Τίτλοι σπουδών και λοιπά απαιτούμενα (τυπικά & τυχόν πρόσθετα) προσόντα:
α.1 Πτυχίο Κινηματογραφικής Σχολής Α.Ε.Ι. της κατεύθυνσης του Μοντάζ ή το οµώνυµο πτυχίο ή δίπλωµα Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστηµίου (ΕΑΠ) ΑΕΙ ή Προγραµµάτων Σπουδών Επιλογής (ΠΣΕ) ΑΕΙ της ημεδαπής ή ισότιμος τίτλος σχολών της ημεδαπής ή αλλοδαπής, αντίστοιχης ειδικότητας ή
α.2. Πτυχίο αναγνωρισμένης Κινηματογραφικής Σχολής, τριετούς τουλάχιστον φοίτησης, ειδικότητας «Σκηνοθέτης» ή «Μοντέρ» ή ισότιμο και αντίστοιχο τίτλο της αλλοδαπής ή
α.3. Πτυχίο Ηλεκτρονικού Τ.Ε.Ι. ή το οµώνυµο πτυχίο ή δίπλωµα Προγραµµάτων Σπουδών Επιλογής (ΠΣΕ) ΤΕΙ της ηµεδαπής ή ισότιµος τίτλος σχολών της ηµεδαπής ή αλλοδαπής, αντίστοιχης ειδικότητας ή
α.4. Δίπλωμα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΟΕΕΚ), της ειδικότητας «Χειριστής Ηλεκτρονικής Συνάρμοσης Εικόνας», «Σκηνοθέτης» ή «Σκηνοθέτης Τηλεόρασης» ή ισότιμο και αντίστοιχο τίτλο της αλλοδαπής ή
α.5. Πτυχίο αναγνωριζομένων ημεδαπών ή αλλοδαπών Σχολών Ηλεκτρονικών, οιασδήποτε βαθμίδας και
β. Γνώση Χειρισµού Η/Υ στα αντικείµενα: α)επεξεργασίας κειµένων, β)υπο-λογιστικών φύλλων και γ)υπηρεσιών διαδικτύου.
γ. Εμπειρία δύο ετών σε ραδιοτηλεοπτικό φορέα, στο αντικείμενο της θέσης.
Μα είναι δυνατόν στο 2013 που ζούμε, να γίνεται διαγωνισμός για τις προσλήψεις της Νέας Ελληνικής Ραδιοφωνίας Τηλεόρασης και Internet και να είναι τόσο μα τόσο χαμηλού επιπέδου τα προσόντα!!!!??? Μα είναι δυνατόν? Τί προσωπικό άξιο και ικανό θα είναι αυτό που επικαλείται η κυβέρνηση ότι θα έχει, και θα γίνει η εκκαθάριση από την παλιά ΕΡΤ?
Μα είναι δυνατον το 2004 και το 2006 που έγινε πρόσληψη υπαλλήλων μέσω ΑΣΕΠ να είχε πιο υψηλά προσόντα και τώρα τέτοιος ευτελισμός?
1ον. Οπωσδήποτε αγγλικά επιπέδου Advance… Όπως ήταν και στους προηγούμενους διαγωνισμούς. Τί άλλαξε τόσο ξαφνικά?
Και να λείπουν τα κακεντρεχή σχόλια, ότι γιατί πρέπει ένας Ηλεκτρονικός/Μηχανικός να γνωρίζει πολύ καλά αγγλικά… Διαβάσαμε και τα σχόλια, τύπου: Τι τα θέλεις τα αγγλικά? Να μιλάει ο Ηλεκτρονικός στα καλώδια? Αν είναι δυνατόν…!!! ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ η πολύ καλή γνώση της Αγγλικής λοιπόν!
2ον. Από πότε ένας Ηλεκτρονικός διαχωρίζεται σε εντός και εκτός ΑΣΕΠ?
Οι Ηλεκτρονικοί Μηχανικοί θα έπρεπε να είναι όλοι με διαδικασίες ΑΣΕΠ. Γιατί συμβαίνει αυτό? Όπως και με τους ηχολήπτες ΤΕ Ηλεκτρονικής. Ας μας το εξηγήσει κάποιος. Αυτό παραπέμπει σε άλλες σκέψεις μη αξιοκρατίας. Αν θέλει η ΝΕΡΙΤ να πάρει για παράδειγμα 200 ηλεκτρονικούς, να ζητήσει προϋπηρεσία πάνω σε κάθε ειδίκευση ξεχωριστά με διαφανείς διαδικασίες. Πώς τόσα χρόνια, όσοι δούλευαν στην ΕΡΤ ξέρουν, οι καλλιτεχνικές ειδικότητες ήταν οι συγκεκριμένες και ξαφνικά προστίθενται κι άλλες? γιατί?
Οι Ηλεκτρονικοί που κάνουν μίξη εικόνας, για παράδειγμα, δεν είναι καλλιτέχνες?
