αυτό πάντα θα είναι αφορμή για επιθέσεις αλλά, επειδή δεν ζούμε στην εποχή της αθωότητας,θα θέσω το ερώτημα:. Μήπως αυτό είναι και το μεγάλο πλεονέκτημά της που πρέπει να εκμεταλλευτεί; Επιπλέον μήπως από τη δημόσια τηλεόραση αυτό που κυρίως λείπει είναι η ίδια η υπεράσπισή της από όσους, ο καθένας για τους λόγους του, την απαξιώνει; Για υψηλού επιπέδου ενημέρωση θα επισήμαινα την έλλειψη αποκλειστικών θεμάτων. Να βγαίνει μπροστά από τα γεγονότα και όχι να τα ακολουθεί. Να γίνει δηλαδή και ανταγωνιστική και για κάτι τέτοιο έχει πολύ περισσότερες δυνατότητες από κάθε ιδιωτικό μέσο ενημέρωσης. Φτάνει, κρατώντας όλα τα θετικά, στο θέμα της ανταγωνιστικότητας να λειτουργήσει με τις απαιτήσεις και την οργάνωση των ιδιωτικών μέσων ενημέρωσης.
Οσον αφορά τα υπόλοιπα ερωτήματα θα περιοριστώ σε δύο: α)Στο θέμα της ανάδειξης του κοινοβουλευτικού έργου. Ρεπορτάζ στη Βουλή είναι μόνο οι δηλώσεις στην είσοδο, οι κομματικές αντιπαραθέσεις ή το σύνολο του έργου όπως π.χ. και οι συνεδριάσεις των αρμοδίων Επιτροπών της Βουλής κ.λ.π. Μόνο με τις Ερωτήσεις και τις Επίκαιρες Ερωτήσεις αν ασχοληθεί κανείς θα έχει προβάλλει όλα τα κόμματα και θα έχει καλύψει τα προβλήματα που απασχολούν τους κατοίκους ολόκληρης της Ελλάδας φτάνει βέβαια να συνοδεύεται αυτή η δουλειά και με τις ανάλογες εξηγήσεις. Για παράδειγμα γιατί να παρακολουθήσει κανείς το πόρισμα της αρμόδιας Επιτροπής Προϋπολογισμού της Βουλής και την συνέντευξη του εκπροσώπου της αν δεν ξέρει τι ρόλο μπορεί να παίξει αυτό το πόρισμα ή η γνώμη της Επιτροπής στο τελικό αποτέλεσμα; Επομένως χρειάζονται ειδικές εκπομπές από γνώστες του κοινοβουλευτικού ρεπορτάζ με στόχο και την ενημέρωση του κοινού για το πως λειτουργεί η Βουλή, τους κανονισμούς της αλλά και την ουσιαστική ενημέρωση για το σύνολο του κοινοβουλευτικού έργου.
β) Το θέμα των ομογενών. Τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο θεωρώ χρήσιμη την ανάπτυξη διαλόγου με τους ομογενείς για τη συμβολή τους στην ανάπτυξη της χώρας. Μέσα από σχετική εκπομπή θα μπορούσαν να κληθούν να βοηθήσουν και να προβληθούν οι προτάσεις τους για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας στη χώρα μας, για την προώθηση ελληνικών προϊόντων στους τόπους διαμονής τους ή για συμμετοχή τους στην ανάπτυξη της περιοχής από την οποία κατάγονται. Η δημόσια τηλεόραση θα μπορούσε να αποτελέσει την βάση διαλόγου και αναζήτησης τρόπων διεξόδου από την κρίση, ανάπτυξης και καταπολέμησης της ανεργίας με τη συμμετοχή των πολιτών και κοινονικών φορέων εδώ όπως π.χ. Τοπική Αυτοδιοίκηση, Επαγγελματικά Επιμελητήρια και τους εκπροσώπους των ομογενών σε κάθε γωνιά του πλανήτη.
Τέλος, στο νέο σας πρόγραμμα,θα ήθελα να δω μια εκπομπή μέσα από την οποία θα μπορεί κανείς να γνωρίσει τον πολιτισμό όλων των ανθρώπων από άλλες χώρες που ζουν στην Ελλάδα.
