Τίτλοι σπουδών και λοιπά απαιτούμενα (τυπικά & τυχόν πρόσθετα) προσόντα:
α.1. Πτυχίο Κινηµατογραφικής Σχολής Α.Ε.Ι., της κατεύθυνσης Σκηνοθεσίας ή το οµώνυµο πτυχίο ή δίπλωµα Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστηµίου (ΕΑΠ) ΑΕΙ ή Προγραµµάτων Σπουδών Επιλογής (ΠΣΕ) ΑΕΙ της ημεδαπής ή ισότιμος τίτλος σχολών της ημεδαπής ή αλλοδαπής, αντίστοιχης ειδικότητας ή
α.2. Πτυχίο αναγνωρισμένης Κινηματογραφικής Σχολής, τριετούς τουλάχιστον φοίτησης, ειδικότητας «Σκηνοθέτης» ή ισότιμο και αντίστοιχο τίτλο της αλλοδαπής ή
α.3. Δίπλωμα Επαγγελµατικής Κατάρτισης (ΟΕΕΚ), της ειδικότητας «Σκηνοθέτης» ή «Σκηνοθέτης Τηλεόρασης» ή ισότιμο και αντίστοιχο τίτλο της αλλοδαπής και
β. Γνώση Χειρισµού Η/Υ στα αντικείµενα: α)επεξεργασίας κειµένων, β)υπο-λογιστικών φύλλων και γ)υπηρεσιών διαδικτύου.
γ. Εμπειρία δύο ετών σε ραδιοτηλεοπτικό φορέα, στο αντικείμενο της θέσης.
Επίσης γιατι ενας που εχει τα τυπικα προσοντα για παραπανω ειδικοτητες να μην μπορει να συμμετασχει σε ολες…και ας βγουν οι καλυτεροι…αν ειμαι σκηνοθετης γιατι να μην μπορω να συμμετάσχω και σαν βοηθος σκηνοθετης και σαν σκηνοθετης και σαν επιμελεια σκηνοθετικη … Γιατι να επιλεξω να συμμετασχω σε μια ειδικοτητα…ειναι αδικο. Οποιος εχει τα τυπικα προσοντα να συμμετασχει σε οσες ειδικοτητες πληρει τα απαιτουμενα και οπου μπει. Γιατι αλλιως εγω σαν σκηνοθετης δεν μπορω να βαλω υποψηφιοτητα και σαν επιμελητης σκηνοθετης…μπορει σαν Σκηνοθετης να μην εχω τυχη…θα την ενοχλουσε την Νεριτ να εχει επιμελητη σκηνοθετη ή βοηθο με περισοτερα προσοντα;
Επιπλεον αν ζητατε ecdl τριών ενοτήτων και οχι πεντε, οποιος σκηνοθετης εχει ecdl πεντε ενοτητων να μοριοδοτήται με παραπανω μορια…το power point ειναι πιο χρησιμο για ενα σκηνοθετη απο οτι το excel. Αλλα προσοχή γνωση υπολογιστών με πτυχειο πανεπιστημίου πάνω στις συγκεκριμένες ενοτητες ή στη χειροτερη ecdl…οχι γνωση υπολογιστων με υπευθυνη δηλωση.
Στις μεχρι ωρας ανακοινωσεις ονοματων σκηνοθετων για την ΔΤ εχουν γινει λάθη. Υπαρχουν μεν ανθρωποι που σπουδασαν σκηνοθεσια αλλα δεν εχουν ουτε ενα ενσημο Σκηνοθετη μπορει μεν να δουλευαν σε ρ/σ αλλα σε ασχετη θεση. Οποτε η αδεια ασκησεως (Υππο) σκηνοθετη για τους σκηνοθετες και η αδεια βοηθου σκηνοθετη (Υππο) για τους β.σκηνοθετες ειναι το πιο σημαντικο κριτηριο που πρεπει να προστεθει στα ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ, αλλιως θα μπουν σκηνοθετες και στην Νεριτ (οπως στη ΔΤ) χωρις προσοντα. Αλλά προςοχη αλλη η αδεια Σκηνοθετη αλλη η βοηθου Σημοθετη. Φυσικά η προυπερεσία σε αναλογη θέση ειναι καλή αλλα σε αναλογη, ο casting director δεν ειναι σκηνοθετης τηλεορασης, ο θεατρικος σκηνοθετης δεν ξερει τηλεοραση, επισης ο κινηματογραφιστης δεν ειναι τηλεοπτικος σκηνοθετης ή το ανάποδο. Λοιπον προυπηρεσια 2 χρονια για βοηθους Σκηνοθετες και 5 χρονια για Σκηνοθετες. Η γνωση υπολογιστων ειναι αχρηστη αλλα αν πρεπει, πρεπει να πιστοποιήται με ECDL οχι απλη γνωση δεν ειμαστε στην Κενυα. Επισης πιστοποίηση για την γλώσσα. Επισης διαχωρισμο πτυχίων Ανωτέρα (πανεπιστημιου ή με ισοτιμία Ανωτερων σπουδων Σκηνοθεσιας διοτι αυτα τα δυο ειναι ισοτιμα) ή ΙΕΚ ή Εργαστηριο Ελευθερων Σπουδων δεν ειναι ολες οι γνωσεις ιδιες.Προσοχη ομως στα Πανεπιςτημιακά πτυχεια εξωτερικου ή Εςωτερικου πρεπει να ειναι πτυχεια Σκηνοθεσιας με τηλεοπτικες σπουδες, οχι θεατρικες (θεωριτικες) σπουδες ή κινηματογραφικες . Για αυτο λεω αν με ολα οσα θα ζητατε , ζητηστε επιπλεον Αδεια ασκησεως Σκηνοθετη για τους σκηνοθετες και Αδεια ασκησεως βοηθου σκηνοθετη για τους β.σκηνοθετες θα σας ξεκαθαρισουν τους επαγγελματιες με γνωση απο αυτους που μεν το σπουδασαν αλλα δεν το εχουν οποτε εκαναν αλλο επαγγελμα μεν μεσα στο χωρο αλλα αλλο επαγγελμα. Πτυχιουχοι σκηνοθετες με ενσημα π.χ. στο Mega αλλα δουλευουν εκει σαν floor manager ή Σκηνοθετες Ροης…ε αυτοι δεν πρεπει να μπουν σαν Τηλεοπτικοι Σκηνοθετες στη ΝΕΡΙΤ. Αν θελετε τους καλυτερους τηλεοπτικους σκηνοθετες της αγορας στο δυναμικό σας προσθεστε την Αδεια Ασκησεως βοηθου Σκηνοθετη ή Σκηνοθετη αναλογα με τι ζητατε.