3ον. Πρέπει σαφώς να διαχωρισθεί για ποιο ακριβώς σκοπό θέλουν τους Μοντέρ-Σκηνοθέτες Κινηματογραφίας (οι οποίοι είναι για σήριαλ, ντοκυμανταίρ, ταινίες…κτλ)..Αν έχει σκοπό η ΝΕΡΙΤ να κάνει τέτοιες παραγωγές…καλώς!
Άλλωστε από όσο γνωρίζω η ΔΤ έχει στελεχωθεί σχεδόν εξ ολοκλήρου από Μοντέρ Ηλεκτρονικής!!!
Έχει μπερδευτεί λίγο η γνώση και το αντικείμενο. Ένας παραπάνω ανέλυσε πλήρως τις δυνατότητες του Ηλεκτρονικού και το εύρος της γνώσης του!
Δεν φαντάζομαι να απαιτούνται γνώσεις Σκηνοθεσίας για να μοντάρεις ένα βίντεο ειδήσεων που αφορά της πλημμύρες, για παράδειγμα…
4ον. Για να θέλουμε να λέμε ότι έχουμε ικανό προσωπικό με γνώσεις και εμπειρία, δεν νοείται να απαιτείται προϋπηρεσία μόνο δύο ετών. Επιεικώς απαράδεκτο. Τουλάχιστον πέντε σε ραδιοτηλεοπτικόυς φορείς κτλ..
Νομίζω ότι πρέπει να λάβετε σοβαρά υπόψιν την κρίση του κόσμου, όσον αφορά το προσοντολόγιο των υπαλλήλων. ΑΣΕΠ και πάλι ΑΣΕΠ για όλες τις ειδικότητες, εκτός από τις αμιγώς καλλιτεχνικές!
5ον. Ναι στην γνώση των Η/Υ, αλλά τα υπολογιστικά φύλλα που κολλάνε?
Είναι δυνατόν ένας υπάλληλος τεχνικού προσωπικού να πρέπει να γνωρίζει EXCEL για να: μοντάρει-στήσει στούντιο-επισκευάσει βίντεο-συντηρήσει εγκαταστάσεις-πάει για repaly-κάνει play out σε κοντρόλ-δουλεύει στον πομπό- και λοιπές αρμοδιότητες? Ας τα μελετήσουν λίγο καλύτερα τα απαιτούμενα προσόντα οι υπεύθυνοι!
Είναι απαρραίτητο το EXCEL και δεν είναι τα ΑΓΓΛΙΚΑ?
Ελπίζω να δω το σχόλιό μου δημοσιευμένο!
Με σεβασμό και εκτίμηση σε όλους!
Τα λογιστικα φυλλα θεωρω οτι ειναι πολυ ¨λιγο¨ για μοντερ…σημασια μεγαλη εχει, η πολυετης πειρα και αν εχει κανει εστω και καποια σχετικη εκπαιδευση σε καινουργια τεχνολογια(χρηση προγραμματων μονταζ)που ετσι κι αλλιως προυποθετουν την βασικη εκπαιδευση στους Η/Υ.Δεν μπορει δηλαδη να ζητανε ως βασικη προυποθεση την πιστοποιηση στα εγγραφα κειμενου και να μην λαμβανουν υποψη πιστοποιησεις της Ελληνικης Εταιριας Δοιηκησης Επιχειρησεων (ΕΕΔΕ)σε προγραμματα επεξεργασιας φωτογραφιας η μονταζ η της Ελληνοαμερικανικης Ενωσης σε προγραμματα οπως μονταζ κλπ,οταν βασικη προηποθεση για να σε δεχθουν σε καποια τετοια εκπαιδευση βαζουν βασικη προυποθεση τα βασικα οπως επεξεργασια κειμενου φυλλων κλπ.Οσο για τις υψηλες πιστοποιησεις Αγγλικων που ζητανε καποιοι ως προυποθεση αποκοπτουν αμεσως τους ανθρωπους με πολυετη πειρα…καποια χρονια πριν στην Ελλαδα δεν υπηρχαν τετοιες απαιτησεις…εξ αλλου…οποιος δουλευει χρονια στο μονταζ μιλαει, γραφει και καταλαβαινει αγγλικα μια χαρα!…μονο αν θελεις να τον αποριψεις θα του ζητησεις επισημη υψηλη πιστοποιηση…
Θα ήθελα να επισημάνω κάποιες παρατηρήσεις σχετικά με την ανάρτηση του προσοντολογίου της ΝΕΡΙΤ.
Το ισχύων προσοντολόγιο της ειδικότητας των μοντέρ δε λαμβάνει υπόψην του τις δύο διαφορετικές αρμοδιότητες του μοντάζ ώστε να εξασφαλίζεται η εύρυθμη λειτουργία της ΝΕΡΙΤ.