Κατ’αρχήν θα ήθελα να ξεκαθαρίσω ότι συμμετέχω σε αυτήν τη διαδικασία χωρίς να περιμένω ότι η γνώμη μου θα ληφθεί υπ’όψιν στη λειτουργία της ΝΕΡΙΤ. Ο χειρισμός της υπόθεσης μέχρι τώρα κάνει ξεκάθαρο ότι οι αποφάσεις είναι ήδη ειλημέννες, η γνώμες και οι απόψεις των πολιτών θα αγνοηθούν επιδεικτικά, και ο στόχος δεν είναι η δημιουργία ενός δημόσιου φορέα υψηλής ποιότητας αλλά ενός καθεστωτικού φερέφωνου. Θα εκπλαγώ πολύ ευχάριστα αν διαψευσθώ.
Επίσης δεν επιθυμώ να θεωρηθεί η συμμετοχή μου σε αυτήν τη διαδικασία ως αποδοχή ή «νομιμοποίηση» τόσο της απόφασης για το κλείσιμο της ΕΡΤ όσο και για τον τρόπο που αυτή υλοποιήθηκε.
Όσον αφορά τα ερωτήματα:
1.1 Τι σημαίνει για εσάς αμερόληπτη, πολυφωνική, υψηλού επιπέδου ενημέρωση; Παρακαλούμε καταγράψτε καλές ή και αρνητικές πρακτικές και παραδείγματα με βάση την επαγγελματική ή και την προσωπική σας εμπειρία.
Σημαίνει κατ’αρχήν, μη εξαρτώμενη από έσοδα μέσω διαφημίσεων ή εταιρικών συνεισφορών για την οικονομική της επιβίωση. Διαφανής ως προς το οικονομικό σκέλος της λειτουργίας της, ώστε αυτό να μπορεί να διαπιστωθεί.
Με παρουσίαση *και* αντικρουόμενων απόψεων, αλλά χωρίς την ανευθυνότητα του να αντιμετωπίζονται όλες άκριτα ως ισότιμες. Για το τελευταίο θα αναφέρω ως παράδειγμα ότι στην 40η επέτειο της προσσελήνωσης τα δελτία των ιδιωτικών σταθμών αφιέρωσαν σημαντικό τμήμα του ρεπορτάζ στην παρουσίαση θεωριών που υποστήριζαν ότι αυτή δεν έγινε, προσδίδοντας σε αυτές τις θεωρίες σοβαρότητα που δεν αξίζουν.
Το προσωπικό που επιφορτίζεται με την ενημέρωση να έχει ένα ικανοποιητικό επίπεδο μόρφωσης, και κυρίως να απευθύνεται σε ειδικούς για πιο εξειδικευμένα θέματα- και να έχει είτε ένα βασικό επίπεδο γνώσεων ή επαρκή χρόνο προετοιμασίας (ή και τα δύο) ώστε να μπορεί να συζητήσει με αυτούς τους ειδικούς.
Θα προτιμούσα το προσωπικό που είναι επιφορτισμένο με την ενημέρωση να μη φέρεται ανάγωγα στους συνομιλητές του.
Ως παραδείγμα ενημέρωσης που έφτανε πολύ κοντά στο να είναι αμερόληπτη, πολυφωνική και υψηλού επιπέδου μπορώ να αναφέρω την ΕΡΤ των τελευταίων τριών ετών. Δεν είμαι σίγουρος ότι είναι απαραίτητο να δώσω αντιπαραδείγματα, μιας και ο Πρόεδρος της ΝΕΡΙΤ ήδη αρθρογραφεί σε δύο μέσα που δεν είναι καθόλου αμερόληπτα και πολυφωνικά και άρα θα έχει άμεση γνώση του πώς δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται η ενημέρωση.
1.2 Με ποια στρατηγική μπορεί η δημόσια τηλεόραση να προσελκύσει το ευρύ κοινό στα προγράμματα ειδήσεων, επικαιρότητας, και σε θέματα με ιδιαίτερη διεθνή και τοπική σημασία;
Πιστεύω ότι αυτό το ερώτημα είναι λανθασμένο. Η δημόσια τηλεόραση δεν πρέπει να κυνηγάει το ευρύ κοινό. Η δημόσια τηλεόραση πρέπει να παρέχει υψηλού επιπέδου ενημέρωση και πρόγραμμα. Οποιεσδήποτε άλλες προτεραιότητες που την αποπροσανατολίζουν από αυτόν το στόχο πρέπει να αγνοούνται.