Στην ειδικότητα των μοντέρ συνυπάρχουν δύο διαφορετικές αρμοδιότητες:
α)Ηλεκτρονικού μοντέρ με προσόντα : ΤΕΙ Ηλεκτρονικών ή Δίπλωμα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΟΕΕΚ)
β)Μοντέρ κινηματογραφίας με προσόντα : πτυχίο σκηνοθέτη ΑΕΙ ή κινηματογραφική σχολή τριετούς φοιτήσεως
Πρέπει να τονιστεί ότι είναι εντελώς διαφορετική η φύση της εργασίας ενός ηλεκτρονικού μοντέρ και ενός μοντέρ κινηματογραφίας. Ο πρώτος ασχολείται με τα τρέχοντα ειδησεογραφικά και αθλητικά γεγονότα ενώ ο μοντέρ κινηματογραφίας καλύπτει ένα διαφορετικό φάσμα εργασιών το οποίο περιλαμβάνει κινηματογραφικές ταινίες, ντοκιμαντέρ, σήριαλ αλλά και την ανάπλαση και συντήρηση του αρχειακού υλικού της ΕΡΤ που είναι αποτυπωμένο σε φιλμ και απαιτεί άριστη γνώση της λειτουργίας της μουβιόλας (μηχάνημα με το οποίο εκτελείται το μοντάζ του κινηματογραφικού φιλμ)
Εδώ θέλω να επισημάνω ότι η ΕΡΤ διαθέτει αρχειακό υλικό περίπου 300,000 μέτρων σε φιλμ. Ακόμη τα Υπουργεία Προεδρείας της Κυβέρνησης, Αγροτικής Ανάπτυξης και Πολιτισμού διατηρούν το αρχειακό τους υλικό σε φιλμ, το οποίο λόγω κατάργησης των δικών τους κινηματογραφικών τμημάτων απευθύνονται στη Δημόσια Τηλεόραση για την ανάπλαση και την αξιοποίησή του.
Σύμφωνα με το υπάρχων προσοντολόγιο δε γίνεται ο απαραίτητος διαχωρισμός μεταξύ τους και ενδέχεται να μην μπορέσουν να καλυφθούν οι ανάγκες της ΝΕΡΙΤ.
Τέλος, ιδιαίτερη σημασία έχει το γεγονός ότι η ΕΡΤ ήταν ο μοναδικός φορέας που μπορούσε να τεκμηριώσει, συντηρήσει, αναπλάσει και αξιοποιήσει αρχειακό κινηματογραφικό υλικό σε φιλμ στην Ελλάδα. Ώς εκ τούτου είναι υποχρέωση της ΝΕΡΙΤ να συνεχίσει και να αναπτύξει περαιτέρω το αρχείο της ΕΡΤ καθώς και να συνδράμει τα Υπουργεία και τους διάφορους φορείς στη συντήρηση των αρχείων τους.
Στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνηση ή απορία
Η Αδεια εξασκήσεως επαγγέλματος από το Υπουργείο Πολιτισμού είναι πολύ σημαντική! (δεν καταλαβαίνω γιατί δεν είναι στα προαπαιτούμενα)
Με τα παραπάνω πτυχία και προσόντα όλα καλά….αλλά γιατί εκτός διαγωνισμού ΑΣΕΠ;Αν έχουν αρκετοί τα παραπάνω προσοντα που απαιτούνται πώς θα γίνει η επιλογή;με ποιά κριτήρια; η ανεργία,η πολυτεκνεία,η παραπάνω προυπηρεσία και τα επιπλέον προσόντα δεν παίζουν κανένα ρόλο για την θέση του Μοντέρ;
Κάποιος που δούλευε στο εξωτερικό πάνω από δύο χρόνια ως ελεύθερος επαγγελματίας μοντέρ έχοντας κάνει το μεταπτυχιακό του σε αγγλικό πανεπιστήμιο πάνω στα ψηφιακά μέσα μαζικής ενημέρωσης (το οποίο είναι αναγνωρισμένο από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.) μπορεί να επικαλεστεί την εργασία αυτή ως προϋπηρεσία στο συγκεκριμένο κλάδο;
Πολύ σημαντικό! Αδεια εξασκήσεως επαγγέλματος από το Υπουργείο Πολιτισμού. γιατι δεν ειναι βασικη προυποθεση? μοντερ χωρισ αδεια? τα δυο χρονια εμπειριας πολυ λιγα! πεντε η δεκα πρεπει!
Πάντως όλοι συμφωνούμε ότι τα 2 χρόνια είναι λίγα για κρατική τηλεόραση,αφού λοιπόν έχουν βγάλει την ειδικότητα εκτός ΑΣΕΠ, πιστέυω ότι κάποιος με 20 χρόνια προυπήρεσια θα πρέπει να έχει περισσότερες πιθανότητες να περάσει από κάποιων που έχει λιγότερα χρόνια.Εγώ έχω και πτυχίο ΤΕ Ηλεκτρονικού και πτυχίο Σκηνοθέτη,και είμαι πρώην εργαζόμενος της ΕΡΤ με ΑΣΕΠ ,ας ελπισουμε να είναι αξιοκρατικα οι εκτος ΑΣΕΠ ειδικότητες…
Φίλοι ώς μοντερ σχολής με πτυχίο απο την σχολή αυτή και αδεια ασκήσεως επαγγέλματος θα ήθελα να δήλωσω οτι η εξειδηκευση πρέπει να είναι ο στόχος και όχι όλοι να κάνουν τα πάντα.
Μια τηλεόραση χρειάζετε πολλές ειδηκότητες. Αρα μπορούν αξιοι ανθρωποι απο όλες τις ειδηκότητες να προσληφθούν και να αποκτήσουμε μια Δημόσια Τηλεόραση με προδιαγραφές.
Θα ρωτήσω το εξής αν ο ηλεκτρονικός κάνει μοντάζ γιατί να μην κάνει και ο δημοσιογράφος, θέλετε να σας πώ πόσες σχολές δημοσιογραφίας περιλαμβάνουν το μάθημα του μοντάζ?
Η κάθε ειδηκότητα πρέπει να έχει τους ανθρώπους που πρέπει, που έχουν την συγκεκριμένη ειδίκευση.
Είμαι μοντέρ και ξέρω απο εικονοληψια, απο σκηνοθεσία, απο φωτισμο, ηχοληψια και ένα κάρο άλλα πράγματα, σημαίνει οτι πρέπει να πάρω μια απο τις παραπάνω θέσεις ενώ υπάρχουν ανθρώποι εξειδηκευμένοι για αυτό?
Εκτός αν θέλετε μια Δημόσια Τηλεόραση χώρις αξιώσεις, μια ακόμη δημόσια υπηρεσία που κάποιοι θα βολευτούν.
Δεν έχω τπτ με τους ηλεκτρονικούς απλά πιάστικα απο αυτό για να πω πως πρέπει να διαφυλάξουμε τις ειδηκότητες όχι να τις καταργήσουμε εμείς, αρκετά προσπαθούν κυβερνόντες και εργοδότες να καταλύσουν τα πάντα.
Με εκτίμηση πρός όλους.
Στο εξωτερικό δεν νοείται μοντέρ που να μην έχει δείγμα της δουλειάς του. Βέβαια εδώ αν εφαρμοστεί αυτό θα υπάρξουν πολλοί που θα βάλουν δουλειές που δεν έχουν κάνει. Τελικά ξέρετε τι πιστεύω; Γιατί να μην έρθει ένα κλιμάκιο απο το BBC ή απο την EBU και να αξιολογήσουν αυτοί και να κάνουν και συνεντεύξεις. Στο εξωτερικό ακόμη και αν έχεις το πιο δυνατό βιογραφικό ποτέ δεν θα σε πάρουν αν δεν κάνεις συνέντευξη. Συγνώμη που το λέω αλλά αν έρθουν οι Ευρωπαίοι δεν θα υπάρχει δυσπιστία στα κριτήρια.
φιλε μου παντελή, και εγω εκτος ελλάδος είμαι και ποτε δε θα ήθελα να γυρίσω. απλά μπήκα να δω τι ζητάνε πλέον στην ελλάδα!
όντως τα 2 χρονια προϋπηρεσίας είναι πολύ λίγα! πάνω από 5 χρονια θα πρέπει να ζητάνε! όπως επίσης λείπουν οι Άδεις ασκήσεως επαγγέλματος και τα αγγλικά!
πάντως και εδώ που βρίσκομαι πάλι πολλοί που είναι Ηλεκτρονικοι εκτος από master, links, studio, κονσόλες μίξη ήχου κτλ, κάνουν και μοντάζ!
Α, συγνώμη που το ξέχασα. Και γιατί εκτός ΑΣΕΠ;
Γιά να μην έχετε τίποτε περίεργα στο μυαλό σας, εγώ δεν είμαι ούτε καν στην Ελλάδα και δεν έχω και κανένα συμφέρον ή όφελος από κάτι τέτοιο, οπότε ας το κλείσουμε το θέμα αυτό.
Εγραψα εγώ πουθενά γιά ΙΕΚ; Πως σας ήρθε και μιλάτε γιά αυτό; Και εγώ ΤΕΙ τελείωσα, μην αγχώνεστε. Απλά βλέπω την πραγματικότητα καθαρά και όπως είναι, όχι όπως θα ήθελα να είναι. Είναι άλλο πράγμα να χρειάζεσαι (και πολύ σωστά) ηλεκτρονικούς ΤΕΙ γιά master, studio, service, στήσιμο εγκαταστάσεων κλπ, και άλλο πράγμα να θεωρείς κανείς ότι οι ηλεκτρονικοί είναι και μοντέρ! Επειδή έχουν ένα μάθημα; Και;
Ας μπουν οι ηλεκτρονικοί ως έξτρα προσόν, αλλά σε καμμία περίπτωση ως προϋπόθεση. Παλιά γινόταν αυτό, με τις μπομπίνες και τις ίντσες και τα δύιντσα, έτσι γά να μιλάμε την γλώσσα μας και να γνωριζόμαστε.