1.3 Με τι μεθόδους και με τι είδους ραδιοτηλεοπτικό περιεχόμενο μπορεί η δημόσια ραδιοτηλεόραση να συμβάλει στην καλύτερη κατανόηση των κοινοβουλευτικών διαδικασιών απο τους πολίτες, στη βελτίωση της πληροφόρησης και στην αύξηση της συμμετοχής τους στη λειτουργία των δημοκρατικών θεσμών;
Ήδη οι εργασίες της Βουλής καλύπτονται από το κανάλι της Βουλής.
Επίσης νομίζω ότι το να συζητάμε για κοινοβουλευτικές διαδικασίες και συμμετοχή των πολιτών στη λειτουργία των δημοκρατικών θεσμών τη στιγμή που η ΠΝΠ που διευκόλυνε το κλείσιμο της ΕΡΤ δεν έχει επικυρωθεί από τη Βουλή -κατά παράβαση του Συντάγματος- είναι εμπαιγμός.
1.4 Τι σημαίνει για εσάς μια δημόσια ραδιοτηλεόραση ανοικτή στην κοινωνία των πολιτών;
Ένα καλό παράδειγμα -ως καλή αρχή- είναι η ΕΡΤ μετά την 11/6.
1ος ΣΚΟΠΟΣ: ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΩΝ ΘΕΣΜΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ
Α! Γενικό μέρος
1.
Ο ορισμός του 1ου σκοπού περιέχει πλεονασμούς. Αν η ενημέρωση είναι αντικειμενική, θα είναι και πλουραλιστική. Αν είναι πλουραλιστική, θα είναι και πολυθεματική. Αν είναι πολυθεματική, θα περιλαμβάνει και θέματα λειτουργίας των δημοκρατικών θεσμών και της κοινωνίας των πολιτών, κατά το μέτρο που τους αναλογεί (πάντα κατά την αντικειμενική της κρίση) .
2.
Από μία αντικειμενική ενημέρωση, ο τηλεθεατής/ακροατής αναμένει να μάθει, τι, πού πώς, πότε και γιατί συμβαίνει κάτι, με την παράθεση πρωτογενούς ή υπευθύνως εξακριβωμένα αληθούς υλικού. Αυτό σημαίνει ότι η ανάπτυξη άποψης για μία είδηση δεν είναι δεοντολογικά ορθή, εκτός αν εξασφαλίζεται η ανάπτυξη όλων των δυνατών απόψεων. Αλλά για την ανάπτυξη απόψεων υπάρχουν οι ενημερωτικές εκπομπές διαλόγου, που μπορούν, όποτε χρειάζεται, να ακολουθούν τα δελτία ειδήσεων.
3.
Επειδή ισχύει σε μεγάλο βαθμό ότι το μέσον είναι το μήνυμα, η αισθητική της ενημέρωσης πρέπει να αντιμετωπίζεται με σοβαρότητα. Η άπταιστη γνώση της γλώσσας και του πλούτου των αποχρώσεων της, ο τόνος και, γενικά, η ποιότητα της αφήγησης, (αλήθεια, αυτή η θεόψευδη εκφωνήτρια αθλητικών ειδήσεων, από πού σας προέκυψε;) καθώς και η εικόνα που υποβάλλουν (στην τηλεόραση) τα πρόσωπα και τα σκηνικά, μπορούν να κάνουν τη διαφορά ανάμεσα στη χυδαία και την ποιοτική (ως προς την αισθητική) ενημέρωση.
4.
Αν υπάρχουν σωστές ενημερωτικές εκπομπές διαλόγου μεταξύ αξιόπιστων και νηφάλιων συνομιλητών, δεν θα χρειάζεται η, άχρηστη, έτσι κι αλλιώς, λειτουργία των παραθύρων στα δελτία ειδήσεων, λειτουργία που σαν μοναδικό αποτέλεσμα έχει την επιβολή του εξυπνακισμού επί της εξυπνάδας, της ατάκας επί του επιχειρήματος, της χυδαιότητας επί της σεμνότητας.
5.
Επειδή η διαφήμιση δεν είναι ενημέρωση, αλλά προβολή εν πολλοίς υπερβολικών, στην καλλίτερη περίπτωση, στοιχείων για τα, υποτιθέμενα, πλεονεκτήματα προϊόντων και υπηρεσιών, καθώς και προβολή τρόπων ζωής και αξιών που αποπροσανατολίζουν και εξαπατούν, η ΝΕΡΙΤ δεν θα πρέπει να εκπέμπει διαφημίσεις.