Αλλά δεν βλέπω να λέτε και τίποτε γιά τα υπόλοιπα, άδεια ασκήσεως επαγγέλματος; Advance english (ευχαριστώ Γιώργο);
Τίτλοι σπουδών και λοιπά απαιτούμενα (τυπικά & τυχόν πρόσθετα) προσόντα:
α.1 Πτυχίο Κινηματογραφικής Σχολής Α.Ε.Ι. της κατεύθυνσης του Μοντάζ ή το οµώνυµο πτυχίο ή δίπλωµα Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστηµίου (ΕΑΠ) ΑΕΙ ή Προγραµµάτων Σπουδών Επιλογής (ΠΣΕ) ΑΕΙ της ημεδαπής ή ισότιμος τίτλος σχολών της ημεδαπής ή αλλοδαπής, αντίστοιχης ειδικότητας ή
α.2. Πτυχίο αναγνωρισμένης Κινηματογραφικής Σχολής, τριετούς τουλάχιστον φοίτησης, ειδικότητας «Σκηνοθέτης» ή «Μοντέρ» ή ισότιμο και αντίστοιχο τίτλο της αλλοδαπής ή
α.3. Πτυχίο Ηλεκτρονικού Τ.Ε.Ι. ή το οµώνυµο πτυχίο ή δίπλωµα Προγραµµάτων Σπουδών Επιλογής (ΠΣΕ) ΤΕΙ της ηµεδαπής ή ισότιµος τίτλος σχολών της ηµεδαπής ή αλλοδαπής, αντίστοιχης ειδικότητας ή
α.4. Δίπλωμα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΟΕΕΚ), της ειδικότητας «Χειριστής Ηλεκτρονικής Συνάρμοσης Εικόνας», «Σκηνοθέτης» ή «Σκηνοθέτης Τηλεόρασης» ή ισότιμο και αντίστοιχο τίτλο της αλλοδαπής ή
α.5. Πτυχίο αναγνωριζομένων ημεδαπών ή αλλοδαπών Σχολών Ηλεκτρονικών, οιασδήποτε βαθμίδας και
β. Γνώση Χειρισµού Η/Υ στα αντικείµενα: α)επεξεργασίας κειµένων, β)υπο-λογιστικών φύλλων και γ)υπηρεσιών διαδικτύου.
γ. Εμπειρία δύο ετών σε ραδιοτηλεοπτικό φορέα, στο αντικείμενο της θέσης.
α.1 Πολύ σωστά, ξεκινάμε από την Πανεπιστημιακή εκπαίδευση και συνεχίζουμε στις κατώτερες βαθμίδες.
α.2 Η «Κινηματογραφική Σχολή, τριετούς τουλάχιστον φοίτησης» πρέπει να κατέβει μία θέση ( στην α.3 ) αφού τα ΤΕΙ είναι 4ετούς φοίτησης και ονομάζονται μάλιστα ΑΤΕΙ με θεωρητικά και εργαστηριακά μαθήματα Τεχνολογιών Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας.
Σας παραθέτω τα εξαμηνιαία μαθήματα αναλυτικά για να καταλάβετε ότι σήμερα το μοντάζ δεν είναι απλά ψαλίδι και κόλλα αλλά μια πληθώρα εργασιών που πρέπει να κάνει ο τεχνικός ώστε να καταφέρει να βγάλει το τηλεοπτικό προϊόν στον αέρα. Για όλα αυτά χρειάζεται εξειδικευμένη γνώση, ηλεκτρονική παιδεία (που αποκτάται μόνο από τις σπουδές) και φυσικά εμπειρία όχι μόνο 2 χρόνων.
Τίτλος μαθήματος: Τεχνολογίες Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας I
Σκοπός και στόχοι του μαθήματος:
Να εισάγει τις βασικές αρχές ραδιοφωνικής και τηλεοπτικής εκπομπής.Να εξοικειώσει το φοιτητή με τις καθιερωμένες μεθόδους επεξεργασίας ήχου και εικόνας.Να δημιουργήσει εξοικείωση σε συμβατικές και νέες τεχνολογίες εγγραφής και αναπαραγωγής εικόνας-ήχου.
Περίγραμμα του μαθήματος:
Θεωρία: Αναλογική τηλεόραση: Γενικές αρχές και χαρακτηριστικά. Το Τμήμα συντονισμού του δέκτη. Οι ενισχυτές ενδιάμεσων συχνοτήτων. Κυκλώματα φώρασης και οπτικής ενισχύσεως. Το Τμήμα επεξεργασίας και αναπαραγωγής ήχου. Το Τμήμα συντονισμού και απόκλισης. Βασικές αρχές έγχρωμης τηλεόρασης, συστήματα PAL, SECAM και NTSC. Οθόνες καθοδικών ακτίνων, εικονολήπτες, νέες τεχνολογίες απεικόνισης.Βίντεο: Βασική θεωρία. Μέθοδοι μαγνητικής εγγραφής, σύστημα VHS και κυκλώματα αναπαραγωγής οπτικού σήματος. Νέες τεχνολογίες εγγραφής και αναπαραγωγής εικόνας-ήχου, CD, DVD.
Εργαστήριο: Επίγεια και δορυφορική τηλεοπτική λήψη, συχνοτικές περιοχές λήψης. Teletext.Αναλογικό-ψηφιακό μαγνητόφωνο. Video, μετρήσεις, εντοπισμός βλαβών. Compact disk, μετρήσεις, εντοπισμός βλαβών.Ακουστική, ηχομόνωση, αντήχηση, μαγνητική εγγραφή ήχου – κωδικοποίηση DAB, RDS, ψηφιακός ήχος. Αποθορυβοποίηση Dolby, πολυκάναλος ήχος στον κινηματογράφο, εφαρμογές. Επεξεργασία και μοντάζ ήχου με τη χρήση λογισμικού ηλεκτρονικού υπολογιστή. Αναλογικός τηλεοπτικός δέκτης, μετρήσεις, εντοπισμός βλαβών. Τηλεχειρισμός υπερύθρων. DVD, διόρθωση χρωμάτων εικόνας. Εκτενής εικόνα με αναλογίες 1.33:1, 1.75:1 και 2.35:1, μετρήσεις, εφαρμογές. Εγγραφή και αναπαραγωγή ψηφιακής εικόνας με ήχο, υποτιτλισμό και εφέ. Εξοπλισμός τηλεοπτικού στούντιο, μοντάζ, ραδιοσύνδεση, παραγωγή τηλεοπτικού προγράμματος.
Τίτλος μαθήματος: Τεχνολογίες Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας ΙΙ
Σκοπός και στόχοι του μαθήματος:
Το μάθημα αποσκοπεί στα εξής: (1) Nα καταστήσει το φοιτητή ικανό να κατανοεί, ως μηχανικός μέσων επικοινωνίας, τις βασικές έννοιες ψηφιακών μέσων και συστημάτων. (2) Να καταστήσει το φοιτητή ικανό να συνεργαστεί αποτελεσματικά σε προβλήματα ανάπτυξης μέσων επικοινωνίας με δεξιότητες που απαιτούνται σε πραγματικό περιβάλλον.
Οι στόχοι του μαθήματος επικεντρώνονται στα εξής: (1) Να καταστήσει το φοιτητή ικανό να κατανοεί και να χρησιμοποιεί τις βασικές έννοιες των τεχνολογιών των ψηφιακών μέσων. (2) Να εξοικειωθεί ο φοιτητής με τις μεθόδους σχετικά με τα οπτικοακουστικά μέσα, όπως π.χ. της ψηφιακής επεξεργασίας εικόνας. (3) Να αναπτύξει δεξιότητες στο σχεδιασμό και εφαρμογή των ψηφιακών μέσων επικοινωνίας.
Περίγραμμα του μαθήματος:
Θεωρία: Έγχρωμη τηλεόραση, στάνταρ, έγχρωμα συστήματα, NTSC, SΕCΑΜ, PΑL, MAC, και PΑL+. Ψηφιοποίηση οπτικών σημάτων, μορφές ψηφιοποίησης (4:2:2, 4:2:0, SIF, CIF και QCIF), Κωδικοποίηση πηγής, συμπίεση οπτικο-ακουστικών σημάτων, εφαρμογή συμπίεσης σε εικόνες, διακριτός μετ/σμός συνημιτόνου (DCT), συμπίεση σταθερών (JPEG) & κινούμενων (MPEG) εικόνων, αρχές οπτικής κωδικοποίησης MPEG-1/MPEG-2, συμπίεση ακουστικών σημάτων. Πολυπλεξία πηγών, οργάνωση της πολυπλεξίας MPEG-1/MPEG-2, κρυπτογράφηση και συνθηκευμένη πρόσβαση, αρχές κρυπτογράφησης στο στάνταρ DVB, μηχανισμοί συνθηκευμένης πρόσβασης. Διαμόρφωση σημάτων από ψηφιακά σήματα, ορθογωνικές διαμορφώσεις, χαρακτηριστικά διαμόρφωσης για καλωδιακή και δορυφορική εκπομπή ψηφιακής τηλεόρασης (DVB-C, DVB-S), διαμόρφωση OFDM για επίγεια ψηφιακή τηλεόραση (DVB-T), λήψη σημάτων ψηφιακής τηλεόρασης, διαδικασία μετάδοσης/λήψης, σύνθεση ολοκληρωμένου δέκτη αποκωδικοποιητή (IRD), επίγεια ψηφιακή τηλεόραση, επικαθήμενο κουτί. Αλγόριθμοι ψηφιακής επεξεργασίας εικόνας, τεχνικές ιστογράμματος, χωρικά και προσαρμοστικά φίλτρα, αλγόριθμοι γραφικών, κατάτμηση και καταμέτρηση εικόνας, μετασχηματισμοί εικόνας, φίλτρα χωρικής συχνότητας και μορφολογικά φίλτρα, επεξεργασία έγχρωμης εικόνας.