6.
Τέλος, σαν ελάχιστη ένδειξη σεβασμού προς το κοινό της ΝΕΡΙΤ, ας γίνει μία σοβαρή προσπάθεια να επιλεγούν πρόσωπα που να μπορούν να επιτύχουν, με την πρώτη προσπάθεια, μία εξωτερική σύνδεση. Εμείς που αγαπάμε την δημόσια τηλεόραση, αγανακτούμε και ντρεπόμαστε με αυτό το χάλι ανικανότητας, ανευθυνότητας, ασυδοσίας!!!
Β! Ειδικό μέρος
1.1.
Η ενημέρωση είναι αμερόληπτη όταν οι ειδήσεις παρουσιάζουν τα πρόσωπα μέσα από τα πραγματικά γεγονότα, και όχι τα γεγονότα μέσα από τα πρόσωπα. Είναι πολυφωνική όταν οι ειδήσεις φωτίζονται από πολλές πλευρές και μάλιστα, αν είναι δυνατόν, αντιπαρατιθέμενες πλευρές. Τέλος, είναι υψηλού επιπέδου (θα προτιμούσα τον όρο «υψηλής ποιότητας») όταν προβάλλουν τη λογική και όχι τη συναισθηματική πλευρά των γεγονότων και όταν στέκονται σε αξίες και όχι σε συμπεριφορές.
1.2.
Μα, αν η αμεροληψία, η πολυφωνία και η υψηλής ποιότητας ενημέρωση είναι στρατηγικές επιλογές της ΝΕΡΙΤ (παρεμπιπτόντως, βρείτε της κανένα καλύτερο όνομα, γιατί αν ρωτούσατε κανέναν ειδικό του branding θα σας έλεγε ενδιαφέροντα πράγματα), αυτή η ερώτηση δεν έχει νόημα για μία δημόσια τηλεόραση. Αν θέλετε μεγάλα νούμερα τηλεθέασης θα το πετύχετε, όχι αμέσως, μόνον αν δεν αποκλίνετε από τις παραπάνω στρατηγικές επιλογές. Αλλιώς, στήστε κι εσείς «παράθυρα», βγάλτε σε αυτά μερικά «νούμερα» και θα στενάξει η AGB. Αυτό όμως θέλετε;
1.3.
Τι να κατανοήσουν οι έρημοι οι πολίτες από κοινοβουλευτικές διαδικασίες, με τέτοια βουλή; Με τι καρδιά να συμμετέχουν στους καταρρακωμένους θεσμούς μας; Αν το πολιτικό σύστημα δεν αλλάξει, αν οι θεσμοί δεν ξαναποκτήσουν το χαμένο τους κύρος, ξεχάστε και την κατανόηση στις πρώτες και τη συμμετοχή στις δεύτερες. Όσο για τη βελτίωση της πληροφόρησης, αν παραμείνετε προσηλωμένοι στην αμεροληψία, την πολυφωνία και την υψηλού επιπέδου ενημέρωση, τότε το θέμα είναι καθαρά τεχνικό.
1.4.
Τι εννοείτε εσείς με τον όρο «κοινωνία των πολιτών»; Είναι όρος κατ’ αντιδιαστολή με την «κοινωνία των ιδιωτών»; Επειδή πάντως η κοινωνία είναι μία και είναι αυτή που είναι, τηλεόραση ανοικτή στην κοινωνία είναι η τηλεόραση που ο καθένας και η καθεμία την θεωρούν δική τους, δηλαδή, ο καθένας και η καθεμία, είναι ανοικτοί προς αυτή.
εαν θελετε εναν συγχρονο ποιοτικο και αντικειμενικο φορεα οπως δηλωνετε τοτε θα πρεπει να εχετε υποψιν σας οτι αυτο δεν νοειται με 2 εθνικα καναλια στα οποια θα πρεπει να χωρεσουν πλουραλιστικη ενημερωση αμμεση και ουσιωδης,ουτε πραγματικη ποιοτικη ψυχαγωγια,ουτε πολιτιστικη και περιφερειακη τηλεοραση.3 καναλια 1 ενημερωτικο με ζωνες ψυχαγωγιας και σειρων 2 πολιτιστικο ιστορικο ντοκιμαντεριστικο τυπου εξελιγμενης ετ1(του καλυτερου καναλιου της ερτ με υπεροχες εκπομπες κ ντοκιμαντερ με θεματικες βραδιες)και τελος καναλι 3 περιφερειακο με συγκεκριμενες στοχευσεις .δεν γινεται να θελετε εναν οργανισμο ευρωπαικου επιπεδου και να μειωνετε τα καναλια.
Mια δημόσια ραδιοτηλεόραση ανοικτή στην κοινωνία των πολιτών σημαίνει, δεύτερο πρόγραμμα, τρίτο πρόγραμμα, όπως ήταν. Σημαίνει ΕΡΤ και ΕΡΑ,ΕΤ3, κυρίως τους τελευταίους μήνες (απο το «μαύρο» και μετά). Σίγουρα ΔΕΝ σημαίνει το σημερινό άθλιο υποκατάστατο, το οποίο δημιουργήσατε, δεν μπορώ να καταλάβω, τόσο τρομοκρατημένοι είναι οι δημοσιογράφοι και παραγωγοί, γιατί ακούμε ΜΟΝΟ την γνώμη της κυβέρνησης επι διαφόρων θεμάτων; Πολύ στενά τα περιθώρια στα οποία κινούνται, τόσο στενά, που εαν τα πιστέψουμε, θα νομίζουμε πως η έκταση της γης είναι ένα τετραγωνικό μέτρο.
Δεν χρειάζεται κύριοι να αλλάξετε καν το όνομα, κρατήστε το ΕΡΤ και το ΕΡΑ και απλώς αλλάξτε εσείς, μήπως επιτέλους αλλάξει και η κακοδιαχείρηση οτιδήποτε δημοσίου αυτής της χώρας.
1. Αντικειμενική ενημέρωση και προβολή των δημοκρατικών θεσμών και της κοινωνίας των πολιτών
1.1 Τι σημαίνει για εσάς αμερόληπτη, πολυφωνική, υψηλού επιπέδου ενημέρωση; Παρακαλούμε καταγράψτε καλές ή και αρνητικές πρακτικές και παραδείγματα με βάση την επαγγελματική ή και την προσωπική σας εμπειρία.
Πρώτα από όλα: Εμπιστοσύνη.Η δημιουργία εμπιστοσύνης ότι το κανάλι μπορεί να παράσχει αμερόληπτα και αντικειμενικά ειδήσεις και επίκαιρα θέματα,να ψυχαγωγεί με γνώμονα την ποιότητα, να ενημερώνει και να βοηθά στην εξικοίωση της χρήσης των διαφόρων τύπων των μέσων μαζικής ενημέρωσης.
Αμερόληπτη: να καλύπτεται αντικειμενικά δημοσιογραφικά το ποιός, τι (γεγονός), το πότε, το που, και το γιατί χωρίς την προσωπική άποψη του εκάστοτε δημοσιογράφου (που δεν είναι αντικειμενική και η προσωπική άποψη στρέφει σε λανθασμένες εντυπώσεις με αποτέλεσμα το κοινό να μην διαμορφώνει σωστή γνώμη αλλά κατευθυνόμενη και προκατειλημμένη) o oποίος να μην έχει και πρόβλημα στην ομιλία (να μην μπορεί να προφέρει σωστά το θήτα και το ρο) ή την προφορά (οφείλει να είναι ουδέτερη). Πολυφωνική: Να μπορούν να παρατίθονται όλες οι απόψεις (όχι παράθυρα με ανταγωνιστικό διάλογο). Να υπάρχει κάλυψη ευρύτερου κοινού στις ειδήσεις και την επικαιρότητα. Να υπάρχει μέσω εκπομπών ενθάρρυνση της συζήτησης που αφορά τα νέα, τις τρέχουσες υποθέσεις και επίκαιρα θέματα της χώρας μας.Ανάδειξη διαφορετικής κουλτούρας και πληθυσμού άλλων χωρών με σεβασμό στην διαφορετικότητά τους και έμφαση στην κατανόησή τους.