Εργαστήριο: Το αναλογικό σήμα video και audio. Ψηφιοποίηση video και audio (δειγματοληψίες 4:4:4, 4:4:2, 4:1:1, 4:2:0). Κωδικοποίηση και συμπίεση (intraframe, interframe) DCΤ, MJPEG, MPEG,DV, DVCAM, DVCPRO. Αποθήκευση (μαγνητική εγγραφή, οπτική εγγραφή ,servers). Επεξεργασία video – audio (Linear Editing, Non Linear Editing, Digital Video Effect, Compositing, 2D and 3D animation). Μετάδοση (ασύρματη-ενσύρματη, μικροκύματα, οπτικές ίνες, δορυφορική ). Εκπομπή και λήψη (4:3, 16:9, HDTV, αναλογική, ψηφιακή, μονοφωνική, stereo, surround, επίγεια, καλωδιακή, δορυφορική, συνδρομιτική, interactive, internet). Άλλα σήματα :τίτλοι, γραφικά 2D και 3D. Component, composite, RGB, YUV, SDI ,IEEE 1394. Απεικόνιση και ρυθμίσεις των συνιστωσών του σήματος video και audio (Luminance – Chrominance). Studio, control room, master control, Liquid Master System, editing, Electronic News Gathering, Electronic Field Production, Outside Broadcast VAN. Λειτουργία – χειρισμός – βλάβες όλων των μηχανημάτων της παραγωγής. Νέες τεχνολογίες-η επόμενη μέρα (network, Hard Disk AV, interactive, virtual production).
α.3. Πρέπει να ανέβει μία θέση ( στην α.2 ) λόγο της προηγούμενης περιγραφής μου.
α.5,β
Ο έλεγχος γνώσης πρέπει να γίνει σε προγράμματα ηλεκτρονικής επεξεργασίας εικόνας και
ήχου και όχι σε λογιστικά φύλλα!!
α.5,γ Η εμπειρία των 2 χρόνων είναι πολύ μικρή, αν θέλετε να προσλάβετε άπειρους μπορείτε να το κάνετε, το μοντάζ όμως και όλα τα παραπάνω δεν μαθαίνονται σε 2 χρόνια, τουλάχιστον 5 έως 10, πρέπει να έχει κάποιος για να ανταποκριθεί στις ανάγκες της σημερινής τηλεόρασης. Μπορεί να είμαστε εκτός από τεχνικοί και καλλιτέχνες αλλά όποιος έχει δουλέψει την τελευταία 20ετία σε τηλεοπτικούς σταθμούς έχει νοιώσει στο πετσί του τι σημαίνει «παίζει ΕΧΘΕΣ, ΤΩΡΑ κλπ». Οι γνώσεις και η πείρα μας κάνουν να δίνουμε λύσεις στη στιγμή. Δεν αποκτάται αυτή η εμπειρία σε 2 χρόνια!! Στις περιόδους μεγάλων γεγονότων όπως: πόλεμοι, καταστροφές , σεισμοί, τρομοκρατικές επιθέσεις, εκλογές, αθλητικές διοργανώσεις κλπ αποκτήθηκε η πείρα αρκετών τεχνικών και φυσικά στις μεγάλες παραγωγές που έγιναν όμως πριν 20 χρόνια και αυτοί δεν είναι ενεργοί σήμερα.
Δεν καταλαβαίνω γιατί να θες να βγούν οι Ηλεκτρονικοί εκτος,
επειδή είναι τεχνολογικής εκπαίδευσης και ανώτερο πτυχίο από τα IEK?
Δες λίγο σε παρακαλώ τα μαθήματα που κάνουν στα ΑΤΈΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΉΣ, μάθημα 5ου εξαμηνου. Τίτλος μαθήματος: Τεχνολογίες Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας I.
μάθημα 6ου εξαμηνου. Τίτλος μαθήματος: Τεχνολογίες Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας IΙ
Eνας χρόνος στη ουσία εκμάθησης και με περισσότερες γνώσεις από ένα ΙΕΚ. Δείτε τα προγράμματα εκμάθησης των ΑΤΕΙ ! Δείτε τι μαθαίνουν οι Ηλεκτρονικοί που θέλετε να τους βγάλετε απέξω!!
Ολόκληρα τηλεοπτικά studio εκμάθησης υπάρχουν. Το ΑΤΈΙ θεσσαλονίκης που στο οποιο και σπούδασα έχει studio με αναλογικό και ψηφιακό μοντάζ, μαθαίνοντας στους φοιτητές του Adobe Premier και Avid Technology, πράγμα αδιανόητο για ένα ΙΕΚ !