1.2 Με ποια στρατηγική μπορεί η δημόσια τηλεόραση να προσελκύσει το ευρύ κοινό στα προγράμματα ειδήσεων, επικαιρότητας, και σε θέματα με ιδιαίτερη διεθνή και τοπική σημασία;
Κεντρικό στοιχείο της προτεινόμενης στρατηγικής θα πρέπει να είναι η ενοποίηση της επικοινωνίας όσον αφορά στα μηνύματα, την εικόνα και το ύφος, το οποίο θα πρέπει να είναι επεξηγηματικό με περιεχόμενο ουσίας αντιληπτό από το μέσο πολίτη και τους κοινούς επιμέρους στόχους.
Η οργάνωση της επικοινωνιακής στρατηγικής θα πρέπει να εξασφαλίζει τη μεγιστοποίηση του επικοινωνιακού αποτελέσματος μέσα από τη συνέργια, τη συμπληρωματικότητα, τη συνεκτικότητα, τη μέγιστη δυνατή ομοιογένεια και τη δυνατότητα συντονισμού και οικονομιών κλίμακας λαμβάνοντας υπόψη τις κατευθύνσεις των σχετικών Αρχών και τις ενέργειες Συνεργαζόμενων Φορέων.
Eπιμέρους στρατηγική:1. ενίσχυση της παροχής σε πρώτη ζήτηση. 2.ποιότητα και ιδιαιτερότητα 3. Δημιουργία παροχής αξίας και εμπιστοσύνης για όλα τα ακροατήρια.
Πιο συγκεκριμένα: ενίσχυση των υπηρεσιών όπως το ραδιόφωνο και τα επιμέρους κανάλια (αναμεταδόσεις ξένων καναλιών)εμπλέκοντας και νεανικό κοινό με ειδήσεις και επίκαιρα θέματα με την προσαρμογή του περιεχομένου σε διάφορες πλατφόρμες ή συμμετοχή σε κοινωνικές ιστοσελίδες με στόχο την διαδικτυακή διαδραστικότητα και συμμετοχή. Τονισμός και αύξηση της σημασίας της δημοσιογραφίας με κατάλληλο στυλ, χρώματα, εύρος φωνών για έφηβους και νέους θεατές. Κείμενο, ήχος και βίντεο – ευρέως διαθέσιμα σε κινητές εξέδρες και «μέρος του κοινωνικού ιστού – διαδυκτύου».
1.3 Με τι μεθόδους και με τι είδους ραδιοτηλεοπτικό περιεχόμενο μπορεί η δημόσια ραδιοτηλεόραση να συμβάλει στην καλύτερη κατανόηση των κοινοβουλευτικών διαδικασιών απο τους πολίτες, στη βελτίωση της πληροφόρησης και στην αύξηση της συμμετοχής τους στη λειτουργία των δημοκρατικών θεσμών;
Μια επεξήγηση των κοινοβουλευτικών διαδικασιών σε συντομία πριν από την εκάστοτε σχετική προβολή ώστε να είναι πλήρως κατανοητή ώστε να μπορέσει έτσι να συμμετάσχει ο κάθε πολίτης είτε με δυνατότητα ανακοινώσεων, υπενθυμίσεων ακόμη και χρήση υπηρεσιών ευρυζωνικών-broadband services και προγράμματων σε πρώτη ζήτηση (programs on demand). Να μπορεί δηλαδή να επιλέξει είτε ακουστικά είτε οπτικοακουστικά το σχετικό πρόγραμμα που επιθυμεί να παρακολουθήσει.
1.4 Τι σημαίνει για εσάς μια δημόσια ραδιοτηλεόραση ανοικτή στην κοινωνία των πολιτών: Εμπιστοσύνη,Ποιότητα, Αξία και Αντικειμενικότητα.
1. Παροχή ανεξάρτητης δημοσιογραφίας υψηλής ποιότητας και επιπέδου.
2. Ευρύτερο κοινό και κάλυψη στις ειδήσεις, επικαιρότητα και άλλα θέματα που αφορούν το κοινό και την χώρα.
3. Ενθάρρυνση της συζήτησης και με το κοινό στις ειδήσεις την επικαιρότητα και άλλα θέματα που αφορούν το κοινό και την χώρα.
4. Ενημέρωση, Πληροφόρηση των θεσμών τόσο των κοινοβουλευτικών όσο και της πολιτικής διαδικασίας που διέπουν την Ελλάδα.
5. Ενεργοποίηση του κοινού για να υπάρχει προσβασιμότητα, κατανόηση και αλληλεπίδραση με τους διαφορετικούς τύπους των μέσων μαζικής ενημέρωσης (συμπεριλαμβανομένων και των ευπαθών ομάδων).