Oπότε λοιπόν ο ΗΛΕΚΡΤΟΝΙΚΟΣ δεν είναι καθόλου άσχετη ειδικότητα και καθόλου πίσω στην σημερινή πραγματικότητα. Είναι η βάση της τεχνολογίας! Από εκεί ξεκινάνε όλα…
Μη λέμε ότι θέλουμε και ότι μας βολεύει!
http://www.el.teithe.gr/old/academic/lesson_description.asp
Παντελή τι ζόρι τραβάς με τους ηλεκτρονικούς που κάνουν μοντάζ, πρέπει να ξέρεις ότι τα ΤΕΙ που είναι επίσημη σχολή και δεν είναι ιδιωτικά ΙΕΚ μέχρι και πριν 2 χρόνια ερχόντουσαν σπουδαστές και έκαναν πρακτική άσκηση στο τμήμα του μοντάζ,άλλωστε το τμήμα του μοντάζ κάνει και άλλες εργασίες που σίγουρα ένας απόφοιτος ΙΕΚ δεν έχει την τεχνική κατάρτιση να το κάνει,σίγουρα χρειάζονται υπολογιστές σε υψηλό επίπεδο γιατί τα προγράμματα αλλάζουν (σήμερα Avid. αύριο final cut, μεθαύριο κάτι άλλο),και να ξέρεις και κάτι επειδή εγώ το έζησα το επίπεδο των τεχνικών της ΕΡΤ ήταν είναι και θα παραμείνει υψηλό.Το υπουργείο πολιτισμού κατοχυρώνει τους ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥΣ ΤΕ με άδεις Μηχανικού τηλεόρασης που συγκαταλέγεται και το μοντάζ.Αυτό που ψάχνεις για τίτλο στα Αγγλικά λέγετε advance..
Τίτλοι σπουδών και λοιπά απαιτούμενα (τυπικά & τυχόν πρόσθετα) προσόντα:
α.1 και α.2. Σωστά
α.3. Γιατί; Ποιά είναι πλέον η χρησιμότητα του ηλεκτρονικού στο μοντάζ; Αυτό μπορεί να ήταν προϋπόθεση στη δεκαετία του ’70 και ίσως του ’80, αλλά σήμερα; Εκτός και εάν θέλετε να λειτουργήσετε την ΔΤ με μηχανήματα του τότε, τότε που η ΕΙΡΤ/ΥΕΝΕΔ/ΕΡΤ κλπ ήταν παραμάγαζο της κόντρας μεταξύ των συντεχνιών των ηλεκτρολόγων και των ηλεκτρονικών.
α.4. Με πολύ επιφύλαξη! Μόνο ίσως με την προσθήκη επιπλέον προϋποθέσεων.
α.5. Το αυτό με το α.3. Τελείως άχρηστη η ειδικότητα του ηλεκτρονικού στη σημερινή εποχή. Ο κόσμος πάει μπροστά, όχι πίσω!
β. Σε καμμία περίπτωση. Δεν θέλετε γραμματείς και δακτυλογράφους. Μοντέρ θέλετε. Αλλο η γνώση χειρισμού υπολογιστών και άλλο αυτό με τα λογιστικά φύλλα κλπ. Εάν θέλετε, μπορείτε να εξετάζετε τους υποψηφίους στη γνώση χειρισμού και σε κάποιες ιδιαίτερες εργασίες που πρέπει να γνωρίζει ένας μοντέρ, αλλά όχι και λογιστικά φύλλα!
γ. Σωστό, εάν αφαιρέσετε το «ραδιο» από το «ραδιοτηλεοπτικό φορέα». Οι δύο αυτοί φορείς ΔΕΝ έχουν καμμία σχέση μεταξύ τους και η προϋπηρεσία στον έναν δεν διασφαλίζει την γνώση του άλλου, αντιθέτως, άλλες οι λειτουργίες και οι διαδικασίες στον ένα φορέα και άλλες στον άλλο.
δ. Πολύ σημαντικό! Αδεια εξασκήσεως επαγγέλματος από το Υπουργείο Πολιτισμού. Κάποιος που θέλει να λέγεται μοντέρ, οφείλει εάν σέβεται τον εαυτό του και εάν θέλει να τον παίρνουν στα σοβαρά ως μοντέρ, να έχει άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος. Αλλες ειδικότητες κάνουν δύο και τρία χρόνια γιά να αποκτήσουν αντίστοιχη άδεια, γιατί όχι και οι μοντέρ; Αλλωστε, ποιά η καλύτερη απόδειξη ότι κάποιος πραγματικά ενδιαφέρεται γιά τη δουλειά και το μέλλον του;
ε. Αγγλικά σε επίπεδο τουλάχιστον «πολύ καλά», τουλάχιστον ένα επίπεδο πάνω από το Lower δηλαδή (δεν θυμάμαι πως ακριβώς λέγεται), καθώς εάν ζητάτε καλή γνώση χειρισμού Η/Υ και internet, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι οι συζητήσεις και ενημερώσεις που γίνονται παγκοσμίως, απαιτούν υψηλό επίπεδο αγγλικών. Γιά να μην αναφέρω πως όλα τα προγράμματα μοντάζ σε υπολογιστές, είναι στα αγγλικά και οφείλει ο μοντέρ να καταλαβαίνει όχι απλά τα βασικά αλλά αρκετά περισότερα.