6. Συνεισφορά της Δημόσιας Τηλεόρασης για την προώθηση της ιδιότητας του πολίτη είτε άμεσα είτε έμμεσα μέσω άλλων σκοπών της, εκπροσωπώντας την χώρα μας, τις εθνικότητες τις περιφέρειες και τις κοινότητες καθώς και την προώθηση της εκπαίδευσης.
Σε ελάχιστα χρόνια η τηλεόραση θα είναι μόνο ιντερνετική. Όποιο βήμα τώρα για δέσμευση συχνότητας, προσλήψεις, μηχανήματα κλπ. είναι πεταμένα λεφτά. Φυσικά όλα αυτά τα γνωρίζετε αλλά θα πρέπει και πάλι να συμβούν ότι συνέβαιναν εδώ και δεκαετίες με τα κρατικά κανάλια. Ο πρωθυπουργός δεν εταξε το 14 ελευθερο ασυρματο ιντερνετ σε ολη την επικρατεια ; Ολες οι τηλεορασεις πια εχουν wi-fi. Να αναβαθμισουν ολοι οπως εγινε με τους αποκωδικοποιητες. Ωπ! τι λεω τωρα ε ; στην Ελλαδα ειμαστε.
Tα δελτία ειδήσεων να είναι σύντομα, περιεκτικά και απολύτως αντι-
κειμενικά, χωρίς «παράθυρα».
Οι ενημερωτικές εκπομπές να είναι παντελώς απαλλαγμένες από τις
προσωπικές απόψεις των παρουσιαστών ή τα προσωπικά τους σχόλια και
να καλούνται ειδικοί και όχι δημοσιογράφοι στρατευμένοι ή πολιτικοί.
Οι πολιτιστικές εκπομπές να πυκνώσουν και να επανέλθει οπωσδήποτε
η εκπομπή της κ.Φλέσσα.Να υπάρχει ενημερωτική εκπομπή για τα πολιτι-
στικά δρώμενα σε όλη τη χώρα καθώς και για αρχαιολογικές ανακαλύψεις
και επιστημονικές εξελίξεις.
Στον ψυχαγωγικό τομέα να μην επαναλειφθούν τα καραγκιοζιλίκια τύπου Παπαδόπουλου αλλά να επαναληφθούν οι ωραίες εκπομπές δημοτικών, λαϊκών,έντεχνων τραγουδιών,λαϊκών χορών και εθίμων.
Να προβληθεί η κλασσική ελληνική μουσικήνα αποφευχθεί η προβολή πολύ
παλαιών και κυρίως ανόητων ελληνικών ή ξένων κυνηματογραφικών ταινιών.Οι ψυχαγωγικές σειρές να βασίζονται σε καλά σενάρια ή σε
νεοελληνικά μυθιστορήματα.
Οι αθλητικές εκπομπές να επικεντρωθούν στο αθλητικό θέαμα και όχι
στις «περισπούδαστες» αναλύσεις των παρουσιατών.Να υπάρχει διαρκής
και άμεση καταδίκη του οπαδικού χουλιγκανισμού.Να μην υπάρχουν οι
κριτές διαιτησίας.
1. Αντικειμενική ενημέρωση και προβολή των δημοκρατικών θεσμών και της κοινωνίας των πολιτών
1.1 Τι σημαίνει για εσάς αμερόληπτη, πολυφωνική, υψηλού επιπέδου ενημέρωση; Παρακαλούμε καταγράψτε καλές ή και αρνητικές πρακτικές και παραδείγματα με βάση την επαγγελματική ή και την προσωπική σας εμπειρία.
Αμερόληπτη: να καλύπτεται αντικειμενικά δημοσιογραφικά το ποιός, τι (γεγονός), το πότε, το που, και το γιατί χωρίς την προσωπική άποψη του εκάστοτε δημοσιογράφου (που δεν είναι αντικειμενική και η προσωπική άποψη στρέφει σε λανθασμένες εντυπώσεις με αποτέλεσμα το κοινό να μην διαμορφώνει σωστή γνώμη αλλά κατευθυνόμενη και προκατειλημμένη) o oποίος να μην έχει και πρόβλημα στην ομιλία (να μην μπορεί να προφέρει σωστά το θήτα και το ρο) ή την προφορά (οφείλει να είναι ουδέτερη). Πολυφωνική: Να μπορούν να παρατίθονται όλες οι απόψεις (όχι παράθυρα με ανταγωνιστικό διάλογο. Να υπάρχει κάλυψη ευρύτερου κοινού στις ειδήσεις και την επικαιρότητα. Να υπάρχει μέσω εκπομπών ενθάρρυνση της συζήτησης που αφορά τα νέα, τις τρέχουσες υποθέσεις και επίκαιρα θέματα της χώρας μας.
1.2 Με ποια στρατηγική μπορεί η δημόσια τηλεόραση να προσελκύσει το ευρύ κοινό στα προγράμματα ειδήσεων, επικαιρότητας, και σε θέματα με ιδιαίτερη διεθνή και τοπική σημασία;
Κεντρικό στοιχείο της προτεινόμενης στρατηγικής θα πρέπει να είναι η ενοποίηση της επικοινωνίας όσον αφορά στα μηνύματα, την εικόνα και το ύφος, το οποίο θα πρέπει να είναι επεξηγηματικό με περιεχόμενο ουσίας αντιληπτό από το μέσο πολίτη και τους κοινούς επιμέρους στόχους.
Η οργάνωση της επικοινωνιακής στρατηγικής θα πρέπει να εξασφαλίζει τη μεγιστοποίηση του επικοινωνιακού αποτελέσματος μέσα από τη συνέργια, τη συμπληρωματικότητα, τη συνεκτικότητα, τη μέγιστη δυνατή ομοιογένεια και τη δυνατότητα συντονισμού και οικονομιών κλίμακας λαμβάνοντας υπόψη τις κατευθύνσεις των σχετικών Αρχών και τις ενέργειες Συνεργαζόμενων Φορέων.
1.3 Με τι μεθόδους και με τι είδους ραδιοτηλεοπτικό περιεχόμενο μπορεί η δημόσια ραδιοτηλεόραση να συμβάλει στην καλύτερη κατανόηση των κοινοβουλευτικών διαδικασιών απο τους πολίτες, στη βελτίωση της πληροφόρησης και στην αύξηση της συμμετοχής τους στη λειτουργία των δημοκρατικών θεσμών;
Μια επεξήγηση των κοινοβουλευτικών διαδικασιών σε συντομία πριν από την εκάστοτε σχετική προβολή ώστε να είναι πλήρως κατανοητή ώστε να μπορέσει έτσι να συμμετάσχει ο κάθε πολίτης είτε με δυνατότητα ανακοινώσεων, υπενθυμίσεων ακόμη και χρήση υπηρεσιών ευρυζωνικών-broadband services και προγράμματων σε πρώτη ζήτηση (programs on demand). Να μπορεί δηλαδή να επιλέξει είτε ακουστικά είτε οπτικοακουστικά το σχετικό πρόγραμμα που επιθυμεί να παρακολουθήσει.
1.4 Τι σημαίνει για εσάς μια δημόσια ραδιοτηλεόραση ανοικτή στην κοινωνία των πολιτών
1. Παροχή ανεξάρτητης δημοσιογραφίας υψηλής ποιότητας και επιπέδου.
2. Ευρύτερο κοινό και κάλυψη στις ειδήσεις, επικαιρότητα και άλλα θέματα που αφορούν το κοινό και την χώρα.
3. Ενθάρρυνση της συζήτησης και με το κοινό στις ειδήσεις την επικαιρότητα και άλλα θέματα που αφορούν το κοινό και την χώρα.
4. Ενημέρωση, Πληροφόρηση των θεσμών τόσο των κοινοβουλευτικών όσο και της πολιτικής διαδικασίας που διέπουν την Ελλάδα.
5. Ενεργοποίηση του κοινού για να υπάρχει προσβασιμότητα, κατανόηση και αλληλεπίδραση με τους διαφορετικούς τύπους των μέσων μαζικής ενημέρωσης (συμπεριλαμβανομένων και των ευπαθών ομάδων).
6. Συνεισφορά της Δημόσιας Τηλεόρασης για την προώθηση της ιδιότητας του πολίτη είτε άμεσα είτε έμμεσα μέσω άλλων σκοπών της, εκπροσωπώντας την χώρα μας, τις εθνικότητες τις περιφέρειες και τις κοινότητες καθώς και την προώθηση της εκπαίδευσης.